Ik niet. Waarom zou ik ook gaan kijken naar een speurtocht naar een figuur uit een fictiewerkje?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
quote:Op maandag 20 december 2010 16:19 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik niet. Waarom zou ik ook gaan kijken naar een speurtocht naar een figuur uit een fictiewerkje?imaginair vriendjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Meeste kinderen hebben dat, maarja als je volwassen wordt mag je verwachten dat die fantasie minder wordt.
Sja. Congitieve dissonantie is een bitch.quote:Op maandag 20 december 2010 16:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
imaginair vriendje![]()
Meeste kinderen hebben dat, maarja als je volwassen wordt mag je verwachten dat die fantasie minder wordt.
Op zich houd ik daar enorm van. Maar als die sprookjes en sterke verhalen verteld worden door mensen die in de waan verkeren dat het allemaal realiteit is, wordt het op een gegeven moment schrijnend.quote:Op maandag 20 december 2010 16:36 schreef boyv het volgende:
Heel vermakelijk ongetwijfeld, als je van sprookjes en sterke verhalen houdt.
Laat staan Gordon die in je keelgat schiet.quote:Op maandag 20 december 2010 18:23 schreef RaymanNL het volgende:
Dat dat hier in het verkeerde keelgat zou schieten had ik al wel verwacht, FOK!kers zijn niet zo gek op Gordon
Ja, grappig dat ze daar blijkbarr heel snel op kan overstappenquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:10 schreef marcodej het volgende:
Wel apart, dat Belgische accent ineens van Liselotte.
Je mag ook pmenquote:
Hoe komt het dat je niet meer gelooft?quote:
Vind ik altijd een moeilijke vraag. Ik geloof altijd wel dat er 'iets' is tussen hemel en aarde. Ik heb vroeger altijd wel op een christelijk basisschool gezeten, dus ik ben zeker bekend met de Bijbelverhalen en heb me daar ook nooit zo van afgekeerd zoals veel klasgenoten wel later zouden doen. Maar naast die schoolperiode ben ik erg eigenlijk nooit zo mee bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat ik wel veel spirituele boeken enzo heb gelezen, omdat het hele fenomeen me wel altijd boeit.quote:
Oké duidelijk. Ik vraag me telkens maar weer af wat die mensen ineens voelen zodat ze zo stellig geloven ineens. Net als Gordon.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:49 schreef pjotr2001 het volgende:
dat wordt een heel verhaal.
In het kort:
Het is mij steeds duidelijker dat die verhalen verzonnen zijn door mensen.
Dat neemt trouwens niet weg, dat er best heel zinnige en inspirerende verhalen in de bijbel staan. Ze zijn alleen niet heilig.
Hoe leg je dat gevoel/idee uit aan iemand die daar niet in gelooft? Wat voor kracht (?) voel je dan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Vind ik altijd een moeilijke vraag. Ik geloof altijd wel dat er 'iets' is tussen hemel en aarde. Ik heb vroeger altijd wel op een christelijk basisschool gezeten, dus ik ben zeker bekend met de Bijbelverhalen en heb me daar ook nooit zo van afgekeerd zoals veel klasgenoten wel later zouden doen. Maar naast die schoolperiode ben ik erg eigenlijk nooit zo mee bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat ik wel veel spirituele boeken enzo heb gelezen, omdat het hele fenomeen me wel altijd boeit.
Heeft niet zozeer met gevoel te maken. Maar meer met gebeurtenissen die eigenlijk te toevallig waren waardoor je gaat denken 'er moeten wel meer zijn tussen hemel en aarde'.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:09 schreef deepart het volgende:
[..]
Hoe leg je dat gevoel/idee uit aan iemand die daar niet in gelooft? Wat voor kracht (?) voel je dan.
Ik heb altijd het idee dat als je dingen wil zien dat je ze ook ziet. Maar ik sta open voor jouw kant van het verhaal.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:12 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Heeft niet zozeer met gevoel te maken. Maar meer met gebeurtenissen die eigenlijk te toevallig waren waardoor je gaat denken 'er moeten wel meer zijn tussen hemel en aarde'.
Maar zo'n gevoel of teken zoals Gordon herken ik echter niet.
Yep.quote:
Wil je mij het geheim vertellen? Mag in PM.quote:Op dinsdag 21 december 2010 23:49 schreef marcodej het volgende:
Die zandkunstenaar maakt mooie dingen, knap.
[..]
Yep.
Keihard werken.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:15 schreef deepart het volgende:
[..]
Wil je mij het geheim vertellen? Mag in PM.
Dat laatste lijkt me nou juist bij uitstek een goede beschrijving van gelovigen.quote:Op woensdag 22 december 2010 00:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Geloven is ook dan niet de meest makkelijke bezigheid. Het makkelijkste is om lekker je leven te leiden en je niks af te vragen.
QFT!quote:Op woensdag 22 december 2010 13:35 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me nou juist bij uitstek een goede beschrijving van gelovigen.
Yup. Het ontloopt inderdaad niet de Verklaring Voor Alles uit die ene aflevering van de Simpsons:quote:Op woensdag 22 december 2010 14:13 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Wat is het dan heerlijk om met God bezig te zijn en daar de verklaring in te zoeken.
Liever niet, met Uw welnemen.quote:
Voornamelijk omdat bijgelovigen zichzelf en hun normen ook aan mij opdringen.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:30 schreef Harmankardon het volgende:
Wat ik nu echt nooit begrijp is dat atheïsten zich zo ontzettend met het geloof/gelovigen bezig houden.
Omdat gelovigen uitgerust zijn met zendingsdrang en dus zo nodig ieder ander proberen te bekeren of tenminste iedereen volgens de wetten van hun imaginaire vriend te laten leven. Of in andere woorden omdat gelovigen al 1500 flinke stempel op de samenleving drukken en de bewegingsvrijheid van mensen beperken en de algemene vaart der volkeren beperken.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:33 schreef Grunsfan het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 23 december 2010 10:30 schreef Harmankardon het volgende:
Wat ik nu echt nooit begrijp is dat atheïsten zich zo ontzettend met het geloof/gelovigen bezig houden. Laat lekker zitten, wat kan jou de bijbel verrekken. "
Vanuit oogpunt van een gelovige is dit niet meer dan logisch. Stel je gelooft in die imaginaire vriend en dat prul boek.quote:Wat ik niet snap, is waarom gelovigen hun levenswijze juist opdringen aan atheisten. Abortusdiscussie, winkelsluitingstijden, hele landen in oorlog vanwege de bijbel. Hij kan me niets verrekken, waarom word ik er dan zo mee geconfronteerd? Aan het eind van de dag is iemands geloof nog altijd een legitiem excuus voor een heleboel denkwijzen die ongelovigen opgelegd worden.
Sja. Hét grote nadeel van monotheïsme.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Omdat gelovigen uitgerust zijn met zendingsdrang en dus zo nodig ieder ander proberen te bekeren of tenminste iedereen volgens de wetten van hun imaginaire vriend te laten leven.
QFT. Bidden, wat immers niet meer is dan praten met een onzichtbaar iemand, is goedbeschouwd een politiek correcte vorm van schizofrenie.quote:Het is een soort van waan denk ik. zou je niet in allah of jaweh geloven maar in zeus dan had je allang in het gekkenhuis gezeten. Maar voor een paar goden is een uitzondering gecreëerd.
Uiteraard. Wat ik zeg - van mij mag elke gristen zichzelf een gruwelijk lijden opleggen als hij denkt daar 't eeuwig leven mee te verwerven.quote:
Ja daarom zijn jullie gelukkig ook een uitstervend soort met een actieve aanhang kleiner dan 10% van alle nederlanders. Jullie spel is sinds de jaren 60 wel uitgespeeld. Het jammere is alleen dat we nu last krijgen nieuwe nederlanders met een eigen imaginaire vriend (islam), waardoor jullie als christenen je weer gesterkt noemen.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:01 schreef Jovatov het volgende:
Dat christenen tegen abortus/euthanasie en dergelijke zijn is natuurlijk hun goed recht. Dat heet vrijheid van meningsuiting en als ze daar godsdienstige argumenten bij geven dan heet dat vrijheid van godsdienst.
Dat de ChristenUnie/SGP in de politiek tegen abortus/euthanasie zijn en als zij aan de macht zijn ook die macht zouden uitoefenen door bijvoorbeeld abortus/euthanasie te verbieden dan mag dat ook, dat heet namelijk democratie.
Als je je als atheïst afzet tegen christenen of gelovigen in het algemeen en vindt dat zij hun mening als zodanig niet mogen verkondigen dan is dat hypocriet. Want jij mag dan wel je mening verkondigen, maar zij niet.
Dat dat even duidelijk mag zijn.
Wat is nu precies lastig vallen voor jou? Dat ze hun mening verkondigen over abortus? In Nederland zijn gelovigen over het algemeen vredelievend en steken ze geen abortusklinieken in de fik. Hoogstens proberen ze via een democratische weg via de politiek het te stoppen en doen ze zo nu en dan een demonstratie. Niets mis mee lijkt me, zou ik niet lastig vallen noemen.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:04 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Uiteraard. Wat ik zeg - van mij mag elke gristen zichzelf een gruwelijk lijden opleggen als hij denkt daar 't eeuwig leven mee te verwerven.
Maar val mij daar niet mee lastig terwijl we nog niet in een theocratie leven.
Hoeveel last hebben jullie van de christenen in het publieke domein, een kerkbel op zondagochtend?quote:Op donderdag 23 december 2010 12:07 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja daarom zijn jullie gelukkig ook een uitstervend soort met een actieve aanhang kleiner dan 10% van alle nederlanders. Jullie spel is sinds de jaren 60 wel uitgespeeld. Het jammere is alleen dat we nu last krijgen nieuwe nederlanders met een eigen imaginaire vriend (islam), waardoor jullie als christenen je weer gesterkt noemen.
Leven en laten leven en anderen de wet niet voorschrijven is aan gelovigen helaas niet besteed.
Nee, dat is vrijheid van meningsuiting en daar ben ik een groot voorstander van.quote:Op donderdag 23 december 2010 12:13 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat is nu precies lastig vallen voor jou? Dat ze hun mening verkondigen over abortus?
Nu inderdaad wel. Omdat hun bijgeloof enkel met veel strijd in de privéhoek is beland waar het thuishoort.quote:In Nederland zijn gelovigen over het algemeen vredelievend en steken ze geen abortusklinieken in de fik.
's Kijken - hun regeltjes op willen dwingen, sexueel misbruik faciliteren, wetenschap als stamcelonderzoek dwarsbomen, via de "Intelligent Design"-achterdeur proberen iets lachwekkends als het creationisme terug te smokkelen in het onderwijs, het alleenrecht op moraal claimen en mij wegzetten als immorele minderwaardige zondaar...quote:Hoogstens proberen ze via een democratische weg via de politiek het te stoppen en doen ze zo nu en dan een demonstratie. Niets mis mee lijkt me, zou ik niet lastig vallen noemen.
Jouw aversie tegen christenen snap ik niet.
Ja? En dus?quote:Wat leven en laten leven betreft, het zijn juist de christenen die het afbreken van menselijk leven afkeuren.
Ik woon gelukkig niet in Tilburg. Weer een mooi voorbeeld van een bijgelovige die de wet aan z'n laars lapt.quote:Hoeveel last hebben jullie van de christenen in het publieke domein, een kerkbel op zondagochtend?
Uhh nog niet zo lang geleden hadden we een minister die het waanzinnig verbod op godslastering weer op wilde graven (alsof een god niet voor zichzelf kan zorgen).quote:Op donderdag 23 december 2010 12:13 schreef Jovatov het volgende:
Hoeveel last hebben jullie van de christenen in het publieke domein, een kerkbel op zondagochtend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |