abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 december 2010 @ 12:07:30 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90454266
Er worden nu plannen gemaakt om de eerste serie VIRM te gaan reviseren. Dit zal gebeuren na het DDZ met nog wel een kleine overlap. Tegen de tijd dat het zover is dan is een deel van het VIRM al bijna twintig jaar oud.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90454434
Slopen ze dan gelijk die stomme liften eruit? Die zijn nu toch volstrekt nutteloze ballast. Ik heb die hele travelcatering altijd al onzin gevonden. De prijzen te hoog, de kwaliteit te laag. Dat heeft nooit kostendekkend kunnen zijn.
  zondag 26 december 2010 @ 12:17:33 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90454490
Gisteren gehoord op Utrecht Centraal:

quote:
Vanwege [..] minder reizigers in de Kerstvakantie [..] moet u rekening houden met [..] drukkere treinen
8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 december 2010 @ 12:20:33 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90454562
Het is nog veel te vroeg om iets over het slopen van de liften te gaan zeggen.

Wel zijn ze al bezig met wat verbeteringen, zoals een andere tractie-installatie bij het VIRM en doen ze proeven met het op afstand uitlezen van de boordcomputer om zo te kijken of ze problemen kunnen verhelpen voordat deze tot defecten kunnen leiden.

Tenslotte onderhouden ze een deel van de schommelboten (de 9400-serie) nu in Maastricht ipv Leidschendam.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90455071
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 06:37 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Nee. Het was zo geweest als Oudjaarsdag een officiële feestdag was, maar dat is niet zo.
Ow joy, dus ik moet extra geld uitgeven omdat ze na 20:00 niet meer rijden. Als ik na 19:00 weg ga kom ik niet op plaats van bestemming :{
A mind with a heart of it's own
  zondag 26 december 2010 @ 12:44:41 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90455245
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ow joy, dus ik moet extra geld uitgeven omdat ze na 20:00 niet meer rijden. Als ik na 19:00 weg ga kom ik niet op plaats van bestemming :{
Precies. Kut voor je :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 12:47:33 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90455334
Maar hey, alvast een



he *O*

Voor iedereen hier trouwens *O* Ik ben er een paar dagen niet, vandaar nu al ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 12:52:08 #108
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90455501
quote:
Op zondag 26 december 2010 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, alvast een

[ afbeelding ]

he *O*

Voor iedereen hier trouwens *O* Ik ben er een paar dagen niet, vandaar nu al ;)
Van hetzelfde.

Goed dat je er weer bent trouwens. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 12:53:38 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90455552
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Goed dat je er weer bent trouwens. :)
Ja :o Ik zeg net dat ik ene paar dagen weg ga :o :')

Hoi :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 12:57:52 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90455688
quote:
14s.gif Op zondag 26 december 2010 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het is nog veel te vroeg om iets over het slopen van de liften te gaan zeggen.
De kans dat de liften er uit gaan is vrijwel zeker. Ook gaat VIRM OBIS (en dus ook Wifi) krijgen.
De volgorde is dus ICM->ICMm -(overlap met ICM) DDAR->DDZ - VIRM(overlap met DDAR/DDZ)

De overlap is er om leegstand in de werkplaats te voorkomen: Er kan op elke afdeling doorgewerkt blijven worden.
  zondag 26 december 2010 @ 13:13:59 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90456250
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:57 schreef greavy het volgende:

De overlap is er om leegstand in de werkplaats te voorkomen: Er kan op elke afdeling doorgewerkt blijven worden.
Ja, je moet wel zorgen dat er genoeg spul inactief terzijde staat natuurlijk.

U moet rekening houden met een langere reisduur, extra overstappen en drukkere treinen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 14:12:09 #112
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_90458036
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar hey, alvast een

[ afbeelding ]

he *O*

Voor iedereen hier trouwens *O* Ik ben er een paar dagen niet, vandaar nu al ;)
Van hetzelfde Fles! Ben blij dat je er weer bent.

Even wat anders: gaat de treinmeet nog door? Heb er al even niets over gelezen. (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb though...)
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zondag 26 december 2010 @ 14:16:00 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90458155
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:12 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Van hetzelfde Fles! Ben blij dat je er weer bent.

Even wat anders: gaat de treinmeet nog door? Heb er al even niets over gelezen. (kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb though...)
Oh nou, was daar officieel al iets voor gepland? 15 januari dacht ik he? Nou ja ik moet wel weer op tijd in Utrecht zijn die dag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 26 december 2010 @ 15:01:14 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90459367
wat noem je op tijd? dan wil ik straks wel even een opzetje maken
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 26 december 2010 @ 15:09:34 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90459597
uurtje of 18 uiterlijk :) Maar ja iedereen moet nog naar huis dus. Beetje in t midden van t land blijven lijkt me :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90459952
En dan komt de volgende winterse storm.
"treinmeet eindigt 4 uur lang in weiland"
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90460589
heb je wel ruim de tijd om elkaar optimaal te leren kennen :')
  zondag 26 december 2010 @ 15:47:11 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90460628
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:45 schreef Stefanovic83 het volgende:
heb je wel ruim de tijd om elkaar optimaal te leren kennen :')
Precies. Krat bier in t midden, niks aan de hand *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 16:05:23 #119
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90461176
quote:
Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :o Ik zeg net dat ik ene paar dagen weg ga :o :')

Hoi :W
Oh. Goed dat je er weer was. Tot volgend jaar. :s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 16:08:58 #120
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_90461279
Dus ik moet vanavond zo van Den Bosch naar Rotterdam.
Dus ik check even op NS.nl hoelaat ik kan reizen enzo.
Zie ik opeens de prijzen daar staan, heeeeeeeel lang niet met de trein geweest, BAM! 27 euro en 30 centen.
Zijn ze helemaal gek geworden daar ofzo?

Hoe zit het trouwens met zo'n dagretour, ik kom daar half 12 vanavond aan, en wil de volgende dag rond 7 uur in de ochtend al weer terug. Werkt zo'n dagretour dan of kan ik better 2 enkele kaartjes kopen?
pi_90461962
2 enkeltjes, dagretour vervalt om 04:00 uur.
  zondag 26 december 2010 @ 16:40:16 #122
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_90462091
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:35 schreef Mathijz het volgende:
2 enkeltjes, dagretour vervalt om 04:00 uur.
Ok dan, gaat het dus nog duurder worden waarschijnlijk 8)7
Thanks voor je hulp!
pi_90462153
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:40 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ok dan, gaat het dus nog duurder worden waarschijnlijk 8)7
Thanks voor je hulp!
Tenzij je de mogelijkheid hebt met een OV-chipkaart te reizen. En dan geen Studentenkaart.

Trein is helemaal niet zo heel duur. Mensen rekenen de afschrijving van hun auto niet mee, en de NS moet dat wel doen.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90462611
Iemand enig idee hoe lang de NS nog van plan is enkel stoptreinen in het Zuiden te laten rijden?
Er is al een redelijke tijd geen sneeuw gevallen, en aangezien men niet heeft nagedacht over het laten aansluiten van de treinen uit het Zuiden op de rest van het spoornet, zit zit je een uur extra in de kou.
  Moderator zondag 26 december 2010 @ 18:08:27 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_90464381
Tot en met 2 januari 2011
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90464706
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :o Ik zeg net dat ik ene paar dagen weg ga :o :')

Hoi :W
Wraak nemen op één of andere bus toevallig? ;)
Veel reisplezier trouwens!
  zondag 26 december 2010 @ 18:44:26 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90465083
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 18:23 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Wraak nemen op één of andere bus toevallig? ;)
Dat zou dus morgenochtend moeten kunen gaan gebeuren ja :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90465642
Ik heb de kerstdagen in Hamburg doorgebracht. De vangst:


In het noorden van Duitsland, vooral rond Hamburg, doorbreekt de metronom Eisenbahngesellschaft mbH het relatief saaie rood van DB Regio in het regionale treinverkeer. Het opvallende en vooral frisse geel-blauw steekt altijd wel goed af tegen de omgeving, ook als er sneeuw ligt. Op Heiligabend 2010, zoals de Duitsers de gehele 24e december noemen, vertrekt de ME 146-03 met trein 82012 uit het station van Hamburg-Harburg voor de ruim 100 kilometer lange reis naar Bremen Hauptbahnhof. Ondanks dat het een regionale treinverbinding is, wordt de afstand toch vrij snel afgelegd: in 57 minuten wordt Hanzestad Bremen bereikt. Het hoofdkantoor van metronom Eisenbahngesellschaft mbH is in Uelzen gevestigd en pendelt met de geel-blauwe dubbeldekkers op totaal 510 kilometer spoorwegnet: Cuxhaven-Hamburg, Hamburg-Bremen, Hamburg-Lüneburg-Uelzen en Uelzen-Hannover-Göttingen.


Het Hamburger Verkehrsverbund GmbH, kortweg HVV, zorgt voor een goed OV-netwerk in Hamburg en omgeving en laat de uitvoering over aan zo'n 25 vervoersondernemingen. In en rond het centrum van Hamburg is dat de HOCHBAHN die onder andere de drie Hamburgse metrolijnen exploiteert. U-Bahn linie 3 loopt in een rondje van Barmbek via het Hauptbahnhof en de wijk St. Pauli weer terug naar Barmbek, gelegen in het Noordoosten van Hamburg. Op 1e kerstdag 2010 is stel 803 onderweg op het bovengrondse gedeelte in het centrum van Hamburg en rijdt hier het station Landungsbrücken binnen, gelegen midden in de wijk St. Pauli, de wijk waarin zich onder andere de beroemde Reeperbahn bevindt. Van hieruit kan men o.a. een rondvaart door de Hamburgse haven maken. Op de achtergrond bevindt zich de Schwedische Gustaf Adolfskirche uit 1903.


De blauwe werbelok 101 102 van de Deutsche Bahn maakt 'reclame' voor "Wir menschen sind alle gleich", wat past er nou beter bij het kerstfeest! Bij toeval kwam ik op 1e kerstdag aan het begin van de avond deze Werbelok tegen op het kopstation van Hamburg-Altona. Met zo'n 60 minuten vertraging zal de DB 101 102 dan eindelijk vertrekken met IC 2215 naar Koblenz Hbf.
  zondag 26 december 2010 @ 19:24:31 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90465814
meer meer :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 19:26:10 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90465852
:o Nieuwe bordjes op HH Harburg :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 19:33:35 #131
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90466035
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 19:18 schreef Zug-Chef het volgende:Het hoofdkantoor van metronom Eisenbahngesellschaft mbH is in Uelzen gevestigd
Daar moeten we ook nog eens foto's gaan maken trouwens :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90466826
Blijkbaar heeft de NMBS de tarieven en afstanden 'iets' gewijzigd:


Oja: er is niets aan de afbeelding bewerkt...
  zondag 26 december 2010 @ 20:06:24 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90466924
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 26 december 2010 @ 20:37:39 #134
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90468005
Ik snap hem niet, maar het zal vast liggen aan het feit dat ik geen flauw idee heb waar Eupen ligt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 20:39:45 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90468080
Ik mis iets volgens mij? :')
pi_90468183
Eupen-Oostende is het volledige traject van de IC A. Zo'n 250 kilometer. Volgens de NMBS is het echter maar 4 kilometer.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 26 december 2010 @ 20:43:11 #137
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90468222
quote:
Op zondag 26 december 2010 20:42 schreef Ascendancy het volgende:
Eupen-Oostende is het volledige traject van de IC A. Zo'n 250 kilometer. Volgens de NMBS is het echter maar 4 kilometer.
Ah. Kalibertje Roosendaal-Roodeschool dus. Lekker goedkoop reizen zo. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zondag 26 december 2010 @ 20:49:36 #138
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90468478
Nice Zug-Chef, wij waren in Hannover, kijken of ik vanavond nog wat online krijg.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 26 december 2010 @ 21:02:50 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90468972
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt. :D
  zondag 26 december 2010 @ 21:10:41 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90469236
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt. :D
Lijkt me niet. Als je er inderdaad in slaagt om het voor die prijs te kopen.

Eenmaal onderweg wil een conducteur alleen maar een vertrek- en aankomststation zien lijkt me. Nou, die staan erop dan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90469529
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:02 schreef James1988 het volgende:
Ik vraag me af of je, als je dit biljet koopt en onderweg controle krijgt, problemen krijgt. :D
Ik ga het deze week eens proberen, als die applicatie wil meewerken tenminste.
  zondag 26 december 2010 @ 22:03:42 #142
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90471353
Afgelopen woensdag bracht betrouwbaar spul ons naar Amersfoort vanaf Overvecht.



Het eerste wat ik Hannover zag bij aankomst was deze trein



Twee dagen later toen we naar Hildesheim gingen, vertrok er een ICE op het spoor ernaast.



Onze trein leek verdacht veel op de trein van 2 dagen geleden maar nu als S4 naar Hildesheim (de andere kant op)



In Hildesheim stond deze op het station te poseren, het blijven Duitsers he (bordje)



In Hannover kwam deze Dispolok even patsen



Een IC met koude bedoelingen



Kijk koud of niet, sneeuw of veel sneeuw, geen vertraging of twee uur aan de broek
Bier vom Faß soll es geben!
Ik vraag me weleens af of de persoon die dit snapt niet ver genoeg naar het Oosten verhuisd :)



In Duitsland viel er ook veel uit, zaten veel treinen bomvol, was er veel vertraging (ICE's mochten niet max.rijden), waren de stationshallen vol, stond er een hele lange rij bij de infobalie maar wat doe de DB dan, die zetten extra treinen in!
Laat de nieuwe concessie maar naar het oosten gaan imho.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90475126
Leuke foto's. Maar op je 2e foto staat er ook al een ICE naast. Een ICE3(=mooier) zo te zien, maar op foto 3 doe je alsof het bijzonder is dat er een ICE op het spoor ernaast vertrok. :?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zondag 26 december 2010 @ 23:17:21 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90475139
quote:
V.w.b. de in Velim veroorzaakte schade aan de 2601 dit betreft de linker en rechter kunststof schorten en de koppelkop van de AK. Dus is er in principe geen plaatwerkschade. De testen zullen afhankelijk van de beschikbaarheid van de testbaan en de weersomstandigheden plaatsvinden tussen 01-12-2010 en 01-03-2011.
Bron: Somda.

@bork: Leuke foto's, en grappig om te zien hoe erg die 424's onder de sneeuw zitten. Uit de 424 is de 425 ontwikkeld, en uit de 425 is weer het SLT ontwikkeld. Ergens is het dus misgegaan. :)
  maandag 27 december 2010 @ 00:41:38 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90479052
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:17 schreef Ascendancy het volgende:
Leuke foto's. Maar op je 2e foto staat er ook al een ICE naast. Een ICE3(=mooier) zo te zien, maar op foto 3 doe je alsof het bijzonder is dat er een ICE op het spoor ernaast vertrok. :?
Neuh niet echt bijzonder, ik doelde meer op die bak sneeuw/ijs die er aan hing :D
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 27 december 2010 @ 09:34:01 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90484569
@Treinenmeet Ik ben er iig de 15e toch niet bij. Die dag heb ik al een rondje van 24 uur gepland (vrijdag avond 20:50 weg, zaterdag 21:40 terug). En wel voor het goede doel, want het is een weddenschap. Geld wat ik er mee binnen haal gaat naar KiKa (14x¤20)
pi_90486258
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 18:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hoe vaker een wissel om gaat, hoe kleiner de kans op vastvriezen.
Ik doelde meer erop dat hoe meer wissels er zijn, hoe minder vaak iedere afzonderlijke wissel wordt omgezet, volgens mij.

(En sorry voor de late reactie, maar ja, kerst hč)
pi_90486876
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 22:03 schreef bork het volgende:
Ik vraag me weleens af of de persoon die dit snapt niet ver genoeg naar het Oosten verhuisd :)
Naaah die snapt dit vast niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 27 december 2010 @ 11:21:19 #149
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90486923
Als je een wissel lang in dezelfde stand hebt liggen, komt er heel veel sneeuw op één plek. Als je hem vaker omzet wordt het nog wat verplaatst op het moment dat het nog kan. Stel je een sneeuwbui en een auto en vijf meter straat voor. Als je de auto tijdens de sneeuwbui (waarin een meter sneeuw valt) regelmatig verplaatst, kon je er wellicht wel door. Maar als die meter sneeuw er ligt, en je dan nog de auto wilt verplaatsen, krijg je hem geen meter meer voor of achteruit.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90487110
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef dennistd het volgende:
Als je een wissel lang in dezelfde stand hebt liggen, komt er heel veel sneeuw op één plek. Als je hem vaker omzet wordt het nog wat verplaatst op het moment dat het nog kan. Stel je een sneeuwbui en een auto en vijf meter straat voor. Als je de auto tijdens de sneeuwbui (waarin een meter sneeuw valt) regelmatig verplaatst, kon je er wellicht wel door. Maar als die meter sneeuw er ligt, en je dan nog de auto wilt verplaatsen, krijg je hem geen meter meer voor of achteruit.
Dat snap ik ook wel hoor. Alleen had ik het daar niet over.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 11:28:25 ]
  maandag 27 december 2010 @ 14:35:09 #151
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_90494234
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2010 16:58 schreef Boschkabouter het volgende:
Iemand enig idee hoe lang de NS nog van plan is enkel stoptreinen in het Zuiden te laten rijden?
Er is al een redelijke tijd geen sneeuw gevallen, en aangezien men niet heeft nagedacht over het laten aansluiten van de treinen uit het Zuiden op de rest van het spoornet, zit zit je een uur extra in de kou.
Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?

Zit nu overigens in een SGMM als IC Ehv - Shl :').
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  maandag 27 december 2010 @ 14:57:22 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90495115
De IC Maastricht-Alkmaar rijdt gewoon. In Sittard word niet als vanouds de trein ontkoppeld in Heerlen en Maastricht, maar gaat in geheel naar Maastricht. In Sittard kan je overstappen op de trein naar Heerlen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 december 2010 @ 15:54:43 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90497438
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 december 2010 @ 15:55:18 #154
141482 Q.
JurassiQ
pi_90497464
quote:
Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Hoe snel zouden ze weer stil staan? :7
For great justice!
  maandag 27 december 2010 @ 16:03:30 #155
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90497777
Het gaat morgen weer sneeuwen.

quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:57 schreef greavy het volgende:
De IC Maastricht-Alkmaar rijdt gewoon.
Behalve dan dat-ie niet verder rijdt dan Amsterdam...
  maandag 27 december 2010 @ 16:16:57 #156
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90498220
Oja, die wijziging was ik even vergeten. Rijdt inderdaad alleen Maastricht-Amsterdam.
  maandag 27 december 2010 @ 16:23:03 #157
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90498423
quote:
'Het is nu al zeker dat de NS ook na 2015 de dienst uitmaakt'

AMSTERDAM - Geen wc's, software-storingen, treinen die niet tegen sneeuw kunnen. Het geduld van de politiek met de NS begint op te raken. In 2015 loopt het contract met de NS voor het vervoer van reizigers in Nederland af. Dan kunnen politici hun dreigementen waarmaken en voor een concurrent kiezen. Toch?

In principe zou de Staat er voor kunnen kiezen om het reizigersvervoer per spoor door een andere aanbieder te laten doen. Maar niet veel bedrijven hebben toestemming om in Nederland mensen te vervoeren. Op dit moment zijn dat alleen Connexxion, Arriva en Veolia. De toelating geldt niet automatisch voor de bedrijven achter deze Nederlandse spelers, Deutsche Bahn en het Franse Transdev.

Onrealistisch
De drie vervoerders hebben absoluut niet de capaciteit om het stokje van de NS over te nemen, zegt spoorwegdeskundige en jurist Richard Latten. 'Zo'n bedrijf zou dan ergens personeel, treinen en een hele regelstructuur vandaan moeten halen. Dat is op korte termijn volstrekt onrealistisch.'

Maar kunnen de treinen van de Deutsche Bahn dan niet gewoon bij de grens doorrijden? 'De Duitse treinen rijden op 15.000 volt wisselspanning, de Nederlandse op 1.500 volt gelijkspanning. Je hebt treinen nodig die speciaal voor het Nederlandse spoor zijn gemaakt of voor zijn gemaakt voor beide systemen, zoals de Duitse ICE. Maar die is ongeschikt voor binnenlandse intercity's of stoptreinen.'

Grootste aandeelhouder
Het tweede scenario is dat een buitenlandse vervoerder de NS overneemt. Maar ook die kans acht Latten nihil. 'De Nederlandse overheid zou dan het reizigersvervoer uit handen geven aan één buitenlands bedrijf. Dat gaat nooit gebeuren. Er is geen land in Europa waar dat het geval is.' De Staat is de enige aandeelhouder van de NS.

Een derde mogelijkheid is dat het spoorwegnet in stukken wordt gehakt. Die stukken worden dan aan verschillende bedrijven toegewezen. Dat is de situatie in Groot-Brittannië. Sommige van die mootjes zijn indirect zelfs in buitenlandse handen.

Ster
Maar ook dit zit er in Nederland niet in. 'Het Britse spoor is heeft de vorm van een ster, met Londen als centrum. Treindiensten vanuit Londen naar het westen zijn uit te voeren los van treindiensten vanuit Londen naar het noorden.

Het Nederlandse net is een soort web. Alles is met elkaar verbonden. Als je dat zou opknippen, zouden treinen niet meer op elkaar aan kunnen sluiten. En reizigers zouden veel meer moeten overstappen dan nu het geval is.'

Hoe je het ook went of keert, Nederland zit aan de NS vast. Ook na 2015. 'Je zou hooguit in het nieuwe contract strengere eisen kunnen stellen of een stringentere boeteclausule inbouwen', zegt Latten. Maar een erg sterke onderhandelingspositie heeft de overheid niet: het is de NS of niks.
Bron: De Volkskrant

Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
pi_90498628
Na een jaar toch maar eens gebruik gemaakt van de Fyra vandaag, al met al moet ik bekennen dat het beter beviel als verwacht. :D
pi_90500440
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:29 schreef Sandrvich het volgende:
Na een jaar toch maar eens gebruik gemaakt van de Fyra vandaag, al met al moet ik bekennen dat het beter beviel als DAN verwacht. :D
Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 december 2010 @ 17:12:10 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90500527
_O-
pi_90501280
Hoeveel kilometer is Amsterdam - Rotterdam per Fyra eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 december 2010 @ 18:03:09 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90502436
Het stuk HSL-spoor van Hoofddorp naar Rotterdam is 47,7 km. De hoeveelheid tariefeenheden is 67, wat net zo veel is als de langere route via Den Haag.
pi_90502755
Fyra nemen ipv Oude Lijn KOST dus 19 km. Dank je wel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90503029
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 15:54 schreef Peterselieman het volgende:
De SLeTjes komen langzaam maar zeker weer op de baan. Het materieeltekort wordt minder nijpend.
Wees maar niet bang, morgen gaat het weer sneeuwen.
Er vertrok trouwens vandaag een IC naar Den haag centraal van spoor 20 in Dordrecht, omdat de IC uit Venlo 15 minuten vertraging had. Is dat normaal? :?

[ Bericht 20% gewijzigd door Ascendancy op 27-12-2010 18:47:22 ]
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90504764
quote:
14s.gif Op maandag 27 december 2010 17:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoezo dan? Gewoon lekker 160 kunnen rijden? Rondborstige stewardessen aan je stoel die vragen welk merk biertje ze voor je mogen openmaken?
160? Welnee, wegens winterse omstandigheden en minder reizigers ( :') ) rijdt-ie nog maar 140km/h.
pi_90508642
Lekker is dat... Komende week iedere ochtend een kwartier vertraging en iedere avond een half uur. Om dat kwartier 's ochtends te omzeilen moet ik een half uur eerder weg dan gebruikelijk. Dat geld voor mij ķķk als 30 minuten of meer vertraging. Voor de avonden maar GTbV's invullen en voor de ochtenden stuur ik wel een klachtenbrief ofzo.
pi_90508861
Zoals gebruikelijk: mijn spoorjaar 2010 in 12 plaatjes.

1. Universitair Medisch Centrum Utrecht, 28 januari 2010. Vanwege inmiddels ruimschoots bekende omstandigheden was ik in januari 2010 niet op het spoor te vinden. Het enige spoorse wat er te beleven was, was deze kunstzinnige uiting aan de wand van de wachtruimte bij de polikliniek voor Interne Geneeskunde.



2. Veenendaal-De Klomp, 20 februari 2010. Na exact 8 weken abstinentie begon het spoorjaar 2010 met een voorzichtig ritje naar Ede-Wageningen en terug, onder begeleiding van mijn vader. Treinstel 8655 komt zojuist binnen om voor dit historische moment te zorgen :)



3. Veenendaal-Centrum, 16 maart 2010. Aangezien de praktijk voor fysiotherapie in de buurt van het station gelegen is, maak ik van vrijwel elke gelegenheid gebruik om even een ritje naar Rhenen te maken. Hier zien we dat deze dienst nog door Plan V verzekerd wordt.



4. Tussen Horrem en Frechen-Königsdorf (D), 10 april 2010. Een RegionalExpress vanuit Aachen passeert richting Köln. De foto is gemaakt vanuit een Uerdinger Schienenbus van de Köln-Bonner EisenbahnFreunde, tijdens een NVBS-rit over de Nord-Südbahn van de bruinkoolmijnen van de RWE.



5. Blerick, 15 mei 2010. Een plaat die ruk is, van een trein die stuk is :D



6. Dobris (CZ), 19 juni 2010. Het jaarlijkse nachttreinretourtje bracht mij naar het laatste buurland van Duitsland waar nog geen bordjes van in de verzameling zaten. Hier zien we dieselloc 714 023 van de CD die klaar staat om een sleep twee-assige railbusjes terug te stuiteren naar Praag.



7. Hövelhof (D), 16 juli 2010. Een Talentje van de NordWestBahn loopt binnen als stoptrein naar Bielefeld Hbf. De klassieke beveiliging met armseinen heeft zijn beste tijd wel gehad hier.



8. Strasbourg (F), 13 augustus 2010. Een behoorlijk bekoorlijke conductrice van de SNCF staat haar pas gelakte nagels droog te blazen. Voor de vorm staat er ook nog wat ijzer op de foto.



9. Geilhausen (D), 19 september 2010. Een LINT27 van de firma Vectus vertrekt zojuist als stoptrein naar Limburg a/d Lahn. Het station van Geilhausen stelt niet bar veel voor, behalve het bordje. En dat is genoeg.



10. Radolfzell (D), 21 oktober 2010. Een tweetal railbusjes van de Baureihe 650 van de Hohenzollerische LandesBahn staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar het 18 km verderop gelegen Stockach. Is weer eens wat anders dan te moeten invallen als ICE, wat deze stelletjes in 2008 ook gedaan hebben.



11. Linz (Rhein) (D), 13 november 2010. De cameraploeg van Man Bijt Hond is mee op een dagje bordjes schieten. Hun werk zit er hier blijkbaar op, maar mijn dag werd nog veel langer. Wanneer de uitzending zal zijn is nog altijd onbekend.



12. Maastricht, 12 december 2010. Voor het eerst sinds tijden weer eens een Belgische trein op de foto. Klassiek Motorstel 268 staat te wachten voor het vertrek naar Visé en Ličge Guillemins. Mijn beste vriendin, met wie ik de dag ervoor naar de Kerstmarkt in Düsseldorf geweest was, had aan mijn camera zitten prutsen zodat de foto nogal verneukt is. U begrijpt, u moet niet bij mij zijn :)



Enjoy :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90512274
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 14:35 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Gisteren gewoon in de IC Maastricht - Amsterdam CS gezeten hoor?

Zit nu overigens in een SGMM als IC Ehv - Shl :').
Ik stond vandaag ook al raar te kijken op Amsterdam Zuid toen ik een geel-wit-blauw gevaarte aan zag komen. Ik wreef nog maar eens extra in mijn ogen, maar het was echt waar: SGMm als IC naar Eindhoven. :P Onderweg heb ik volgens mij zo ongeveer alles zien langsrijden: DD-AR, ICMm, ICRm, VIRM, Plan V, SLT (ja, echt! :P).

SGMm zit trouwens voor geen meter, de bank is net een houten plank. De eersteklas stoel in de ICMm op zaterdag was vele malen beter. Maar ik heb altijd nog een beetje heimwee naar de stoelen in de IC+, waar ik in 1999 wel eens mee reisde. Die zaten echt geweldig!
  maandag 27 december 2010 @ 22:09:29 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90512794
Leuke foto's, Fles *O*
  maandag 27 december 2010 @ 23:01:56 #170
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_90515614
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert
Hoezo, waarom zouden ze dat weigeren? NSFSC (het Ierse leasebedrijf dat eigenaar is van het meeste NS-materieel) zal in dat geval alleen maar blij zijn als wie dan ook ze wil kopen/leasen. Wat moeten ze er anders mee?
pi_90518333
Welke site is het handigst voor internationale reizen naar Frankrijk, want tgv-europe stuurt mij over Amsterdam. Ns-hispeed wil geen binnenlandse vertrektijden zien :s.
pi_90518347
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Brembo het volgende:
Welke site is het handigst voor internationale reizen naar Frankrijk, want tgv-europe stuurt mij over Amsterdam. Ns-hispeed wil geen binnenlandse vertrektijden zien :s.
Bahn.de. only move
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90518901
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bahn.de. only move
Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizen :'); nou kijk er morgen nog eens even naar!
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:17:56 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90518965
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.

@Brembo: waar woon je?
pi_90519025
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:16 schreef Brembo het volgende:

[..]

Daar kan ik dus wel de reisplannen maar geen kaarten kopen voor buitenlandse reizen :'); nou kijk er morgen nog eens even naar!
ik moet het zeggen, www.treinreiswinkel.nl, maar ik zou 100 keer liever naar een NS internationaal balie gaan. Het enige wat ik zal missen als ik van Ut naar Dv verhuis. Maar als je zin hebt om je in je kont te laten naaien: www treinreiswinkel punt nl :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:32:15 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90519683
treinreiswinkel is goedkoop en correct, je moet zelf goed weten wat je wil en als het nodig is de (prijs)details te communiceren :P
Wat mijn bovenstaande compadre (en hier onder) daar van vindt is louter en alleen gebaseerd op zijn persoonlijke ervaring en de mijne is compleet anders (nog vriendjes Fles? ;) )
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90519764
Luister naar bork.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:37:54 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_90520024
Overigens bestel/boek ik mijn meeste verre reisjes m.b.v. db.de maar dat heeft wel vaak met de uiteindelijke bestemming te maken :o
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_90520238
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:32 schreef bork het volgende:nog vriendjes Fles? ;)
Oh jawel hoor. En strikt genomen hoeven onze ervaringen niet eens strijdig te zijn. Maar goed, jij vindt het normaal dat je zelf alles tot op het bot moet uitkauwen en TRW PRECIES moet vertellen wat ze moeten boeken. Okee, onder die omstandigheden kan ik me voorstellen dat het inderdaad werkt :Y

Maar goed, ik boek bij de NSI balie wel een slagje Budapest en ter plaatse vinger ik de rest wel bij elkaar *O* Laat mij maar schuiven *)

Neemt niet weg dat jouw pad ook tot een oplossing kan leiden natuurlijk ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:48:45 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520550
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:17 schreef James1988 het volgende:
Sowieso is de website van NS Hispeed een enorme FAIL, je kunt ze beter bellen, of de Treinreiswinkel raadplegen.
Vorig jaar geprobeerd, maar ik ben er wel snel doorheen gekomen...
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:56:14 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520834
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bron: De Volkskrant

Een duidelijk verhaal, maar ik ben het niet met de auteur eens. Mocht de overheid kiezen voor een openbare aanbesteding, dan vindt die bijvoorbeeld in 2012 plaats. Als bijvoorbeeld Deutsche Bahn deze aanbesteding binnenhaalt, hebben ze nog een aantal jaar de tijd om treinen te regelen.

DB kan bij NS aankloppen om het materieel over te kopen / te leasen, maar als NS dit weigert kan DB dan alsnog een mega-order plaatsen bij Bombardier / Siemens / Alstom om per 1/1/2015 een gigantische berg aan rijtuigen en locomotieven te hebben.
Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...

Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
  dinsdag 28 december 2010 @ 00:57:55 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90520893
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
pi_90520996
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:57 schreef Ofyles2 het volgende:
@Dr_Flash: Ik bied mijn excuses aan voor mijn recentelijke gedrag. Ik was toen onredelijk...
Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:01:18 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90521035
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:56 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom de Nederlandse overheid niet voor het Zweedse model ging: regionale spoorwegen openbaar aanbesteden, bij langere trajecten enkele ritten uitbesteden aan privévervoerders...
Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
quote:
Verder zie ik het nut van de openbare aanbesteding in 2012 niet als het ministerie van Infrastructuur en Milieu niet met een ambitieus Programma van Eisen komt...
Mee eens. Hopelijk betrekken ze er mensen bij die goed weten wat er in een PvE moet.
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:02:50 #185
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90521091
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Granted, ik had dat ook wel iets handiger kunnen doen inderdaad. Sand darüber :)
Oké, kunnen we als één verder...
  dinsdag 28 december 2010 @ 01:04:59 #186
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_90521181
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 01:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me ook af. Dat model zou ook in België goed kunnen werken, zoals het in Zwitserland ook al doet. Het OV in de regio verbeteren terwijl de nationale spoorwegmaatschappij van die 'last' af is.
Sterker nog: in België, Duitsland en Oostenrijk wordt dit model toegepast in het busvervoer, met subondernemers (zowel mkb-bedrijven als buitenlandse dochterbedrijven)...
pi_90526192
Opmerkelijk nieuwsbericht op de radio:

"De directeur van de NS vindt de informatievoorziening aan de reiziger door prorail onder de maat. De NS moet dat zelf gaan doen en wil daar miljoenen in investeren. Zowel Prorail als NS willen verder niet reageren of toelichting geven op deze uitspraak."

Lekker begin van wél een goede informatievoorziening dit. :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 10:11:46 #188
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90527695
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90527939
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
pi_90529583
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 10:21 schreef Ireyon het volgende:
Ze mogen het van mij best proberen, slechter dan de huidige combinatie met Prorail kan het toch niet worden.
Onzin, pro-rail bezit een deel van de informatie die NS helemaal niet zelf kan genereren, ze kunnen er dus niet om heen. Daarnaast kan de NS zelf ook nog een hele berg aan de informatievoorziening doen. Je site eruit laten knallen op het moment dat het fout gaat bijvoorbeeld. Zo'n site als NS.nl heeft gewoon een back-up server nodig. 112 tyft er toch ook niet uit als er teveel ongelukken zijn.
En die spoorkaart die is ook nogal wisselvallig. Dan geeft ie weer geen stations namen weer, dan geeft de AV weer niets en na een refresh werkt het opeens wel.
En dan moet je over Rotterdam, zie je daar een gele of rode stip, denk je kut, maar is het alleen de thalys die 3 uur heeft. Dat boeit voor de gemiddelde reiziger niets.

Daarnaast hebben NS medewerkers te weinig kennis van zaken bij storingen.
"meneer, wanneer gaat de eerste trein naar Delft?"
"(zoekt het op)over 10 minuten vertrekt er een stoptrein van spoor 5"
vervolgens een andere persoon:
"meneer wanneer vertrekt de trein naar rijswijk?'"
En dan gaat zo'n vent het weer opzoeken, hebben die mensen geen korte-termijn geheugen?

Oh en uiteraard, netjes omroepen hoeveel de vertraging is en wat de gevolgen zijn. Ongelofelijk dat zoiets simpels niet wordt gedaan. :N
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_90530005
Dat zijn allemaal huidige situaties die je daar beschrijft. Dat kan toch niet nķg slechter worden dan?

NS medewerker zit in trein, weet zelf hoeveel vertraging hij heeft en kan dat dan meteen doorgeven aan z'n collega's zodat het binnen no-time op de CTA's te zien is en direct wordt omgeroepen, en dus niet zoals nu dat je vertragingen pas te zien krijgt als de trein al 5 minuten weg had moeten zijn en ze worden omgeroepen op het moment dat er weer eens een goederentrein passeert.

Ook sommige redenen voor vertraging kunnen eerder door de NS gemeld worden.. denk aan defect materieel, personen langs het spoor, rode seinen. Dat soort simpele informatie, gebaseerd op de situatie zoals-ie gewoon is en niet zoals een Prorail kerel het op een schermpje ziet, kan volgens mij zorgen voor een stuk meer begrip bij reizigers.
pi_90530367
Dat kan wel slechter, want een deel van die informatie komt van pro-rail. Hoe komt NS anders te weten dat wissel x vast zit en daarom treindienst y niet zijn reguliere perron kan bereiken? NS schopt pro-rail nu eigenlijk de informatievoorziening uit. Dit is ook niet echt bevorderlijk voor de samenwerking die ze wel MOETEN hebben. Pro-rail heeft het moeilijke deel van het treinnetwerk en krijgt dus alles over zich heen.

En leuk dat die NS medewerker weet hoeveel vertraging ik heb, maar ik wil het zelf ook weten. Ik ging gisteren van Rotterdam naar Gorinchem, en moest dus overstappen in Dordrecht. Ik zat rustig te lezen in de IC en lette niet op de tijd, ging ervan uit dat alles goed was. Kom ik Dordrecht aan, mis ik mijn aansluiting. En de NS roept niets om :r
Meldt gewoon, zodra de vertraging ontstaat hoe en waarom, hoe lang het duurt, wat het inhoudt voor aansluiting en hoeveel je nog verwacht dicht te rijden. Het is niet zo moeilijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 11:49:33 #193
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90530462
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
Utrecht-Baarn-Amersfoort-Almelo-Hengelo-
Deventer/Goor-Zutphen-Nijmegen-Venlo-Eindhoven-Utrecht

Ut  v   10.35   SLT
Brn a   11.08   5535

Brn v   11.15   SGMm
Amf a   11.23   5835

Amf v   11.37   Pimpel
Aml a   12.42   145

=/=/=/=/=/
Aml v   12.48   DM90
Hgl a   13.03   7935

Hgl v   13.16   Lint
Zp  a   13.53   31248
=== OF ===
Aml v   12.43   Pimpel
Hgl a   12.54   145

Hgl v   13.06   Pimpel
Dv  a   13.41   148

Dv  v   13.44   ICRm
Zp  a   13.56   3651
\=\=\=\=\=

Zp  v   13.57   ICRm
Nm  a   14.44   3651

Nm  v   15.08   GTW
Vl  a   16.01   32253

Vl  v   16.19   VIRM
Ehv a   17.00   1960

Ehv v   17.02   VIRM
Ut  a   17.52   860

Schiet er maar op los!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90531339
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.

[ Bericht 13% gewijzigd door KapiteinT op 28-12-2010 12:33:27 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:13:51 #195
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90531342
quote:
Noch in jier as fjouwer en dan rydt it Dokkumer Lokaaltsje wer at it oan ûndernimmer Chris Rijff leit. Rijf hat in bedriuw yn Hilversum, mar komt fan Dokkum. It Dokkumer Lokaaltsje is de namme fan it treintsje dat tsientallen jierren lang tusken Ljouwert en Dokkum ried. Troch ferlinging fan it spoar oant yn Esonstęd by Eastmahorn soe it foaral foar toeristen oantreklik węze kinne.
bron
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 28 december 2010 @ 12:27:26 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_90531938
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 11:49 schreef dennistd het volgende:
Ik heb eens even een opzetje voor het treintopicrondje (3x woordwaarde) op 15 januari gemaakt:

[ code verwijderd ]

Schiet er maar op los!
Ik heb lekker een groter reisje :6

http://www.durkhoutsma.nl/reis%2014en15januari2011-1.xls
  Redactie Sport dinsdag 28 december 2010 @ 12:45:04 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90532682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:13 schreef KapiteinT het volgende:
Leuk rondje. Wat mij betreft doen we de versie via Zutphen. Dat houdt het was afwisselender. Maar ergens een ice tussendoor zou nog leuker zijn. :P Misschien ga ik straks ook nog even puzzelen.
Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90533022
Gisteravond was de informatievoorziening op station Zwolle ook wat magertjes.
Dat wil zeggen, leek allemaal prima, geen rare afwijkingen (op de kerstdienstregeling...), alleen mijn trein (de 22:48 naar Roosendaal) ontbrak. Stond niet op het grote bord met alle vertrektijden in de hal, stond niet op het perron op de CTA aangegeven, er stond daar wel een trein, zonder bestemming op de trein.
Enige aanwijzing dat die trein toch wel bestond en naar Roosendaal ging was m.ns.nl :o

Hij reed wel gewoon daarheen trouwens O+
pi_90533089
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 12:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een ICE heb ik naar zitten kijken maar daar kwam ik niet goed mee uit. En welke route via Zutphen bedoel je, ze gaan beiden via Zutphen namelijk :P
Die met overstap in Zutphen. Dus de route via Goor.
  dinsdag 28 december 2010 @ 13:33:51 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90534442
De informatievoorziening verbeteren? Ja, graag. Moet NS dit doen? Zeker niet?

Als NS dit gaat doen kun je er donder op zeggen dat ze alleen goede reisinformatie geven voor hun eigen treinen of treinen waar ze in participeren, maar dat toekomstige concurrenten benadeeld gaan worden. Informatievoorziening moet lekker in handen van ProRail blijven, van mij mag ProRail nog wel meer informatie gaan geven zoals de actuele vertrektijden.

Voor mijn gevoel klopt het niet dat reizigers op m.NS.nl kijken voor actuele reisinformatie voor niet-NS-gebieden zoals de Achterhoek of bijvoorbeeld de lijn tussen Leeuwarden en Groningen (Arriva).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')