Peterselieman | donderdag 9 december 2010 @ 19:43 |
Welkom in alweer het 37e Bussentopic Vorige topics: Bussentopic #36: wordt Qbuzz groter dan Connexxion ? Bussentopic #35 Busje komt zo? Bussentopic #34 met Ambassador 180's in Duitsland Bussentopic #33... Bus... B... | |
Peterselieman | donderdag 9 december 2010 @ 19:44 |
Ik weet alleen de Amba's van Arriva: 8401-8451 | |
marcel.nl | donderdag 9 december 2010 @ 19:57 |
gelede Lion cities Limburg ? Iemand foto's van ? Is dat bij Veolia ? | |
BeefRWijker | donderdag 9 december 2010 @ 20:37 |
Kan wel een fotootje van een Setra bij in de OP, bij zo'n topic titel: Kom(m)t die Bus? [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 10-12-2010 11:15:36 ] | |
ZwartmetSuiker | donderdag 9 december 2010 @ 21:31 |
Vanochtend reed er op lijn 86 in Wageningen (ri. Arnhem) een gewone Brengbus, met als nummer '999' en als bestemming 'WE GONNA DO IT'. Zaten wel mensen in! | |
marcel.nl | donderdag 9 december 2010 @ 21:39 |
Toen wij destijds van Capelsebrug naar Capelle aan den IJssel reden en de eerste matrixborden op de o405's verschenen, stond er voorop de Westnederland bus ook altijd als bestemming "Veronica Strandrace". Op de plek van het lijnnummer stond een strandbal. Toen het ZWN werd en de bestemmingen uitgebreid werden, toen kozen we Quackjeswater met als lijnnummer zwarte kindertjes. | |
Ou-Tannu | donderdag 9 december 2010 @ 22:18 |
en CXX moet nodig eens wasmuntjes kopen.. ( of sociale werkplaats mensjes inhuren ) om de bussen te wassen.. gatverdamme wat zijn ze vies! ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 9 december 2010 @ 23:13 |
* Alexxxxx zet zijn voet tussen de deur van het topic. | |
Bitlord | donderdag 9 december 2010 @ 23:24 |
Ik heb foto's, maar die zijn niet van mij. ![]() ![]() | |
Bitlord | donderdag 9 december 2010 @ 23:26 |
Thanks! Anderen nog? | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 december 2010 @ 00:37 |
* Ou-Tannu draait aan de noodkraan ![]() | |
Pallas-Athene | vrijdag 10 december 2010 @ 03:07 |
Zou dat niet zijn omdat het zo gevroren heeft? | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 december 2010 @ 03:12 |
zolang grijs niet de huisstijl van XX is.. zijn ze gewoon vies ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 10 december 2010 @ 06:03 |
Ach welnee.... | |
marcel.nl | vrijdag 10 december 2010 @ 09:12 |
Nou mooie bussen. Maar anderzijds: zijn die Lion cities nou echt nodig ? Er waren toch van die BBA Connex gelede van Hool bussen; een aantal zijn toen afgevoerd, een aantal omgespoten naar Limburg gestuurd. Die bussen hebben niet lang gereden / veel kilometers gemaakt. Het verbaast me dat dan nu deze Man bussen er gaan rijden. | |
Bitlord | vrijdag 10 december 2010 @ 09:42 |
Wellicht vervalt eind dit jaar de ontheffing om met materieel te rijden wat niet aan de concessie-eisen voldoet? Ik weet het niet hoor. | |
Peterselieman | vrijdag 10 december 2010 @ 10:54 |
Nog even een aanvulling. Arriva zet ook wat oudere meuk in, zoals Wrights, oudere Amba's en Citaro's (ook geleed) | |
BeefRWijker | vrijdag 10 december 2010 @ 10:54 |
Veolexxia gaat (mag) door. [ Bericht 82% gewijzigd door BeefRWijker op 10-12-2010 11:00:23 ] | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 10 december 2010 @ 10:56 |
Die zijn toch niet zo speciaal? Die rijden hier al jaren op de Valleilijn. Oncomfortabele rotdingen. | |
Gnittoo | vrijdag 10 december 2010 @ 11:00 |
NMa keurt fusie Veolia en Connexxion goed DEN HAAG - De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) heeft de voorgenomen fusie tussen de Franse vervoersbedrijven Veolia Transport en Transdev goedgekeurd. Dat maakte de toezichthouder vrijdag bekend. In Nederland zijn de ondernemingen actief via dochterbedrijven Connexxion en Veolia Transport Nederland. De NMa had aanvankelijk bezwaar tegen het samengaan van de bedrijven, omdat de nieuwe onderneming te machtig zou worden op de vervoersmarkt. Dat zou kunnen leiden tot hogere tarieven of slechtere kwaliteit van bus-, trein- en taxivervoer. Uit nader onderzoek van de NMa blijkt dat er bij het aanbesteden van bus- en treinvervoer genoeg concurrentie is om ervoor te zorgen dat aanbiedingen scherp blijven. Volgens de toezichthouder blijft er ook bij het aanbesteden van taxidiensten zoals leerlingenvervoer en regiotaxi genoeg concurrentie over. Connexxion is op de Nederlandse markt aanwezig in het openbaar vervoer met bussen, treinen, boten en trams. Verder rijdt het bedrijf touringcars, taxi's en ambulances. Veolia onderhoudt ferry-, bus- en treinverbindingen in Nederland en rijdt regiotaxi's. De Europese Commissie verwees de concentratie, voor zover die betrekking heeft op de activiteiten van beide bedrijven in Frankrijk en Nederland, eerder door naar de mededingingsautoriteiten in deze landen. De Franse mededingingsautoriteit onderzoekt de gevolgen van het samengaan in Frankrijk. Het Franse Veolia Transport is een dochter van conglomeraat Veolia Environnement, Transdev is een dochtermaatschappij van Caisse des Dépôts et Consignations (CDC). Het fusiebedrijf Veolia Transdev wil een wereldwijd opererend openbaarvervoerbedrijf worden. Het samengaan moet een jaarlijkse besparing van 70 miljoen euro opleveren. In 2009 behaalden de bedrijven een gezamenlijke omzet van 8,1 miljard euro. Ze zijn actief in 28 landen met ongeveer 117.000 werknemers. | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 december 2010 @ 11:03 |
NMa keurt fusie Veolia en Connexxion goed ![]() ben benieuwd welke naam er uit het straatbeeld gaat verdwijnen.... en gaat Arriva nou niet weer in bezwaar? ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 10 december 2010 @ 11:03 |
Merkwaardig, hoe ze nou al jaren de stoelen in die dingen verkeerd blijven monteren. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 10 december 2010 @ 11:29 |
Verkeerd in welke zin? Ik vind ze gewoon oncomfortabel, zowel qua automaat als qua zitting (veels te rechtop en te kort op elkaar soms). | |
NoBody122 | vrijdag 10 december 2010 @ 16:00 |
Het bericht van Connexxion zelf over de fusie. | |
Ofyles2 | vrijdag 10 december 2010 @ 16:16 |
Nog meer reden om te hopen dat Qbuzz en Arriva nog meer concessies winnen, weg met die machtsgeile Fransozen... | |
BeefRWijker | vrijdag 10 december 2010 @ 16:17 |
Een oude bekende in een nieuw jasje:![]() Daarvoor: ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 10 december 2010 @ 16:30 |
Waar is die derde deur ineens gebleven? | |
BeefRWijker | vrijdag 10 december 2010 @ 16:33 |
Ingeruild bij Alexxxxx, dit projekt moest natuurlijk weer op een koopje. Ze zijn nog aan 't sparen voor een regenkapje. | |
marcel.nl | vrijdag 10 december 2010 @ 16:47 |
Is dat eigenlijk wel een Hybride bus ? Het staat erop, okay, maar deze ziet er toch anders uit dan die andere rode hybride bussen met die complete buizenfabriek op hun dak. | |
BeefRWijker | vrijdag 10 december 2010 @ 17:13 |
Welke andere (rode hybride bussen)? Er zijn er maar 2 van en dit is er 1 van die 2.![]() [ Bericht 61% gewijzigd door BeefRWijker op 10-12-2010 17:42:50 ] | |
marcel.nl | vrijdag 10 december 2010 @ 17:47 |
oh shit, nou zie ik het. Die buizen op het dak zag ik over het hoofd. Sorry | |
LWD-Godius | vrijdag 10 december 2010 @ 18:00 |
![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 10 december 2010 @ 18:02 |
Yep, dat had ik nou ook toen ik de eerste foto's zag van die bus, zo tegen de achtergrond van de Berkhof Hvn fabriekshal: hadden ze nou niet een beter plekje kunnen vinden voor het maken van die foto, zo net onder die lelijke buizenwinkel. Het is zo massief dat je in eerste instantie denkt dat 't er niet bij hoort. | |
Je-zus | vrijdag 10 december 2010 @ 18:46 |
Dat het laatste stukje NZH, althans in hoeverre je dat nog in CXX terug kon vinden, nu compleet is weggevaagd door de Fransozen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 december 2010 @ 19:08 |
Lees net dat Arriva pas gisteren de handtekening heeft gezet voor de levering van de Amba's voor de Achterhoek-rivierenland. Een telefoontje naar VDL Berkhof was eerder dit jaar voldoende om de bussen te laten bouwen. | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 december 2010 @ 19:50 |
doe qbuzz maar.. want die britten zijn ook niet geweldig ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 december 2010 @ 19:56 |
Het zijn nu Duitsers he ![]() Hettinga heeft al aangekondigd heel Fryslân terug te willen veroveren. | |
Ou-Tannu | vrijdag 10 december 2010 @ 20:04 |
moettie toch een beste zak geld mee brengen.. ![]() | |
dennistd | vrijdag 10 december 2010 @ 21:32 |
Ik kwam vandaag zomaar een Arriva-amba tegen tussen Haaksbergen en Enschede ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 10 december 2010 @ 21:39 |
Lijnverkenning lijkt me | |
Peterselieman | vrijdag 10 december 2010 @ 23:59 |
Busfotoman gaat het druk krijgen getuige deze post: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305459#p305459 | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 06:10 |
Tsja, loop al zwaar achter doordat ik het te druk heb met andere dingen. Moet Qbuzz GD, Syntus Overijssel/Gelderland en Arriva Gelderland nog doen. Misschien zometeen, moet even kijken of ik een auto kan regelen... | |
marcel.nl | zaterdag 11 december 2010 @ 08:58 |
Volgens dit artikel met tekeningen krijgen de Achterhoek Arriva's geen achterruit![]() | |
marcel.nl | zaterdag 11 december 2010 @ 09:04 |
Naar de Achterhoek is trouwens een serie oude Arriva Ambassadors waarop dat grote logo wordt geplaatst achter de achterdeur. Maar de nieuwe serie 8400 heeft dat niet. Die serie Ambassadors, of Citea's met een Ambassador-uiterlijk (??) hebben extra LED verlichting voorop.![]() De gehele reportage zag ik op OViB | |
WhiteJoker | zaterdag 11 december 2010 @ 16:33 |
Ik zag vandaag op de kruising van de N314 en de N319 (in Warnsveld) een stoet Arriva bussen rijden richting Zutphen. Ik lees net dat de gedeputeerde vandaag bij Huis 't Velde het startsein gaf voor Arriva als openbaar vervoersbedrijf in de Achterhoek. De bussen kwamen uit de richting van Huis 't Velde, dus waarschijnlijk stonden ze daar opgesteld. [ Bericht 2% gewijzigd door WhiteJoker op 11-12-2010 16:34:29 (Twee zinnen in één, verbeterd!) ] | |
Gnittoo | zaterdag 11 december 2010 @ 16:58 |
syntus optare:![]() ter compensatie wat fraais: ![]() | |
LWD-Godius | zaterdag 11 december 2010 @ 18:02 |
Dat ziet er toch nog 10 maal beter uit dan die pro city fryskers. | |
Je-zus | zaterdag 11 december 2010 @ 19:08 |
Doe mij dan toch maar een frysker ipv die mini melkwage | |
att.com | zaterdag 11 december 2010 @ 19:09 |
Ik heb begrepen dat de RET in 2012 de hele stadsregio overneemt.. daarmee doen ze Cxx en Qbuzz in de ban en zal RET die lijnen overnemen. Jammer van Qbuzz dattie uit Rotterdam gaat ![]() | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 20:53 |
Helaas toch niet de eerste hier met foto's van de Optares, maar de komende 2 uur komt busfoto.nl vol te staan met nieuwe bussen voor de concessie Veluwe. En ook: nieuwe Citaro's voor GVB!. | |
marcel.nl | zaterdag 11 december 2010 @ 21:42 |
Heeft die Optare nu ook een deur achter of dat gezichtsbedrog omdat het een nooddeur is ? | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 21:50 |
tsja een nooddeur is ook een deur. Zou me niets verbazen als er daar nog eens mensen gaan uitstappen. Voor de duidelijkheid: het is geen dienstdeur. Al online: Syntus stadsbussen Apeldoorn (bezig) Syntus CitaroG CNG voor de Veluwelijn Syntus Optare Solos voor alle zwaar verliesgevende lijnen... | |
Alexxxxx | zaterdag 11 december 2010 @ 22:10 |
Ach, wie gebruikt die nooddeur nu, als je bedenkt hoe prachtig die voordeuren zijn? ![]() | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 22:11 |
Bedoel je die voordeuren, waar ik met mijn hoofd tegen de bovenspiegel aanknal als ik uitstap? | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 22:25 |
Streekbussen staan ook online, nu bezig met de nieuwe Citaros voor Amsterdam (komen vanaf 3 minuten) | |
Alexxxxx | zaterdag 11 december 2010 @ 22:26 |
die spiegel komt niet van de deurenfabrikant! ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 11 december 2010 @ 22:44 |
Ik ga zaterdag naar Utrecht. Ga ik mijn laatste GVU foto's maken, of ben ik een van de eersten die Utrechtse Qbuzz fotos ga maken? | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 22:47 |
Ik verwacht niets aan Qbuzz in Utrecht. Zolang de concessie niet definitief aan hen wordt gegund zal er geen bestelling de deur uitgaan. | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 22:49 |
De nooddeuren wel? Trouwens, die deuren van de Veluwelijn-citaro's zijn van die trage uitwaarts draaiende deuren, muv de eerste deur (zwenk, schuif, traag) | |
Bitlord | zaterdag 11 december 2010 @ 22:59 |
http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup&cat=-546En nu staan ook de nieuwe CitaroG's voor GVB online: | |
Alexxxxx | zaterdag 11 december 2010 @ 23:22 |
Nooddeur niet voor zover ik weet ![]() ![]() | |
att.com | zaterdag 11 december 2010 @ 23:24 |
Volgend jaar gaat het GVU toch pas weg? ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 december 2010 @ 00:02 |
Zo vaak kom ik niet in Utrecht ![]() | |
att.com | zondag 12 december 2010 @ 00:03 |
Ik vraag me af hoe Qbuzz het zal gaan doen met de trams.. Trams in Qbuzzhuisstijl lijkt mij wel een grappig gezicht ![]() | |
Bitlord | zondag 12 december 2010 @ 00:24 |
Dan zal ik vast even teleurstellen: alle bussen en trams worden/blijven geel/grijs. Muv. de rood/witte spitstrams. Concessieeisen jeweetzelluf... | |
att.com | zondag 12 december 2010 @ 00:30 |
Trams rijden nu in de groene Cxxhuisstijl toch? | |
NoBody122 | zondag 12 december 2010 @ 05:20 |
Die in Utrecht wel in ieder geval. | |
marcel.nl | zondag 12 december 2010 @ 08:36 |
Als ik het goed begrijp: Syntus Gelderland streekbus blauw, mini streekbus blauw. Stadsbus groen, mini stadsbus wit. | |
att.com | zondag 12 december 2010 @ 09:43 |
Dat bedoelde ik ook ![]() | |
Bitlord | zondag 12 december 2010 @ 14:56 |
Dat is tijdelijk. Meen dat de tram nu een andere concessie is. De optares voor de stad worden ook groen. Die witte was een oude van Veolia voor Harderwijk. | |
Hyundai | zondag 12 december 2010 @ 19:31 |
Ik kom even snel melden dat Syntus Gelderland echt een verbetering is tov Veolia. Bussen zien er veel mooier en beter uit en ook de volgende haltes enz. zijn nu veel duidelijker aangegeven. Echt een applausje waard voor Syntus ![]() | |
marcel.nl | zondag 12 december 2010 @ 21:19 |
Syntus rijdt sinds vandaag ook de Valleilijn, althans de bus. Wie weet welke bussen daar op rijden. Zijn dat dezelfde als de veluwelijn ? Staat er ook specifiek valleilijn op ? | |
Bitlord | zondag 12 december 2010 @ 21:54 |
Wat er al reed, die Lion's Cities. | |
marcel.nl | maandag 13 december 2010 @ 06:21 |
Okay, zelfde bussen, andere maatschappij / logo erop. Bedankt. | |
BeefRWijker | maandag 13 december 2010 @ 15:32 |
Idd, spuug spuug en spuug lelijk. Typisch "Engelse Cottage Industrie" lelijk en dan die vage kleuren daar nog eens overheen, werkelijk afzichtelijk. De Frysker kan eindelijk opgelucht ademhalen. | |
ZwartmetSuiker | maandag 13 december 2010 @ 17:37 |
Ja ineens rijdt Syntus in Gelderland op lijn 86 (naast Breng) en in Ede (naast Breng, Connexxion en Veolia). Wie blijft er nu? | |
att.com | maandag 13 december 2010 @ 18:25 |
Je zou zo met jouw eigen vervoersbedrijf in de markt willen stappen.. | |
Alexxxxx | maandag 13 december 2010 @ 18:37 |
wat let je? | |
att.com | maandag 13 december 2010 @ 18:39 |
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen. | |
Peterselieman | maandag 13 december 2010 @ 18:42 |
mja, dat is niet waar. Je moet een beetje startkapitaal hebben om je in te schrijven voor concessies. Bij het indienen van je bid meldt je duidelijk dat je een sterke partner achter je hebt staan die garant staat voor aanloopverliezen en mogelijk zelfs voor het aanschaffen van de vloot. Zo is Kubus een heel eind gekomen. | |
Alexxxxx | maandag 13 december 2010 @ 18:50 |
En met een perfect ondernemingsplan is een financier krijgen ook geen onoverkomelijke ramp. | |
Je-zus | maandag 13 december 2010 @ 18:50 |
En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboeren | |
att.com | maandag 13 december 2010 @ 19:19 |
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe ![]() Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin.. | |
Je-zus | maandag 13 december 2010 @ 19:53 |
Bijvoorbeeld. Of gebieden zoals Voorne-Putten, Noord Zeeland, etc. Tourbedrijven krijgen van diverse concessiehouders ritten uitbesteedt omdat ze goedkoper kunnen werken door CAO verschillen. Door kleinere consessies op deze manier (gedeeltelijk) in te vullen valt er een zeker voordeel te behalen op OV bedrijven met OV personeel. | |
WhiteJoker | maandag 13 december 2010 @ 20:04 |
Vandaag voor het eerst in een bus van Arriva Achterhoek gezeten. Wat hebben ze een irritante gong als de stopknop wordt ingedrukt. Als hij nou een beetje zacht stond kon je hem nog negeren, maar heel de bus schrikt op als die knop weer in wordt gedrukt. In tegenstelling tot dat geluidsgeweld staat de automatische afroep erg zacht. Ik kon nauwelijks verstaan wat ze zei, en volgens mij zegt ze niet eens "De volgende halte is Overkamp" maar gewoon "Overkamp". Daarnaast ziet de content op die informatieschermen er erg lelijk uit. Ik weet niet wie dat ontworpen heeft, maar da's echt lelijk. Verder zitten de bussen lekker, ruiken ze nieuw, en zien ze er ook nog eens goed uit. Ik gok dat de bovenstaande dingen nog wat kinderziektes zijn, want Arriba Arriba reedt wel op tijd ondanks de sneeuw.
| |
Ou-Tannu | maandag 13 december 2010 @ 20:34 |
Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakken ![]() en ik ben daar nog steeds erg blij mee ![]() en het personeel wat overgenomen is ook geloof ik ![]() | |
Hyundai | maandag 13 december 2010 @ 21:44 |
Ik snap je vraag niet helemaal. De stadsdienst van Ede wordt gewoon gereden door Syntus, net als de Valleilijn bus ( lijn 88 ). De bus naar Arnhem wordt gedaan door Breng, lijn 86. Connexxion en Veolia hebben helemaal niks meer te maken met Ede? | |
ZwartmetSuiker | maandag 13 december 2010 @ 21:46 |
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia? | |
Peterselieman | maandag 13 december 2010 @ 21:47 |
Ja | |
Hyundai | maandag 13 december 2010 @ 21:48 |
Connexxion heeft sinds de komst van BBA Veluwe en Veolia niet meer gereden in Ede. En ja, sinds gisteren heeft Syntus Gelderland de concessie op de Veluwe overgenomen. Veolia is dus eindelijk weg. | |
BeefRWijker | maandag 13 december 2010 @ 23:15 |
Geef 't tijd ![]() Toen Fryslân van Arriva overging naar Connexxion was 't ook alleen maar halleluja wat de klok sloeg. Toen zou alles beter worden. Eindelijk van dat arrogante Arriva af. Connexxion zou zulke goeie software hebben om dienstregelingen in elkaar te steken. We weten ondertusen wel beter. Ik hoorde afgelopen weekend dat er dankzij Connexxion bijna geen bus meer aansluit op andere bussen in Fryslân, in vergelijking met daarvoor. En ook Connexxion ziet z'n eigen werknemers niet staan. Voor de verandering overigens vandaag weer eens een Alkmaarse Ambassador op Q350. [ Bericht 3% gewijzigd door BeefRWijker op 14-12-2010 00:07:35 ] | |
Je-zus | dinsdag 14 december 2010 @ 08:17 |
Haarlem rijd na lijn 15 tegenwoordig ook op lijn 4 met fryskers. En ohja, er rijden WEL (+/-) 15 meter volvo's op lijn 176 [ Bericht 0% gewijzigd door Je-zus op 14-12-2010 20:10:07 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 december 2010 @ 12:34 |
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :| als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja! | |
dennistd | dinsdag 14 december 2010 @ 16:20 |
Ik weet niet wat Arriva vandaag in de Achterhoek aan het doen was, maar ik ben tussen Enschede en Haaksbergen gedurende de dag zowel een Arriva-bus "73 Enschede", een Syntus-bus "Sorry, geen dienst" (maar wel met mensen) en een Twents-Syntus-Bus "73 Extra vervoer" (wederom met reizigers) tegengekomen. | |
BeefRWijker | dinsdag 14 december 2010 @ 17:26 |
Nou, hier anders wel hoor. Chauffeurs worden er hier sinds kort (al weer) op aangesproken. En ik heb op 350 ook al meegemaakt dat er even op een halte gepauzeerd werd (door een sjoof van Harlingen notabene). Vertrektijden van -10 weet ik niet van maar van 't te vroeg aankomen ben ik juist weer afhankelijk om volgens 't boekje niet bestaande aansluitingen toch te verwezenlijken. Hier zijn ze juist aan 't kloten met haltetijden (inclusief naar voren geschoven beginpunt vertrektijden) zonder in de gaten te houden of andere lijnen nog wel blijven aansluiten. Hier staan bussen regelmatig een paar minuten stil bij haltes wat resulteert in niet aansluitende verbindingen die wel zouden bestaan als er gewoon doorgereden zou (kunnen) worden. Om deze reden wordt er wel eens te laat van een begin punt vertrokken omdat er dan lekker door gereden kan worden om de verloren tijd in te halen.
Arriva, is dat niet dat bedrijf dat zelf zo weinig mogelijk rijdt en anderen voor zich laat rijden? Joh, dat is nou toch ook wat. En waar gaat dat allemaal wel naar toe? [ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 14-12-2010 18:47:20 ] | |
Ou-Tannu | dinsdag 14 december 2010 @ 18:59 |
nouja ze hebben iig wel weer wat integro's over nu.. ![]() en de 198 mogen ze met gewone streekbakken rijden.. maar volgens mij gaat dat ook geen succes worden ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 14 december 2010 @ 19:30 |
Als ze die Integros idd mogen houden en niet afstaan aan Touring. 198 is ook hapsnap werk waar niet echt over lijkt te zijn nagedacht. 2 ritjes in de vroege ochtend naar Heerenveen met aansluiting vanuit NH (maar niet heus) en 's middags 3 ritjes terug naar Bolsward maar dan met aansluiting naar Leeuwarden ipv Alkmaar. Lijkt meer op dat scholieren lijntje dat een tijdje als Q351 van Groningen heeft doorgereden naar Bolsward met Lion's Regios wat kennelijk ook geen succes was. Gaat idd lekker goed werken. [ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 14-12-2010 19:51:58 ] | |
BeefRWijker | woensdag 15 december 2010 @ 14:42 |
En Arriva heeft ook weer een Wright minder.
[ Bericht 44% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2010 15:16:27 ] | |
att.com | woensdag 15 december 2010 @ 18:15 |
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al? ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 15 december 2010 @ 18:20 |
Zolang het machtsblok Connexxion-Arriva-Veolia-Syntus aan kracht blijft verliezen hoor je mij niet klagen... | |
att.com | woensdag 15 december 2010 @ 18:23 |
Connexxion en Arriva hebben heel wat concessies verloren aan Qbuzz. Veolia en Syntus zijn ongedeerd. | |
Ofyles2 | woensdag 15 december 2010 @ 18:29 |
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd. Syntus kan nog het contract-IJsselmond in de wacht slepen, mits Flevoland en Overijssel niet zo gierig doen met de exploitatiesubsidie... | |
Peterselieman | woensdag 15 december 2010 @ 18:41 |
met BRU erbij zijn ze het al. | |
att.com | woensdag 15 december 2010 @ 18:44 |
Ik vind Qbuzz zo fijn. In zowel Rotterdam als in Groningen. Jammer dat de RET voortaan de gehele stadsregioconsessie Rotterdam gaat overnemen. Het personeel vindt dat de RET min doet met de busdiensten en zich vooral concentreert op het spoor dus het Qbuzz personeel kijkt niet graag naar 2012 uit. Een beetje jammer ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 15 december 2010 @ 18:53 |
Oh? Ik dacht dat we het er over eens waren dat 't andersom was. Zolang de stoelendans maar door blijft gaan is niet duidelijk wie er verloren heeft want de verliezer van vandaag kan bij de volgende ronde weer de winnaar van morgen zijn. Zoals ik 't zie is Veolexxia nu weer aan zet. [ Bericht 4% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2010 21:49:42 ] | |
Ofyles2 | woensdag 15 december 2010 @ 19:00 |
Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd. Een bussjoof die constant +10 rijdt, komt op het eindpunt ineens op tijd aan en moet vervolgens zonder rust zijn volgende rit beginnen... | |
Kevin24 | zondag 19 december 2010 @ 13:11 |
Nu moeten ze nog leren om optijd te rijden... al de gehele week rijden ze niet op tijd of helemaal niet (dat er 1 of 2 bussen tussenuit vallen).. maar ze zitten inderdaad super! | |
thumbnail | zondag 19 december 2010 @ 13:21 |
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen. Het is natuurlijk totaal onduidelijk voor de passagiers wanneer de bus dan komt maar passagiers zijn dan ook geen klanten meer in de ogen van de managers. De provincie is de klant en vandaar al die rare maatregelen. | |
Rdaalwil | zondag 19 december 2010 @ 14:57 |
Wat gaat Veolia met het materieel uit de Veluwe doen? Door sluizen naar filialen ergens in Europa of verspreiden in NL? Bv. Brabant. Ik zag wel onze oude stadsbus op een van de foto's hier! | |
Ofyles2 | zondag 19 december 2010 @ 15:15 |
Dan zou ik die ook om opheldering willen vragen... | |
Ofyles2 | zondag 19 december 2010 @ 15:18 |
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa. Dan moet je denken aan regio's/landen waar minder strenge aanbestedingsregels gelden dan in Nederland. | |
Rdaalwil | zondag 19 december 2010 @ 15:49 |
Mmm.. oké! Er zal niks naar Noord-Brabant gaan. Want die amba's hebben geen lekkere stoelen. M.u.v. de Brabantliners/Volanslijnen. Want ik wil wat MB bussen hier zien ![]() | |
NoBody122 | zondag 19 december 2010 @ 19:30 |
Wat is er gebeurd met de MAN Caetano's in Fryslân? Heb er dit weekend geenéén gezien.. | |
Peterselieman | zondag 19 december 2010 @ 19:34 |
Heb er gistermiddag even voor vijf uur nog eentje op lijn 28 in Leeuwarden gezien | |
Alexxxxx | zondag 19 december 2010 @ 20:50 |
in Stiens reed er gistermiddag ook één | |
NoBody122 | maandag 20 december 2010 @ 03:57 |
Grappig dan.. Zowel onderweg, als op de stallingen in Liwwadden en Harlingen geen enkele tegengekomen. Ik gokte er eigenlijk op dat ze de Caetano's tijdelijk uit de roulatie hadden gehaald, omdat ze vrij gevoelig zijn voor gladheid... | |
Bitlord | maandag 20 december 2010 @ 06:15 |
GVU lijkt weer niet te rijden, nog niets langs horen komen | |
NoBody122 | maandag 20 december 2010 @ 13:02 |
Rijden inmiddels al wel. Zijn vanochtend wat later begonnen. | |
LWD-Godius | maandag 20 december 2010 @ 13:09 |
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker) | |
Ofyles2 | maandag 20 december 2010 @ 14:17 |
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen, iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past... | |
BeefRWijker | maandag 20 december 2010 @ 14:55 |
Daar horen stadsbussen ook thuis, op stadslijnen. Wat zijn slechts Euro3 bussen? Dat is maar voor de eerste 3 weken of zo. Daarna kun je oude en nieuwe bussen gewoon her distribueren aangezien toch niemand 't controleert. Verschillend kleurtje? Maakt ook niet uit. Die rood met grijze Ambas uit Zaandam doen Beverwijk net zo makkelijk aan als de groene. [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 20-12-2010 16:48:19 (nog duidelijker gesteld) ] | |
Ofyles2 | maandag 20 december 2010 @ 15:00 |
Voldoen aan de Euro3-milieunormen. Opdrachtgevers gaan nu uit van minimaal Euro 5/EEV. | |
BeefRWijker | maandag 20 december 2010 @ 16:39 |
De vraag was er een uit de categorie 'Wat' is 'Dat'. Of is dit geval: Welke. [ Bericht 82% gewijzigd door BeefRWijker op 20-12-2010 16:54:13 ] | |
Peterselieman | maandag 20 december 2010 @ 20:26 |
Wie van jullie heeft dit op zijn geweten? http://www.omropfryslan.n(...)n-en-skansearre.aspx Een ProCity van het xx-terrein in Leeuwarden gejat en enkele uren later zwaar beschadigd teruggevonden. | |
Ou-Tannu | maandag 20 december 2010 @ 20:26 |
ik wast niet.. gezien in in het GD gebied verblijf atm :-) en daar hebben ze geen proshittys ![]() | |
marcel.nl | maandag 20 december 2010 @ 21:15 |
In GD gebied rijden wel degelijk procities alias Fryskers. Ga maar kijken in Meppel en Hoogeveen. Maar goed, wij waren het NIET. | |
Bitlord | maandag 20 december 2010 @ 21:38 |
Vind het aantal gevallen in NL nog meevallen, gezien het feit dat je elke lijnbus zonder sleutel kan openen en starten. Ik was het niet, zat in Utrecht. Die bussen van Veolia gaan naar Susteren voor opslag. Ze zijn niet nodig op andere plaatsen en kunnen niet naar het buitenland, want er zit nog een leasecontract op. De twee optares van Harderwijk gaan of naar Breda stad of naar de Optare-dealer AB-C in Breda. | |
NoBody122 | maandag 20 december 2010 @ 22:16 |
Is dus gejat rond 1:00.. Rond die tijd hoort het hek al dicht te zijn en bovendien moet er rond die tijd normaalgesproken nog iemand aanwezig zijn op het terrein. Benieuwd wat hier verder achter vandaan gaat komen. | |
Ou-Tannu | maandag 20 december 2010 @ 22:25 |
welke sufkut hade persoon die het hek had moeten sluiten...? | |
springer1980 | dinsdag 21 december 2010 @ 00:59 |
Bussen staan inmiddels op een ander afgesloten terrein in Apeldoorn. Dagelijks worden er enkele overgebracht naar Susteren voor opslag. Enkele zullen worden verkocht aan bevriende touringcarbedrijven voor versterkings ritten. Ze zijn druk bezig met de verkoop, ongeveer 28 stuks zijn al verkocht aan een Duitse handelaar; die bussen staan nu zonder kentekenplaten op het terrein totdat ze opgehaald worden door die handelaar. | |
Gnittoo | dinsdag 21 december 2010 @ 11:56 |
| |
Je-zus | dinsdag 21 december 2010 @ 12:50 |
![]() Kjoebus Connexxion 3149, verdwaald op de bollenlijn te Leiden CS | |
NoBody122 | dinsdag 21 december 2010 @ 14:01 |
Die berichten waren er gisteren nog niet hè. | |
BeefRWijker | dinsdag 21 december 2010 @ 16:22 |
Zo te zien heeft ie een beetje last van zonnebrand. Of zou 't vriesbrand zijn. Kubus heeft zelf overigens ook een 3149. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 21-12-2010 16:47:16 ] | |
Peterselieman | dinsdag 21 december 2010 @ 17:37 |
Vanmiddag op mijn stamlijntje Amba 8381 zien rijden. Ze kunnen het dus toch, grote bussen inzetten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 december 2010 @ 17:59 |
hijs dus gewoon weer in CXX jasje gestoken ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 21 december 2010 @ 18:05 |
Nee hoor. Echter, Connexxion 3146 is naar verluidt wel weer van z'n Connexxion jasje ontdaan en in GD gebied ingezet bij Drenthe Tours. Die bus is dus opnieuw een provincie opgeschoven. ![]() In juni jl nog gespot op de overdekte stalling aan de Workumertrekvaart in Boalsert. Toch, Bitlord? [ Bericht 61% gewijzigd door BeefRWijker op 21-12-2010 19:43:32 ] | |
LWD-Godius | dinsdag 21 december 2010 @ 18:46 |
Ik zag vandaag een frysker op een oplegger vanuit richting Stiens Leeuwarden binnenkomen. Blikschade of dergelijk zag ik er niet aan. | |
Peterselieman | dinsdag 21 december 2010 @ 19:30 |
Laat dat naar verluidt maar weg. Ding rijdt idd voor Drenthe Tours. | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 december 2010 @ 20:18 |
oeh een sjoof die de motor heeft weten op te blazen? ![]() | |
Bitlord | dinsdag 21 december 2010 @ 21:25 |
Ik kom morgen langs VDL in Heerenveen. Zeer weinig tijd maar weet iemand of het het nemen van de afrit waard is? | |
BeefRWijker | dinsdag 21 december 2010 @ 23:03 |
Ah, je gaat eindelijk de overdekte busstalling aan de Workumertrekvaart in Boalsert inspecteren. | |
Ou-Tannu | dinsdag 21 december 2010 @ 23:20 |
laatste keer dat ik keek was het niet echt veel soeps ![]() ![]() | |
Bitlord | woensdag 22 december 2010 @ 16:33 |
Alleen wat Citeas voor Dubai. Niks leuks dus. | |
Rdaalwil | woensdag 22 december 2010 @ 16:35 |
Hmm.. Beetje jammer dan haha =) Want de Brabantse bussen zitten niet geweldig. Harde stoelen.. Heb wel anders meegemaakt. Maar welke bussen voldoen wel aan die nieuwe norm?? Waar ik ook benieuwd naar ben is. Als Cxx en Veolia samengaan tot 1 bedrijf. Welke moet er verdwijnen? Of blijven deze 2 gewoon als aparte busbedrijven verder!? De elektrische bussen hebben/hadden in Den Bosch wel wat kuren. In de herfstvakantie was ik daar. Maar eentje had er blijkbaar geen zin in. Als de bus vaart wilde maken schoot die naar voren!! | |
NoBody122 | woensdag 22 december 2010 @ 17:24 |
Dat is toch een beetje het idee van vaart maken? | |
BeefRWijker | woensdag 22 december 2010 @ 19:16 |
Wat is? Ligt niet zozeer aan de bus zelf als aan de gebruiker/eigenaar van de bus die deze bus besteld heeft met een goedkoop stadsinterieur en deze vervolgens op de verkeerde soort lijnen inzet. Alles wat nu uit de fabriek komt en voor de europese markt bestemd is. Connexxion is gewoon een merk, net als Hermes en Novio/Breng in tegenstelling tot Veolia. De vraag is wat er met die andere merken gaat gebeuren als de moeder Veolia de overhand gaat krijgen, wordt Veolia dan ook een merk of krijgen we BBA Connex weer terug om overschaduwing van die andere merken door de moeder naam te voorkomen of wordt alles gewoon Veolia?!
Gek hè, stel je 's voor dat ze dat naar achteren zouden doen. [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 22-12-2010 19:25:56 ] | |
Rdaalwil | donderdag 23 december 2010 @ 11:07 |
@ BeefRWijker Ik weet dat het aan de vervoerder ligt. Maar ik vind het gewoon niet slim. Ik hoor bv ook klachten in regio Haaglanden hetzelfde goedkope interieur heeft als hier. Hmm, oké.. De tijd zal het wel leren. Als de fusie door gaat! Ik zeg.. BBA mag voor mij terug komen ![]() Over die elektrische bussen, ik vind als die kuren hebben moeten ze die niet inzetten. Het is gewoon debiel dat de achterdeur niet openging en de bus 15 km ging... | |
Bitlord | donderdag 23 december 2010 @ 22:32 |
Hier nog een plaatje van gisteren, enkele Citeas voor Dubai in Heerenveen. Naast een witte Amba het enige wat buiten stond. In de productiehal waren alleen maar RTA Citeas te zien. ![]() In Drachtstercompagnie kwam ik dit ding nog tegen. Iemand een idee? ![]() Vandaag kwam ik op de A1 bij Apeldoorn nog een tweetal gelede Volvos van Syntus tegen, van deze serie. Zouden ze gaan rijden bij Syntus Veluwe? Verder nog bij Hengelo een ex-GVU newA330 van Connexxion Academy gezien. In Lievelde kwam ik de Syntus 2116 tegen, een Volvo 7000. Ik dacht dat Syntus daar niet meer reed (alleen nog met rode Twents-bussen) | |
Bitlord | donderdag 23 december 2010 @ 23:36 |
Ik heb na de zoveelste hint van Beef de stallingspagina aangepast. Zouden mensen hier kunnen kijken wat er niet meer klopt of bijgekomen is? http://busfoto.nl/foto/stalling.php | |
Peterselieman | donderdag 23 december 2010 @ 23:42 |
Bij Kubus GD heb je weinig stallingen. Tip om door te spitten: http://casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?f=12&t=1194 | |
marcel.nl | vrijdag 24 december 2010 @ 08:40 |
Op veel sites is te lezen dat er problemen zijn met Syntus Gelderland; te weinig bussen, gesteggel met provincie over wie eventuele nieuwe bussen zal betalen, te volle bussen, bussen die doorrijden, bussen die structureel ondanks het weer te laat komen. Tussen de "deze week foto's" op OViB kwam ik wel een erg opvallende tegen: ![]() Maar "deze" worden kennelijk ook nog ingezet, met Veolia logo welteverstaan: ![]() (reportage Harald Jans op OViB) | |
Dangel | vrijdag 24 december 2010 @ 09:41 |
gelede Neoplan ![]() | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 24 december 2010 @ 10:24 |
Die MAN bussen rijden nog steeds het meest, met af en toe een 'gewone' bus (wel een nieuwe lijkt het) met Syntus stickers. | |
Ou-Tannu | vrijdag 24 december 2010 @ 10:27 |
wat een mietjes weer dat ze al niet rijden ![]() beetje sneeuw.. vervoer per bus kapot! | |
BeefRWijker | vrijdag 24 december 2010 @ 13:10 |
Tja, dat krijg je hè, als je je eigen busroutes niet laat vegen. Want bussen (maar ook fietsers en voetgangers) daar hebben gemeenten nog nooit van gehoord. | |
Je-zus | zondag 26 december 2010 @ 12:56 |
Hoezo onredelijke kaartjes in het verchipte Zuid-Holland? Vergelijk het eens met de vriendelijke alternatievenvan de RET | |
Dr_Flash | zondag 26 december 2010 @ 14:00 |
Wauw. Zijn dat actietarieven of zo? Ziet er zeer schappelijk uit moet ik zeggen ![]() Trouwens die "onredelijke kaartjes" valt ook wel mee hoor, dat moet je gewoon vergelijken met het wagenverkooptarief, met de 2- en 3-strippenkaartjes. Die zijn ook aanzienlijk duurder dan de voorverkoop-strippenkaarten. Zo onredelijk vind ik dat niet ![]() | |
trolleystad | zondag 26 december 2010 @ 14:07 |
Tja, totdat er iets misgaat (ongeluk met doden enzo) en dan schreeuw iedereen dat ze de bussen binnen hadden moeten houden. | |
NoBody122 | zondag 2 januari 2011 @ 03:25 |
Ook voor de medebusfanaten natuurlijk nog een fijn 2011! ![]() Al enige tijd rijdt er een 87xx-Amba (met oranje filmkastletters) rond in Fryslân. Welk exacte nummer het is, weet ik niet meer (want het is alweer een paar weken geleden dat ik hem voor het laatst zag), maar het is in ieder geval tegen de 8800 aan... Verder vandaag met MAN 8849 naar Alkmaar geweest; Integro 2952 heeft schijnbaar problemen met InfoXX. Desondanks zou het me niet verbazen als die morgen alsnog uitrijdt, want hij staat gewoon in de rij op de stalling. | |
Bitlord | zondag 2 januari 2011 @ 09:13 |
In week 51 reed er geen enkele bus uit de 87xx-serie in Friesland, voorzover ik kan zien in mijn info. Ik zie trouwens dat er in week 51'nog steeds hogevloerbussen werden ingezet, buiten de Qliners en Integro's in Utrecht: Zwartsluis: 7802 Arnhem: 5177, 5178, 5180, 5182 (Trolley) Emmeloord: 7807, 7810, 7813 Enschede: 7823, 7824, 7825 Schiphol: 7831 Sint-Maartensdijk: 7838, 7840 Spijkenisse: 7839 | |
Je-zus | zondag 2 januari 2011 @ 10:05 |
| |
Bitlord | zondag 2 januari 2011 @ 16:08 |
Geen idee, is een lijstje van xx zelf... | |
Je-zus | zondag 2 januari 2011 @ 17:36 |
ooh, ik dacht al, in lijndienst... | |
Bitlord | zondag 2 januari 2011 @ 21:26 |
Is er toevallig geen vage scholierenlijn daar ofzo? | |
Ofyles2 | zondag 2 januari 2011 @ 23:35 |
Zou heel goed kunnen... | |
Bitlord | maandag 3 januari 2011 @ 16:53 |
Ik kwam deze foto nog tegen op een DVD ergens in de diepste krochten van mijn fotoarchief. Vier Alliances van Hermes op het stationsplein van Roermond op 27 oktober 2006. Wat gaat de tijd toch snel.. Misschien dat ik vanavond meer upload van die dag naar Busfoto.nl, er zitten nog wat leuke/bijzondere plaatjes tussen.![]() | |
Gnittoo | maandag 3 januari 2011 @ 18:39 |
8793 ![]() | |
marcel.nl | maandag 3 januari 2011 @ 20:41 |
ex-connexxion Zwolle, van voor Syntus Overijssel dus. Verschillende van die stads (maxx) en streekbussen van Zwolle gingen naar Arnhem, ik zag er op de foto vanuit Driebergen en nu dus ene in Fryslan. | |
Bitlord | dinsdag 4 januari 2011 @ 00:28 |
En de plaatjes van 27-10-200 staan online. | |
Rdaalwil | dinsdag 4 januari 2011 @ 17:59 |
Ik zag in Arnhem vandaag 2 witte bussen met paar stickers Breng erop. En het interieur was ook anders dan Breng! | |
BeefRWijker | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:45 |
![]() Een Twents bus met XX reclame ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door BeefRWijker op 05-01-2011 15:27:23 ] | |
BastiaanL | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:50 |
Heerlijk creatieve oplossing ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 4 januari 2011 @ 22:21 |
Een connexxion bus met een paard erop. Of een rode bus met connexxion stickers. Busnummer staat trouwens ook niet naast de voordeur. Lekker geval zo deze bus. | |
Gnittoo | woensdag 5 januari 2011 @ 11:29 |
![]() ![]() ![]() Jongens stelen Connexxion bus De politie onderzoekt de diefstal van een autobus van het type Frysker, die maandagmiddag tussen 13.00 uur en 16.00 uur werd gestolen vanaf de Snekertrekweg. Rond 17.00 uur werd de autobus beschadigd aangetroffen achter het WTC-Expo aan de Heliconweg. Op de beelden van de bewakingscamera is te zien dat er twee jongens op een scooter bij de gestolen bus rond rijden. De politie wil graag in contact komen met mensen die weten wie deze jongens zijn of die meer informatie over deze zaak hebben. http://www.boevenvangen.nl/artikelen/view/3818# | |
Ou-Tannu | woensdag 5 januari 2011 @ 13:08 |
t blijft natuurlijk wel een frysker he.. ![]() | |
Je-zus | woensdag 5 januari 2011 @ 13:36 |
De Politie wil de jongens daarom ook een lintje uitreiken | |
NoBody122 | woensdag 5 januari 2011 @ 15:11 |
Jammer dat 't weer van die vage beelden zijn. | |
BeefRWijker | woensdag 5 januari 2011 @ 15:36 |
Welke van die 4 bussen is nou de B91? Een Twents bus dus en zoals bij alle Twents bussen met totaal reclame is het busnummer overgeplakt ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 5 januari 2011 @ 15:57 |
Zo, jij bent oud! Bestonden motoraangedreven voertuigen toen al? | |
marcel.nl | woensdag 5 januari 2011 @ 18:36 |
Womy ligt vrij ver vanaf Chemiepack in Moerdijk, dus vooralsnog gaan er geen bussies de lucht in. | |
Ou-Tannu | woensdag 5 januari 2011 @ 20:15 |
nee maar de lijndiensten in en rond de gebieden waar de SIRENES zijn afgegaan rijden nog wel ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 23:50 |
Afgelopen jaarwisseling heb ik in Hongarije doorgebracht. Ik heb daarbij ook wat bussen op de foto gezet. Wat het allemaal precies is qua merk en type daar waag ik me niet aan, daar ligt mijn specialiteit niet. Daarom: zonder woorden. Geniet ervan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 6 januari 2011 @ 00:24 |
kijk daar rijden ze nog met een paar vlokjes sneeuw ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 00:25 |
Gelukkig vroor het er 10-12 graden, dus kon er gewoon door de knerpende sneeuw 50 km/h gereden worden op de provinciale wegen ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 6 januari 2011 @ 00:27 |
en zo hoort t ook.. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 00:29 |
ik heb er ook nog wel een filmpje van dat ik met zoeen gele Ikarus over die sneeuw aan het knetteren ben ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 6 januari 2011 @ 00:29 |
oeh ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 00:38 |
BeefRWijker | donderdag 6 januari 2011 @ 18:53 |
Toch benieuwd wat voor grote bussen daar wel niet rondrijden. | |
Ou-Tannu | donderdag 6 januari 2011 @ 19:00 |
ik weet een goede.. schred alle buurtbusjes.. en vervang ze door de procitys ![]() oh wacht.. die hebben ook klapdeuren en rammen hier ook tegen de randen aan ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 6 januari 2011 @ 19:58 |
Volgens mij rijden ze daar ook al, op de stadsdienst. Als die nog rijdt dan, tenminste. Was geloof ik geen daverend succes, als ik 't goed begrepen heb. Ik weet niet of 't bij alle haltes in de noordkop zo is maar langs de route van 130/167/Q350 -waar Fryskers kunnen rijden- zijn er in ieder geval een paar haltes met 2 verschillende niveaus. | |
Ou-Tannu | donderdag 6 januari 2011 @ 20:57 |
* Ou-Tannu weet nog wel een plaats waar best een frysker rondjes kan rijden :w ![]() | |
Gnittoo | donderdag 6 januari 2011 @ 21:50 |
![]() Deze bus is gestolen. Bij de stalling Roosendaal zit een particulier autowasbedrijf. De inbraak was snel ontdekt. De gemiste bus niet ( vakantie) Misschien kan een berichtje helpen als actieve spotters ( ik denk ook in Vlaanderen) kunnen helpen. Op GPS is de bus als laats op de Belgiche grens geregistreerd! http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ![]() | |
BastiaanL | donderdag 6 januari 2011 @ 21:58 |
Niet goed op slot gezet, eigen schuld ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 6 januari 2011 @ 22:22 |
Huh? | |
Hyundai | donderdag 6 januari 2011 @ 23:00 |
Ik zou toch zeggen dat juist alles zo lagevloers-achtig werd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:23 |
Iets voor jou Beef? http://casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?p=78121#p78121 De EO zoekt namelijk een busfanaat | |
NoBody122 | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:35 |
Dan hoop ik maar dat die presentator tegen een flinke portie sarcasme en cynisme bestand is. | |
Ou-Tannu | vrijdag 7 januari 2011 @ 01:48 |
tis wel de EO... dus vul maar in | |
Dangel | vrijdag 7 januari 2011 @ 09:44 |
Oeh, zla ik me aanmelden? Denk dat ik de enieg ben diemet een pentagramom zijn nek bussen op de foto zet ![]() Gave fotso uit Hongarije les! Nog amar 3 maandejs voor ik er ook zit ![]() | |
Je-zus | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:13 |
Een busfreaks.nl account moet al genoeg zijn ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:23 |
nou ik ga zo kijken als de bus ook inderdaad komt.. bij de halte.. | |
Bitlord | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:23 |
Mij zouden ze ook wel willen hebben lijkt me. Hoewel ik niet het idee heb ik dat de standaard autist ben die zo vaak geportreerd wordt ben ik een beetje schuchter voor dit soort programmas en dan vooral de reacties er op. Bovendien hang ik het voor mijn studiegenoten, vriendne en huisgenoten niet aan de grote klok dat ik het doe. Op mijn facebook blijkt alleen uit een paar vrienden dat ik die hobby heb maar je zult het niet zien bij mn foto's bijvoorbeeld Omdat het beeld over dat soort mensen niet goed is kunnen mensen alleen maar een negatief beeld over je vormen. | |
Je-zus | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:09 |
een bushobby wordt over het algemeen als vreemde hobby beschouwd heb ik het idee. En wat Bitlord zegt, mijn buitengewone businteresse is ook beperkt bekend. | |
springer1980 | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:35 |
Idd echt iets voor Bever ja, kan me eigen niet voorstellen dat hij veel mensen kent voor wie hij zich eigen moet schamen. Desnoods doet hij het onder de naam BetWter. Past perfect bij hem...! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:38 |
Update: Ding is teruggevonden in St Niklaas en veiliggesteld door de Belgische politie. Zelfde bron. | |
Rdaalwil | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:52 |
Beetje vreemd, bij de stalling in Roosendaal hangen camera's van de wasstraat! En die gingen ze bekijken of ze de inbreker konden zien!! Maar hoe kan zo bus meegenomen zijn?? | |
BeefRWijker | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:31 |
Fryskers zijn echte buikschuivers. Overigens heb ik ook meermalen meegemaakt dat standaard (12m low entry) bussen te dicht bij de halte kwamen en met een rotklap op de trottoirband klapten. Veel bussen halteren dan ook op gepaste afstand van het perronnetje. Of webmaster van een busfoto site? Maar maak je niet gek, de groenteboer heeft zich al lang opgegeven. En wat Beef R. Wijker betreft, die is ongeveer 40 jaar te oud voor die EO-jongeren onzin. * BeefRWijker heeft overigens een sterk vermoeden dat sommige busfreakers hier naar toe zijn uitgeweken. Met andere woorden, je bent gewoon liever een autist in 't geniep, heheh. [ Bericht 20% gewijzigd door BeefRWijker op 07-01-2011 21:17:50 ] | |
Bitlord | vrijdag 7 januari 2011 @ 23:33 |
Nou inderdaad Beef, in het echte leven doen mensen zich soms "beter" voor dan ze zijn. Ik ga afsluiten hier, topdag gehad en behoorlijk bezopen. Goed weekeinde allen! | |
NoBody122 | zaterdag 8 januari 2011 @ 01:33 |
Goed weekend, mijn waarde! | |
NoBody122 | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:27 |
Amba 8408 bevindt zich kennelijk ook in It Heitelân ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 8 januari 2011 @ 19:29 |
Net als de 8401 | |
Peterselieman | zaterdag 8 januari 2011 @ 20:36 |
Er gaat weer een O045G op lijndienst rijden. Arriva Touring zet bus 152 in op de IKEA-pendel in Eindhoven. Samen met een standaard Citaro en 2 Citaro G's. Alle bussen zijn stadsbussen. | |
NoBody122 | zaterdag 8 januari 2011 @ 21:19 |
Wordt nog gezellig hier ![]() | |
BeefRWijker | zondag 9 januari 2011 @ 21:43 |
Liegebeest. | |
Bitlord | zondag 9 januari 2011 @ 22:23 |
Zeg me dan even wat er niet goed is, ik dacht dat ik je fout had verbeterd. | |
Peterselieman | zondag 9 januari 2011 @ 22:25 |
De 8400 is er ook al, naar horen en zeggen. | |
Bitlord | zondag 9 januari 2011 @ 22:27 |
Novio/XX 4513 is vernummerd tot 4524 na een ongeluk. | |
NoBody122 | maandag 10 januari 2011 @ 02:17 |
Zo ook de 8680. En volgens mij gaat het allemaal ten koste van de MAN's (zowel Caetano als Lion's City) ![]() Met name Caetano's zie ik nog maar heel weinig. | |
#ANONIEM | maandag 10 januari 2011 @ 02:29 |
Ben net een Cxx Dickie tegengekomen.![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gnittoo | maandag 10 januari 2011 @ 12:01 |
![]() ![]() | |
Je-zus | maandag 10 januari 2011 @ 12:15 |
Duh, 95% van de posts gaat over users en hun dagbesteding, enkele topics aldaar uitgezonderd ![]()
![]() | |
BeefRWijker | maandag 10 januari 2011 @ 20:13 |
denhaagfm Ze weten helemaal niet waar die mensen hadden willen uitchecken dus hoe kunnen ze nou weten wat deel van die 4 euro nou onterecht is afgeschreven? Berichtje voor de bühne, volgens mij. Is 't nou al zo erg met je dat je dingen denkt te hebben gedaan die je in werkelijkheid helemaal niet gedaan hebt? Je moet toch 's van de jajem afblijven, Bitlord. Dit gaat helemaal de verkeerde kant op zo ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door BeefRWijker op 10-01-2011 20:27:53 ] | |
BastiaanL | maandag 10 januari 2011 @ 20:16 |
En de overige 5% over de vraag of een bustype goed of slecht is door het motorgeluid dat er uit komt. | |
BeefRWijker | maandag 10 januari 2011 @ 20:32 |
Waar past dat ge-pimpampet met busfotootjes dan nog tussen? ![]() | |
Alexxxxx | maandag 10 januari 2011 @ 20:34 |
in een transporama uit 2001 zag ik trouwens wal een 'VDL' Pro-city... op fiat ducato basis...van een belgische minibusdochter van wat toen nog Berkhof-Jonckheere was... | |
BeefRWijker | maandag 10 januari 2011 @ 21:40 |
![]() | |
Alexxxxx | maandag 10 januari 2011 @ 21:54 |
nee, de generatie daarna, en de opbouw leek verdacht veel op de huidige pro city, meneer de kenner. | |
Peterselieman | maandag 10 januari 2011 @ 21:55 |
Alleen is de Belgische variant ietsje korter volgens mij en heeft geen achterdeur. | |
Ou-Tannu | maandag 10 januari 2011 @ 22:03 |
achterdeur is ook nergens goed voor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 januari 2011 @ 22:11 |
Kan je ze niet resizen naar bijvoorbeeld 120.000 x 90.000 pixels? Ik zie het niet helemaal goed zo. Bedankt ![]() | |
BeefRWijker | maandag 10 januari 2011 @ 23:52 |
Hij heeft 't over de eerste Denolf en Depla Procity op basis van de Peugeot Boxer. ![]() De Peugeot Boxer en de Fiat Ducato en de Citroen Jumper zijn allemaal klonen van elkaar. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door BeefRWijker op 11-01-2011 00:00:10 ] | |
Alexxxxx | maandag 10 januari 2011 @ 23:58 |
![]() En het merk is Sevel officieel, word vermarkt door de voornoemde merken. | |
BeefRWijker | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:20 |
Dat mag je zo niet zeggen maar ze komen daar inderdaad wel vandaan, dwz bij de Italiaanse tak: Sevel Sud. Het zijn twee fabrieken van PSA (voluit PSA Peugeot Citroën) en Fiat en die maken dus geen eigen wagens. PSA en Fiat hebben elk een fabriek opgezet, eentje in Frankrijk (Nord) voor MiniVan en Light-weight Commercial en eentje in Italie (Sud) voor Mid-weight Commercial en die bouwen samen voor beide concerns de verschillende modellen. Aldus Wiki. [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 11-01-2011 18:55:56 ] | |
Dangel | dinsdag 11 januari 2011 @ 09:45 |
klopt, Sevel is een joint venture tussen fiat en psa. | |
dennistd | dinsdag 11 januari 2011 @ 14:53 |
Volgens mij kwam ik vanmorgen in Neede een Syntus-Citaro tegen, maar ik dacht dat Syntus die dingen helemaal niet had? Nummer was 359 dacht ik in een flits te zien. | |
marcel.nl | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:22 |
Syntus heeft gelede Citaro's voor de veluwelijn en standaard bussen voor andere lijnen; dikke bult op het dak en lichtblauw. | |
BeefRWijker | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:41 |
oa een paar witte standaards geleend van Evobus. Blijft dat Neede nou niet echt op de Veluwe ligt. | |
dennistd | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:04 |
Hij was wel aardig aan de witte kant, maar ook wat geel op de neus... een beetje een OAD-kleurstelling zou ik zeggen | |
BastiaanL | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:26 |
Dat is de 346 of 347 van OAD geweest. Worden ingezet op scholierenlijn 99 Goor - Hengelo. | |
Bitlord | dinsdag 11 januari 2011 @ 21:33 |
Plaatjes van de Valleilijnbussen en aardgasbussen in Ede | |
Ou-Tannu | dinsdag 11 januari 2011 @ 21:47 |
plaatjes zijn altijd goed.. mits niet zo achtelijk groot als eerder in dit topic ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 11 januari 2011 @ 22:21 |
Weet iemand trouwens of de korte Ambassadors van Syntus nu ergens anders worden ingezet ? (was 1481 t/m 1488) | |
BeefRWijker | woensdag 12 januari 2011 @ 16:09 |
Er zijn er een aantal omgenummerd maar desondanks zijn daar ook al weer 2 van verkocht. busfoto.nl | |
trolleystad | woensdag 12 januari 2011 @ 18:11 |
Rijden vooral op lijn 105 tussen Arnhem en Barneveld. Daar zie ik er nu veel. Af en toe ook op 91, 231 en 293. | |
BeefRWijker | woensdag 12 januari 2011 @ 19:03 |
Veel? Hoe kan dat nou als ze: 1) zijn omgenummerd en 2) er minstens 3 van de 8 niet meer in dienst zijn. | |
springer1980 | woensdag 12 januari 2011 @ 20:46 |
Volgens mij is trollystad in de war met de "normale" Amba's. Op de Veluwe rijden ook nog Amba's in de orginele kleurstellingen, maar volgens mij worden die gewoon willekeurig ingezet. Weet iemand btw waar alle Syntus bussen heen zijn gegaan die eerst in de achterhoek reden? Hier op de Veluwe rijden dus (tijdelijk) de laatst geleverde Amba's en een aantal oude Volvo's zonder lijnfilm maar waar is de rest heen gegaan? Overigens, wel opmerkelijk. De Volvo's van Veolibah rammelde bijna uit elkaar, maar de Volvo's van Syntus die (op kenteken) ouder zijn geven geen krimp. Veschil in onderhoud??? | |
BeefRWijker | woensdag 12 januari 2011 @ 22:43 |
Klusje voor Brillord? | |
Bitlord | woensdag 12 januari 2011 @ 22:50 |
Was ff een haastklusje om die kentekens in te voeren, volgens mij moest ik nog met huisgenoten eten oid. Was al laat.. Ik heb er geen zicht op wat er nu rijdt op de Veluwe aan oud spul en ook geen tijd om dit zelf op te gaan zoeken. De tentamens komen er weer aan, hoezee! | |
BeefRWijker | woensdag 12 januari 2011 @ 23:14 |
Het is een beetje vreemd dat kort voor of op de overgang een hele zooi Syntus bussen is hernummerd. Normaliter zou daar iets achter moeten steken zoals bvb een andere concessie maar tot nu toe zitten er in die nieuwe (Syntus) nummerreeksen alleen maar die ouwe bussen, zonder enige clue waar die dan naartoe zouden moeten of bij zouden horen. Zou eigenlijk een simpel antwoord op te geven moeten zijn zonder nou elke bus afzonderlijk na te hoeven pluizen. | |
Peterselieman | woensdag 12 januari 2011 @ 23:23 |
Het enige is dat de nieuwe nummering een logica heeft, omdat je nu kunt zien welke bus bij welke concessie hoort, maar ja, voor de nummertjesschrijvers onder ons is dat in eerste instantie niet leuk, omdat je nu op kenteken de hernummering bij moet werken ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 13 januari 2011 @ 00:15 |
Oh, dus jij weet al weer waar de 2100 2300 3100 en 5300 serie bij hoort. Geef die jonge dan effe antwoord.
| |
Peterselieman | donderdag 13 januari 2011 @ 00:34 |
Het antwoord staat hier: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305459#p305459 | |
BeefRWijker | donderdag 13 januari 2011 @ 00:38 |
of hier: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=35&p=108718 huidig nummer -> wordt: 1416-1425 -> 2116-2125 1449-1460 -> 2149-2160 1461-1472 -> 3161-3172 1482-1486 -> 5301-5305 (Ambassador 120) 1487-1488 -> 2387-2388 (Ambassador 120) 1*** = Achterhoek 2*** = ZHO (Zutphen Hengelo Oldenzaal) 3*** = Twents 4*** = Overijssel 5*** = Veluwe. [ Bericht 13% gewijzigd door BeefRWijker op 13-01-2011 01:32:12 ] | |
springer1980 | donderdag 13 januari 2011 @ 13:55 |
Vandaag langs VDL Valkenswaard gereden, behalve een hoop Connexxion meuk weinig opvallends gezien bij het voorbij rijden. Staat niet veel buiten wat je zo kan zien vanaf de weg, een rijdje groene Cxx bussen, rijdje b88's uit Arnhem en als ik me niet vergis wat bussen van de Lijn. Op de ring van Eindhoven kwamen mij nog wel 2 gelede van Hools tegemoed van Veolia, uit de richting van Breda. Zonder lijnfilm, kon niet zien of er nog een gele kenteken op zat of dat er een papier oid achter de ruit zat. De veolibah stickers zaten er nog wel op. Onderweg voor export??? | |
Mr.Jorn. | vrijdag 14 januari 2011 @ 14:47 |
Haai, heeft er iemand een mooie foto van een Dubai-citea voor mij? | |
Ou-Tannu | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:08 |
* Ou-Tannu groet u maar even uit wagentje 3608 ![]() ![]() | |
trolleystad | vrijdag 14 januari 2011 @ 15:16 |
Nee ben zeer zeker niet in de war, ben zelf buschauffeur dus dat verschil zie ik wel. Ik heb geen idee hoeveel van de 10-meters er nog zijn, maar kom ze regelmatig tegen in Arnhem op lijn 105. Ik had m'n zin anders moeten formuleren ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 14 januari 2011 @ 17:51 |
Nee, ik heb alleen lelijke foto's van Dubai Citea's, sorry! | |
BeefRWijker | vrijdag 14 januari 2011 @ 18:45 |
Dat is knap want ik zie 't verschil alleen als ze direkt naast elkaar staan en de een anderhalve meter voorbij de ander steekt. Je moet bij een egaal gekleurde bus echt weten waar de verschillen zitten en waar je dus op moet letten. Bij de Syntussen valt 't dan nog mee door hun gele kont (achter de blauwe boog) wat dan bij de korte bussen nog maar een klein schilletje meer is waar 't bij de grote bussen massaler geel is. Volgens hierboven dus 5 op de Veluwe maar volgens Busfoto zijn 2 daarvan (5301 en 5302) verkocht en/of ontdaan van alle Syntus kentekenen. [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 14-01-2011 19:24:16 ] | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:43 |
Nog even wat niet gemelde bussen die inmiddels in Fryslân rondrijden, Amba's 8386 en 8792 en Citaro G 9169. | |
Peterselieman | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:45 |
Ze rijden er nog volop. Heb in tien minuten tijd 1 Caetano en 2 of 3 Lion's City in Leeuwarden gezien. | |
BeefRWijker | vrijdag 14 januari 2011 @ 19:47 |
![]() Ik vond deze en nog twee andere fotos op imageshack. Weet jij daar meer van, Busfotodotnl? [ Bericht 18% gewijzigd door BeefRWijker op 14-01-2011 19:52:19 ] | |
Bitlord | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:52 |
Nee,het zijn niet mijn foto's. | |
Mr.Jorn. | zondag 16 januari 2011 @ 12:29 |
Okee, hebben jullie dan ook gewone foto's van Dubai Citea's? | |
Alexxxxx | zondag 16 januari 2011 @ 12:32 |
Ja, die heb ik inderdaad! Maar die mag ik helaas niet op fok posten ![]() | |
BeefRWijker | maandag 17 januari 2011 @ 21:35 |
Inderdaad, haal je ze daar dan ook eventjes weer weg? | |
BeefRWijker | dinsdag 18 januari 2011 @ 01:14 |
Had vandaag de 8385 met maxx opschrift, en nee 't was niet in Ljouwert maar in Boalsert. Na de eerste serie Zaanse Ambas nu dus de 2 lichting Zaanse Ambas ook in Frl. Met andere woorden, wat bied je. Stel je voor dat Busfotodotnl er mee aan de haal gaat. [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 18-01-2011 01:26:41 ] | |
Dangel | dinsdag 18 januari 2011 @ 09:46 |
Jorn heeft de fotos al, en busfoto.nl mag zeook best hebben als ie wil hoor... | |
Bitlord | dinsdag 18 januari 2011 @ 12:13 |
Ik plaats alleen foto's met toestemming van de auteursrechthebbende. | |
NoBody122 | dinsdag 18 januari 2011 @ 23:48 |
Ik niet, maar wel steevast met duidelijke bronvermelding (als dat niet al helder is op de foto zelf). Dat is w.m.b. netjes genoeg ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 19 januari 2011 @ 01:20 |
Kennelijk dus niet altijd hè. Haal je ze even weg? | |
NoBody122 | woensdag 19 januari 2011 @ 11:43 |
Zijn het jouw foto's? | |
Dangel | woensdag 19 januari 2011 @ 12:13 |
Het zijn zeer matige telefoonfoto's, in Bolsward gemaakt, dus reken daar maar goed op. Alhoewel elke willekeurige klapjosti die foto bij Cosmo gemaakt kan hebben natuurlijk. | |
Bitlord | woensdag 19 januari 2011 @ 13:33 |
Ik meen dat ik daar ook toestemming voor heb en anders moet je precies aangeven om welke foto's het gaat. | |
NoBody122 | woensdag 19 januari 2011 @ 17:07 |
Die vraag is gericht aan Beefje hoor, even voor de duidelijkheid ![]() | |
NoBody122 | woensdag 19 januari 2011 @ 17:09 |
Ik wil het zeker weten ![]() | |
Bitlord | woensdag 19 januari 2011 @ 17:31 |
Ik Ik had het ook tegen hem... | |
NoBody122 | woensdag 19 januari 2011 @ 23:17 |
Ok, dan is dat maar duidelijk. | |
Sounddragon | woensdag 19 januari 2011 @ 23:37 |
Kan de rest van het copyright gesprek via PM/DM, heren ?? | |
NoBody122 | woensdag 19 januari 2011 @ 23:46 |
Vast wel. | |
BeefRWijker | donderdag 20 januari 2011 @ 01:07 |
Tuuuuurlijk SD ![]() [ Bericht 47% gewijzigd door Sounddragon op 20-01-2011 06:15:15 ] | |
Sounddragon | donderdag 20 januari 2011 @ 06:16 |
Dank je wel, BeefRWijker ![]() | |
BeefRWijker | vrijdag 21 januari 2011 @ 00:59 |
Mag ik kennelijk niet zeggen van de de moderator. Blijkbaar is diefstal van iemands fotoboek hier gelegaliseerd. | |
Ofyles2 | vrijdag 21 januari 2011 @ 02:40 |
Wat dacht je van watermerken? Dat copyright-discussie is zonde van de tijd en de database... | |
#ANONIEM | vrijdag 21 januari 2011 @ 03:03 |
Wat vinden jullie van de plannen om het stadsvervoer van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag openbaar aan te besteden? Ik las onlangs in het Parool dat er op 14 t/m 16 februari stakingen in het stadsvervoer in Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET) en Den Haag (HTM) gaan plaatsvinden om te protesteren tegen de openbare aanbesteding van het stadsvervoer. Dit is een kwalijke zaak, deze steden gebruiken veel vervoersmiddelen en reizigers om zomaar van bedrijf, beeld en service te wisselen. Iedereen is gewend aan het stadsvervoer. Ergens heb ik van bronnen ook vernomen dat er in Amsterdam en Rotterdam alleen het tram- en metrovervoer onderhands zal worden aanbesteed in plaats van het busvervoer. Stel dat het nou misgaat met een metro en wilt het pendelbussen inzetten, moeten ze de busbedrijf bedelen om pendelbussen in te zetten wat vast te laat zal komen aangezien er een regeling voor getroffen moet worden. Het stadsvervoer mag niet worden aanbesteed. [ Bericht 78% gewijzigd door o.us op 21-01-2011 03:04:21 ] | |
Bitlord | vrijdag 21 januari 2011 @ 04:45 |
Heerlijk met nachtbuslijn 412 van Utrecht centrum naar huis. De bus rijdt donderdag en vrijdagnacht ieder uur van 2 tm 5 tussen Utrecht centrum, centraal, stadion, de Uithof, de Bilt en Zeist. Ik nam de rit van 03:15. Alle ritten worden geleed gereden door XX, en hier zaten tenminste 50 man in. Niet slecht voor een nachtbus! | |
springer1980 | vrijdag 21 januari 2011 @ 19:54 |
Persoonlijk ben ik er zwaar op tegen, die openbare aanbestedingen hebben het reguliere bus vervoer al verneukt. Alles moet tegen minder kosten om maar laag genoeg te kunnen bieden om een consessie te krijgen. Het openbaar vervoer dient gewoon net als vroeger een (semi) overheidsgelegenheid te zijn! We zien het overal om ons heen, bussen zijn naar 6 jaar al "oud" en afgeschreven terwijl ze nog jaren mee kunnen. Alles is mogelijk zolang het niet te veel kost. Geen airco, dure kaartjes, onrendabele lijnen worden op gegeven, enz. En maar klagen dat de bussen leeg blijven. En daarbij het GVB hoort bij Amsterdam zoals windmolens en klompen bij Nederland horen, het zelfde geldt voor de RET en HTM. Vroeger was het mijn inziens ook veel "spannender", ieder stuk van het land had zijn eigen maatschappij met zijn eigen bussen en kleuren schema. Tegenwoordig is het allemaal eenheidsworst, waar je ook bent, de kans is groot dat je dezelfde bus tegen komt als in je eigen woonplaats. Zoals altijd moet Nederland weer het beste kindje van de Europeese klas zijn of kan iemand mij vertellen in welk land ze ook die waardeloze openbare aanbestedingen hebben??? | |
Peterselieman | vrijdag 21 januari 2011 @ 20:14 |
Was volgens mij weer een tekort aan Benzen in Leeuwarden, want om 17:00 werd een Ramba richting Afsluitdijk en verder gestuurd. | |
wesleycool | vrijdag 21 januari 2011 @ 23:40 |
MAN Lion's Coach (Y) hebben ze bij ons 2 waarvan één enkelasser andere dubbelasser:) zijn super fijne en mooie bussen. | |
BeefRWijker | zaterdag 22 januari 2011 @ 00:58 |
- Daar gingen we het niet meer over hebben, zoals je zelf ook al aan gaf, Groetjes, Anne- Kom jij je stad wel 's uit? Kijk 's om je heen. Hoelang hebben we die aanbestedingen nu al? 't Barst van de verschillende kleuren en thema's. We rijden met MAN, Mercedes, Berkhof, Van Hool etc, etc en allemaal met airco. D'r is op dat gebied gewoon niks veranderd. (En eerlijk gezegd heb ik liever een bus zonder airco dan met airco).'t Enigste vervelende is dat de diverse bus maatschappijen menen weer eens te moeten uitpakken voor een nieuwe concessie en dat vervolgens weer gaan inpakken als ze 'm gewonnen hebben waardoor er nooit rust komt in de dienstregelingen en je van de ene slechte dienstregeling naar de andere slechte dienstregeliing blijft sukkelen. En dan is er weer de nieuwe concessie houder en begint alles weer overnieuw. [ Bericht 21% gewijzigd door Anne op 22-01-2011 15:57:18 ] | |
springer1980 | zaterdag 22 januari 2011 @ 01:30 |
(laat maar, ga niet de moeite nemen om te reageren op die kansloze BetWter) | |
NoBody122 | zaterdag 22 januari 2011 @ 02:28 |
Mensen, zullen we het nu weer gewoon over bussen gaan hebben? Ik denk dat de message van Beef aan Bitlord wel over is gekomen. Zo niet, dan gewoon per PM a.u.b., want nu wordt er een verder geniale reeks om zeep geholpen ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 22 januari 2011 @ 03:28 |
Ik ga voor de methode-Stockholm: tram- en buslijnen in clusters aanbesteden. Overigens werkt het ministerie van Infrastructuur en Milieu met gegevens uit 2005 en negeert dat GVB, RET en HTM sindsdien wel pogingen hebben ondernomen om de efficiëntie/rentabiliteit te verhogen. Politici laten weer eens zien hoe dynamisch zij zijn... ![]() ![]() | |
Bitlord | zondag 23 januari 2011 @ 23:31 |
Edit | |
#ANONIEM | zondag 23 januari 2011 @ 23:47 |
Ik wil iig, als dat moet, dat de tram en metro van de RET blijven. Zij hebben het immers opgebouwd (RET en de gemeente). Buslijnen zijn opgebouwd in een Word-bestand. Maar gelukkig zijn dat aparte concessies.. Concessie: Busvervoer stadsregio Rotterdam (vanaf 2012, de concessies Stadsvervoer Rotterdam en Streekvervoer Rotterdam worden één concessie), en Rail stadsregio Rotterdam. [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 23-01-2011 23:48:16 ] | |
BeefRWijker | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:15 |
Merkwaardig dat deze dan weer is blijven staan, moddereters. Modder gooien mag wel? . En deze. Als de antwoorden niet mogen, dan de vragen en opmerkingen ook niet. Als er dan toch onder het vloerkleed geveegd wordt (wat niets oplost), dan wel graag alles. | |
Bitlord | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:20 |
Bij het backuppen van mn harde schijf kwam ik nog wat foto's tegen uit Estland. Ik ben deze nu aan het uploaden en deze zijn te zien op http://busfoto.nl/foto/thumbnails.php?album=lastup![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:22 |
Gizmodo Ideetje voor hier?
[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 25-01-2011 00:30:57 ] | |
NoBody122 | dinsdag 25 januari 2011 @ 00:42 |
Ik geef het een halve dag, voordat (een aantal van) die dingen hier vernield zijn door sneue tokkies. |