abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89870181
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:47 schreef L0we het volgende:

[..]

Nee hoor, elke vorm van gladheid, ook bij regen hebben ze meer grip, als het kouder is (onder de 7 graden)
Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.

Maar de ADAC heeft onderzocht, en die 7 graden regel is nergens op gebaseerd. Winterbanden zijn beter op sneeuw / sneeuwdrab / ijs, zomerbanden zijn beter op droog wegdek en bij regen (onafhankelijk van de temperatuur).

En eindelijk gaat de verwarming weer, dus hoef ik niet meer te vernikkelen. ^O^
  maandag 13 december 2010 @ 12:56:32 #127
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89870310
Ik hou ook op over die dingen. Wat ik probeerde te zeggen was dat ik het niet nodig vond dat mensen gepusht worden om ze te kopen. Natuurlijk zijn winterbanden veel beter dan zomerbanden, en daar hangt ook een prijskaartje aan, die absoluut niet binnen mijn budget past op dit moment. In mijn ervaring van deze en afgelopen winter ben ik niet genoeg overtuigd van de voordelen ervan, en om meer dan ¤500 uit te geven aan winterbanden.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_89870314
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar de ADAC heeft onderzocht, en die 7 graden regel is nergens op gebaseerd. Winterbanden zijn beter op sneeuw / sneeuwdrab / ijs, zomerbanden zijn beter op droog wegdek en bij regen (onafhankelijk van de temperatuur).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi dat je dr weer lekker warm bij zit. Pas was de kachel @ kantoor uitgevallen, ben na 2 uurtjes maar naar huis te gaan, das echt niet te doen...
pi_89870371
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Precies, maar de overweging is dat een winterband op nat of droog wegdek een béétje minder grip heeft dan een zomerband, andersom heeft een zomerband in de sneeuw véél (schijnt een factor 22 te zijn) minder grip dan een winterband. Dus als het vriest c.q. als de temperaturen om of onder het vriespunt hangen (lees: goeie kans op sneeuwval) is het gewoon verstandiger om op winterbanden te rijden. Het is net zoiets als een gordel, die heb je (als het goed is) ook niet nodig, maar mócht het misgaan, dan ben je blij dat je hem hebt :) En nogmaals, ik heb ze voornamelijk in verband met de vele klunzen op de weg, ik rijd er geen kilometer harder om en ik houd er ook geen meter minder afstand om :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 13 december 2010 @ 12:59:08 #130
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89870377
De kachel hier is veel te sterk, volgens mij is de thermostaat niet goed. Het was vannacht 29 graden, ik werd wakker met koppijn..

ook deels veroorzaakt door opa's hoestdrankje
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_89870378
@L0we, helaas wel in het Duits, mocht dat geen bezwaar vormen:

http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169

quote:
Diese 7-Grad-Regel hat die Reifenindustrie aufgestellt, um mehr Produkte zu verkaufen, vermutet Ulrich Buckmann vom ADAC Frankfurt.
...................
Ganz anders sieht es bei Nässe aus. Hier haben Winterreifen nämlich das Nachsehen. Ein Sommerreifen hat bei Nass-Trocken-Wechsel die besseren Eigenschaften, sagt Buckmann. Beim Winterreifentest der Zeitschrift Auto Bild beispielsweise fährt zum Vergleich immer ein Fahrzeug mit Sommerreifen mit. Das Ergebnis: Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn stoppt ein Fahrzeug mit Sommerreifen deutlich früher als eines mit Winterreifen.
pi_89870620
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:59 schreef von_Preussen het volgende:
@L0we, helaas wel in het Duits, mocht dat geen bezwaar vormen:

http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169

[..]

Duits is geen enkel probleem hier :).

al kan ik van je ondertitel geen kaas maken :+. "We durfden het niet te doen / ervaren, maar hebben we het voor onze ogen goed gezien / zien gebeuren", is dat een quote van het een of ander? :)

Interessant leesvoer, zal er later is wat meer over googlen, ik meende een tijdje geleden een artikel gelezen te hebben met een test waar die stelling juist bevestigd werd :).
pi_89870757
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:07 schreef L0we het volgende:

[..]

al kan ik van je ondertitel geen kaas maken :+. "We durfden het niet te doen / ervaren, maar hebben we het voor onze ogen goed gezien / zien gebeuren", is dat een quote van het een of ander? :)
Precies zoals je het zegt, iemand met grootste plannen die het helaas niet meer mocht meemaken, maar het voor zijn ogen gecompleteerd heeft gezien.
  maandag 13 december 2010 @ 13:18:03 #134
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89870965
Ik moet dus dwars door Duitsland heen, dus ik koop wel winterbanden :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89871005
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:11 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Precies zoals je het zegt, iemand met grootste plannen die het helaas niet meer mocht meemaken, maar het voor zijn ogen gecompleteerd heeft gezien.
Ah, vanuit die context is het inderdaad een stuk duidelijker :)
pi_89871044
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet dus dwars door Duitsland heen, dus ik koop wel winterbanden :)
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...

pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
185 euro .. :( (daar gaan mijn nieuwe velgjes... )
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_89871085
en toen stond er een S63 AMG bij school :D
Brinky, de nieuwe BMW
pi_89871088
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
Ze werken steeds sneller inderdaad... Best wel zuur zeg! :(
pi_89871123
quote:

[..]

Kan je niet eventjes Wobben om te zien of je er onderuit kan komen?
pi_89871177
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:23 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Kan je niet eventjes Wobben om te zien of je er onderuit kan komen?
Wobben?

Naah, vast niet.. Ik was daar toen, dus tja..
pi_89871267
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Wobben?

http://juridisch.flitsser(...)lder_stappenplan.htm

In het kort, alle documentatie rond het verbaal opvragen, als justitie te lang doet over het reageren kan het verbaal ongeldig verklaard worden.
pi_89871268
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Wobben?

Wob = Wet Openbaarheid Bestuur.

Dus dan kan je alle gegevens m.b.t. de vaststelling van de overtreding opvragen, dus het ijkrapport van de apparatuur, of de agent wel de nodige certificaten heeft om die controle te mogen uitvoeren, of de controle zelf ook goed is uitgevoerd etc.

En daar wil men bij de politie nog wel eens onsecuur in worden, wat een reden is om de beschikking te vernietigen. Die gegevens moeten ze je ook binnen een bepaalde tijd toesturen, doen ze dat niet is het ook een reden om de beschikking te laten vernietigen.

Wil je precies weten hoe het zit, kijk dan eens op www.flitsservice.nl
pi_89871369
Zometeen afspraak maken voor APK keuring. Had eigenlijk al moeten gebeuren maar hoop dat hij deze week nog tijd heeft.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  maandag 13 december 2010 @ 13:33:05 #144
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89871421
quote:

[..]

Nou ja, aangezien ik flink wat kilometers maak bestaat er een kans dat ik vaker dan eens gecontroleerd wordt.. Daarnaast wil ik niet echt de schuld krijgen wegens het rijden op verkeerde banden als er een ongeluk gebeurt.. :{

Maargoed, 185 euro. zonde! ;(
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89871481
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:33 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nou ja, aangezien ik flink wat kilometers maak bestaat er een kans dat ik vaker dan eens gecontroleerd wordt.. Daarnaast wil ik niet echt de schuld krijgen wegens het rijden op verkeerde banden als er een ongeluk gebeurt.. :{

Maargoed, 185 euro. zonde! ;(
Ik zeg maar zo, je eigen gemoedsrust is ook veel waard. ;)
pi_89871679
Hmm, die brief moet naar OvJ, maar ik heb hier staan
CVOM
Unit Mulder

Maakt dat ook nog uit dan?
pi_89871860
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:40 schreef Marco001 het volgende:
Hmm, die brief moet naar OvJ, maar ik heb hier staan
CVOM
Unit Mulder

Maakt dat ook nog uit dan?
Geen idee eigenlijk, ik heb het zelf nooit gedaan. Zou je eigenlijk even op flitsservice.nl moeten kijken, daar staat erg veel info over :)
pi_89871911
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:44 schreef L0we het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, ik heb het zelf nooit gedaan. Zou je eigenlijk even op flitsservice.nl moeten kijken, daar staat erg veel info over :)
Ip stuur hem daar wel heen, en dan zie ik wel. :)
Zo, wob dingetje aangemaakt, stuur het wel gewoon naar het adres op de sanctie, en dan zie ik wel. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Marco001 op 13-12-2010 14:15:54 ]
  maandag 13 december 2010 @ 14:24:41 #149
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89873364
Zo, wat werken ze ineens snel bij het CJIB, waar is de tijd dat je 8 weken op een bekeuring moest wachten. Is dan niks meer heilig?!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_89873499
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:
Zo, wat werken ze ineens snel bij het CJIB, waar is de tijd dat je 8 weken op een bekeuring moest wachten. Is dan niks meer heilig?!
blijkbaar.
Ze staan tegenwoordig ook absurd veel op je snelheid te controleren...
Heb wel eens 5 controle's op 1 dag gezien, allemaal verschillende locatie's...
Tegenwoordig kan je beter op de berm letten als op de weg volgens mij... Zelfs om 21.30 staan ze nog te controleren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')