Of winterbanden voor onder je fiets. Ja, ze bestaan!quote:Op maandag 20 december 2010 17:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Koop spikes voor onder je schoenen. Geen centje pijn
Gewoon zo min mogelijk sturenquote:Op maandag 20 december 2010 17:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Of winterbanden voor onder je fiets. Ja, ze bestaan!
Zou ook kunnen. Maar als je de fiets pakt met dit weer dan vraag je er ook om.quote:Op maandag 20 december 2010 17:15 schreef Infection het volgende:
[..]
Of winterbanden voor onder je fiets. Ja, ze bestaan!
En remmen, en accelereren.quote:
Ik moet wel op de fiets, anders kom ik niet op mijn stage. Maar geen problemen gehad vanmorgen, ik heb er maar 5 minuten langer over gedaan dan normaal.quote:Op maandag 20 december 2010 17:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zou ook kunnen. Maar als je de fiets pakt met dit weer dan vraag je er ook om.
Moet je voor de grap eens op Gevoelstemperatuur klikken. Echt bizar..quote:Op maandag 20 december 2010 17:35 schreef kahaarin het volgende:
[ afbeelding ]_6.7 in Groningen, midden Limburg heeft het dubbel zo koud.Eindhoven -8...
Ik zag het idd, Groenlandse praktijken.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Moet je voor de grap eens op Gevoelstemperatuur klikken. Echt bizar..
met een zicht van 50 meter, dat moet echt wel bruut zijn...quote:Op maandag 20 december 2010 18:07 schreef kepler het volgende:
haha bijna -15 in het zuiden van het en in Noord-holland net +0.1![]()
Rond 07:00 bereikt een sneeuwbui ons land dus de kans is klein inderdaad... het zal wel weer te bewolkt zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 18:15 schreef Drassss het volgende:
Morgenvroeg om 07.30 een maansverduistering.. De kans dat je hem ziet is alleen niet al te groot volgens E. Krol
Idd, 0 in west zeeuwsvlaanderen, -15 in oost.quote:Op maandag 20 december 2010 18:10 schreef Blik het volgende:
bizarre temperatuursverschillen op zo'n klein stuk afstand
quote:Op maandag 20 december 2010 18:23 schreef byah het volgende:
Hier ging net de bel, dus ik opendoen, zie ik 3 jongens van een jaar of 15 met allemaal een sneeuwbal in hun hand, kon nog net op tijd de deur dichtdoen, en ze konden blijkbaar ook niet mikken
Needless to say dat ze in het land van afkomst nog nooit sneeuw hebben gezien.
Hehe, loopt de temp dan op, of juist af?quote:Op maandag 20 december 2010 18:23 schreef Infection het volgende:
Het KNMI verwacht maximaal -15. Op sommige plekken is het al -15 en de avond is net begonnen... Dus als de temperatuur oploopt zou het best nog wel eens zo rond de -20 kunnen komen lijkt mij.
quote:
Google maar eens op ifranequote:Op maandag 20 december 2010 18:23 schreef byah het volgende:
Hier ging net de bel, dus ik opendoen, zie ik 3 jongens van een jaar of 15 met allemaal een sneeuwbal in hun hand, kon nog net op tijd de deur dichtdoen, en ze konden blijkbaar ook niet mikken
Needless to say dat ze in het land van afkomst nog nooit sneeuw hebben gezien.
Goeie vraag... ik denk toch eigenlijk dat het af moet zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 18:24 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Hehe, loopt de temp dan op, of juist af?
fietsen gaat idd prima, fiets ook dagelijks rond de 30 km. enige wat ik heb gedaan is wat lucht uit de banden zodat je wat meer grip hebtquote:Op maandag 20 december 2010 17:21 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik moet wel op de fiets, anders kom ik niet op mijn stage. Maar geen problemen gehad vanmorgen, ik heb er maar 5 minuten langer over gedaan dan normaal.
Woensdag krijgen we ook een mooi pak volgens mij.quote:Op maandag 20 december 2010 18:27 schreef junkiexp het volgende:
Morgen mogelijk sneeuw tijdens de spits hier in het ZW.
En het is nu al baggerglad doordat alles is opgevroren.
Ik hoop het, waar zit jij ergens ?quote:Op maandag 20 december 2010 18:28 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Woensdag krijgen we ook een mooi pak volgens mij.
zou me toch verbazen, de meeste berichten toch over een dooiaanval en max temps riant boven nul...quote:Op maandag 20 december 2010 18:31 schreef Re het volgende:
nieuwe run belooft wel wat voor kerst geloof ik
http://www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/index.html
net als 2 weken geleden, schuift dat telkens een paar daagjes op heb ik het idee, maar goed, we zullen het wel zienquote:Op maandag 20 december 2010 18:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
zou me toch verbazen, de meeste berichten toch over een dooiaanval en max temps riant boven nul...
dat is fout!quote:Op maandag 20 december 2010 18:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
zou me toch verbazen, de meeste berichten toch over een dooiaanval en max temps riant boven nul...
die had ik nog niet gezien, zat bij de belgen en nederlanders te kijkenquote:Op maandag 20 december 2010 18:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
dat is fout!
volgens de duitsers vandaag niet. kijk maar is bij hun trend. overigens wel onzeker maar toch...
http://www.wetteronline.d(...)n-kaum-Tauwetter.htm
die pluim is van gisteravond trouwens.
Plaatselijk zijn de verschillen erg groot. Reed net met de auto door 'n gebied waar het vrij mistig was en daar dook te temperatuur bijzonder snel naar beneden.quote:Op maandag 20 december 2010 18:36 schreef lezzer het volgende:
-14.2 volgens de kaart
-5.7 volgens ons weerstation....
Geen last van je ogen?quote:Op maandag 20 december 2010 18:03 schreef INViCTuS het volgende:
Echt, wat een mooi landschap. Niemand wilt toch dooi?
Het is wel wat mistig hier en zodoende vroren m'n wimpers gewoon vast tijdens fietsen
Zo koud wordt het dus wel, morgenvroeg een tip voor iedereen die moet fietsen....quote:Bevroren ogen (bron: shesports.nl)
Bij temperaturen onder -15C kunnen ook de ogen bevriezen. Dit komt vaak voor bij deelnemers aan schaatstochten. Bij de Elfstedentocht kunnen zelfs oogartsen worden geraadpleegd bij de eerstehulpposten langs de route.
Door de kou knipperen de ogen minder vaak, hierdoor zijn de ogen minder goed beschermd. Door extreme kou kan het vocht in de voorste oogkamer bevroren raken. Het zicht wordt wazig of slecht. In een beschutte, warme omgeving zullen de verschijnselen meestal binnen 24 uur verdwijnen. Is dit niet het geval, dan zal de arts een kalmerende antibiotische zal moeten voorschrijven. Het gevaar van bevriezing van de ogen kan voorkomen worden door het gebruik van een goede zonnebril of goggle.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |