Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:38 schreef Ascendancy het volgende:
Denk jij werkelijk dat files nog steeds komen door de smalle snelwegen?_!
Dat is hooguit op de A27 en A28 het geval.
Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
Nice, trikolon + repetitio + retorische vraag + climax.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat ik geen benul van deze materie heb en dat ik de cijfers uit een hoge hoed tover? Denk je nu werkelijk dat ik niet weet dat verbreden van snelwegen geen zin heeft als ontsluitingswegen onveranderd blijven? Denk je nu werkelijk dat je zo geniaal bent?
Ik wil alleen maar OV-dromen de wereld uit helpen en dat is vooral het financiële plaatje van het OV. Wie kwalitatief OV wil mag flink in de buidel tasten. Het OV stond allang stil als hiervoor onvoldoende budget was in de begroting. En de begroting is vandaag de dag niet sluitend te krijgen zonder de 13 miljard wat het autoverkeer direct oplevert. Nog maar te zwijgen over de indirecte opbrengsten door de snelheidswinst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten?![]()
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
Nee hoogwaardig OV levert veel meer op voor de economie, maar dat zijn vooral indirecte opbrengsten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je staat hoe dan ook voor het eerstvolgende stoplicht stil. Het heeft helemaal geen zin om zoveel autoverkeer te faciliteren.
Er gaan per jaar in Nederland 800 mensen omdat ze hun huis niet goed luchten, ga je daar ook even om jammeren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Er gaan in heel Europa duizenden mensen het ziekenhuis in of dood door de mede door het verkeer veroorzaakte luchtvervuiling. ook meegenomen in je koste plaatje?
En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:54 schreef Ascendancy het volgende:
Nou blijkbaar wel. Maar zeg eens. Hoe wil jij die aansluitingswegen vergroten?![]()
In Utrecht: De waterlinieweg naar 2x3 dan maar en de ongelijkvloerse afritten een capaciteitsverhoging geven. Afrit Utrecht-centrum mag ook wel naar 2x3 voor de toekomst. Inclusief ongelijkvloerse kruisingen uiteraard. Als het even kan A2 afrit utrecht centrum ombouwen tot klaverblad.
Dat zijn de dingen waar je dan mee met komen. Onsluitingswegen van 2x1 moeten verbreed worden. Die ruimte is er niet.
En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is?quote:En openbaar vervoer moet je uiteindelijk wel faciliteren. Al is het maar voor studenten.
Want als je het OV wegbezuinigd en tegelijkertijd de ruimte in Utrecht gaat opofferen voor asfalt, waar moeten die studenten dan heen
quote:Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn in den beginne beide manieren om je te transporteren over langere afstanden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En hoe heeft het zover kunnen komen dat er geen ruimte is? Het is niet alleen wegenbouw, maar het complete RO-beleid waarmee alles begint. Eerst van het idee afstappen dat OV per definitie de oplossing is van alle vervoersproblemen. Dat is, vooral in Nederland, zelden het geval. Men moet ook van het idee afstappen dat OV en vervanger is van de auto, want dat is het niet, het zijn compleet verschillende modaliteiten.
Maar je wilt wel effectief snijden in het OV. Waardoor minder mensen het gaat gebruiken en OV nog onrendabeler worden.quote:[..]
En wat zie je in mijn eerdere reactie staan als je verder kijkt dan je wijsneus lang is?
Als jij het meest vitale probleem van het bouwen van meer wegen in je argumentatie voor het gemak maar even achterwege laat, dan is het niet meer dan logisch dat ik veronderstel dat je het over het hoofd ziet. Zeker omdat ik je als persoon niet ken en iedereen hier van alles zonder kennis van zaken kan schreeuwen.quote:[..]
Kom dan zelf niet met boude opmerkingen dat iemand die je niet kent iets basaals over het hoofd zou zien.
Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:12 schreef Ascendancy het volgende:
Wat versta je eigenlijk onder een compleet RO beleid dat ook daadwerkelijk problemen gaat oplossen.
Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik.quote:Daarnaast is het kosten-baten plaatje uiteraard niet zo simpel als wegenbelasting en accijns
Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken?quote:Hoe wil je het faciliteren terwijl je het OV afbreekt.
...
Maar je wilt wel effectief snijden in het OV.
Discussie gaat hier niet over OB vs auto.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:35 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een goed RO-beleid is dat je voldoende ruimte reserveert voor (toekomstig) infrastructuur. Daarbij dient rekening gehouden dat de vraag naar autogebruik groter is dan waar nu rekening mee gehouden wordt. Dus bij het ontwikkelen van nieuwe woonwijken ruimte reserveren voor uitbreiding van wegen en parkeerplaatsen. Dat gebeurt nu veel te weinig. Nieuwbouwwijken worden bijkans benauwd dicht op elkaar gebouwd.
[..]
Je insinueert wederom dat ik niet bekend ben met de materie zonder te over welke kennis ik beschik.
[..]
Citeer eens waar ik gezegd heb dat ik het huidige OV wil afbreken?
Zeg dat maar tegen de rest. Ik heb in den beginne al aangegeven waarom het prijskaartje van het OV omhoog moet, precies in de lijn met het onderwerp van dit topic.quote:Op woensdag 5 januari 2011 23:38 schreef macca728 het volgende:
Discussie gaat hier niet over OB vs auto.
Open lekker een eigen topic.
En in Albanië is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:34 schreef Temlin het volgende:
Mensen die anti-NS zijn zouden eens naar Engeland of Frankrijk moeten gaan. Daar rijden op sommige trajecten 1 trein per 2 uur. Waar je in Nederland op veel trajecten elk kwartier een trein kunt pakken.
Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
E
[..]
En in Albanië is de toestand zelfs nog erger. Wat te denken van de staat van het spoor bij de Caminho do Ferro do Benguela (Angola). Of de Chemin de Fer du Etat du Republique Democratique du Zaire. Ik bedoel maar.
Maar ik woon niet in Angola, Albanië of Zaïre en ook niet op een eiland waar het altijd regent en waar men niet aan seks doet (Engeland).
Als je dan toch wilt vergelijken, vergelijk is graag met mijn eigen land (ik bedoel hier Nederland en Fryslan mee, allebei dus) maar in de tijd dat ik net geboren was in de jaren '80 toen alles nog wel gewoon functioneerde en de treinen gewoon op tijd reden.
En anders als je naar het buitenland wil kijken, vergelijk dan eens met Noorwegen, Singapore, Zwitserland, Taiwan, Japan. En dan komen we er slecht van af.
In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:24 schreef axis303 het volgende:
^^^
Met andere woorden, we hebben de liberalisering in nederland niet ver genoeg doorgevoerd, aangezien de landen die je noemt wel allemaal private partijen op het spoor hebben, wellicht afgezien van Zwitserland.
Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
Denk je ook aan het feit dat de Nederlander zich anders gedraagt dan de gemiddelde Japanner etc etc. ja Rover die ook alsmaar klaagt. Maar over de opvoeding van het Nederlandse volk hebben ze het nooit.
Heb ik het nog niet over de infrastructuur en dichtheid van het net hier in Nederland. En ook niet dat de lijnen in Japan specifiek voor die maatschappij zijn.
Maar dat kwartje schijnt niet te vallen . Althans voor de meeste niet
Waarom Nederland vergelijken met EU landen ?quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:09 schreef Cherna het volgende:
[..]
Juist Engeland is het grootse voorbeeld van private maatschappijen. En laat het nu juist daar een puinhoop zijn. Een rit van Noord naar Zuid dan heb je misschien wel 6 verschillende kaartjes nodig omdat je van maatschappij naar maatschappij moet hollen met een beetje pech. Heb ik het nog niet over uitval en vertragingen.
En Nederland kun je alleen met EU landen vergelijken als je al een vergelijking wilt maken wat ik persoonlijk onzin vind. Met Aziatische landen is onzin en kan niet omdat de cultuur totaal verschilt met de EU(dus ook de regelgeving)
quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In de tijd dat de NS van de staat was reed alles vrijwel stipt, nu het geprivatiseerd is functioneert het ongeveer net zo goed als in Zaïre of erger nog Engeland.
Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed...quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Verklaar dan maar eens waarom de NS 20 jaar geleden wel heel betrouwbaar was en de laatste jaren totaal niet.
Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarom Nederland vergelijken met EU landen ?
Vergelijk maar met de jaren hiervoor, je zegt het zelf, de cultuur is hier heel anders ook vergeleken met landen als Frankrijk en Engeland.
Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
[..]
Kom eens met bewijzen dat het 20 jaar geleden allemaal zo veel beter reed...
Ja hoor het gaat heel goed....quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onzin. Het kan en moet beter maar het gaat nu echt niet zo slecht hoor.
In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)?quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja hoor het gaat heel goed....
ProRail smeert de wissels niet in, resultaat bevroren wissels
Jaar later beloven ProRai en NS beterschap, zeggen winterklaar te zijn in reclamespots en bij de eerste de beste sneeuw ligt het halve wagenpark eruit.
Dan faal je als bedrijf.
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik ben nooit voorstander geweest met het vergelijken waar jullie altijd meteen mee smijten. De EU haal ik aan omdat de EU nu eenmaal regels voorschrijft waar ook de NS zich aan dient te houden en omdat het cultuur verschil binnen de EU nu eenmaal niet zo groot is als met Azie.
20 jaar geleden reden er veel minder treinen op het spoor. Je moet bv het aantal IC treinen bv van Eindhoven naar Amsterdam eens vergelijken met 20-30 jaar geleden. Het net is overvol.
Trouwens 30 jaar geleden waren er ook al zat vertragingen. Als scholier destijds kan ik daar wel over meepraten. Daarbij komt de wereld veranderd en dat geld niet alleen voor het spoor. Kosten moeten worden beperkt en men moet ook nog winst maken. Daarbij worden de eisen van de EU ook steeds strenger die natuurlijk ook een vermogen kosten wil je hier aan voldoen.
En voor ik het vergeet. Een spoorwegen organisatie is een van de meest complexe vormen van bedrijvigheid waar ook nog eens veiligheid van het grootste belang is. Ook dit wordt vaak vergeten
Nogmaals ook dit heb ik al eerder gezegd: Het kan natuurlijk altijd beter en dat er zaken mis gaan is waar. Maar om nu NS zo af te kraken als zijnde flut organisatie waar het altijd mis gaat kan ik me totaal niet in vinden.
nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaarquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de PR inderdaad. Maar doen ze het werkelijk slechter dan 20 jaar geleden (op de beeldvorming na)?
Jij stelt iets, ik niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou lag 20/30 jaar geleden het halve wagenpark eruit en reden er toen een maand lang overal kortere treinen ? En toen had je ook strenge winters, 2 elfstedentochten achter elkaar
Daar word je mee geconfronteerd. Geen geld, geen onderhoud. Ik heb het in het begin gezegd: wil je meer zekerheid? Dan moet je ook meer betalen. Als je vindt dat de reclames misleidend zijn dan stap je maar naar de reclamecodecommissie.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:15 schreef macca728 het volgende:
Met alle respect voor alle complexe factoren, maar daar moet een bedrijf zich op aanpassen en op voorbereiden. Reizigers hoeven geen rekening te houden met het feit dat een bedrijf winst moet maken of kosten moet besparen of zich aan allerlei regels moet houden.
NS heeft zelf gezegd winterklaar te zijn, o.m. in dure reclamespots. Dan mogen ze daar ook op beoordeeld worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |