Die vraag is ook vrij zinloos, elk moment dat een winterband je beschermt tegen een ongeluk is deze toch 100% effectief geweest?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:27 schreef maniack28 het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord hoeveel procent van de tijd je nou profijt hebt van die dingen in een gem. Nederlandse winter!
Hier is 't nog een graad of 4, dus ik heb geen idee waar je 't over hebt. Afgezien daarvan - hetquote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
De dooi is weer ingezet... zeg winterbanden rijders.... zijn jullie nu ook zo erg op de veiligheid gebrand om nu ala minuut de zomerband weer onder te monteren??? Want de winterband is nutteloos nu met 8 graden celsius.
Nee ik hoop jou tegen te komen dan kan ik lekker over je heen rijdenquote:Op zondag 2 januari 2011 15:14 schreef justanick het volgende:
[..]
Ah, weer iemand die denkt dat 'ie zo goed kan rijden dat hij geen winterbanden nodig heeft.![]()
Je 'supermanrijkunsten' kunnen echt niet voorkomen dat iemand anders een foutje maakt of dat er plotseling een kind oversteekt. En zelfs jij, als supercoureur, maakt wel eens een inschattingsfout. Afgezien daarvan vermoed ik dat je je eigen rijkunsten, zoals 99% van de bevolking, serieus overschat.
Verder snap ik niet waarom je alleen voordeel denkt te kunnen behalen als de vol in de rem moet. Als je gewoon remt op een weg die verraderlijk glad blijkt te zijn heb je er ook nogal wat proftijt van. ABS en ESP helpen je dan overigens zo goed als niet. ABS doet sowieso niet zoveel voor je remweg.
Tot slot vormen ABS en ESP niet het enige contact tussen jou en de weg; je banden wel (vreemd dat je dat als superervaren autotechnicus niet weet). Die banden zijn veel bepalender voor je grip dan welk ander veiligheidssysteem dan ook.
[..]
Zozo, volgende winter al winterbanden! Deze winter niet, dus de veiligheid van anderen boeit je niet.
Dat red je niet met je zomerbandenquote:Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Nee ik hoop jou tegen te komen dan kan ik lekker over je heen rijden!!
Heb je een nieuwe woord ontdekt?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkele moraalridder ben jij zeg.
Zeker een schoolleraar.
Kuttttttttt.....hmm dan maar ijsbanden kopen met spikesquote:Op zondag 2 januari 2011 16:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat red je niet met je zomerbanden
En het gaat natuurlijk ook helemaal niet meer vriezen deze winterquote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
De dooi is weer ingezet... zeg winterbanden rijders.... zijn jullie nu ook zo erg op de veiligheid gebrand om nu ala minuut de zomerband weer onder te monteren??? Want de winterband is nutteloos nu met 8 graden celsius.
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven allesquote:Op zondag 2 januari 2011 17:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En het gaat natuurlijk ook helemaal niet meer vriezen deze winter [ afbeelding ]
Heb jij al winterbanden op je fiets?quote:Op zondag 2 januari 2011 17:11 schreef Afketser het volgende:
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven alles
Nou nou, mijn auto'tje is misschien niet veel groter dan een fiets maar daar zitten nog gewoon zomerbanden onder hoor:quote:
Misschien dat je het nog niet had begrepen, maar winterbanden werken nog steeds als autoband als het 8 graden is, of meer. Andersom: zomerbanden werken veel minder als autoband als het kouder wordt.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:22 schreef Afketser het volgende:
Wacht even, omdat ik hier gewoon aangeef dat winterbanden veel veiliger zijn ben ik een moraalridder?quote:Op zondag 2 januari 2011 16:23 schreef Pietje28 het volgende:
[..]
Wat een verschrikkele moraalridder ben jij zeg.
Zeker een schoolleraar.
Mwa, dan begrijp jij het niet... lees maar is:quote:Op zondag 2 januari 2011 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien dat je het nog niet had begrepen, maar winterbanden werken nog steeds als autoband als het 8 graden is, of meer. Andersom: zomerbanden werken veel minder als autoband als het kouder wordt.
Je bent een nitwit, een nekkletser, winterbanden kleven in de zomer aan de weg, letterlijk, daarom slijten ze verschrikkelijk en rij je er niet mee in de zomer. Maar de wegligging is prima.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:11 schreef Afketser het volgende:
[..]
Jawel, dat zeker maar dan horen jullie veiligheids-bevorderaars de winterband er weer onder te zetten want: veiligheid boven alles
Hier... lees de feiten maar is i.p.v. van in het wilde weg gaan roepenquote:Op zondag 2 januari 2011 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bent een nitwit, een nekkletser, winterbanden kleven in de zomer aan de weg, letterlijk, daarom slijten ze verschrikkelijk en rij je er niet mee in de zomer. Maar de wegligging is prima.
Het kind begrijpt sowieso niet zoveel volgens mijquote:Op zondag 2 januari 2011 17:27 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien dat je het nog niet had begrepen,
Oh het staat op het Interwebz dus het is waar...quote:Op zondag 2 januari 2011 17:31 schreef Afketser het volgende:
[..]
Hier... lees de feiten maar is i.p.v. van in het wilde weg gaan roepen
geen nut
Net zo goed dat jij een mening hebt, heb ik er ook 1. Dan is die van mij niet gelijk onwaar als het niet in jouw straatje pastquote:Op zondag 2 januari 2011 17:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh het staat op het Interwebz dus het is waar...
Dat is een mening van iemand, dat is wat anders dan de objectieve testen die er gedaan zijn. Die wel aantonen dat goede winterbanden een veel beter weggedrag geven
Ik heb het gelezen en ik begrijp het artikel. Misschien jij wat minder, want je komt er vooral een mening tegen en geen feiten. En toevallig komt die mening jou er goed uit (want winterbanden zijn evil!!!)quote:Op zondag 2 januari 2011 17:29 schreef Afketser het volgende:
[..]
Mwa, dan begrijp jij het niet... lees maar is:
geen nut
Ach, ieder z'n mening. Ik ben van mening dat winterbanden nutteloos zijn voor de winters die wij in NL hebben. Jij dus niet en dus dit meningsverschil is dit draadje zo volquote:Op zondag 2 januari 2011 17:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen en ik begrijp het artikel. Misschien jij wat minder, want je komt er vooral een mening tegen en geen feiten. En toevallig komt die mening jou er goed uit (want winterbanden zijn evil!!!)
Maar goed, als je het verschil niet kent (of wil kennen...) kom je er nooit achter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |