Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.quote:Op maandag 13 december 2010 12:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Nee hoor, elke vorm van gladheid, ook bij regen hebben ze meer grip, als het kouder is (onder de 7 graden)
quote:Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.
Maar de ADAC heeft onderzocht, en die 7 graden regel is nergens op gebaseerd. Winterbanden zijn beter op sneeuw / sneeuwdrab / ijs, zomerbanden zijn beter op droog wegdek en bij regen (onafhankelijk van de temperatuur).
En eindelijk gaat de verwarming weer, dus hoef ik niet meer te vernikkelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi dat je dr weer lekker warm bij zit. Pas was de kachel @ kantoor uitgevallen, ben na 2 uurtjes maar naar huis te gaan, das echt niet te doen...
Precies, maar de overweging is dat een winterband op nat of droog wegdek een béétje minder grip heeft dan een zomerband, andersom heeft een zomerband in de sneeuw véél (schijnt een factor 22 te zijn) minder grip dan een winterband. Dus als het vriest c.q. als de temperaturen om of onder het vriespunt hangen (lees: goeie kans op sneeuwval) is het gewoon verstandiger om op winterbanden te rijden. Het is net zoiets als een gordel, die heb je (als het goed is) ook niet nodig, maar mócht het misgaan, dan ben je blij dat je hem hebtquote:Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Laatste wat ik zeg over winterbanden, anders gaat de sfeer er hier echt aan.
Maar de ADAC heeft onderzocht, en die 7 graden regel is nergens op gebaseerd. Winterbanden zijn beter op sneeuw / sneeuwdrab / ijs, zomerbanden zijn beter op droog wegdek en bij regen (onafhankelijk van de temperatuur).
En eindelijk gaat de verwarming weer, dus hoef ik niet meer te vernikkelen.
quote:Diese 7-Grad-Regel hat die Reifenindustrie aufgestellt, um mehr Produkte zu verkaufen, vermutet Ulrich Buckmann vom ADAC Frankfurt.
...................
Ganz anders sieht es bei Nässe aus. Hier haben Winterreifen nämlich das Nachsehen. Ein Sommerreifen hat bei Nass-Trocken-Wechsel die besseren Eigenschaften, sagt Buckmann. Beim Winterreifentest der Zeitschrift Auto Bild beispielsweise fährt zum Vergleich immer ein Fahrzeug mit Sommerreifen mit. Das Ergebnis: Bei Vollbremsungen auf nasser und trockener Fahrbahn stoppt ein Fahrzeug mit Sommerreifen deutlich früher als eines mit Winterreifen.
Duits is geen enkel probleem hierquote:Op maandag 13 december 2010 12:59 schreef von_Preussen het volgende:
@L0we, helaas wel in het Duits, mocht dat geen bezwaar vormen:
http://www.handelsblatt.c(...)ie-sieben-grad-regel;983169
[..]
Precies zoals je het zegt, iemand met grootste plannen die het helaas niet meer mocht meemaken, maar het voor zijn ogen gecompleteerd heeft gezien.quote:Op maandag 13 december 2010 13:07 schreef L0we het volgende:
[..]
al kan ik van je ondertitel geen kaas maken. "We durfden het niet te doen / ervaren, maar hebben we het voor onze ogen goed gezien / zien gebeuren", is dat een quote van het een of ander?
Ah, vanuit die context is het inderdaad een stuk duidelijkerquote:Op maandag 13 december 2010 13:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Precies zoals je het zegt, iemand met grootste plannen die het helaas niet meer mocht meemaken, maar het voor zijn ogen gecompleteerd heeft gezien.
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...quote:Op maandag 13 december 2010 13:18 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet dus dwars door Duitsland heen, dus ik koop wel winterbanden
Ze werken steeds sneller inderdaad... Best wel zuur zeg!quote:Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...
pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
185 euro ..(daar gaan mijn nieuwe velgjes... )
Kan je niet eventjes Wobben om te zien of je er onderuit kan komen?quote:Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...
pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
185 euro ..(daar gaan mijn nieuwe velgjes... )
Wobben?quote:Op maandag 13 december 2010 13:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kan je niet eventjes Wobben om te zien of je er onderuit kan komen?
http://juridisch.flitsser(...)lder_stappenplan.htmquote:Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wobben?
Naah, vast niet.. Ik was daar toen, dus tja..
Wob = Wet Openbaarheid Bestuur.quote:Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Wobben?
Naah, vast niet.. Ik was daar toen, dus tja..
Nou ja, aangezien ik flink wat kilometers maak bestaat er een kans dat ik vaker dan eens gecontroleerd wordt.. Daarnaast wil ik niet echt de schuld krijgen wegens het rijden op verkeerde banden als er een ongeluk gebeurt..quote:Op maandag 13 december 2010 13:20 schreef Marco001 het volgende:
[..]
de bekeuring voor verkeerde banden is 40 euro daar...
pff, ook net post van CJIB, ze lijken steeds sneller te worden: 3 december: 100 waar je 70 mag, en helaas ook nog binnen b.b. (ringweg)
185 euro ..(daar gaan mijn nieuwe velgjes... )
Ik zeg maar zo, je eigen gemoedsrust is ook veel waard.quote:Op maandag 13 december 2010 13:33 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nou ja, aangezien ik flink wat kilometers maak bestaat er een kans dat ik vaker dan eens gecontroleerd wordt.. Daarnaast wil ik niet echt de schuld krijgen wegens het rijden op verkeerde banden als er een ongeluk gebeurt..![]()
Maargoed, 185 euro. zonde!
Geen idee eigenlijk, ik heb het zelf nooit gedaan. Zou je eigenlijk even op flitsservice.nl moeten kijken, daar staat erg veel info overquote:Op maandag 13 december 2010 13:40 schreef Marco001 het volgende:
Hmm, die brief moet naar OvJ, maar ik heb hier staan
CVOM
Unit Mulder
Maakt dat ook nog uit dan?
Ip stuur hem daar wel heen, en dan zie ik wel.quote:Op maandag 13 december 2010 13:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik heb het zelf nooit gedaan. Zou je eigenlijk even op flitsservice.nl moeten kijken, daar staat erg veel info over
blijkbaar.quote:Op maandag 13 december 2010 14:24 schreef Purdey het volgende:
Zo, wat werken ze ineens snel bij het CJIB, waar is de tijd dat je 8 weken op een bekeuring moest wachten. Is dan niks meer heilig?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |