Bourgondisch = Noord-Brabant en Limburgquote:Op maandag 20 december 2010 00:57 schreef phpmystyle het volgende:
Bourgondisch chauvinistisch conservatief liberalisme. Wat zou dat toch geweldig zijn als we zo'n soort regering zouden hebben
Dat geeft niet, want dat ben ik ook. Vrijzinnig is inderdaad een beetje niksig (hoe schijf je dat woord) woord.quote:Op maandag 20 december 2010 00:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Okay.
Vrijzinnig (?) Progressiociale Liberalen.
Vrijzinnig klinkt soms ook een beetje gemaakt 'kijk-mij-gek-doen'.
Krijg dan altijd zo'n impressionistisch danseressencultuur-muts-gevoel over me heen.
En ik ben wel voor de bezuinigingen op kunst en cultuur
quote:Op maandag 20 december 2010 00:57 schreef phpmystyle het volgende:
Bourgondisch chauvinistisch conservatief liberalisme. Wat zou dat toch geweldig zijn als we zo'n soort regering zouden hebben
Arbeiders bestaan niet meer. Ik ben dan ook voor de opheffing van de PvdA en de vorming van een nieuwe partij op links zodat links uiteen valt in Sociaal-Conservatief en Sociaal-Progressief.quote:Op maandag 20 december 2010 00:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Arbeiders, Henk-en-Ingrid of het Gezin zijn wel lekkere termen?
Respectievelijk PvdA, PVV of CDA
Bourgondisch niet hoor... Al is de associatie met de VVD snel gelegdquote:Op maandag 20 december 2010 01:00 schreef Picchia het volgende:
Van de woorden bourgondisch en chauvinistisch krijg ik braakneigingen. Dat doet me denken aan het ophemelen van foute eigenschappen.
Balkenende was nog wezen debatteren op de universiteit, heeft me positief verrast, maar toch ook in de maling genomen met zijn 'op het hoger onderwijs wordt niet bezuinigt' kreten, terwijl het CDA toen al plannen had het collegegeld voor langstudeerders aan te pakken. Dat was, zeker op de TU, een belangrijk discussiepunt, maar dat deed hij af als iets dat nog uitontwikkeld moest worden en pas bij de lamlullen vervelend zou worden. 13e-jaars-studenten, zoals onze ouders. Waar blijft die tijdquote:Op maandag 20 december 2010 00:58 schreef Arglist het volgende:
[..]
Hmmm, ik vraag nooit wat mensen stemmen. Vind ik nooit echt boeiend, in ieder geval bij oppervlakkige relaties als in verenigingsverband of een projectje ofzo. Bij mijn 'echte' vrienden weet ik het wel, en het is voornamelijk VVD/PvdA, en misschien een paar daar wat tussen.
Waar ik me wel over verbaas is als ik iemand van begin 20 hoor dat ze CDA stemmen. Dat gaat er bij mij niet in.
Ik geef een hele andere dimensie aan die 2 betekenissen.quote:Op maandag 20 december 2010 00:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Bourgondisch = Noord-Brabant en Limburg
Chauvinistisch = tweede franse woord
Conservatief = SP - PVV - SGP
Liberalisme = goed
Je hebt al 1 van de 4 termen goed.
Vrijzinnig is niksigquote:Op maandag 20 december 2010 00:59 schreef TomLievense het volgende:
[..]
Dat geeft niet, want dat ben ik ook. Vrijzinnig is inderdaad een beetje niksig (hoe schijf je dat woord) woord.
Ik ken ook 1 iemand die dat doet. Dan kijk je inderdaad zo van: 'HUH! maar je bent geen 60+ met een raar accent...:S'quote:Op maandag 20 december 2010 00:58 schreef Arglist het volgende:
[..]
Hmmm, ik vraag nooit wat mensen stemmen. Vind ik nooit echt boeiend, in ieder geval bij oppervlakkige relaties als in verenigingsverband of een projectje ofzo. Bij mijn 'echte' vrienden weet ik het wel, en het is voornamelijk VVD/PvdA, en misschien een paar daar wat tussen.
Waar ik me wel over verbaas is als ik iemand van begin 20 hoor dat ze CDA stemmen. Dat gaat er bij mij niet in.
Mwah, chauvinisme is verhullen dat je nationalistisch bent en ik ben pro-Europa, aangezien onze regering dan kleiner kan worden en we lekker met rust gelaten kunnen worden zonder kleinschalige overheid die kinderdagverblijven meent te moeten bezoeken omdat daar iets heul ergs gebeurt was. Bourgondisch is een beetje cru aangezien ik niet ga ontkennen dat er altijd mensen zullen zijn die minder van mijn beleid zullen profiteren dan de andere. Ik wil best bourgondisch zijn, maar dat is geen politieke overtuiging, als er iemand lekker azijnzuur calvinistisch wilt worden, be my guest.quote:Op maandag 20 december 2010 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik geef een hele andere dimensie aan die 2 betekenissen.
Chauvinisme is bij mij een gematigde vorm van het zgn patriottisme
En met bourgondisch bedoel ik meer van ''geniet van het leven, rij auto, eet vlees, rook, drink, en maak bovenal plezier''
quote:Op maandag 20 december 2010 01:02 schreef ethiraseth het volgende:
Ik denk dat PHP als kerstcadeaus stickers van deze site krijgt: http://www.cafepress.co.uk/rightwingstuff
Jongeren, de huidige generaties tot maximaal 28 jaar, zouden ook niet moeten stemmen.quote:Op maandag 20 december 2010 01:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Balkenende was nog wezen debatteren op de universiteit, heeft me positief verrast, maar toch ook in de maling genomen met zijn 'op het hoger onderwijs wordt niet bezuinigt' kreten, terwijl het CDA toen al plannen had het collegegeld voor langstudeerders aan te pakken. Dat was, zeker op de TU, een belangrijk discussiepunt, maar dat deed hij af als iets dat nog uitontwikkeld moest worden en pas bij de lamlullen vervelend zou worden. 13e-jaars-studenten, zoals onze ouders. Waar blijft die tijd
Balkenende schijnt bij ongeveer IEDEREEN persoonlijk beter over te komen dan op tv.. Schrale troost, maar tochquote:Op maandag 20 december 2010 01:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Balkenende was nog wezen debatteren op de universiteit, heeft me positief verrast, maar toch ook in de maling genomen met zijn 'op het hoger onderwijs wordt niet bezuinigt' kreten, terwijl het CDA toen al plannen had het collegegeld voor langstudeerders aan te pakken. Dat was, zeker op de TU, een belangrijk discussiepunt, maar dat deed hij af als iets dat nog uitontwikkeld moest worden en pas bij de lamlullen vervelend zou worden. 13e-jaars-studenten, zoals onze ouders. Waar blijft die tijd
quote:Op maandag 20 december 2010 01:04 schreef Arglist het volgende:
[..]
Jongeren, de huidige generaties tot maximaal 28 jaar, zouden ook niet moeten stemmen.
Die eerste 2 woorden zijn eigenlijk meer een beschrijving van mij jaquote:Op maandag 20 december 2010 01:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mwah, chauvinisme is verhullen dat je nationalistisch bent en ik ben pro-Europa, aangezien onze regering dan kleiner kan worden en we lekker met rust gelaten kunnen worden zonder kleinschalige overheid die kinderdagverblijven meent te moeten bezoeken omdat daar iets heul ergs gebeurt was. Bourgondisch is een beetje cru aangezien ik niet ga ontkennen dat er altijd mensen zullen zijn die minder van mijn beleid zullen profiteren dan de andere. Ik wil best bourgondisch zijn, maar dat is geen politieke overtuiging, als er iemand lekker azijnzuur calvinistisch wilt worden, be my guest.
Je bent gewoon onder de indruk van zo iemand, dat zal 't wel zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Balkenende schijnt bij ongeveer IEDEREEN persoonlijk beter over te komen dan op tv.. Schrale troost, maar toch
Ik zou ook graag een biertje met hem drinken, lijkt me een gezellige man!quote:Op maandag 20 december 2010 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Balkenende schijnt bij ongeveer IEDEREEN persoonlijk beter over te komen dan op tv.. Schrale troost, maar toch
Is natuurlijk niet waar, maar toch wel een beetje.quote:
Vrij-zinnig komt op mij over als een beetje zinnig.quote:
Ik niet.. Heb hem nooit persoonlijk ontmoet.. Mijn ouders meerdere keren..quote:Op maandag 20 december 2010 01:05 schreef Arglist het volgende:
[..]
Je bent gewoon onder de indruk van zo iemand, dat zal 't wel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |