abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90283612
Beste allemaal,

Ik heb gisteren bij Vroom en Dreesmann een paar zilveren oorbellen van het merk Esprit gekocht (a 70 euro). Het gaat om een paar creolen, die je als het ware dichtklikt (er zit dus geen dopje op). In de winkel was het paar dat ik bekeek helemaal in orde, maar ze hebben vervolgens een "nieuw" nog ingepakt paar meegegeven.

Eenmaal thuis wilde ik de oorbellen in doen, maar daarbij bleek dat er 1 van de oorbellen "lam" was; deze klikte niet dicht en bleef daarom ook niet in mijn oor hangen. Ik ben meteen teruggegaan naar de V&D, waar ze me enkel meegaven dat oorbellen niet geruild of geretourneerd mogen worden. Ik heb daar toen aangegeven dat ik dat begreep i.v.m. de hygiëne, maar dat ik de desbetreffende oorbellen een aantal uurtjes eerder had aangeschaft en dat er 1 van de 2 gewoon niet draagbaar is en dat ik er vanuit ga dat er toch wel iets van garantie op zit. Met een diepe zucht ging de medewerker met een tangetje aan de slag, waarna de oorbel weer wel dicht kon. Opgelost, ik er weer mee naar huis.

Nu wilde ik vanochtend de oorbellen in doen, maar nu heb ik weer hetzelfde probleem; 1 van de oorbellen kan gewoonweg niet dicht. Kortom; ik ga zo maar weer naar de V&D, maar ik denk dat ze dan wederom met het "tsja, we mogen ze niet terugnemen" verhaal aankomen. Weer improvisatorisch repareren zie ik niet zitten, dan sta ik daar straks morgen weer..

Waar heb ik nu recht op?

Alvast bedankt!
  woensdag 22 december 2010 @ 12:43:13 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_90283745
Volgens mij heb je een ondeugdelijk product gekocht. Hiermee ga je terug naar de verkoper. Die moet de gelegenheid krijgen om het product te repareren. Als dat niet lukt, mag je een vervangend product verwachten of de koop ontbinden, dus je geld terug.

Dat is volgens mij het consumentenrecht in dezen. En dat staat m.i. los van het niet mogen ruilen van oorbellen vanwege hygiëne.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:43:47 #3
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_90283774
Je hebt recht op een goed werkend product. Zij moeten 'm ook niet terughangen in de winkel als de oorbellen niet werken. Hygiëne heeft er in dit geval dus weinig mee te maken.
Zij dienen je gewoon een nieuwe mee te geven
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_90283782
Natuurlijk dikke onzin dat ze het product niet terug mogen nemen. Een product hoeven ze niet te ruilen, dit is een ander geval. Zij hebben jou een ondeugdelijk product geleverd en jij hebt recht op reparatie of vervanging.
  Moderator woensdag 22 december 2010 @ 12:45:34 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_90283844
Of reparatie. Je moet je winkel daar wel een redelijke mogelijkheid toe bieden.

Niet terugnemen is bullshit, het is gewoon kapot.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90283933
Maar wat is dan redelijk in deze? Ik heb al eens eerder iets aangeboden voor reparatie bij de V&D sieradenservice en dat duurde toen 6 weken (overigens ging dat ook nog eens om hetzelfde merk). Is dat redelijk te noemen voor een paar oorbellen wat ik nog geen 24 uur in mijn bezit heb gehad?
pi_90284044
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:47 schreef silliegirl het volgende:
Maar wat is dan redelijk in deze? Ik heb al eens eerder iets aangeboden voor reparatie bij de V&D sieradenservice en dat duurde toen 6 weken (overigens ging dat ook nog eens om hetzelfde merk). Is dat redelijk te noemen voor een paar oorbellen wat ik nog geen 24 uur in mijn bezit heb gehad?
Hoelang jij die oorbellen in bezit hebt gehad in relatie met hoelang de reparatie duurt maakt natuurlijk niks uit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90284063
Gewoon teruggaan, en zeggen dat je je geld terug wil. Zoniet, dan vraag je naar de chef van de afdeling, daar ook zeggen dat je je geld terug wil. Lukt dat niet, dan bel je naar het hoofdkantoor. Ik weet vrijwel zeker dat dat succes moet hebben.
pi_90284160
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoelang jij die oorbellen in bezit hebt gehad in relatie met hoelang de reparatie duurt maakt natuurlijk niks uit.
Hmm, nouja, tis toch redelijk balen dat je er dan weer zolang op moet wachten.
pi_90284167
quote:
12s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:50 schreef Mercer het volgende:
Gewoon teruggaan, en zeggen dat je je geld terug wil. Zoniet, dan vraag je naar de chef van de afdeling, daar ook zeggen dat je je geld terug wil. Lukt dat niet, dan bel je naar het hoofdkantoor. Ik weet vrijwel zeker dat dat succes moet hebben.
Ik hoef m'n geld niet terug, ik wil een paar werkende oorbellen :P
  Moderator woensdag 22 december 2010 @ 12:54:10 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_90284203
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik hoef m'n geld niet terug, ik wil een paar werkende oorbellen :P
Nou, dat is heel redelijk. Hebben ze vast. In ieder geval geen genoegen nemen met 'nee, we mogen ze niet terugnemen'
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90284230
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik hoef m'n geld niet terug, ik wil een paar werkende oorbellen :P
Dan geld terug vervangen voor werkende oorbellen. Maar je loopt wel te zeuren dat het dan te lang kan duren, dus ja wat wil je nou precies? :')
  woensdag 22 december 2010 @ 12:55:05 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90284251
Redelijk is dat je gewoon nieuw product krijgt.

En vraag nou gewoon je geld terug. Je hebt er recht op, kun je ze ergens anders weer kopen.

Voor 70 euro hoef je geen genoegen te nemen ondeugdelijk materiaal.

Je kunt altijd even bluffen dat je pa advocaat is en dat die ze wel officieel in gebreke zal stellen.
pi_90284282
Ik zou ook gewoon geld terugvragen, dit schiet niet op.
pi_90284329
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Mercer het volgende:
Ik zou ook gewoon geld terugvragen, dit schiet niet op.
Het probleem is dus dat de winkel zelf mag bepalen welke van de drie opties ze gebruiken.
Ze kunnen ook voor reparatie of vervanging gaan.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:57:46 #16
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90284345
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik hoef m'n geld niet terug, ik wil een paar werkende oorbellen :P
Je wil gewoon een nieuw paar en daar heb je ook recht op. De 16 jarige muts bij de klantenservice gaat misschien niet direct akkoord maar dan vraag je maar naar haar chef en vertel je hem dat je een ondeugdelijk product hebt gekocht, dat het al een keer onsuccesvol door een werknemer van de V en D is gemaakt en dat je er nu genoeg van hebt en wilt ruilen voor een wel werkend paar en/of je geld terug wil zien.

Wat de V en D verder met het niet werkende paar doet zoeken ze maar met hun leverancier uit.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90284395
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Redelijk is dat je gewoon nieuw product krijgt.

En vraag nou gewoon je geld terug. Je hebt er recht op, kun je ze ergens anders weer kopen.

Voor 70 euro hoef je geen genoegen te nemen ondeugdelijk materiaal.

Je kunt altijd even bluffen dat je pa advocaat is en dat die ze wel officieel in gebreke zal stellen.

Lol. Ik ben de leeftijd dat ik blufte met mijn papa wel voorbij zeg maar :P. Al waren er tijden dat mijn papa heel handig was om mee te nemen in z'n uniform (iets met politieagent:P)

quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:57 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Je wil gewoon een nieuw paar en daar heb je ook recht op. De 16 jarige muts bij de klantenservice gaat misschien niet direct akkoord maar dan vraag je maar naar haar chef en vertel je hem dat je een ondeugdelijk product hebt gekocht, dat het al een keer onsuccesvol door een werknemer van de V en D is gemaakt en dat je er nu genoeg van hebt en wilt ruilen voor een wel werkend paar en/of je geld terug wil zien.

Wat de V en D verder met het niet werkende paar doet zoeken ze maar met hun leverancier uit.
Daar ga ik maar voor dan ja...
  woensdag 22 december 2010 @ 12:59:12 #18
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90284398
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
Je kunt altijd even bluffen dat je pa advocaat is en dat die ze wel officieel in gebreke zal stellen.
:')
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90284489
Je kunt ook gewoon zeggen dat je pa advocaat is, en dat hij anders beslag laat leggen. :7
  woensdag 22 december 2010 @ 13:01:52 #20
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_90284527
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:59 schreef silliegirl het volgende:
Daar ga ik maar voor dan ja...
Wel even posten hoe het gegaan is ^O^

(en het verschil tussen hun standaard beleid van "geen oorbellen ruilen" en dit geval is dus dat je helemaal niets ruilt maar dat je een ondeugdelijk produkt terug brengt. Al was het een niet werkende vibrator, ze hebben het maar terug te nemen en vechten het zelf maar uit met hun leverancier)
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_90284544
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:01 schreef Mercer het volgende:
Je kunt ook gewoon zeggen dat je pa advocaat is, en dat hij anders beslag laat leggen. :7
Je kunt ook gewoon zeggen dat je pa Dreesmann heet. 8-)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_90284680
Ze zien me aankomen met m'n 24 jaar en dan dreigen met m'n pappie :P komnou.
  woensdag 22 december 2010 @ 13:07:39 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_90284777
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:05 schreef silliegirl het volgende:
Ze zien me aankomen met m'n 24 jaar en dan dreigen met m'n pappie :P komnou.
Nou dan trek je gewoon zelf je scheur open dat je niet weggaat voordat je andere oorbellen hebt.

Dreigen met een beetje wetskennis en een gratis jurist (zodat het jou nooit iets kost vandaar papa) doet ze meer meestal.
pi_90284830
Eventueel een leujk gevalletje voor een "koude douche"!
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  woensdag 22 december 2010 @ 13:09:52 #25
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_90284879
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:07 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Nou dan trek je gewoon zelf je scheur open dat je niet weggaat voordat je andere oorbellen hebt.

Dreigen met een beetje wetskennis en een gratis jurist (zodat het jou nooit iets kost vandaar papa) doet ze meer meestal.
Kom op man, je gaat toch niet dreigen met een jurist? Alleen dreigen als je iets ook echt waar kan maken!

De verkopers bij de V&D weten er blijkbaar weinig van af. Als je hen dit zeer simpele verhaal duidelijk en geduldig uitlegt heb je binnen een half uur een nieuw paar oorbellen.
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')