Nouja, ik vind het alweer ouderwetsquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
in CUL zie ik 't in allerlei verhalen over restaurants en zulks en kerstmenu's best nog wel 's voorbij komen de afgelopen 2 jaar
't kan ook gewoon in whiskyglazenquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:18 schreef Chicolate het volgende:
Ok dan moet ik dus zorgen dat ik glazen vind waar lepeltjes in passen. Ik had ook geen idee wat spoom was, behalve dat het een tussengerecht kan zijn.
Ik zou vandaag naar buiten om stofjes te kopen op de markt, een nieuwe trui/vest voor kerst en mn fiets ophalen. Maar het is koud buiten dus zit ik nog steeds voor mn pc. Bwuh.
Volgens Wikipedia was het ruim 150 jaar geleden hipquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:14 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben duidelijk niet meer hip. 15 jaar geleden was het hip. 2 jaar geleden ook. Maar nu niet meer, toch?
quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:18 schreef Chicolate het volgende:
Ok dan moet ik dus zorgen dat ik glazen vind waar lepeltjes in passen lepeltjes vind die in glazen passen. Ik had ook geen idee wat spoom was, behalve dat het een tussengerecht kan zijn
.
Mij stond inderdaad ook zoiets bij, maar durfde het niet te postenquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia was het ruim 150 jaar geleden hip
Heb je een plaatje voor me? Bakfiets en laarzen over broek heb ik visueel, rekbare bloemetjesjurk totaal niet.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het alweer ouderwetsNet als laarzen over de broek, tunieken, die rekbare bloemetjesjurken, bakfietsen en amuses.
Bolletjes (citroen)sorbetijs in bubbeltjeswijn. Wordt geserveerd als tussengerecht om de smaakpapillen te verfrissen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog steeds geen idee wat spooms eigenlijk zijn.
een bolletje sorbetijs met wat champagne of prosecco eroverheen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:22 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog steeds geen idee wat spooms eigenlijk zijn.
kloppen met een beetje wodka en je hebt een sgroppinoquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:25 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bolletjes (citroen)sorbetijs in bubbeltjeswijn. Wordt geserveerd als tussengerecht om de smaakpapillen te verfrissen.
Nieuw topic knop van de nieuwe lay outquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:40 schreef sigme het volgende:
Spoom? 't Zal wel.
Kan de link naar het laatste topic voortaan weer bijgewerkt worden? We verwijzen nu al een topic of 5 naar nummer 1273..
Worden we lui van!quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Nieuw topic knop van de nieuwe lay out
Eh, weet niet. Hij stelde mij wel voor aan DJ Roog als 'mijn vriendinnetje'. Toen zei ik: nou nou, is dat zoquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:40 schreef loveli het volgende:
Blijft 'ie de date of krijgt 'ie binnenkort een upgrade?
Moet alles zo officieel uitgesproken worden dan? Sommige dingen zijn zoals ze zijn, ook zonder dat je dat zwart op wit op papier vastlegtquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:49 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Eh, weet niet. Hij stelde mij wel voor aan DJ Roog als 'mijn vriendinnetje'. Toen zei ik: nou nou, is dat zo?!! Daar weet ik niets van af
Moet je mij niet iets vragen dan
!!
Op de eoa manier heb ik het voorgevoel dat jij je niet met deze materie moet inlatenquote:
Ik vond het wel leuk om hem te plagen terwijl hij een babbeltje maakte met zijn grote held.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Moet alles zo officieel uitgesproken worden dan? Sommige dingen zijn zoals ze zijn, ook zonder dat je dat zwart op wit op papier vastlegt.
Zolang het nog kanquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik voel me steeds beroerder worden
net maar weer een ibuprofen ingenomen...
jij proeft je ibu's? Ik slik ze gewoon in een keer doorquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zolang het nog kan. Ibu's zijn ook lekker zoet. Veel lekkerder dan Paracetamols die in m'n keel blijven hangen als ik wil doorslikken en voor een uren durende bittere nasmaak zorgen
.
Ja maar ik heb ook twee katjes die verzorgd moeten worden en Nachtwacht neemt z'n spullen vrijdagochtend meteen al mee. Bovendien heb ik donderdag nog niks te zoeken in het noorden en dan ben ik het met kerst wel weer zat, ook niet de bedoelingquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:59 schreef Jagärtrut het volgende:
donderdag gaan er vast ook treinen naar het noorden!
quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Op de eoa manier heb ik het voorgevoel dat jij je niet met deze materie moet inlaten.
Ik ook niet hoor. Ik loop soms nog op Nike airquote:Op dinsdag 21 december 2010 14:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ha, ik heb een rekbare bloemetjesjurk! en ik ga zo in mn regenlaarzen over de broek naar de stad sjouwen (ben heb beu dat mn mooie schoeisel zo gepekeld wordt steeds.
Maar ik geef dan ook keiveel om hip zijn
Wel stilettolaarzen he...quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:03 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik loop op stiletto's in de sneeuw, dan heb ik tenminste een beetje grip! Wel koud, dus ga kijken of ik nog laarzen met profiel heb..
Ik heb een brede maat 41 met wel een smalle kuit. Dus denk dat ik ze niet ga passen.. Oeh, ik kom zeker niet in Delft want ik was aan consuminderenquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Wel stilettolaarzen he...
Bij de weg, ik heb nog een paar laarzen maat 40 met rubberen zool die door de schoenmaker de smal zijn gemaakt op het been. Verder gloedje nieuw en je ziet er niet aan af dat er rubberen zolen onder zitten. Mocht je geinteresseerd zijn.
Hierquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:12 schreef Chicolate het volgende:
Hoe kan je aan google doorgeven dat ze linken naar een site, die van inhoud is veranderd en nu probeert een virus op mijn pc te zetten?
En als de sneeuw weg is, ga ik lekker mooie regenlaarsjes kopen zodat ik met dit weer over straat kan zonder natte sokken. Weet iemand een leuk adresje daarvoor?
http://www.heeldirectory.com/heel_wellies.htmlquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:12 schreef Chicolate het volgende:
Hoe kan je aan google doorgeven dat ze linken naar een site, die van inhoud is veranderd en nu probeert een virus op mijn pc te zetten?
En als de sneeuw weg is, ga ik lekker mooie regenlaarsjes kopen zodat ik met dit weer over straat kan zonder natte sokken. Weet iemand een leuk adresje daarvoor?
Oh haha die zijn grappig. Maar met hak is misschien een beetje onhandig. En wil ze toch eigenlijk ook wel passen in de winkelquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:19 schreef loveli het volgende:
[..]
http://www.heeldirectory.com/heel_wellies.html
Offeuhh...
http://www.stylehive.com/(...)lington-boots-635396
Ja zoiets inderdaad! Vind ze superleuk. Maar ik zag allemaal van die 14-jarige ik-ben-zo-ongelooflijk-hip meisjes erin lopen.quote:
Ik ben er wel blij mee ja! Vind het een mooi ontwerp, ze nemen niet te veel plek in in je kamer terwijl ze wél ruim zittenquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Grappig, ik heb die stoeltjes van Merel ook, maar dan in het bordeaux. Vind je ze echt mooi?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
Dat is nog bezigquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:04 schreef _aurum_ het volgende:
hoe is het nu met je baanverhaal afgelopen Vik?
Ah jij ook alquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waren er geen twee daarvan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:47 schreef conleche het volgende:
Neee, het is die judoka! Hoe heet hij nu.......dennis van de geest?
Bingoquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:47 schreef conleche het volgende:
Neee, het is die judoka! Hoe heet hij nu.......dennis van de geest?
Rare route! Ik niet snap...quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:23 schreef Viking84 het volgende:
Nachtwacht zit vast in Delft. Nu via Schiphol naar DH, wordt een latertje...
Ik snap het ook niet, maar ik weet ook niets beters.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Rare route! Ik niet snap...
Bus en tram doet ook niets?
Ik kan niet breien dus ik snap de beschrijving van het patroon dat ik heb nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:21 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je kan breien op vakantie!
Totaal geen kookinspiratie...
Goede tip! Ik heb ook nog geen naalden, wol of wat dan ook. Maakt het bij naalden nog uit hoe groot ze zijn ofzo?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik ben het ook verleerd. Maar heb naalden gezien bij de action, dus ik kan wel beginnen met nieuwe tijdsbesteding
Goed zo! Betterskip!quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:33 schreef motorbloempje het volgende:
zo, ik lig in bed met de laptop.
net naar m'n detacheringsbureau gebeld dat ik ziek ben en morgen en donderdag niet kan werken.
Morgenochtend bel ik meteen met de dokter om te vragen of ze me wat voor kunnen schrijven zodat ik nog enigszins in een vorm van gezondheid de kerstdagen door kan komen..
ik blijf op bed de komende dagen...
dank jullie!
Met dunnere naalden brei je fijner en neem je vaak fijnere wol en andersom.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:44 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Goede tip! Ik heb ook nog geen naalden, wol of wat dan ook. Maakt het bij naalden nog uit hoe groot ze zijn ofzo?
en nuvoel ik me nog kutterquote:
Dan heb je al meer ervaring dan ik, ik heb nog nooit een breinaald aangeraaktquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Met dunnere naalden brei je fijner en neem je vaak fijnere wol en andersom.
Meer weet ik er niet van, de laatste keer dat ik breide waren het barbiekleertjes!
Maar je blijft wel in bed, want als je dat niet doet, dan vergal je je kerst en ben je daarna bovendien nog langer uit de runningquote:Op dinsdag 21 december 2010 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en nuvoel ik me nog kutteromdat ze dan echt onderbezet zitten zonder mij en ik juist in de kerstvakantie extra zou werken..
en ik moet even 't bed uit morgen om naar de dokter te gaan!
euh, geen ideequote:Op dinsdag 21 december 2010 18:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij je ex eten? Betekent het iets? /Aagje
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey Vik, als je tweede kerstdag nog niks te doen hebt, ga dan even langs bij Yankee DoodleHeb ik het ook even leuk
Tofheid, da's lang!quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:40 schreef sigme het volgende:
Derde kerstdag heb ik 17 jaar verkering.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat tof! Zo lang!
Heb je ook nog verkering als je een boterbriefje gehaald hebt?
Je observatie is correctquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Perruche wel goed voor je blijven zorgen he??
Je klinkt niet echt heel hoopvol
holy moly da's veel! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, ivm de diagnose diabetes moest ik nu echt de motivatie weer vinden om af te vallen. Ben nu 23 kilo kwijt in 3 maanden en moet nog zo'n stukkie
hé Swets!quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo, ivm de diagnose diabetes moest ik nu echt de motivatie weer vinden om af te vallen. Ben nu 23 kilo kwijt in 3 maanden en moet nog zo'n stukkie
Zuinig aanquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:28 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
holy moly da's veel! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Waarom?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Jeetje, das wel weinig eten en veel en snel kwijt hoor!
Kan je niet beter meer sporten en meer eten?
damn ,da's voor een vrouw al weinig eten. Vind het knap dat je nog rondlooptquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Zuinig aan
Boterham met mager beleg als ontbijt. 2 boterhammen met mager beleg en een kop cup a soup kip als lunch. Groente met een klein stukje vlees en weinig aardappels (of volkoren pasta of zilvervliesrijst) als diner. 's Avonds om een uur of 9 nog een kop soep. Verder veel water drinken en appeltje en een banaan ergens tussendoor fietsen. Zit je zo met af en toe een volkoren biscuitje bij de koffie zo tussen de 1000 tot 1200 Kcal.
Dank jequote:Op dinsdag 21 december 2010 21:34 schreef sigme het volgende:
Welkom Swetsenegger en succes met de volgende kilo's.
Mijn aanname hierbij is dat je een grote vent bent, die gewend is veel kcal binnen te krijgen.quote:
Omdat je meestal net zo snel weer aankomt als afvalt als het zo rap gaat. Maar hoe dan ook, fijn dat je de stap gezet hebt. Ga je ook sporten?quote:
Nou ja ondanks dat ik nogal dik was at ik hiervoor ook nauwelijks meer dan 2000Kcal. Ik verbruik blijkbaar weinig.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:35 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
damn ,da's voor een vrouw al weinig eten. Vind het knap dat je nog rondloopt
Zelf. Wil eerst asap op een lager gewicht ivm reguleren van suiker. Zodra dat goed is wil ik langs een dietiste voor een zo optimaal mogelijk dieet voor diabetes. Moet nog een kilo of 23.quote:Heb je 't zelf gedaan of had je begeleiding van een dietiste? En hoeveel moet er nog af?
Derde kerstdag heb ik 4 jaar verkeringquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:40 schreef sigme het volgende:
Derde kerstdag heb ik 17 jaar verkering.
Nee dus. Zo rond de 2000 normaal.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mijn aanname hierbij is dat je een grote vent bent, die gewend is veel kcal binnen te krijgen.
Cholesterol is prima gelukkig.quote:Sporten zorgt voor meer spiermassa, daardoor betere conditie en beter suikermetabolisme, spieren verbranden meer dan vet, dus je 'mag' meer doordat je sport en het is natuurlijk goed voor hart en bloedvaten.
In de zomer fiets ik al regelmatig naar mijn werk en ik speel elke dag een half uurtje pingpong. Neem alleen de trap, etc.quote:Het oog wil ook wat en het is of een fijne tijdsbesteding of geldbesparend (fiets ipv auto bv).
Zeker bij jou zou ik sporten echt aanraden!
Valt wel mee, tussen de vorige keer en nu heb ik er een jaar of 10 over gedaan om het weer bij te komen. Daarnaast is het geen luxe meer dat ik me kan veroorloven.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat je meestal net zo snel weer aankomt als afvalt als het zo rap gaat. Maar hoe dan ook, fijn dat je de stap gezet hebt. Ga je ook sporten?
Ik hoop het echt voor je. Succes iig.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Valt wel mee, tussen de vorige keer en nu heb ik er een jaar of 10 over gedaan om het weer bij te komen. Daarnaast is het geen luxe meer dat ik me kan veroorloven.
Diabetes fonds ( en de huisarts) raden ongeveer een half uur per dag bewegen aan, waarbij traplopen (ipv de lift) ook al tot beweging gerekend moet worden. Pak daarbij nog eens regelmatig fietsen bij en een half uur pingpongen en ik zit ruim voldoende in mijn beweging.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Laat ik het zo zeggen: de kans dat je medicijnen nodig gaat hebben wordt al flink verminderd bij 3x per week matig intensief sporten en een half uur per week bewegen. Hou dat in elk geval aan! (Maar heeft de huisarts dat niet verteld?)
Nonsens.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:44 schreef V1z0R het volgende:
Trusten Sigme!
Swets, bedenk dat wanneer je zo afvalt het niet goed voor je lichaam is!
Ik voel me niet slap. En het is sowieso al de bedoeling dat mijn bloedsuiker OMLAAG gaat omdat die veel TE HOOG is.quote:Momenten waarop je je slap voelt door te weinig voedsel is dan een teken dat je suikerspiegel niet in balans is.
Nee hoor. Zoals gezegd heb ik er de vorige keer ruim tien jaar over gedaan om de verloren kilo's er weer bij te krijgen. En wanneer ik af en toe een balansdagje in las houdt ik het wel bij, want nogmaals.... Aankomen is geen luxe meer dat ik me kan veroorloven.quote:Daarnaast heb je de kilo's er zo weer aan wanneer je na de tijd op gewicht bent.
Das fijn voor jequote:Tip: wanneer je op gewicht bent, echt beginnen met krachttraining en goed eten!
Eet nu zelf bijna het dubbele van toen ik dik wasAt evenveel als jou dus (2000kcal)...
Er is niets slechts aan. Het hele punt van dieeten is minder binnen krijgen dat de motor nodig heeft om te draaien. Zolang je gevarieerd eet (en niet elke dag 1 big mac menu omdat je dan zo mooi op 1200Kcal zit) is er weinig aan de hand. Behalve dat je afvalt.quote:Keur dit soort crash-dieet gigantisch af puur omdat ik weet hoe slecht het is
Tegen wie heb je het nu?quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dan mag je best wat meer eten, wat v1z0r ook zegt: je bent niet te genieten, droomt van taartjes, als je de teugels laat vieren komt het er dubbel zo hard aan... Etc!
Tegen jou. Onderzoeken laten zien dat zo'n laagcalorisch dieet geen voordeel heeft boven 1500-1800 per dag, het is echter stukken moeilijker vol te houden.quote:
Ben wel benieuwd ja! Als enige vent (nu niet meer, welkom Swets!) in een vrouwenforum dan moet je wel stoer zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:26 schreef V1z0R het volgende:
21 grams it is! Amy Smart lonkte op de cover van the butterfly effect, maar 2 oscarnominaties daarentegen...
Tussen ons gaat het in ieder geval goed.
Ze baalde wel dat ze mij er zo mee geconfronteerd had en probeerde een schuldgevoel aan te praten.
Ze zit natuurlijk nog wel met het probleem wat te doen, maar zaghaar laatst al weer met de vader gezellig doen dus...
Ik wist niet dat ik een FoBo moest hebben![]()
![]()
Wil heus wel foto PMen hoor indien je zo nieuwsgierig bent.
Jij trouwens sterkte met jouw situatie, weet hoe rot het kan zijn...
Gaat me prima af.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Tegen jou. Onderzoeken laten zien dat zo'n laagcalorisch dieet geen voordeel heeft boven 1500-1800 per dag, het is echter stukken moeilijker vol te houden.
Waarom die verwachting? Zoals gezegd ben ik wel vaker zoveel afgevallen. Ik kan prima dieeten. Nee er ligt geen terugval op de loer ik moet alleen het sluiperige kilootje in de gaten houden als ik op gewicht ben.quote:Misschien herken je je nog niet in bovenstaande, maar je bent geen monnik en terugval ligt op de loer.
Als je diabetes type II als diagnose hebt zit je al boven de 8mmol/l en krijg je sowieso medicijnen. IN een uitzonderlijk geval kan je daar nog vanaf komen wanneer je glucose op een normaal niveau zit. Te hoog glucose gehalte wordt sterk gestimuleerd door overgewicht. Afvallen is dus van belang om glucose te reguleren.quote:Voor jou is het vooral belangrijk dat je suikers goed blijven en je geen medicijnen hoeft lijkt me? Daarom zijn het wel waardevolle tips, of je het onzin vindt of niet.
Dan val ik niet af.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Succes Swets, blijf je hier ook posten over hoe en wat?
En voor man zijnde mag je heel veel meer!
Nee, maar overgewicht (in hoge mate) wel.quote:Het aantal kcal is niet gerelateerd aan bloedsuiker.. dat eerst maar even uitzoeken voor je zo weinig gaat eten?
Eh ja.... waarin doe ik dat anders dan?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er zijn mensen waartegen gezegd wordt het eerst met afvallen en bewegen te proberen, vandaar.
Nou... dat is bijna onmogelijk, dat kan alleen als er verhoogde glucose waarden (tussen 6 en 8mmol/l) wordt geconstateerd. Kom je eenmaal boven die 8mmol/l is de kans erg klein dat je ooit medicijn vrij wordt. Of je moet gewoon lowcarb blijven dieeten de rest van je leven, maar dat is zéker niet vol te houden (noch gezond).quote:En sommige mensen komen zelfs van de medicijnen af met dieet en sport/beweging, lijkt mij een mooi streven.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb het wel gezien in de praktijk, dat mensen na dieet zelfs geen insuline meer nodig hadden! Het is dus wel mogelijk.
Ook van vet eten kan je diabetes krijgen, niet perse van suiker. Dat lowcarb is dus niet zinnig.
Kan me echter niet voorstellen dat jouw calorie inname op basis van advies van huisarts en diabetesverpleegkundige is. Zeker niet als je van plan zou zijn het de rest van je leven vol te houden.
Waarom in godsnaam?? Omdat ik snel afval?quote:Veel huisartsen hebben een diabetesverpleegkundige, misschien is het slim je voedselpatroon daaraan voor te leggen.
En dit is precies de reden waarom ik nu nog niet naar een dietiste ga. Ik kan je verzekeren dat wanneer ik 6 boterhammen eet op een dag ik niet afval.quote:Wat mij betreft mag je in elk geval je boterhammen verdubbelen.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:24 schreef Blurred86 het volgende:
welkom Swets! ik sluit me aan bij de rest hier, je eet echt veel te weinig!
het feit dat je na je laatste dieetpoging weer 40 (?) kilo bent aangekomen geeft toch ook wel aan dat je methode op de lange termijn niet heel goed werkt?
Dus in plaats van een haalbaar dieet (ik ben immers al 23 kilo kwijt) wil iedereen me nu een onrealitisch bewegingspatroon aanpraten?quote:en dat het advies voor mensen met type 2 diabetes (en daarbij overgewicht/obesitas) qua bewegen vrij gematigd is komt grotendeels doordat meer dan dat nou eenmaal niet realistisch/haalbaar is voor veel mensen en betekent absoluut niet dat het niet béter zou zijn om meer te sporten. Sporten is goed voor je insulinegevoeligheid!
Dus eet ik gevarieerd. Granen, fruit, groenten, koolhydraten. Feit blijft dat je minder moet eten dan noodzakelijk, anders val je niet af.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
Niet alles gaat om calorieen. Er bestaat een programmaatje eetmeter, waarop je ook de hoeveelheden vitamines en mineralen kan vinden. Zie maar eens alles binnen te krijgen, dan heb je wel meer nodig.
Ik moet NU ook afvallen. En dat gaat NU prima en dat gaat de komende maanden OOK prima. En dan ben ik op gewicht. Mijn tussentijdse glucose meting liet al een daling zien van 25%.quote:Lijkt wel of je bang bent een andere, op de langere duur betere, methode te vinden, omdat dit nú werkt.
Uiteraard. Zolang ik me beter voel dan ooit, geen honger heb, gewicht verlies EN mijn glucose daalt is het prima in orde.quote:Maar ieder moet dat voor zich weten ook natuurlijk.
Nouquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:34 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Maar goed, zullen we allemaal even gezellig aan elkaar wennen voordat we elkaar proberen te overtuigen van de beste manier??
wat weet je het weer mooi te brengenquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Afvallen is als sex..
soms moet het ruig, snel en heftig...
Maar het meest mooie, liefdevolle en lekkerst is: liefde, tijd, ritme, warmte, gevoel en voor altijd
Je vergeet neen!quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:58 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd ja! Als enige vent (nu niet meer, welkom Swets!) in een vrouwenforum dan moet je wel stoer zijn
Ik had het vooral tegen de rest.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
NouIk voel me in een afval topic gewoon aangevallen omdat ik het lef heb 23 kilo af te vallen. Ik ben er wel weer klaar mee hier.
doe mij ook een foto / nieuwsgierigquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:46 schreef V1z0R het volgende:
Even een pauze, heftige film
[..]
Je vergeet neen!
Ben niet stoer, eerder een zachte reus die toe was aan wat (platonische) aandacht van vrouwen na een heftige relatie-breuk en hier al stiekem lurkte voor gezonde maaltijdtips.
Zal je wel foto PMen
Uniek![]()
Wat zat ik toch goed met de opmerking, prachtvrouwen hier!
mijn excuses, ik had het misschien duidelijker moeten verwoorden. Wat ik bedoelde was, heel kort door de bocht: als je tegen dikke mensen met bijpassende levensstijl zegt dat ze 3x per week moeten sporten lijkt dat voor hun onrealistisch en onhaalbaar, dat werkt demotiverend en uiteindelijk doen ze niks. Wanneer je ze tips geeft om met kleine aanpassingen meer beweging te krijgen valt daarmee meer gezondheidswinst te behalen want dan doen ze in ieder geval iets in plaats van helemaal niets. Haalbare doelen stellen. Neemt niet weg dat meer sporten beter is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus in plaats van een haalbaar dieet (ik ben immers al 23 kilo kwijt) wil iedereen me nu een onrealitisch bewegingspatroon aanpraten?
Ligt er maar net aan hoeveel je weegtquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:14 schreef V1z0R het volgende:
60 kilo afvallen is voor mannen een makkie, ik weet het, heb het zelf gedaan.
quote:Op woensdag 22 december 2010 00:13 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoeveel je weegt
Daar nog wel jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:02 schreef Blurred86 het volgende:[/b]
heeft iemand de nieuwe Narnia film trouwens al gezien?
ik vind Lucy Pevensie zo'n schatje![]()
[ afbeelding ]
Ik ben ook wakker. Geen zin om te slapen.quote:Op woensdag 22 december 2010 02:16 schreef Viking84 het volgende:
En nu is mini er ook niet meer om mee te praten 's nachts. Naja, ik ga het weer proberen
.
ik vind d'r ook een schatjequote:Op dinsdag 21 december 2010 23:02 schreef Blurred86 het volgende:
heeft iemand de nieuwe Narnia film trouwens al gezien?
ik vind Lucy Pevensie zo'n schatje![]()
[ afbeelding ]
niet slapen kan *licht weer aandoet*quote:
antibiotica en het helpt binnen een dag of 2 max.quote:Op woensdag 22 december 2010 07:13 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en de symptomen lezend denk ik dat 't een voorhoofdsholteontsteking isweet alleen niet of daar een 'medicijn' voor is
LOL ziek zijn en hangerig zijn....en dan een vent hebben die gaat werkenquote:Op woensdag 22 december 2010 07:18 schreef motorbloempje het volgende:
ah, check..
had even op 'voorhoofdsholteontsteking' gezocht (ga geen symptomen googlen! ) en kwam uit op een pagina van Vogel (je weet wel, die homeopathische meuk), en daar stond: gaat vanzelf over, neem wat paracetamol...
en Mr.Mo wil niet thuis werken om me te vertroetelen, en ik voel me écht heel zielighuuu
huh? Mis ik / we iets?quote:Op woensdag 22 december 2010 08:22 schreef Merel het volgende:
Mogguh. Zit in de trein naar huis. Even omkleden en dan richting werk. Lekker hectisch.
Beterschap Mo!
Neehoorquote:
Daar krijg je namelijk roddels vanquote:
Je had geen tweede setje kleren mee kunnen nemen?quote:Op woensdag 22 december 2010 08:56 schreef Merel het volgende:
[..]
NeehoorGisteren na etentje in Rotterdam blijven slapen, maar ik wilde vanochtend eerst langs huis om me om te kleden. Ik kan toch niet twee dagen achter elkaar in dezelfde outfit op werk verschijnen
Overnachting zat niet in de planning! Maar thank god voor flexibele werktijdenquote:Op woensdag 22 december 2010 09:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je had geen tweede setje kleren mee kunnen nemen?
Zit je in de wachtkamer nu?quote:Op woensdag 22 december 2010 09:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik weet weer waarom ik naar de dokter gaan haat.... vaste klanten die 'voor' gaan... enzo.....
ja, dat vraag ik me ook af! Nog een paar uurtjes werken, en dan vind ik dat het vakantie is! Heerlijk!quote:
Aah! Nee dan ben ik weer bij!quote:Op woensdag 22 december 2010 09:14 schreef Merel het volgende:
[..]
Overnachting zat niet in de planning! Maar thank god voor flexibele werktijden
Ik i.i.g. niet. Gooi binnenkort al mijn accounts door de shredder.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:19 schreef V1z0R het volgende:
Aurum had ik niet op facebook moeten toevoegen...
Zag al een paar bekende slankies en vraag me nu af wie de anderen zijn![]()
toen werd ik net geholpen..quote:
Heb m'n hyves ook ooit weggedaan... Drie maanden later zat ik er weer opquote:Op woensdag 22 december 2010 09:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik i.i.g. niet. Gooi binnenkort al mijn accounts door de shredder.
Daglijstje
o. omelet van knoflook en 2 eieren
t. kwart pizza ()
t. fruit
l. 2 boterhammen met beleg
t. fruit
d. boerenkool met worst
quote:Op woensdag 22 december 2010 09:43 schreef conleche het volgende:
Ieuw, Tink, je O. Je weet dat het ingredient waar het meest van inzit, als eerste wordt genoemd altijd? Ik heb nu een beeld van een bord vol knoflook met nog 2 eitjes erin verdwaald. Sws, knoflook door je ei, als je dat al zou willen......bij het ontbijt?
quote:Op woensdag 22 december 2010 09:54 schreef Perruche het volgende:
Ik heb gen hyves meer, onding. fFcebook FTW!
Heeft mijn baas jou gebeldquote:Op woensdag 22 december 2010 09:45 schreef _aurum_ het volgende:
Mo, d'r is maar 1 waardering gegeven. 1 = geen
Ik ben vanmorgen gebeld of ik wilde babbelen om bij de leverancier van onze software te komen werken. Daar heb ik wel oren naar2011 kan een heel goed jaar gaan worden*D
Was jij niet degene die liep te mopperen op de FB functionaliteit ("dat is bij Hyves toch beter, makkelijker etc.) )quote:
Nee hoor, volgens mij ben ik van het begin af aan FB-idolaat geweest.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:56 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Was jij niet degene die liep te mopperen op de FB functionaliteit ("dat is bij Hyves toch beter, makkelijker etc.) )
Altijd nog beter dan een baas die je zo waardeert en je 0% verhoging geeftquote:Op woensdag 22 december 2010 09:58 schreef _aurum_ het volgende:
@ tink: Ik hoop niet dat jouw baas me gebeld heeft, dat was die ene die je zo waardeerde maar je toch maar 3 % loonsverhoging kon geven...toch? Daar wil ik niet werken
Altijd nog beter dan een baas die je na 3 maanden op straat zet.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een baas die je zo waardeert en je 0% verhoging geeft.
OK, jij wintquote:Op woensdag 22 december 2010 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een baas die je na 3 maanden op straat zet.
Ik gebruik ook alleen FB, ook vanwege alle doorstuurmailtjes.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:54 schreef Perruche het volgende:
Ik heb gen hyves meer, onding. Facebook FTW!
Jij wint.quote:Op woensdag 22 december 2010 09:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan een baas die je na 3 maanden op straat zet.
Het is ook niet heel slecht. Maar het wordt tijd dat ik meer ga verdienen. Verdien nu onder marktconform.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:00 schreef conleche het volgende:
Nu zit ik helemaal niet in die wereld en weet dus niet wat normaal is, maar 3% erbij in tijden van crisis.......is dat echt weinig dan? Ik denk dat ik wel wat meer dan 3% minder heb verdiend de afgelopen tijd.
Ja. Lekker slapen jij.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
kun je moe worden van antibiotica?heb 't niet zo vaak gehad, laatste keer is jaaaaaaaaren geleden
volgens mij toen ik nog klein was
Oh, da's best leuk!quote:Op woensdag 22 december 2010 10:13 schreef Merel het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoeveel % mijn loonsverhoging is, zal zo eens gaan rekenen.
Moeheid kan ook komen door de ontstekingquote:Op woensdag 22 december 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
kun je moe worden van antibiotica?heb 't niet zo vaak gehad, laatste keer is jaaaaaaaaren geleden
Ik word heel suf en moe van de meeste antibiotica.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
oh, ik ben niet moe, maar wil 't wel worden
CAO-lonen zijn 0.8% gemiddeld gestegen afgelopen jaar, inflatie is 1.6%.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Een inflatiecorrectie is sowieso normaal geloof ik, dat was afgelopen jaar 1,5% ofzo, dus dan hou je nog maar 1,5% loonsverhoging over. Als dan gezegd wordt dat ze zo ontzettend blij met je zijn, kan ik me voorstellen dat je vindt dat er wel meer tegenover mag staan!
Ik krijg geen loonsverhoging dit jaar geloof ik. En zeker geen prestatiebonus
Antibiotica killen bacterien, ook een stel in je darmen die goed voor je zijn. Dus ja en ja. Straks met je eten opletten dat je goed vezelig eet en een beetje probiotica kan ook geen kwaad, als je er zin in hebt.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
Niet standaard, zie een van mn vorige posts.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:22 schreef _aurum_ het volgende:
Volgens mij is inflatiecorrectie iets wat mensen met een cao standaard krijgen. De rest moet er om vechten.
Ik werk met basissalaris en commissie. Hoger salaris is meer verkopen
Wil je de mijne?quote:Op woensdag 22 december 2010 10:33 schreef conleche het volgende:
En ik vind het jammer dat ik geen kerstpakket krijg. Ik heb er één keer 1 gehad, (toen ik een maandje in een hotel werkte en dat was toevallig in december) en dat vond ik echt zo leuk.
Ssst!! Zo raak ik die van mij nooit kwijtquote:Op woensdag 22 december 2010 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Beter dan zo'n aftands voedselpakket met twijfelachtige toastjes enzo.
quote:Op woensdag 22 december 2010 10:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Ssst!! Zo raak ik die van mij nooit kwijt
Ja!quote:
Gaan we regelen. Ik heb alleen de bodylotion al gebruikt, die moet je er maar bij denkenquote:Op woensdag 22 december 2010 10:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja!
(Mijn zusje heeft me jarenlang met kerst een pakket gegeven, omdat ik klaarblijkelijk het er nogal vaak over had gehad.)
quote:Op woensdag 22 december 2010 10:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Gaan we regelen. Ik heb alleen de bodylotion al gebruikt, die moet je er maar bij denken
Ik vind ze wel leuk. Allemaal spul dat ik nooit zou kopen maar wel grappig is om uit te proberen. Het maken van iets lekkers met ranzige ragout is echt ee uitdagingquote:Op woensdag 22 december 2010 10:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat er nog bedrijven met zo'n doos zooi aan durven te komen, unbelievable.
quote:Op woensdag 22 december 2010 10:49 schreef MevrouwPuff het volgende:
Geen kerstpakket hier, maar m'n sinterklaaspakket heb ik al gehad
Het is vast niet druk bij de AH nu, toch?
nadeel is dat ik nog mensen op Hyves heb die geen facebook hebben...quote:Op woensdag 22 december 2010 09:54 schreef Perruche het volgende:
Ik heb gen hyves meer, onding. Facebook FTW!
Zolang niemand weet wat erin zit kan ook niemand denken dat het wat engs is, toch? Poeder in een ziplockzakje, erop schrijven dat het bakpoeder is, aan beide kanten in een kartonnetje, en het kan zo in een envelop. Lijkt mij.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
zeg DaD, ik moet nog even iets bedenken over dat bakpoeder in een envelop....Ik kan me goed voorstellen dat ze denken dat het wat engs is...
Het zit in kleine cilinders, en het met een pakketje versturen is ook zo wat vind ik..
Ja dat had ik ook. Jammer voor die mensen dan! (waren toch vooral mensen van vroeger waar ik toch geen contact meer mee had)quote:Op woensdag 22 december 2010 11:12 schreef progje het volgende:
[..]
nadeel is dat ik nog mensen op Hyves heb die geen facebook hebben...
Veel post wordt gescand. De kans bestaat dat je pakketje niet aankomt.quote:Op woensdag 22 december 2010 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zolang niemand weet wat erin zit kan ook niemand denken dat het wat engs is, toch? Poeder in een ziplockzakje, erop schrijven dat het bakpoeder is, aan beide kanten in een kartonnetje, en het kan zo in een envelop. Lijkt mij.
Ja hoor... dat gaat echt wel goed...quote:Op woensdag 22 december 2010 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Zolang niemand weet wat erin zit kan ook niemand denken dat het wat engs is, toch? Poeder in een ziplockzakje, erop schrijven dat het bakpoeder is, aan beide kanten in een kartonnetje, en het kan zo in een envelop. Lijkt mij.
Nou het beste kan je het in een bubbeltjes envelop doen en gewoon een kartonnetje of papier omheen vouwen en dan gaat het meestal wel goed...quote:Op woensdag 22 december 2010 11:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Veel post wordt gescand. De kans bestaat dat je pakketje niet aankomt.
goed, ik probeer het vandaag of morgen te versturen..Sorry dat het niet eerder komt, het is veel werk hier, het huishouden combineren met werken en gezellig doen...quote:Op woensdag 22 december 2010 11:22 schreef progje het volgende:
[..]
Ja hoor... dat gaat echt wel goed...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |