Je slaat ook niet iemand na het gooien van 1 sneeuwbal. Maar als je goed leest gaat het dus over een groep jeugd die herhaaldelijk bezig zijn en de politie komt na herhaaldelijk bellen niet. Totdat je zelf wat doet, dan hebben ze ineens wel tijd. Stelletje hypocriete flikkers.quote:Op maandag 20 december 2010 17:44 schreef 92Merel het volgende:
Overdreven reacties ook altijd.. Je huis valt echt niet om van 1 sneeuwbal.
Dat had ik hier toch niet uitgehaaldquote:Op maandag 20 december 2010 17:49 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je slaat ook niet iemand na het gooien van 1 sneeuwbal. Maar als je goed leest gaat het dus over een groep jeugd die herhaaldelijk bezig zijn en de politie komt na herhaaldelijk bellen niet. Totdat je zelf wat doet, dan hebben ze ineens wel tijd. Stelletje hypocriete flikkers.
quote:In de wijk Tongelre hield de jongen een sneeuwballengevecht met vrienden. Daarbij kwam een sneeuwbal tegen het huis van de man.
Helaas zijn er altijd mensen die vanuit de Randstad naar Brabant komenquote:Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef gazpach het volgende:
Die gemoedelijke Brabanders ook altijd.
Tja, Kees Kankerkachel is toch echt geboren en getogen in Brabant.quote:Op maandag 20 december 2010 18:24 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Helaas zijn er altijd mensen die vanuit de Randstad naar Brabant komen
Maar Kees Kankerkachel is een held!quote:Op maandag 20 december 2010 18:25 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Tja, Kees Kankerkachel is toch echt geboren en getogen in Brabant.
Daarom zeg ik ook 'als je goed leest' , er is namelijk meer dan alleen dit beknopte bericht.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Dat had ik hier toch niet uitgehaald
[..]
Je bedoelt dus "Als je goed zoekt" en niet "als je goed leest".quote:Op maandag 20 december 2010 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook 'als je goed leest' , er is namelijk meer dan alleen dit beknopte bericht.
In Brabant ben je al snel een held. De rest van Nederland ziet niet veel meer dan een asociale, contactgestoorde debiel.quote:Op maandag 20 december 2010 18:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Maar Kees Kankerkachel is een held!
quote:Op maandag 20 december 2010 18:49 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
In Brabant ben je al snel een held. De rest van Nederland ziet niet veel meer dan een asociale, contactgestoorde debiel.
Dit geloof ik niet, ik denk eerder dat deze koters expres tegen ramen van huizen gooien.quote:Op maandag 20 december 2010 17:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
In de wijk Tongelre hield de jongen een sneeuwballengevecht met vrienden. Daarbij kwam een sneeuwbal tegen het huis van de man.
Dus? Zo zijn kinderen. Als je daar niet tegen kan moet je maar op de hei gaan wonen want een kind gaan slaan als volwassene is gewoon echt triestquote:Op maandag 20 december 2010 19:00 schreef TrotsOpPim het volgende:
[..]
Dit geloof ik niet, ik denk eerder dat deze koters expres tegen ramen van huizen gooien.
Dit dus.quote:
Niks mis mee. Opvoeden heet dat.quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef Elvislives het volgende:
een kind gaan slaan als volwassene is gewoon echt triest
zo ging het verhaal idd.quote:Op maandag 20 december 2010 19:24 schreef Stokstaart het volgende:
Moest wel weer even denken aan die Cedar Suarez. Die werd doodgeschoten vanwege een sneeuwbal.
Ligt er maar net aan.quote:
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan. wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:34 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan.
Ging het werkelijk om één lullige sneeuwbal?
Totaal overtrokken reactie van die man.
Als tuig verziekt is door incompetente ouders die waarschijnlijk zelf ook asociaal tuig zijn dan kunnen de kinderen zich nog wel eens gaan bezigen is met galbakken en terroriseren.
Als ze de uiterste grenzen opzoeken moet je ouderwets laten merken waar die grens ligt.
Lafjes met je vinger heen en weer zwaaiend foei roepen kan natuurlijk ook maar dan mag je zelf de consequenties ondervinden.
Niet van een vreemde. Ben zelf niet als een mietje opgevoed en ook wel eens een degelijk pak rammel gekregen, een vreemde hoefde mij niet te slaan.quote:Op maandag 20 december 2010 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan. wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.
hangt af van het gedrag van mijn kroost. je bent er niet 24 uur bij he? bij een honkbalknuppel zou ik wel even verhaal gaan halen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Niet van een vreemde. Ben zelf niet als een mietje opgevoed en ook wel eens een degelijk pak rammel gekregen, een vreemde hoefde mij niet te slaan.
En zo is dat ook. Als jij ooit wellicht papa zou willen worden dan wil je ook niet hebben dan anderen corrigerende tikken uitdelen aan je kroost.
Nee ze kunnen idd te ver gaan. Als ze bijvoorbeeld oude mensen gaan uitschelden op straat en ze krijgen in tik op het gezicht met de vlakke hand zou daar iets voor te zeggen zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hangt af van het gedrag van mijn kroost. je bent er niet 24 uur bij he? bij een honkbalknuppel zou ik wel even verhaal gaan halen.
ik zou vooral niet alleen afgaan op die summiere op. het schijnt dat de man veel vaker problemen met het groepje had.quote:Op maandag 20 december 2010 19:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee ze kunnen idd te ver gaan. Als ze bijvoorbeeld oude mensen gaan uitschelden op straat en ze krijgen in tik op het gezicht met de vlakke hand zou daar iets voor te zeggen zijn.
Maar afgaande op het verhaal in de OP zou het allemaal wel vrij kansloos zijn van die man vs een 11-jarige .
Honkbalknuppel is inderdaad absoluut niet wat ik bedoel met opvoedkundige tik.quote:Op maandag 20 december 2010 19:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de man had alleen beter zonder honkbalknuppel te werk kunnen gaan. wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.
Nee, je moet ze rustig hun gang laten gaan, als ze je auto bekogelen ook, of als je op de fiets zit. Zo zijn kinderen.quote:Op maandag 20 december 2010 19:13 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Dus? Zo zijn kinderen. Als je daar niet tegen kan moet je maar op de hei gaan wonen want een kind gaan slaan als volwassene is gewoon echt triest
Moet je tegenwoordig eens doen, krijg je een paar hengsten van de vader waarschijnlijkquote:Op maandag 20 december 2010 19:46 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Honkbalknuppel is inderdaad absoluut niet wat ik bedoel met opvoedkundige tik.
Het is de bedoeling dat de schrik er even goed in zit.
Niet dat er iemand naar de EHBO moet.
Voorbeeld:
Zelf ben ik als kind eens door een vent (redelijk op leeftijd dus van voor de Dr. Spock generatie) aan mijn oor meegesleurd naar de voordeur van mijn ouderlijk huis.
Ik had namelijk met kinderen uit de straat een autoband van een bedrijventerrein gerold.
Mijn ouders boden die man excuses aan en gaven mij naast mijn gloeiende oor nog eens straf toe.
Nou ik had mijn lesje geleerd.
Een bitchslapquote:wat is er mis met een paar goede klappen in het gezicht met de vlakke hand. en dan bedoel ik de klappen die je doen ronddraaien en je uren later nog voelt suizen.
Dan heb je het ook al bijna over vandalisme. Niet dat je dan het recht hebt om een kind te slaan, maar ik vind het nog van een andere orde dan een sneeuwballetje tegen het huis aan (dus niet een ijsbal tegen de ramen).quote:Op maandag 20 december 2010 20:16 schreef heiden6 het volgende:
Hier kreeg ik laatst een ei tegen de ruit, als ik het klotejong had weten te vinden die dat had gedaan kreeg hij ook een lel.
JA, niet echt proportioneel. Sowieso is er een verschil tussen zo'n ventje een draai om de oren geven en heel erg laten schrikken, en hem in elkaar trappen.quote:Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dan heb je het ook al bijna over vandalisme. Niet dat je dan het recht hebt om een kind te slaan, maar ik vind het nog van een andere orde dan een sneeuwballetje tegen het huis aan (dus niet een ijsbal tegen de ramen).
Dat is tegenwoordig waar je van uit moet gaan ja.quote:Op maandag 20 december 2010 20:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Moet je tegenwoordig eens doen, krijg je een paar hengsten van de vader waarschijnlijk
In het topic komt naar voren dat er meer schuil gaat achter het beknopte telegraaf verhaaltje.quote:Op maandag 20 december 2010 20:18 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dan heb je het ook al bijna over vandalisme. Niet dat je dan het recht hebt om een kind te slaan, maar ik vind het nog van een andere orde dan een sneeuwballetje tegen het huis aan (dus niet een ijsbal tegen de ramen).
Precies jonguh, in de randstad zou je in dat geval de kogel krijgenquote:Op maandag 20 december 2010 17:55 schreef gazpach het volgende:
Die gemoedelijke Brabanders ook altijd.
Dat is waar. Ik vind trouwens dat zo'n dader nogal een risico neemt. Zowel in strafrechtelijke zin, als in de zin dat hij ook de pech kan hebben dat hij flink de lul kan zijn als het jongetje het thuis vertelt. (Niet iedere broer of vader laat zijn broertje / zoontje zomaar slaan).quote:Op maandag 20 december 2010 20:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
JA, niet echt proportioneel. Sowieso is er een verschil tussen zo'n ventje een draai om de oren geven en heel erg laten schrikken, en hem in elkaar trappen.
vergeet de molotov cocktails niet.quote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik vind trouwens dat zo'n dader nogal een risico neemt. Zowel in strafrechtelijke zin, als in de zin dat hij ook de pech kan hebben dat hij flink de lul kan zijn als het jongetje het thuis vertelt. (Niet iedere broer of vader laat zijn broertje / zoontje zomaar slaan).
Ik heb niet alles gelezen, maar ook dan is het geen legitimering om als volwassene een kind te slaan.quote:Op maandag 20 december 2010 20:25 schreef Vengerr het volgende:
In het topic komt naar voren dat er meer schuil gaat achter het beknopte telegraaf verhaaltje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |