Hoelang jij die oorbellen in bezit hebt gehad in relatie met hoelang de reparatie duurt maakt natuurlijk niks uit.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:47 schreef silliegirl het volgende:
Maar wat is dan redelijk in deze? Ik heb al eens eerder iets aangeboden voor reparatie bij de V&D sieradenservice en dat duurde toen 6 weken (overigens ging dat ook nog eens om hetzelfde merk). Is dat redelijk te noemen voor een paar oorbellen wat ik nog geen 24 uur in mijn bezit heb gehad?
Hmm, nouja, tis toch redelijk balen dat je er dan weer zolang op moet wachten.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoelang jij die oorbellen in bezit hebt gehad in relatie met hoelang de reparatie duurt maakt natuurlijk niks uit.
Ik hoef m'n geld niet terug, ik wil een paar werkende oorbellenquote:Op woensdag 22 december 2010 12:50 schreef Mercer het volgende:
Gewoon teruggaan, en zeggen dat je je geld terug wil. Zoniet, dan vraag je naar de chef van de afdeling, daar ook zeggen dat je je geld terug wil. Lukt dat niet, dan bel je naar het hoofdkantoor. Ik weet vrijwel zeker dat dat succes moet hebben.
Nou, dat is heel redelijk. Hebben ze vast. In ieder geval geen genoegen nemen met 'nee, we mogen ze niet terugnemen'quote:Op woensdag 22 december 2010 12:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik hoef m'n geld niet terug, ik wil een paar werkende oorbellen
Dan geld terug vervangen voor werkende oorbellen. Maar je loopt wel te zeuren dat het dan te lang kan duren, dus ja wat wil je nou precies?quote:Op woensdag 22 december 2010 12:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Het probleem is dus dat de winkel zelf mag bepalen welke van de drie opties ze gebruiken.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Mercer het volgende:
Ik zou ook gewoon geld terugvragen, dit schiet niet op.
Je wil gewoon een nieuw paar en daar heb je ook recht op. De 16 jarige muts bij de klantenservice gaat misschien niet direct akkoord maar dan vraag je maar naar haar chef en vertel je hem dat je een ondeugdelijk product hebt gekocht, dat het al een keer onsuccesvol door een werknemer van de V en D is gemaakt en dat je er nu genoeg van hebt en wilt ruilen voor een wel werkend paar en/of je geld terug wil zien.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Lol. Ik ben de leeftijd dat ik blufte met mijn papa wel voorbij zeg maarquote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Redelijk is dat je gewoon nieuw product krijgt.
En vraag nou gewoon je geld terug. Je hebt er recht op, kun je ze ergens anders weer kopen.
Voor 70 euro hoef je geen genoegen te nemen ondeugdelijk materiaal.
Je kunt altijd even bluffen dat je pa advocaat is en dat die ze wel officieel in gebreke zal stellen.
Daar ga ik maar voor dan ja...quote:Op woensdag 22 december 2010 12:57 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Je wil gewoon een nieuw paar en daar heb je ook recht op. De 16 jarige muts bij de klantenservice gaat misschien niet direct akkoord maar dan vraag je maar naar haar chef en vertel je hem dat je een ondeugdelijk product hebt gekocht, dat het al een keer onsuccesvol door een werknemer van de V en D is gemaakt en dat je er nu genoeg van hebt en wilt ruilen voor een wel werkend paar en/of je geld terug wil zien.
Wat de V en D verder met het niet werkende paar doet zoeken ze maar met hun leverancier uit.
quote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Je kunt altijd even bluffen dat je pa advocaat is en dat die ze wel officieel in gebreke zal stellen.
Wel even posten hoe het gegaan isquote:
Je kunt ook gewoon zeggen dat je pa Dreesmann heet.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:01 schreef Mercer het volgende:
Je kunt ook gewoon zeggen dat je pa advocaat is, en dat hij anders beslag laat leggen.
Nou dan trek je gewoon zelf je scheur open dat je niet weggaat voordat je andere oorbellen hebt.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:05 schreef silliegirl het volgende:
Ze zien me aankomen met m'n 24 jaar en dan dreigen met m'n pappiekomnou.
Kom op man, je gaat toch niet dreigen met een jurist? Alleen dreigen als je iets ook echt waar kan maken!quote:Op woensdag 22 december 2010 13:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou dan trek je gewoon zelf je scheur open dat je niet weggaat voordat je andere oorbellen hebt.
Dreigen met een beetje wetskennis en een gratis jurist (zodat het jou nooit iets kost vandaar papa) doet ze meer meestal.
Ik ben gewoon te zachtaardig, ik dreig nooitquote:Op woensdag 22 december 2010 13:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou dan trek je gewoon zelf je scheur open dat je niet weggaat voordat je andere oorbellen hebt.
Dreigen met een beetje wetskennis en een gratis jurist (zodat het jou nooit iets kost vandaar papa) doet ze meer meestal.
Dat is een beetje dom, je hebt toch gewoon betaald voor die oorbellen?quote:Op woensdag 22 december 2010 13:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik ben gewoon te zachtaardig, ik dreig nooitIk voel me al bezwaard dat ik kom zeuren dat m'n aankoop niet goed is zeg maar
The bottomline, je moet je niet laten afschepen. Hoe dan ook je komt met nieuwe oorbellen of met geld thuis. Met je scheur opentrekken, bedoelde ik overigens niet agressief gedrag. Maar gewoon goed duidelijk maken hoe je er in staat.quote:Op woensdag 22 december 2010 13:12 schreef silliegirl het volgende:
Daarom ga ik er uberhaupt mee terug ja
Is inderdaad wel een goede les ja, volgende keer ga ik zeker weer naar een juwelier..quote:Op woensdag 22 december 2010 17:03 schreef doeka het volgende:
Fijn dat het is opgelost Silliegirl. Maar het blijft natuurlijk belachelijk dat je zoveel moeite moet doen voor een paar dure oorbellen. Voortaan gewoon naar de juwelier, die zijn net zo duur en hebben wél verstand van zaken.
Lijkt me niet dat die nog geruild gaan worden. Hoe zou jij het namelijk vinden als je een paar oorbellen koopt die voorheen al een keer in andermans oor hebben gezeten?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:47 schreef Fusionfreak het volgende:
Oorringen zitten op een soort kaartje, maar ik heb ze wel even ingedaan om ze te kunnen beoordelen hoe ze zitten.
Het niet dragen van oorringen verhinderd je na te denkenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:19 schreef Maanvis het volgende:
ik heb geen idee Fusionfreak, ik ben een man dus ik draag geen oorringen.
Dan ben ik gewoon 18 euro ''kwijt'' maar ik zal het maandag as proberen te ruilen onder het motto nee heb ik ja kan ik krijgen, mochten ze niet ruilen (ik ga niet de discussie aan,,want dat win je toch nooit) dan koop ik de kleinere juiste maat voor 14 euro.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:26 schreef Ml-etje het volgende:
Het lijkt me dat ze die niet ruilen.
Ruilen is geen recht. Meestal staat bij de kassa/op de bon dat producten zoals accessoires niet geruild mogen worden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dan ben ik gewoon 18 euro ''kwijt'' maar ik zal het maandag as proberen te ruilen onder het motto nee heb ik ja kan ik krijgen, mochten ze niet ruilen (ik ga niet de discussie aan,,want dat win je toch nooit) dan koop ik de kleinere juiste maat voor 14 euro.
Het is vervelend maar bij dat soort artikelen geldt dat je in de winkel eerst heel goed moet kijken omdat ruilen/geld terug zonder defect geen optie is ivm hygiëne.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dan ben ik gewoon 18 euro ''kwijt'' maar ik zal het maandag as proberen te ruilen onder het motto nee heb ik ja kan ik krijgen, mochten ze niet ruilen (ik ga niet de discussie aan,,want dat win je toch nooit) dan koop ik de kleinere juiste maat voor 14 euro.
Op de kassabon staat twee keer in grote letters (klanten worden hier met je aangesproken) precies deze tekst zonder kleine lettertjes...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:43 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ruilen is geen recht. Meestal staat bij de kassa/op de bon dat producten zoals accessoires niet geruild mogen worden.
Verder had je in principe ook al in de winkel kunnen zien hoe groot de diameter is om een miskoop te voorkomen.
In de winkel heb ik niet zo snel ergens iets zien staan over wat nou wel of niet geruild kan worden, ook niet bij de sieradenafdeling. Zal best wel ergns(klein) vermeld staan, maar als ik als een soort jurist van te vorden alle voorwaarden en retourregels moet gaan bestuderen alvorenss ik een paar eenvoudige oorringen wil kopen, beleef ik niet veel plezier aan het winkelen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Het is vervelend maar bij dat soort artikelen geldt dat je in de winkel eerst heel goed moet kijken omdat ruilen/geld terug zonder defect geen optie is ivm hygiëne.
Als een winkelier met dit antwoord komt, gaat bij mij het bloed koken, en verdienen ze aan mij geen stuiver meer.quote:Op woensdag 22 december 2010 16:53 schreef silliegirl het volgende:
Nou, ik ben er mee terug geweest.
Het was druk, dus ik heb nog even moeten wachten en toevallig stond ik naast de vitrine met de esprit sieraden, waarin ik dus al snel zag dat ze de desbetreffende oorbellen nog hadden.
Ik heb aan de verkoopster (die tevens ook meteen de afdelingsleider was, dus dat scheelde weer) uitgelegd wat het probleem was. Ze kon zelf ook zien dat het inderdaad niet in orde was en ging (wederom) zelf met een tangetje aan de slag. De oorbel ging toen weer dicht, maar naar mijn idee nog niet ideaal (je moest 'm nu een stukje omhoog drukken om 'm goed dicht te krijgen, dat lukt wel in je hand, maar niet in je oor), dus dit aangegeven. Verkoopster was het wel met me eens, maar gaf toen aan dat ze er verder niks aan kon doen en dat ze de desbetreffende oorbellen niet eens hadden, dus dat ze me ook geen nieuwe mee kon geven...![]()
Maargoed, ik had ze natuurlijk in de vitrine zien hangen, dus dat ook gezegd. "Nou, ik geloof er niks van, maar laat eens zien dan", was toen de reactie. Ik kon ze natuurlijk zo aanwijzen, dus toen heb ik het paar uit de vitrine (die dus wel goed waren) meegekregen.
Gelukkig was het 'maar' 18 euro.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:34 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |