abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90207401
hey iedereen,

ik heb een vraagje.
vanmiddag ging ik met een paar vrienden voor de lol in de buurt sneeuwballen tegen ramen gooien.
het waren geen harde sneeuwballen en zorgde ook niet voor schade.
we deden het ook bij een huis 1 keer en toen kwam die persoon aschter ons aan.
dat vonden we wel grappig dus kwamen nog een keer langs en hij kwam weer achter ons aan rennen.
wij zagen het als een spelletje dus we vonden het opzich wel grappig.
maar toen we daarna erlang fietste viel hij mijn vriend aan.
eerst gooide hij hem van zijn fiets en daarna begon hij op hem in te slaan.
hij heeft nu een paar wonden op zijn been.

nu komt mijn vraag (vragen): mag je daar nou een aanklacht voor indienen? en eventueel waarvoor? en wat vinden jullie daar nou van?

mvg erikdg001
pi_90207485
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:58 schreef erikdg001 het volgende:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.
vanmiddag ging ik met een paar vrienden voor de lol in de buurt sneeuwballen tegen ramen gooien.
dat vonden we wel grappig dus kwamen nog een keer langs en hij kwam weer achter ons aan rennen.

nu komt mijn vraag (vragen): mag je daar nou een aanklacht voor indienen? en eventueel waarvoor? en wat vinden jullie daar nou van?

mvg erikdg001
Lijkt me mishandeling, maarja, jij hebt hem zo boos gemaakt.
Spelfout gevonden? Boeit me niet.
pi_90207529
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:59 schreef Sandeeer het volgende:

[..]

Lijkt me mishandeling, maarja, jij hebt hem zo boos gemaakt.
Mishandeling is niet evenredig aan kattenkwaad.
pi_90207612
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2010 22:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Mishandeling is niet evenredig aan kattenkwaad.
Nee, dat denk ik idd ook niet. Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen.
Spelfout gevonden? Boeit me niet.
  maandag 20 december 2010 @ 23:01:46 #5
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_90207664
Kick richting WGR? Lijkt mij eenvoudige mishandeling.
Tics van je petten.
pi_90207729
denk je serieus dat de politie iets gaat doen omdat je vriend een paar schaafwondjes heeft?
Nothing to see here, carry on
pi_90207912
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:02 schreef RijstNatie het volgende:
denk je serieus dat de politie iets gaat doen omdat je vriend een paar schaafwondjes heeft?
het zijn ook niet een paar schaafwonden.
hij is op de stoeprand neergekomen en nu ligt zn been (een beetje) open.
  maandag 20 december 2010 @ 23:10:14 #8
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_90208250
Aan de ene kant is het niet goed te praten, dat pak slaag.... aan de andere kant vroegen jullie er natuurlijk wel om. Die persoon zou verstandiger moeten zijn (had 'ie je genegeerd dan was er niets gebeurd verder) maar jullie ook; als iemand kennelijk zo pissig wordt dan kan je beter afstand nemen.
pi_90208531
Gewoon lekker aangifte doen, de vraag of het een zaak wordt zal van de omstandigheden/bewijs afhangen, maar toch...
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_90208548
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:10 schreef Beardy het volgende:
Aan de ene kant is het niet goed te praten, dat pak slaag.... aan de andere kant vroegen jullie er natuurlijk wel om. Die persoon zou verstandiger moeten zijn (had 'ie je genegeerd dan was er niets gebeurd verder) maar jullie ook; als iemand kennelijk zo pissig wordt dan kan je beter afstand nemen.
daar zijn we nu wel achter gekomen.
maar opzich was het 1 uitdaging: sneeuwbal.
verder is het niet echt uitdagen geweest alleen langslopen.
pi_90208559
Je mag echt niet iemand mishandelen. Ik ben zeer kattekwaad gericht, vroeger en nu ook nog wel als ik iets moois kan uithalen. Als iemand het niet leuk vind, dan pakt die je maar en jaagt de stuipen op het lijf ofzo... of laat je de zooi opruimen. Mishandeling mag gewoon niet.
Think about a woman. Doesn't know you're thinking about her. Doesn't care you're thinking about her. Makes you think about her even more.
pi_90208767
hij had ons wel kunnen aanspreken voor die sneeuwbal (begrijpelijk)
maar langslopen is toch niet verboden?
  dinsdag 21 december 2010 @ 03:47:24 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_90219393
WGR.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 21 december 2010 @ 03:57:01 #14
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90219503
Wat een boel achterlijken lopen er hier toch rond. Natuurlijk mag je hier aangifte van doen en het gooien op mishandeling. Een sneeuwbal op iemand zijn raam gooien rechtvaardigt het nog niet om diegene dan maar te mishandelen. Ik vind het terecht mocht je vriend hier aangifte van doen. Voor eigen rechter spelen is nog altijd niet toegestaan en kinderen mishandelen die in al hun jeugdigheid dergelijke kinderlijke streken uithalen is gewoonweg triest.
pi_90219710
Aangifte doen. Belachelijk zulke reacties.
pi_90221264
Les: Als je iemand hebt getergd, probeer dan uit zijn buurt te blijven daarna. Deze les kan je in je verdere leven ook wel gebruiken.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_90221593
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:18 schreef erikdg001 het volgende:
hij had ons wel kunnen aanspreken voor die sneeuwbal (begrijpelijk)
maar langslopen is toch niet verboden?
Dat die persoon achter jullie aan kwam lopen moet toch duidelijk genoeg zijn dat diegene er niet van gediend is?

(Nee, dan mag je nog niet iemand mishandelen.)
pi_90221835
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 04:16 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Aangifte doen. Belachelijk zulke reacties.
En nóg 2x langsgaan om te treiteren, ná die sneeuwbal is niet belachelijk? Gezien de zo te lezen vrij minimale verwondingen, (we gaan van "paar wonden" naar "een beetje open", en ik gok over een 30 tal posts 1 blauw plekje ofzo) is het wat mij betreft erg kleinzerig om aangifte te gaan doen.

Beetje geval van kont-branden-blaren-zitten wat mij betreft, alstie ze nou met een honkbalknuppel de tanden uit de bek had gerost was het echt buiten proporties geweest, maar dit valt wat mij betreft (nog net) in de marge. Sneeuwballen tegen de ruiten maken een flinke herrie, ik zou me er ook rot van schrikken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90221915
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 22:58 schreef erikdg001 het volgende:
hey iedereen,

ik heb een vraagje.

mvg erikdg001
Hoe oud zijn jij en betrokken vrienden ts?
Je suis Charlie Sheen
pi_90221944
Aangifte doen natuurlijk. Maar slim is het natuurlijk niet, je wist dat die man er niet van gediend was en zich behoorlijk getreird voelde door jullie. Dan is het niet slim om de zelfde dag nog vrolijk langs zijn deur te fietsen, dan vraag je naar mijn inziens om problemen. Of de politie wat met de aangifte doet is een tweede denk het eerlijk gezegd niet
pi_90222012
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:18 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En nóg 2x langsgaan om te treiteren, ná die sneeuwbal is niet belachelijk? Gezien de zo te lezen vrij minimale verwondingen, (we gaan van "paar wonden" naar "een beetje open", en ik gok over een 30 tal posts 1 blauw plekje ofzo) is het wat mij betreft erg kleinzerig om aangifte te gaan doen.

Beetje geval van kont-branden-blaren-zitten wat mij betreft, alstie ze nou met een honkbalknuppel de tanden uit de bek had gerost was het echt buiten proporties geweest, maar dit valt wat mij betreft (nog net) in de marge. Sneeuwballen tegen de ruiten maken een flinke herrie, ik zou me er ook rot van schrikken.
Hou toch op, alsof jij vroeger nooit kattekwaad hebt uitgehaald. Dus jij vindt het gerechtvaardig om iemand in elkaar te rossen die sneeuwballen tegen jou raam aan gooit? Je gaat als volwassen man toch geen 'kinderen' in elkaar slaan om zoiets. Ben je wel helemaal lekker?
pi_90222065
Laten we het zo zeggen, als je het bij mij had gedaan had ik jullie allemaal van de fiets af getrokken. 1x is leuk, maar als dan duidelijk is gemaakt dat persoon x er niet van gediend is en dan nog 2x langs gaan is gewoon diep triest.

Doet me denken aan hier in Den Haag. Ik fiets elke dag 2x door de schilderswijk en daar zie je dat de bontkraagjes op de jas daadwerkelijk deze dagen een functie hebben. Maar dat terzijde.

Al die jochies vinden het heerlijk sneeuwballen te gooien op auto's (och das niet zo erg) maar ook zeker op mensen die te wachten staan bij t stoplicht op de fiets. Aanspreken op gedrag wil bij dat soort jongens al niet meer (of ze verstaan mij niet) Dus wat moet ik dan? Politie bellen? Nee ik stap er op af en als ze niet wegrennen, wat de hele week al gebeurt, dan krijgen ze een beste draai om de oren.. Ik accepteer dat gezeur in ieder geval niet. En dan kunnen alle moraalridders hier er wat van vinden, t interesseert me niets!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_90222091
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:23 schreef plesner het volgende:
Aangifte doen natuurlijk. Maar slim is het natuurlijk niet, je wist dat die man er niet van gediend was en zich behoorlijk getreird voelde door jullie. Dan is het niet slim om de zelfde dag nog vrolijk langs zijn deur te fietsen, dan vraag je naar mijn inziens om problemen. Of de politie wat met de aangifte doet is een tweede denk het eerlijk gezegd niet
Natuurlijk? Eerst gaan ze herhaaldelijk treiterend langs het huis van iemand die er geen twijfel over laat bestaan dat hij geen prijs stelt op de treiterpraktijken van de ts, vervolgens komen ze nog een keer langs dat huis, is de bewoner zich erop bedacht en onderneemt actie.

Als de vriend in kwestie noemenswaardig letsel had opgelopen was ik het met je eens geweest maar zo te horen stelt het maar weinig voor.

Zou een mooie boel worden; onopgevoede kinderen (in het gunstigste geval, TS zou maar zo >16 kunnen zijn) kunnen keer op keer langskomen en je moedwillig overlast bezorgen zonder dat jij hiertegen iets kunt doen. Geef je ze wel een duidelijk signaal (Dat je boos achter ze aankomt vinden ze immers alleen maar grappig..) dan doen ze ineens aangifte tegen jou. :')

Ik zou het bijna betreuren dat de persoon in kwestie geen honkbalknuppel heeft meegebracht. Stelletje falers. :N
Je suis Charlie Sheen
pi_90222145
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:31 schreef RanTheMan het volgende:
Laten we het zo zeggen, als je het bij mij had gedaan had ik jullie allemaal van de fiets af getrokken. 1x is leuk, maar als dan duidelijk is gemaakt dat persoon x er niet van gediend is en dan nog 2x langs gaan is gewoon diep triest.

Doet me denken aan hier in Den Haag. Ik fiets elke dag 2x door de schilderswijk en daar zie je dat de bontkraagjes op de jas daadwerkelijk deze dagen een functie hebben. Maar dat terzijde.

Al die jochies vinden het heerlijk sneeuwballen te gooien op auto's (och das niet zo erg) maar ook zeker op mensen die te wachten staan bij t stoplicht op de fiets. Aanspreken op gedrag wil bij dat soort jongens al niet meer (of ze verstaan mij niet) Dus wat moet ik dan? Politie bellen? Nee ik stap er op af en als ze niet wegrennen, wat de hele week al gebeurt, dan krijgen ze een beste draai om de oren.. Ik accepteer dat gezeur in ieder geval niet. En dan kunnen alle moraalridders hier er wat van vinden, t interesseert me niets!
Sorry maar er is een groot verschil tussen sneeuwballen op mensen of op huizen gooien.
pi_90222255
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:35 schreef plesner het volgende:

[..]

Sorry maar er is een groot verschil tussen sneeuwballen op mensen of op huizen gooien.
Klopt maar waar ligt de grens? Dus als de bewoner duidelijk laat merken dat hij er niet van gediend is dan mag je t nog wel 2x doen, of 10x omdat t maar een raam is of een huis o.i.d.? En wat nu als er een tuinkabouter sneuvelt of weet ik veel wat, dan mag dat ook omdat t geen mens is? Waar ligt de grens :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')