Welke argumenten, ik zie er geen 1. Ik zie wat gebral van iemand die claimt elke dag te protesteren tegen het repressiebeleid, maar argumenten ho maar.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:49 schreef arucard het volgende:
[..]
Nou, haal zijn argumenten maar onderuit dan. Ik ben benieuwd.
Kortom, een farce als het gaat om regulatie, bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:50 schreef arucard het volgende:
[..]
Je kan de verkoop en productie wel reguleren, het gebruik ervan natuurlijk niet.
Ach, en zo heb ik ook geen zinnige argumentie gezien voor een verbod.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke argumenten, ik zie er geen 1. Ik zie wat gebral van iemand die claimt elke dag te protesteren tegen het repressiebeleid, maar argumenten ho maar.
Maar als je doel het reguleren van het gebruik is, dan heb je aan verbieden ook niks natuurlijk. Volgens mij is dat ook niet te reguleren.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kortom, een farce als het gaat om regulatie, bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je iets legaliseert kan je het niet meer reguleren. Of wou je gaan legaliseren tussen 12 uur `s nachts en 6 uur `s ochtends, en de rest van de dag verbieden? Dan is het weer niet legaal. Kortom, die 2 sluiten elkaar uit.
Dit dus, ik nam aan dat dat wel begrepen zou worden.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:50 schreef arucard het volgende:
[..]
Je kan de verkoop en productie wel reguleren, het gebruik ervan natuurlijk niet.
Want in de illegaliteit is het lekker te reguleren wil je zeggen?quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kortom, een farce als het gaat om regulatie, bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Klopt. Het heeft beiden niet de titel een perfect oplossing te zijn.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, en zo heb ik ook geen zinnige argumentie gezien voor een verbod.
Daarom moet er gekeken naar de beste oplossing, en dat is legalisatie.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt. Het heeft beiden niet de titel een perfect oplossing te zijn.
U leest het hierboven: legalisatie is the way to go.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt dan wel de middelen om op te treden, iets wat in tegenstelling tot een vraag/aanbod markt natuurlijk niet opgaat, maar het principe van marktwerking en de impact van regulatie op een 'vrije' markt hoef ik jou niet uit te leggen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:55 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Want in de illegaliteit is het lekker te reguleren wil je zeggen?
quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:57 schreef arucard het volgende:
[..]
Daarom moet er gekeken naar de beste oplossing, en dat is legalisatie.
Ehm nee. Ik denk dat de maatschappij zoals wij die kennen het beste gebaat is bij een verbod, uitgezonderd soft drugs.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
U leest het hierboven: legalisatie is the way to go.
Ehm nee, ik zie dat toch echt anders. Een verbod in de zin van middelen die niet langer mogen worden gebruikt, heeft nog nooit zin gehad. Sterker, het werkt averechts. Natuurlijk valt er voor bepaalde terror-drugs, zoals hero, een uitzondering te maken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ehm nee. Ik denk dat de maatschappij zoals wij die kennen het beste gebaat is bij een verbod, uitgezonderd soft drugs.
Das natuurlijk een beetje kul. Dingen toelaten 'omdat mensen het anders toch zouden doen' is not the way to go. Dan gaan we grenzen verleggen die we niet willen verleggen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ehm nee, ik zie dat toch echt anders. Een verbod in de zin van middelen die niet langer mogen worden gebruikt, heeft nog nooit zin gehad. Sterker, het werkt averechts. Natuurlijk valt er voor bepaalde terror-drugs, zoals hero, een uitzondering te maken.
Als het legaal is dan kan je er regels voor maken. Alcohol kan je ook pas vanaf een bepaalde leeftijd kopen en aan de productie kunnen eisen gesteld worden. De vrije markt heb je eerder als het illegaal is.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt dan wel de middelen om op te treden, iets wat in tegenstelling tot een vraag/aanbod markt natuurlijk niet opgaat, maar het principe van marktwerking en de impact van regulatie op een 'vrije' markt hoef ik jou niet uit te leggen.
Het werkt anders goed, burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:35 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Dat is geen protest dat is een verslaving.
Waar zeg ik dat we per se alles moeten toestaan? Een drug als cocaine is echter niet veel ernstiger dan welke willeurige soort drank dan ook.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das natuurlijk een beetje kul. Dingen toelaten 'omdat mensen het anders toch zouden doen' is not the way to go. Dan gaan we grenzen verleggen die we niet willen verleggen.
Internationale verdragen zijn tegenstrijdig met democratische principes. Net als de EU, waar politici snel naar verwijzen als ze belastingen verhogen of vrijheid inperken.quote:Op dinsdag 28 december 2010 21:57 schreef Berlitz het volgende:
En helaas zitten we ook nog vast aan internationale verdragen,die zo geliefd zijn onder het pro-legalisatie volk hier.
Ik heb nog nooit een goed argument gezien voor het verbieden van drugs. Ook van jou niet.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:16 schreef Scorpie het volgende:
En Papierversnipperaar is het levende bewijs van het feit dat we drugs ten allen tijde niet moeten legaliseren, teneinde de ondergang van onze maatschappij te stoppen. Niet alleen is zijn intellect tanende, zijn argumentatiekracht is hopeloos ouderwets en ondermaats en de tunnelvisie die zoveel van de junks plaagt is ook bij hem keihard in zijn hersenpan ingeslagen. Jammer, want de jongen had best wat potentie.
Wat denk je dat beter werkt, met man en macht optreden tegen producenten en dealers of ze hun inkomsten ontnemen? Ik ben trouwens ook niet voor het volledig vrijgeven van de drugsmarkt maar voor gecontroleerde productie en verkoop waaraan strenge eisen worden gesteld.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt dan wel de middelen om op te treden, iets wat in tegenstelling tot een vraag/aanbod markt natuurlijk niet opgaat, maar het principe van marktwerking en de impact van regulatie op een 'vrije' markt hoef ik jou niet uit te leggen.
Wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben er voor de maatschappij grondig te veranderen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ehm nee. Ik denk dat de maatschappij zoals wij die kennen het beste gebaat is bij een verbod, uitgezonderd soft drugs.
Waarom zou je dingen niet toelaten? Jij gaat er van tevoren vanuit dat alles verboden moet zijn?quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das natuurlijk een beetje kul. Dingen toelaten 'omdat mensen het anders toch zouden doen' is not the way to go. Dan gaan we grenzen verleggen die we niet willen verleggen.
KoosVogels is dol op dat soort verdragen behalve als ze over drugs gaan dan is de internationale reputatie van nederland minder belangerijk voor hem.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Internationale verdragen zijn tegenstrijdig met democratische principes. Net als de EU, waar politici snel naar verwijzen als ze belastingen verhogen of vrijheid inperken.
Legalisatie zal de internationale reputatie van Nederland alleen maar goed doen. Nederland zal dan namelijk een voorlopersrol innemen in de onvermijdelijke wereldwijde legalisatie van drugs.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:21 schreef Berlitz het volgende:
[..]
KoosVogels is dol op dat soort verdragen behalve als ze over drugs gaan dan is de internationale reputatie van nederland minder belangerijk voor hem.
Mooi. Drugs legaliseren,.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:21 schreef Berlitz het volgende:
[..]
KoosVogels is dol op dat soort verdragen behalve als ze over drugs gaan dan is de internationale reputatie van nederland minder belangerijk voor hem.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |