abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116029449
Bij een uitkering krijg je toch ook een soort strook? Er zal vast wat worden ingehouden toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116029490
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:55 schreef Ticootje het volgende:
Bij een uitkering krijg je toch ook een soort strook? Er zal vast wat worden ingehouden toch?
dat is wel een beetje gek dan lijkt me :)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_116029596
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:56 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

dat is wel een beetje gek dan lijkt me :)
Waarom?? Iedereen draagt belasting af dus ook een uitkeringsgerechtigde.
Er gaat wel degelijk loonheffing af hoor.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116029604
Je betaald toch iets van verzekering? Of is dat echt alleen als je werkt. Het minimumloon ligt trouwens op iets van 1450 eu bruto per maand.
pi_116029631
Minimumloon is ¤1456,20 bruto dus die 1300 moet dan toch echt wel bruto zijn.
The way you rock'n'roll
pi_116029693
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Ticootje het volgende:
Je betaald toch iets van verzekering? Of is dat echt alleen als je werkt. Het minimumloon ligt trouwens op iets van 1450 eu bruto per maand.
Werknemersverzekeringen betaal je niet omdat je niet werkt en dus geen werknemer bent.
The way you rock'n'roll
pi_116029732
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Minimumloon is ¤1456,20 bruto dus die 1300 moet dan toch echt wel bruto zijn.
Dan is het ook niet raar dat je dan al die kwijtscheldingen krijgt. Want ik gok dat je ongeveer 1000 per maand overhoud om van te leven.
pi_116030755
Met 1300 bruto hou je nog 1100 over ongeveer.
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:37:33 #159
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_116031111
Ligt aan je situatie zo te zien..

Alleenstaand zonder kind(eren) 635.02
Alleenstaand met kind(eren) 889.02
Gehuwd 1270.03

Dat zijn netto bedragen excl. vakantiegeld.
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:39:23 #160
298315 SacreCoeur
pi_116031169
Wat trouwens betekend dat als je werkt en je krijgt minimum dan houdt je minder over :') 1235,37. Ik mag hopen dat ik dat verkeerd heb uitgerekend :D anders is het wel heel krom.
pi_116031350
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat trouwens betekend dat als je werkt en je krijgt minimum dan houdt je minder over :') 1235,37. Ik mag hopen dat ik dat verkeerd heb uitgerekend :D anders is het wel heel krom.
Nee en dat is dan nog zonder pensioenpremie bijvoorbeeld dus werken loont bij minimumloon echt niet :X
Maar ik zit in de salariswereld en ik ken geen enkele 23 jaar en ouder, zelfs bij de schoonmaak, die maar het minimumloon verdient.
The way you rock'n'roll
pi_116031386
Dat krijg je dan toch aangevuld? Je verdient toch nooit minder als je uit de bijstand gaat?
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:47:13 #163
298315 SacreCoeur
pi_116031461
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:45 schreef Ticootje het volgende:
Dat krijg je dan toch aangevuld? Je verdient toch nooit minder als je uit de bijstand gaat?
Ik denk het niet omdat je er bruto gezien wel weer boven zit.

Maar dan nog vind ik het veel hoor.
1270 + max. aan toeslagen en kwijtscheldingen.. zit je toch snel aan de 16/1700?
pi_116031650
Toeslagen valt vies tegen. Kindgebonden budget is voor 2 kindjes iets van 123 euro. Zorgtoeslag ook maar 70. Als je dan den huurhuis hebt kun je daar nog wel de grootste toeslag uit halen.
Kwijtscheldingen heb ik echt geen idee van hoeveel dat is maar zou dat op 70 eu per maand zitten?
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:54:23 #165
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116031665
Bij een huur van 600 krijg je ongeveer max 380 aan huurtoeslag + voor 2 kids max 130 KGB + max voor 2 volwassenen 140 ZorgTS = 650 euro toeslag per maand. Volgens mij liggen de bedragen in die categorie, kan her en der een tientje anders zijn, wat op 3 toeslagen 30 euro zou zijn. Kwijtscheldingen zijn dan ipv 600 per jaar nog 200 per jaar aan gemeentelijke belastingen. Je betaald namelijk altijd iets.
pi_116031789
Dan vind ik het inderdaad best geld. 1700 netto.

Maar er moet wel een heel gezin op leven. Haal er maar die huur van 600 vanaf, gwl, zorgverzekering ed. Uiteindelijk is het natuurlijk geen dikke vetpot.
pi_116032222
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:58 schreef Ticootje het volgende:
Dan vind ik het inderdaad best geld. 1700 netto.

Maar er moet wel een heel gezin op leven. Haal er maar die huur van 600 vanaf, gwl, zorgverzekering ed. Uiteindelijk is het natuurlijk geen dikke vetpot.
Met een heel gezin van 1700 euro netto leven is idd geen vetpot. Dat redden wij met zijn tweeën niet eens :o Alleen al aan vaste lasten zijn mijn vriend en ik samen al zo'n 1500 euro kwijt (hij ongeveer 1000 en ik ongeveer 500). En dan zijn de boodschappen nog niet eens meegerekend.
pi_116032664
Oh ik vind 1700 prima te doen hoor voor ons :Y en dat is met 2 kinderen.
Hangt er ook maar net aan welke vaste lasten je hebt. Of je een eigen auto hebt of niet.
En dan kunnen we ook prima op vakantie en leuke uitstapjes doen maandelijks :Y
pi_116032749
Maar je kiest er toch zelf voor om niet te gaan werken? Of begrijp ik de hele discussie nu verkeerd? Ons inkomen is inderdaad een pak hoger, maar daarvoor werken we ook met 2 mensen fulltime, staan we elke dag om 6u op en komen ten vroegste om 18u thuis om vaak in het weekend ook nog bezig te zijn.

Ik vind het een heel andere kwestie voor mensen die om een bepaalde reden (die ze zelf niet in de hand hebben) thuis blijven, maar mensen die bewust kiezen om niet te gaan werken, moeten toch ook geen vetpot hebben?
pi_116033037
Maar niet bij alle banen is 2 personen werken direct meer geld.
De opvang kosten en alle bijkomende kosten kunnen soms precies evenveel zijn als de inkomsten.
En dan is 1 inkomen dus evenveel geld. :Y
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:55:07 #171
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116033917
Vergeet de inkomensafhankelijke combinatiekorting niet die je krijgt als je beide werkt, toch ook zo'n 100 euro extra in de maand.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 18:57:54 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116034024
Volgens mij is er in je land iets serieus mis wanneer werken je nauwelijks voordeel oplevert tov een bijstandsniveau + toeslagen.
pi_116034269
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:55 schreef happyme28 het volgende:
Vergeet de inkomensafhankelijke combinatiekorting niet die je krijgt als je beide werkt, toch ook zo'n 100 euro extra in de maand.
Dat bedrag is niet correct want inkomensafhankelijk en dus voor iedereen anders.
The way you rock'n'roll
pi_116034283
Tja..

Helaas zijn we genoeg die elke maand hun handje ophouden en.verdommen om te gaan werken omdat ze dan allerlei extra's kwijt zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:10:20 #175
259886 pessie
pi_116034452
Ik kies er nu inderdaad voor om niet te gaan werken, maar dat het financieel amper loont speelt wel mee. Als het echt zou lonen en ik bijvoorbeeld niet na zou hoeven denken over elk kledingstuk dat ik voor Nathan wil kopen of het echt nodig is dan zou ik gaan werken, maar dat is dus niet (direct) zo, dus kies ik er voor te wachten totdat Nathan naar school gaat en evt nummer 2 ook, zodat wanneer ik ga werken we niet zoveel kwijt zouden zijn aan opvang en het ook financieel uit kan. Daar komt bij dat ik het zinloos vind thuis te blijven als mn kids naar school gaan. Maar goed, zoals ik al zei, ik wacht dus even.

Ik kijk even wat wij aan vaste lasten kwijt zijn per maand...
1350 per maand dat is dus exclusief diesel, boodschappen maar ook exclusief gemeentelijke lasten. Omdat we nog niet zo lang in deze gemeente wonen en nu in een koopwoning heb ik daar nog niet zo'n goed overzicht over. Volgens mij heb ik over 2012 nu zo'n 800 euro betaald, maar volgens mij komt er nog meer...
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:13:29 #176
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116034558
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Dat bedrag is niet correct want inkomensafhankelijk en dus voor iedereen anders.
Nou, zelfs in het minste geval is het iets van ca. 95 euro pm geloof ik. Als je meer werkt, nog meer.

Anyway, als je niet werkt, heb je ook nooit kans om te groeien en dat minimumloon te ontgroeien, dus dat het geen zin heeft om te werken, vind ik echt onzin (naast het feit dat ik niet snap dat mensen geen intrinsieke behoefte hebben om bij te dragen aan de economie).

Verder ben ik het eens dat het niet klopt dat bijstand + toeslagen bijna evenveel is als het minimum. Maar is dan het minimum te laag of de bijstand en toeslagen te hoog?
pi_116034629
Ik zou denken dat bijstand 70% van het minimumloon is eigenlijk?

Het minimum aan combinatiekorting is 85 euro zie ik. Meer dan ik dacht.
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:25:22 #178
259886 pessie
pi_116034957
DML ik denk dat je nu de uitkering bij ontslag na het laatstverdiende loon bedoelt? Dat is 70%.
In Nederland hebben we een sociaal minimum en dat is bijstand volgens mij. Minimumloon is dus ongeveer vergelijkbaar met bijstand, maar de reden dat veel bedrijven zich in NL vestigen is omdat minimumloon hier zo "laag" ligt en de belastingen voor bedrijven ook laag liggen. o.a. Daarom heb je in Frankrijk een werkloosheid die oploopt richting de 11 a 12%: Negatief klimaat voor bedrijven en een minimumloon wat nogal wat hoger ligt (en geen motivatie om als ZZP-er aan de slag te gaan, mede door de belastingdruk die daarop rust).
Kijk, of het in onze ogen juist is kunnen we over discussieren, maar wij hebben in NL geen enorme werkloosheid, al blijft 6% belachelijk veel, de meeste landen hebben veel hogere werkloosheid.

Ik heb best intrinsieke behoefte om bij te dragen aan de economie, maar niet als de overheid dan veel meer uitgeeft aan opvang voor mn kids dan ik kan bijdragen en er een half miljoen NLers thuis zit met een vorm van uitkering. Maar zoals gezegd, ik wil echt werken als mn kids naar school gaan. Daarvoor zie ik het nut gewoon niet zo. Dus over een paar jaar draag ook ik economisch bij, nu draag ik vooral sociaal bij.

Uhm, maar volgens mij ging dit topic over wat kids kosten :')
pi_116035081
Maar met het minimumloon krijg je ook gewoon al die toeslagen. Ik verdien best ruim boven minimum, maar ik krijg ook gewoon nog toeslagen. Die toeslagengrens ligt best aardig. (als 1 verdiener dan hè. Met z'n 2 zit je aardig vlot op die grens denk ik)
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:30:14 #180
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116035120
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:25 schreef pessie het volgende:
Ik heb best intrinsieke behoefte om bij te dragen aan de economie, maar niet als de overheid dan veel meer uitgeeft aan opvang voor mn kids dan ik kan bijdragen en er een half miljoen NLers thuis zit met een vorm van uitkering. Maar zoals gezegd, ik wil echt werken als mn kids naar school gaan. Daarvoor zie ik het nut gewoon niet zo. Dus over een paar jaar draag ook ik economisch bij, nu draag ik vooral sociaal bij.
Maar als iedereen die thuis zit en wel zou kunnen werken, nu ook ging werken, komt er veel meer belastinggeld binnen en hoeft er minder aan uitkeringen betaald te worden en dus.... kan de overheid weer meer bijdragen aan kinderopvang en wordt dat goedkoper....

quote:
Uhm, maar volgens mij ging dit topic over wat kids kosten :')
Ja, de discussie over inkomen komt automatisch als het over kosten gaat. Daarnaast zijn de kosten van kinderen op dit moment helaas erg afhankelijk van wel of geen betaalde opvang, dus ik snap dat dat erbij komt.

Verder vind ik de kosten nogal meevallen als je niet te gek doet met dure kleding, speciale voeding en onnodig veel speelgoed.
pi_116035198
quote:
15s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij is er in je land iets serieus mis wanneer werken je nauwelijks voordeel oplevert tov een bijstandsniveau + toeslagen.
Dat dus. Hier in België hetzelfde probleem trouwens. Ik vind het eigenlijk misselijkmakend, want wij mogen ervoor gaan werken.
pi_116035306
Pessie ik bedoel niet de WW die de eerste twee maanden 75% en daarna 70% van je laatste verdiende loon over 12 maanden is.

Ik dacht laatst gelezen te hebben dat het de bijstand was maar ik zie nu dat het de AOW is. Dat is 70% van het minimumloon.
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:41:02 #183
259886 pessie
pi_116035522
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:30 schreef happyme28 het volgende:

Maar als iedereen die thuis zit en wel zou kunnen werken, nu ook ging werken, komt er veel meer belastinggeld binnen en hoeft er minder aan uitkeringen betaald te worden en dus.... kan de overheid weer meer bijdragen aan kinderopvang en wordt dat goedkoper....

Ik vind eigenlijk dat eerst de mensen die met een uitkering thuis zitten moeten gaan werken, als ik dan nog nodig ben op de arbeidsmarkt wil ik echt wel inspringen. Het punt is alleen dat op dit moment 6% van de beroepsbevolking wat dan ook voor uitkering heeft. Ik niet, ik teer op de zak van mn man :P . Kijk, ik zou het onzin vinden om 1 miljoen gastarbeiders uit Oekraïne te gaan halen omdat we te weinig werknemers hebben omdat er zoveel vrouwen thuiszitten, maar die situatie doet zich nu niet voor en ook al roepen er een paar politieke partijen dat dat eraan komt (persoonlijk denk ik dan, je hebt nog een half miljoen in je blik zitten, zet die eerst aan het werk) het is nu niet zo.

Ah ok DML, dat is het dus.
pi_116035626
Maar je krijgt dus geen enkele vorm van uitkering, toeslag, korting, ... omdat je niet werkt, pessie (en daarbij aansluitend dat jullie gezamelijk inkomen onder een bepaald bedrag zit)? Op die manier heb ik er minder een probleem mee, maar als mensen bewust kiezen om thuis te blijven, vind ik niet dat je er ergens een financieel voordeel moet uithalen (ik vergelijk met de Belgische situatie, hé, niet met jou persoonlijk want voor jou moet ik niet gaan werken ;) ).
pi_116035679
Bijstand zijn vaste bedragen

• Paar ¤ 1.270,03
• Alleenstaande ouder ¤ 889,02
• Alleenstaande ¤ 635,02

Maximale toeslag voor alleenstaande ouders en alleenstaanden van 21 tot de AOW-leeftijd ¤ 254,00

En dan moet je dingen als alleenstaande ouderkorting of andere belastingcenten dus terug geven aan de gemeente die mag je niet houden. :)
pi_116035724
Maar dan krijg je toch geld om thuis te blijven? Dus kan je toch niet zeggen, zoals pessie, dat je teert op de zak van je man of begrijp ik de termen verkeerd?
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:48:07 #187
259886 pessie
pi_116035784
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:43 schreef leonieke het volgende:
Maar je krijgt dus geen enkele vorm van uitkering, toeslag, korting, ... omdat je niet werkt, pessie (en daarbij aansluitend dat jullie gezamelijk inkomen onder een bepaald bedrag zit)? Op die manier heb ik er minder een probleem mee, maar als mensen bewust kiezen om thuis te blijven, vind ik niet dat je er ergens een financieel voordeel moet uithalen (ik vergelijk met de Belgische situatie, hé, niet met jou persoonlijk want voor jou moet ik niet gaan werken ;) ).
Wij krijgen wel zorgtoeslag, kindgebonden budget en heffingskorting. Dit wordt elk jaar minder omdat manlief meer verdient. Dit is trouwens veel minder op maandbasis dan dat de overheid zou meebetalen aan kinderopvang. Ik denk dat het ongeveer de helft van dat bedrag zou zijn. Ik zou er in ieder geval niet van rond kunnen komen als ik alleen daarvan zou moeten leven.

Even een edit: je zou meer moeten betalen aan mij als ik Nathan naar het KDV zou brengen dan nu, om het even op die manier te zeggen.
pi_116035792
Dus je kindgebonden budget of huurtoeslag komt dan te vervallen zeg je?
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:49:00 #189
259886 pessie
pi_116035829
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:48 schreef Ticootje het volgende:
Dus je kindgebonden budget of huurtoeslag komt dan te vervallen zeg je?
Een toeslag is iets anders dan een alleenstaande ouderkorting.
pi_116035958
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Wij krijgen wel zorgtoeslag, kindgebonden budget en heffingskorting. Dit wordt elk jaar minder omdat manlief meer verdient. Dit is trouwens veel minder op maandbasis dan dat de overheid zou meebetalen aan kinderopvang. Ik denk dat het ongeveer de helft van dat bedrag zou zijn. Ik zou er in ieder geval niet van rond kunnen komen als ik alleen daarvan zou moeten leven.
Dus je stelling was niet helemaal correct ;)

Plus dat je bij een hoger inkomen ook op een andere manier bijdraagt aan de economie. Daarom loont werken in mijn ogen altijd. Maar ik heb makkelijk spreken, ik zou het werken niet kunnen missen voor mijn persoonlijke ontwikkeling alleen al.
pi_116036144
Ik denk ook dat je nu groeit. En als je wacht tot je kinderen op school zitten, ben je nog zomaar 4 tot 4,5 jaar verder. Als je dan nog meer kindjes hebt, zeg voor de gein 3 met 2,5 jaar tussen elk, dan zit je al snel op 9 jaar thuis. Als je dan pas gaat beginnen heb je dus bijna 10 jaar groei gemist. 10 jaar is veel! Ik denk dat je dat zomaar honderden euro's per maand scheelt. Misschien loopt het zelfs wel hoger op nog, want zeker in het begin van je carrière groei je in salaris harder.
  zondag 26 augustus 2012 @ 19:58:46 #192
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116036186
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 19:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Even een edit: je zou meer moeten betalen aan mij als ik Nathan naar het KDV zou brengen dan nu, om het even op die manier te zeggen.
Uh... maar als je werkt en dus inkomen hebt, draag je ook belasting af, zeg 30% dus die moet je er dan ook aftrekken :)

En ik ben het overigens eens dat het ook heel belangrijk is dat mensen met een bijstandsuitkering gaan werken, maar de instelling 'ja maar als zij niet werken, hoef ik ook niet' komen we naar mijn mening niet verder mee.

Als je man voldoende zou verdienen om jullie volledig te onderhouden, was het een ander verhaal, maar je krijgt dus nog steeds toeslagen, dus leef je niet alleen op de zak van je man, maar ook op die van mij ;)
pi_116036335
Ook mensen die huurtoeslag en andere toeslagen krijgen stoppen geld terug in de maatschappij.
Wat is dan het probleem er van ook mensen moeten de minder betaalde banen doen of hebben niet de brains of de lichamelijke kwaliteiten voor een andere baan. ?
pi_116036403
Het heeft gewoon je hele leven lang invloed, want ook je pensioen is achteraf hoogstwaarschijnlijk lager (althans, bij ons is dat zo) waardoor je ook daar minder zal bijdragen aan de economie. Een economie kan nl. maar draaien als voldoende mensen genoeg besteden.

Ik snap echt dat je je kind(eren) enorm graag ziet en veel tijd met hen wil besteden, maar om dat te doen op de kap van een ander, dat vind ik persoonlijk heel egoïstisch.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:06:48 #195
35189 Troel
scherp en bot
pi_116036535
Maar niet iedereen zit thuis bij de kinderen omdat ze thuis willen zitten bij de kinderen natuurlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116036639
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:06 schreef Troel het volgende:
Maar niet iedereen zit thuis bij de kinderen omdat ze thuis willen zitten bij de kinderen natuurlijk ;)
In mijn eerste post hierover heb ik dat opgevangen ;)

(alhoewel ik in mijn omgeving mensen ken die arbeidsongeschikt zijn, maar wel het huis van hun kinderen volledig gaan verbouwen :X )
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:09:49 #197
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116036669
quote:
2s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:02 schreef Pvoesss het volgende:
Ook mensen die huurtoeslag en andere toeslagen krijgen stoppen geld terug in de maatschappij.
Wat is dan het probleem er van ook mensen moeten de minder betaalde banen doen of hebben niet de brains of de lichamelijke kwaliteiten voor een andere baan. ?
Ik snap je niet goed. Wie maakt daar het probleem van? Ik heb het alleen over de keuze niet te werken, terwijl je prima (part-time) zou kunnen werken. En als je dan nog onder het minimum is en aanspraak moet maken op toeslagen, prima, maar dan haal je er in ieder geval voor jezelf en voor de samenleving alles uit wat mogelijk is.

En Troel, het geldt niet voor iedereen nee, maar een flink percentage kan best, als ze echt zouden willen. Met een flinke dosis doorzettingsvermogen, kan bijna iedereen bijdragen. Helaas is niet iedereen hiertoe bereidt als ze er zelf niet (flink) beter op worden (op het eerste gezicht).
pi_116036824
Ik kan me best voorstellen dat je (in het algemeen) niet gaat werken als je er financiëel niet op vooruitgaat, want uiteindelijk denk je toch éérst aan je eigen gezinssituatie en pas op de tweede plaats aan het maatschappelijk belang. Ik denk dat alleen dat het zelden het geval is dat het je niets oplevert en dat dit vaker een excuus is om zonder gewetensbezwaren thuis te kunnen blijven. Maar goed, je snijdt uiteindelijk jezelf in de vingers, verkoop je maar eens aan een potentiële werkgever als je een cv-gat van 10 jaar hebt met daarbij de verklaring dat je het niet de moeite waard vond om te werken.
pi_116036854
Je moet het maar eens zo bedenken: stel je nu voor dat in alle gezinnen van een land één van de partners er zou voor kiezen om volledig thuis te blijven en te genieten van de toeslagen en kortingen. Dan valt heel het systeem in duigen. Dat zou toch nooit de bedoeling mogen zijn van zo'n systeem?

Edit: Cantare, ik denk dat mensen die zo'n berekeningen maken over er op vooruit gaan of niet altijd uitgaan van het laagste loon dat ze zouden kunnen verdienen, terwijl dat misschien helemaal geen realistisch loon is. Hierdoor heb je natuurlijk (op het eerste gezicht) altijd gelijk.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:14:53 #200
259886 pessie
pi_116036915
Maar, de werkgever van mijn man betaald kinderopvang voor jouw kids omdat zn eigen kind niet naar het KDV gaat. Sterker nog, mijn ongetrouwde, kindloze vriendin haar werkgever betaald kinderopvang voor jouw kids.
Niet persoonlijk bedoelt, echt niet, maar linksom of rechtsom betalen we in dit land allemaal voor elkaar. Als jij chronisch ziek bent en ik nooit iets heb betaal ik toch ook voor jou?

Leo, hier is het ook zo geregeld dat werken op de kap van een ander zou zijn vanwege de kinderopvang toeslag. Linksom of rechtsom, zolang ons inkomen onder de 80 000 euro ligt, betaald er iemand mee, en ik verwacht de komende 20 jaar geen gezamenlijk inkomen te hebben dat daarboven ligt, en daarna hebben we echt geen kinderopvangtoeslag meer nodig vanwege grote kids.

Troel goed punt, ik wil ook thuis blijven bij mn kids omdat ik ze nu groot kan zien worden en nu kan opvoeden. Ik zei ook dat financiën een reden zijn, niet de reden. :) .

Ik zie tegen die tijd wel hoe het gaat, misschien ga ik de komende jaren wel een avondopleiding doen om beter gericht de arbeidsmarkt op te komen.

Maar Leo, als dat allemaal maar om een jaar of 5 a 6 zou gaan terwijl we allemaal zo'n 42 a 45 jaar moeten werken, dan werken vrouwen dus zo'n 5 jaar minder en kost het veel minder toeslagen, hoe groot zou dan het verschil nog zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')