Daar ging het niet om. Koos impliceert dat ik een probleem met het kapitalisme heb.quote:Op zondag 19 december 2010 22:41 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Maar wel met linkse politici?
Ok ieder zijn eigen problemen toch
Ik beweer niet dat ik het evangelie verkondig of de absolute wijsheid in pacht heb. Verder hoeft iets dat in mijn ogen een probleem, niet als zodanig worden ervaren door een ander.quote:Op zondag 19 december 2010 22:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, dan ben jij een van de weinige verlichten in deze samenleving vol blinden, zo erg is het toch niet? Je kan niet zeggen dat jij niet genoeg je best hebt gedaan op Fok om anderen hun ogen te openen. Dan kan je nog zo'n charismatische neo zijn, als iedereen de blue pill neemt, kan je daar weinig aan veranderen. Zolang jij de vrijheid hebt om kritiek op het kapitalisme te uiten, is alles in orde, zodra jij die mogelijkheid niet meer hebt zal ik ingrijpen.
Excuses als het leek dat ik zaken ridiculiseerde, dat was niet mijn intentie en nee, jij hebt net zo min als ik de absolute wijsheid in pacht (discutabel naar wie van ons twee de balans uitschiet). Dat tweede klopt en wordt in post #74 nog mooi weergegeven door Zolcon. De een zal problemen zien in de financiele sector, terwijl de ander in politici een groter gevaar van zijn/haar ideaal zal herkennen. Maakt verder niet uit ook.quote:Op zondag 19 december 2010 22:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat ik het evangelie verkondig of de absolute wijsheid in pacht heb. Verder hoeft iets dat in mijn ogen een probleem, niet als zodanig worden ervaren door een ander.
Oh nee hoor. Verder is kapitalisme ook het beste systeem dat momenteel voorhanden is. Ik mag echter hopen dat het ooit wordt vervangen. Het systeen werkt namelijk onethisch gedrag in de hand. Mensen doen werkelijk alles om winst te maken.quote:Op zondag 19 december 2010 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Koos impliceert dat ik een probleem met het kapitalisme heb.
Zou een ander systeem niet betekenen dat het aandeel dat nu gebruik maakt van het systeem daar in een andere situatie simpelweg buiten zou staan? Gefigureerd; systeem A is kapitalisme, systeem B is 'alternative'.quote:Op zondag 19 december 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Verder is kapitalisme ook het beste systeem dat momenteel voorhanden is. Ik mag echter hopen dat het ooit wordt vervangen. Het systeen werkt namelijk onethisch gedrag in de hand. Mensen doen werkelijk alles om winst te maken.
Ach, ik koester nog steeds de stille hoop dat geld ooit geheel verdwijnt. Beetje a la Star Trek. Wij gaan dat overigens niet meemaken, dat duurt nog wel een jaartje of 500.quote:Op zondag 19 december 2010 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zou een ander systeem niet betekenen dat het aandeel dat nu gebruik maakt van het systeem daar in een andere situatie simpelweg buiten zou staan? Gefigureerd; systeem A is kapitalisme, systeem B is 'alternative'.
In systeem A zijn de profiteurs van het systeem de onethici, intelligentsia en machthebbers. In systeem B zijn de profiteurs van het systeem de intelligentsia, machthebbers en burgers, maar verdwijnt daarmee de categorie van de onethici? Nee, deze zullen buiten het systeem om hun winsten behalen, simpelweg vanwege hun kennis, sluwheid en andere kwaliteiten die hen 'survivors' en anderen 'losers' maakt.
In Star Trek heb je credits. Geld kan niet verdwijnen, want er is altijd waarde.quote:Op zondag 19 december 2010 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik koester nog steeds de stille hoop dat geld ooit geheel verdwijnt. Beetje a la Star Trek. Wij gaan dat overigens niet meemaken, dat duurt nog wel een jaartje of 500.
Gelukkig maar, onder het communisme deed men voornamelijk helemaal niks.quote:Op zondag 19 december 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee hoor. Verder is kapitalisme ook het beste systeem dat momenteel voorhanden is. Ik mag echter hopen dat het ooit wordt vervangen. Het systeen werkt namelijk onethisch gedrag in de hand. Mensen doen werkelijk alles om winst te maken.
Ik weet het niet, geld heeft niets met kapitalisme te maken he? Het dient meer een praktisch doeleinde.quote:Op zondag 19 december 2010 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik koester nog steeds de stille hoop dat geld ooit geheel verdwijnt. Beetje a la Star Trek. Wij gaan dat overigens niet meemaken, dat duurt nog wel een jaartje of 500.
Ik heb Picard eens horen zeggen dat geld is verdwenen. Verder zijn er wel degelijk ideeen hierover. In theorie is het mogelijk.quote:Op zondag 19 december 2010 22:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
In Star Trek heb je credits. Geld kan niet verdwijnen, want er is altijd waarde.
Star Trek is een verkeerd voorbeeld. Ik ken geen enkele pseudo-realiteit waarin geld afwezig was.quote:Op zondag 19 december 2010 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie heeft het over communisme?quote:Op zondag 19 december 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gelukkig maar, onder het communisme deed men voornamelijk helemaal niks.
Zonder geld geen kapitalisme.quote:Op zondag 19 december 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik weet het niet, geld heeft niets met kapitalisme te maken he? Het dient meer een praktisch doeleinde.
Omdraaiing oorzaak en gevolg?quote:
Kapitalisme komt voort uit het monetaire systeem.quote:
Gekke kapitalistische holbewoners.quote:Op zondag 19 december 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kapitalisme komt voort uit het monetaire systeem.
Fout, zoek maar eens even op wat het kapitalisme inhoudquote:Op zondag 19 december 2010 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kapitalisme komt voort uit het monetaire systeem.
Wist niet dat holbewoners handelden met valuta.quote:Op zondag 19 december 2010 22:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gekke kapitalistische holbewoners.
Koos is stiekem een heel conservatief mannetjequote:Op zondag 19 december 2010 22:57 schreef GSbrder het volgende:
Koos, kan je nog één keer uitleggen hoe de mens, gericht op vooruitgang zoals hij is, bereidt is zonder enig ruilmiddel diensten te verlenen?
Valuta is het probleem?quote:Op zondag 19 december 2010 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wist niet dat holbewoners handelden met valuta.
Het is heus niet verboden om even wat goederen te ruilen voor een bepaalde dienst. Als je dat wilt dan kan dat nog best wel even, toch Koos? Gewoon even onderhands.quote:Op zondag 19 december 2010 22:57 schreef GSbrder het volgende:
Koos, kan je nog één keer uitleggen hoe de mens, gericht op vooruitgang zoals hij is, bereidt is zonder enig ruilmiddel diensten te verlenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |