Dat verschil is wel groter hoor! Maar als je op je voorligger klapt heb je te weinig afstand gehoudenquote:Op maandag 13 december 2010 12:16 schreef Grielen het volgende:
Ik was er met zomerbanden uitgekomen.
Ik ga hier niet lopen beweren dat winterbanden compleet zinloos zijn, natuurlijk zijn ze beter dan zomerbanden, maar of je nu met 50 km/h of 40 km/h op je voorligger klapt, maakt niet veel uit.
Ben het compleet met je eens, ik rij ook AWD met zomerbanden en ben er de winter uitstekend mee doorgekomen. En vooral het 2e punt vind ik belangrijk, want er zijn teveel mensen die hun rijgedrag niet aan de omstandigheden aanpassen. Of dat nu mist, regen of sneeuw is, dat maakt niet uit.quote:Op maandag 13 december 2010 12:26 schreef Grielen het volgende:
Bij wijze van spreke was dat
Maar ik denk niet dat ik ooit winterbanden zal aanschaffen zolang ik AWD heb, ik doe nu al 2 vrij strenge winters prima, en ik rij ruim 400 km per weekZolang ik mijn rijgedrag maar aanpas, en anticipeer op mensen die dat niet doen, lukt het me wel denk ik.
Jijzelf wel ja, en ikzelf zou me met mijn FWD golfje ook wel redden, maar je hebt niet in de hand wat een ander doet. En daarom heb ik toch winterbanden, om te kunnen opvangen wat een ander verprutst, om zo de kans te vergroten dat mijn voiture en ikzelf de winter ongeschonden doorkomenquote:Op maandag 13 december 2010 12:26 schreef Grielen het volgende:
Bij wijze van spreke was dat
Maar ik denk niet dat ik ooit winterbanden zal aanschaffen zolang ik AWD heb, ik doe nu al 2 vrij strenge winters prima, en ik rij ruim 400 km per weekZolang ik mijn rijgedrag maar aanpas, en anticipeer op mensen die dat niet doen, lukt het me wel denk ik.
Oja en zorgen dat ik goed profiel heb op mijn zomerbanden
In Duitsland is het nu toch verplicht in winterse omstandigheden? Of riskeer je die boete gewoon?quote:Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ben het compleet met je eens, ik rij ook AWD met zomerbanden en ben er de winter uitstekend mee doorgekomen.
De boete is 4 tientjes, daarvoor zou ik het ook niet doenquote:Op maandag 13 december 2010 12:35 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
In Duitsland is het nu toch verplicht in winterse omstandigheden? Of riskeer je die boete gewoon?
Hoeveel profiel zat er nog op? Onder de 4 mm zijn winterbanden niets meer dan vrij normale zomerbanden.quote:Op maandag 13 december 2010 12:38 schreef Grielen het volgende:
Als ik zoals jou een golfje zou hebben kan ik met het geld wat ik bespaar aan brandstof, omdat ik dan geen Subaru heb, wel winterbanden kopen ja
Ik kreeg wel winterbanden toen ik hem kocht, en ik had ze er ook onder. Toen ging er 1tje lek en deed ik maar de zomerbanden er onder, en ik merkte dat het verschil in remweg en grip zo'n beetje nihil was. Komt natuurlijk wel bij dat m'n zomerbanden een slag groter en breder zijn dan de winterbanden die ik had.
Dat is correct, maar ik ben nu vrij weinig in Duitsland (alleen met kerst), en daarbij komt dat ze niet direct op winterbanden controleren (dat is veel te arbeidsintensief), alleen als je in de problemen komt met winterbanden kan de politie dat gaan controleren en je een boete geven.quote:Op maandag 13 december 2010 12:35 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
In Duitsland is het nu toch verplicht in winterse omstandigheden? Of riskeer je die boete gewoon?
Het zou kunnen zijn dat de verzekering in dat geval moeilijk gaat doen, en dan moeten ze bewijzen dat het ongeluk MET winterbanden voorkomen had kunnen worden. En dat te bewijzen is ook niet geheel makkelijk.quote:Op maandag 13 december 2010 12:37 schreef L0we het volgende:
[..]
De boete is 4 tientjes, daarvoor zou ik het ook niet doen. Het enige lastige is dat als je betrokken bent in een ongeluk, en het valt te wijten aan het niet hebben van geschikte banden, dat je dan wel eens een vervelend probleempje kan hebben. (toch?)
Soms rij ik dan gewoon naar de andere kant van het land om het op te halen!quote:Op maandag 13 december 2010 12:17 schreef FalleNk810i het volgende:
Hebben jullie ook altijd last van het vinden van chille 2de hands spullen op marktplaats en dat ze altijd aan de andere kant van Nederland worden aangeboden?
Ik dacht juist dat de lamellen beter waren om zich in de sneeuw "vast" te grijpen?quote:Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef Grielen het volgende:
Winterbanden helpen je auto natuurlijk in sommige situaties beter dan zomerbanden, maar het is geen wondermiddel. Je kan bijvoorbeeld nog steeds niet over ijs rijden. En volgens mij is het grootste toegevoegde voordeel dat de waterafvoer beter is.
Als het verse sneeuw is misschien wel ja, volgens mij ben je kansloos op van die vastgereden meuk...quote:Op maandag 13 december 2010 12:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat de lamellen beter waren om zich in de sneeuw "vast" te grijpen?
Zelfs over het ijs gaat het beter met winterbanden. Al blijft het natuurlijk lastig.quote:Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef Grielen het volgende:
Winterbanden helpen je auto natuurlijk in sommige situaties beter dan zomerbanden, maar het is geen wondermiddel. Je kan bijvoorbeeld nog steeds niet over ijs rijden. En volgens mij is het grootste toegevoegde voordeel dat de waterafvoer beter is. Ook met winterbanden blijf je vast op je parkeerplaats (zie mijn post over mijn buurman @ vorige pagina)
Zelfs dan gaat het beter dan op zomerbandenquote:Op maandag 13 december 2010 12:44 schreef Grielen het volgende:
[..]
Als het verse sneeuw is misschien wel ja, volgens mij ben je kansloos op van die vastgereden meuk...
Nee hoor, elke vorm van gladheid, ook bij regen hebben ze meer grip, als het kouder is (onder de 7 graden)quote:Op maandag 13 december 2010 12:44 schreef Bargehassus het volgende:
Volgens mij is het puur en alleen op sneeuw. Bij regenachtige omstandigheden schijnen ze minder te zijn dan zomerbanden (in z'n algemeenheid dan).
oke, conclusie: Rij ajb voorzichtig!quote:Op maandag 13 december 2010 12:46 schreef Bargehassus het volgende:
Gadver. Hebben we de discussie toch weer.![]()
(en ik doe nog mee ook)
Jaquote:Op maandag 13 december 2010 12:17 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
heb je nog wat gereden van t weekend?
Hebben jullie ook altijd last van het vinden van chille 2de hands spullen op marktplaats en dat ze altijd aan de andere kant van Nederland worden aangeboden?
Aan het einde van het liedje is het toch persoonlijke voorkeur en situaties op de weg.quote:Op maandag 13 december 2010 12:46 schreef Bargehassus het volgende:
Gadver. Hebben we de discussie toch weer.![]()
(en ik doe nog mee ook)
Maar dat is ook het hele punt, winterbanden zíjn ook geen wondermiddel. Je moet net zo veel afstand houden en je snelheid aanpassen als je anders zou doen. Alleen áls het dan misgaat, bieden de winterbanden extra marge doordat ze meer grip hebben. Of dat nou door een kortere remweg is, of door extra grip waardoor je beter/gecontroleerder uitwijken kunt, dat maakt niet uit.quote:Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef Grielen het volgende:
Winterbanden helpen je auto natuurlijk in sommige situaties beter dan zomerbanden, maar het is geen wondermiddel. Je kan bijvoorbeeld nog steeds niet over ijs rijden. En volgens mij is het grootste toegevoegde voordeel dat de waterafvoer beter is. Ook met winterbanden blijf je vast op je parkeerplaats (zie mijn post over mijn buurman @ vorige pagina)
Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.quote:Op maandag 13 december 2010 12:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, elke vorm van gladheid, ook bij regen hebben ze meer grip, als het kouder is (onder de 7 graden)
quote:Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.
Maar de ADAC heeft onderzocht, en die 7 graden regel is nergens op gebaseerd. Winterbanden zijn beter op sneeuw / sneeuwdrab / ijs, zomerbanden zijn beter op droog wegdek en bij regen (onafhankelijk van de temperatuur).
En eindelijk gaat de verwarming weer, dus hoef ik niet meer te vernikkelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi dat je dr weer lekker warm bij zit. Pas was de kachel @ kantoor uitgevallen, ben na 2 uurtjes maar naar huis te gaan, das echt niet te doen...
Precies, maar de overweging is dat een winterband op nat of droog wegdek een béétje minder grip heeft dan een zomerband, andersom heeft een zomerband in de sneeuw véél (schijnt een factor 22 te zijn) minder grip dan een winterband. Dus als het vriest c.q. als de temperaturen om of onder het vriespunt hangen (lees: goeie kans op sneeuwval) is het gewoon verstandiger om op winterbanden te rijden. Het is net zoiets als een gordel, die heb je (als het goed is) ook niet nodig, maar mócht het misgaan, dan ben je blij dat je hem hebtquote:Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.
Maar de ADAC heeft onderzocht, en die 7 graden regel is nergens op gebaseerd. Winterbanden zijn beter op sneeuw / sneeuwdrab / ijs, zomerbanden zijn beter op droog wegdek en bij regen (onafhankelijk van de temperatuur).
En eindelijk gaat de verwarming weer, dus hoef ik niet meer te vernikkelen.
quote:Diese 7-Grad-Regel hat die Reifenindustrie aufgestellt, um mehr Produkte zu verkaufen, vermutet Ulrich Buckmann vom ADAC Frankfurt.
...................
Ganz anders sieht es bei Nässe aus. Hier haben Winterreifen nämlich das Nachsehen. Ein Sommerreifen hat bei Nass-Trocken-Wechsel die besseren Eigenschaften, sagt Buckmann. Beim Winterreifentest der Zeitschrift Auto Bild beispielsweise fährt zum Vergleich immer ein Fahrzeug mit Sommerreifen mit. Das Ergebnis: Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn stoppt ein Fahrzeug mit Sommerreifen deutlich früher als eines mit Winterreifen.
Duits is geen enkel probleem hierquote:Op maandag 13 december 2010 12:59 schreef von_Preussen het volgende:
@L0we, helaas wel in het Duits, mocht dat geen bezwaar vormen:
http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169
[..]
Precies zoals je het zegt, iemand met grootste plannen die het helaas niet meer mocht meemaken, maar het voor zijn ogen gecompleteerd heeft gezien.quote:Op maandag 13 december 2010 13:07 schreef L0we het volgende:
[..]
al kan ik van je ondertitel geen kaas maken. "We durfden het niet te doen / ervaren, maar hebben we het voor onze ogen goed gezien / zien gebeuren", is dat een quote van het een of ander?
Ah, vanuit die context is het inderdaad een stuk duidelijkerquote:Op maandag 13 december 2010 13:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies zoals je het zegt, iemand met grootste plannen die het helaas niet meer mocht meemaken, maar het voor zijn ogen gecompleteerd heeft gezien.
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...quote:Op maandag 13 december 2010 13:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet dus dwars door Duitsland heen, dus ik koop wel winterbanden
Ze werken steeds sneller inderdaad... Best wel zuur zeg!quote:Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...
pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
185 euro ..(daar gaan mijn nieuwe velgjes... )
Kan je niet eventjes Wobben om te zien of je er onderuit kan komen?quote:Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
Wobben?quote:Op maandag 13 december 2010 13:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kan je niet eventjes Wobben om te zien of je er onderuit kan komen?
http://juridisch.flitsser(...)lder_stappenplan.htmquote:Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wobben?
Naah, vast niet.. Ik was daar toen, dus tja..
Wob = Wet Openbaarheid Bestuur.quote:Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wobben?
Naah, vast niet.. Ik was daar toen, dus tja..
Nou ja, aangezien ik flink wat kilometers maak bestaat er een kans dat ik vaker dan eens gecontroleerd wordt.. Daarnaast wil ik niet echt de schuld krijgen wegens het rijden op verkeerde banden als er een ongeluk gebeurt..quote:Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik zeg maar zo, je eigen gemoedsrust is ook veel waard.quote:Op maandag 13 december 2010 13:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien ik flink wat kilometers maak bestaat er een kans dat ik vaker dan eens gecontroleerd wordt.. Daarnaast wil ik niet echt de schuld krijgen wegens het rijden op verkeerde banden als er een ongeluk gebeurt..![]()
Maargoed, 185 euro. zonde!
Geen idee eigenlijk, ik heb het zelf nooit gedaan. Zou je eigenlijk even op flitsservice.nl moeten kijken, daar staat erg veel info overquote:Op maandag 13 december 2010 13:40 schreef Marco001 het volgende:
Hmm, die brief moet naar OvJ, maar ik heb hier staan
CVOM
Unit Mulder
Maakt dat ook nog uit dan?
Ip stuur hem daar wel heen, en dan zie ik wel.quote:Op maandag 13 december 2010 13:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik heb het zelf nooit gedaan. Zou je eigenlijk even op flitsservice.nl moeten kijken, daar staat erg veel info over
blijkbaar.quote:Op maandag 13 december 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:
Zo, wat werken ze ineens snel bij het CJIB, waar is de tijd dat je 8 weken op een bekeuring moest wachten. Is dan niks meer heilig?!
Succes!quote:Op maandag 13 december 2010 13:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ip stuur hem daar wel heen, en dan zie ik wel.
Zo, wob dingetje aangemaakt, stuur het wel gewoon naar het adres op de sanctie, en dan zie ik wel.
Tsja, de overheid heeft geld nodig, dus wordt de burger nog daar gepakt waar ie gepakt worden kan.quote:Op maandag 13 december 2010 14:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
blijkbaar.
Ze staan tegenwoordig ook absurd veel op je snelheid te controleren...
Heb wel eens 5 controle's op 1 dag gezien, allemaal verschillende locatie's...
Tegenwoordig kan je beter op de berm letten als op de weg volgens mij... Zelfs om 21.30 staan ze nog te controleren!
Daarover kan je natuurlijk ook een hele discussie opzetten die vrij ongezellig kan gaan wordenquote:Op maandag 13 december 2010 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Tsja, de overheid heeft geld nodig, dus wordt de burger nog daar gepakt waar ie gepakt worden kan.
Zo vat ik hem ook op inderdaad. De auto voor hem kon net zo goed in de blokken gaan voor een konijntje wat overstak, om maar even wat te noemen.quote:Op maandag 13 december 2010 14:33 schreef von_Preussen het volgende:
Lees ik hieruit dat de auto van je klasgenoot te weinig afstand heeft gehouden en daardoor op de voorganger is geklapt?
De overheid zou zich moeten bezinnen op wat ze allemaal zou moeten willen doen en hoeveel het mag kosten + de bureaucratische druk zou verminderd moeten worden + er zou efficienter gewerkt moeten worden.quote:Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarover kan je natuurlijk ook een hele discussie opzetten die vrij ongezellig kan gaan worden. Maar uiteindelijk is het zo dat we een samenleving hebben die zichzelf draaiend moet houden. De overheid maakt plannen, daarvoor is geld nodig. Als dat niet uit boetes komt moet het uit belastingen komen, of uit andere zaken. Ik vind het vrij makkelijk om het te gooien op "burgertje pesten", omdat de overheid zelf ook aan mekaar hangt van burgers, die op de een of andere manier toch het beste met het land voor hebben
.
Ben ik het helemaal mee eens. Al vind ik het lastig om de vergelijking te maken met andere landen, omdat de sociale zekerheden in die landen ook een stuk minder zijn. Maargoed, misschien start ik die discussie nog wel eens in een niet-autorij-gerelateerd topicquote:Op maandag 13 december 2010 14:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De overheid zou zich moeten bezinnen op wat ze allemaal zou moeten willen doen en hoeveel het mag kosten + de bureaucratische druk zou verminderd moeten worden + er zou efficienter gewerkt moeten worden.
Dan hoef je de burger niet voor falend beleid van de overheid te laten opdraaien, andere landen laten ook zien dat het met een verminderde belastingdruk kan.
Mijn definitie van genoeg afstand is dat je op tijd kan stoppen in noodsituatiesquote:Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef Grielen het volgende:
Nee, was een wat oudere auto, met remmen die niet gebouwd zijn op van 120-0 in 4 seconden. Ze hielden genoeg afstand.
Maar blijkbaar niet genoeg afstand voor een oude auto met slechte remmen...quote:Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef Grielen het volgende:
Nee, was een wat oudere auto, met remmen die niet gebouwd zijn op van 120-0 in 4 seconden. Ze hielden genoeg afstand.
Ho, ho dames en heren, de oorzaak van het ongeluk was dat de audi-rijder de auto waar de zwangere vrouw inzat wilde 'terugpakken' voor het niet snel genoeg doorrijden (in zijn ogen). Niet het wel of niet voldoende afstand houden van de auto waar mijn klasgenoot inzat. De audi-rijder is niet voor niks opgepakt.quote:Op maandag 13 december 2010 14:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Zo vat ik hem ook op inderdaad. De auto voor hem kon net zo goed in de blokken gaan voor een konijntje wat overstak, om maar even wat te noemen.
Die audi rijder zat ook heel erg fout, dat zeg ik dr gelijk bij!quote:Op maandag 13 december 2010 14:40 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ho, ho dames en heren, de oorzaak van het ongeluk was dat de audi-rijder de auto waar de zwangere vrouw inzat wilde 'terugpakken' voor het niet snel genoeg doorrijden (in zijn ogen). Niet het wel of niet voldoende afstand houden van de auto waar mijn klasgenoot inzat. De audi-rijder is niet voor niks opgepakt.
Dat zijn twee verschillende zaken, die Audi-bestuurder kan je pakken voor het veroorzaken van een gevaarlijke situatie, poging tot doodslag of wat weet ik. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom deze is opgepakt.quote:Op maandag 13 december 2010 14:40 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ho, ho dames en heren, de oorzaak van het ongeluk was dat de audi-rijder de auto waar de zwangere vrouw inzat wilde 'terugpakken' voor het niet snel genoeg doorrijden (in zijn ogen). Niet het wel of niet voldoende afstand houden van de auto waar mijn klasgenoot inzat. De audi-rijder is niet voor niks opgepakt.
Maar ze hielden voldoende afstand. Het was gewoon onmogelijk om zo snel af te remmenquote:Op maandag 13 december 2010 14:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zijn twee verschillende zaken, die Audi-bestuurder kan je pakken voor het veroorzaken van een gevaarlijke situatie, poging tot doodslag of wat weet ik. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom deze is opgepakt.
Maar dat pleit de andere bestuurder nog niet vrij van te weinig afstand houden, wat in deze situatie tot een ongeluk heeft geleid. Of dat nu komt door een Audi-hork, afgevallen lading of overstekend wild maakt dan niet uit.
Stel je voor dat ik met 250km/h over de snelweg in Nederland rij, iemand die komt naar links en ik klap achterop. Er zal geen rechter zijn die mijn verweer van: "ja, maar hij deed een bijzondere verrichting en had mij voorrang moeten geven, c.q. beter in zijn spiegel moeten kijken" zal accepteren.
Het is niet leuk om te zeggen, maar omdat de ander een fout maakt pleit dat jouw gedrag niet automatisch vrij.
Volgens mij is dat niet met mekaar te verenigen. Je houdt pas écht voldoende afstand als je in dergelijke noodsituaties op tijd stil staatquote:Op maandag 13 december 2010 14:46 schreef Grielen het volgende:
[..]
Maar ze hielden voldoende afstand. Het was gewoon onmogelijk om zo snel af te remmen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee hoor, schadeformulier invullen is genoeg, als je de plaats van het ongeval niet verlaatquote:Anders hadden ze nu samen naast die audi-rijder gezeten op het politiebureau.
Dit dus. Overigens is voldoende afstand houden op ons overvolle wegennet ook wel lastig hoor. Als iedereen het zou doen, kwamen we nog veel meer wegcapaciteit tekort dan nu al het geval is. Zie de enorme files die ontstaan bij regen en sneeuw, als weggebruikers wel meer afstand gaan houden.quote:Op maandag 13 december 2010 15:00 schreef L0we het volgende:
Volgens mij is dat niet met mekaar te verenigen. Je houdt pas écht voldoende afstand als je in dergelijke noodsituaties op tijd stil staat.
Ik zeg het niet om hem te betitelen als hoofdschuldige van dit alles, maar dit soort verhalen zijn nu precies de reden dat je écht voldoende afstand moet houden.
Dat ben ik ook helemaal met je eens! Als je voldoende afstand houdt heb je binnen no-time een 3tal auto's die zich in dat gat proppenquote:Op maandag 13 december 2010 15:01 schreef JDude het volgende:
[..]
Dit dus. Overigens is voldoende afstand houden op ons overvolle wegennet ook wel lastig hoor. Als iedereen het zou doen, kwamen we nog veel meer wegcapaciteit tekort dan nu al het geval is. Zie de enorme files die ontstaan bij regen en sneeuw, als weggebruikers wel meer afstand gaan houden.
Velgjesquote:Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Soms rij ik dan gewoon naar de andere kant van het land om het op te halen!.
Wat heb je op het oog?
Das een eindje jaquote:Op maandag 13 december 2010 15:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Velgjes
Maarja Rotterdam naar Groningen..
Spannendquote:Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Sjoegerd het volgende:
Donderdag gaat de AX voor de apk.. Fingers crossed
Heb je donderdag tijd? moe tik om 11.00 (geloof ik) in Ermelo zijn..quote:Op maandag 13 december 2010 15:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Das een eindje ja. En het is nou ook niet echt dat ik daar binnenkort langs kom ofzo
Hehe, dat jij ze meeneemt vanuit groningen, ik ze overneem vanuit ermelo, en dan vervolgens kan house ze ophalen in gouda... Is best wel een ideequote:Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb je donderdag tijd? moe tik om 11.00 (geloof ik) in Ermelo zijn..
Zeker, denk wel dat hij er doorkomt. Ga ik m daarna lekker vertroetelenquote:
Wel cool dat zoveel mensen gelijk meedenken!quote:Op maandag 13 december 2010 15:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, dat jij ze meeneemt vanuit groningen, ik ze overneem vanuit ermelo, en dan vervolgens kan house ze ophalen in gouda... Is best wel een idee.
Het lukt me iig niet voor 11en. Hoe laat ben jij daar klaar?
Ah, nicequote:Op maandag 13 december 2010 15:24 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Wel cool dat zoveel mensen gelijk meedenken!
Maar als het niet te erg gaat sneeuwen dit weekend gaan mn ouders richting het noorden
Toch bedankt uiteraard. Maar het kan natuurlijk ook wel eens andersom dat iemand misschien wel iets hier uit de buurt nodig heeft, dan kan ik ook wel helpen!
Das wel een primeur op fok, of niet?quote:Autorijtopic met koerierdienst
geen flauw idee, sollicitatie..quote:Op maandag 13 december 2010 15:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, dat jij ze meeneemt vanuit groningen, ik ze overneem vanuit ermelo, en dan vervolgens kan house ze ophalen in gouda... Is best wel een idee.
Het lukt me iig niet voor 11en. Hoe laat ben jij daar klaar?
cool, moet donderdag bij 's Heeren Loo zijn...quote:
Ik ben er alleen niet zoveelquote:Op maandag 13 december 2010 15:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik had dus op de koffie kunnen komen...
Oh das niet zo moeilijk te vindenquote:Op maandag 13 december 2010 15:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
cool, moet donderdag bij 's Heeren Loo zijn...
Ik durf niet eens naar buiten te kijkenquote:Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef von_Preussen het volgende:
Dan kijk je eventjes een uur niet uit het raam, en dan ligt er zomaar een hele laag sneeuw buiten.
Zomaar, opeens.
zou wel awesome zijn hahaquote:
Geen sneeuw te zien hier in de buurt..quote:Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef von_Preussen het volgende:
Dan kijk je eventjes een uur niet uit het raam, en dan ligt er zomaar een hele laag sneeuw buiten.
Zomaar, opeens.
Oosten, Noorden, Westen, Zuiden, Midden?quote:Op maandag 13 december 2010 18:43 schreef von_Preussen het volgende:
Sterker nog, het was opgehouden met sneeuwen, ik had de stoep eventjes vrijgemaakt, en zelfs daar ligt nu weer een dikke laag terwijl het blijft doorsneeuwen.
En ik zit toch echt in Nederland.
Ik had ook een off-day. Maar wel veel gedaan eigenlijk. 09:00 eruit, alvast wat boodschappen gedaan met mams voor kerst, aangezien dit onze laatste vrijdag was voorlopig. Daarna m'n kleding geruild die ik zaterdag had gekochtquote:Op maandag 13 december 2010 18:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
zou wel awesome zijn haha![]()
Pff heb weer een dag geen flikker uitgevoerd.. hele dag zitten ps3ennaja hele dag.. werd pas 11:30 wakker
Net even ten oosten van Deventer.quote:Op maandag 13 december 2010 18:44 schreef Grielen het volgende:
[..]
Oosten, Noorden, Westen, Zuiden, Midden?
Lekker vakantie aan het vieren?quote:Op maandag 13 december 2010 18:20 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
zou wel awesome zijn haha![]()
Pff heb weer een dag geen flikker uitgevoerd.. hele dag zitten ps3ennaja hele dag.. werd pas 11:30 wakker
Hoe typisch!quote:Op maandag 13 december 2010 18:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had ook een off-day. Maar wel veel gedaan eigenlijk. 09:00 eruit, alvast wat boodschappen gedaan met mams voor kerst, aangezien dit onze laatste vrijdag was voorlopig. Daarna m'n kleding geruild die ik zaterdag had gekocht
Mijn wekker staat even vroeg. Kwartiertje eerder dan normaal, mag weer naar Den Haag.quote:Morgen maar weer eens aan het werk, luie donder die ik word van vrije dagenAan de slag van 7 tot 5! Om 05:45 op
Uhu, echt welquote:Op maandag 13 december 2010 18:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Lekker vakantie aan het vieren?
[..]
Hoe typisch!
[..]
Mijn wekker staat even vroeg. Kwartiertje eerder dan normaal, mag weer naar Den Haag.
Mwah, dat is an sich nog niet een probleem in die zin dat je zelf de baas bent als je rijdt. Wil je dus op 'safe' spelen dan zou je op dat 3tal auto's weer kunnen anticiperen door langzamer te rijden. Daardoor heb je immers een kortere stoptijd en dus ook voldoende afstand.quote:Op maandag 13 december 2010 15:02 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat ben ik ook helemaal met je eens! Als je voldoende afstand houdt heb je binnen no-time een 3tal auto's die zich in dat gat proppen
Ik werk gewoon door, begin januari neem ik nog wat vrij denk ik.quote:Op maandag 13 december 2010 18:55 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Uhu, echt wel![]()
Heb jij gewoon 2 weken vakantie of moet je volgende week ook nog werken dan?
Het is best een aardig dagje ja, ik werk vrijdag's vaak 12:00-22:00, is ook best vermoeiend. Ach, het betaaldquote:Op maandag 13 december 2010 18:59 schreef Sjoegerd het volgende:
@ Purdey:
7-5 wat een tijd.. Dacht dat mijn 8-5 al aardig wat was.
Werk je bij Ah?quote:Op maandag 13 december 2010 19:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het is best een aardig dagje ja, ik werk vrijdag's vaak 12:00-22:00, is ook best vermoeiend. Ach, het betaald
Ik heb niet eens vakantie, juist nu kan dat niet eens. Voor volgende week weet ik m'n rooster nog niet, heb dus ook geen idee of ik 2e kerstdag moet werken. Zou ik wel echt héél klote vinden. Vooral omdat in het winkelcentrum waar ik werk, wij de enigste zijn met de AH die open zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |