quote:
Het geeft geen extreme dooi dus dat scheelt in elk geval wel. Wel model gebruiken de duitsers van wetteronline meestal dan? Wel onzeker naarmate je verder in de tijd gaat maar meestal vind ik ze wel betrouwbaar.quote:Op maandag 20 december 2010 18:49 schreef horned_reaper het volgende:
Het nieuwe ensemble geeft ook niet veel uitsluiting .... wat een choas:
[ afbeelding ]
Beuningen GLD, JunkieXpquote:Op maandag 20 december 2010 18:30 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik hoop het, waar zit jij ergens ?
Als het gaat dooien, en weer vriezen heb je op de meeste plaatsen chaos. Hier is werkelijk waar nergens gestrooid. Alleen hoofdwegen, en die hebben we hier bijna niet.quote:Op maandag 20 december 2010 18:59 schreef MissHobje het volgende:
Ik denk een kleine dooi aanval paar daagjes een beetje en dan weer vriezen.. hoop ik in iedergeval, het bevalt me wel.. ja zelfs op de weg ook al is het soms wat extreem.
Heeft het ergens gedooid vandaag dan ?quote:Op maandag 20 december 2010 19:08 schreef mazaru het volgende:
Er worden nu ijsbanen gekweekt.
Eerst de hele dag dooi en nu strenge vorst.
Dooi? We hebben zo ver ik weet de hele dag strenge vorst gehad met temperaturen rond de -5 en zelfs nog lager.quote:Op maandag 20 december 2010 19:08 schreef mazaru het volgende:
Er worden nu ijsbanen gekweekt.
Eerst de hele dag dooi en nu strenge vorst.
Strenge vorst is pas vanaf -10 graden meneerquote:Op maandag 20 december 2010 19:12 schreef Infection het volgende:
[..]
Dooi? We hebben zo ver ik weet de hele dag strenge vorst gehad met temperaturen rond de -5 en zelfs nog lager.
Ok ok, geen strenge vorst dan, maar het vroor redelijk.quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Strenge vorst is pas vanaf -10 graden meneer![]()
En de nieuwe EC uitvoer laat momenteel kaarten binnenkomen die voor zo ver het nu lijkt gaan voor doorzettende vorst! .... *keeps fingers crossed*
Lichte vorst is 1-5 graden onder 0, 5-10 graden is matige vorst en strenge vorst is alles boven de 10 onder 0 toch? Een mooie vorstperiode is fijn maar dan liever geen sneeuw meer, beter voor het ijs dan...quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
En de nieuwe EC uitvoer laat momenteel kaarten binnenkomen die voor zo ver het nu lijkt gaan voor doorzettende vorst! .... *keeps fingers crossed*
Zeer strenge vorst is tussen de -15 en -20quote:Op maandag 20 december 2010 19:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lichte vorst is 1-5 graden onder 0, 5-10 graden is matige vorst en strenge vorst is alles boven de 10 onder 0 toch? Een mooie vorstperiode is fijn maar dan liever geen sneeuw meer, beter voor het ijs dan...
Lol, alles onder de -10 is voor mij koud genoeg, het etiket zeer streng of streng maakt imo niet veel verschil.quote:Op maandag 20 december 2010 19:18 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Zeer strenge vorst is tussen de -15 en -20
En alles onder de -20 is arctisch![]()
Opzich lijkt het me wel een keer leuk om een paar dagen "arctisch" weer te hebben. Waarschijnlijk is er dan ook weer eens een elfstedentocht..quote:Op maandag 20 december 2010 19:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, alles onder de -10 is voor mij koud genoeg, het etiket zeer streng of streng maakt imo niet veel verschil.![]()
![]()
Arctisch is reden voor een winterslaap....
quote:Op maandag 20 december 2010 19:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, alles onder de -10 is voor mij koud genoeg, het etiket zeer streng of streng maakt imo niet veel verschil.![]()
![]()
Van mij mogen ze die nu invoeren!quote:Op maandag 20 december 2010 19:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
Post je die strax nog even? ben net door de kou en mist gefietst, echt raar is dat op je wimpers. Goed, nu een kop thee en ik maag er weer door..quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/station.aspx?stationnr=6280quote:
Noh...quote:Op maandag 20 december 2010 19:24 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze die nu invoeren!![]()
![]()
Leuk gevoelstemperatuurtje erbij ookquote:Op maandag 20 december 2010 19:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/station.aspx?stationnr=6280![]()
Komt nog goed!Alleen dit...: http://www.buienradar.nl/gevoelstemperatuur.aspx?bron=2
-13.1....
Ik woon in Vlaardingen, dat is vlak bij Rotterdam en daar heeft het de hele dag gedooid.quote:Op maandag 20 december 2010 19:09 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Heeft het ergens gedooid vandaag dan ?
(behalve nu op de wadden en in het uiterste puntje van zeeland)
Lol, daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op maandag 20 december 2010 19:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Leuk gevoelstemperatuurtje erbij ook
Heuh? Owkeej, waar komt de wind vandaan...?quote:Op maandag 20 december 2010 19:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow begint me hier toch een partij te sneeuwen![]()
Ik bedoelde die winterslaap muts!quote:Op maandag 20 december 2010 19:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Noh...Nou dan ga ik wel weg hoor....
Friesland? Hangen daar een paar buitjes volgens buienradar. Werd ook wel eens tijd... er is daar amper wat gevallen volgensmij.quote:Op maandag 20 december 2010 19:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wow begint me hier toch een partij te sneeuwen![]()
W/NW, maar dat zal straks meer ZW worden. Jij krijgt ook nog een sneeuwbui Kahaarinquote:Op maandag 20 december 2010 19:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heuh? Owkeej, waar komt de wind vandaan...?
Kijk eens naar het PI Muppet!quote:Op maandag 20 december 2010 19:32 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik bedoelde die winterslaap muts!Slapen is nl zow lekkal.
Friesland heeft een sneeuw ban tot dat de 11 steden tocht is gereden.quote:Op maandag 20 december 2010 19:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Friesland? Hangen daar een paar buitjes volgens buienradar. Werd ook wel eens tijd... er is daar amper wat gevallen volgensmij.
Goed plan!quote:Op maandag 20 december 2010 19:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Friesland heeft een sneeuw ban tot dat de 11 steden tocht is gereden.
Iddquote:Op maandag 20 december 2010 19:34 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Friesland heeft een sneeuw ban tot dat de 11 steden tocht is gereden.
Had ik gezien maar denk leg t voor de zekerheid nog maar even uit. Je bent en blijft vrouw he.quote:
quote:Op maandag 20 december 2010 19:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Had ik gezien maar denk leg t voor de zekerheid nog maar even uit. Je bent en blijft vrouw he.![]()
.
.
.
![]()
Het eerste sneeuwgebiedje komt West-Vlaanderen al binnen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:37 schreef Infection het volgende:
Zo te zien kunnen we vanavond/vannacht al sneeuw verwachten http://www.sat24.com
ZWquote:Op maandag 20 december 2010 19:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heuh? Owkeej, waar komt de wind vandaan...?
Ja klopt, 16cm max, daarna alles weer weg om vervolgens weer een pakje bij te komen, maar de 20cm haal ik na lange niet en dat ligt hier niet eens meer, max 4cm!quote:Op maandag 20 december 2010 19:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Friesland? Hangen daar een paar buitjes volgens buienradar. Werd ook wel eens tijd... er is daar amper wat gevallen volgensmij.
Ik weet niet waar jij kijkt maar de wind is gewoon ZW hoorquote:Op maandag 20 december 2010 19:33 schreef Drassss het volgende:
[..]
W/NW, maar dat zal straks meer ZW worden. Jij krijgt ook nog een sneeuwbui Kahaarin
Nou ik gun bijna iedereen een witte kerstquote:Op maandag 20 december 2010 19:35 schreef Fredo55 het volgende:
Ik vrees ook voor dooi ja, vooral in het zuiden.
Het noorden krijgt gewoon een witte kerst, zeker het noord-oosten.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb, een witte kerst gun ik iedereen.
Wie gun je dat dan niet?quote:Op maandag 20 december 2010 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nou ik gun bijna iedereen een witte kerst
Uhm de meeste mensen in de warmere klimaten.quote:
Zullen ze leuk vinden in Londen (die sneeuwbui) Kan Heathrow weer dicht.quote:Op maandag 20 december 2010 19:50 schreef kahaarin het volgende:
Zit ook hier en daar onweer in, bizar: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightning
Euh hier is die anders al ruime tijd ZWquote:Op maandag 20 december 2010 19:46 schreef Drassss het volgende:
In het "hoge" noorden was/is?de wind nog W/NW.. Dat is alleen nu snel aan het veranderen naar ZW
Buienradar gaf dat aan.
Je ziet het nieuwe sneeuwfront aankomen.
Mensen die elk jaar witte kerst krijgenquote:
Hier wel een ander koek, van dooi zal niks van terecht komenquote:Op maandag 20 december 2010 19:49 schreef horned_reaper het volgende:
De verwachte temperaturen gemiddeld over het land volgens de nieuwste 12Z EC run
Tn/Tx gemiddeld over het land:
DI -9/-1
WO -1/0
DO -1/+1
VR 0/+1
ZA -8/0
ZO -6/0
t/m de kerst zit het dus goed voor het grootste deel van het land... alles daarna is koffiedik kijken!
Het zuidwesten komt er het slechtste van af en het noord oosten blijf nog een stukje kouder als bovenstaande lijst.
Wat is het verschil met de weer.nl kaarten al ik vragen magquote:Op maandag 20 december 2010 19:56 schreef horned_reaper het volgende:
Tweede kerstdag in het hele land ook nog vorst![]()
[ afbeelding ]
(in de avond zal de temperatuur wel gaan stijgen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |