Je slaat ook niet iemand na het gooien van 1 sneeuwbal. Maar als je goed leest gaat het dus over een groep jeugd die herhaaldelijk bezig zijn en de politie komt na herhaaldelijk bellen niet. Totdat je zelf wat doet, dan hebben ze ineens wel tijd. Stelletje hypocriete flikkers.quote:Op maandag 20 december 2010 17:44 schreef 92Merel het volgende:
Overdreven reacties ook altijd.. Je huis valt echt niet om van 1 sneeuwbal.
Dat had ik hier toch niet uitgehaaldquote:Op maandag 20 december 2010 17:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je slaat ook niet iemand na het gooien van 1 sneeuwbal. Maar als je goed leest gaat het dus over een groep jeugd die herhaaldelijk bezig zijn en de politie komt na herhaaldelijk bellen niet. Totdat je zelf wat doet, dan hebben ze ineens wel tijd. Stelletje hypocriete flikkers.
quote:In de wijk Tongelre hield de jongen een sneeuwballengevecht met vrienden. Daarbij kwam een sneeuwbal tegen het huis van de man.
Helaas zijn er altijd mensen die vanuit de Randstad naar Brabant komenquote:Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef gazpach het volgende:
Die gemoedelijke Brabanders ook altijd.
Tja, Kees Kankerkachel is toch echt geboren en getogen in Brabant.quote:Op maandag 20 december 2010 18:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Helaas zijn er altijd mensen die vanuit de Randstad naar Brabant komen
Maar Kees Kankerkachel is een held!quote:Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Tja, Kees Kankerkachel is toch echt geboren en getogen in Brabant.
Daarom zeg ik ook 'als je goed leest' , er is namelijk meer dan alleen dit beknopte bericht.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Dat had ik hier toch niet uitgehaald
[..]
Je bedoelt dus "Als je goed zoekt" en niet "als je goed leest".quote:Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 'als je goed leest' , er is namelijk meer dan alleen dit beknopte bericht.
In Brabant ben je al snel een held. De rest van Nederland ziet niet veel meer dan een asociale, contactgestoorde debiel.quote:Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar Kees Kankerkachel is een held!
quote:Op maandag 20 december 2010 18:49 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
In Brabant ben je al snel een held. De rest van Nederland ziet niet veel meer dan een asociale, contactgestoorde debiel.
Dit geloof ik niet, ik denk eerder dat deze koters expres tegen ramen van huizen gooien.quote:Op maandag 20 december 2010 17:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
In de wijk Tongelre hield de jongen een sneeuwballengevecht met vrienden. Daarbij kwam een sneeuwbal tegen het huis van de man.
Dus? Zo zijn kinderen. Als je daar niet tegen kan moet je maar op de hei gaan wonen want een kind gaan slaan als volwassene is gewoon echt triestquote:Op maandag 20 december 2010 19:00 schreef TrotsOpPim het volgende:
[..]
Dit geloof ik niet, ik denk eerder dat deze koters expres tegen ramen van huizen gooien.
Dit dus.quote:
Niks mis mee. Opvoeden heet dat.quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef Elvislives het volgende:
een kind gaan slaan als volwassene is gewoon echt triest
zo ging het verhaal idd.quote:Op maandag 20 december 2010 19:24 schreef Stokstaart het volgende:
Moest wel weer even denken aan die Cedar Suarez. Die werd doodgeschoten vanwege een sneeuwbal.
Ligt er maar net aan.quote:
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan. wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:34 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan.
Ging het werkelijk om één lullige sneeuwbal?
Totaal overtrokken reactie van die man.
Als tuig verziekt is door incompetente ouders die waarschijnlijk zelf ook asociaal tuig zijn dan kunnen de kinderen zich nog wel eens gaan bezigen is met galbakken en terroriseren.
Als ze de uiterste grenzen opzoeken moet je ouderwets laten merken waar die grens ligt.
Lafjes met je vinger heen en weer zwaaiend foei roepen kan natuurlijk ook maar dan mag je zelf de consequenties ondervinden.
Niet van een vreemde. Ben zelf niet als een mietje opgevoed en ook wel eens een degelijk pak rammel gekregen, een vreemde hoefde mij niet te slaan.quote:Op maandag 20 december 2010 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan. wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.
hangt af van het gedrag van mijn kroost. je bent er niet 24 uur bij he? bij een honkbalknuppel zou ik wel even verhaal gaan halen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Niet van een vreemde. Ben zelf niet als een mietje opgevoed en ook wel eens een degelijk pak rammel gekregen, een vreemde hoefde mij niet te slaan.
En zo is dat ook. Als jij ooit wellicht papa zou willen worden dan wil je ook niet hebben dan anderen corrigerende tikken uitdelen aan je kroost.
Nee ze kunnen idd te ver gaan. Als ze bijvoorbeeld oude mensen gaan uitschelden op straat en ze krijgen in tik op het gezicht met de vlakke hand zou daar iets voor te zeggen zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hangt af van het gedrag van mijn kroost. je bent er niet 24 uur bij he? bij een honkbalknuppel zou ik wel even verhaal gaan halen.
ik zou vooral niet alleen afgaan op die summiere op. het schijnt dat de man veel vaker problemen met het groepje had.quote:Op maandag 20 december 2010 19:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee ze kunnen idd te ver gaan. Als ze bijvoorbeeld oude mensen gaan uitschelden op straat en ze krijgen in tik op het gezicht met de vlakke hand zou daar iets voor te zeggen zijn.
Maar afgaande op het verhaal in de OP zou het allemaal wel vrij kansloos zijn van die man vs een 11-jarige .
Honkbalknuppel is inderdaad absoluut niet wat ik bedoel met opvoedkundige tik.quote:Op maandag 20 december 2010 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan. wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.
Nee, je moet ze rustig hun gang laten gaan, als ze je auto bekogelen ook, of als je op de fiets zit. Zo zijn kinderen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dus? Zo zijn kinderen. Als je daar niet tegen kan moet je maar op de hei gaan wonen want een kind gaan slaan als volwassene is gewoon echt triest
Moet je tegenwoordig eens doen, krijg je een paar hengsten van de vader waarschijnlijkquote:Op maandag 20 december 2010 19:46 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Honkbalknuppel is inderdaad absoluut niet wat ik bedoel met opvoedkundige tik.
Het is de bedoeling dat de schrik er even goed in zit.
Niet dat er iemand naar de EHBO moet.
Voorbeeld:
Zelf ben ik als kind eens door een vent (redelijk op leeftijd dus van voor de Dr. Spock generatie) aan mijn oor meegesleurd naar de voordeur van mijn ouderlijk huis.
Ik had namelijk met kinderen uit de straat een autoband van een bedrijventerrein gerold.
Mijn ouders boden die man excuses aan en gaven mij naast mijn gloeiende oor nog eens straf toe.
Nou ik had mijn lesje geleerd.
Een bitchslapquote:wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.
Dan heb je het ook al bijna over vandalisme. Niet dat je dan het recht hebt om een kind te slaan, maar ik vind het nog van een andere orde dan een sneeuwballetje tegen het huis aan (dus niet een ijsbal tegen de ramen).quote:Op maandag 20 december 2010 20:16 schreef heiden6 het volgende:
Hier kreeg ik laatst een ei tegen de ruit, als ik het klotejong had weten te vinden die dat had gedaan kreeg hij ook een lel.
JA, niet echt proportioneel. Sowieso is er een verschil tussen zo'n ventje een draai om de oren geven en heel erg laten schrikken, en hem in elkaar trappen.quote:Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dan heb je het ook al bijna over vandalisme. Niet dat je dan het recht hebt om een kind te slaan, maar ik vind het nog van een andere orde dan een sneeuwballetje tegen het huis aan (dus niet een ijsbal tegen de ramen).
Dat is tegenwoordig waar je van uit moet gaan ja.quote:Op maandag 20 december 2010 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moet je tegenwoordig eens doen, krijg je een paar hengsten van de vader waarschijnlijk
In het topic komt naar voren dat er meer schuil gaat achter het beknopte telegraaf verhaaltje.quote:Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dan heb je het ook al bijna over vandalisme. Niet dat je dan het recht hebt om een kind te slaan, maar ik vind het nog van een andere orde dan een sneeuwballetje tegen het huis aan (dus niet een ijsbal tegen de ramen).
Precies jonguh, in de randstad zou je in dat geval de kogel krijgenquote:Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef gazpach het volgende:
Die gemoedelijke Brabanders ook altijd.
Dat is waar. Ik vind trouwens dat zo'n dader nogal een risico neemt. Zowel in strafrechtelijke zin, als in de zin dat hij ook de pech kan hebben dat hij flink de lul kan zijn als het jongetje het thuis vertelt. (Niet iedere broer of vader laat zijn broertje / zoontje zomaar slaan).quote:Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
JA, niet echt proportioneel. Sowieso is er een verschil tussen zo'n ventje een draai om de oren geven en heel erg laten schrikken, en hem in elkaar trappen.
vergeet de molotov cocktails niet.quote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik vind trouwens dat zo'n dader nogal een risico neemt. Zowel in strafrechtelijke zin, als in de zin dat hij ook de pech kan hebben dat hij flink de lul kan zijn als het jongetje het thuis vertelt. (Niet iedere broer of vader laat zijn broertje / zoontje zomaar slaan).
Ik heb niet alles gelezen, maar ook dan is het geen legitimering om als volwassene een kind te slaan.quote:Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef Vengerr het volgende:
In het topic komt naar voren dat er meer schuil gaat achter het beknopte telegraaf verhaaltje.
Het 'absurde' is dat zoiets helemaal niet uitgesloten kan worden. Of dat op een ochtend alle 4 de autobanden lek zijn. Kan je flink geld kosten zo'n geintje iig.quote:Op maandag 20 december 2010 20:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vergeet de molotov cocktails niet.
heb het vermoeden dat de man al flink wat schade heeft opgelopen vóór deze laatste druppel.quote:Op maandag 20 december 2010 20:29 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Het 'absurde' is dat zoiets helemaal niet uitgesloten kan worden. Of dat op een ochtend alle 4 de autobanden lek zijn. Kan je flink geld kosten zo'n geintje iig.
Het meest trieste is dat de vermoedelijke dader is vrijgesproken omdat getuigen op het laatste moment hun verklaring hebben ingetrokkenquote:Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Precies jonguh, in de randstad zou je in dat geval de kogel krijgen![]()
Jongen (12) in Rotterdam neergeschoten
Ik heb die zaak nooit zo gevolgd, maar wie was de (vermoedelijke) dader dan?quote:Op maandag 20 december 2010 20:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het meest trieste is dat de vermoedelijke dader is vrijgesproken omdat getuigen op het laatste moment hun verklaring hebben ingetrokken
Een Antiliaanse ex bajes-klant die bekend stond als extreem gewelddadig . Eerst hadden er 2 getuigen in de rechtbank verklaard dat ze hem hebben zien schieten en daarna weer niet. Waarschijnlijk uit angst voor represailles . Hij zou 12 jaar moeten zitten maar door het intrekken van die verklaringen is hij in 2003 vrijgesproken .quote:Op maandag 20 december 2010 20:37 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ik heb die zaak nooit zo gevolgd, maar wie was de (vermoedelijke) dader dan?
Sowieso een walgelijke en gestoorde actie en het beroerde is dat hij zeer waarsch. later ook nog wel extreem gewelddadig is geweest. Als je om zoiets onbenulligs al gaat schieten dan is er gewoon iets grondig mis in je bovenkamer.quote:Op maandag 20 december 2010 20:41 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een Antiliaanse ex bajes-klant die bekend stond als extreem gewelddadig . Eerst hadden er 2 getuigen in de rechtbank verklaard dat ze hem hebben zien schieten en daarna weer niet. Waarschijnlijk uit angst voor represailles . Hij zou 12 jaar moeten zitten maar door het intrekken van die verklaringen is hij in 2003 vrijgesproken .
Het kan ook een drug-gerelateerde actie zijn geweest. Daar op dat parkeerdek werd veel gedeald en mogelijk dat dat joch van 12 dingen gezien heeft die niet voor zijn ogen bestemd waren. Blijft idd een ziek verhaal .quote:Op maandag 20 december 2010 20:44 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Sowieso een walgelijke en gestoorde actie en het beroerde is dat hij zeer waarsch. later ook nog wel extreem gewelddadig is geweest. Als je om zoiets onbenulligs al gaat schieten dan is er gewoon iets grondig mis in je bovenkamer.
Dat zou kunnen, maar ook dan moet je zeer ernstig gestoord zijn om alleen al te overwegen om gericht op hem te schieten. Hoe dan ook: deze man had altijd vast moeten zitten + psychisch onderzocht moeten worden.quote:Op maandag 20 december 2010 20:47 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het kan ook een drug-gerelateerde actie zijn geweest. Daar op dat parkeerdek werd veel gedeald en mogelijk dat dat joch van 12 dingen gezien heeft die niet voor zijn ogen bestemd waren. Blijft idd een ziek verhaal .
Dat kan dan ook mogelijk voor zeer gevaarlijke situaties zorgen. Waarsch. staan ze daar niet eens bij stil. Jouw laatste zinnetje laten we maar even voor wat het is.quote:Op maandag 20 december 2010 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Terecht, stonden vandaag ook jochies te gooien naar autos om de snelweg. Doodschoppen dat tuig
Ach die kleine bambini, die kunnen helemaal niets verkeerd doenquote:Op maandag 20 december 2010 21:03 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dat kan dan ook mogelijk voor zeer gevaarlijke situaties zorgen. Waarsch. staan ze daar niet eens bij stil. Jouw laatste zinnetje laten we maar even voor wat het is.
Ze doen genoeg verkeerd, maar waarom jij vervolgens meent de internetheld uit te moeten hangen, is mij een raadsel.quote:Op maandag 20 december 2010 21:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach die kleine bambini, die kunnen helemaal niets verkeerd doen
Ik geef gewoon ongezouten een mening.quote:Op maandag 20 december 2010 21:33 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ze doen genoeg verkeerd, maar waarom jij vervolgens meent de internetheld uit te moeten hangen, is mij een raadsel.
Als je het zou menen, dan pleit jij er dus voor om buitensporig geweld toe te passen op kids die lopen te zieken met sneeuw. Ja, het kan heel vervelend - en in bepaalde gevallen zelfs gevaarlijk - zijn -, maar hetgeen jij voorstelt levert oneindig veel meer gevaar op in de samenleving.quote:Op maandag 20 december 2010 21:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik geef gewoon ongezouten een mening.
quote:Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 'als je goed leest' , er is namelijk meer dan alleen dit beknopte bericht.
quote:Op maandag 20 december 2010 19:22 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat het bericht zo miniem is. de groep had al vaker aanvaringen gehad met de held.
quote:Op maandag 20 december 2010 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan.
quote:Op maandag 20 december 2010 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik zou vooral niet alleen afgaan op die summiere op. het schijnt dat de man veel vaker problemen met het groepje had.
quote:Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef Vengerr het volgende:
In het topic komt naar voren dat er meer schuil gaat achter het beknopte telegraaf verhaaltje.
quote:Op maandag 20 december 2010 20:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb het vermoeden dat de man al flink wat schade heeft opgelopen vóór deze laatste druppel.
Vooralsnog lijken het vooral waardeloze pogingen om de misdragingen van die man enigszins goed te praten. Zelfs als alle beweringen waar zouden zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 22:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er wordt veel beweerd en gesuggereerd in dit topic, en verwezen naar het "uitgebreide verhaal". Kan iemand me vertellen waar ik het "uitgebreide verhaal" kan teruglezen?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het valt me op dat vooral 'zoalshetis' de toon zet met allerlei beweringen zonder enige bron.quote:Op maandag 20 december 2010 22:06 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Vooralsnog lijken het vooral waardeloze pogingen om de misdragingen van die man enigszins goed te praten. Zelfs als alle beweringen waar zouden zijn.
Ik weet niet wat hij precies van de zaak weet en wat hij precies wenst te bereiken, maar wanneer ik zaken lees als "het schijnt dat.." word ik altijd wat huiverig.quote:Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het valt me op dat vooral 'zoalshetis' de toon zet met allerlei beweringen zonder enige bron.
ik las het nieuwsbericht ergens anders. vandaar.quote:Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Het valt me op dat vooral 'zoalshetis' de toon zet met allerlei beweringen zonder enige bron.
Waar dan?quote:Op maandag 20 december 2010 22:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik las het nieuwsbericht ergens anders. vandaar.
ik ben bang dat ik twee nieuwsberichten door elkaar heb gehaald. zie net dat het in maastricht ging om een sneeuwballengooier die met een honkbalknuppel geslagen is.quote:
Dat is dan mijn wtf-moment van vandaag. Je posts zijn namelijk volledig gebaseerd, en gaan over, jouw verkeerde aannames.quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben bang dat ik twee nieuwsberichten door elkaar heb gehaald. zie net dat het in maastricht ging om een sneeuwballengooier die met een honkbalknuppel geslagen is.
mea culpa. doet verder niets af aan de strekking van mijn overige posts.
Hij was zelfs knockout ?quote:Man knuppelt jongen na sneeuwbal
MAASTRICHT - In Maastricht is een jongen zondagavond met een knuppel knock-out geslagen omdat hij sneeuwballen had gegooid.
De 16-jarige knaap gooide met een groep jongeren sneeuwballen naar het huis van een 48-jarige man. Die werd kwaad, kwam met een honkbalknuppel naar buiten en begon te slaan, zo schrijft het Algemeen Dagblad.
Eén van de jongens kreeg de knuppel tegen zijn hoofd en raakte even buiten bewustzijn. De dader belde daarna zelf de politie, die hem aanhield. Het slachtoffer hoefde niet naar het ziekenhuis.
Tis wat met die sneeuwquote:Man trekt mes om sneeuwpret
PURMEREND - Een 40-jarige man uit Purmerend is zondagmiddag opgepakt nadat hij twee pubers die een sneeuwbal op zijn huis hadden gegooid, met een mes had bedreigd.
Twee jongens waren in de Moeder Teresastraat in de sneeuw aan het spelen en gooiden een sneeuwbal tegen de woning van de Purmerender. Volgens de tieners kwam de man daarop het huis uitgestormd, waarna hij een mes tevoorschijn haalde en steekbewegingen maakte. Dat meldt het Noord-Hollands Dagblad.
Het conflict kon worden gesust toen de ouders van één van de twee tieners per toeval voorbij liepen. De jongens besloten later toch aangifte te doen tegen de messentrekker.
De man zit nog vast. De politie onderzoekt de zaak.
nee hoor. ik vond het niet erg dat iemand een kind corrigeert. maar wel dat er een honkbalknuppel werd gebruikt. wat dus niet zo is.quote:Op dinsdag 21 december 2010 08:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat is dan mijn wtf-moment van vandaag. Je posts zijn namelijk volledig gebaseerd, en gaan over, jouw verkeerde aannames.
Geef gewoon toe dat je er naast zat man, Je wist niet eens waar je op reageerdequote:Op dinsdag 21 december 2010 09:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee hoor. ik vond het niet erg dat iemand een kind corrigeert. maar wel dat er een honkbalknuppel werd gebruikt. wat dus niet zo is.
quote:Op dinsdag 21 december 2010 09:51 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je er naast zat man, Je wist niet eens waar je op reageerde
Oeoeoeoe. Een sneeuwbal tegen je auto. Poehee.quote:Op maandag 20 december 2010 21:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Terecht, stonden vandaag ook jochies te gooien naar autos om de snelweg. Doodschoppen dat tuig
Ik zei al dat ik nogal huiverig was om jouw posts serieus te nemen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 07:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben bang dat ik twee nieuwsberichten door elkaar heb gehaald. zie net dat het in maastricht ging om een sneeuwballengooier die met een honkbalknuppel geslagen is.
mea culpa. doet verder niets af aan de strekking van mijn overige posts.
En ik zei net: Ontopic aubquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:00 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik nogal huiverig was om jouw posts serieus te nemen.
Dit was ontopic, want gister deelde ik hem dat al mee aan de hand van de posts in dit topic. Blijkbaar volkomen terecht. Anyway, er kan voor die man nooit een reden zijn geweest om een kind te slaan dat met sneeuw liep te zieken.quote:
ben ik het nog steeds mee oneens. een opvoedkundige draai om de oren is niets mis mee. bovendien weten we niet wat er aan vooraf is gegaan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:02 schreef Holzfäller het volgende:
Anyway, er kan voor die man nooit een reden zijn geweest om een kind te slaan dat met sneeuw liep te zieken.
Moet jij eens op een onverwacht moment een hoop sneeuw tegen je voorruir aan krijgen. Ik denk dat er genoeg mensen van schrik een onverwachte stuurbeweging maken. Kan akelige gevolgen hebben met dit weer.quote:Op dinsdag 21 december 2010 13:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Oeoeoeoe. Een sneeuwbal tegen je auto. Poehee..
Is cultuurquote:
Ik denk dat het land van herkomst daar bijzonder weinig mee te maken heeft. Vandaag zag ik ook een jongetje van een jaar of 11 vrolijk sneeuwballen naar langsrijdende auto's gooien. En die zag eruit als een Diederick-Jan. Moeders liep even verderop, met de rest van de snotjong en alles vrolijk negerendquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:08 schreef byah het volgende:
Anyway, hier ging gisteren de bel, ik doe open, zie ik op 3 meter afstand 4 jongens van een jaar of 15 staan met allemaal een sneeuwbal in hun hand, kon op tijd de deur dichtdoen voordat ik bekogeld werd.
Needless to say dat ze in het land van afkomst nog nooit sneeuw hebben gezien.
draai om zijn oren gegeven? net als moeders?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat het land van herkomst daar bijzonder weinig mee te maken heeft. Vandaag zag ik ook een jongetje van een jaar of 11 vrolijk sneeuwballen naar langsrijdende auto's gooien. En die zag eruit als een Diederick-Jan. Moeders liep even verderop, met de rest van de snotjong en alles vrolijk negerend
Nee, verbazend genoeg stopte ook geen van de automobilisten. Terwijl er echt 2 goede voltreffers bij zaten.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
draai om zijn oren gegeven? net als moeders?
Ergens kan ik me dat niet voorstellen..quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:51 schreef Refragmental het volgende:
Vroeger kwam het nooit in mij op om onbekenden te bekogelen met sneeuwballen. Zal wel aan mijn opvoeding liggen.
Ik was zo braaf dat ik dat dus écht niet deed. Al heb ik dat later wel gecompenseerdquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:22 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ergens kan ik me dat niet voorstellen..Iedereen gooide toch wel eens een sneeuwbal naar een fietser, automobilist of voorbijganger?
![]()
Of het is al zolang geleden dat jij jong was en je hebt nooit sneeuw gekend
Naja, vaak had ik het lef nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik was zo braaf dat ik dat dus écht niet deed. Al heb ik dat later wel gecompenseerd
De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
draai om zijn oren gegeven? net als moeders?
sneeuwbad teruggeven is nooit erg! Laatst nog met mijn eigen kind gedaan . Ik vroeg haar op te houden en de volgende sneeuwbal was de laatste , ik heb haar volledig in de sneeuw gerold en ondersteboven gehoudenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, verbazend genoeg stopte ook geen van de automobilisten. Terwijl er echt 2 goede voltreffers bij zaten.
Het liefste zou ik zo'n jong een sneeuwbad geven dat thuis de sneeuw nog uit zijn oren komt, maar dat schijnt dan weer mishandeling te zijn
Kinderbescherming!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:53 schreef tuintegel het volgende:
sneeuwbad teruggeven is nooit erg! Laatst nog met mijn eigen kind gedaan . Ik vroeg haar op te houden en de volgende sneeuwbal was de laatste , ik heb haar volledig in de sneeuw gerold en ondersteboven gehouden. (ja nu voel ik mij stoer
)
Laat me raden, dan ga je aangifte doen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
Door een nazi opgevoed?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:51 schreef Refragmental het volgende:
Vroeger kwam het nooit in mij op om onbekenden te bekogelen met sneeuwballen. Zal wel aan mijn opvoeding liggen.
Wow, nog heftigere dingen. Heb je soms wel eens een achterlicht van een fiets gesloopt?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef Ringo het volgende:
Ik heb wel ergere dingen op mijn kerfstok..
Twee sneeuwballen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een nazi opgevoed?.
Tering, hoeh, een sneeuwbal tegen de ruit. Ik heb wel ergere dingen op mijn kerfstok..
Nee, dat is dan ook weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:15 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Wow, nog heftigere dingen. Heb je soms wel eens een achterlicht van een fiets gesloopt?
Nee, het is gewoon logisch om niet op onbekende mensen te gooien, heeft niks met nazi opvoeding te maken maar alles met fatsoenlijkheid.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een nazi opgevoed?.
Tering, hoeh, een sneeuwbal tegen de ruit. Ik heb wel ergere dingen op mijn kerfstok..
Je moet je kind anders beter opvoedenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
Ja....en?quote:
Je moet opvoeding niet overschatten. En al zeker niet denken dat een 'goede' opvoeding garandeert dat een kind zich nooit zal misdragen buitenshuis.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je moet je kind anders beter opvoeden
opvoeding kan wel heel wat schelen. en daarnaast heb je dan anderen die een corrigerende draai om de oren geven. prima toch?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:25 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Je moet opvoeding niet overschatten. En al zeker niet denken dat een 'goede' opvoeding garandeert dat een kind zich nooit zal misdragen buitenshuis.
Het ging hier over het feit dat het kind onder de ogen van z'n moeder sneeuwballen gooit en moeder er niks van zegt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:25 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Je moet opvoeding niet overschatten. En al zeker niet denken dat een 'goede' opvoeding garandeert dat een kind zich nooit zal misdragen buitenshuis.
Iemand schreef:quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het ging hier over het feit dat het kind onder de ogen van z'n moeder sneeuwballen gooit en moeder er niks van zegt.
En het leek erop alsof jij dacht dat een 'goede' opvoeding er wel voor zorgt dat een kind zich altijd prima gedraagt. Laat ik daar iig over zeggen dat dat een misvatting is.quote:De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
Ik heb het over het feit dat zelfs sommige moeders niet eens iets zeggen terwijl het kind onder hun neus allerlei levensgevaarlijke kattekwaad uithaald.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:47 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Iemand schreef:
[..]
En het leek erop alsof jij dacht dat een 'goede' opvoeding er wel voor zorgt dat een kind zich altijd prima gedraagt. Laat ik daar iig over zeggen dat dat een misvatting is.
Ok, dat ze er helemaal niets van zeggen, vind ik ook verkeerd natuurlijk, maar in de meeste gevallen is de moeder niet eens in de buurt, wanneer kinderen dat soort dingen (buiten) doen. En dan zeg ik alsnog: ook al heb je je kind altijd 'goed' opgevoed, dan alsnog kan het gewoon voorkomen dat het huizen met sneeuwballen bekogelt oid. Die verhaaltjes van ouders die beweren dat hun kind dat nooit zal doen, kennen we zo langzamerhand wel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat zelfs sommige moeders niet eens iets zeggen terwijl het kind onder hun neus allerlei levensgevaarlijke kattekwaad uithaald.
Dan geef je helemaal een compleet verkeerd signaal naar je kinderen en kun je met gemak zeggen dat hun opvoeding zeer slecht is.
Aandoenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn wel sterk opvoeding afhankelijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:39 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ok, dat ze er helemaal niets van zeggen, vind ik ook verkeerd natuurlijk, maar in de meeste gevallen is de moeder niet eens in de buurt, wanneer kinderen dat soort dingen (buiten) doen. En dan zeg ik alsnog: ook al heb je je kind altijd 'goed' opgevoed, dan alsnog kan het gewoon voorkomen dat ze huizen met sneeuwballen bekogelen oid. Die verhaaltjes van ouders die beweren dat hun kind dat nooit zal doen, kennen we zo langzamerhand wel.
Dat idee berust op de misvatting dat het gedrag van kinderen enkel voortkomt uit de manier waarop ze zijn opgevoed. Inmiddels weten we wel dat dat niet het geval is.
De opvoeding van een kind van 11 kan helemaal nog niet af zijn. Een volwassene die een kind van 11 een lel verkoopt zou zich de oren van de kop moeten schamen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je moet je kind anders beter opvoeden
Twijfelachtig verhaal. Als kind kon jij sowieso moeilijk inschatten hoe "goed" de kids werden opgevoed thuis, tenzij je echt met een klassiek tokkie-gezin had te maken misschien. Mensen die ogenschijnlijk voorbeeldige burgers zijn, kunnen waardeloze opvoeders blijken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn wel sterk opvoeding afhankelijk.
Zoals het verschil kennen tussen het bekogelen van huizen/ramen of het bekogelen van mensen/dieren.
Dat eerste doet ieder kind (met plezier), en zolang het geen treiteren word is er niks mis mee.
Het tweede, onbekende mensen en/of dieren bekogelen, dat gebeurt vaak door de asociale kinderen. Dat zag ik heel duidelijk bij de kinderen waar ik mee omging, diegene die uit een asociaal gezin kwamen deden dat soort dingen... zo ook stenen in sneeuwballen e.d.
Zelden dat een "goed" opgevoed kind zoiets flikte, en nog zeldzamer naar vreemden toe.
slaan werkt ook, bangmaken hoeft dus nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:49 schreef pinine het volgende:
vorig jaar gooiden een groep jongens iets van 100 sneeuwballen naar mijn ramen, dat was dus gewoon pesterij, ik heb ze finaal verrotgescholdenen dat hielp
, bangmaken werkt ook slaan hoeft dus niet
Als moeder niks zeggen terwijl je kind sneeuwballen naar vreemden gooit recht onder je neus. Schaam je!quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De opvoeding van een kind van 11 kan helemaal nog niet af zijn. Een volwassene die een kind van 11 een lel verkoopt zou zich de oren van de kop moeten schamen.
ik weet niet waar jij vandaan komt. maar in sommige randstadbuurten zijn jongens van 11 gewoon door de wol geverfde, hondsbrutale, semi-crimineeltjes. ok, hun opvoeding is nog niet klaar omdat ze die schijnbaar nooit hebben gehad.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De opvoeding van een kind van 11 kan helemaal nog niet af zijn. Een volwassene die een kind van 11 een lel verkoopt zou zich de oren van de kop moeten schamen.
Vertel dat dan aan die moeder en aan het kind maar ga geen kinderen meppen. Als je dat wel doet moet je ook niet lopen pochen met een goede opvoeding, dat is dan een vlag op een modderschuit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als moeder niks zeggen terwijl je kind sneeuwballen naar vreemden gooit recht onder je neus. Schaam je!
Waar zeg ik dat ik dat 11 jarig snotjoch zou meppen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Vertel dat dan aan die moeder en aan het kind maar ga geen kinderen meppen. Als je dat wel doet moet je ook niet lopen pochen met een goede opvoeding, dat is dan een vlag op een modderschuit.
Waar zeg ik dat je dat zou doen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat 11 jarig snotjoch zou meppen?
Ik ben zo pacifist als maar kan zijn.
Je hele post is 1 grote wijzende vingerquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je dat zou doen?
Een pacifist die geweld niet afkeurt? Bijzonder!
Dit. Heb vroeger ook rake klappen gekregen van een boer waar ik een appeltje van zijn boom plukte. We speelde een keer op een hooizolder in een weiland van een boer en die was not amused(zijn balen hooi waren verziekt). Hij reed met de trekker over onze fietsen. Thuis kreeg je ook nog rake klappen. Zo ging dat. Achteraf moet je erom lachen. Maar op dat moment zat je in zwaar weer. Och als ik alle klappen moet tellen die ik vroeger heb gekregen dan waren velen aangeklaagd voor mishandeling in de huidige tijd. Leerzaam was het allemaal wel.quote:Op maandag 20 december 2010 20:37 schreef Ciske- het volgende:
Jammer dat de OP zo summier is. Waar staat dat van die honkbalknuppel trouwens? Dat is natuurlijk sowieso niet oké om daarmee te slaan. Maar een schop onder je kont of een draai om je oren... tja, sorry hoor... heb ik ook vaak genoeg gehad vroeger als ik dergelijke dingen uithaalde. Dat risico loop je nou eenmaal als je gaat lopen uitdagen en daar zeur je dus ook niet over. Wij schoten pijltjes bij de buurman naar binnen totdat die vloekend naar buiten achter je aan kwam. Als ie je dan te pakken kreeg was je ook nog niet jarig, plus dat hij nog eens bij je ouders kwam klagen, waarvan je dan ook nog eens op je duvel kreeg. Wat overigens wat anders is dan in elkaar geslagen worden maar een paar tikken waren er toch wel bij.
Ik ben geen fan van kinderen slaan maar mensen miepen er wel te gauw over tegenwoordig.
Oh, nee, dat maakt het verhaal anders, dan moet je hem slaan...quote:Op maandag 20 december 2010 19:21 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Dit dus.
Als je dieper graaft blijkt misschien ineens dat er voor de 6e keer en na meerdere waarschuwingen die dag een salvo ijsballen tegen de ramen aan knalde vergezeld met uitdagen en beledigen.
Verontwaardiging doet het goed bij de lezer en als je een kop uit het lokale krant overtikt heb je nu eenmaal weinig achtergrond.
En wat moet iemand dan doen als jouw 11-jarige langs de weg sneeuwballen naar rijdende auto's staat te gooien waardoor dus ongelukken kunnen ontstaan? Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
komen we weer terug op hetvolgende: je kunt je kind niet 24 uur per dag controleren en onder druk van vriendjes kan hij het wel gaan doen. een flinke draai om de oren van een vreemde moet dan gerechtvaardigd zijn. je helpt immers mee in de opvoeding. als pa dan verhaal komt halen en echt vervelend gaat doen, kan ie zijn knieschijven oprapen.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef Ciske- het volgende:
[..]
En wat moet iemand dan doen als jouw 11-jarige langs de weg sneeuwballen naar rijdende auto's staat te gooien waardoor dus ongelukken kunnen ontstaan? Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?
Als je van een sneeuwbal op je auto de macht over het stuur verliest dan moet je misschien maar helemaal niet meer gaan autorijden.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef Ciske- het volgende:
[..]
En wat moet iemand dan doen als jouw 11-jarige langs de weg sneeuwballen naar rijdende auto's staat te gooien waardoor dus ongelukken kunnen ontstaan? Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?
Nee nu snap ik het: als je iemand een onverantwoordelijk kutwijf vindt, mag je haar 11 jarig kind slaan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als moeder niks zeggen terwijl je kind sneeuwballen naar vreemden gooit recht onder je neus. Schaam je!
haha wat een aanwinst deze ''user''quote:Op maandag 20 december 2010 17:56 schreef Holzfäller het volgende:
Wel netjes dat hij op de rug slaat.
Dat is ook mijn gedachte hoor, maar ik vroeg me dus af hoe hij dat voor zich zag. Maar uit zijn onderstaande reactie blijkt wel dat t gewoon een troll is.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Komen we weer terug op hetvolgende: je kunt je kind niet 24 uur per dag controleren en onder druk van vriendjes kan hij het wel gaan doen. een flinke draai om de oren van een vreemde moet dan gerechtvaardigd zijn. je helpt immers mee in de opvoeding. als pa dan verhaal komt halen en echt vervelend gaat doen, kan ie zijn knieschijven oprapen.
quote:Op woensdag 22 december 2010 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je van een sneeuwbal op je auto de macht over het stuur verliest dan moet je misschien maar helemaal niet meer gaan autorijden.
Het kan dus ook anders maar dan had het topic moeten heten: " Sneeuwballengooier geeft klappen" of "sneeuwballengooier steekt man neer en slaat omstanders KO" .quote:Neergestoken om sneeuwbal
HOORN - Een 34-jarige man uit Medemblik is neergestoken, nadat hij een opmerking had gemaakt tegen iemand die een sneeuwbal in zijn gezicht gooide. Tientallen getuigen keken toe, maar grepen niet in...
De sneeuwbalgooier stak de man na de woordenwisseling meerdere keren met een mes. Ook de stiefvader en moeder van het slachtoffer werden door de agressieveling en vier andere mannen mishandeld.
Het slachtoffer werd na het incident opgenomen in het ziekenhuis, maar raakte slechts lichtgewond. "Mijn ruim vallende winterjas bleek de messteken voor het grootste gedeelte te hebben opgevangen. Daardoor had ik slechts oppervlakkige steekwonden in mijn zij", zegt de man in het AD.
Getuigen deden niets
De moeder van het slachtoffer zag de steekpartij gebeuren en riep de tientallen getuigen op te helpen. Niemand greep echter in. Even later werd de vrouw tegen de grond geslagen door vier mannen die 'uit het niets' opdoken. Ze bleef roerloos liggen, waarna ook haar man in elkaar werd geslagen. Hij liep een gebroken knieschijf op.
De slachtoffers uit Medemblik hopen dat de daders snel worden opgespoord. "Dat zou een pak van ons hart zijn. De volgende keer als ik word geraakt door een sneeuwbal zal ik er net zo hard iets van zeggen."
Zoals ik al eerder zei: het is een illusie om te denken dat kids dergelijk gedrag niet vertonen, wanneer je hen 'goed' opvoedt. De opvoeding is wel belangrijk, maar biedt geen enkele garantie.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef Ciske- het volgende:
Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?
Is voor bepaalde mensen verleidelijk en klinkt erg populair, maar het idee dat "een flinke draai om de oren" bijdraagt aan de opvoeding is achterhaald en bovenal heel erg dom. Zeker in deze context.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komen we weer terug op hetvolgende: je kunt je kind niet 24 uur per dag controleren en onder druk van vriendjes kan hij het wel gaan doen. een flinke draai om de oren van een vreemde moet dan gerechtvaardigd zijn. je helpt immers mee in de opvoeding. als pa dan verhaal komt halen en echt vervelend gaat doen, kan ie zijn knieschijven oprapen.
Aan die nieuwerwetse inzichten van jou hebben we de generatie prinsenkinderen te danken. Jongeren die alleen nog maar naar "argumenten" willen luisteren en dat zelfs eigenlijk liever niet.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:42 schreef Holzfäller het volgende:
het idee dat "een flinke draai om de oren" bijdraagt aan de opvoeding is achterhaald en bovenal heel erg dom.
Ja, leuk en aardig, maar zoals ik al zei: het idee dat een "flinke tik" bijdraagt aan een betere samenleving is weerlegd. Dus wat is jouw bedoeling ermee?quote:Op donderdag 23 december 2010 13:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Aan die nieuwerwetse inzichten van jou hebben we de generatie prinsenkinderen te danken. Jongeren die alleen nog maar naar "argumenten" willen luisteren en dat zelfs eigenlijk liever niet.
Een flinke tik bij tijd en wijle doet wonderen..
Blijven volhouden dat jij gelijk hebt maakt je punt niet sterker.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:58 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig, maar zoals ik al zei: het idee dat een "flinke tik" bijdraagt aan een betere samenleving is weerlegd. Dus wat is jouw bedoeling ermee?
Jouw aanpak berust op een misvatting. Dat het meerdere malen gezegd moet worden, komt voort uit het feit dat je nogal hardhorig en arrogant bent. In tegenstelling tot jij kan ik jou onderzoeken laten zien. Jouw geblaat is letterlijk nergens op gebaseerd. Nouja, boeren'slimheid' en populisme. Maar hoeveel heeft dat de wereld gebracht?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Blijven volhouden dat jij gelijk hebt maakt je punt niet sterker.
Soms moeten kinderen een zeker normbesef worden bijgebracht. Dat kan met woorden, in de meeste gevallen verdient die aanpak de voorkeur; maar in bepaalde situaties wil een flinke tik effectiever zijn.
Je blijft in herhaling vallen. En nu heb je ook nog zogenaamd "onderzoek" nodig om je stelling te ondersteunen. Ondertussen doe je zeer neerbuigend naar degenen die spreken uit persoonlijke ervaring. Kamergeleerdentheorie vs echtemensenpraktijk. Het is wat sneu, maar ik neem aan dat je het allemaal goed bedoelt,quote:Op donderdag 23 december 2010 14:11 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Jouw aanpak berust op een misvatting. Dat het meerdere malen gezegd moet worden, komt voort uit het feit dat je nogal hardhorig en arrogant bent. In tegenstelling tot jij kan ik jou onderzoeken laten zien. Jouw geblaat is letterlijk nergens op gebaseerd. Nouja, boeren'slimheid' en populisme. Maar hoeveel heeft dat de wereld gebracht?
Jouw persoonlijke ervaring is vrijwel betekenisloos, wanneer we het hebben over een aanpak die in algemene zin werkt. Wanneer jij de wetenschap terzijde schuift en je beroept op een zogenaamde ervaring, dan kan ik jou niet veel serieuzer nemen dan iemand die in de hemel gelooft. Sneu en beperkt. Sad, indeed.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:21 schreef Ringo het volgende:
[..]
Je blijft in herhaling vallen. En nu heb je ook nog zogenaamd "onderzoek" nodig om je stelling te ondersteunen. Ondertussen doe je zeer neerbuigend naar degenen die spreken uit persoonlijke ervaring. Kamergeleerdentheorie vs echtemensenpraktijk. Het is wat sneu, maar ik neem aan dat je het allemaal goed bedoelt,.
Tja, dan kan ik je niet anders dan veel sterkte en succes toewensen daar in je Ivoren Toren.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:29 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Jouw persoonlijke ervaring is vrijwel betekenisloos, wanneer we het hebben over een aanpak die in algemene zin werkt. Wanneer jij de wetenschap terzijde schuift en je beroept op een zogenaamde ervaring, dan kan ik jou niet veel serieuzer nemen dan iemand die in de hemel gelooft. Sneu en beperkt. Sad, indeed.
Ok, bedankt. Ik zal mijn mening herzien wanneer daar enige grond voor is.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, dan kan ik je niet anders dan veel sterkte en succes toewensen daar in je Ivoren Toren.
alleen maar autochtone verpaupering?quote:Op vrijdag 24 december 2010 00:10 schreef DjinN het volgende:
Tongelre.....ik heb er bijna 10 jaar gewoond. Toen ik er net woonde was het er fijn, nu is het er totaal aan het verpauperenTokkies en zwervers...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |