abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90631453
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:36 schreef fioooon het volgende:

Nee meestal rond mei. Dan heb ik altijd vakantie.
Ik denk eerder proefverlof, maar dat terzijde.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_90631814
quote:
18s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe je het wilt noemen. Maar vakantie is vakantie!
pi_90631919
quote:
18s.gif Op donderdag 30 december 2010 15:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

_O-
pi_90643530
Bij winterbanden geldt het placebo-effect: je hebt er veel geld aan uitgegeven en dan wil je ook geloven dat het beter werkt. Dit effect is al eerder aangetoond bij premiumbrandstoffen. bron
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90644054
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Bij winterbanden geldt het placebo-effect: je hebt er veel geld aan uitgegeven en dan wil je ook geloven dat het beter werkt. Dit effect is al eerder aangetoond bij premiumbrandstoffen. bron
Dus aan de hand van een TV-uitzending over premiumbrandstoffen wil je 'aantonen' dat winterbanden niet beter zijn, daarmee alle tests negerende?
_O-
pi_90644085
quote:
Jij houdt ook niet echt van feiten, is het niet?

Bij die premiumbrandstoffen blijkt uit tests nauwelijks enig verschil. Bij winterbanden blijkt uit tests een enorm groot verschil.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:31:23 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90645290
quote:
tijdens het zwartwerken teveel dampen ingeademd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_90645771
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:

tijdens het zwartwerken teveel dampen ingeademd?
Wacht! Ho!

Is ouderejongere een zwartwerker???
  donderdag 30 december 2010 @ 20:43:13 #159
45206 Pietverdriet
pi_90645885
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wacht! Ho!

Is ouderejongere een zwartwerker???
Jep, hij vind dat vooral anderen meer belastingen moeten betalen
pi_90645894
quote:
Ik heb ze niet en merk toch dat je meer controle hebt met winterbanden. Hoe verklaar je dat dan?
pi_90645999
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

Jep, hij vind dat vooral anderen meer belastingen moeten betalen
Mijn god! Dan is hij echt met stip de grootste hypocriet op fok (dat is een prestatie van formaat) en de grootste dorpsmalloot van fok gelet op het feit dat hij inderdaad graag andermans belastingcenten uit wenst te geven, maar daar kennelijk zelf geen bijdrage aan wenst te leveren.

Dat hij betrapt moge worden.
  donderdag 30 december 2010 @ 20:48:53 #162
45206 Pietverdriet
pi_90646171
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn god! Dan is hij echt met stip de grootste hypocriet op fok (dat is een prestatie van formaat) en de grootste dorpsmalloot van fok gelet op het feit dat hij inderdaad graag andermans belastingcenten uit wenst te geven, maar daar kennelijk zelf geen bijdrage aan wenst te leveren.

Dat hij betrapt moge worden.
Noem me een NSBer, maar zou hem met liefde aangeven.
pi_90646354
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:

Ik noem je dan een held. Ik hou niet van klikken, maar zo'n hypocriet verdient een keiharde draai om zijn oren!
pi_90650333
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 20:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noem je dan een held. Ik hou niet van klikken, maar zo'n hypocriet verdient een keiharde draai om zijn oren!
Jullie hebben elkaar echt gevonden hè?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90650904
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 22:03 schreef ouderejongere het volgende:

Jullie hebben elkaar echt gevonden hè?
Zoals ik eerder aangaf: deze mening over fraudeurs is normaal.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:49:45 #166
326628 Pietje28
Het is zo simpel allemaal...
pi_90718746
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 14:26 schreef justanick het volgende:

[..]

Er zit een cruciaal verschil tussen ABS / ESP / Traction control en winterbanden. Die winterbanden kun je later nl eenvoudig onder je auto monteren, dat gaat met ABS nogal lastig.

Verder ben ik niet direct voor een verplichting, alhoewel er wel veel voor valt te zeggen. Het risico op ongevallen daalt aanzienlijk. En als bestuurder van een auto heb je niet alleen verantwoordelijkheid voor jezelf, maar ook voor andere weggebruikers. Dat je eigen veiligheid je geen donder interesseert, daar lig ik geen seconde wakker van; wellicht zie ik je ooit nog eens terug op de website van de Darwin Awards. Maar als de veiligheid van anderen (inclusief kwetsbare weggebruikers) je ook geen donder interesseert, tja, dan ben je gewoon een aso en moet je eens ernstig gaan overwegen of je wel geschikt bent voor een rijbewijs.

Wat een debiele reactie zeg.
Zeg ik ergens dat veiligheid me niks interesseert?
Nee dat maak jij ervan.

Ik ben alleen tegen de moraalridders.
pi_90721464
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:49 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Wat een debiele reactie zeg.
Zeg ik ergens dat veiligheid me niks interesseert?
Nee dat maak jij ervan.

Ik ben alleen tegen de moraalridders.
Heb je winterbanden?
  zondag 2 januari 2011 @ 11:03:43 #168
326628 Pietje28
pi_90737770
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 21:07 schreef justanick het volgende:

[..]

Heb je winterbanden?
Nee hoor maar ik rij wel al vele vele vele jaren schadevrij.
Je weet wel ook in die tijd dat niemand winterbanden had.
De afgelopen jaren ondanks vele kilometers op de weg geen enkel spannend moment meegemaakt door gladheid (wel door debielen die niet kunnen rijden overigens).

Winterbanden komen wel een keer maar heb er nu nog zeker geen behoefte aan.
pi_90737838
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:03 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Nee hoor maar ik rij wel al vele vele vele jaren schadevrij.
Je weet wel ook in die tijd dat niemand winterbanden had.
De afgelopen jaren ondanks vele kilometers op de weg geen enkel spannend moment meegemaakt door gladheid (wel door debielen die niet kunnen rijden overigens).

Winterbanden komen wel een keer maar heb er nu nog zeker geen behoefte aan.
Dus je weet dat winterbanden veiliger zijn (of iig behoor je dat te weten, alle tests laten het immers zien), je schroeft ze niet onder je auto en dan durf je te beweren dat andermans veiligheid je iets boeit?

Logisch. :')

En dat kwalificeert mijn reactie dan als debiel... :') _O-
  zondag 2 januari 2011 @ 11:56:19 #170
45206 Pietverdriet
pi_90738966
Al de mensen die hier negatief zijn over winterbanden hebben eigenlijk maar 1 reden, ze zijn er te krenterig voor
pi_90740423
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Al de mensen die hier negatief zijn over winterbanden hebben eigenlijk maar 1 reden, ze zijn er te krenterig voor
QFT
  zondag 2 januari 2011 @ 14:44:45 #172
326628 Pietje28
pi_90744518
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 11:07 schreef justanick het volgende:

[..]

Dus je weet dat winterbanden veiliger zijn (of iig behoor je dat te weten, alle tests laten het immers zien), je schroeft ze niet onder je auto en dan durf je te beweren dat andermans veiligheid je iets boeit?

Logisch. :')

En dat kwalificeert mijn reactie dan als debiel... :') _O-
Nee het feit dat jij denkt dat veiligheid ligt aan een paar bandjes zegt meer over je zeer beperkte (lees niet bestanden) kennis van auto rijden en van veiligheid.
Ik rij al vele jaren auto en motor en weet als geen ander hoe je veilig kan rijden.

Sowieso het grootste voordeel is een kortere remweg.
Hoevaak ga jij voluit in de rem?
Ik zeer zelden omdat ik vooruit kijk en afstand hou.
Winterbanden zijn super maar als je ze verplicht moet je ook ABS en ESP verplichten en dan moet je ook oldtimers van de weg halen.
Oftewel laten we het gewoon maar niet doen.

Feit is dat winterbanden in NL vooral helpen omdat 90% van de mensen niet kan autorijden.
Beter zou je leren hoe je veilig een auto bestuurt inplaats van denken dat winterbanden DE oplossing zijn in de winter.

O ja en om jou gerust te stellen (je durft vast de weg niet meer op nu je weet dat er iemand zonder winterbanden rond rijdt). Volgende winter heb ik ze wel hoor maar ja aangezien ik mijn auto deze november heb gekocht en ik niet zo'n debiel bent die het dubbele betaald rij ik deze winter lekker even zonder. Kan prima!

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietje28 op 02-01-2011 14:49:46 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 14:55:33 #173
45206 Pietverdriet
pi_90744963
Die verplichtingen komen gewoon voor nieuwe autos
http://www.amt.nl/Nieuws/(...)t-en-bandenlabel.htm
pi_90745902
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 14:44 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Nee het feit dat jij denkt dat veiligheid ligt aan een paar bandjes zegt meer over je zeer beperkte (lees niet bestanden) kennis van auto rijden en van veiligheid.
Ik rij al vele jaren auto en motor en weet als geen ander hoe je veilig kan rijden.

Sowieso het grootste voordeel is een kortere remweg.
Hoevaak ga jij voluit in de rem?
Ik zeer zelden omdat ik vooruit kijk en afstand hou.
Winterbanden zijn super maar als je ze verplicht moet je ook ABS en ESP verplichten en dan moet je ook oldtimers van de weg halen.
Oftewel laten we het gewoon maar niet doen.

Feit is dat winterbanden in NL vooral helpen omdat 90% van de mensen niet kan autorijden.
Beter zou je leren hoe je veilig een auto bestuurt inplaats van denken dat winterbanden DE oplossing zijn in de winter.
Ah, weer iemand die denkt dat 'ie zo goed kan rijden dat hij geen winterbanden nodig heeft. :')

Je 'supermanrijkunsten' kunnen echt niet voorkomen dat iemand anders een foutje maakt of dat er plotseling een kind oversteekt. En zelfs jij, als supercoureur, maakt wel eens een inschattingsfout. Afgezien daarvan vermoed ik dat je je eigen rijkunsten, zoals 99% van de bevolking, serieus overschat.

Verder snap ik niet waarom je alleen voordeel denkt te kunnen behalen als de vol in de rem moet. Als je gewoon remt op een weg die verraderlijk glad blijkt te zijn heb je er ook nogal wat proftijt van. ABS en ESP helpen je dan overigens zo goed als niet. ABS doet sowieso niet zoveel voor je remweg.

Tot slot vormen ABS en ESP niet het enige contact tussen jou en de weg; je banden wel (vreemd dat je dat als superervaren autotechnicus niet weet). Die banden zijn veel bepalender voor je grip dan welk ander veiligheidssysteem dan ook.

quote:
O ja en om jou gerust te stellen (je durft vast de weg niet meer op nu je weet dat er iemand zonder winterbanden rond rijdt). Volgende winter heb ik ze wel hoor maar ja aangezien ik mijn auto deze november heb gekocht en ik niet zo'n debiel bent die het dubbele betaald rij ik deze winter lekker even zonder. Kan prima!
Zozo, volgende winter al winterbanden! Deze winter niet, dus de veiligheid van anderen boeit je niet.
pi_90746226
De dooi is weer ingezet... zeg winterbanden rijders.... zijn jullie nu ook zo erg op de veiligheid gebrand om nu ala minuut de zomerband weer onder te monteren??? Want de winterband is nutteloos nu met 8 graden celsius.
pi_90746347
Hier is het één graad.

zondag 2 januari 2011 @ 15:27:48 #177
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90746414
Ik heb nog steeds geen antwoord hoeveel procent van de tijd je nou profijt hebt van die dingen in een gem. Nederlandse winter!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_90747722
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:27 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord hoeveel procent van de tijd je nou profijt hebt van die dingen in een gem. Nederlandse winter!
Die vraag is ook vrij zinloos, elk moment dat een winterband je beschermt tegen een ongeluk is deze toch 100% effectief geweest?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90747884
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
De dooi is weer ingezet... zeg winterbanden rijders.... zijn jullie nu ook zo erg op de veiligheid gebrand om nu ala minuut de zomerband weer onder te monteren??? Want de winterband is nutteloos nu met 8 graden celsius.
Hier is 't nog een graad of 4, dus ik heb geen idee waar je 't over hebt. Afgezien daarvan - het
'nadeel' van winterbanden tov allrounders is vele malen kleiner op droog/nat dan de voordelen van winterbanden op sneeuw en ijs. En dat hebben we nu toch al weer een paar weken gehad, zeker in de kleinere straatjes waar je juist de grootste schade kunt aanrichten als je wegglijdt.
De grenzen op droog/nat liggen sowieso al veel verder, dus zelfs als 't 15% scheelt in grip ligt dat nog steeds zo ver weg dat je er nauwelijks wat van merkt. Die 400% verschil op sneeuw merk je daarentegen wel heel snel - waar ik de afgelopen weken gewoon redelijk normaal kon optrekken en afremmen heb ik echt heel erg veel auto's gezien die niet eens meer durfden te stoppen op een hellinkje omdat ze anders niet meer wegkwamen (of doorgleden, of achteruit teruggleden - bijzonder prettig als je er dan gewoon omheen kunt rijden, ipv te moeten wachten op de klap).
pi_90748003
Ik mis de sneeuw -O-
I'll sing you a lullaby.
  zondag 2 januari 2011 @ 16:23:17 #181
326628 Pietje28
pi_90748958
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:14 schreef justanick het volgende:

[..]

Ah, weer iemand die denkt dat 'ie zo goed kan rijden dat hij geen winterbanden nodig heeft. :')

Je 'supermanrijkunsten' kunnen echt niet voorkomen dat iemand anders een foutje maakt of dat er plotseling een kind oversteekt. En zelfs jij, als supercoureur, maakt wel eens een inschattingsfout. Afgezien daarvan vermoed ik dat je je eigen rijkunsten, zoals 99% van de bevolking, serieus overschat.

Verder snap ik niet waarom je alleen voordeel denkt te kunnen behalen als de vol in de rem moet. Als je gewoon remt op een weg die verraderlijk glad blijkt te zijn heb je er ook nogal wat proftijt van. ABS en ESP helpen je dan overigens zo goed als niet. ABS doet sowieso niet zoveel voor je remweg.

Tot slot vormen ABS en ESP niet het enige contact tussen jou en de weg; je banden wel (vreemd dat je dat als superervaren autotechnicus niet weet). Die banden zijn veel bepalender voor je grip dan welk ander veiligheidssysteem dan ook.

[..]

Zozo, volgende winter al winterbanden! Deze winter niet, dus de veiligheid van anderen boeit je niet.
Nee ik hoop jou tegen te komen dan kan ik lekker over je heen rijden :'( !!

Wat een verschrikkele moraalridder ben jij zeg.
Zeker een schoolleraar.
pi_90749307
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Dat red je niet met je zomerbanden ;)
I'll sing you a lullaby.
  zondag 2 januari 2011 @ 16:32:09 #183
45206 Pietverdriet
pi_90749362
quote:

[..]

Zeker een schoolleraar.
Heb je een nieuwe woord ontdekt?
  zondag 2 januari 2011 @ 16:32:18 #184
326628 Pietje28
pi_90749369
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat red je niet met je zomerbanden ;)
Kuttttttttt.....hmm dan maar ijsbanden kopen met spikes })
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2011 @ 17:07:56 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90751119
quote:
En het gaat natuurlijk ook helemaal niet meer vriezen deze winter
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90751289
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En het gaat natuurlijk ook helemaal niet meer vriezen deze winter [ afbeelding ]
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven alles :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 januari 2011 @ 17:13:09 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_90751384
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:11 schreef Afketser het volgende:

Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven alles :)
Heb jij al winterbanden op je fiets? :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_90751604
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:13 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Heb jij al winterbanden op je fiets? :')
Nou nou, mijn auto'tje is misschien niet veel groter dan een fiets maar daar zitten nog gewoon zomerbanden onder hoor:

pi_90751891
En hier onder mijn vorige auto had ik ook gewoon zomerbandjes.... zelfde plek genomen overigens ;-)

zondag 2 januari 2011 @ 17:27:44 #190
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_90752040
quote:
Misschien dat je het nog niet had begrepen, maar winterbanden werken nog steeds als autoband als het 8 graden is, of meer. Andersom: zomerbanden werken veel minder als autoband als het kouder wordt.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_90752067
quote:

[..]

Zeker een schoolleraar.
Wacht even, omdat ik hier gewoon aangeef dat winterbanden veel veiliger zijn ben ik een moraalridder?

Geef dan gewoon toe dat je het niet leuk vind dat je argumentatie die uitgaat van je zelfverzonnen rijvaardigheden zo makkelijk onderuit wordt gehaald.
pi_90752084
En diezelfde zomerbandjes werken natuurlijk net zo goed op het gras met mooi weer:

pi_90752149
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien dat je het nog niet had begrepen, maar winterbanden werken nog steeds als autoband als het 8 graden is, of meer. Andersom: zomerbanden werken veel minder als autoband als het kouder wordt.
Mwa, dan begrijp jij het niet... lees maar is:

geen nut
  zondag 2 januari 2011 @ 17:30:21 #194
45206 Pietverdriet
pi_90752188
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:11 schreef Afketser het volgende:

[..]

Je bent een nitwit, een nekkletser, winterbanden kleven in de zomer aan de weg, letterlijk, daarom slijten ze verschrikkelijk en rij je er niet mee in de zomer. Maar de wegligging is prima.
pi_90752242
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bent een nitwit, een nekkletser, winterbanden kleven in de zomer aan de weg, letterlijk, daarom slijten ze verschrikkelijk en rij je er niet mee in de zomer. Maar de wegligging is prima.
Hier... lees de feiten maar is i.p.v. van in het wilde weg gaan roepen :P
geen nut
  zondag 2 januari 2011 @ 17:31:37 #196
45206 Pietverdriet
pi_90752247
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien dat je het nog niet had begrepen,
Het kind begrijpt sowieso niet zoveel volgens mij
  zondag 2 januari 2011 @ 17:33:26 #197
45206 Pietverdriet
pi_90752345
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:31 schreef Afketser het volgende:

[..]

Hier... lees de feiten maar is i.p.v. van in het wilde weg gaan roepen :P
geen nut
Oh het staat op het Interwebz dus het is waar...
Dat is een mening van iemand, dat is wat anders dan de objectieve testen die er gedaan zijn. Die wel aantonen dat goede winterbanden een veel beter weggedrag geven
En zelfs in dat artikel word beweerd dat het op sneeuw beter functioneerd, laten we vorig jaar nu zo een 3 maanden sneeuw hebben gehad in NL
pi_90752491
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh het staat op het Interwebz dus het is waar...
Dat is een mening van iemand, dat is wat anders dan de objectieve testen die er gedaan zijn. Die wel aantonen dat goede winterbanden een veel beter weggedrag geven
Net zo goed dat jij een mening hebt, heb ik er ook 1. Dan is die van mij niet gelijk onwaar als het niet in jouw straatje past ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 17:44:51 #199
188877 Stupendous76
pi_90752951
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:29 schreef Afketser het volgende:
[..]
Mwa, dan begrijp jij het niet... lees maar is:

geen nut
Ik heb het gelezen en ik begrijp het artikel. Misschien jij wat minder, want je komt er vooral een mening tegen en geen feiten. En toevallig komt die mening jou er goed uit (want winterbanden zijn evil!!!)

Maar goed, als je het verschil niet kent (of wil kennen...) kom je er nooit achter.
Repent, Pray, Forgive
pi_90753159
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:44 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en ik begrijp het artikel. Misschien jij wat minder, want je komt er vooral een mening tegen en geen feiten. En toevallig komt die mening jou er goed uit (want winterbanden zijn evil!!!)

Maar goed, als je het verschil niet kent (of wil kennen...) kom je er nooit achter.
Ach, ieder z'n mening. Ik ben van mening dat winterbanden nutteloos zijn voor de winters die wij in NL hebben. Jij dus niet en dus dit meningsverschil is dit draadje zo vol :P
  zondag 2 januari 2011 @ 17:50:00 #201
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_90753241
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:48 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat winterbanden nutteloos zijn voor de winters die wij in NL hebben.
Ja, wanneer sneeuwt het hier nou ooit he.
pi_90753247
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:27 schreef maniack28 het volgende:
17% van de tijd. Dat is vele malen meer dan dat er staand water is en je dus profiel nodig hebt in de zomer.
pi_90753295
quote:
Dit vraag jij op de dag dat er plaatselijk gladheid is in Nederland?
pi_90753351
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit vraag jij op de dag dat er plaatselijk gladheid is in Nederland?
Ja plaatselijk. Maar als er een vrachtwagen gekanteld is en er een hoop olie op de weg ligt is het ook plaatselijk glad... om dan gelijk winterbanden om te gooien.... ik weet het niet hoor.
pi_90753405
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:51 schreef Afketser het volgende:

Ja plaatselijk. Maar als er een vrachtwagen gekanteld is en er een hoop olie op de weg ligt is het ook plaatselijk glad... om dan gelijk winterbanden om te gooien.... ik weet het niet hoor.
Welke banden wil jij monteren voor een plas olie?

Overigens is de gladheid in NL een stuk minder plaatselijk dan die plas olie...
  zondag 2 januari 2011 @ 17:53:40 #206
188877 Stupendous76
pi_90753447
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:48 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ach, ieder z'n mening. Ik ben van mening dat winterbanden nutteloos zijn voor de winters die wij in NL hebben. Jij dus niet en dus dit meningsverschil is dit draadje zo vol :P
Ik heb hier geen mening meer over, enkel ervaring. En dat is dat winterbanden beter zijn in de winter. Dat jij de mening bent toegedaan dat sneeuw, ijs en ijzel op wegen en straten geen reden zijn voor extra veiligheid, tja.
Repent, Pray, Forgive
  zondag 2 januari 2011 @ 17:54:04 #207
326628 Pietje28
pi_90753472
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:28 schreef justanick het volgende:

[..]

Wacht even, omdat ik hier gewoon aangeef dat winterbanden veel veiliger zijn ben ik een moraalridder?

Geef dan gewoon toe dat je het niet leuk vind dat je argumentatie die uitgaat van je zelfverzonnen rijvaardigheden zo makkelijk onderuit wordt gehaald.
Gast lees eens heel goed mijn posts terug.
Dat winterbanden veel veiliger zijn heb ik nooit bestreden.
Dat is een feit.

Echter het verplicht stellen vind ik onzin en ik vind dat je dan consequent moet zijn en ook ESP/ABS moet verplichten. En misschien ook wel een helm op de fiets (weet je wat die ongelukken wel niet kosten).
Net zoals dat ik jou debiele stelling onzin vind; namelijk dat je niet veilig kunt rijden zonder winterbanden. Gaat namelijk prima.
pi_90753495
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke banden wil jij monteren voor een plas olie?

Overigens is de gladheid in NL een stuk minder plaatselijk dan die plas olie...
Ja, dat is waar. Maar ik ben vandaag een paar keer weg geweest met de auto en heb helemaal niks van die gladheid gemerkt. Onderweg rem ik nog wel eens flink hard en check ik of de ABS in werking gaat. Maar dit was niet het geval.
pi_90753696
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:53 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb hier geen mening meer over, enkel ervaring. En dat is dat winterbanden beter zijn in de winter. Dat jij de mening bent toegedaan dat sneeuw, ijs en ijzel op wegen en straten geen reden zijn voor extra veiligheid, tja.
Ja, dat wel maar niet met die hoeveelheden die hier in NL vallen. We worden niet voor niets uitgelachen door de russen met onze bezorgdheid.
En die winterbanden zijn natuurlijk ook gewoon mode-artikelen. Het is nu leuk om ze onder te hebben... want kijk mij is op winterbanden rijden! Stoer he! Maar over een paar jaar is de lol daar ook vanaf en staan op marktplaats de winterbandjes weer te koop voor een habbekrats. Wellicht ga ik dan eens kijken voor een setje ;) Gooi ik ze er gewoon in de zomer onder. Wordt dat weer de rage om zomers op winterbanden te rijden want dat is stoer.
pi_90754541
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:54 schreef Pietje28 het volgende:

[..]

Gast lees eens heel goed mijn posts terug.

Doe jij dat eens bij mij; ik ben helemaal niet voor een verplichting.

quote:
Net zoals dat ik jou debiele stelling onzin vind; namelijk dat je niet veilig kunt rijden zonder winterbanden. Gaat namelijk prima.
Nee, jij denkt dat je veilig kunt rijden zonder winterbanden omdat je je eigen rijkunsten overschat. Dat wil niet zeggen dat het zo is, de ongevalsstatistieken wijzen ook uit dat mensen met winterbanden (veel) minder ongevallen veroorzaken.

Overigens stel ik nergens dt het per definitie onveilig is. Alleen dat het (veel) minder veilig is. En dat je met zomerbanden dus bewust een groter dan noodzakelijk risico loopt dat je een (ernstig) ongeval veroorzaakt.
pi_90754746
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:15 schreef justanick het volgende:

Overigens stel ik nergens dt het per definitie onveilig is. Alleen dat het (veel) minder veilig is. En dat je met zomerbanden dus bewust een groter dan noodzakelijk risico loopt dat je een (ernstig) ongeval veroorzaakt.
Ik denk dat mensen op zomerbanden in de winter bewuster/voorzichter rijden dan mensen op winterbanden. Ik denk dat het meeste voordeel van een winterband em zit in de kleine straatjes vlak bij die arbeids-rijtjeshuizen waar het helemaal vol ligt met sneeuw. Dan heb je inderdaad wel meer grip bij het inparkeren. Maarja, of het verkeer daardoor veiliger wordt.....
pi_90754970
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:58 schreef Afketser het volgende:
[..]
Gooi ik ze er gewoon in de zomer onder. Wordt dat weer de rage om zomers op winterbanden te rijden want dat is stoer.
Net zo stoer om met zomerbanden te rijden in de winter. Want goh, wat kunnen we toch allemaal uitstekend rijden! Doe vooral wat je niet laten kunt, speel maar lekker verder in de sneeuw. Maar kom niet zeiken als je 'm een keertje achterin een andere auto hebt geboord omdat die op z'n winterbanden normaal kan remmen waar jij hopeloos doorglijdt.
pi_90755263
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:20 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen op zomerbanden in de winter bewuster/voorzichter rijden dan mensen op winterbanden. Ik denk dat het meeste voordeel van een winterband em zit in de kleine straatjes vlak bij die arbeids-rijtjeshuizen waar het helemaal vol ligt met sneeuw. Dan heb je inderdaad wel meer grip bij het inparkeren. Maarja, of het verkeer daardoor veiliger wordt.....
Mensen met winterbanden veroorzaken (relatief) minder ongevallen dan mensen op zomerbanden. Dus ja, het verkeer wordt veiliger van winterslofjes.
pi_90755624
quote:

De verzekeraars hebben het bijgehouden. Ja, het scheelt enorm in het aantal ongevallen.
pi_90756986
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:26 schreef JF_ het volgende:

[..]

Net zo stoer om met zomerbanden te rijden in de winter. Want goh, wat kunnen we toch allemaal uitstekend rijden! Doe vooral wat je niet laten kunt, speel maar lekker verder in de sneeuw. Maar kom niet zeiken als je 'm een keertje achterin een andere auto hebt geboord omdat die op z'n winterbanden normaal kan remmen waar jij hopeloos doorglijdt.
Ik heb nooit winterbanden gebruikt en ik zit nog steeds de hoogste no claim korting. Dus ik heb vooralsnog een hoop geld bespaard met het niet rijden op winterbanden. Met een voorzichtige rijstijl bereik je volgens mij veel meer mee.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:31:24 #216
45206 Pietverdriet
pi_90757622
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:15 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ik heb nooit winterbanden gebruikt
Wat we je de hele tijd al vertellen, je hebt geen idee waar je over praat.
pi_90757677
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat we je de hele tijd al vertellen, je hebt geen idee waar je over praat.
Maar voor mij hebben winterbanden dan toch geen zin?
  zondag 2 januari 2011 @ 19:42:05 #218
188877 Stupendous76
pi_90758032
quote:
[..]
Ik denk dat mensen op zomerbanden in de winter bewuster/voorzichter rijden dan mensen op winterbanden.
Probeer deze gedachte eens: veel mensen die zien wel het voordeel en nut van winterbanden in en gebruiken die daarom ook. In tegenstelling tot veel anderen die denken 'dat het allemaal onzin is' of 'dat het gewoon een reclamesunt of modeverschijnsel is', 'die al jaaaarenlang veilig rijden en dus gelijk hebben'.
quote:
Ik denk dat het meeste voordeel van een winterband em zit in de kleine straatjes vlak bij die arbeids-rijtjeshuizen waar het helemaal vol ligt met sneeuw. Dan heb je inderdaad wel meer grip bij het inparkeren. Maarja, of het verkeer daardoor veiliger wordt.....
Op wegen waar veel sneeuw ligt heb je met winterbanden veel voordeel. Op wegen waar minder sneeuw ligt heb je nog steeds meer voordeel.
Er is niet een gefixeerd punt waarop ze beter zijn, dat is gewoon met een vuistregel: onder de 7 graden celsius zijn winterbanden beter dan zomerbanden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stupendous76 op 02-01-2011 19:52:10 ]
Repent, Pray, Forgive
pi_90758558
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:15 schreef Afketser het volgende:

Ik heb nooit winterbanden gebruikt en ik zit nog steeds de hoogste no claim korting. Dus ik heb vooralsnog een hoop geld bespaard met het niet rijden op winterbanden. Met een voorzichtige rijstijl bereik je volgens mij veel meer mee.
Een goede klap doet al het "voordeel" teniet.
pi_90759178
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een goede klap doet al het "voordeel" teniet.
Dat zal zeker. Alleen die moet eerst nog wel gaan komen en als het om een klap zal gaan dan zal het hooguit een kapotte wieldop zijn door de stoeprand die ik geraakt heb. Maar ik merk gewoon zelf dat ik supergrip heb met mijn wagentje. Komt natuurlijk ook omdat het een nieuwe auto is en dus nieuwe banden en het is een dunne band. Ik heb een 206 cc met een dikkere maat gereden in de sneeuw.... en die had aanzienlijk minder grip. En beide zijn zomerbanden. Dan kan ik wel nog meer grip willen door winterbanden eronder te leggen maar ongelukken sluit je daar echt niet mee uit.
pi_90759433
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Probeer deze gedachte eens: veel mensen die zien wel het voordeel en nut van winterbanden in en gebruiken die daarom ook. In tegenstelling tot veel anderen die denken 'dat het allemaal onzin is' of 'dat het gewoon een reclamesunt of modeverschijnsel is', 'die al jaaaarenlang veilig rijden en dus gelijk hebben'.

Ik belet de mensen ook niet om geen winterbanden te kopen want ze moeten zelf weten waar ze hun geld aan uitgeven. En bedenk ook dat veel mensen al op zomerbanden rijden waar het profiel al niet erg goed meer van is. Als er dan nog sneeuw bij komt ja dan is het verschil wel erg groot van slechte zomerband naar nieuwe winterband.

quote:
Op wegen waar veel sneeuw ligt heb je met winterbanden veel voordeel. Op wegen waar minder sneeuw ligt heb je nog steeds meer voordeel.
Er is niet een gefixeerd punt waarop ze beter zijn, dat is gewoon met een vuistregel: onder de 7 graden celsius zijn winterbanden beter dan zomerbanden.
Tuurlijk, maar wat denk je dan van alle andere misschien wel belangrijkere veiligheidsmaatregelen zoals ABS, Traciecontrol enz...
pi_90759441
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 19:42 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Op sneeuw en ijs zijn de winterbanden superieur.
Maar behalve het geneuzel van Michelin in de reclame, zie ik bij geen enkel onderzoek dat onder de 7 graden een winterband per definitie beter is.
De onderzoeken ontkrachten dat zelfs.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  zondag 2 januari 2011 @ 20:11:38 #223
188877 Stupendous76
pi_90759658
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:07 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Op sneeuw en ijs zijn de winterbanden superieur.
Maar behalve het geneuzel van Michelin in de reclame, zie ik bij geen enkel onderzoek dat onder de 7 graden een winterband per definitie beter is.
De onderzoeken ontkrachten dat zelfs.
Dat laatste wil ik wel graag zien wat dat ben ik nog niet tegengekomen.
Repent, Pray, Forgive
  zondag 2 januari 2011 @ 20:18:09 #224
188877 Stupendous76
pi_90759995
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:07 schreef Afketser het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar wat denk je dan van alle andere misschien wel belangrijkere veiligheidsmaatregelen zoals ABS, Traciecontrol enz...
Ik heb tractiecontrole meegemaakt (op sneeuw) en ken dus het nut er van. Of dat met droog weer ook zo is weet ik niet, maar het is wel een goed hulpmiddel. Dat zal ABS ook zijn, net als ESP. En zoals iemand al aangaf in dit topic: die maatregelen zijn met een paar jaar verplicht voor nieuwe auto's in de EU, dan is het dus een kwestie van moeten. Winterbanden nog niet, maar daar in Europa waar winter ook echt winter is, zijn die banden of al verplicht of doen mensen dat zelf al. En misschien komt er straks ook een Europese wet voor, wie weet.
Repent, Pray, Forgive
pi_90760071
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:03 schreef Afketser het volgende:

Dat zal zeker. Alleen die moet eerst nog wel gaan komen en als het om een klap zal gaan dan zal het hooguit een kapotte wieldop zijn door de stoeprand die ik geraakt heb. Maar ik merk gewoon zelf dat ik supergrip heb met mijn wagentje. Komt natuurlijk ook omdat het een nieuwe auto is en dus nieuwe banden en het is een dunne band. Ik heb een 206 cc met een dikkere maat gereden in de sneeuw.... en die had aanzienlijk minder grip. En beide zijn zomerbanden. Dan kan ik wel nog meer grip willen door winterbanden eronder te leggen maar ongelukken sluit je daar echt niet mee uit.
Je klinkt als de alcomobilist...
pi_90760269
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik heb tractiecontrole meegemaakt (op sneeuw) en ken dus het nut er van. Of dat met droog weer ook zo is weet ik niet, maar het is wel een goed hulpmiddel. Dat zal ABS ook zijn, net als ESP. En zoals iemand al aangaf in dit topic: die maatregelen zijn met een paar jaar verplicht voor nieuwe auto's in de EU, dan is het dus een kwestie van moeten. Winterbanden nog niet, maar daar in Europa waar winter ook echt winter is, zijn die banden of al verplicht of doen mensen dat zelf al. En misschien komt er straks ook een Europese wet voor, wie weet.
Wordt dan alleen de winterband in de winter verplicht? Of mag je in de zomer ook gewoon de winterband gebruiken? In dat geval ga ik over op de winterband waar ik dan gewoon altijd op blijf rijden.

Ja, ik heb wel eens remproefjes gedaan met een auto zonder ABS en 1 met ABS op de sneeuw. Maar das me toch een verschil in remmeters.... plus dat je met een auto met ABS tijdens het remmen nog gewoon kan sturen.
pi_90760291
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je klinkt als de alcomobilist...
Dan rij ik trouwens nog veel voorzichter dan zonder alco ;)
  zondag 2 januari 2011 @ 20:31:31 #228
188877 Stupendous76
pi_90760821
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:22 schreef Afketser het volgende:
[..]
Wordt dan alleen de winterband in de winter verplicht? Of mag je in de zomer ook gewoon de winterband gebruiken? In dat geval ga ik over op de winterband waar ik dan gewoon altijd op blijf rijden.
[..]
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Winterbanden nog niet, maar daar in Europa waar winter ook echt winter is, zijn die banden of al verplicht of doen mensen dat zelf al. En misschien komt er straks ook een Europese wet voor, wie weet.
Repent, Pray, Forgive
pi_90761667
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:31 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

Ja maar is het ook verplicht om in die landen zomerbanden te gebruiken buiten de winter of mag je dan ook winterbanden gebruiken?
  zondag 2 januari 2011 @ 21:08:37 #230
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_90763754
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:22 schreef Afketser het volgende:

[..]

Dat wordt een dure grap dan.
pi_90764927
quote:
14s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:08 schreef Tijn het volgende:

Dat wordt een dure grap dan.
Laat gaan...
pi_90765146
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:41 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ja maar is het ook verplicht om in die landen zomerbanden te gebruiken buiten de winter of mag je dan ook winterbanden gebruiken?
'tuurlijk mag dat! Maar let wel even op je max speedrating, en hou ook rekening met een verhoogde slijtage (waarschijnlijk rij je een winterband binnen 10.000km helemaal aan gort bij temperaturen 20+).
pi_90767048
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:11 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat laatste wil ik wel graag zien wat dat ben ik nog niet tegengekomen.
In elk geval de laatste test in Autoweek.
In de Autobild testen ook, maar die kan ik niet als pdf vinden op dit moment.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_90768086
edit
  zondag 2 januari 2011 @ 22:38:59 #235
188877 Stupendous76
pi_90769858
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:51 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

In elk geval de laatste test in Autoweek.
In de Autobild testen ook, maar die kan ik niet als pdf vinden op dit moment.
quote:
Overigens is wat MT@ hierboven beweerd simpelweg niet waar. Ik sla net de autokampioen van afgelopen week dicht waarin een lezerstest is gedaan tussen Michelin zomer- en winterbanden. Conclusie: ook op nat wegdek zorgen winterbanden voor betere controle en een korte remweg.
staat hier
Repent, Pray, Forgive
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 23:09:42 #236
236264 crew  capricia
pi_90771601
Ja, winterbanden zijn een aanschaf.
Ja, winterbanden zijn beter tussen oktober en maart.
En ja, het kost geld.. Geef je al je geld uit aan 1 keer een spannende bolide, dan heb dat geld kennelijk extra gereserveerd. En je bent dus niet bezig geweest met veiligheid
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_90783563
Vanmorgen had ik weer behoorlijk last van al die angsthazen op hun normale sloffen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90788212
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

[..]

staat hier
Heb de autoweek niet bij de hand, maar daar waren de bevindingen anders. Ook bij Autobild.

Het was bij Autokampioen een test met alleen Michelin banden begrijp ik, die maken reclame met die 7 graden. Wellicht dat het bij Michelin wel zo is, maar bij testen met andere merken ging die vlieger in elk geval niet op.

hier

[ Bericht 5% gewijzigd door PeeJay1980 op 03-01-2011 13:04:36 ]
  maandag 3 januari 2011 @ 14:27:09 #239
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90792137
quote:

[..]

[..]

Nee, jij denkt dat je veilig kunt rijden zonder winterbanden omdat je je eigen rijkunsten overschat. Dat wil niet zeggen dat het zo is, de ongevalsstatistieken wijzen ook uit dat mensen met winterbanden (veel) minder ongevallen veroorzaken.

In een auto uit 1985 vs een auto uit 2010 is dat verschil net zo groot, zo niet groter vanwege de vooruitgang in de technologie. Oude auto's dus maar verbieden en iedereen verplichten een nieuwe te kopen?

Bullcrap dus... zoals hierboven al gezegd wordt is het een dikke modetrend. Net als die veiligheidsbrillen met Oudjaar... come on!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:28:10 #240
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90792175
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:09 schreef capricia het volgende:
Ja, winterbanden zijn een aanschaf.
Ja, winterbanden zijn beter tussen oktober en maart.
En ja, het kost geld.. Geef je al je geld uit aan 1 keer een spannende bolide, dan heb dat geld kennelijk extra gereserveerd. En je bent dus niet bezig geweest met veiligheid
Jij wijst al met vingers... ik vind dit echt te ver gaan. Zit je nu serieus mensen zonder winterbanden te beschuldigen van onveilig rijden?

Bah bah.. wat een wereld leven we toch in!
pi_90792800
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:28 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Jij wijst al met vingers... ik vind dit echt te ver gaan. Zit je nu serieus mensen zonder winterbanden te beschuldigen van onveilig rijden?

Zo lees ik het niet, ik lees dat rijden met winterbanden veiliger is. Als mensen wel veel geld willen uitgeven aan een pooierbak en niet aan winterbanden dan zit er wat fout m.b.t. de prioriteiten die men stelt. In dat geval verkies je bling-bling boven de veiligheid van jezelf en anderen :)
Wat een toestand.... wat een wereld leven we toch in.... waar is de tijd gebleven dat je gewoon op je fiets naar het werk ging :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 3 januari 2011 @ 14:55:09 #242
45206 Pietverdriet
pi_90793499
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:28 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Mensen die te krenterig zijn geld uit te geven aan veiligheid

maandag 3 januari 2011 @ 15:00:04 #243
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90793780
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mensen die te krenterig zijn geld uit te geven aan veiligheid

Gast, iemand die net voor als zijn spaargeld zijn eerste 307 uit '91 heeft gekocht kan je moeilijk verwijten dat hij geen winterbanden heeft niet? Kijk, iemand met een dikke BMW zonder winterbanden a la.

Maar het gaat me vooral om dat gevingerwijs. Dat mensen (zonder dat het uberhaupt verplicht is) nu al gaan wijzen naar die onveiligerds op de weg zonder winterbanden. Dat vind ik een trieste zaak.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:00:15 #244
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90793791
Het winterweer is hier alweer een tijdje voorbij, blij dat ik mezelf niet op kosten gejaagd heb.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 3 januari 2011 @ 15:03:30 #245
45206 Pietverdriet
pi_90793953
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:00 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Gast, iemand die net voor als zijn spaargeld zijn eerste 307 uit '91 heeft gekocht kan je moeilijk verwijten dat hij geen winterbanden heeft niet? Kijk, iemand met een dikke BMW zonder winterbanden a la.

quote:
Maar het gaat me vooral om dat gevingerwijs. Dat mensen (zonder dat het uberhaupt verplicht is) nu al gaan wijzen naar die onveiligerds op de weg zonder winterbanden. Dat vind ik een trieste zaak.
En daarom wijs jij maar met je vingertje?
  maandag 3 januari 2011 @ 15:04:26 #246
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90793999
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

En daarom wijs jij maar met je vingertje?
En terecht, stuk verdriet!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:04:36 #247
45206 Pietverdriet
pi_90794009
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:00 schreef Hukkie het volgende:
Het winterweer is hier alweer een tijdje voorbij, blij dat ik mezelf niet op kosten gejaagd heb.
Woensdag gaat het weer sneeuwen
  maandag 3 januari 2011 @ 15:05:07 #248
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90794033
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En zaterdag kan het wel eens 8 graden worden!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:06:06 #249
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90794073
Hoe zit het dan met de 4 seizoenen band. Slijten die ook zo snel in de zomer? Die heb ik nu onder mijn auto liggen en merk wel het verschil met mijn zomer banden die ik voorheen had. Deze zijn trouwens ook goed gekeurd voor Duitsland waar winterbanden verplicht zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 3 januari 2011 @ 15:08:36 #250
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90794189
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, en voor die anderhalve sneeuwvlok die er dan valt rijd ik wel iets voorzichtiger en houd ik wat meer afstand.
DeviantArt
  maandag 3 januari 2011 @ 15:13:06 #251
45206 Pietverdriet
pi_90794422
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:05 schreef maniack28 het volgende:

[..]

En zaterdag kan het wel eens 8 graden worden!
Omdat jij zoveel hete lucht maakt zeker
  maandag 3 januari 2011 @ 15:13:55 #252
45206 Pietverdriet
pi_90794454
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:06 schreef Cherna het volgende:
Hoe zit het dan met de 4 seizoenen band. Slijten die ook zo snel in de zomer? Die heb ik nu onder mijn auto liggen en merk wel het verschil met mijn zomer banden die ik voorheen had. Deze zijn trouwens ook goed gekeurd voor Duitsland waar winterbanden verplicht zijn.
Een band is een compromis, iets wat van alles wat is, is nergens echt goed in.
pi_90794558
Ik denk dat het een combinatie van is. Met winterbanden moet je als het slecht weer is ook gewoon rustig aan doen. Je kan niet denken van hey ik heb winterbanden dus ik trap het gas nog eens even in. Ik zeg niet dat iedereen met winterbanden dat doet maar ik kan mij wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen.

Met zomerbanden rijden is wellicht een stuk minder veilig maar dat maakt iemand nog geen slechte chauffeur. Er zijn idd mensen die het niet zo breed hebben met met hun oude Fiat Panda naar hun werk moeten of zelfs werkloos zijn, moet je dan je auto met "zomer"banden dan maar voor de deur laten staan en het dure OV pakken? Wat met een beetje sneeuw overigens ook niet altijd rijdt?

Ik vind er is voor allebei wel wat te zeggen en er kan dan wel een discussie zijn wie er nu wel goed of niet goed rijdt maar volgens mij gaat het daar niet om. Het gaat erom dat winterbanden als veiliger getest zijn als het glad is. En dat er je niet meer in de zomer kan gaan rijden omdat ze dan sneller zouden slijten. Maar wat doe je als het nu ineens weer 10 graden wordt? En dan weer gaat vriezen, haal je die banden er dan af en op, hoe zit dat?
Haters gonna hate.
pi_90794578
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:06 schreef Cherna het volgende:
Mag ik weten welke banden dat zijn?
Haters gonna hate.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:21:02 #255
326628 Pietje28
pi_90794789
quote:

[..]

[..]

Als je niet voor verplichten bent waarom reageer je dan op mijn eerste post (waarin ik enkel zeg tegen verplichten te zijn) met de woorden dat ik een gevaar op de weg ben? Beetje domme reactie dan.

De statistieken;

Ik rij al meer dan 10 jaar zonder enige vorm van schade.
In al die tijd heb ik zeer veel kilometers gemaakt (tot aan zeer winterse omstandigheden in de bergen aan toe).
Overschat ik mijn rijkunsten dus mwah nee niet echt anders is het onmogelijk om zolang zonder enige vorm van schade rond te rijden.

Overigens zijn er trouwens meer dan genoeg mensen die op winterbanden alsnog brokken weten te maken. Zullen we die dan maar helemaal van de weg halen, want als je met zulke wonderbanden nog een zwaar ongeluk weet te veroorzaken ben je een levensgevaarlijk persoon in een auto.

Winterbanden; ja zijn handig/fijn, maar dik 2x zoveel ervoor betalen dat is gewoon dom.
En nee ook winterbanden zijn niet heilig.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:22:23 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90794843
@CyclingGirl. Het merk Kleber. Ik woon vlak bij de Duitse grens en kom er dus vaak. Daar zijn dus winterbanden verplicht. Ik heb navraag gedaan of een 4 seizoenen band ook kon. Schijnt dat ze daar 4 merken als winterband accepteren. Kleber All seasons was daar een van. Er staat dus een teken M+S op en 4 icoontjes.

Prijs 380 euro 4 vier banden. Het ging mij erom dat ik geen plaats heb om mijn zomer banden op te slaan thuis. En om nu ieder jaar opstal te betalen vond ik ook overdreven.
Maar goed het is afwachten hoe snel die banden slijten in de zomer. Maar ik ben een rustiger rijder.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cherna op 03-01-2011 15:30:13 ]
pi_90795185
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:22 schreef Cherna het volgende:
@CyclingGirl. Het merk Kleber. Ik woon vlak bij de Duitse grens en kom er dus vaak. Daar zijn dus winterbanden verplicht. Ik heb navraag gedaan of een 4 seizoenen band ook kon. Schijnt dat ze daar 4 merken als winterband accepteren. Kleber All seasons was daar een van. Er staat dus een teken M+S op en 4 icoontjes
Banden met enkel het M+S logo zijn meestal all season banden, zodra het sneeuwvlokje erbij opstaat zijn het echte winterbanden.
I'll sing you a lullaby.
pi_90795268
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:00 schreef maniack28 het volgende:

Gast, iemand die net voor als zijn spaargeld zijn eerste 307 uit '91 heeft gekocht kan je moeilijk verwijten dat hij geen winterbanden heeft niet?
Als je zo'n voorloop prototype hebt gekocht, dan moet je wel knaken over hebben eigenlijk...

Maarre... de meerkosten van winterbanden vallen in het niet bij de kosten van autorijden, dus het is NOOIT een goed excuus.

quote:
Het is gewoon een feit!
  maandag 3 januari 2011 @ 15:32:24 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_90795328
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Banden met enkel het M+S logo zijn meestal all season banden, zodra het sneeuwvlokje erbij opstaat zijn het echte winterbanden.
Een van de 4 icoontjes is ook een sneeuwvlok. De andere zijn een zonnetje, wolk met regen, en een bliksemschicht als ik me goed herinner.
pi_90795338
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:00 schreef Hukkie het volgende:
Voor deze ochtend gold er nog een waarschuwing. Tsjongejonge, wat is er al weer een tijd verstreken sindsdien. |:(
  maandag 3 januari 2011 @ 15:35:24 #261
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90795471
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor deze ochtend gold er nog een waarschuwing. Tsjongejonge, wat is er al weer een tijd verstreken sindsdien. |:(
Ik hoefde niet eens te krabben vanmorgen ^O^
DeviantArt
pi_90795486
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een van de 4 icoontjes is ook een sneeuwvlok. De andere zijn een zonnetje, wolk met regen, en een bliksemschicht als ik me goed herinner.
Bliksembanden :?

Sta je net je banden te wisselen tijdens het onweer, slaat de bliksem in _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_90795511
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:16 schreef CyclingGirl het volgende:

Met zomerbanden rijden is wellicht een stuk minder veilig maar dat maakt iemand nog geen slechte chauffeur. Er zijn idd mensen die het niet zo breed hebben met met hun oude Fiat Panda naar hun werk moeten of zelfs werkloos zijn, moet je dan je auto met "zomer"banden dan maar voor de deur laten staan en het dure OV pakken? Wat met een beetje sneeuw overigens ook niet altijd rijdt?
Nou, als je werkloos bent lijkt mij dat er weinig goede redenen zijn om te stellen dat je niet een dagje zonder auto kan...

En ook voor jou: de meerkosten zijn zeer beperkt en vallen in het niet bij autorijden sec.

quote:
Maar wat doe je als het nu ineens weer 10 graden wordt? En dan weer gaat vriezen, haal je die banden er dan af en op, hoe zit dat?
Een dagje 10 gr? Lekker laten zitten. Ziet het er naar uit dat de winter weer voorbij is: wisselen. Kortom: eind febr. begin mrt. kan je die wissel al maken als het weer die kant op lijkt te gaan.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:36:50 #264
45206 Pietverdriet
pi_90795536
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:35 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Bij mij was het spekglad vanmorgen, was verdomt blij met de extra grip
pi_90795570
quote:

Ik wil je deze wel geven: krabben gaat net zo goed op zomerbanden als op winterbanden. Dan maakt het niet uit.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:38:28 #266
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90795616
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je zo'n voorloop prototype hebt gekocht, dan moet je wel knaken over hebben eigenlijk...

Maarre... de meerkosten van winterbanden vallen in het niet bij de kosten van autorijden, dus het is NOOIT een goed excuus.

[..]

Het is gewoon een feit!
Mensen met een auto uit 1985 zijn ook onveiliger op de weg. Mensen zonder helm op de fiets, mensen zonder reflectorarmbanden die hardlopen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.. ik vind het gewoon zielig. Maar als dit je ding is ga dan vooral lekker door met bashen. En vergeet niet onderweg de mensen zonder winterbanden de berm in te duwen.
pi_90795646
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij mij was het spekglad vanmorgen, was verdomt blij met de extra grip
Toen ik vanmorgen ging inhalen kon ik zelfs in zijn vierde versnelling nog lekker 'spinnen'. Voor mij reed 1 angsthaas op zomerbanden. Later moest ik ook nog twee landbouwvoertuigen inhalen, dan zijn winterbanden helemaal the shit. De mensen op normale banden hadden onvoldoende tractie om even snel in te halen. Normale banden in de winter zuigen gewoon :{w
I'll sing you a lullaby.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:44:07 #268
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90795901
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:37 schreef DS4 het volgende:
Ik wil je deze wel geven: krabben gaat net zo goed op zomerbanden als op winterbanden. Dan maakt het niet uit.
Zeker, maar dat neemt niet weg dat ik geen winterbanden onder mn 106-je ga zetten voor die ene week dat het hier koud is. Zeker niet zolang ik nog prima met mn gewone banden uit de voeten kan.
Maar deze hele discussie lijkt gebaseerd te zijn op persoonlijke voorkeur. Jij zweert bij winterbanden, ik vind dat ik goed zonder die dingen kan. Ieder zijn meug, prima toch.
DeviantArt
  maandag 3 januari 2011 @ 15:45:17 #269
45206 Pietverdriet
pi_90795961
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Mensen met een auto uit 1985 zijn ook onveiliger op de weg.

Waarom denk je dat de veiligheidseisen aan autos steeds strenger worden?
quote:
Mensen zonder helm op de fiets, mensen zonder reflectorarmbanden die hardlopen.

quote:
Zo kan ik nog wel even doorgaan.. ik vind het gewoon zielig. Maar als dit je ding is ga dan vooral lekker door met bashen. En vergeet niet onderweg de mensen zonder winterbanden de berm in te duwen.
Wat is nu eigenlijk je punt, dat je het ziehielug vind dat mensen veiligheid belangrijk vinden omdat arme mensen?
  maandag 3 januari 2011 @ 15:45:54 #270
45206 Pietverdriet
pi_90795991
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Zeker, maar dat neemt niet weg dat ik geen winterbanden onder mn 106-je ga zetten voor die ene week dat het hier koud is. Zeker niet zolang ik nog prima met mn gewone banden uit de voeten kan.
Maar deze hele discussie lijkt gebaseerd te zijn op persoonlijke voorkeur. Jij zweert bij winterbanden, ik vind dat ik goed zonder die dingen kan. Ieder zijn meug, prima toch.
2010 had toch een slordige 3 maanden sneeuw
  maandag 3 januari 2011 @ 15:47:53 #271
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90796097
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:
2010 had toch een slordige 3 maanden sneeuw
Maar niet hier. Ik heb geen seconde het idee gehad dat winterbanden noodzakelijk voor mij waren.
DeviantArt
  maandag 3 januari 2011 @ 15:48:46 #272
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90796143
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar niet hier. Ik heb geen seconde het idee gehad dat winterbanden noodzakelijk voor mij waren.
Alleen interessante opmerking als we weten hoeveel je moet rijden per dag.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_90796151
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:38 schreef maniack28 het volgende:

Mensen met een auto uit 1985 zijn ook onveiliger op de weg.
In welke zin bedoel jij dat? Want ik vrees dat jij de plank mis slaat.

quote:
Mensen zonder helm op de fiets,
Of ik nu wordt aangereden door iemand met of zonder helm... daar merk ik weinig van. Maar die helm op de fiets zal overigens ook nog wel verplicht worden.

quote:
mensen zonder reflectorarmbanden die hardlopen.
Ik geef toe... het is handig om te zien wat op je motorkap ligt, maar verder...

quote:
Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Kom je dan ook nog een keer op voorbeelden waarbij je ANDERMANS veiligheid op het spel zet? Want van mij mag iedereen zijn eigen veiligheid op het spel zetten zo lang hij anderen daarmee niet hindert.

quote:
ik vind het gewoon zielig. Maar als dit je ding is ga dan vooral lekker door met bashen. En vergeet niet onderweg de mensen zonder winterbanden de berm in te duwen.
Je spoort niet helemaal...
pi_90796205
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef Hukkie het volgende:

Zeker, maar dat neemt niet weg dat ik geen winterbanden onder mn 106-je ga zetten voor die ene week dat het hier koud is.
2010 kwam tot ongeveer 13 weken!

Tellen is niet je sterkste punt.
  maandag 3 januari 2011 @ 15:56:54 #275
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90796621
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:48 schreef Gunner het volgende:
Alleen interessante opmerking als we weten hoeveel je moet rijden per dag.
Ongeveer 50 km per dag, hoofdzakelijk over binnenwegen om de files te vermijden.
DeviantArt
  maandag 3 januari 2011 @ 15:59:26 #276
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90796760
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

2010 kwam tot ongeveer 13 weken!

Tellen is niet je sterkste punt.
Tellen is ook niet relevant, het gaat erom dat ik geen winterbanden nodig heb (gehad).
DeviantArt
pi_90796861
quote:
12s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:59 schreef Hukkie het volgende:

Tellen is ook niet relevant, het gaat erom dat ik geen winterbanden nodig heb (gehad).
Het feit dat je geen ongeval hebt gehad zegt niets over het niet nodig hebben. Ik ken ook wel mensen die geregeld met een slok op achter het stuur zitten. Die roeptoeteren ook dat daaruit blijkt dat het verbod om megt alcohol op te rijden onzin is (iig voor hen).

Totdat het mis gaat natuurlijk.
  maandag 3 januari 2011 @ 16:02:09 #278
45206 Pietverdriet
pi_90796913
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 15:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Net als al die mensen die menen dat ze met een fles wijn in hun mik nog prima kunnen rijden.
pi_90797122
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als al die mensen die menen dat ze met een fles wijn in hun mik nog prima kunnen rijden.
Met wijn niet zo.... daar ga ik dubbel van zien, maar na een hele avond bier hijsen gaat alles nog prima :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 3 januari 2011 @ 16:09:41 #280
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90797333
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:01 schreef DS4 het volgende:
Het feit dat je geen ongeval hebt gehad zegt niets over het niet nodig hebben. Ik ken ook wel mensen die geregeld met een slok op achter het stuur zitten. Die roeptoeteren ook dat daaruit blijkt dat het verbod om megt alcohol op te rijden onzin is (iig voor hen).

Totdat het mis gaat natuurlijk.
Maar alcomoblisme is een ander verhaal, niet echt vergelijkbaar. Ik woon hier redelijk vlak aan de kust en aan 13 weken winterweer zijn we hier bij lange na niet gekomen, blijft de vraag of een eventueel ongeval te voorkomen zou zijn geweest als ik wel winterbanden zou hebben gehad. En daarmee de vraag of winterbanden (in mijn geval) echt zo noodzakelijk zijn als menig een in deze topics beweert, ik denk van niet.
DeviantArt
pi_90797460
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:09 schreef Hukkie het volgende:

Maar alcomoblisme is een ander verhaal, niet echt vergelijkbaar.
Vertel...

quote:
Ik woon hier redelijk vlak aan de kust en aan 13 weken winterweer zijn we hier bij lange na niet gekomen, blijft de vraag of een eventueel ongeval te voorkomen zou zijn geweest als ik wel winterbanden zou hebben gehad. En daarmee de vraag of winterbanden (in mijn geval) echt zo noodzakelijk zijn als menig een in deze topics beweert, ik denk van niet.
Als er een verplichting komt zal het een verbod zijn om in winterse omstandigheden met zomerbanden te rijden. Als jij denkt dat jij nooit winterse omstandigheden tegen komt omdat je aan de kust woont... wat maak je je dan druk?

Ik denk alleen dat het tegen valt in de praktijk hoe vaak jij jouw auto moet laten staan, maar die afweging laat ik graag bij jou.
  maandag 3 januari 2011 @ 16:26:54 #282
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_90798310
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:11 schreef DS4 het volgende:
Als er een verplichting komt zal het een verbod zijn om in winterse omstandigheden met zomerbanden te rijden. Als jij denkt dat jij nooit winterse omstandigheden tegen komt omdat je aan de kust woont... wat maak je je dan druk?

Ik denk alleen dat het tegen valt in de praktijk hoe vaak jij jouw auto moet laten staan, maar die afweging laat ik graag bij jou.
Dat is een afweging die ik steeds maak als er hier sneeuw ligt, is het verantwoord om te rijden. Die eventuele verplichting tot winterbanden is waar ik me druk om maak.
Maar ik snap je punt en denk dat je gelijk hebt. Als het verplicht wordt dan moet ik er ook aan geloven, ongeacht of het hier winters is of niet.
DeviantArt
  maandag 3 januari 2011 @ 16:31:16 #283
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90798554
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vertel...

[..]

Een verbod zou belachelijk zijn.

Winterbanden helpen alleen bij sneeuw. Als er sneeuw ligt rijdt men sowieso al niet hard, op het moment dat het hard sneeuwt rijdt de hele snelweg langzaam en als het stopt met sneeuwen is de snelweg zo weer sneeuwvrij. Op kleinere wegen blijft de sneeuw wel liggen maar daar rijdt men langzaam als er sneeuw ligt, winterbanden of niet.

Wat voorkom je dan precies door winterbanden verplicht te stellen?
* Blikschade

Niets meer en niets minder.

Lekker iedereen verplichten om winterbanden aan te schaffen.... 24 miljoen banden maal 100 euro/band = 2,4 miljard euro uitgeven om hoeveel uit te sparen? 5 miljoen?

:') :') :')
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  maandag 3 januari 2011 @ 16:34:42 #284
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_90798732
Alleen 'non believers' redeneren zo. Maar met zo'n gedachtengang kunnen we met argumenten komen wat we willen, maar dan zal je het nog niet (willen) snappen.

Kortom: obvious troll is obvious
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 3 januari 2011 @ 16:54:26 #285
194833 Hanoying
pi_90799759
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef Gunner het volgende:
Alleen 'non believers' redeneren zo. Maar met zo'n gedachtengang kunnen we met argumenten komen wat we willen, maar dan zal je het nog niet (willen) snappen.

Kortom: obvious troll is obvious
Niks trol..

In Nederland rijden ruim 6 ruim 7 miljoen auto's rond. Je hebt het dus over 24 28 miljoen banden. Met een prijs van 100 euro/band heb je het dan over bijna 3 miljard euro.

Je moet in mijn optiek verdomd sterke argumenten hebben om een dergelijke investering als verplichting op te leggen.

Laat maar zien dat er slachtoffers vallen als direct gevolg van het niet rijden met winterbanden. Hoe verhouden de percentages wel/geen winterbanden voor ongelukken met letselschade tot gevolg zich tot de normale verdeling wel/geen winterbanden op de nederlandse wegen?

Toon eerst maar eens aan dat er een daadwerkelijke noodzaak is tot een dergelijke verplichting. En nee, niet door middel van remproeven en dergelijk want die zijn vrij onzinnig. Men past zijn/haar snelheid namelijk aan aan de grip die men heeft, een winterband kan best beter remmen met 80 in de sneeuw maar een zomerbandrijder rijdt er uberhaupt al geen 80... Laat maar zien door middel van statistische data dat er een noodzaak is tot het verplichten van winterbanden.

Ik ben er van overtuigd dat de correlatie geen winterbanden = hogere kans op ongeval met letselschade niet bestaand is. De correlatie geen winterbanden = hogere kans op blikschade vast wel maar de extra blikschade komt niet eens in de buurt bij die 2,8 miljard en dus is de investering het rendement bij lange na niet waard.
pi_90799866
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:54 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je moet in mijn optiek verdomd sterke argumenten hebben om een dergelijke investering als verplichting op te leggen.

..investering het rendement bij lange na niet waard.
Op het moment dat je op winterbanden rijdt slijten je zomerbanden niet.. probleem opgelost.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_90799958
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:31 schreef Hanoying het volgende:

Winterbanden helpen alleen bij sneeuw.
Tests bewijzen dat dat niet zo is.

quote:
Als er sneeuw ligt rijdt men sowieso al niet hard, op het moment dat het hard sneeuwt rijdt de hele snelweg langzaam en als het stopt met sneeuwen is de snelweg zo weer sneeuwvrij.
Op tweede kerstdag reed ik op een snelweg met een flik pak sneeuw op de linker baan. Het had al uren niet meer gesneeuwd. Het was in België, maar toch...

Belangrijker: het is wel aardig dat jij stelt dat snelheid aanpassen voldoende is (dat roept de alcomobilist overigens ook!), maar er zijn toch veel ongevallen gebeurd, dus kennelijk is het niet voldoende.

quote:
Op kleinere wegen blijft de sneeuw wel liggen maar daar rijdt men langzaam als er sneeuw ligt, winterbanden of niet.

Wat voorkom je dan precies door winterbanden verplicht te stellen?
* Blikschade

Niets meer en niets minder.
Er vallen geen doden door winterweer? Waarom is daar de afgelopen weken dan over gelogen in de pers? Is dat ook een complot van Michelin?

quote:
Lekker iedereen verplichten om winterbanden aan te schaffen.... 24 miljoen banden maal 100 euro/band = 2,4 miljard euro uitgeven om hoeveel uit te sparen? 5 miljoen?

:') :') :')
Ook voor jou: als je winterbanden gebruikt, verbruik je geen zomerbanden.
pi_90800093
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:54 schreef Hanoying het volgende:
Laat maar zien dat er slachtoffers vallen als direct gevolg van het niet rijden met winterbanden.
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=97366

Ik noem maar wat. Maar je mag ook zelf het nieuws een beetje bijhouden.

quote:
Hoe verhouden de percentages wel/geen winterbanden voor ongelukken met letselschade tot gevolg zich tot de normale verdeling wel/geen winterbanden op de nederlandse wegen?
Even uit mijn hoofd: 38% meer ongevallen indien zomerband, 14% meer ongevallen indien winterband.
pi_90800096
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 16:58 schreef DS4 het volgende:

Ook voor jou: als je winterbanden gebruikt, verbruik je geen zomerbanden.
Daarnaast kosten die banden geen ¤100,- per stuk. Mijn Vredestein snowtrac 3 waren ¤40,- per stuk. Uiteraard zijn er formaten die stukken duurder zijn, maar dat geld echt niet voor alle 6 miljoen auto's.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 3 januari 2011 @ 17:17:33 #290
194833 Hanoying
pi_90800693
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:01 schreef DS4 het volgende:
Even uit mijn hoofd: 38% meer ongevallen indien zomerband, 14% meer ongevallen indien winterband.
De cruciale statistiek voor deze hele discussie, zou hem graag zien van een betrouwbaardere bron dan "uit je hoofd"

Let wel dat we het dienen te hebben over ongelukken met letselschade. Dat er veel meer blikschade ongelukjes gebeuren zal best maar is niet relevant, letselschade en dan nog het liefst met de dood tot gevolg is wat telt.

Ik betwijfel of het aantal slachtoffers als gevolg van zomerbanden wel zo groot is. Het omgekeerde zou zelfs waar kunnen zijn, dat het aantal slachtoffers relatief hoger ligt onder de winterbandrijders.

(En ja dat kan omdat de winterbandrijders bij sneeuw een neiging hebben wat harder te rijden, veel mensen zoeken van nature de grens "voldoende grip" op. Voor een winterbandrijder in een bmw zal hij op binnenwegen wellicht deze grens op 70 vinden waar een studentje in een oude polo met zomerbandjes hem al bij 40 vindt. Is de kans op een zwaar ongeluk nu groter bij de bmw rijder of bij het studentje in de oude polo?)
pi_90800934
Waarom telt blikschade niet?
I'll sing you a lullaby.
pi_90801358
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:24 schreef xenobinol het volgende:
Waarom telt blikschade niet?
Omdat een mensenleven/blijvende invaliditeit onbetaalbaar is? Het gaat uiteindelijk om de afweging waarom mensen we/niet winterbanden willen nemen, en de kosten maken daar een integraal onderdeel van uit. Als ik 200 euro blikschade voorkomt door voor 600 euro banden te kopen, zou dat een vrij matige investering zijn. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 3 januari 2011 @ 17:38:35 #293
45206 Pietverdriet
pi_90801500
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:17 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De cruciale statistiek voor deze hele discussie, zou hem graag zien van een betrouwbaardere bron dan "uit je hoofd"

Let wel dat we het dienen te hebben over ongelukken met letselschade. Dat er veel meer blikschade ongelukjes gebeuren zal best maar is niet relevant, letselschade en dan nog het liefst met de dood tot gevolg is wat telt.

Ik betwijfel of het aantal slachtoffers als gevolg van zomerbanden wel zo groot is. Het omgekeerde zou zelfs waar kunnen zijn, dat het aantal slachtoffers relatief hoger ligt onder de winterbandrijders.

(En ja dat kan omdat de winterbandrijders bij sneeuw een neiging hebben wat harder te rijden, veel mensen zoeken van nature de grens "voldoende grip" op. Voor een winterbandrijder in een bmw zal hij op binnenwegen wellicht deze grens op 70 vinden waar een studentje in een oude polo met zomerbandjes hem al bij 40 vindt. Is de kans op een zwaar ongeluk nu groter bij de bmw rijder of bij het studentje in de oude polo?)
Bij de tweedehands BMW rijder met gladde zomerbanden.
pi_90802142
quote:

[..]

Ik ook niet en heb ook totaal geen last gehad van gladheid.
pi_90802208
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:54 schreef Afketser het volgende:

[..]

Ik ook niet en heb ook totaal geen last gehad van gladheid.
Ik moest vanmorgen gewoon krabben, en het is nog steeds een ijsbaan in de straat. De hagel en paar sneeuwvlokken van gisteravond zijn vandaag niet eens getooid, dus dat schiet niet op zo. }:|
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90802255
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik moest vanmorgen gewoon krabben, en het is nog steeds een ijsbaan in de straat. De hagel en paar sneeuwvlokken van gisteravond zijn vandaag niet eens getooid, dus dat schiet niet op zo. }:|
Woon jij in het hoge noorden of in het verre zuiden?
  maandag 3 januari 2011 @ 18:09:00 #297
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_90802610
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:44 schreef Stupendous76 het volgende:

Geef het maar op. Als er iets in dit topic is gebleken, dan is het wel dat mensen die winterbanden onzin vinden ook niet kunnen lezen. Ow ja en ze typen 'is' ipv 'eens'.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_90803131
quote:

Ik zie de wildste aannames van de niet-winterbandrijders en het een na het ander aangetoond door de winterbandrijders... maar o wee als de winterbandrijder iets niet kan aantonen... nee, dan heeft de niet-winterbandrijder gelijk ook al is het nog zo vergezocht.

NATUURLIJK RIJ JE VEILIGER MET WINTERBANDEN IN WINTERSE OMSTANDIGHEDEN!

(overigens is de link al een paar keer voorbij gekomen, maar toen zat de verzekeringsmaatschappij in het complot van Michelin natuurlijk)

quote:
Het aantal letselschades zegt natuurlijk heel veel over het aantal doden. Maar het enige wat de niet-winterbandrijders nog kunnen doen is zoveel mogelijk mist op proberen te werpen.

Het faalt!

quote:
Welja. En dan klagen dat ik geen bron heb...

Die flauwekul van zomerbandrijders zijn veel veiliger onderweg en maken minder brokken omdat ze zo langzaam rijden is al lang en breed onderuit gehaald.

[qipte]
[/quote]

Maar goed, dat is dus al lang flauwekul gebleken.

En ik wijs je er ten overvloede op dat jij uit het niets deze bewering doet, waar je van mij bewijs verlangt.
  maandag 3 januari 2011 @ 18:33:38 #299
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_90803512
quote:
Let wel dat we het dienen te hebben over ongelukken met letselschade. Dat er veel meer (En ja dat kan omdat de winterbandrijders bij sneeuw een neiging hebben wat harder te rijden, veel mensen zoeken van nature de grens "voldoende grip" op. Voor een winterbandrijder in een bmw zal hij op binnenwegen wellicht deze grens op 70 vinden waar een studentje in een oude polo met zomerbandjes hem al bij 40 vindt. Is de kans op een zwaar ongeluk nu groter bij de bmw rijder of bij het studentje in de oude polo?)
Ik denk dat zomerbandrijders net zo hard rijden als winterbandrijders, de winterbandrijder mag dan overmoedig zijn, de zomerbandrijder is al te laat door het gekloot met uitparkeren. Ergo, de zomerbandrijder zal niet alleen zo hard mogelijk proberen te rijden, hij kijkt ook de helft van de rit op de klok ipv de weg.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_90803821
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 18:23 schreef DS4 het volgende:

(overigens is de link al een paar keer voorbij gekomen, maar toen zat de verzekeringsmaatschappij in het complot van Michelin natuurlijk)

Dat lijkt me nogal duidelijk. Al die testjes zijn initiatieven van de bandenmaatschappijen.

En iemand die net 500 euro's heeft uitgegeven aan winterbanden gaat niet zeggen dat het niet helpt. Dat hoor je ook nooit over mensen die 3000 euro hebben uitgegeven voor een vakantie waar eigenlijk geen reet aan was. Nee, ze hadden het zo geweldig op vakantie... maar ondertussen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')