Ach ja. Voor veel bijgelovigen is respect nu eenmaal volledig eenrichtingsverkeer.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Heel onze samenleving zit nog vol met misplaatst rekening houden met de religieuzen.
Boze ouders willen ook posters verbieden en dat valt ook onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:19 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee, dat is vrijheid van meningsuiting en daar ben ik een groot voorstander van.
Iets dat je bepaald niet kan zeggen van de hardcore gristenen die posters, programma's, tentoonstellingen en concerten willen verbieden.
Seksueel misbruik wordt ook gefaciliteerd door kinderopvangcentra en zwemverenigingen. Dierenactivistenorganisaties proberen ook wetenschappelijk onderzoek te dwarsbomen.quote:[..]
Nu inderdaad wel. Omdat hun bijgeloof enkel met veel strijd in de privéhoek is beland waar het thuishoort.
We zijn net van anderhalf millennium gristelijke onderdrukking af en dat wil ik graag zo houden.
[..]
's Kijken - hun regeltjes op willen dwingen, sexueel misbruik faciliteren, wetenschap als stamcelonderzoek dwarsbomen, via de "Intelligent Design"-achterdeur proberen iets lachwekkends als het creationisme terug te smokkelen in het onderwijs, het alleenrecht op moraal claimen en mij wegzetten als immorele minderwaardige zondaar...
Het is puur democratie als een minister een wet weer op wil graven? Wat is daar anders aan dan dat er een btw-verhoging op kunst wordt gefaciliteerd? Daar kan je ook last van hebben?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Uhh nog niet zo lang geleden hadden we een minister die het waanzinnig verbod op godslastering weer op wilde graven (alsof een god niet voor zichzelf kan zorgen).
Ik wil gewoon kunnen winkelen op zondag. Een troonrede zonder imaginaire vriend er in.
's zondags 's ochtends zoveel herrie mogen maken als ik wil.
Stamcel onderzoek is beperkt door de gristelijke meute.
Dan te denken aan alle aids doden in afrika dankzij de paus.
Nog steeds vrage wetten over zedelijkheid en drugs die gebaseerd zijn op gristelijke religie.
Nog steeds geen 100% vrijheid om over je eigen lichaam te beschikken.
Als ik euthanasie wil plegen, het is mijn lichaam laat me.
Constante gezeik over gristenen die zich beledigd voelen.
(Kijk eens op www.goedgelovig.nl voor een meer gristelijke invalshoek op dit onderwerp).
(Gouden bikini)
etc etc etc etc.
Als ik me een beetje kwaad maak kan ik zo nog uren doorgaan.
Heel onze samenleving zit nog vol met misplaatst rekening houden met de religieuzen.
Nee, dan "heidenen zijn minderwaardig", "ongelovigen hebben geen moraal" en "jullie zullen later voor eeuwig worden gemarteld door onze liefhebbende god"..!quote:Op donderdag 23 december 2010 12:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Met wederzijds respect kunnen we gewoon samenleven, maar opmerkingen als 'christenen leven in een waan', 'imaginair vriendje' en 'seksueel misbruik faciliteren' getuigt niet echt van respect van jullie kant. Dat jullie dat dan toch dwingen van christenen is hypocriet.
Dit met een kleine aanvulling.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:47 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Nee, dan "heidenen zijn minderwaardig", "ongelovigen hebben geen moraal" en "jullie zullen later voor eeuwig worden gemarteld door onze liefhebbende god"..!
Ja, daar druipt het respect werkelijk vanaf.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de term "rationeel". Ik noem mezelf immers evenmin "akabouterist" en "anastrologist" omdat ik niet in kabouters en astrologie geloof.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Na 2000 jaar hysterie door gelovigen hebben atheïsten ook wel het recht om zo af en toe wat hysterisch te reageren.
Van mij hoef je geen respect te hebben voor God of Zeus, dat moet je zelf weten. Het gaat mij om het respect voor de mensen, en voor de mening die ze verkondigen. Dat lijkt me toch niets teveel gevraagd in een democratische samenleving.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:55 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit met een kleine aanvulling.
Ik heb net zoveel respect voor jouw imaginaire vriend als voor allah, zeus, ra, brahman, apollo, assepoester, repelsteeltje, het vliegend spagetti monster en alle anderen verzinselen van de mensheid.
Jij hebt te arrogantie om te zeggen dat jouw imaginaire vriend de enige waarheid heeft.
En je voelt je gesterkt omdat er een heleboel andere mensen zijn met dezelfde waan als jij.
Verwerp je eigenlijk evolutie? Of hebben we het in jouw geval over gatentheologie?
Na 2000 jaar hysterie door gelovigen hebben atheïsten ook wel het recht om zo af en toe wat hysterisch te reageren.
Ik zie het als christen zijnde natuurlijk door een wat andere bril. Maar ik had juist het gevoel dat de kritische vragen wél eerlijk werden getoond.quote:Op vrijdag 24 december 2010 23:43 schreef UltraR het volgende:
Ik heb, als van christelijk geloof gevallene, zitten kijken. En het viel me nogal tegen.
Eigenlijk vind ik het een ontzettend inhoudsloos programma. Je kan er naar kijken en na afloop ben je geen centimeter dichterbij maar ook geen centimeter verderaf van het geloof geraakt.
Het programma komt eigenlijk neer op zoveel mogelijk met gelovigen omgaan en hun verhaal aanhoren en de deelnemers zo vaak mogelijk laten zeggen dat ze het toch eigenlijk allemaal wel erg mooi vinden, maar het nog niet echt voelen.
Echt kritisch wordt er nooit naar het geloof gekeken. De deelnemers zijn -echt- op zoek en willen het geloof graag vinden, zo wordt het iig neergezet door de EO.
Deelnemers die daadwerkelijk onderbouwde vraagtekens bij het geloof zetten, en dat is makkelijk zat, doen aan deze programma's niet mee.
Simpele eerste kritische vragen mbt geloof als "waarom hebben holocaust en 11 september plaatsgevonden? Waarom sterven kleine kinderen aan honger, oorlog en aids? Waarom worden 1 op de 5 kinderen op aarde misbruikt (zoals gisteren naar buiten kwam vanuit de VN) als er een liefhebbende almachtige God bestaat?" worden niet gesteld.
Logisch natuurlijk aangezien het een EO programma is, maar stiekem had ik toch wat hogere verwachtingen. Ik had het graag diepgaander zien gaan. Maar ja, dan loop je het risico dat het programma het tegenovergestelde bereikt van de doelstelling van de EO. Namelijk dat mensen gaan twijfelen aan hun geloof door wat, mogelijk meer kritische, deelnemers zouden kunnen zeggen.
Wat voor verdere aandacht op zo'n opmerking zou je willen?quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:10 schreef UltraR het volgende:
Ik editte net mn tekst met dat ik niet alle afleveringen heb gezien.
Die opmerking van Dennis heb ik niet gezien, maar dat vind ik een mooie. Waarheid als een klok. Kern van de indoctrinatie waar de grote religies op drijven.
Punt voor mij is hoe daar dan verder aandacht aan wordt besteed, dan enkel de opmerking laten horen. Ik zal de overige afleveringen nog wel ff gaan kijken de komende dagen.
IJzersterk koningdavid.quote:Ik pik nu deze voorbeelden eruit om een groter punt te maken: christelijk Nederland mist inhoud. Teveel evangelisatie reikt niet verder dan 'catchy' citaten van 'Visje-posters' of het opdreunen van enkele bijbelteksten. Hiermee nemen we de vragen en twijfels van onze niet-gelovige gesprekspartner niet serieus. Dat is zonde want het christendom heeft wel degelijk antwoorden. Er zijn goede argumenten voor het christelijk geloof, zowel van filosofische als (historisch-)wetenschappelijke aard. We hoeven als christenen niet bang te zijn voor wetenschap of filosofie. Ons geloof hoeft niet te wankelen als het rationeel getoetst wordt.
Christelijk Nederland moet die onbijbelse anti-rationele houding eens laten varen. Het schrijnende gebrek aan inhoud is niet alleen zonde, het is ook zondig. Droeg Jezus ons niet op om God lief te hebben met ons hart, ziel en... ons verstand? (Matteüs 22:37)
Sterke tweet, zeer sterk.quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:25 schreef koningdavid het volgende:
Ik vond het een mooi programma, erg goed gemaakt.
Het programma is ook leerzaam voor christenen om in de spiegel te kijken om te zien wat we verkeerd doen, hier had ik vrij uitgebreid over getweet: http://www.twitlonger.com/show/7m9se4
true. De atheisten zijn er soms nog meer mee bezig dan de christenen. Die zijn er rustiger onder. Verkondigen alleen dat ze lid zijn van de EO of de kerkdienst bijwonen en thats it (in mijn omgeving dan). En de atheisten in mijn omgeving hoef je maar de G van God te zeggen en ze gaan me toch een preek houden waarom hij niet bestaat en blabla. En dat vind ik dan ook erg opdringerig.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:30 schreef Harmankardon het volgende:
Wat ik nu echt nooit begrijp is dat atheïsten zich zo ontzettend met het geloof/gelovigen bezig houden. Laat lekker zitten, wat kan jou de bijbel verrekken. Dan komen ze weer met tig argumenten waarom dit niet kan en dat onzin is. Sprookjesboek dit en naïviteit dat. Geloof is geloof en je kunt het niet verwerpen.
Dat ligt er aan wat voor atheist je bent denk ik. Ik heb me moeten ontworstelen aan tig jaar indoctrinatie door christendom en ik ben daar fel op. Mijn dochter daarintegen die heeft zoiets van ach het is een sprookje, boeiend kunnen we het niet over wat interessants gaan hebben?quote:Op zondag 2 januari 2011 11:55 schreef Apotheose het volgende:
true. De atheisten zijn er soms nog meer mee bezig dan de christenen. Die zijn er rustiger onder. Verkondigen alleen dat ze lid zijn van de EO of de kerkdienst bijwonen en thats it (in mijn omgeving dan). En de atheisten in mijn omgeving hoef je maar de G van God te zeggen en ze gaan me toch een preek houden waarom hij niet bestaat en blabla. En dat vind ik dan ook erg opdringerig.
quote:Op zondag 2 januari 2011 12:26 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik heb me moeten ontworstelen aan tig jaar indoctrinatie door christendom en ik ben daar fel op.
Wat een genuanceerde samenvatting van de geschiedenis zeg! Die martelingen en brandstapels waren ook echt structureel ja! Honderdenduizenden mensen die vermoord zijn!quote:Op zondag 2 januari 2011 12:53 schreef Telecaster het volgende:
Het blijft grappig, duizenden jaren christelijke onderdrukking, marteling, brandstapels, censuur en bemoeizucht
Nou... met de kruistochten zal je toch wel in die getallen terecht komen.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:37 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat een genuanceerde samenvatting van de geschiedenis zeg! Die martelingen en brandstapels waren ook echt structureel ja! Honderdenduizenden mensen die vermoord zijn!
NOT. Je overdrijft.
Dat klopt, maar dat was een oorlog. Een ronduit klungelige oorlog waarbij de meeste slachtoffers christen waren.quote:Op maandag 3 januari 2011 18:09 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nou... met de kruistochten zal je toch wel in die getallen terecht komen.
]quote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Uhh nog niet zo lang geleden hadden we een minister die het waanzinnig verbod op godslastering weer op wilde graven (alsof een god niet voor zichzelf kan zorgen).
Ik wil gewoon kunnen winkelen op zondag. Een troonrede zonder imaginaire vriend er in.
Stamcel onderzoek is beperkt door de gristelijke meute.
Nog steeds vrage wetten over zedelijkheid en drugs die gebaseerd zijn op gristelijke religie.
Nog steeds geen 100% vrijheid om over je eigen lichaam te beschikken.
Als ik euthanasie wil plegen, het is mijn lichaam laat me.
Constante gezeik over gristenen die zich beledigd voelen.
(Kijk eens op www.goedgelovig.nl voor een meer gristelijke invalshoek op dit onderwerp).
(Gouden bikini)
etc etc etc etc.
Als ik me een beetje kwaad maak kan ik zo nog uren doorgaan.
Er zijn genoeg steden waar de winkels ook op zondag open zijn, het zijn juist de 'kleine' winkeliers die voor de zondagsrust waren.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon kunnen winkelen op zondag.
Niet iedereen is in het weekend vrij, houd rekening met elkaar, dit heeft niets te maken met het 'Christelijkgeloof'quote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Niet alle credits aan de paus geven, in veel stammen werken ze nog met voodoo en magie, ze denken nml dat aids te genezen als ze met een maagd, geslachtsgemeenschap hebbenquote:Op donderdag 23 december 2010 12:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dat is minder dan 5% van de winkeliers. Nu weet ik wel dat het heel gristelijk is om met de minderheid te bepalen wat de meerderheid wil. Maar realistisch is het niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 18:40 schreef reformatorisch het volgende:
Er zijn genoeg steden waar de winkels ook op zondag open zijn, het zijn juist de 'kleine' winkeliers die voor de zondagsrust waren.
quote:Niet iedereen is in het weekend vrij, houd rekening met elkaar, dit heeft niets te maken met het 'Christelijkgeloof'
Niet alle credits aan de paus geven, in veel stammen werken ze nog met voodoo en magie, ze denken nml dat aids te genezen als ze met een maagd, geslachtsgemeenschap hebben
Jep, want die 2 zijn na dit programma samen..quote:Op maandag 4 februari 2013 19:29 schreef miep63 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Patricia P. hiervan vindt.
stond er zelf ook wel even van te kijkenquote:Op maandag 4 februari 2013 20:03 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Ben je een beetje wereld vreemd?
nee, maar okselhaar bij vrouwen vind ik ranzigquote:Op maandag 4 februari 2013 20:03 schreef LuciferRising het volgende:
[..]
Ben je een beetje wereld vreemd?
het is waar. Ik ken Ryanne namelijk.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:12 schreef Viking84 het volgende:
http://www.showvandaag.nl(...)e-voor-elle-bandita/Benieuwd of het echt waar is!
Misschien heeft ze wel eens last van een ontsteking onder de oksel, dan adviseert een arts weleens om het (helaas) te laten hangen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 12:25 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee, maar okselhaar bij vrouwen vind ik ranzig
zal het daar beneden ook wel niet veel beter zijn
de meeste vrouwen zullen dan niet in shirtjes zonder mouwen lopen om het maar te verbergenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:48 schreef miep63 het volgende:
[..]
Misschien heeft ze wel eens last van een ontsteking onder de oksel, dan adviseert een arts weleens om het (helaas) te laten hangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |