Nope, van mij aan de hand van wat recepten die ik online heb gevonden over truffeltaart/ganache en wat experimenteren. Purdey deed daar weer een andere twist aanquote:Op maandag 14 februari 2011 11:15 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb ook zo'n recept voor truffeltaart waas 12 eieren een halve liter slagroom en een pond chocola ingaan (en wat boter, suiker en meel)... is dit recept soms ook van donna hay?
Hier is het recept van het brood: http://www.thepinkwhisk.co.uk/2011/02/cheese-onion-bread.htmlquote:Op zondag 13 februari 2011 22:01 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Ziet er lekker uit, wat is het recept?
Joh, die vis ligt lang niet zo erg in puin als ik naar aanleiding van je post in het Wat eten we vandaag-topic had gedacht!quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:29 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb wel eens betere foto's gemaakt, maar vooruit....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dorade gevuld met rozemarijn, basilicum en knoflook, met daarbij knolselderijpuree en gestoofde venkel
Nee, koken in water is altijd makkelijker dan stomen. Egaal gaar en ze plakken niet vast.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:19 schreef ColdFeet het volgende:
Leuk gevouwen, dat onthoud ik! Ik plak meestal gewoon allevier de hoeken aan elkaar, piramide-tje.
Is stomen in een mandje trouwens niet makkelijker dan koken?
Oh cool, die ga ik ook proberen te maken. Al vind ik receptenEngels altijd best lastig, maar kom er wel uitquote:Op maandag 14 februari 2011 19:32 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Hier is het recept van het brood: http://www.thepinkwhisk.co.uk/2011/02/cheese-onion-bread.html
Ohhhh dat is lekker! Maakte oma ook altijdquote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:54 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Tempeh Kering
Knapperig gefrituurde stukjes tempeh in een plakkerige, zoete, pittige, kruidige saus.
Lekker als bijgerechtje, als je het niet voor het eten al allemaal opgesnoept hebt.
Ja! had t serieus niet verwacht na mijn geklungel maar ze rijzen mooi doorquote:
nee tis even klungelen maar als je genoeg bloem gebruikt plakt het niet tijdens het knopenquote:Op donderdag 24 februari 2011 19:07 schreef Isabeau het volgende:
Ooh, wat een lief knoopbroodje, DEHeb vaak recepten gezien voor dat soort brood, maar ik denk altijd dat het vlechten een kliederboel wordt.
ik heb vandaag heel chinatown afgelopen, maar nergens tofuvellen gevonden. Waar haal jij ze?quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:23 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Knapperige tofuvellen gevuld met pittig varkensgehakt
Oh man oh man, nu heb ik dus nog maar net een frituurpannetje en heb meteen al de neiging om elke dag van dit soort snacks te maken. Helemaal niet moeilijk en zoooo lekker. De versie hierboven met gehakt is robuust (oa door de sambal) en zou volgens mij zo in een snackbar verkocht kunnen worden. Die hieronder met garnalen is delicaat en lieflijk. Oooooh man, hoe kan een mens ooit nog op gewicht komen met zo'n hobby als koken?
Er zijn gewoon teveel leuke dingen om klaar te maken en uit te proberen!
[ link | afbeelding ]
Crispy tofusheets met garnalenvulling
Doe mij zo'n zakje voor in de vriezer!quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:42 schreef Erasmo het volgende:
Goed het was even zwoegen maar het resultaat is erg bevredigend:
[ afbeelding ]
Bouillon gemaakt van 4 soepkippenpoten, bleekselderij, wortel, ui en prei. 2 potjes afgevuld met half ingekookte bouillon en de rest nog verder ingekookt tot supergeconcentreerde drab.
Mhoah heb het recept niet 100% aangehouden, heb er 2 kleine winterwortels en 2 uien in gedaan. Edit: en ook nog een gedroogde peper bedenk ik me net.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:45 schreef RobinOok het volgende:
Veel wortel in de recept.Ik heb ooit ontdekt/bedacht/geconcludeerd dat ik niet van wortel in de bouillon hou. Wordt ie zoetig van. Dus die laat ik er nu altijd gewoon uit. Maar dit is natuurlijk wel een traditioneel Hollands recept, dus hij hoort er wel in ja. Ik ga meestal meer de Aziatische kant op, met gember en shaoxing rijstwijn enzo. Niet zoveel groenten ook. En ja, dan trek je ook geen 3,5 liter bouillon van een halve soepkip. Had jij ook zoveel bouillon van je poten?
Ja, die ijsblokzakjes vind ik ook ideaal. Heb er een hele zooi in de vriezer liggen, met twee soorten bouillon, met kokosmelk, met zelfgemaakte oestersaus, met limoensap en met eiwit.
Valt makkelijk zelf te maken hoorquote:Op zaterdag 5 maart 2011 10:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Doe mij zo'n zakje voor in de vriezer!
Het is toch echt gewoon suiker + cacao in kopje, beetje water erbij om het te mengen, melk opwarmen en door een zeefje in het kopje gieten. Klaaaarquote:Op zondag 6 maart 2011 19:58 schreef _Loki het volgende:
maar die ziet er niet echt simpel uit, maar heeel lekker romig
Zoals het hoorquote:Op zondag 6 maart 2011 20:02 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Het is toch echt gewoon suiker + cacao in kopje, beetje water erbij om het te mengen, melk opwarmen en door een zeefje in het kopje gieten. Klaaaar. Denk dat het zeefje de truc is?
Voor het geval er een vel op de melk zit. Vel of klontjes in je chocolademelkquote:Op zondag 6 maart 2011 20:20 schreef _Loki het volgende:
Melk door een zeefje in het kopje gieten? Dat klinkt vreemd.
Ik gooi het altijd allemaal in een pannetje en warm het zo op.
Waarom water?quote:Op zondag 6 maart 2011 20:02 schreef Chemiu het volgende:
[..]
Het is toch echt gewoon suiker + cacao in kopje, beetje water erbij om het te mengen, melk opwarmen en door een zeefje in het kopje gieten. Klaaaar. Denk dat het zeefje de truc is?
Dat zijn maar een paar druppels om de cacao vloeibaar te maken. Als je daar melk op kamertemperatuur voor gebruikt en je doet er dan hete melk op dan heb je volgens mij kans op spontane velvorming bij de koude melk.quote:
ok thnx ik ga t gewoon vragen aan een medewerker, dan komt het vast goedquote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:36 schreef RobinOok het volgende:
Ja, pangsitvellen hebben de meeste toko's wel.![]()
Maar let op, er zijn dus 2 soorten. De gewone wonton is bedoeld om te stomen of koken en deze om te frituren. Dat staat er altijd duidelijk op: pangsit vellen of bijvoorbeeld "wonton pastry for deep fry".
Ik ben vorige keer vergeten 2 verschillende velletjes tegelijk in de frituur te gooien om het verschil te zien. Stom. Maar ik zou evengoed toch aanraden de juiste vellen te gebruiken. ;-)
Oh my god, die ziet er echt hemels uit!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:24 schreef DarkElf het volgende:
De mr heeft een ongelooflijk lekker mokka cake gemaakt:
[ afbeelding ]
Hij is super lekker!
Jou man is volgens mij echt de mannelijke versie van 'De Goddelijke huisvrouw'quote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:24 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is super lekker!
doe mij ook zo'n MRquote:Op zaterdag 12 maart 2011 15:24 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is super lekker!
haha, precies de twee die ik heb overgeslagen. Ik was moe, en ben toen naar huis gegaan. De vegetarische daar kom ik echt vaak, dus dat komt wel goed! thnx!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 20:16 schreef RobinOok het volgende:
Oh, da's irritant als je iets niet kunt vinden. Die semi-zachte vellen zijn misschien iets moeilijker te vinden. Ik kocht ze bij Cheung Kong, die heeft ook de verse in de diepvries. Ik verwacht dat vegetarische toko Sie San ze ook wel heeft, of bedoelde je niet Chinatown in Den Haag?
Als je een smartphone hebt kun je ze de foto van 't product laten zien wat je zoekt. :-)
Ja mooi he?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 21:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jou man is volgens mij echt de mannelijke versie van 'De Goddelijke huisvrouw'
Geweldig!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:54 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Had een zoete, witte aardappel geschild om te fotograferen en vond 't zonde om die weg te gooien, dus ik denk "ik bak er een paar frietjes van, in een klein laagje olie". Daarna dacht ik "ha, ik bouw er zo'n toren van!". (kan normaal nooit, want ik eet nooit zo weinig frietjes)
En toen dacht ik: "beetje saaie kleuren, wacht, ik maak er een Japanse "Bataatje Speciaal" van!" *grin*
[ link | afbeelding ]
Bataatje speciaal met kewpie mayonaise, okonomiyaki saus, fijngehakt rood uitje, bonitovlokken en aonori.
Vond het nog lekker ook.
Ik at dat (denk ik) vorige week bij Ron Blaauw!Op een rond toastje. Inderdaad lekker!quote:Op woensdag 23 maart 2011 11:37 schreef minilot het volgende:
Deze romesco is een prutje op basis van geroosterde tomaten en knoflook, geroosterde hazelnoten en amandelen, olie, rode wijnazijn, anchopeper en wat oud brood. Het lijkt misschien niet veel bijzonders, maar jezus allemachtig - wat is dit een ontzettend geniale saus/dip/spread zeg!![]()
Is dat lekker met kwark?quote:Op zondag 27 maart 2011 13:49 schreef Chemiu het volgende:
Tiramisu. Geen interessante foto dit keer.
[ afbeelding ]
Als ik even voor m'n beurt mag praten: mijn vriendin maakte het ook weleens en ik vind het echt niet zo'n wauze combi. Kwark is gewoon te zurig om een fatsoenlijke tiramisu-smaak te krijgen, en daarnaast ook nog eens niet romig genoeg.quote:
Deze van het weekend gemaakt. Erg lekker, makkelijk en snel. Blijvertje!quote:
leuk hequote:Op dinsdag 5 april 2011 13:00 schreef RobinOok het volgende:
Cool! Dat vind ik echt leuk! Want 't was echt helemaal zelf in elkaar gefröbeld. Had niet eens gegoogeld voor inspiratie of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |