abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89873575
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:46 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ip stuur hem daar wel heen, en dan zie ik wel. :)
Zo, wob dingetje aangemaakt, stuur het wel gewoon naar het adres op de sanctie, en dan zie ik wel. ;)
Succes! ^O^

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:27 schreef Marco001 het volgende:

[..]

blijkbaar.
Ze staan tegenwoordig ook absurd veel op je snelheid te controleren...
Heb wel eens 5 controle's op 1 dag gezien, allemaal verschillende locatie's...
Tegenwoordig kan je beter op de berm letten als op de weg volgens mij... Zelfs om 21.30 staan ze nog te controleren!
Tsja, de overheid heeft geld nodig, dus wordt de burger nog daar gepakt waar ie gepakt worden kan.
  maandag 13 december 2010 @ 14:31:22 #152
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89873643
Komt een klasgenoot net bij me met een verhaal:

Gister reden ze vanuit Rotterdam naar hier, en bij Gouda reden ze op de snelweg, achter een auto. Er was een Audi A3 die wilde inhalen, maar dat kon niet ofzo, want die auto voor ze reed langzamer dan die Audi wilde. Boze Audichauffeur ging dus maar via de invoegstrook rechts inhalen, ging vervolgens voor de auto die minder snel reed dan de Audi, en vervolgens lekker in de blokken. De auto moest dus ook vol in de blokken, en de auto van m'n klasgenoot ook, maar ging niet helemaal soepel. Vervolg: Vol in de achterkant van die auto, waar een zwangere vrouw en een baby inzaten. Beide auto's total-loss en bestuurder van de auto voor m'n klasgenoot had best wel rugklachten...

De Audi-rijder is een uur later opgepakt, want die was natuurlijk doorgereden.

Ik hoop dattie minimaal 10 jaar krijgt voor poging tot doodslag!!
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_89873754
Lees ik hieruit dat de auto van je klasgenoot te weinig afstand heeft gehouden en daardoor op de voorganger is geklapt?
pi_89873765
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:29 schreef von_Preussen het volgende:

Tsja, de overheid heeft geld nodig, dus wordt de burger nog daar gepakt waar ie gepakt worden kan.
Daarover kan je natuurlijk ook een hele discussie opzetten die vrij ongezellig kan gaan worden ;). Maar uiteindelijk is het zo dat we een samenleving hebben die zichzelf draaiend moet houden. De overheid maakt plannen, daarvoor is geld nodig. Als dat niet uit boetes komt moet het uit belastingen komen, of uit andere zaken. Ik vind het vrij makkelijk om het te gooien op "burgertje pesten", omdat de overheid zelf ook aan mekaar hangt van burgers, die op de een of andere manier toch het beste met het land voor hebben :).
  maandag 13 december 2010 @ 14:34:57 #155
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89873798
Nee, was een wat oudere auto, met remmen die niet gebouwd zijn op van 120-0 in 4 seconden. Ze hielden genoeg afstand.
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_89873854
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:33 schreef von_Preussen het volgende:
Lees ik hieruit dat de auto van je klasgenoot te weinig afstand heeft gehouden en daardoor op de voorganger is geklapt?
Zo vat ik hem ook op inderdaad. De auto voor hem kon net zo goed in de blokken gaan voor een konijntje wat overstak, om maar even wat te noemen.
pi_89873861
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef L0we het volgende:

[..]

Daarover kan je natuurlijk ook een hele discussie opzetten die vrij ongezellig kan gaan worden ;). Maar uiteindelijk is het zo dat we een samenleving hebben die zichzelf draaiend moet houden. De overheid maakt plannen, daarvoor is geld nodig. Als dat niet uit boetes komt moet het uit belastingen komen, of uit andere zaken. Ik vind het vrij makkelijk om het te gooien op "burgertje pesten", omdat de overheid zelf ook aan mekaar hangt van burgers, die op de een of andere manier toch het beste met het land voor hebben :).
De overheid zou zich moeten bezinnen op wat ze allemaal zou moeten willen doen en hoeveel het mag kosten + de bureaucratische druk zou verminderd moeten worden + er zou efficienter gewerkt moeten worden.

Dan hoef je de burger niet voor falend beleid van de overheid te laten opdraaien, andere landen laten ook zien dat het met een verminderde belastingdruk kan.

Edit: maar je hebt gelijk, die discussie gaan we hier niet aan. ;)
pi_89873999
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:36 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

De overheid zou zich moeten bezinnen op wat ze allemaal zou moeten willen doen en hoeveel het mag kosten + de bureaucratische druk zou verminderd moeten worden + er zou efficienter gewerkt moeten worden.

Dan hoef je de burger niet voor falend beleid van de overheid te laten opdraaien, andere landen laten ook zien dat het met een verminderde belastingdruk kan.
Ben ik het helemaal mee eens. Al vind ik het lastig om de vergelijking te maken met andere landen, omdat de sociale zekerheden in die landen ook een stuk minder zijn. Maargoed, misschien start ik die discussie nog wel eens in een niet-autorij-gerelateerd topic ;).
pi_89874066
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef Grielen het volgende:
Nee, was een wat oudere auto, met remmen die niet gebouwd zijn op van 120-0 in 4 seconden. Ze hielden genoeg afstand.
Mijn definitie van genoeg afstand is dat je op tijd kan stoppen in noodsituaties :). En daarbij moet je rekening houden met hoe je auto rijdt en remt :)
Ik weet van mijn auto (24 jaar oud) dat hij ook niet remt als een nieuwe auto, daarom hou ik extra afstand :).
  maandag 13 december 2010 @ 14:40:46 #160
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_89874076
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:34 schreef Grielen het volgende:
Maar blijkbaar niet genoeg afstand voor een oude auto met slechte remmen...
Hoe beroerd de situatie verder ook is. Daar niet van. De voorste remmer is de hork hier.
  maandag 13 december 2010 @ 14:40:57 #161
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89874085
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:36 schreef L0we het volgende:

[..]

Zo vat ik hem ook op inderdaad. De auto voor hem kon net zo goed in de blokken gaan voor een konijntje wat overstak, om maar even wat te noemen.
Ho, ho dames en heren, de oorzaak van het ongeluk was dat de audi-rijder de auto waar de zwangere vrouw inzat wilde 'terugpakken' voor het niet snel genoeg doorrijden (in zijn ogen). Niet het wel of niet voldoende afstand houden van de auto waar mijn klasgenoot inzat. De audi-rijder is niet voor niks opgepakt.
pi_89874257
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:40 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ho, ho dames en heren, de oorzaak van het ongeluk was dat de audi-rijder de auto waar de zwangere vrouw inzat wilde 'terugpakken' voor het niet snel genoeg doorrijden (in zijn ogen). Niet het wel of niet voldoende afstand houden van de auto waar mijn klasgenoot inzat. De audi-rijder is niet voor niks opgepakt.
Die audi rijder zat ook heel erg fout, dat zeg ik dr gelijk bij!

Maar het zet mij altijd wel aan het denken. Nu had je dan iemand die een fout beging die de oorzaak was, maar stel dat het tóch het spreekwoordelijke konijntje was geweest, had hij dan wel op tijd stil gestaan? Dan zit je toch echt wel fout, als je dan achterop klapt...
pi_89874303
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:40 schreef Grielen het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende zaken, die Audi-bestuurder kan je pakken voor het veroorzaken van een gevaarlijke situatie, poging tot doodslag of wat weet ik. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom deze is opgepakt.

Maar dat pleit de andere bestuurder nog niet vrij van te weinig afstand houden, wat in deze situatie tot een ongeluk heeft geleid. Of dat nu komt door een Audi-hork, afgevallen lading of overstekend wild maakt dan niet uit.

Stel je voor dat ik met 250km/h over de snelweg in Nederland rij, iemand die komt naar links en ik klap achterop. Er zal geen rechter zijn die mijn verweer van: "ja, maar hij deed een bijzondere verrichting en had mij voorrang moeten geven, c.q. beter in zijn spiegel moeten kijken" zal accepteren.

Het is niet leuk om te zeggen, maar omdat de ander een fout maakt pleit dat jouw gedrag niet automatisch vrij.
  maandag 13 december 2010 @ 14:46:47 #164
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_89874362
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:45 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat zijn twee verschillende zaken, die Audi-bestuurder kan je pakken voor het veroorzaken van een gevaarlijke situatie, poging tot doodslag of wat weet ik. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom deze is opgepakt.

Maar dat pleit de andere bestuurder nog niet vrij van te weinig afstand houden, wat in deze situatie tot een ongeluk heeft geleid. Of dat nu komt door een Audi-hork, afgevallen lading of overstekend wild maakt dan niet uit.

Stel je voor dat ik met 250km/h over de snelweg in Nederland rij, iemand die komt naar links en ik klap achterop. Er zal geen rechter zijn die mijn verweer van: "ja, maar hij deed een bijzondere verrichting en had mij voorrang moeten geven, c.q. beter in zijn spiegel moeten kijken" zal accepteren.

Het is niet leuk om te zeggen, maar omdat de ander een fout maakt pleit dat jouw gedrag niet automatisch vrij.
Maar ze hielden voldoende afstand. Het was gewoon onmogelijk om zo snel af te remmen

Anders hadden ze nu samen naast die audi-rijder gezeten op het politiebureau :)
pi_89874923
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:46 schreef Grielen het volgende:

[..]

Maar ze hielden voldoende afstand. Het was gewoon onmogelijk om zo snel af te remmen
Volgens mij is dat niet met mekaar te verenigen. Je houdt pas écht voldoende afstand als je in dergelijke noodsituaties op tijd stil staat :).
Ik zeg het niet om hem te betitelen als hoofdschuldige van dit alles, maar dit soort situaties zijn nu precies de reden dat je écht voldoende afstand moet houden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Anders hadden ze nu samen naast die audi-rijder gezeten op het politiebureau :)
Nee hoor, schadeformulier invullen is genoeg, als je de plaats van het ongeval niet verlaat ;).
  maandag 13 december 2010 @ 15:01:35 #166
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_89874985
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:00 schreef L0we het volgende:

Volgens mij is dat niet met mekaar te verenigen. Je houdt pas écht voldoende afstand als je in dergelijke noodsituaties op tijd stil staat :).
Ik zeg het niet om hem te betitelen als hoofdschuldige van dit alles, maar dit soort verhalen zijn nu precies de reden dat je écht voldoende afstand moet houden.
Dit dus. Overigens is voldoende afstand houden op ons overvolle wegennet ook wel lastig hoor. Als iedereen het zou doen, kwamen we nog veel meer wegcapaciteit tekort dan nu al het geval is. Zie de enorme files die ontstaan bij regen en sneeuw, als weggebruikers wel meer afstand gaan houden.
pi_89875021
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 15:01 schreef JDude het volgende:

[..]

Dit dus. Overigens is voldoende afstand houden op ons overvolle wegennet ook wel lastig hoor. Als iedereen het zou doen, kwamen we nog veel meer wegcapaciteit tekort dan nu al het geval is. Zie de enorme files die ontstaan bij regen en sneeuw, als weggebruikers wel meer afstand gaan houden.
Dat ben ik ook helemaal met je eens! Als je voldoende afstand houdt heb je binnen no-time een 3tal auto's die zich in dat gat proppen :P
pi_89875064
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:43 schreef L0we het volgende:

[..]

Soms rij ik dan gewoon naar de andere kant van het land om het op te halen! ;).
Wat heb je op het oog?
Velgjes :)
Maarja Rotterdam naar Groningen.. :P
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_89875307
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:03 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Velgjes :)
Maarja Rotterdam naar Groningen.. :P
Das een eindje ja :+. En het is nou ook niet echt dat ik daar binnenkort langs kom ofzo :P
pi_89875621
Donderdag gaat de AX voor de apk.. Fingers crossed :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89875641
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Sjoegerd het volgende:
Donderdag gaat de AX voor de apk.. Fingers crossed :P
Spannend :)
pi_89875651
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:09 schreef L0we het volgende:

[..]

Das een eindje ja :+. En het is nou ook niet echt dat ik daar binnenkort langs kom ofzo :P
Heb je donderdag tijd? moe tik om 11.00 (geloof ik) in Ermelo zijn..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_89875728
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Heb je donderdag tijd? moe tik om 11.00 (geloof ik) in Ermelo zijn..
Hehe, dat jij ze meeneemt vanuit groningen, ik ze overneem vanuit ermelo, en dan vervolgens kan house ze ophalen in gouda... Is best wel een idee :+.

Het lukt me iig niet voor 11en. Hoe laat ben jij daar klaar? :)
pi_89875824
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef L0we het volgende:

[..]

Spannend :)
Zeker, denk wel dat hij er doorkomt. Ga ik m daarna lekker vertroetelen :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89875852
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:21 schreef L0we het volgende:

[..]

Hehe, dat jij ze meeneemt vanuit groningen, ik ze overneem vanuit ermelo, en dan vervolgens kan house ze ophalen in gouda... Is best wel een idee :+.

Het lukt me iig niet voor 11en. Hoe laat ben jij daar klaar? :)
Wel cool dat zoveel mensen gelijk meedenken!
Maar als het niet te erg gaat sneeuwen dit weekend gaan mn ouders richting het noorden :)
Toch bedankt uiteraard. Maar het kan natuurlijk ook wel eens andersom dat iemand misschien wel iets hier uit de buurt nodig heeft, dan kan ik ook wel helpen!

Autorijtopic met koerierdienst :D
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')