dat is wel een beetje gek dan lijkt mequote:Op zondag 26 augustus 2012 16:55 schreef Ticootje het volgende:
Bij een uitkering krijg je toch ook een soort strook? Er zal vast wat worden ingehouden toch?
Waarom?? Iedereen draagt belasting af dus ook een uitkeringsgerechtigde.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:56 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
dat is wel een beetje gek dan lijkt me
Werknemersverzekeringen betaal je niet omdat je niet werkt en dus geen werknemer bent.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Ticootje het volgende:
Je betaald toch iets van verzekering? Of is dat echt alleen als je werkt. Het minimumloon ligt trouwens op iets van 1450 eu bruto per maand.
Dan is het ook niet raar dat je dan al die kwijtscheldingen krijgt. Want ik gok dat je ongeveer 1000 per maand overhoud om van te leven.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Minimumloon is ¤1456,20 bruto dus die 1300 moet dan toch echt wel bruto zijn.
Nee en dat is dan nog zonder pensioenpremie bijvoorbeeld dus werken loont bij minimumloon echt nietquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:39 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat trouwens betekend dat als je werkt en je krijgt minimum dan houdt je minder over1235,37. Ik mag hopen dat ik dat verkeerd heb uitgerekend
anders is het wel heel krom.
Ik denk het niet omdat je er bruto gezien wel weer boven zit.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:45 schreef Ticootje het volgende:
Dat krijg je dan toch aangevuld? Je verdient toch nooit minder als je uit de bijstand gaat?
Met een heel gezin van 1700 euro netto leven is idd geen vetpot. Dat redden wij met zijn tweeën niet eensquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:58 schreef Ticootje het volgende:
Dan vind ik het inderdaad best geld. 1700 netto.
Maar er moet wel een heel gezin op leven. Haal er maar die huur van 600 vanaf, gwl, zorgverzekering ed. Uiteindelijk is het natuurlijk geen dikke vetpot.
Dat bedrag is niet correct want inkomensafhankelijk en dus voor iedereen anders.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:55 schreef happyme28 het volgende:
Vergeet de inkomensafhankelijke combinatiekorting niet die je krijgt als je beide werkt, toch ook zo'n 100 euro extra in de maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |