En dat is natuurlijk de schuld van zijn winterbanden. Yeah rightquote:Op woensdag 29 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
Winterbanden zijn per saldo onveiliger. Afgelopen zondag hebben we dat in hart van nederland kunnen zien. Een stoere kijk-mij-winterbanden-hebben-automobilist ziet dat een cameraploeg vanaf de berm staat te filmen en moet even laten zien dat hij er wel met 120 voorbij kan, raakt daarbij een andere auto en bots terwijl hij 180 graden rond gaat twee keer tegen de vangrail.
Dat lijkt me nogal logisch.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dat is natuurlijk de schuld van zijn winterbanden. Yeah right
Kun je met winterbanden niet rijden dan?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
En ik ben 1 van de weinige echte autoRIJliefhebbers en daarom ben ik tegen winterbanden. De mensen die voor winterbanden kiezen hebben het liefst dat hun wagen op een rails loopt zodat ze nooit meer in de slip raken.
Op alle banden kun je rijden. Zelfs op houten banden. Maar winterbanden gebruiken voor de winters in Nederland is als een tractor gebruiken voor het uit het water trekken van een pakje kauwgom.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:40 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kun je met winterbanden niet rijden dan?
quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
En ik ben 1 van de weinige echte autoRIJliefhebbers en daarom ben ik tegen winterbanden. De mensen die voor winterbanden kiezen hebben het liefst dat hun wagen op een rails loopt zodat ze nooit meer in de slip raken.
Ik vind mijzelf ook tot die groep autorijliefhebbers horen, maar ik zie de relatie met winterbanden niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
Wie zijn dan tegen een verbod volgens jou?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:32 schreef fioooon het volgende:
Ik kan beter degene op noemen die er niet voor zijn. Dat ben ik en misschien nog 1 a 2.
Het is een onterecht vergelijk. Als je normaal rijdt en een beetje kan rijden heb je deze hulpmiddelen niet nodig. Met ABS sta je niet eerder stil (tenzij je heel toevallig onder zeer wisselende gripomstandigheden moet remmen, maar dat zie je eigenlijk nooit). Traction control laat je alleen maar harder optrekken en ESP grijpt alleen in als de bestuurder geen controle meer heeft over het voertuig (gechargeerd...).quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Maar vinden deze mensen dan ook dat alle (beetje) oudere auto's van de weg gehaald moeten worden. Daar zit immers geen ABS, traction control en ESP op. Deze systemen bij elkaar zorgen het hele jaar door voor veiligheid. Zullen dus veel auto's van de weg af moeten dan (als de moraalriddertjes consequent zijn).
Nou snap ik waarom jij zo voor een kleine auto bent. Als je altijd alleen zal blijven... dan heb je die ruimte ook niet bepaald nodig.quote:Op donderdag 30 december 2010 12:46 schreef fioooon het volgende:
Dat is zeker waar.... ik ga die boodschappen dan ook echt niet halen. Dan pakt ze de bus maar.
Er zit een cruciaal verschil tussen ABS / ESP / Traction control en winterbanden. Die winterbanden kun je later nl eenvoudig onder je auto monteren, dat gaat met ABS nogal lastig.quote:Op donderdag 30 december 2010 11:38 schreef Pietje28 het volgende:
Grappig dat de moraalridders hier weer hoog van de daken schreeuwen over hoe winterbanden verplicht moeten worden en hoe mensen zonder complete aso's zijn.
Maar vinden deze mensen dan ook dat alle (beetje) oudere auto's van de weg gehaald moeten worden. Daar zit immers geen ABS, traction control en ESP op. Deze systemen bij elkaar zorgen het hele jaar door voor veiligheid. Zullen dus veel auto's van de weg af moeten dan (als de moraalriddertjes consequent zijn).
Dat deed hij niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:02 schreef tjoptjop het volgende:
![]()
Daarom reed Schumacher ook altijd met slicks in de regen.
Daar klopt geen hout van. Sterker nog. Al deze extra's ABS, ESP enz. zorgen ervoor dat je helemaal geen winterbanden meer nodig hebt. Bron:quote:Op donderdag 30 december 2010 14:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een onterecht vergelijk. Als je normaal rijdt en een beetje kan rijden heb je deze hulpmiddelen niet nodig. Met ABS sta je niet eerder stil (tenzij je heel toevallig onder zeer wisselende gripomstandigheden moet remmen, maar dat zie je eigenlijk nooit). Traction control laat je alleen maar harder optrekken en ESP grijpt alleen in als de bestuurder geen controle meer heeft over het voertuig (gechargeerd...).
Met winterbanden heb je een veel kortere remweg en voorkom je dat je als bestuurder tekort gaat schieten.
Figuren zoals fioooon pleiten met hun gedrag hier er echter wel om het hardst voor.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:26 schreef justanick het volgende:
Verder ben ik niet direct voor een verplichting,
Dat filmpje hebben we al lang en breed naar het hoekje "flauwekul" verwezen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:29 schreef fioooon het volgende:
Daar klopt geen hout van. Sterker nog. Al deze extra's ABS, ESP enz. zorgen ervoor dat je helemaal geen winterbanden meer nodig hebt. Bron:
S...A....R...C....A....S.....M.....E...quote:Op donderdag 30 december 2010 14:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat deed hij niet.
Hij rijdt wel als een idioot over besneeuwde wegen, althans... in zijn jonge jaren deed hij dat. Inmiddels is hij ook wat rustiger geworden (zoals iedereen dat wordt met ervaring).
Al zou ik alleen een fiets hebben dan nog zou ik het nog wel van je winnen mocht jij daadwerkelijk zo'n benzine, banden,tax,afschrijving-slurpende auto hebben.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Figuren zoals fioooon pleiten met hun gedrag hier er echter wel om het hardst voor.
(waarbij aangetekend dat hij hier een erg grote waffel heeft die hij in de praktijk niet durft waar te maken... dus voor hetzelfde geld heeft hij gewoon slechts een fiets)
Ja, dat is makkelijk he om feiten naar het hoekje flauwekul te verwijzen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat filmpje hebben we al lang en breed naar het hoekje "flauwekul" verwezen.
Het toont niets meer aan dan dat deze middelen toegevoegde waarde kunnen hebben. Maar ze werken aanmerkelijk beter met banden die grip hebben. Hoe meer grip, hoe meer ESP kan corrigeren. Het heeft zo weinig zin om te corrigeren middels afremmen op een wiel als dat wiel geen grip heeft.
En nog steeds durf je niet in te gaan op het aanbod van DS4.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:35 schreef fioooon het volgende:
[..]
Al zou ik alleen een fiets hebben dan nog zou ik het nog wel van je winnen mocht jij daadwerkelijk zo'n benzine, banden,tax,afschrijving-slurpende auto hebben.
Als echte liefhebber zou je eerder voorstander moeten zijn. Je kan dan nl. nog veel meer wegen met alle liefde berijden. Juist om deze reden heb ik winterbanden aangeschaft, zodat ik alle wegen, hoe achteraf ze ook mogen zijn, zonder problemen kan berijden.quote:Op donderdag 30 december 2010 13:35 schreef fioooon het volgende:
Dat had ik door. Maar het is soms lastig om duidelijk te maken in welke vorm je reageert als het via schrift moet.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:31 schreef tjoptjop het volgende:
S...A....R...C....A....S.....M.....E...
Als jij denkt dat ik lieg over het bezit van die porsche, dan had je op moeten komen dagen en had je lol kunnen hebben voor 10.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:35 schreef fioooon het volgende:
Al zou ik alleen een fiets hebben dan nog zou ik het nog wel van je winnen mocht jij daadwerkelijk zo'n benzine, banden,tax,afschrijving-slurpende auto hebben.
Welk feit doel je op? Want ik zie nergens dat de auto met winterbanden minder presteert dan de auto met zomerbanden en ESP.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:36 schreef fioooon het volgende:
Ja, dat is makkelijk he om feiten naar het hoekje flauwekul te verwijzen.
Ja, dat zou ik ook wel eens graag willen weten. Ik lees een aantal voorstanders en vooral een heleboel mensen die het verschil niet kennen en ook niet willen kennen en allerlei rare dingen gaan roepen. Waar zijn al die voorstanders van verplicht invoeren?quote:Op donderdag 30 december 2010 13:26 schreef Sloggi het volgende:
Noem de mensen waarvan jij denkt dat de voor een verbod zijn op.
Hij durft gewoon niet. Daar kunnen 2 redenen voor zijn: 1) hij heeft geen auto of 2) hij weet dat 'ie dan zijn woorden hier terug moet gaan nemen.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat ik lieg over het bezit van die porsche, dan had je op moeten komen dagen en had je lol kunnen hebben voor 10.
Maar feitelijk kun je pas in mei ergens. Maar dan alleen als er dan nog sneeuw ligt. Yeah right!
Zowel 1 en 2 zijn onjuist. En waarom zou ik gaan liegen over een auto die ik in werkelijkheid niet zou hebben? En mijn woorden neem ik niet terug want deze berusten op de waarheid. Het is natuurlijk wel zo dat ik nieuwe zomerbanden heb. Dan heb je zowiezo minder last van slipgevaar dan als je al een paar seizoenen op zomerbanden rijdt en daardoor minder profiel hebt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:01 schreef justanick het volgende:
[..]
Hij durft gewoon niet. Daar kunnen 2 redenen voor zijn: 1) hij heeft geen auto of 2) hij weet dat 'ie dan zijn woorden hier terug moet gaan nemen.
Oh er zal gerust verschil zitten maar dat verschil zit em ook in remmen met of zonder ABS. Ook met auto's zonder ABS geldt gewoon dat je voldoende afstand moet houden op je voorganger. Zo niet ja dan is de kans groot dat het fout gaat.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik ook wel eens graag willen weten. Ik lees een aantal voorstanders en vooral een heleboel mensen die het verschil niet kennen en ook niet willen kennen en allerlei rare dingen gaan roepen. Waar zijn al die voorstanders van verplicht invoeren?
Waarom sluit je weddenschappen af om op sneeuw te gaan racen als je pas in mei kunt... Is er plotseling iets tussen gekomen totaal onverwachts?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef fioooon het volgende:
Zowel 1 en 2 zijn onjuist. En waarom zou ik gaan liegen over een auto die ik in werkelijkheid niet zou hebben? En mijn woorden neem ik niet terug want deze berusten op de waarheid. Het is natuurlijk wel zo dat ik nieuwe zomerbanden heb. Dan heb je zowiezo minder last van slipgevaar dan als je al een paar seizoenen op zomerbanden rijdt en daardoor minder profiel hebt.
ABS is er niet om een kortere remweg te verkrijgen. Laat staan een 2 of meer keer zo korte remweg.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:07 schreef fioooon het volgende:
Oh er zal gerust verschil zitten maar dat verschil zit em ook in remmen met of zonder ABS. Ook met auto's zonder ABS geldt gewoon dat je voldoende afstand moet houden op je voorganger. Zo niet ja dan is de kans groot dat het fout gaat.
Nou, als jij denkt dat je woorden op waarheid berusten (waarmee je dus tegen zga alle tests en onderzoeken ingaat), dan lijkt het mij dat de bewijslast ook volledig bij jou ligt. DS4 bood je de mogelijkheid om dat te bewijzen maar om de een of andere reden wil je niet.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:05 schreef fioooon het volgende:
[..]
Zowel 1 en 2 zijn onjuist. En waarom zou ik gaan liegen over een auto die ik in werkelijkheid niet zou hebben? En mijn woorden neem ik niet terug want deze berusten op de waarheid. Het is natuurlijk wel zo dat ik nieuwe zomerbanden heb. Dan heb je zowiezo minder last van slipgevaar dan als je al een paar seizoenen op zomerbanden rijdt en daardoor minder profiel hebt.
Nee zorgt er wel voor dat je auto bestuurbaar blijft en dus je voorganger kan ontwijken.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
ABS is er niet om een kortere remweg te verkrijgen. Laat staan een 2 of meer keer zo korte remweg.
Waarom zou ik die voorligger moeten ontwijken? Hij remt, ik rem en we eindigen in dezelfde volgorde.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:11 schreef fioooon het volgende:
Nee zorgt er wel voor dat je auto bestuurbaar blijft en dus je voorganger kan ontwijken.
Ja dat mag jij denken. Ik heb ook niet echt de drang om dit wel te gaan bewijzen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:11 schreef justanick het volgende:
[..]
Nou, als jij denkt dat je woorden op waarheid berusten (waarmee je dus tegen zga alle tests en onderzoeken ingaat), dan lijkt het mij dat de bewijslast ook volledig bij jou ligt. DS4 bood je de mogelijkheid om dat te bewijzen maar om de een of andere reden wil je niet.
Ik kan echt niet anders concluderen dan dat 1 en/of 2 gewoon kloppen.
Waarom daag je mij dan eerst uit?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:13 schreef fioooon het volgende:
Ja dat mag jij denken. Ik heb ook niet echt de drang om dit wel te gaan bewijzen.
Conclusie: je lukt uit je nek. Maar dat wisten we al.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:13 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ja dat mag jij denken. Ik heb ook niet echt de drang om dit wel te gaan bewijzen.
Maar waar zijn nu al die mensen die winterbanden verplicht willen stellen?quote:Op donderdag 30 december 2010 15:07 schreef fioooon het volgende:
[..]
Oh er zal gerust verschil zitten maar dat verschil zit em ook in remmen met of zonder ABS. Ook met auto's zonder ABS geldt gewoon dat je voldoende afstand moet houden op je voorganger. Zo niet ja dan is de kans groot dat het fout gaat.
Ik durf mijn vinger wel op te steken. Blijven al die centenkakkers iig al thuis, scheelt weer wat verkeer op de weg.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar waar zijn nu al die mensen die winterbanden verplicht willen stellen?
Nou neehoor, ik ga dan ook gewoon de weg op maar dan gewoon op zomerbanden! Als ze me aan willen houden moeten ze zorgen dat ze me bij kunnen houden tijdens de achtervolging!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik durf mijn vinger wel op te steken. Blijven al die centenkakkers iig al thuis, scheelt weer wat verkeer op de weg.
Casos is nummer 1 !!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:18 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar waar zijn nu al die mensen die winterbanden verplicht willen stellen?
Ik begrijp dat jij dus gewoon thuis blijft, want bij een race kom jij immers niet opdagen.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:25 schreef fioooon het volgende:
Nou neehoor, ik ga dan ook gewoon de weg op maar dan gewoon op zomerbanden! Als ze me aan willen houden moeten ze zorgen dat ze me bij kunnen houden tijdens de achtervolging!
Dat komt wel goed hoor, als jij met je autootje in de sloot ligt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:25 schreef fioooon het volgende:
[..]
Nou neehoor, ik ga dan ook gewoon de weg op maar dan gewoon op zomerbanden! Als ze me aan willen houden moeten ze zorgen dat ze me bij kunnen houden tijdens de achtervolging!
Wel bij een race wanneer het mij uit komt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij dus gewoon thuis blijft, want bij een race kom jij immers niet opdagen.
Nou die is bevroren maar ook daarop heb ik prima grip om er weer uit te rijden!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat komt wel goed hoor, als jij met je autootje in de sloot ligt.
Laat me raden: als pasen en pinksteren op één dag valt.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:30 schreef fioooon het volgende:
Wel bij een race wanneer het mij uit komt.
Nee meestal rond mei. Dan heb ik altijd vakantie.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat me raden: als pasen en pinksteren op één dag valt.
Ik denk eerder proefverlof, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 30 december 2010 15:36 schreef fioooon het volgende:
Nee meestal rond mei. Dan heb ik altijd vakantie.
Hoe je het wilt noemen. Maar vakantie is vakantie!quote:Op donderdag 30 december 2010 15:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk eerder proefverlof, maar dat terzijde.
quote:Op donderdag 30 december 2010 15:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk eerder proefverlof, maar dat terzijde.
Dus aan de hand van een TV-uitzending over premiumbrandstoffen wil je 'aantonen' dat winterbanden niet beter zijn, daarmee alle tests negerende?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Bij winterbanden geldt het placebo-effect: je hebt er veel geld aan uitgegeven en dan wil je ook geloven dat het beter werkt. Dit effect is al eerder aangetoond bij premiumbrandstoffen. bron
Jij houdt ook niet echt van feiten, is het niet?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Bij winterbanden geldt het placebo-effect: je hebt er veel geld aan uitgegeven en dan wil je ook geloven dat het beter werkt. Dit effect is al eerder aangetoond bij premiumbrandstoffen. bron
tijdens het zwartwerken teveel dampen ingeademd?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Wacht! Ho!quote:Op donderdag 30 december 2010 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
tijdens het zwartwerken teveel dampen ingeademd?
Jep, hij vind dat vooral anderen meer belastingen moeten betalenquote:Op donderdag 30 december 2010 20:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wacht! Ho!
Is ouderejongere een zwartwerker???
Ik heb ze niet en merk toch dat je meer controle hebt met winterbanden. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op donderdag 30 december 2010 19:52 schreef ouderejongere het volgende:
Mijn god! Dan is hij echt met stip de grootste hypocriet op fok (dat is een prestatie van formaat) en de grootste dorpsmalloot van fok gelet op het feit dat hij inderdaad graag andermans belastingcenten uit wenst te geven, maar daar kennelijk zelf geen bijdrage aan wenst te leveren.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Jep, hij vind dat vooral anderen meer belastingen moeten betalen
Noem me een NSBer, maar zou hem met liefde aangeven.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn god! Dan is hij echt met stip de grootste hypocriet op fok (dat is een prestatie van formaat) en de grootste dorpsmalloot van fok gelet op het feit dat hij inderdaad graag andermans belastingcenten uit wenst te geven, maar daar kennelijk zelf geen bijdrage aan wenst te leveren.
Dat hij betrapt moge worden.
Ik noem je dan een held. Ik hou niet van klikken, maar zo'n hypocriet verdient een keiharde draai om zijn oren!quote:Op donderdag 30 december 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Noem me een NSBer, maar zou hem met liefde aangeven.
quote:Op donderdag 30 december 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem me een NSBer, maar zou hem met liefde aangeven.
Jullie hebben elkaar echt gevonden hè?quote:Op donderdag 30 december 2010 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik noem je dan een held. Ik hou niet van klikken, maar zo'n hypocriet verdient een keiharde draai om zijn oren!
Zoals ik eerder aangaf: deze mening over fraudeurs is normaal.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:03 schreef ouderejongere het volgende:
Jullie hebben elkaar echt gevonden hè?
Wat een debiele reactie zeg.quote:Op donderdag 30 december 2010 14:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Er zit een cruciaal verschil tussen ABS / ESP / Traction control en winterbanden. Die winterbanden kun je later nl eenvoudig onder je auto monteren, dat gaat met ABS nogal lastig.
Verder ben ik niet direct voor een verplichting, alhoewel er wel veel voor valt te zeggen. Het risico op ongevallen daalt aanzienlijk. En als bestuurder van een auto heb je niet alleen verantwoordelijkheid voor jezelf, maar ook voor andere weggebruikers. Dat je eigen veiligheid je geen donder interesseert, daar lig ik geen seconde wakker van; wellicht zie ik je ooit nog eens terug op de website van de Darwin Awards. Maar als de veiligheid van anderen (inclusief kwetsbare weggebruikers) je ook geen donder interesseert, tja, dan ben je gewoon een aso en moet je eens ernstig gaan overwegen of je wel geschikt bent voor een rijbewijs.
Heb je winterbanden?quote:Op zaterdag 1 januari 2011 19:49 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wat een debiele reactie zeg.
Zeg ik ergens dat veiligheid me niks interesseert?
Nee dat maak jij ervan.
Ik ben alleen tegen de moraalridders.
Nee hoor maar ik rij wel al vele vele vele jaren schadevrij.quote:
Dus je weet dat winterbanden veiliger zijn (of iig behoor je dat te weten, alle tests laten het immers zien), je schroeft ze niet onder je auto en dan durf je te beweren dat andermans veiligheid je iets boeit?quote:Op zondag 2 januari 2011 11:03 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Nee hoor maar ik rij wel al vele vele vele jaren schadevrij.
Je weet wel ook in die tijd dat niemand winterbanden had.
De afgelopen jaren ondanks vele kilometers op de weg geen enkel spannend moment meegemaakt door gladheid (wel door debielen die niet kunnen rijden overigens).
Winterbanden komen wel een keer maar heb er nu nog zeker geen behoefte aan.
QFTquote:Op zondag 2 januari 2011 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Al de mensen die hier negatief zijn over winterbanden hebben eigenlijk maar 1 reden, ze zijn er te krenterig voor
Nee het feit dat jij denkt dat veiligheid ligt aan een paar bandjes zegt meer over je zeer beperkte (lees niet bestanden) kennis van auto rijden en van veiligheid.quote:Op zondag 2 januari 2011 11:07 schreef justanick het volgende:
[..]
Dus je weet dat winterbanden veiliger zijn (of iig behoor je dat te weten, alle tests laten het immers zien), je schroeft ze niet onder je auto en dan durf je te beweren dat andermans veiligheid je iets boeit?
Logisch.![]()
En dat kwalificeert mijn reactie dan als debiel...![]()
Ah, weer iemand die denkt dat 'ie zo goed kan rijden dat hij geen winterbanden nodig heeft.quote:Op zondag 2 januari 2011 14:44 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Nee het feit dat jij denkt dat veiligheid ligt aan een paar bandjes zegt meer over je zeer beperkte (lees niet bestanden) kennis van auto rijden en van veiligheid.
Ik rij al vele jaren auto en motor en weet als geen ander hoe je veilig kan rijden.
Sowieso het grootste voordeel is een kortere remweg.
Hoevaak ga jij voluit in de rem?
Ik zeer zelden omdat ik vooruit kijk en afstand hou.
Winterbanden zijn super maar als je ze verplicht moet je ook ABS en ESP verplichten en dan moet je ook oldtimers van de weg halen.
Oftewel laten we het gewoon maar niet doen.
Feit is dat winterbanden in NL vooral helpen omdat 90% van de mensen niet kan autorijden.
Beter zou je leren hoe je veilig een auto bestuurt inplaats van denken dat winterbanden DE oplossing zijn in de winter.
Zozo, volgende winter al winterbanden! Deze winter niet, dus de veiligheid van anderen boeit je niet.quote:O ja en om jou gerust te stellen (je durft vast de weg niet meer op nu je weet dat er iemand zonder winterbanden rond rijdt). Volgende winter heb ik ze wel hoor maar ja aangezien ik mijn auto deze november heb gekocht en ik niet zo'n debiel bent die het dubbele betaald rij ik deze winter lekker even zonder. Kan prima!
Die vraag is ook vrij zinloos, elk moment dat een winterband je beschermt tegen een ongeluk is deze toch 100% effectief geweest?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:27 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord hoeveel procent van de tijd je nou profijt hebt van die dingen in een gem. Nederlandse winter!
Hier is 't nog een graad of 4, dus ik heb geen idee waar je 't over hebt. Afgezien daarvan - hetquote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
De dooi is weer ingezet... zeg winterbanden rijders.... zijn jullie nu ook zo erg op de veiligheid gebrand om nu ala minuut de zomerband weer onder te monteren??? Want de winterband is nutteloos nu met 8 graden celsius.
Nee ik hoop jou tegen te komen dan kan ik lekker over je heen rijdenquote:Op zondag 2 januari 2011 15:14 schreef justanick het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die denkt dat 'ie zo goed kan rijden dat hij geen winterbanden nodig heeft.![]()
Je 'supermanrijkunsten' kunnen echt niet voorkomen dat iemand anders een foutje maakt of dat er plotseling een kind oversteekt. En zelfs jij, als supercoureur, maakt wel eens een inschattingsfout. Afgezien daarvan vermoed ik dat je je eigen rijkunsten, zoals 99% van de bevolking, serieus overschat.
Verder snap ik niet waarom je alleen voordeel denkt te kunnen behalen als de vol in de rem moet. Als je gewoon remt op een weg die verraderlijk glad blijkt te zijn heb je er ook nogal wat proftijt van. ABS en ESP helpen je dan overigens zo goed als niet. ABS doet sowieso niet zoveel voor je remweg.
Tot slot vormen ABS en ESP niet het enige contact tussen jou en de weg; je banden wel (vreemd dat je dat als superervaren autotechnicus niet weet). Die banden zijn veel bepalender voor je grip dan welk ander veiligheidssysteem dan ook.
[..]
Zozo, volgende winter al winterbanden! Deze winter niet, dus de veiligheid van anderen boeit je niet.
Dat red je niet met je zomerbandenquote:Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Nee ik hoop jou tegen te komen dan kan ik lekker over je heen rijden!!
Heb je een nieuwe woord ontdekt?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkele moraalridder ben jij zeg.
Zeker een schoolleraar.
Kuttttttttt.....hmm dan maar ijsbanden kopen met spikesquote:Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat red je niet met je zomerbanden
En het gaat natuurlijk ook helemaal niet meer vriezen deze winterquote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
De dooi is weer ingezet... zeg winterbanden rijders.... zijn jullie nu ook zo erg op de veiligheid gebrand om nu ala minuut de zomerband weer onder te monteren??? Want de winterband is nutteloos nu met 8 graden celsius.
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven allesquote:Op zondag 2 januari 2011 17:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En het gaat natuurlijk ook helemaal niet meer vriezen deze winter [ afbeelding ]
Heb jij al winterbanden op je fiets?quote:Op zondag 2 januari 2011 17:11 schreef Afketser het volgende:
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven alles
Nou nou, mijn auto'tje is misschien niet veel groter dan een fiets maar daar zitten nog gewoon zomerbanden onder hoor:quote:
Misschien dat je het nog niet had begrepen, maar winterbanden werken nog steeds als autoband als het 8 graden is, of meer. Andersom: zomerbanden werken veel minder als autoband als het kouder wordt.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
Wacht even, omdat ik hier gewoon aangeef dat winterbanden veel veiliger zijn ben ik een moraalridder?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkele moraalridder ben jij zeg.
Zeker een schoolleraar.
Mwa, dan begrijp jij het niet... lees maar is:quote:Op zondag 2 januari 2011 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien dat je het nog niet had begrepen, maar winterbanden werken nog steeds als autoband als het 8 graden is, of meer. Andersom: zomerbanden werken veel minder als autoband als het kouder wordt.
Je bent een nitwit, een nekkletser, winterbanden kleven in de zomer aan de weg, letterlijk, daarom slijten ze verschrikkelijk en rij je er niet mee in de zomer. Maar de wegligging is prima.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:11 schreef Afketser het volgende:
[..]
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven alles
Hier... lees de feiten maar is i.p.v. van in het wilde weg gaan roepenquote:Op zondag 2 januari 2011 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent een nitwit, een nekkletser, winterbanden kleven in de zomer aan de weg, letterlijk, daarom slijten ze verschrikkelijk en rij je er niet mee in de zomer. Maar de wegligging is prima.
Het kind begrijpt sowieso niet zoveel volgens mijquote:Op zondag 2 januari 2011 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien dat je het nog niet had begrepen,
Oh het staat op het Interwebz dus het is waar...quote:Op zondag 2 januari 2011 17:31 schreef Afketser het volgende:
[..]
Hier... lees de feiten maar is i.p.v. van in het wilde weg gaan roepen
geen nut
Net zo goed dat jij een mening hebt, heb ik er ook 1. Dan is die van mij niet gelijk onwaar als het niet in jouw straatje pastquote:Op zondag 2 januari 2011 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh het staat op het Interwebz dus het is waar...
Dat is een mening van iemand, dat is wat anders dan de objectieve testen die er gedaan zijn. Die wel aantonen dat goede winterbanden een veel beter weggedrag geven
Ik heb het gelezen en ik begrijp het artikel. Misschien jij wat minder, want je komt er vooral een mening tegen en geen feiten. En toevallig komt die mening jou er goed uit (want winterbanden zijn evil!!!)quote:Op zondag 2 januari 2011 17:29 schreef Afketser het volgende:
[..]
Mwa, dan begrijp jij het niet... lees maar is:
geen nut
Ach, ieder z'n mening. Ik ben van mening dat winterbanden nutteloos zijn voor de winters die wij in NL hebben. Jij dus niet en dus dit meningsverschil is dit draadje zo volquote:Op zondag 2 januari 2011 17:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en ik begrijp het artikel. Misschien jij wat minder, want je komt er vooral een mening tegen en geen feiten. En toevallig komt die mening jou er goed uit (want winterbanden zijn evil!!!)
Maar goed, als je het verschil niet kent (of wil kennen...) kom je er nooit achter.
Ja, wanneer sneeuwt het hier nou ooit he.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:48 schreef Afketser het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat winterbanden nutteloos zijn voor de winters die wij in NL hebben.
17% van de tijd. Dat is vele malen meer dan dat er staand water is en je dus profiel nodig hebt in de zomer.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:27 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord hoeveel procent van de tijd je nou profijt hebt van die dingen in een gem. Nederlandse winter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |