En ja, de altijd wijze Arabist Hans Jansen zet één van de mannen achter Serious Request, Eric Corton, eens even goed op zijn plek:quote:Ze moesten eens weten, die kleine negertjes
Hee Giel! Zaterdag begint het weer: jouw 3FM-actie Serious Request. Samen met twee van je kornuiten zamel je geld in voor aidswezen uit de derde wereld. Petje af hoor: jezelf zes dagen lang, enkel coca cola drinkend, laten opsluiten in het Glazen Huis. En dan ook nog eens in Eindhoven, een stad waar je nog niet dood wilt worden gevonden.
ze-moesten-eensDe regering heeft al aangekondigd het ingezamelde geldbedrag niet te zullen verdubbelen. Jij boos, maar ik snap het wel. Eerst 1 miljard bezuinigen op ontwikkelingshulp, en vervolgens onder luid gejuich een paar miljoen schenken aan Serious Request. Dat zou wel heel veel schone schijn zijn, dus daar past het kabinet Rutte voor.
Ach, was Eindhoven maar zo principieel. De Brabantse gemeente doneerde 250.000 euro aan Serious Request om gaststad te mogen zijn. Ze hebben alles doorgerekend: het Glazen Huis trekt in de week voor kerst 200.000 extra bezoekers naar de Eindhovense binnenstad. Die spenderen daar naar schatting 7,3 miljoen euro, dus tel uit je winst. Kassa! Ja Chiel, een stukje city-marketing over de ruggetjes van aidswezen. Je moet er maar op komen.
Hetzelfde laken een pak voor Coca Cola. De multinational voert deze weken een reclamecampagne waarin het consumenten oproept lege statiegeldflessen in te zamelen. Dat leverde vorig jaar 160.000 euro op voor Serious Request. Mooi, denk jij – maar weet je ook dat de reclamecampagne zélf minstens het tienvoudige kost? Kan Coca Cola beter dát bedrag aan Serious Request schenken. Of ben ik nu gek? Maar zo werkt het blijkbaar niet. Heel Nederland moet en zal weten hoe betrokken de multinational is.
Geven om er zelf beter van te worden. Serious Request is verworden tot een ordinair commercieel format. Een gedrocht. Aids in dienst van het eigen imago, aids als city-marketing. Ze moesten eens weten, die kleine negertjes; papa en mama zijn niet voor niets gestorven.
Het is een uitvergroting van vroeger tijden, toen mensen zilverpapier inzamelden voor Afrika. De chocolade peuzelden ze lekker zelf op, het zilverpapier was voor de zwartjes. Maar goed, beste Giel, misschien vind je dat ik zeur omdat het doel de middelen heiligt. Beter een zilverpapiertje dan helemaal niets. Ook een redenatie. Kijk, daar stopt de spiksplinternieuwe Coca Cola kersttruck al bij het Glazen Huis. Nog een colaatje dan maar?
Daarom krijgen ze dit jaar ook gelukkig geen geld meer van de staat.quote:Op maandag 20 december 2010 21:41 schreef Geo3kant het volgende:
We zouden al dat geld in ons eigen land moeten stoppen, onderwijs, ouderenzorg.. ipv bodenloze putten waar het niks beter wordt.
en wie betaalt het salaris van Giel, Geer en die andere?quote:Op maandag 20 december 2010 21:41 schreef naatje_1 het volgende:
1.) kijk dan niet
2.) er gaan dit jaar niet eens belastingcenten heen (behalve omdat het op ned3 is enzo)
Ja maar ze zouden zo'n actie moeten doen, niet voor africa maar voor Nederland zelf. Waarschijnlijk dat mensen dan niks doneren, maarja.quote:Op maandag 20 december 2010 21:41 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Daarom krijgen ze dit jaar ook gelukkig geen geld meer van de staat.
Dat gebeurt daarnaast ook, dat bedoel ik met " (behalve omdat het op ned3 is enzo)"quote:Op maandag 20 december 2010 21:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en wie betaalt het salaris van Giel, Geer en die andere?
Jij wel, optiefe met je pollsquote:Op maandag 20 december 2010 21:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Poll: Ben jij triest
• Jazeker
• Niet zeker
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Die verdienen hier niets extra mee. Hoort gewoon bij het werk. Is natuurlijk wel goed voor hun imago, wat op langer termijn weer geld oplevert.quote:Op maandag 20 december 2010 21:42 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en wie betaalt het salaris van Giel, Geer en die andere?
24 uur per dag op tv?quote:Op maandag 20 december 2010 21:47 schreef ArnieAlberts het volgende:
Aan de ene kant eensch.
Aan de andere kant niet, omdat het leuke radio is. Lutser.
dus die worden toch gewoon betaald terwijl ze in dat huis zitten?quote:Op maandag 20 december 2010 21:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Die verdienen hier niets extra mee. Hoort gewoon bij het werk. Is natuurlijk wel goed voor hun imago, wat op langer termijn weer geld oplevert.
quote:Op maandag 20 december 2010 21:47 schreef MASD het volgende:
TS is boos omdat hij zijn naaktfoto's van SHE nóg niet heeft ontvangen.
Zolang de regering het bedrag niet weer verdubbeld vind ik dat niet echt een probleem.Al krijg je Serious Request wel dood als je van de DJ's eist al hun salaris in te leveren aan de actiequote:Op maandag 20 december 2010 21:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus die worden toch gewoon betaald terwijl ze in dat huis zitten?
Dus? Ze hebben ook TV op DVD. Niet daarover beginnen.quote:
Dat kwam er later bij. En je hoeft natuurlijk niet te kijken/luisteren. En om het argument van het iets willen terug zien voor je geld eventjes teniet te doen: genoeg mensen die beseffen dat hun request toch niet gedraaid wordt, maar toch blijven aanvragen.quote:
Het is dom als we denken dat het niet zo werkt, het is hypocriet aangezien die bedrijven zogenaamd doen alsof ze zo barmhartig bezig zijnquote:Op maandag 20 december 2010 21:59 schreef BasEnAad het volgende:
Het glazen huis vind ik kut.
Maar de OP zoniet nog kutter. Waarom zou een bedrijf er zelf geen voordeel van mogen hebben de derde wereld te helpen? Dat is nou eenmaal de manier waarop de wereld in elkaar steekt. Het is hypocriet om te denken dat dat geld maar zo gestort wordt, dat zal namelijk nooit voor een structurele hulp zorgen. Een bedrijf kan niet blijven geven, want het moet ook concurreren. Als er iets tegenover staat gaat dat wel dus.
dus het nog maar hopen ook dat je je request hoort? Als ik De Jager was zou ik kansspelbelasting heffenquote:Op maandag 20 december 2010 21:59 schreef CindieY het volgende:
[..]
Dat kwam er later bij. En je hoeft natuurlijk niet te kijken/luisteren. En om het argument van het iets willen terug zien voor je geld eventjes teniet te doen: genoeg mensen die beseffen dat hun request toch niet gedraaid wordt, maar toch blijven aanvragen.
En dan als Coco-Cola zijnde Cola verkopen aan die aidsweesjes om zo je gedoneerde geld terug te verdienen. Want zo zit de wereld in elkaar.quote:Op maandag 20 december 2010 21:59 schreef BasEnAad het volgende:
Het glazen huis vind ik kut.
Maar de OP zoniet nog kutter. Waarom zou een bedrijf er zelf geen voordeel van mogen hebben de derde wereld te helpen? Dat is nou eenmaal de manier waarop de wereld in elkaar steekt. Het is hypocriet om te denken dat dat geld maar zo gestort wordt, dat zal namelijk nooit voor een structurele hulp zorgen. Een bedrijf kan niet blijven geven, want het moet ook concurreren. Als er iets tegenover staat gaat dat wel dus.
Wat moet een bedrijf dan doen? Het is dít of niks hoor.quote:Op maandag 20 december 2010 22:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Het is dom als we denken dat het niet zo werkt, het is hypocriet aangezien die bedrijven zogenaamd doen alsof ze zo barmhartig bezig zijn
Wat boeit dat? Je hoeft niet eens een plaat aan te vragen om SR te steunen. Je kan ook zo geld doneren.quote:Op maandag 20 december 2010 22:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus het nog maar hopen ook dat je je request hoort? Als ik De Jager was zou ik kansspelbelasting heffen
oh meid, nou ben ik helemaal blijquote:Op maandag 20 december 2010 22:08 schreef CindieY het volgende:
[..]
Wat boeit dat? Je hoeft niet eens een plaat aan te vragen om SR te steunen. Je kan ook zo geld doneren.
Maar waarom zou je je er druk over maken? Je beslist tenslotte zelf of je een bedrag in de collectebus wilt proppen.quote:Op maandag 20 december 2010 22:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Het is dom als we denken dat het niet zo werkt, het is hypocriet aangezien die bedrijven zogenaamd doen alsof ze zo barmhartig bezig zijn
Omdat het overal om me heen zo ge-wel-dig wordt bevonden en omdat elke scheet in dat huis ook gelijk nieuws is. Zo hey, ellen ten damme tongt met Katje. Als er iemand een guur wijf is dan is het Ten Damme welquote:Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Maar waarom zou je je er druk over maken? Je beslist tenslotte zelf of je een bedrag in de collectebus wilt proppen.
Daar ben ik het overigens wel 100% mee eens. Die aandachtgeilerij, die BN'ers die een feestje vieren met z'n allen. Dat vind ik nou hypocriet.quote:Op maandag 20 december 2010 22:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Omdat het overal om me heen zo ge-wel-dig wordt bevonden en omdat elke scheet in dat huis ook gelijk nieuws is. Zo hey, ellen ten damme tongt met Katje. Als er iemand een guur wijf is dan is het Ten Damme wel
Anders word het shownieuws wel overheerst door Chersootjes etc, als er een gedeelte naar het goede doel gaat is dat alleen maar mooi meegenomen, je kan voor die 10-15 euro ook een kratje bier leegzuipen.quote:Op maandag 20 december 2010 22:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Omdat het overal om me heen zo ge-wel-dig wordt bevonden en omdat elke scheet in dat huis ook gelijk nieuws is. Zo hey, ellen ten damme tongt met Katje. Als er iemand een guur wijf is dan is het Ten Damme wel
50% van de opbrengsten in de periode van 18-24 december, hequote:Op maandag 20 december 2010 23:05 schreef byah het volgende:
Oh, en dat dit nog, waar blijft de overige 50%?
[ afbeelding ]
Daarbuiten is het 0%.quote:Op maandag 20 december 2010 23:31 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
50% van de opbrengsten in de periode van 18-24 december, he
Wie betaalt de instructeur en de hengels?quote:Op maandag 20 december 2010 21:38 schreef MikeyMo het volgende:
Ga ze een week leren hoe ze moeten vissen ipv ze enkel vis te geven. leren ze nix van,
Leer gewoon engels man.quote:Op maandag 20 december 2010 23:56 schreef BasEnAad het volgende:
Sowieso seerius riekwestPraat gewoon Nederlands man.
De sfeer draait om geld geven voor een goed doel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:24 schreef Nuchterheid het volgende:
De hele sfeer om de serieus request-actie is gewoon top. Het zogenaamde goede doel kan me gestolen
Ik vraag me af of de zwervers daar bij de Mediamarkt er financieel gezien ook op vooruit gaan met deze actie. Ik weet niet precies waar dat huis staat, maar volgens mij vlakbij de Mediamarkt (de weg over), dan kom je die zwervers vastwel tegen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:26 schreef P8 het volgende:
[..]
De sfeer draait om geld geven voor een goed doel.
Zouden ze graag willen ja. Veel mensen komen net zoals wij zaterdagavond gewoon naar dat huis om een gezellige avond te hebben, niks meer, niks minder.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:26 schreef P8 het volgende:
[..]
De sfeer draait om geld geven voor een goed doel.
Een gezellige avond door in de kou met een klein groepje mensen naar een stel aapjes in een huisje te kijken? Aapjes die het wel warm hebben?quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Zouden ze graag willen ja. Veel mensen komen net zoals wij zaterdagavond gewoon naar dat huis om een gezellige avond te hebben, niks meer, niks minder.
Aapjes die niet mogen etenquote:Op dinsdag 21 december 2010 00:32 schreef P8 het volgende:
[..]
Een gezellige avond door in de kou met een klein groepje mensen naar een stel aapjes in een huisje te kijken? Aapjes die het wel warm hebben?
Radio luister je op je radio, dat komt niet op televisie en staat niet ergens in een glazen huis in een stad.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
Zouden ze graag willen ja. Veel mensen komen net zoals wij zaterdagavond gewoon naar dat huis om een gezellige avond te hebben, niks meer, niks minder.
Houden ze zelf om de kosten te dekken?quote:Op maandag 20 december 2010 23:05 schreef byah het volgende:
Ondanks dat je keihard aan het trollen bent zit er wel een behoorlijke kern van waarheid in. Het is inmiddels zo'n mediacircus geworden, en iedereen doet er aan mee om zich "goed te voelen door iets goeds te doen" Maar het feit dat er elk jaar uiteraard meer geld binnengehaald moet worden, er een meerjarenplan is qua locaties, er door grote bedrijven misbruik van de situatie wordt gemaakt door een "gering" bedrag te storten tegenover gigantische naamsbekendheid. Nee, wat mij betreft mag de puurheid wel weer terugkomen
Oh, en dat dit nog, waar blijft de overige 50%?
[ afbeelding ]
Ja, maar die zouden ook betaald worden als ze niet in dat huis zouden zitten. zou wel beetje vreemd zijn he als je het glazen huis in zou gaan puur omdat je dan meer centjes krijgt. Ze krijgen dan wel 1 a 2 weken vakantie erna, wellicht doorbetaald. Maarja, dat mag ook wel.quote:Op maandag 20 december 2010 21:49 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus die worden toch gewoon betaald terwijl ze in dat huis zitten?
Het is zelfs zo goed georganiseerd winstgevend dat België, Zwitserland en Zweden het ook doen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:41 schreef cygnusx het volgende:
[..]
En daarnaast, niet zo huilen. Je hebt ook honderden giro's en collectanten aan de deur, daar kun je ook over gaan bashen. Dit is tenminste een landelijk goed georganiseerd concept.
Slotje!
Wil je hiermee zeggen dat deur aan deur collectanten meer klaagwaardig zijn?quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:41 schreef cygnusx het volgende:
En daarnaast, niet zo huilen. Je hebt ook honderden giro's en collectanten aan de deur, daar kun je ook over gaan bashen. Dit is tenminste een landelijk goed georganiseerd concept.
Slotje!
quote:
Hoeveel heb jij al gedoneerd dan?quote:
Scherp, opzich niet, alleen dat hierdoor wel op een grotere schaal ingezameld kan worden. Als je de manuren van deze actie gelijkstelt met deze van een collectant en de opbrengsten bekijkt zal dit hoger liggen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:49 schreef P8 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat deur aan deur collectanten meer klaagwaardig zijn?
Ochja ik vind het ook erg leuk, ik zou het denk ik even veel en lang kijken als het geen onderliggend doel had. Maarja, het is op zich al leuk om naar te kijken en een heel ander weekje radio dan je normaal meemaakt. En de onderliggende reden en het resultaat maakt het natuurlijk wel extra leuk. Tenminste, voor mij wel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:53 schreef P8 het volgende:
"Het is gewoon vet" is toch geen reden. Zeg dan gewoon dat je graag meedoet met ongefundeerd kuddegedrag.
Maar dan vergeet je de achterliggende moraal erachter. Iets goed willen doen zonder commercieel oogpunt. Dit gaat uiteraard ook in mindere mate op voor "grote" goede doelen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:57 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Scherp, opzich niet, alleen dat hierdoor wel op een grotere schaal ingezameld kan worden. Als je de manuren van deze actie gelijkstelt met deze van een collectant en de opbrengsten bekijkt zal dit hoger liggen.
Gewoon slowchat over SR. Tijdens de nationale IQ test en weet ik wat voor tv dingen gaat het ongeveer in net zo'n snel tempo hoor.quote:Op dinsdag 21 december 2010 01:25 schreef Eenskijken het volgende:
tering, al die spammers ook in dat topic. Topic nummer 2500+ al? Wtf... zitten die 24/7 hier te posten hoe gaaf ze SR wel niet vinden? Jezus wat kansloos imo (sorry, gewoon echt niet mijn ding).
Daar doe ik graag aan mee jaquote:Op dinsdag 21 december 2010 00:53 schreef P8 het volgende:
"Het is gewoon vet" is toch geen reden. Zeg dan gewoon dat je graag meedoet met ongefundeerd kuddegedrag.
En die 2500 topics zijn in 5 jaar gevuldquote:Op dinsdag 21 december 2010 01:25 schreef Eenskijken het volgende:
tering, al die spammers ook in dat topic. Topic nummer 2500+ al? Wtf... zitten die 24/7 hier te posten hoe gaaf ze SR wel niet vinden? Jezus wat kansloos imo (sorry, gewoon echt niet mijn ding).
ze krijgen al geld om er te staan van de gemeentequote:Op dinsdag 21 december 2010 00:36 schreef arucard het volgende:
[..]
Houden ze zelf om de kosten te dekken?
ik heb van de week ongetwijfeld weer ruzie want ik heb mijn halve kennissenkring op Hyves uitgemaakt voor bosjosties omdat ze hier intrappenquote:Op dinsdag 21 december 2010 01:10 schreef Dagoduck het volgende:
Je haalt het FOK! Imago van Den Helder omlaag MM!
quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb van de week ongetwijfeld weer ruzie want ik heb mijn halve kennissenkring op Hyves uitgemaakt voor bosjosties omdat ze hier intrappen
yupquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]Dat ze in SR trappen bedoel je?
Ik volg het ook hoorquote:Op dinsdag 21 december 2010 09:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
yup
Sommigen gaan er zelfs heen vandaag las ik net. Wat een kanslozen
Nu krijgt MikeyMo pikstraf?quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:38 schreef Qwea het volgende:
Gelukkig ben ik een egoïstische kutsnol omdat ik SR kut vind
Hmzls, zo had ik het nog niet bekeken. Je hebt eigenlijk wel gelijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:39 schreef MikeyMo het volgende:
Mjah ik verwacht wel dat wanneer je je inzet voor een goed doel je dat dan belangeloos doet. Voor mij is het ook heel makkelijk om lekker goed te doen als mijn baas mijn salaris ondertussen maar wel doorbetaalt.
Maar ja, zo werkt het natuurlijk niet helemaal.
O.a. de Verenigde Staten. Maar die staan wel redelijk op zichzelf dacht ik zoquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:53 schreef marcodej het volgende:
Hans Jansen"Van wie heeft de westerse wereld geld gekregen om zich te ontwikkelen?" Ja lul, ten koste van wie heeft de westerse wereld zich kunnen ontwikkelen...?
quote:Op dinsdag 21 december 2010 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
O.a. de Verenigde Staten. Maar die staan wel redelijk op zichzelf dacht ik zo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |