sneeuwbad teruggeven is nooit erg! Laatst nog met mijn eigen kind gedaan . Ik vroeg haar op te houden en de volgende sneeuwbal was de laatste , ik heb haar volledig in de sneeuw gerold en ondersteboven gehoudenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, verbazend genoeg stopte ook geen van de automobilisten. Terwijl er echt 2 goede voltreffers bij zaten.
Het liefste zou ik zo'n jong een sneeuwbad geven dat thuis de sneeuw nog uit zijn oren komt, maar dat schijnt dan weer mishandeling te zijn
Kinderbescherming!!quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:53 schreef tuintegel het volgende:
sneeuwbad teruggeven is nooit erg! Laatst nog met mijn eigen kind gedaan . Ik vroeg haar op te houden en de volgende sneeuwbal was de laatste , ik heb haar volledig in de sneeuw gerold en ondersteboven gehouden. (ja nu voel ik mij stoer
)
Laat me raden, dan ga je aangifte doen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
Door een nazi opgevoed?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:51 schreef Refragmental het volgende:
Vroeger kwam het nooit in mij op om onbekenden te bekogelen met sneeuwballen. Zal wel aan mijn opvoeding liggen.
Wow, nog heftigere dingen. Heb je soms wel eens een achterlicht van een fiets gesloopt?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef Ringo het volgende:
Ik heb wel ergere dingen op mijn kerfstok..
Twee sneeuwballen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een nazi opgevoed?.
Tering, hoeh, een sneeuwbal tegen de ruit. Ik heb wel ergere dingen op mijn kerfstok..
Nee, dat is dan ook weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:15 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Wow, nog heftigere dingen. Heb je soms wel eens een achterlicht van een fiets gesloopt?
Nee, het is gewoon logisch om niet op onbekende mensen te gooien, heeft niks met nazi opvoeding te maken maar alles met fatsoenlijkheid.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Door een nazi opgevoed?.
Tering, hoeh, een sneeuwbal tegen de ruit. Ik heb wel ergere dingen op mijn kerfstok..
Je moet je kind anders beter opvoedenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
Ja....en?quote:
Je moet opvoeding niet overschatten. En al zeker niet denken dat een 'goede' opvoeding garandeert dat een kind zich nooit zal misdragen buitenshuis.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je moet je kind anders beter opvoeden
opvoeding kan wel heel wat schelen. en daarnaast heb je dan anderen die een corrigerende draai om de oren geven. prima toch?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:25 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Je moet opvoeding niet overschatten. En al zeker niet denken dat een 'goede' opvoeding garandeert dat een kind zich nooit zal misdragen buitenshuis.
Het ging hier over het feit dat het kind onder de ogen van z'n moeder sneeuwballen gooit en moeder er niks van zegt.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:25 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Je moet opvoeding niet overschatten. En al zeker niet denken dat een 'goede' opvoeding garandeert dat een kind zich nooit zal misdragen buitenshuis.
Iemand schreef:quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het ging hier over het feit dat het kind onder de ogen van z'n moeder sneeuwballen gooit en moeder er niks van zegt.
En het leek erop alsof jij dacht dat een 'goede' opvoeding er wel voor zorgt dat een kind zich altijd prima gedraagt. Laat ik daar iig over zeggen dat dat een misvatting is.quote:De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
Ik heb het over het feit dat zelfs sommige moeders niet eens iets zeggen terwijl het kind onder hun neus allerlei levensgevaarlijke kattekwaad uithaald.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:47 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Iemand schreef:
[..]
En het leek erop alsof jij dacht dat een 'goede' opvoeding er wel voor zorgt dat een kind zich altijd prima gedraagt. Laat ik daar iig over zeggen dat dat een misvatting is.
Ok, dat ze er helemaal niets van zeggen, vind ik ook verkeerd natuurlijk, maar in de meeste gevallen is de moeder niet eens in de buurt, wanneer kinderen dat soort dingen (buiten) doen. En dan zeg ik alsnog: ook al heb je je kind altijd 'goed' opgevoed, dan alsnog kan het gewoon voorkomen dat het huizen met sneeuwballen bekogelt oid. Die verhaaltjes van ouders die beweren dat hun kind dat nooit zal doen, kennen we zo langzamerhand wel.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb het over het feit dat zelfs sommige moeders niet eens iets zeggen terwijl het kind onder hun neus allerlei levensgevaarlijke kattekwaad uithaald.
Dan geef je helemaal een compleet verkeerd signaal naar je kinderen en kun je met gemak zeggen dat hun opvoeding zeer slecht is.
Aandoenlijkquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn wel sterk opvoeding afhankelijk.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:39 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ok, dat ze er helemaal niets van zeggen, vind ik ook verkeerd natuurlijk, maar in de meeste gevallen is de moeder niet eens in de buurt, wanneer kinderen dat soort dingen (buiten) doen. En dan zeg ik alsnog: ook al heb je je kind altijd 'goed' opgevoed, dan alsnog kan het gewoon voorkomen dat ze huizen met sneeuwballen bekogelen oid. Die verhaaltjes van ouders die beweren dat hun kind dat nooit zal doen, kennen we zo langzamerhand wel.
Dat idee berust op de misvatting dat het gedrag van kinderen enkel voortkomt uit de manier waarop ze zijn opgevoed. Inmiddels weten we wel dat dat niet het geval is.
De opvoeding van een kind van 11 kan helemaal nog niet af zijn. Een volwassene die een kind van 11 een lel verkoopt zou zich de oren van de kop moeten schamen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Je moet je kind anders beter opvoeden
Twijfelachtig verhaal. Als kind kon jij sowieso moeilijk inschatten hoe "goed" de kids werden opgevoed thuis, tenzij je echt met een klassiek tokkie-gezin had te maken misschien. Mensen die ogenschijnlijk voorbeeldige burgers zijn, kunnen waardeloze opvoeders blijken.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sommige dingen zijn wel sterk opvoeding afhankelijk.
Zoals het verschil kennen tussen het bekogelen van huizen/ramen of het bekogelen van mensen/dieren.
Dat eerste doet ieder kind (met plezier), en zolang het geen treiteren word is er niks mis mee.
Het tweede, onbekende mensen en/of dieren bekogelen, dat gebeurt vaak door de asociale kinderen. Dat zag ik heel duidelijk bij de kinderen waar ik mee omging, diegene die uit een asociaal gezin kwamen deden dat soort dingen... zo ook stenen in sneeuwballen e.d.
Zelden dat een "goed" opgevoed kind zoiets flikte, en nog zeldzamer naar vreemden toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |