Nee. Je kunt er van houden of niet, maar feit is dat albums van Outkast, Kanye West en de Wu-Tang exponenten nog steeds hoge ogen gooien bij serieuze recensenten die tevens graag naar Animal Collective luisteren.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:47 schreef animalcollective het volgende:
[..]
Als we het gaan afmeten op creativiteit verliest rap ook hoor.
Ergens zitten een paar hersencellen dwars, of niet?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef animalcollective het volgende:
[..]
Je doet net of ene brede visie iets goed is![]()
Democratie en Nazi's goed vinden. Tegen racisme zijn en pro KKK is ook brede visie nou wat goed
Slechte troll of kankerdom. Maak anders eerst je LTS-zwakstroom af boyo.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:49 schreef animalcollective het volgende:
[..]
Je doet net of ene brede visie iets goed is![]()
Democratie en Nazi's goed vinden. Tegen racisme zijn en pro KKK is ook brede visie nou wat goed
Houdt die neger praat voor je vriendjes dank je,.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef 2dope het volgende:
[..]
Slechte troll of kankerdom. Maak anders eerst je LTS-zwakstroom af boyo.
Metalartiesten bespelen hun instrumenten over het algemeen op heel hoog niveau, dat is wel gewoon waar. Maar ja, een autist leert dat soort dingen altijd wat makkelijker he.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef hussyfan11 het volgende:
zou een metal luisteraar een video kunnen posten hier met een uitleg wat dat liedje nou zo goed maakt?
hiphopheadsquote:Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik ga niet eens meedoen aan deze discussie.
Ik wil alleen even opmerken dat de mate van rapkwaliteit niet alleen met de tekst van doen heeft, maar ook met de techniek. Ow ja en ik weet wel zeker dat ik (en met mij vele hiphopheads) intelligenter ben dan de meeste van die klapjosti's die hier rap aan het bashen zijn.
Fijne dag verder.
Ik heb 13 jaar lang klassiek piano gespeeld dus ga me niet vertellen met je casio keyboardje en straattaal wat de essentie van muziek is. laten we het zo stellen: Rap is echt voor kleuters.. de essentie van muziek zit hem echt niet in babes, bitches, kinderlijke 4 noot melodieen en zo lang mogelijk dom blijven lullen en in de gevangenis zitten. Wat een muzikanten waarbij hun gangster imago meer voorstelt dan hun muzikale skills, die kneuzen brengen meer tijd door in de bak dan in de studio of met hun instrumentquote:Op woensdag 29 december 2010 20:44 schreef nozem het volgende:
[..]
Je snapt de essentie van muziek helemaal niet. Je meet muzikaliteit af aan technisch vernuft en gaat vervolgens net doen alsof je de waarheid in pacht hebt. Dat is jammer en maakt elke discussie onmogelijk.
dus iedereen die 13 jaar piano speelt weet ineens wat de essentie van muziek is?quote:Op woensdag 29 december 2010 20:53 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik heb 13 jaar lang klassiek piano gespeeld dus ga me niet vertellen met je casio keyboardje en straattaal wat de essentie van muziek is. laten we het zo stellen: Rap is echt voor kleuters.. de essentie van muziek zit hem echt niet in babes, bitches, kinderlijke 4 noot melodieen en zo lang mogelijk dom blijven lullen en in de gevangenis zitten. Wat een muzikanten waarbij hun gangster imago meer voorstelt dan hun muzikale skills, die kneuzen brengen meer tijd door in de bak dan in de studio of met hun instrument.. nah ja zo lang het maar platen verkoopt he want daar gaat het om. Rap is de ondergang van muziek als je het mij vraagt en heeft niks met muziek te maken. Mooi om te zien dat de meeste rapfans hun evenbeelden gaan nadoen en dan niet door ook muzikaal bezig te zijn maar om zo veel mogelijk criminele streken uit te halen. Ik wil net zo zijn als mijn voorbeelden...
zum kotsen
Dit.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Ik ga niet eens meedoen aan deze discussie.
Ik wil alleen even opmerken dat de mate van rapkwaliteit niet alleen met de tekst van doen heeft, maar ook met de techniek. Ow ja en ik weet wel zeker dat ik (en met mij vele hiphopheads) intelligenter ben dan de meeste van die klapjosti's die hier rap aan het bashen zijn.
Fijne dag verder.
quote:
wat is op een neger lijken ??? want elke neger draag baggy kleren met petjes?? en wat is op een blanke lijken dan ?? klompen dragen ??quote:Op woensdag 29 december 2010 20:00 schreef animalcollective het volgende:
Al die jochies/volwassen jochies die denken dat brutaal zijn en op een neger lijken stoer is.![]()
Mensen die mee doen aan een verachtelijkte zwarten cultuur
Dit dus.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Manu. het volgende:
Iedereen zoekt wat anders in muziek. Als iemand met muziek een bepaald gevoel probeert over te brengen en daarin faalt, is het slechte muziek. Echter, het verschilt per persoon of een gevoel wordt overgebracht. Zo kan een nummer/muziekstijl goed zijn voor de een, maar waardeloos voor de ander. En nu geen gemuil meer.
quote:Op woensdag 29 december 2010 19:55 schreef animalcollective het volgende:
Soms kom je wel eens in discussie met van die halve tamme rap liefhebbers. Soms proberen ze je te overtuigen dat het niet allemaal negers en wiggers zijn die schreeuwen over dikke konten,geld en respect. Ze noemen voorbeelden van rappers waar niemand ooit van gehoord heeft en totaal niet representatief zijn voor deze muziek stroming. Dus ik die rappers eens opgezocht, wat blijkt? Ik had gelijk ook rappers als "Immortal Technique", "MF Doom" en "Jedi Mind Tricks" hebben het alleen maar over drugs, vrouwen en geweld.
Nu naar de kern van mijn klacht, mensen die je wijs proberen te maken dat er ook andere rap muziek is dan "Soulja Boy en 50 Cent". Dit is niet waar. Veder heb je nog mensen die zeggen dat je intelligentere rap hebt in het Nederlands. Meestal noemen ze Typhoon en Opgezwolle![]()
![]()
. Dit zijn gewoon proleten uit tokkie wijken die denken dat ze intelligent en muzikaal zijn terwijl ze dit niet zijn. Tot zo ver mijn klacht.
Disclimair:
TS luistert geen metal of jaren 60 rock.
ja want je moet school hebben gedaan om muzikaal goed te zijnquote:Op woensdag 29 december 2010 20:16 schreef Flammie het volgende:
[..]![]()
Die rappers hebben wel muzikaal talent joh!! De meeste van die debielen hebben de middelbare school nog niet kunnen afmaken
Enige goede reactie.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:52 schreef Manu. het volgende:
Iedereen zoekt wat anders in muziek. Als iemand met muziek een bepaald gevoel probeert over te brengen en daarin faalt, is het slechte muziek. Echter, het verschilt per persoon of een gevoel wordt overgebracht. Zo kan een nummer/muziekstijl goed zijn voor de een, maar waardeloos voor de ander. En nu geen gemuil meer.
Met eigen smaak bedoel je natuurlijk wansmaak.quote:Op woensdag 29 december 2010 21:59 schreef antidood1 het volgende:
[..]
Dit dus.
Accepteer nou eens gewoon dat iedereen een eigen smaak heeft, sommige mensen hechten veel waarde aan het goed kunnen bespelen van een instrument, en anderen vinden dat juist helemaal niet belangrijk. Ga niet proberen anderen te overtuigen dat het ene genre beter is dan een ander genre, want dat lukt je toch niet. Metal mag dan misschien moeilijker zijn om te maken en te spelen (ik luister en speel zelf ook metal) maar dat betekent niet dat het "beter" is dan andere genres.
obvieuze trol is obvieusquote:Op woensdag 29 december 2010 22:15 schreef Prof.Farnsworth het volgende:
[..]
Met eigen smaak bedoel je natuurlijk wansmaak.
Fuck you klootzak, hiphop wel over een kam scheren maar als mensen jouw hippiemuziek over een kam scheren mag dat natuurlijk weer niet. Het liefst zou ik je nu knockie slaan maargoed ik ben moe en het is koud.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:08 schreef animalcollective het volgende:
[..]
Want dat staat gelijk aan links gedram?
Hopen maar dat ik nooit bij Female81 over de vloer kom.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:37 schreef female81 het volgende:
Een aantal veelgedraaide rapnummers in huize Female81. En wat lijkt het toch veel op Soulja Boy en 50 Cent, hè. ()
Heldinquote:Op woensdag 29 december 2010 22:37 schreef female81 het volgende:
Een aantal veelgedraaide rapnummers in huize Female81. En wat lijkt het toch veel op Soulja Boy en 50 Cent, hè. ()
Wat jij noemt heeft ook aids.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:48 schreef Brawler het volgende:
Winne
Fresku
Typhoon
Jiggy Djé![]()
Opgezwolle![]()
Dat je dat soort helden in één zin durft te noemen met het aids van de rapscene, Soulja Boy
Metalautist!![]()
niet haten op jiggy en opgezwolle.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:52 schreef Prof.Farnsworth het volgende:
[..]
Wat jij noemt heeft ook aids.
Ik vind het ook klotemuziek maar Baas B wint mooi wel de nationale IQ test.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Niet echt nee. Metalartiesten zijn een voorbeeld voor mensen die muzikaal zijn. Rappers zijn nog te achterlijk om hun middelbare school af te maken en muzikale aanleg hebben ze ook nietVandaar dat ze zo populair in de gevangenis zijn of onder marokkaanse groepsverkrachters. DIe hebben ook geen talent of doelen namelijk
dat zijn geen goede rappers en hebben nog veel nodig om iets goed te doen. Souljaboy wilt zelf niet zulke subrap maken, hij kan het wel, heb aantal freestyles van he mgehoord voordat hij beroemd werd, geweldig gewoon. Maar hij kiest er voor om geld te maken dmv dingen als cranck dat. In Amerika is rap op een heel ander niveau, daar ben je niet speciaal als je je teksten niet een uurtje of 2 van te voren schrijft en dat dan meteen opneemt ipv dagen/maanden over je teksten te doen. begrijp me niet verkeerd, in nl zijn het zeer goede rappers maar om souljaboy met hun te vergelijken bewijst jou onwetendheid over rap.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:48 schreef Brawler het volgende:
Winne
Fresku
Typhoon
Jiggy Djé![]()
Opgezwolle![]()
Dat je dat soort helden in één zin durft te noemen met het aids van de rapscene, Soulja Boy
Metalautist!![]()
quote:Op woensdag 29 december 2010 22:37 schreef female81 het volgende:
lik je poep en krijg aids, denk je nou echt dat jiggy bijv niet een nummer á la crank dat kan schrijven binnen 2 uur? met marketing kom je overal.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
dat zijn geen goede rappers en hebben nog veel nodig om iets goed te doen. Souljaboy wilt zelf niet zulke subrap maken, hij kan het wel, heb aantal freestyles van he mgehoord voordat hij beroemd werd, geweldig gewoon. Maar hij kiest er voor om geld te maken dmv dingen als cranck dat. In Amerika is rap op een heel ander niveau, daar ben je niet speciaal als je je teksten niet een uurtje of 2 van te voren schrijft en dat dan meteen opneemt ipv dagen/maanden over je teksten te doen. begrijp me niet verkeerd, in nl zijn het zeer goede rappers maar om souljaboy met hun te vergelijken bewijst jou onwetendheid over rap.
begrijpend lezen is moeilijk voor je he. Heb nergens gezegd dat souljaboy zijn nummers in 2 uur schrijft, ik zeg dat zulke rappers als jiggy die het maanden voorbereiden het daar niet redden itt soulja boy(hij doet ook in maanden voorbereiden, maar redt het tenminste wel). En het is niet alleen marketing maar ook talent. Als crank dat niet goed klonk dan zou het niet verkopen.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:56 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
lik je poep en krijg aids, denk je nou echt dat jiggy bijv niet een nummer á la crank dat kan schrijven binnen 2 uur? met marketing kom je overal.
klinkt lekker.quote:
aja, en jij denkt dat crank dat niet tot in de puntjes is verfijnd tijdens de productie? daar heeft het talent van die gozer echt he-le-maal niks mee te maken.quote:Op woensdag 29 december 2010 22:58 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
begrijpend lezen is moeilijk voor je he. Heb nergens gezegd dat souljaboy zijn nummers in 2 uur schrijft, ik zeg dat zulke rappers als jiggy die het maanden voorbereiden het daar niet redden itt soulja boy. En het is niet alleen marketing maar ook talent. Als crank dat niet goed klonk dan zou het niet verkopen.
Jonge, leer eens lezen gastquote:Op woensdag 29 december 2010 23:00 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
aja, en jij denkt dat crank dat niet tot in de puntjes is verfijnd tijdens de productie? daar heeft het talent van die gozer echt he-le-maal niks mee te maken.
wie wel dan, bijvoorbeeld? maak jezelf dan ook duidelijk.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Jonge, leer eens lezen gastik zeg 2x dat souljaboy dat niet doet maar blijkbaar kan je niet lezen. ik zeg dat rappers als JIGGY DJE het daar niet redden. wat begrijp je daar niet aan?
rappers als Jay-Z bijv. Jiggy Dje is een lage klasse in amerika. Zulke rappers heb je daar overal. En freestylen is nederland helemaal nog in de oertijd.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:01 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
wie wel dan, bijvoorbeeld? maak jezelf dan ook duidelijk.
jay-z met jiggy vergelijken is dan ook echt een olifant met een muis vergelijken.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
rappers als Jay-Z bijv. Jiggy Dje is een lage klasse in amerika. Zulke rappers heb je daar overal. En freestylen is nederland helemaal nog in de oertijd.
ik waardeer alle soorten hiphop. Van oude classics van AZ tot Lil wayne's lollipop tot eminem. Mij maakt het niet uit, ik leg alleen uit dat rappers in NL het niet internationaal aankunnen. Mensen als bijv. Brainpower(sowieso 1 van de besten) die het wel aankunnen haken meestal na een tijd af, en krijgen te weinig props. Triest..maarja.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:03 schreef Document1 het volgende:
Typisch.... allebei een vorm van Hip Hop waarderen en elkaar daarom aanvallen.
Agressief maar o zoquote:Op woensdag 29 december 2010 23:03 schreef StarmanFR het volgende:
Ach rap, het kan me goed in de oren klinken maar ik kan het ook eentonig en vervelend vinden.
Maar 50 Cent en Soulja Boy vind ik alvast niet slecht.
Maar dit is een van de betere rapsongs die ik ooit heb gehoord, mét een goed deuntje en goeie tekst!
Blijkbaar heb jij een aantal extra nederlandse lessen nodig van je vmbo-basis leraar. Jij zegt noem een voorbeeld van een hiphop-artiest die wel binnen een uur of 2 dat kan.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:04 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
jay-z met jiggy vergelijken is dan ook echt een olifant met een muis vergelijken.
alhoewel ik betwijfel of jay-z nu nog binnen 2 uur een tof nummer in elkaar kan schroeven.
Ik vind het helemaal niet zo agressief. Hij geeft wel een duidelijke boodschap en hij meent wat hij zegt, dat zie je!quote:
vmbo afgerond nigga!quote:Op woensdag 29 december 2010 23:05 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Blijkbaar heb jij een aantal extra nederlandse lessen nodig van je vmbo-basis leraar. Jij zegt noem een voorbeeld van een hiphop-artiest die wel binnen een uur of 2 dat kan.
deze wel.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet zo agressief. Hij geeft wel een duidelijke boodschap en hij meent wat hij zegt, dat zie je!
Anders lees je eens even!quote:Op woensdag 29 december 2010 22:54 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
dat zijn geen goede rappers en hebben nog veel nodig om iets goed te doen. Souljaboy wilt zelf niet zulke subrap maken, hij kan het wel, heb aantal freestyles van he mgehoord voordat hij beroemd werd, geweldig gewoon. Maar hij kiest er voor om geld te maken dmv dingen als cranck dat. In Amerika is rap op een heel ander niveau, daar ben je niet speciaal als je je teksten niet een uurtje of 2 van te voren schrijft en dat dan meteen opneemt ipv dagen/maanden over je teksten te doen. begrijp me niet verkeerd, in nl zijn het zeer goede rappers maar om souljaboy met hun te vergelijken bewijst jou onwetendheid over rap.
cool.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef PizzaMizza het volgende:
@FunkyHomosapien, ik reageer niet meer op jou. Aan je posthistorie te zien ben je maar een irritant mannetje die graag mensen op de zenuwen wil werken.
Ik heb het meer over werk als ditquote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet zo agressief. Hij geeft wel een duidelijke boodschap en hij meent wat hij zegt, dat zie je!
Ik hoop dat jij ooit een engelstalige hiphop ontdekt en dat jij weet waar je over praat. Jiggy Dje's teksten zijn itt amerikaanse ' uit de mouw geslingerde ' teksten. Dat jij soulja boy een stuk stront vind is jouw mening, terwijl jij dit zegt word hij wel itt nederlandse rappers in dikke clubs gedraaid en (vol)geboekt. En nee, ik ben geen souljaboy fan, ik luister meer RNB, vroeger luisterde ik veel rap en dan voornamelijk BIG, AZ en Fresku. Begrijp me niet verkeerd nogmaals, ze zijn in NL de top, maar echte hiphop, nope sorry.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:06 schreef Brawler het volgende:
[..]
Anders lees je eens even!![]()
Waarom zou ik zo'n stuk stront als Soulja Boy vergelijken met Jiggy en de jongens uit Zwolle?
Ik heb het over TS, die Opgezwolle in één zin durft te noemen met Soulja Boy.
Maar jij bent blijkbaar Soulja Boy fan, dus over onwetendheid over rap gesproken!![]()
Helemaal omdat je dat lijstje wat ik noem, geen goede rappers vindtOf je hebt geen idee waar je het over hebt, of je bent een troll. Ik hoop dat laatste.
sowieso, rappen over kidnappen, hoeren en soa's hoort er ook bij.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Even wat anders dan al die conscious rap hoor, hier wat vooroordeelbevestigende rappers die gewoon goed zijn:
Maar wel meesterlijk goed ook!quote:
Ja, ik luister alleen maar Nederlandstalige hiphop natuurlijkquote:Op woensdag 29 december 2010 23:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij ooit een engelstalige hiphop ontdekt en dat jij weet waar je over praat. Jiggy Dje's teksten zijn itt amerikaanse ' uit de mouw geslingerde ' teksten. Dat jij soulja boy een stuk stront vind is jouw mening, terwijl jij dit zegt word hij wel itt nederlandse rappers in dikke clubs gedraaid en (vol)geboekt. En nee, ik ben geen souljaboy fan, ik luister meer RNB, vroeger luisterde ik veel rap en dan voornamelijk BIG, AZ en Fresku. Begrijp me niet verkeerd nogmaals, ze zijn in NL de top, maar echte hiphop, nope sorry.
Je zegt dat Soulja boy (stront volgens jou) niet te vergelijken is met Jiggy dje (goed volgens jou)... da's al een vergelijking. En hij heeft wel talent, je moet maar eens een paar spitsessie van hem opzoeken voordat hij beroemd werd, verbaasde me ook.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:13 schreef Brawler het volgende:
[..]
Ja, ik luister alleen maar Nederlandstalige hiphop natuurlijkAlleen maar omdat ik een lijstje goede Nederlandstalige rappers opnoem. Dude, kom op zeg! Je hoeft mij niets te vertellen over engelstalige rap hoor.
Tjah, leuk dat Soulja Boy met die muzikale aids veel geld verdient, maar dat heeft geen reet met zijn talent te maken. Dat heeft 'ie namelijk niet. Maar blijkbaar is er markt voor, hoe treurig ik het ook vind
En ik vergelijk de goede Nederlandse rappers totaal niet met de Amerikaanse tegenhangers. Waar je dat vandaan haalt, is me een raadselWant dat valt inderdaad niet te vergelijken.
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:15 schreef richnigger het volgende:
Dit topic trekt echte aidsmuziek:)
quote:Op woensdag 29 december 2010 23:17 schreef FunkyHomosapien het volgende:
my beats are funky and my rhymes are smoking,
sometimes i be like goddamn whats the recipe
i dont know, i asked my mother, she dont know,
she said go ask your goddamn father
SPITTEN NIGGA, JE MOET SPITTENquote:Op woensdag 29 december 2010 23:16 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Je zegt dat Soulja boy (stront volgens jou) niet te vergelijken is met Jiggy dje (goed volgens jou)... da's al een vergelijking. En hij heeft wel talent, je moet maar eens een paar spitsessie van hem opzoeken voordat hij beroemd werd, verbaasde me ook.
je lacht alleen hip hop uit, kom eens met argumenten waarom hip hop slecht is (en een ander muzieksoort beter?)quote:
quote:
Omdat het kut klinkt jeweets.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:18 schreef hussyfan11 het volgende:
[..]
je lacht alleen hip hop uit, kom eens met argumenten waarom hip hop slecht is (en een ander muzieksoort beter?)
IK BEN HET MET JE EENS OUWE IK HOORDE LAATST DIE ENE RAPPEN OVER EEN VAGINA IK DACHT MAAAN DIT KLINKT KUT.quote:Op woensdag 29 december 2010 23:19 schreef Prof.Farnsworth het volgende:
[..]
Omdat het kut klinkt jeweets.
HOUCEquote:
tompouse jongeeeequote:Op woensdag 29 december 2010 23:21 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Is HOUCE ook een soort tompouce?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |