abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90643015
Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd.

We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks.

De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail)

Iedereen blij. Ja jij ook.
pi_90643095
We nemen het mee naar achter :Y
  Donald Duck held donderdag 30 december 2010 @ 19:44:04 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90643148
Krijg je wel treinen waarin iedereen die langer is dan 1.50m zijn hoofd stoot.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_90644068
ik pas er makkelijk in, ik ben 1,38 cm met stekel hoofd, dus haren omhoog gekamd, maar weet niet of dat mee telt?
niksss
pi_90644439
Laat het aan de duitsers over die hebben ervaring met treinen in winterweer.
pi_90645458
Wat een heerlijk simpele logica. O+
  donderdag 30 december 2010 @ 20:41:37 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90645798

Dieje Jappana waren danne welle ook indie as, maare Ikke liete treinen oppe tijde vertrekken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90655598
Uit alle berichten van de NS de afgelopen tijd lees ik alleen maar: 'WANNEER U WILT REIZEN, DOE DAT DAN NIET MET ONS!!!' en 'OPROTTEN UIT ONZE TREINEN, WIJ WILLEN U NIET'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 31 december 2010 @ 05:31:45 #9
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90664384
Japanse treinen met leuke Japanse Hentai en Lolicon cartoons gedurende rit. :D

Krijgen we dan ook die treinduwers erbij, die forenzen in de trein duwen, omdat niet iedereen erin past? :o

In Japan rijden de treinen snel en punctueel, maar ze zijn wel duur en we moeten euro's omwisselen naar Yen. Verder wel een goed idee, zolang de informatievoorziening in het Nederlands plaatsvindt of in het Fries, maar niet in Japans. :@
pi_90664508
Ach een amerikaanse spoorweg maatschappij kan ook. Die rijden gewoon met 2 meter sneeuw. Gewon een sneeuwschuiver voorop een gaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_90664862
geweldig........laten we anders dat hele spleetogenland importeren.

--> Museum Utrecht --> alle treinen voor 1980 eruitroven --> in de normale dienstregeling zetten --> win!
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 31 december 2010 @ 09:32:08 #12
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90665604
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 06:46 schreef vipergts het volgende:
Ach een amerikaanse spoorweg maatschappij kan ook. Die rijden gewoon met 2 meter sneeuw. Gewon een sneeuwschuiver voorop een gaan.
Dat zullen dan toch echt de Russen zijn, want in de VS heb je geen goede treinen. Russen zijn altijd baas. :D

Socios: dit moet je echt zien! :P


_O_ _O_ _O_

Russia jabljaetsja bossom! :D :7
pi_90666026
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 08:23 schreef ellevehC86 het volgende:
geweldig........laten we anders dat hele spleetogenland importeren.

--> Museum Utrecht --> alle treinen voor 1980 eruitroven --> in de normale dienstregeling zetten --> win!
nou die treinen kennen tegen sneeuw

Het is echt bedroevend hier het OV
pi_90666114
Poll: Ben jij voor vervanging van ns door Japan Rails?
Ja
Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Sisco Certified
pi_90666259
Slechter zal het er zeker niet op worden, dus waarom niet.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:06:36 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90666371
Russische trein in winter, 20 Kilometer voor St Petersburg, in 10 cm sneeuw

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 december 2010 @ 10:58:16 #17
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90667980
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Russische trein in winter, 20 Kilometer voor St Petersburg, in 10 cm sneeuw

Wil jij niet haten op Rusland, rekel. o|O
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:12:14 #18
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_90668449
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 06:46 schreef vipergts het volgende:
Ach een amerikaanse spoorweg maatschappij kan ook. Die rijden gewoon met 2 meter sneeuw. Gewon een sneeuwschuiver voorop een gaan.
Volgens mij gaat China de nieuwe treinen/spoortnetwerk in de VS leveren :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:12:56 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90668472
quote:
8s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Wil jij niet haten op Rusland, rekel. o|O
Kijk, en daarom functioneert linkse politiek niet..
De informatie is niet gewenst en moet daarom onderdrukt worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:25:49 #20
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90668994

Deze treinen rijden misschien niet zo hard, maar vrijwel alle treinen arriveren en vertrekken punctueel in Rusland en voormalige sovjet-republieken.
Ook in de winter.

In Rusland kunnen ze het zich ook niet permitteren om de treinen stil te leggen als het sneeuwt, zoals we in Nederland doen, want dat zou betekenen dat de treinen 5 maanden per jaar niet rijden. De treinen zijn gewoon van betere kwaliteit.
pi_90669292
quote:
8s.gif Op vrijdag 31 december 2010 10:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Wil jij niet haten op Rusland, rekel. o|O
In Soviet Russia, Train hates you!
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  Donald Duck held vrijdag 31 december 2010 @ 11:34:56 #22
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90669345
Vergelijkingen gaan maken met Russische treinen is volledig onzinnig natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 31 december 2010 @ 11:44:00 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90669735
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Deze treinen rijden misschien niet zo hard, maar vrijwel alle treinen arriveren en vertrekken punctueel in Rusland en voormalige sovjet-republieken.
Ook in de winter.

In Rusland kunnen ze het zich ook niet permitteren om de treinen stil te leggen als het sneeuwt, zoals we in Nederland doen, want dat zou betekenen dat de treinen 5 maanden per jaar niet rijden. De treinen zijn gewoon van betere kwaliteit.
sorry, maar heb in de voormalige USSR en modern rusland toch hele andere dingen meegemaakt, kapotte treinen, vertragingen van dagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90670085
Ok, waarom denk je dat ze in Japan wel op tijd rijden, en in Nederland niet:



🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:00:51 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90670403
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:52 schreef raptorix het volgende:
Ok, waarom denk je dat ze in Japan wel op tijd rijden, en in Nederland niet:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je japan kaart laat alleen de hoofdlijnen zien, hier een kaart van groter tokio, een gebied van 100 bij 100 Kilometer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90670489
Naar mijn weten hebben alleen de kogeltreinen zo een hoge punctionaliteit en het gewone netwerk volgens mij niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90670664
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2010 05:31 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Japanse treinen met leuke Japanse Hentai en Lolicon cartoons gedurende rit. :D

Krijgen we dan ook die treinduwers erbij, die forenzen in de trein duwen, omdat niet iedereen erin past? :o

In Japan rijden de treinen snel en punctueel, maar ze zijn wel duur en we moeten euro's omwisselen naar Yen. Verder wel een goed idee, zolang de informatievoorziening in het Nederlands plaatsvindt of in het Fries, maar niet in Japans. :@
Je zat toch in Bolivia ofzo?
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:09:30 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90670713
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:03 schreef raptorix het volgende:
Naar mijn weten hebben alleen de kogeltreinen zo een hoge punctionaliteit en het gewone netwerk volgens mij niet.
Geen idee, het zou mij niets verbazen iig, ik geloof er niet in dat het elders altijd op tijd rijdt, je hebt altijd springers, kapotte bovenleidingen, kapotte wielen, blaadjes op de rails, etc etc.
En ik kan mij herinneren uit de jaren 70 en 80 dat de treinen toen echt niet beter liepen in mijn beleving. Als de eerste vlokken sneeuw vielen hadden de treinen daar geen last van omdat ze weer eens aan het staken waren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Donald Duck held vrijdag 31 december 2010 @ 12:10:35 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_90670759
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:17:47 #30
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_90671024
Of de treinen uit de VS gebruiken .. en dan wij hier maar klagen als er 5 cm sneeuw ligt


"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_90671212
Die vertragingen vind ik nog niet eens een ramp, men zou eens moeten investeren in plezierige stations met luxe wachtruimtes, goede horeca en winkels, als je op Amsterdam CS komt is het 1 grote snackhal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90671444
quote:
6s.gif Op vrijdag 31 december 2010 09:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat zullen dan toch echt de Russen zijn, want in de VS heb je geen goede treinen. Russen zijn altijd baas. :D

Socios: dit moet je echt zien! :P


_O_ _O_ _O_

Russia jabljaetsja bossom! :D :7
Het moet jaWljaetsa zijn
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
-Albert Einstein
pi_90671926
De trein is in de Japan hartstikke duur, voor dat geld mag je ook wel verwachten dat de treinen op tijd rijden! Voor een ritje Kyoto - Tokyo betaal je 120 euro (enkeltje).

Ben toevallig afgelopen week nog in Tokyo geweest, en had mooi 20 minuten vertraging met de trein, omdat ze te laat waren twee treinstellen aan elkaar te koppelen, zo goed gaat het daar dus ook niet!
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_90672061
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:22 schreef raptorix het volgende:
Die vertragingen vind ik nog niet eens een ramp, men zou eens moeten investeren in plezierige stations met luxe wachtruimtes, goede horeca en winkels, als je op Amsterdam CS komt is het 1 grote snackhal.
goede informatie geven is ook belangrijk

vaak zeggen ze gewoon de trein rijdt niet, ja en dan ? Of wordt er 1 bus voor 200 man ingezet
  vrijdag 31 december 2010 @ 12:57:39 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90672524
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:22 schreef raptorix het volgende:
Die vertragingen vind ik nog niet eens een ramp, men zou eens moeten investeren in plezierige stations met luxe wachtruimtes, goede horeca en winkels, als je op Amsterdam CS komt is het 1 grote snackhal.
Volgens mij verdient de NS meer aan de verhuur van dat vastgoed dan aan treinkaartjes.
Maar je klacht is volgens mij onterecht, op Amsterdam CS heb je http://www.restaurant1eklas.nl/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90672578
quote:
8s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:42 schreef MoneyTalks het volgende:
De trein is in de Japan hartstikke duur, voor dat geld mag je ook wel verwachten dat de treinen op tijd rijden! Voor een ritje Kyoto - Tokyo betaal je 120 euro (enkeltje).

Ben toevallig afgelopen week nog in Tokyo geweest, en had mooi 20 minuten vertraging met de trein, omdat ze te laat waren twee treinstellen aan elkaar te koppelen, zo goed gaat het daar dus ook niet!
Dat valt wel mee, dat is 500 kilometer, als ik met ICE naar Duitsland ga, betaal ik net zoveel voor een nog kortere afstand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90672624
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, dat is 500 kilometer, als ik met ICE naar Duitsland ga, betaal ik net zoveel voor een nog kortere afstand.
Jep, die ken ik, mooie zaak, maar het gaat ook om de verpauperde uitstraling. Toen het zo sneeuwde lag hele hal vol met sneeuw, waardoor het superglad was, er is geen hond bij de NS die even een wisser pakt en het wegveegt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:01:12 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90672661
quote:
8s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:42 schreef MoneyTalks het volgende:
De trein is in de Japan hartstikke duur, voor dat geld mag je ook wel verwachten dat de treinen op tijd rijden! Voor een ritje Kyoto - Tokyo betaal je 120 euro (enkeltje).

Ben toevallig afgelopen week nog in Tokyo geweest, en had mooi 20 minuten vertraging met de trein, omdat ze te laat waren twee treinstellen aan elkaar te koppelen, zo goed gaat het daar dus ook niet!
Bullshit walks.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:02:38 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90672709
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jep, die ken ik, mooie zaak, maar het gaat ook om de verpauperde uitstraling. Toen het zo sneeuwde lag hele hal vol met sneeuw, waardoor het superglad was, er is geen hond bij de NS die even een wisser pakt en het wegveegt.
Het is dan ook een staatsbedrijf
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90672982
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, dat is 500 kilometer, als ik met ICE naar Duitsland ga, betaal ik net zoveel voor een nog kortere afstand.
Dan betaal je te veel.
pi_90673166
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jep, die ken ik, mooie zaak, maar het gaat ook om de verpauperde uitstraling. Toen het zo sneeuwde lag hele hal vol met sneeuw, waardoor het superglad was, er is geen hond bij de NS die even een wisser pakt en het wegveegt.
bij de RET ook, alle metrotrappen waren spekglad door naar binnengelopen smeltende sneeuw.
Los dat het smerig is, is het ook levensgevaarlijk. Terwijl RET personeel in de stations gewoon met de handen in de zakken staan
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:15:48 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90673226
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dan betaal je te veel.
Kwestie van hoe en wanneer je boekt. Soms kan je goede aanbiedingen krijgen, rond de feestdagen wordt dat lastig,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90673322
Klopt.
pi_90673587
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:40 schreef zetalore het volgende:
Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd.

We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks.

De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail)

Iedereen blij. Ja jij ook.
Maar waarom rijden de treinen daar op tijd? Dat was hier vroeger ook zo, toen de NS nog een overheidsbedrijf was.
De infrastructuur werd onderhouden evenals het rollend materieel. Er was voldoende personeel in dienst. Dat helpt hoor!
Bovendien heb je geen wagonlading managers nodig die al het geld in eigen zak steken en elkaar de schuld geven.
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:29:13 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90673763
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar waarom rijden de treinen daar op tijd? Dat was hier vroeger ook zo, toen de NS nog een overheidsbedrijf was.
LOL
Dream on, vroeger, in de jaren 70, 80 reed ik trein en had vertragingen, stakingen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90674709
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar waarom rijden de treinen daar op tijd? Dat was hier vroeger ook zo, toen de NS nog een overheidsbedrijf was.
De infrastructuur werd onderhouden evenals het rollend materieel. Er was voldoende personeel in dienst. Dat helpt hoor!
Bovendien heb je geen wagonlading managers nodig die al het geld in eigen zak steken en elkaar de schuld geven.
Het punt is dat de spoorwegen dommetje spelen, ze hebben overal aparte onderdelen van gemaakt, de exploitatie van de stations en het goederenvervoer zijn super winstgevend, personen vervoer lijkt op papier geen winst te maken, en dat gaat de NS huilen bij de overheid dat ze meer geld willen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 31 december 2010 @ 13:57:13 #47
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90675004
Och in andere landen is altijd alles beter.
Maar jullie vergeten dat de mensen in die landen niet zo klagen als de Nederlanders. Er gaat niet een dag voorbij of het nu goed of slecht gaat er is altijd wel een stuk in de krant die iets schrijft over het spoor.
Als je dit nu dagelijks doet dan is het inderdaad in alle andere landen stukken beter geregeld.
http://www.treinreiziger.(...)den_chaotisch-143185
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90675628
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:57 schreef Cherna het volgende:
Och in andere landen is altijd alles beter.
Maar jullie vergeten dat de mensen in die landen niet zo klagen als de Nederlanders. Er gaat niet een dag voorbij of het nu goed of slecht gaat er is altijd wel een stuk in de krant die iets schrijft over het spoor.
Als je dit nu dagelijks doet dan is het inderdaad in alle andere landen stukken beter geregeld.
http://www.treinreiziger.(...)den_chaotisch-143185
hier is het perfect normaal weer en de NS gaat de hele maand januari op halve kracht of zelfs nog minder rijden. Vind je dat normaal dan ?

Dat mensen 4 uur opgesloten hebben gezeten in een trein zonder verwarming, zonder drinken ?
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:16:37 #49
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90675791
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

hier is het perfect normaal weer en de NS gaat de hele maand januari op halve kracht of zelfs nog minder rijden. Vind je dat normaal dan ?

Dat mensen 4 uur opgesloten hebben gezeten in een trein zonder verwarming, zonder drinken ?
Nee, maar dat is in andere landen niet anders. In Frankrijk hebben vorige week mensen meer dan een etmaal in een trein vast gezeten. Mij gaat het erom dat hier steeds naar andere landen verwezen wordt, dit terwijl daar de toestand nog erger is. Vorige week in Aachen niets dan ausfall, verspatung etc. ook daar werd niets omgeroepen etc.
http://www.weblogreizen.c(...)n-trein-naar-zuiden/
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90676296
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je japan kaart laat alleen de hoofdlijnen zien, hier een kaart van groter tokio, een gebied van 100 bij 100 Kilometer
Misleidend, daar rijdt JR maar een heel klein deel van de getoonde lijnen. De rest wordt gedaan door private maatschappijen.
pi_90676434
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, maar dat is in andere landen niet anders. In Frankrijk hebben vorige week mensen meer dan een etmaal in een trein vast gezeten. Mij gaat het erom dat hier steeds naar andere landen verwezen wordt, dit terwijl daar de toestand nog erger is. Vorige week in Aachen niets dan ausfall, verspatung etc. ook daar werd niets omgeroepen etc.
http://www.weblogreizen.c(...)n-trein-naar-zuiden/
waarom rijdt de NS hier een halve dienst terwijl alle sneeuw weg is ? In Duitsland en Frankrijk ligt er iets meer sneeuw dan hier

En in Nederland kan je makkelijk mensen uit een trein halen binnen een uur

En in Japan, SIngapore, Hong Kong is het echt allemaal beter geregeld hoor dan hier.

[ Bericht 4% gewijzigd door macca728 op 31-12-2010 14:36:58 ]
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:37:09 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90676754
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:30 schreef macca728 het volgende:

[..]

waarom rijdt de NS hier een halve dienst terwijl alle sneeuw weg is ? In Duitsland en Frankrijk ligt er iets meer sneeuw dan hier

En in Nederland kan je makkelijk mensen uit een trein halen binnen een uur
Beste kerel dit heeft met veiligheid te maken. Anders ontstaan er situaties als in Frankrijk. Och ja in andere landen is het stukken beter. Dan bekijk dit filmpje maar eens waar men mensen uit laat stappen. Dit was bijna een ramp geweest van ongekende orde.

Halve dienst is door een tekort aan materieel. Tja dat is natuurlijk niet goed te praten. Nieuw materieel dat stuk gaat bij sneeuwval. Maar waar de fout is gemaakt daar kun je nooit zeker van zijn. Is het de NS, de overheid die de NS dwingt waar ze hun mat. moet kopen en voor welke prijs, de ontwerpers, je weet het niet. Dus daar laat ik me niet over uit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90677028
in Japan, Singapore en Hong Kong is het OV veel beter geregeld.

Laten ze daar eens gaan kijken en kom niet met vb uit Frankrijk want daar heb ik het niet over en daar is het OV niet beter nee

In Nederland was het 15 jaar geleden ook veel beter geregeld. Ik ging school in Rotterdam 4 jaar ang en ben geen enkele keer te laat gekomen.

Nu werk ik 2 jaar in Rotterdam en ben al zeker 30x te aat gekomen door gebrekkig OV
  vrijdag 31 december 2010 @ 14:54:04 #54
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90677483
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:43 schreef macca728 het volgende:
in Japan, Singapore en Hong Kong is het OV veel beter geregeld.

Laten ze daar eens gaan kijken en kom niet met vb uit Frankrijk want daar heb ik het niet over en daar is het OV niet beter nee

In Nederland was het 15 jaar geleden ook veel beter geregeld. Ik ging school in Rotterdam 4 jaar ang en ben geen enkele keer te laat gekomen.

Nu werk ik 2 jaar in Rotterdam en ben al zeker 30x te aat gekomen door gebrekkig OV
Tja de landen die je noemt daar is het spoor onbetaalbaar voor westerse begrippen. Preventief onderhoud is onbetaalbaar in deze huidige tijd. Daar komt nog eens bij dat de mensen in die landen veel meer discipline hebben. Je moet eens weten dat treinen ook vertragingen oplopen omdat er assistentie bij moet komen, men aan de noodrem trekt, springers, koper stelers etc. Daarbij komt dat in die landen het aantal overwegen nihil is, het spoor alleen gebruikt wordt door desbetreffende maatschappij. Hier rijden ook goederentreinen en andere vervoerders op de sporen waar ook NS van gebruik maakt.

Natuurlijk het kan altijd beter. Dat is waar. Maar vergelijkingen met andere landen is onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 31-12-2010 15:01:26 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90678283
In Japan hebben ze ook wel een andere mentaliteit dan hier, en heeft NS materiaal tekort naar het schijnt...
pi_90680395
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 15:14 schreef koffiegast het volgende:
In Japan hebben ze ook wel een andere mentaliteit dan hier, en heeft NS materiaal tekort naar het schijnt...
ja omdat ze verkeerd materiaal hebben gekocht dat niet tegen sneeuw kan, om 8 extra zitplaatsen te creeren....
pi_90720547
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:58 schreef raptorix het volgende:
Dat valt wel mee, dat is 500 kilometer, als ik met ICE naar Duitsland ga, betaal ik net zoveel voor een nog kortere afstand.
Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland).
  zaterdag 1 januari 2011 @ 20:49:08 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90720868
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 14:27 schreef twaalf het volgende:

[..]

Misleidend, daar rijdt JR maar een heel klein deel van de getoonde lijnen. De rest wordt gedaan door private maatschappijen.
En wat dan nog?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90725234
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Dus is het netwerk helemaal niet zo complex als jij doet overkomen, bovendien kun je de grote markt voor ov in Tokio, de voedingsbodem voor al die private maatschappijen, niet vergelijken met Nederland.
pi_90731621
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 11:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Deze treinen rijden misschien niet zo hard, maar vrijwel alle treinen arriveren en vertrekken punctueel in Rusland en voormalige sovjet-republieken.
Ook in de winter.

In Rusland kunnen ze het zich ook niet permitteren om de treinen stil te leggen als het sneeuwt, zoals we in Nederland doen, want dat zou betekenen dat de treinen 5 maanden per jaar niet rijden. De treinen zijn gewoon van betere kwaliteit.
Als je maar eens in de drie uur een trein laat rijden, dan is het minder moeilijk die op tijd te laten zijn.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_90731775
De NS rijdt de drukste dienstregeling ter wereld en is daarbij gezien ook enorm punctueel.

In Rusland is punctualiteit niet zo moeilijk.
pi_90731976
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 00:52 schreef IHVK het volgende:
De NS rijdt de drukste dienstregeling ter wereld en is daarbij gezien ook enorm punctueel.

In Rusland is punctualiteit niet zo moeilijk.
qft
  zondag 2 januari 2011 @ 00:59:12 #63
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_90732012
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:17 schreef RAVW het volgende:
Of de treinen uit de VS gebruiken .. en dan wij hier maar klagen als er 5 cm sneeuw ligt


Ja grapjurk, dat werkt allemaal prima als het spoor heel lang en rechtdoor is, vlak, en je zet er zo'n locomotief op. Dan werkt het. Maar dat heb je hier niet.
  zondag 2 januari 2011 @ 01:01:25 #64
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_90732090
Overigens doet iedereen wel ontzettend 'scholary' over de DB en de JR en hoeveel beter die zouden zijn maar ik denk dat die net zo keihard gaan falen als in hun eigen land, want daar rijdt echt niet alles super en perfect hoor. Ja, en dan is het beter, maar dan hebben ze wel 20 miljard schuld omdat ze al die dure shit aan moesten schaffen.

Plus, wat denk je dat er gebeurd als de NS en al haar collectieve kennis "van de rails" af gaat? :')
pi_90736599
Grootste verschil met Nederland is dat Japanners hun beroep erg serieus nemen en altijd kwaliteit leveren, zelfs als ze er niet vet voor betaald worden.

JR is prima. Het gewone JR netwerk is een stuk trager dan het Shinkansen netwerk, met eigenlijk louter stoptreinen. Ze hebben ook zogenaamde rapid services, maar die zijn maar een klein beetje sneller dan de gewone service. Voor een Shinkansen betaal je 2x zo veel als voor de gewone service, maar dan ben je ook 2x sneller op de plaats van bestemming.

Korea heeft het KTX netwerk, dat erg op het Franse TGV netwerk lijkt. Dat is nog beter treinen. Als het niet sneeuwt dan. Afgelopen week was ik in Korea, en toen viel er daar plotseling ook een heleboel sneeuw, waardoor de KTX die wij moesten hebben maar liefst 5 minuten vertraagd was. :P
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 2 januari 2011 @ 13:25:15 #66
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90741943
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 08:33 schreef Lyrebird het volgende:
Grootste verschil met Nederland is dat Japanners hun beroep erg serieus nemen en altijd kwaliteit leveren, zelfs als ze er niet vet voor betaald worden.

JR is prima. Het gewone JR netwerk is een stuk trager dan het Shinkansen netwerk, met eigenlijk louter stoptreinen. Ze hebben ook zogenaamde rapid services, maar die zijn maar een klein beetje sneller dan de gewone service. Voor een Shinkansen betaal je 2x zo veel als voor de gewone service, maar dan ben je ook 2x sneller op de plaats van bestemming.

Korea heeft het KTX netwerk, dat erg op het Franse TGV netwerk lijkt. Dat is nog beter treinen. Als het niet sneeuwt dan. Afgelopen week was ik in Korea, en toen viel er daar plotseling ook een heleboel sneeuw, waardoor de KTX die wij moesten hebben maar liefst 5 minuten vertraagd was. :P
Dan moet men in Japan gaan wonen als het daar zoveel beter is. De hele bedrijfscultuur is daar anders en dat geldt niet alleen voor het spoor. Ik hoef die robot cultuur hier niet in Nederland waar zelfmoord onder kinderen op plaats no. 1 staat wereldwijd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_90751451
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Krijg je wel treinen waarin iedereen die langer is dan 1.50m zijn hoofd stoot.
dus op wesley snijder na iedere volwassene in nederland :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 2 januari 2011 @ 17:23:54 #68
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_90751859
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 12:17 schreef RAVW het volgende:
Of de treinen uit de VS gebruiken .. en dan wij hier maar klagen als er 5 cm sneeuw ligt


Heel leuk en aardig dit. Maar daar hebben ze net even wat minder wissels als in Nederland. :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_90754154
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:23 schreef henkde_j het volgende:
Heel leuk en aardig dit. Maar daar hebben ze net even wat minder wissels als in Nederland. :)
true maar het is toch wel belachelijk dat die treinen elke keer falen? 10 vlokjes sneeuw en de helft van onze treinen werken niet meer 10 bladeren vallen uit de boom en hoppa vertraging :{

en dan maar afvragen waarom er zo weinig mensen met OV gaan nou sorry ik pas ervoor meerdere pogingen gedaan (noodgedwongen maar toch) ik begin er niet meer aan :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_90754300
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:06 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

true maar het is toch wel belachelijk dat die treinen elke keer falen? 10 vlokjes sneeuw en de helft van onze treinen werken niet meer 10 bladeren vallen uit de boom en hoppa vertraging :{

en dan maar afvragen waarom er zo weinig mensen met OV gaan nou sorry ik pas ervoor meerdere pogingen gedaan (noodgedwongen maar toch) ik begin er niet meer aan :{
die wissels waren geen enkel probleem, totdat ProRail besloot dat ze niet meer hoefden te worden ingesmeerd om ze ontdooid te houden.

De voorgaande winters reden de treinen gewoon op tijd, terwijl in de 20 jaar hiervoor het ook sneeude en vroor, alleen wat minder extreem. Puur en alleen een kwestie van slecht onderhoud (bezuinigingen) en slecht materieel ( ook bezuinigingen)

iedereen kent de uitdrukkingen Goedkoop is duurkoop en voorkomen is beter (ook goedkoper) dan genezen behalve de Nederlandse ovverheid en NS
  zondag 2 januari 2011 @ 18:26:54 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_90754987
Wat een gezeur, twintig jaar geleden reden de treinen ook niet op tijd bij sneeuw omdat de deuren niet meer open of dicht konden. Ook toen gingen er motoren kapot doordat ze nat werden...

Verschil is wel dat er twintig jaar geleden veel minder treinen reden dan nu. En de vergelijking met Rusland: als er eens in de drie uur een trein rijdt, klagen mensen niet over een kwartier vertraging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 januari 2011 @ 18:55:39 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90756155
http://www.treinreiziger.(...)sief_gebruikt-141861

Hier zie je dus dat Nederland het drukste net in de EU heeft. En sterker nog procentueel de punctualiteit op Zwitserland na uitstekend te noemen is. Dus alleen Zwitserland zou op papier een nog beter systeem hebben in de EU.

Niet voor niets dat de DB in de keuken van de NS kwam kijken hoe zij dat voor elkaar kregen.

Maar goed als het gevoel bij de reiziger zegt dat het waardeloos is dan doe je daar weinig tegen. Dat onderbuikgevoel zal toch nooit verdwijnen. Misschien ook maar goed ook om zo het zaakje alert te houden.
Neemt niet weg dat het uitvallen van de nieuwe sprinter niet echt netjes is. Maar nogmaals waar de fout zit kun je nooit zeker weten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 2 januari 2011 @ 19:00:32 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_90756362
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:55 schreef Cherna het volgende:
http://www.treinreiziger.(...)sief_gebruikt-141861

Dus alleen Zwitserland zou op papier een nog beter systeem hebben in de EU.
Zwitserland vormt geen onderdeel van de EU. Ze hoeven zich dus ook niet te houden aan Europese regelgeving met betrekking tot de scheiding van vervoerders en infrabeheerders, en al van dat soort regeldrift.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 januari 2011 @ 19:02:31 #74
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90756445
quote:
3s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zwitserland vormt geen onderdeel van de EU. Ze hoeven zich dus ook niet te houden aan Europese regelgeving met betrekking tot de scheiding van vervoerders en infrabeheerders, en al van dat soort regeldrift.
Dat was ik nog vergeten ook. Hoef je niet te vragen als die regelgeving er niet zou zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 2 januari 2011 @ 23:10:27 #75
310989 Raqualad
R. Aqualad.
pi_90771646
Waar is Socios in deze?

Laat maar, hij is er al.
pi_90775014
Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is.
pi_90794096
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik betaal met een DB BahnCard EUR 29,25. voor iedere lange afstand met ICE in Duitsland (ook vanuit Nederland).
Huh, als ik op die site kijk, dan kost een DB Bahncard 50, 230 euro, en dan zou je 50 procent korting krijgen, hoe zit dat dan met die 29,25? Want als dat zo is dan is dat wel heel handig, vooral als je in Amsterdam woont, zeker als je vaak naar het zuiden of oosten wilt reizen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_90794139
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:40 schreef zetalore het volgende:
Het nieuws liegt er niet om, de treinen zijn massaal kapot gegaan, NS beschuldigd van alles en iedereen behalve zichzelf, en alle klanten zijn gedupeerd.

We flikkeren gewoon al die nederlandse treinen met managment en al eruit in het ijsselmeer we zijn ze spuugzat, het is niks,was niks en wordt niks.

De Britse regering heeft dit al gedaan en heeft Hitachi gevraagd treinen te leveren. Mijn idee gaat nog verder in Japan rijden de treinen op tijd. We nemen gewoon alleen japanners aan, en geven het hele treinmanagment over aan de JR (Japan Rail)

Iedereen blij. Ja jij ook.
En dan jij lekker alle vrouwtjes in de trein aanranden, net als dat in Japan veelvudlig gebeurd?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90794197
Krijgen we die Japanners er zeker ook bij... Toen ik daar in Japan met de trein ging sprong er eentje voor de trein; heb meer dan een uur in een door de airco ijskoud geworden trein gezeten; dat was echt mijn minste ervaring van de hele vakantie...
pi_90794408
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 00:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Heb dus gewoon bijna nooit problemen met de NS... Syntus daarentegen... Maar de randstedelingen hebben dit jaar twee uurtjes vertraging gehad door een brand en de trein reed af en toe niet als het sneeuwde dus moeten we er kamer debatten over hebben en het management met pek en veren het land uit jagen. Al die vervelende boertjes voorbij Arnhem hebben dezelfde situatie bijna iedere week zonder dat er brand of sneeuw voor nodig is.
Als de overheid nou nog even de miljarden aan achterstallig onderhoud goed maken bij Prorail, dan zijn we een eind op weg. ;) En tsja, op zo'n drukbezet spoornet is het soms krap. Die nieuwe winterdienstregeling zorgde er dan wel voor dat toen in Utrecht alles plat lag, in de rest v'h land de treinen nog aardig goed door bleven rijden toen er 900km file op de diverse wegen stond.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:19:27 #81
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90847746
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2010 13:49 schreef raptorix het volgende:
Het punt is dat de spoorwegen dommetje spelen, ze hebben overal aparte onderdelen van gemaakt, de exploitatie van de stations en het goederenvervoer zijn super winstgevend, personen vervoer lijkt op papier geen winst te maken, en dat gaat de NS huilen bij de overheid dat ze meer geld willen.
:?

Zowel personen- als goederenvervoer zijn niet winstgevend. De aanleg en onderhoud wordt nooit en te nimmer terugverdiend door de kilometerprijs die vervoerders betalen.

Pas als de prijzen van een treinkaartje verdubbeld en alle kortingsregelingen afgeschaft worden kun je misschien net quitte draaien. Als men ook nog eens de luxe wil van een minimale vertraging kan een treinkaartje rustig 4x duurder worden dan nu. De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90852326
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 19:19 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De auto is wat dat betreft een veel interessanter transportmiddel.
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....

En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder...
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:54:07 #83
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90857229
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:36 schreef zatoichi het volgende:
Nou laten we wel wezen; automobilisten lopen vaak lekker te kankeren op de NS, maar op de weg is het elke dag (!) raak met honderden kilometers file en weet ik hoeveel dodelijke ongelukken....

En als iedereen auto gaat rijden, dan wordt dat vast ook weer duurder...
Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mt files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.

In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90861578
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 21:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Mij hoor je niet over de files klagen, want zelf mt files is de auto vaak sneller. En als hypothetisch iedereen met de auto gaat rijden dan scheelt dat de schatkist jaarlijks minstens 5 miljard aan OV-kosten op een begroting van 130 miljard. De 'nieuwe' automobilisten zijn goed voor c.a. 2 miljard extra inkomsten naast de huidige 13 miljard. Oftewel 7 miljard op jaarbasis extra inkomsten voor de schatkist wat uiteindelijk alleen maar lastenverlichting voor de burger betekent.

In de praktijk zal het bovenstaande niet gebeuren, want een gemiddeld student heeft geen rijbewijs en/of auto. Daarnaast zijn er genoeg andere mensen die afhankelijk zijn van het OV.
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files

Dus wees maar blij dat er OV is en bij grote steden is het vaak sneller. Ik ben in 20 min op mijn werk met OV, werk in het centrum van Rotterdam, vlak naast een metrohalte en bespaar me behalve tijd ook parkeerkosten ( en reken de tijd dat je moet lopen van de parkeerplaats ook mee

Er zijn ook mensen die bewust voor het OV kiezen :) :)
pi_90861875
Overheid heeft natuurlijk wel boter op haar hoofd, OV moet bezuinigen en dat gaat ten koste van de kwaliteit, dat is logisch.

Dus pomp er meer geld in en je verdient het terug met een groeiende economie.

Maar NS moet reizigers wel goed informeren, geldt trouwens voor alle OV.
Vandaag was er weer een grote metrostoring in Rotterdam (defecte metro) en het gebrek aan informatie was weer belachelijk
  dinsdag 4 januari 2011 @ 23:20:00 #86
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90862143
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:08 schreef macca728 het volgende:
alleen als iedereen met de auto gaat, is jouw reistijd ook 2x zo lang door extra files
Nee.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90877084
In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener
In de hefst zijn het de blaadjes
In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur

De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:12:25 #88
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_90895845
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 23:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nee.
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.
Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.

Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets.
pi_90897206
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:51 schreef ArcticBlizzard het volgende:
In de zomer zijn uitgezette rails de boosdoener
In de hefst zijn het de blaadjes
In de winter is het sneeuw of de lage temperatuur

De enige keer wanneer ze het weer niet de schuld hebben gegeven is in de lente, misschien dat ze dat dit jaar wel gaan doen.
In de lente zijn alle treinen nog kapot van de winter. :')
pi_90897405
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:37:34 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90897603
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
:') :') :') :') :')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90901057
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?

Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan.
Daar heb je hoogwaardig OV

In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:32:59 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_90901253
quote:
7s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:12 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Natuurlijk wel, al die extra auto's komen erbij op de toch al overbelaste wegen. We zitten nu al met een verkeersinfarct en als er nog meer auto's bijkomen staat heel Nederland gewoon stil in de file inclusief het goederenvervoer en aangezien Nederland vooral een doorvoer en transportland is gaat dat flink veel economische schade opleveren.
Als alles stil komt te staan doordat wegen overvol zijn met forenzen en dagjestoeristen, dan zal men uitwijken naar bijvoorbeeld de haven van Antwerpen.

Dus wees blij dat een deel van het volk al dan niet bewust kiest voor het Openbaar Vervoer en de fiets.
Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_90901322
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:36:50 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90901488
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je merkt in een week als deze wat het scheelt wanneer er een procent of 10 minder verkeer op de weg is. Dan snap je ook wat het effect is wanneer er een procent of 10 verkeer extra op de weg komt...
Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90901523
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:29 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus over een bedrijf dat er een rotzooitje van maakt mag je niet klagen ?

Mensen die Pro NS zijn moeten eens naar Japan of Singapore of Hong Kong gaan.
Daar heb je hoogwaardig OV

In Frankrijk rijden de TGV's tenminste, in Nederland rijden ze niet omdat er geen HC aanweizg kan zijn
Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen :')

Het is irreel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.

En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten :') _!
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90901584
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar de reistijd wordt niet 2x langer zoals beweerd werd, maar hooguit 10%. De vervoersprestaties van het OV zijn niet zo hoog, waardoor het geen groot invloed heeft. Het bespaarde geld aan OV kun je beter investeren in wegen, want met enkele miljarden besparing per jaar kun je heel wat snelwegen aanleggen!
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen? :') _!
Dat is hooguit op de A27 en A28 het geval.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90901639
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eindhoven laat zien dat de antiwegenriedeltjes onzin zijn, meer wegen, minder files.
In welke zin is dit in hemelsnaam een reactie op mijn post?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90901719
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen :')

Het is irreel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.

En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten :') _!
nu is er geen sneeuw en rijdt de NS met een sterk verminderd aantal voertuigen rond

Waarom ? Omdat ze niet tegen sneeuw kunnen.
Dat is faalbeleid, zeker omdat de NS bij hoog en laag had gezegd EN NOG STEEDS ZEGGEN dat ze winterklaar waren
pi_90901831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 20:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, maar wees dan wel eerlijk en klaag net zo hard over rijkswaterstaat. Want die hebben al 50 jaar de files niet op kunnen lossen :')

Het is irreel om te verwachten dat met 10 centimeter sneeuw een knooppunt als Utrecht op maximum blijft functioneren. En dat Utrecht er zo uitziet is niet de schuld van de NS/pro-rail.
De infrastructuur van Japan is heel anders, maar wel veel minder flexibel en volledig vaste lijnen werkt zonder verweving.
En kom nu niet met die paar vlokjes sneeuw. Want met die paar vlokjes was de A12 een ijsbaan met UREN vertraging, maar reed de NS met een maximum van 15 minuten vertraging. En zeker niet op alle trajecten.

En de TGV's rijden allemaal? Ben je gek. als er 1/4 reed mocht je blij zijn de afgelopen weken. En die reden op lagere snelheid, omdat een blokje ijs anders de ruiten kan laten barsten :') _!
en het gaat niet alleen over sneeuw.

In de herfst zijn er blaadjes, in de zomer is het te heet. In de winter is het te koud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')