slaan werkt ook, bangmaken hoeft dus nietquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:49 schreef pinine het volgende:
vorig jaar gooiden een groep jongens iets van 100 sneeuwballen naar mijn ramen, dat was dus gewoon pesterij, ik heb ze finaal verrotgescholdenen dat hielp
, bangmaken werkt ook slaan hoeft dus niet
Als moeder niks zeggen terwijl je kind sneeuwballen naar vreemden gooit recht onder je neus. Schaam je!quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De opvoeding van een kind van 11 kan helemaal nog niet af zijn. Een volwassene die een kind van 11 een lel verkoopt zou zich de oren van de kop moeten schamen.
ik weet niet waar jij vandaan komt. maar in sommige randstadbuurten zijn jongens van 11 gewoon door de wol geverfde, hondsbrutale, semi-crimineeltjes. ok, hun opvoeding is nog niet klaar omdat ze die schijnbaar nooit hebben gehad.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De opvoeding van een kind van 11 kan helemaal nog niet af zijn. Een volwassene die een kind van 11 een lel verkoopt zou zich de oren van de kop moeten schamen.
Vertel dat dan aan die moeder en aan het kind maar ga geen kinderen meppen. Als je dat wel doet moet je ook niet lopen pochen met een goede opvoeding, dat is dan een vlag op een modderschuit.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als moeder niks zeggen terwijl je kind sneeuwballen naar vreemden gooit recht onder je neus. Schaam je!
Waar zeg ik dat ik dat 11 jarig snotjoch zou meppen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:33 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Vertel dat dan aan die moeder en aan het kind maar ga geen kinderen meppen. Als je dat wel doet moet je ook niet lopen pochen met een goede opvoeding, dat is dan een vlag op een modderschuit.
Waar zeg ik dat je dat zou doen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:42 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat 11 jarig snotjoch zou meppen?
Ik ben zo pacifist als maar kan zijn.
Je hele post is 1 grote wijzende vingerquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:55 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat je dat zou doen?
Een pacifist die geweld niet afkeurt? Bijzonder!
Dit. Heb vroeger ook rake klappen gekregen van een boer waar ik een appeltje van zijn boom plukte. We speelde een keer op een hooizolder in een weiland van een boer en die was not amused(zijn balen hooi waren verziekt). Hij reed met de trekker over onze fietsen. Thuis kreeg je ook nog rake klappen. Zo ging dat. Achteraf moet je erom lachen. Maar op dat moment zat je in zwaar weer. Och als ik alle klappen moet tellen die ik vroeger heb gekregen dan waren velen aangeklaagd voor mishandeling in de huidige tijd. Leerzaam was het allemaal wel.quote:Op maandag 20 december 2010 20:37 schreef Ciske- het volgende:
Jammer dat de OP zo summier is. Waar staat dat van die honkbalknuppel trouwens? Dat is natuurlijk sowieso niet oké om daarmee te slaan. Maar een schop onder je kont of een draai om je oren... tja, sorry hoor... heb ik ook vaak genoeg gehad vroeger als ik dergelijke dingen uithaalde. Dat risico loop je nou eenmaal als je gaat lopen uitdagen en daar zeur je dus ook niet over. Wij schoten pijltjes bij de buurman naar binnen totdat die vloekend naar buiten achter je aan kwam. Als ie je dan te pakken kreeg was je ook nog niet jarig, plus dat hij nog eens bij je ouders kwam klagen, waarvan je dan ook nog eens op je duvel kreeg. Wat overigens wat anders is dan in elkaar geslagen worden maar een paar tikken waren er toch wel bij.
Ik ben geen fan van kinderen slaan maar mensen miepen er wel te gauw over tegenwoordig.
Oh, nee, dat maakt het verhaal anders, dan moet je hem slaan...quote:Op maandag 20 december 2010 19:21 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Dit dus.
Als je dieper graaft blijkt misschien ineens dat er voor de 6e keer en na meerdere waarschuwingen die dag een salvo ijsballen tegen de ramen aan knalde vergezeld met uitdagen en beledigen.
Verontwaardiging doet het goed bij de lezer en als je een kop uit het lokale krant overtikt heb je nu eenmaal weinig achtergrond.
En wat moet iemand dan doen als jouw 11-jarige langs de weg sneeuwballen naar rijdende auto's staat te gooien waardoor dus ongelukken kunnen ontstaan? Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?quote:Op dinsdag 21 december 2010 16:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De volwassene die mijn 11-jarige om wat voor reden dan ook een lel verkoopt heeft een heel groot probleem.
komen we weer terug op hetvolgende: je kunt je kind niet 24 uur per dag controleren en onder druk van vriendjes kan hij het wel gaan doen. een flinke draai om de oren van een vreemde moet dan gerechtvaardigd zijn. je helpt immers mee in de opvoeding. als pa dan verhaal komt halen en echt vervelend gaat doen, kan ie zijn knieschijven oprapen.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef Ciske- het volgende:
[..]
En wat moet iemand dan doen als jouw 11-jarige langs de weg sneeuwballen naar rijdende auto's staat te gooien waardoor dus ongelukken kunnen ontstaan? Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?
Als je van een sneeuwbal op je auto de macht over het stuur verliest dan moet je misschien maar helemaal niet meer gaan autorijden.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef Ciske- het volgende:
[..]
En wat moet iemand dan doen als jouw 11-jarige langs de weg sneeuwballen naar rijdende auto's staat te gooien waardoor dus ongelukken kunnen ontstaan? Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?
Nee nu snap ik het: als je iemand een onverantwoordelijk kutwijf vindt, mag je haar 11 jarig kind slaan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 21:39 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als moeder niks zeggen terwijl je kind sneeuwballen naar vreemden gooit recht onder je neus. Schaam je!
haha wat een aanwinst deze ''user''quote:Op maandag 20 december 2010 17:56 schreef Holzfäller het volgende:
Wel netjes dat hij op de rug slaat.
Dat is ook mijn gedachte hoor, maar ik vroeg me dus af hoe hij dat voor zich zag. Maar uit zijn onderstaande reactie blijkt wel dat t gewoon een troll is.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Komen we weer terug op hetvolgende: je kunt je kind niet 24 uur per dag controleren en onder druk van vriendjes kan hij het wel gaan doen. een flinke draai om de oren van een vreemde moet dan gerechtvaardigd zijn. je helpt immers mee in de opvoeding. als pa dan verhaal komt halen en echt vervelend gaat doen, kan ie zijn knieschijven oprapen.
quote:Op woensdag 22 december 2010 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je van een sneeuwbal op je auto de macht over het stuur verliest dan moet je misschien maar helemaal niet meer gaan autorijden.
Het kan dus ook anders maar dan had het topic moeten heten: " Sneeuwballengooier geeft klappen" of "sneeuwballengooier steekt man neer en slaat omstanders KO" .quote:Neergestoken om sneeuwbal
HOORN - Een 34-jarige man uit Medemblik is neergestoken, nadat hij een opmerking had gemaakt tegen iemand die een sneeuwbal in zijn gezicht gooide. Tientallen getuigen keken toe, maar grepen niet in...
De sneeuwbalgooier stak de man na de woordenwisseling meerdere keren met een mes. Ook de stiefvader en moeder van het slachtoffer werden door de agressieveling en vier andere mannen mishandeld.
Het slachtoffer werd na het incident opgenomen in het ziekenhuis, maar raakte slechts lichtgewond. "Mijn ruim vallende winterjas bleek de messteken voor het grootste gedeelte te hebben opgevangen. Daardoor had ik slechts oppervlakkige steekwonden in mijn zij", zegt de man in het AD.
Getuigen deden niets
De moeder van het slachtoffer zag de steekpartij gebeuren en riep de tientallen getuigen op te helpen. Niemand greep echter in. Even later werd de vrouw tegen de grond geslagen door vier mannen die 'uit het niets' opdoken. Ze bleef roerloos liggen, waarna ook haar man in elkaar werd geslagen. Hij liep een gebroken knieschijf op.
De slachtoffers uit Medemblik hopen dat de daders snel worden opgespoord. "Dat zou een pak van ons hart zijn. De volgende keer als ik word geraakt door een sneeuwbal zal ik er net zo hard iets van zeggen."
Zoals ik al eerder zei: het is een illusie om te denken dat kids dergelijk gedrag niet vertonen, wanneer je hen 'goed' opvoedt. De opvoeding is wel belangrijk, maar biedt geen enkele garantie.quote:Op woensdag 22 december 2010 19:21 schreef Ciske- het volgende:
Stopt hij na "foei jongetje, niet meer doen hè" dan meteen? Of nog beter: zorg jij dat hij dergelijk gedrag überhaupt niet vertoont?
Is voor bepaalde mensen verleidelijk en klinkt erg populair, maar het idee dat "een flinke draai om de oren" bijdraagt aan de opvoeding is achterhaald en bovenal heel erg dom. Zeker in deze context.quote:Op woensdag 22 december 2010 20:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
komen we weer terug op hetvolgende: je kunt je kind niet 24 uur per dag controleren en onder druk van vriendjes kan hij het wel gaan doen. een flinke draai om de oren van een vreemde moet dan gerechtvaardigd zijn. je helpt immers mee in de opvoeding. als pa dan verhaal komt halen en echt vervelend gaat doen, kan ie zijn knieschijven oprapen.
Aan die nieuwerwetse inzichten van jou hebben we de generatie prinsenkinderen te danken. Jongeren die alleen nog maar naar "argumenten" willen luisteren en dat zelfs eigenlijk liever niet.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:42 schreef Holzfäller het volgende:
het idee dat "een flinke draai om de oren" bijdraagt aan de opvoeding is achterhaald en bovenal heel erg dom.
Ja, leuk en aardig, maar zoals ik al zei: het idee dat een "flinke tik" bijdraagt aan een betere samenleving is weerlegd. Dus wat is jouw bedoeling ermee?quote:Op donderdag 23 december 2010 13:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Aan die nieuwerwetse inzichten van jou hebben we de generatie prinsenkinderen te danken. Jongeren die alleen nog maar naar "argumenten" willen luisteren en dat zelfs eigenlijk liever niet.
Een flinke tik bij tijd en wijle doet wonderen..
Blijven volhouden dat jij gelijk hebt maakt je punt niet sterker.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:58 schreef Holzfäller het volgende:
[..]
Ja, leuk en aardig, maar zoals ik al zei: het idee dat een "flinke tik" bijdraagt aan een betere samenleving is weerlegd. Dus wat is jouw bedoeling ermee?
Jouw aanpak berust op een misvatting. Dat het meerdere malen gezegd moet worden, komt voort uit het feit dat je nogal hardhorig en arrogant bent. In tegenstelling tot jij kan ik jou onderzoeken laten zien. Jouw geblaat is letterlijk nergens op gebaseerd. Nouja, boeren'slimheid' en populisme. Maar hoeveel heeft dat de wereld gebracht?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
Blijven volhouden dat jij gelijk hebt maakt je punt niet sterker.
Soms moeten kinderen een zeker normbesef worden bijgebracht. Dat kan met woorden, in de meeste gevallen verdient die aanpak de voorkeur; maar in bepaalde situaties wil een flinke tik effectiever zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |