Ik niet. Waarom zou ik ook gaan kijken naar een speurtocht naar een figuur uit een fictiewerkje?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
quote:Op maandag 20 december 2010 16:19 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ik niet. Waarom zou ik ook gaan kijken naar een speurtocht naar een figuur uit een fictiewerkje?imaginair vriendjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Meeste kinderen hebben dat, maarja als je volwassen wordt mag je verwachten dat die fantasie minder wordt.
Sja. Congitieve dissonantie is een bitch.quote:Op maandag 20 december 2010 16:30 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
imaginair vriendje![]()
Meeste kinderen hebben dat, maarja als je volwassen wordt mag je verwachten dat die fantasie minder wordt.
Op zich houd ik daar enorm van. Maar als die sprookjes en sterke verhalen verteld worden door mensen die in de waan verkeren dat het allemaal realiteit is, wordt het op een gegeven moment schrijnend.quote:Op maandag 20 december 2010 16:36 schreef boyv het volgende:
Heel vermakelijk ongetwijfeld, als je van sprookjes en sterke verhalen houdt.
Laat staan Gordon die in je keelgat schiet.quote:Op maandag 20 december 2010 18:23 schreef RaymanNL het volgende:
Dat dat hier in het verkeerde keelgat zou schieten had ik al wel verwacht, FOK!kers zijn niet zo gek op Gordon
Ja, grappig dat ze daar blijkbarr heel snel op kan overstappenquote:Op dinsdag 21 december 2010 12:10 schreef marcodej het volgende:
Wel apart, dat Belgische accent ineens van Liselotte.
Je mag ook pmenquote:
Hoe komt het dat je niet meer gelooft?quote:
Vind ik altijd een moeilijke vraag. Ik geloof altijd wel dat er 'iets' is tussen hemel en aarde. Ik heb vroeger altijd wel op een christelijk basisschool gezeten, dus ik ben zeker bekend met de Bijbelverhalen en heb me daar ook nooit zo van afgekeerd zoals veel klasgenoten wel later zouden doen. Maar naast die schoolperiode ben ik erg eigenlijk nooit zo mee bezig geweest. Ik moet wel zeggen dat ik wel veel spirituele boeken enzo heb gelezen, omdat het hele fenomeen me wel altijd boeit.quote:
Oké duidelijk. Ik vraag me telkens maar weer af wat die mensen ineens voelen zodat ze zo stellig geloven ineens. Net als Gordon.quote:Op dinsdag 21 december 2010 22:49 schreef pjotr2001 het volgende:
dat wordt een heel verhaal.
In het kort:
Het is mij steeds duidelijker dat die verhalen verzonnen zijn door mensen.
Dat neemt trouwens niet weg, dat er best heel zinnige en inspirerende verhalen in de bijbel staan. Ze zijn alleen niet heilig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |