Ik weet alleen de Amba's van Arriva: 8401-8451quote:Op donderdag 9 december 2010 02:43 schreef Bitlord het volgende:
Heeft iemand hier de serienummers van de bussen in nieuwe concessies? Ik heb ze nergens langs zien komen (muv nieuwe gelede Lions Cities voor Limburg).
- XX Ambassador Zaanstreek groen
- XX Ambassador Zaansteek Rnet
- XX Citea Zaanstreek Rnet
- Arriva Ambassador Achterhoek/Rivierenland
- Arriva Sprinter Achterhoek/Rivierenland
- Syntus Ambassador Veluwe
- Syntus Ambassador Apeldoorn
- Syntus CitaroG Veluwelijn
- Syntus Optare Veluwe
Ik heb foto's, maar die zijn niet van mij.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:57 schreef marcel.nl het volgende:
gelede Lion cities Limburg ?
Iemand foto's van ? Is dat bij Veolia ?
Thanks! Anderen nog?quote:Op donderdag 9 december 2010 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet alleen de Amba's van Arriva: 8401-8451
* Ou-Tannu draait aan de noodkraanquote:Op donderdag 9 december 2010 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
* Alexxxxx zet zijn voet tussen de deur van het topic.
Zou dat niet zijn omdat het zo gevroren heeft?quote:Op donderdag 9 december 2010 22:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
en CXX moet nodig eens wasmuntjes kopen.. ( of sociale werkplaats mensjes inhuren ) om de bussen te wassen..
gatverdamme wat zijn ze vies!
zolang grijs niet de huisstijl van XX is.. zijn ze gewoon viesquote:Op vrijdag 10 december 2010 03:07 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Zou dat niet zijn omdat het zo gevroren heeft?
Ach welnee....quote:Op vrijdag 10 december 2010 03:07 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Zou dat niet zijn omdat het zo gevroren heeft?
Nou mooie bussen. Maar anderzijds: zijn die Lion cities nou echt nodig ? Er waren toch van die BBA Connex gelede van Hool bussen; een aantal zijn toen afgevoerd, een aantal omgespoten naar Limburg gestuurd. Die bussen hebben niet lang gereden / veel kilometers gemaakt. Het verbaast me dat dan nu deze Man bussen er gaan rijden.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb foto's, maar die zijn niet van mij.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Wellicht vervalt eind dit jaar de ontheffing om met materieel te rijden wat niet aan de concessie-eisen voldoet? Ik weet het niet hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:12 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Nou mooie bussen. Maar anderzijds: zijn die Lion cities nou echt nodig ? Er waren toch van die BBA Connex gelede van Hool bussen; een aantal zijn toen afgevoerd, een aantal omgespoten naar Limburg gestuurd. Die bussen hebben niet lang gereden / veel kilometers gemaakt. Het verbaast me dat dan nu deze Man bussen er gaan rijden.
Nog even een aanvulling. Arriva zet ook wat oudere meuk in, zoals Wrights, oudere Amba's en Citaro's (ook geleed)quote:Op donderdag 9 december 2010 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik weet alleen de Amba's van Arriva: 8401-8451
Die zijn toch niet zo speciaal? Die rijden hier al jaren op de Valleilijn. Oncomfortabele rotdingen.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:24 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik heb foto's, maar die zijn niet van mij.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Merkwaardig, hoe ze nou al jaren de stoelen in die dingen verkeerd blijven monteren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Die zijn toch niet zo speciaal? Die rijden hier al jaren op de Valleilijn. Oncomfortabele rotdingen.
Verkeerd in welke zin? Ik vind ze gewoon oncomfortabel, zowel qua automaat als qua zitting (veels te rechtop en te kort op elkaar soms).quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:03 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Merkwaardig, hoe ze nou al jaren de stoelen in die dingen verkeerd blijven monteren.
Nog meer reden om te hopen dat Qbuzz en Arriva nog meer concessies winnen, weg met die machtsgeile Fransozen...quote:
quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:30 schreef NoBody122 het volgende:
Waar is die derde deur ineens gebleven?
Dat het laatste stukje NZH, althans in hoeverre je dat nog in CXX terug kon vinden, nu compleet is weggevaagd door de Fransozenquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog meer reden om te hopen dat Qbuzz en Arriva nog meer concessies winnen, weg met die machtsgeile Fransozen...
doe qbuzz maar.. want die britten zijn ook niet geweldigquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nog meer reden om te hopen dat Qbuzz en Arriva nog meer concessies winnen, weg met die machtsgeile Fransozen...
Het zijn nu Duitsers hequote:Op vrijdag 10 december 2010 19:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
doe qbuzz maar.. want die britten zijn ook niet geweldig
moettie toch een beste zak geld mee brengen..quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het zijn nu Duitsers he
Hettinga heeft al aangekondigd heel Fryslân terug te willen veroveren.
Tsja, loop al zwaar achter doordat ik het te druk heb met andere dingen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:59 schreef Peterselieman het volgende:
Busfotoman gaat het druk krijgen getuige deze post: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=305459#p305459
Doe mij dan toch maar een frysker ipv die mini melkwagequote:Op zaterdag 11 december 2010 18:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Dat ziet er toch nog 10 maal beter uit dan die pro city fryskers.
die spiegel komt niet van de deurenfabrikant!quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:11 schreef Bitlord het volgende:
Bedoel je die voordeuren, waar ik met mijn hoofd tegen de bovenspiegel aanknal als ik uitstap?
Ik verwacht niets aan Qbuzz in Utrecht. Zolang de concessie niet definitief aan hen wordt gegund zal er geen bestelling de deur uitgaan.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga zaterdag naar Utrecht. Ga ik mijn laatste GVU foto's maken, of ben ik een van de eersten die Utrechtse Qbuzz fotos ga maken?
De nooddeuren wel? Trouwens, die deuren van de Veluwelijn-citaro's zijn van die trage uitwaarts draaiende deuren, muv de eerste deur (zwenk, schuif, traag)quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:26 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
die spiegel komt niet van de deurenfabrikant!
Nooddeur niet voor zover ik weetquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:49 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De nooddeuren wel? Trouwens, die deuren van de Veluwelijn-citaro's zijn van die trage uitwaarts draaiende deuren, muv de eerste deur (zwenk, schuif, traag)
Volgend jaar gaat het GVU toch pas weg?quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:44 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga zaterdag naar Utrecht. Ga ik mijn laatste GVU foto's maken, of ben ik een van de eersten die Utrechtse Qbuzz fotos ga maken?
Zo vaak kom ik niet in Utrechtquote:Op zaterdag 11 december 2010 23:24 schreef att.com het volgende:
[..]
Volgend jaar gaat het GVU toch pas weg?Waarom zo vroeg al jouw laatste foto's maken?
Trams rijden nu in de groene Cxxhuisstijl toch?quote:Op zondag 12 december 2010 00:24 schreef Bitlord het volgende:
Dan zal ik vast even teleurstellen: alle bussen en trams worden/blijven geel/grijs. Muv. de rood/witte spitstrams. Concessieeisen jeweetzelluf...
Die in Utrecht wel in ieder geval.quote:Op zondag 12 december 2010 00:30 schreef att.com het volgende:
[..]
Trams rijden nu in de groene Cxxhuisstijl toch?
Dat bedoelde ik ookquote:Op zondag 12 december 2010 05:20 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die in Utrecht wel in ieder geval.
Dat is tijdelijk. Meen dat de tram nu een andere concessie is. De optares voor de stad worden ook groen. Die witte was een oude van Veolia voor Harderwijk.quote:Op zondag 12 december 2010 09:43 schreef att.com het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ookMaar waarom de trams in Cxxhuisstijl rijden en de bussen in geel/grijs in de BRU blijft mij een raadsel.
Wat er al reed, die Lion's Cities.quote:Op zondag 12 december 2010 21:19 schreef marcel.nl het volgende:
Syntus rijdt sinds vandaag ook de Valleilijn, althans de bus. Wie weet welke bussen daar op rijden. Zijn dat dezelfde als de veluwelijn ?
Staat er ook specifiek valleilijn op ?
Idd, spuug spuug en spuug lelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2010 19:08 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Doe mij dan toch maar een frysker ipv die mini melkwagen
wat let je?quote:Op maandag 13 december 2010 18:25 schreef att.com het volgende:
Je zou zo met jouw eigen vervoersbedrijf in de markt willen stappen..
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen.quote:
mja, dat is niet waar. Je moet een beetje startkapitaal hebben om je in te schrijven voor concessies. Bij het indienen van je bid meldt je duidelijk dat je een sterke partner achter je hebt staan die garant staat voor aanloopverliezen en mogelijk zelfs voor het aanschaffen van de vloot.quote:Op maandag 13 december 2010 18:39 schreef att.com het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar consessies te krijgen.
En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboerenquote:Op maandag 13 december 2010 18:39 schreef att.com het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen gaan doen dan? Volgens doe je dat niet zomaar. En je moet bakken met geld hebben om een goede vloot bij elkaar te kopen en een paar concessies te krijgen.
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthequote:Op maandag 13 december 2010 18:50 schreef Je-zus het volgende:
[..]
En relatief kleine concessies kunnen best interessant worden voor, al dan niet verenigde, tourboeren
Bijvoorbeeld. Of gebieden zoals Voorne-Putten, Noord Zeeland, etc. Tourbedrijven krijgen van diverse concessiehouders ritten uitbesteedt omdat ze goedkoper kunnen werken door CAO verschillen. Door kleinere consessies op deze manier (gedeeltelijk) in te vullen valt er een zeker voordeel te behalen op OV bedrijven met OV personeel.quote:Op maandag 13 december 2010 19:19 schreef att.com het volgende:
[..]
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe.
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakkenquote:Op maandag 13 december 2010 19:19 schreef att.com het volgende:
[..]
Moet ik daarbij denken aan een kleine concessieregio als stadsregio Rotterdam (overig)? Kleine voorsteden dat de RET niet berijdt (zoals Barendrecht, Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel). Daar begon Qbuzz ook met rijden omdat het een relatief kleine concessiegebied is vergeleken met Groningen/Drenthe.
Althans, daar zou ik beginnen als ik nieuw in de markt kwam. Concurreren met de RET, Arriva en Cxx doe je niet zo makkelijk in het begin..
Ik snap je vraag niet helemaal.quote:Op maandag 13 december 2010 17:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja ineens rijdt Syntus in Gelderland op lijn 86 (naast Breng) en in Ede (naast Breng, Connexxion en Veolia). Wie blijft er nu?
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?quote:Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Ik snap je vraag niet helemaal.
De stadsdienst van Ede wordt gewoon gereden door Syntus, net als de Valleilijn bus ( lijn 88 ). De bus naar Arnhem wordt gedaan door Breng, lijn 86. Connexxion en Veolia hebben helemaal niks meer te maken met Ede?
Jaquote:Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
Connexxion heeft sinds de komst van BBA Veluwe en Veolia niet meer gereden in Ede.quote:Op maandag 13 december 2010 21:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Veolia en Connexxion reden altijd stadsdienst in Ede. Maar is Valleilijn nu ook ineens Syntus ipv Veolia?
Geef 't tijdquote:Op maandag 13 december 2010 20:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Qbuzz deed meteen ook ZOF consessie van arriva afpakken
en ik ben daar nog steeds erg blij mee
en het personeel wat overgenomen is ook geloof ik!
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|quote:Op maandag 13 december 2010 23:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Geef 't tijd![]()
Toen Fryslân van Arriva overging naar Connexxion was 't ook alleen maar halleluja wat de klok sloeg.
Toen zou alles beter worden. Eindelijk van dat arrogante Arriva af. Connexxion zou zulke goeie software hebben om dienstregelingen in elkaar te steken. We weten ondertusen wel beter. Ik hoorde afgelopen weekend dat er dankzij Connexxion bijna geen bus meer aansluit op andere bussen in Fryslân, in vergelijking met daarvoor.
En ook Connexxion ziet z'n eigen werknemers niet staan.
Voor de verandering overigens vandaag weer eens een Alkmaarse Ambassador op Q350.
Nou, hier anders wel hoor. Chauffeurs worden er hier sinds kort (al weer) op aangesproken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|
Vertrektijden van -10 weet ik niet van maar van 't te vroeg aankomen ben ik juist weer afhankelijkquote:als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
quote:
Arriva, is dat niet dat bedrijf dat zelf zo weinig mogelijk rijdt en anderen voor zich laat rijden?quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:20 schreef dennistd het volgende:
Ik weet niet wat Arriva vandaag in de Achterhoek aan het doen was, maar ik ben tussen Enschede en Haaksbergen gedurende de dag zowel een Arriva-bus "73 Enschede", een Syntus-bus "Sorry, geen dienst" (maar wel met mensen) en een Twents-Syntus-Bus "73 Extra vervoer" (wederom met reizigers) tegengekomen.
Joh, dat is nou toch ook wat. En waar gaat dat allemaal wel naar toe?quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:17 schreef Je-zus het volgende:
Haarlem rijd na lijn 15 tegenwoordig ook op lijn 4 met fryskers. En ohja, er rijden WEL (+/-) 15 meter volvo's op lijn 176
nouja ze hebben iig wel weer wat integro's over nu..quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
bij XX kennen ze het OP TIJD rijden gewoon niet meer :|
als ze op tijd zouden rijden.. dan heb je aansluitingen ja.. maar ja.. omdat ze rustig +10 en -10 aan durfen te houden op de vertrektijden.. dan krijg je dat ja!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 44% gewijzigd door BeefRWijker op 15-12-2010 15:16:27 ]Beef R. Wijker
Zolang het machtsblok Connexxion-Arriva-Veolia-Syntus aan kracht blijft verliezen hoor je mij niet klagen...quote:Op woensdag 15 december 2010 18:15 schreef att.com het volgende:
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al?Ze hebben immers Groningen/Drenthe, Rotterdam overig, ZOF en nu ook de BRU straks..
Connexxion en Arriva hebben heel wat concessies verloren aan Qbuzz. Veolia en Syntus zijn ongedeerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:20 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zolang het machtsblok Connexxion-Arriva-Veolia-Syntus aan kracht blijft verliezen hoor je mij niet klagen...
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:23 schreef att.com het volgende:
[..]
Connexxion en Arriva hebben heel wat concessies verloren aan Qbuzz. Veolia en Syntus zijn ongedeerd.
met BRU erbij zijn ze het al.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:15 schreef att.com het volgende:
Denken jullie trouwens dat Qbuzz groot gaat worden en een serieuze concurrent gaat worden voor Arriva en Cxx? Of zijn ze dat al?Ze hebben immers Groningen/Drenthe, Rotterdam overig, ZOF en nu ook de BRU straks..
Ik vind Qbuzz zo fijn. In zowel Rotterdam als in Groningen. Jammer dat de RET voortaan de gehele stadsregioconsessie Rotterdam gaat overnemen. Het personeel vindt dat de RET min doet met de busdiensten en zich vooral concentreert op het spoor dus het Qbuzz personeel kijkt niet graag naar 2012 uit. Een beetje jammerquote:Op woensdag 15 december 2010 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd.
Syntus kan nog het contract-IJsselmond in de wacht slepen, mits Flevoland en Overijssel niet zo gierig doen met de exploitatiesubsidie...
Oh? Ik dacht dat we het er over eens waren dat 't andersom was.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, maar Veolia wordt nu gemuilkorfd door Transdev sinds de fusie is goedgekeurd.
Zolang de stoelendans maar door blijft gaan is niet duidelijk wie er verloren heeft wantquote:Syntus kan nog het contract-IJsselmond in de wacht slepen, mits Flevoland en Overijssel niet zo gierig doen met de exploitatiesubsidie...
Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:44 schreef att.com het volgende:
[..]
Ik vind Qbuzz zo fijn. In zowel Rotterdam als in Groningen. Jammer dat de RET voortaan de gehele stadsregioconsessie Rotterdam gaat overnemen. Het personeel vindt dat de RET min doet met de busdiensten en zich vooral concentreert op het spoor dus het Qbuzz personeel kijkt niet graag naar 2012 uit. Een beetje jammer
Nu moeten ze nog leren om optijd te rijden... al de gehele week rijden ze niet op tijd of helemaal niet (dat er 1 of 2 bussen tussenuit vallen).. maar ze zitten inderdaad super!quote:Op zondag 12 december 2010 19:31 schreef Hyundai het volgende:
Ik kom even snel melden dat Syntus Gelderland echt een verbetering is tov Veolia. Bussen zien er veel mooier en beter uit en ook de volgende haltes enz. zijn nu veel duidelijker aangegeven. Echt een applausje waard voor Syntus
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd.
Een bussjoof die constant +10 rijdt, komt op het eindpunt ineens op tijd aan en moet vervolgens zonder rust zijn volgende rit beginnen...
Dan zou ik die ook om opheldering willen vragen...quote:Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen.
Het is natuurlijk totaal onduidelijk voor de passagiers wanneer de bus dan komt maar passagiers zijn dan ook geen klanten meer in de ogen van de managers.
De provincie is de klant en vandaar al die rare maatregelen.
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa.quote:Op zondag 19 december 2010 14:57 schreef Rdaalwil het volgende:
Wat gaat Veolia met het materieel uit de Veluwe doen?
Door sluizen naar filialen ergens in Europa of verspreiden in NL? Bv. Brabant.
Mmm.. oké!quote:Op zondag 19 december 2010 15:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa.
Dan moet je denken aan regio's/landen waar minder strenge aanbestedingsregels gelden dan in Nederland.
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker)quote:Op zondag 19 december 2010 19:30 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er gebeurd met de MAN Caetano's in Fryslân? Heb er dit weekend geenéén gezien..
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen, iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past...quote:Op zondag 19 december 2010 15:49 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
Mmm.. oké!
Er zal niks naar Noord-Brabant gaan. Want die amba's hebben geen lekkere stoelen. M.u.v. de Brabantliners/Volanslijnen.
Want ik wil wat MB bussen hier zien(Zuid-West Brabant
Daar horen stadsbussen ook thuis, op stadslijnen.quote:Op maandag 20 december 2010 13:09 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker)
Wat zijn slechts Euro3 bussen?quote:Op maandag 20 december 2010 14:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen,
Dat is maar voor de eerste 3 weken of zo. Daarna kun je oude en nieuwe bussen gewoon her distribueren aangezien toch niemand 't controleert. Verschillend kleurtje? Maakt ook niet uit.quote:iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past...
ik wast niet.. gezien in in het GD gebied verblijf atm :-) en daar hebben ze geen proshittysquote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wie van jullie heeft dit op zijn geweten?
http://www.omropfryslan.n(...)n-en-skansearre.aspx
Een ProCity van het xx-terrein in Leeuwarden gejat en enkele uren later zwaar beschadigd teruggevonden.
Vind het aantal gevallen in NL nog meevallen, gezien het feit dat je elke lijnbus zonder sleutel kan openen en starten.quote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wie van jullie heeft dit op zijn geweten?
http://www.omropfryslan.n(...)n-en-skansearre.aspx
Een ProCity van het xx-terrein in Leeuwarden gejat en enkele uren later zwaar beschadigd teruggevonden.
de persoon die het hek had moeten sluiten...?quote:Op maandag 20 december 2010 22:16 schreef NoBody122 het volgende:
Is dus gejat rond 1:00.. Rond die tijd hoort het hek al dicht te zijn en bovendien moet er rond die tijd normaalgesproken nog iemand aanwezig zijn op het terrein.
Benieuwd wat hier verder achter vandaan gaat komen.
Bussen staan inmiddels op een ander afgesloten terrein in Apeldoorn. Dagelijks worden er enkele overgebracht naar Susteren voor opslag. Enkele zullen worden verkocht aan bevriende touringcarbedrijven voor versterkings ritten. Ze zijn druk bezig met de verkoop, ongeveer 28 stuks zijn al verkocht aan een Duitse handelaar; die bussen staan nu zonder kentekenplaten op het terrein totdat ze opgehaald worden door die handelaar.quote:bussen van Veolia gaan naar Susteren voor opslag. Ze zijn niet nodig op andere plaatsen en kunnen niet naar het buitenland, want er zit nog een leasecontract op.
quote:
quote:LEEUWARDEN - Joyriders hebben maandagmiddag in Leeuwarden rondgereden met een bus van Connexxion.
Omstreeks half vier constateerde het vervoersbedrijf dat de zogenaamde Fryskerbus, die al vanaf een uur klaar stond, gestolen was vanaf het busstation aan de Snekertrekweg. Ongeveer een uur later werd de bus aangetroffen in de bosjes achter het WTC Expo.
De bus was daar tegen een boom geëindigd en had voor enkele duizenden euro's aan ruit- en blikschade aan de voorzijde.
http://www.lc.nl/frieslan(...)n-met-Connexxion-bus
quote:Bus Connexxion gestolen
LEEUWARDEN- De politie onderzoekt de diefstal van een autobus van het type Frysker, die maandagmiddag tussen 13.00 uur en 16.00 uur werd gestolen vanaf de Snekertrekweg. Rond 17.00 uur werd de autobus beschadigd aangetroffen achter het WTC-Expo aan de Heliconweg. De politie wil graag in contact komen met getuigen of mensen die anderszins informatie hebben over deze zaak. Zij kunnen de politie bellen via 0900-8844. Wanneer u anoniem wenst te blijven dan kunt u bellen met Medl Misdaad Anoniem via 0800-7000.
Zo te zien heeft ie een beetje last van zonnebrand. Of zou 't vriesbrand zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:50 schreef Je-zus het volgende:
[ afbeelding ]
Kjoebus Connexxion 3149, verdwaald op de bollenlijn te Leiden CS
hijs dus gewoon weer in CXX jasje gestokenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo te zien heeft ie een beetje last van zonnebrand. Of zou 't vriesbrand zijn.
Kubus heeft zelf overigens ook een 3149.
Laat dat naar verluidt maar weg. Ding rijdt idd voor Drenthe Tours.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Nee hoor.
Echter, Connexxion 3146 is naar verluidt wel weer van z'n Connexxion jasje ontdaan en in GD gebied ingezet bij Drenthe Tours. Die bus is dus opnieuw een provincie opgeschoven.
oeh een sjoof die de motor heeft weten op te blazen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:46 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik zag vandaag een frysker op een oplegger vanuit richting Stiens Leeuwarden binnenkomen. Blikschade of dergelijk zag ik er niet aan.
laatste keer dat ik keek was het niet echt veel soepsquote:Op dinsdag 21 december 2010 21:25 schreef Bitlord het volgende:
Ik kom morgen langs VDL in Heerenveen. Zeer weinig tijd maar weet iemand of het het nemen van de afrit waard is?
Wat is?quote:
Ligt niet zozeer aan de bus zelf als aan de gebruiker/eigenaar van de bus die deze bus besteld heeft met een goedkoop stadsinterieur en deze vervolgens op de verkeerde soort lijnen inzet.quote:Want de Brabantse bussen zitten niet geweldig. Harde stoelen.. Heb wel anders meegemaakt.
Alles wat nu uit de fabriek komt en voor de europese markt bestemd is.quote:Maar welke bussen voldoen wel aan die nieuwe norm??
Connexxion is gewoon een merk, net als Hermes en Novio/Breng in tegenstelling tot Veolia. De vraag is wat er met die andere merken gaat gebeuren als de moeder Veolia de overhand gaat krijgen, wordt Veolia dan ook een merk of krijgen we BBA Connex weer terug om overschaduwing van die andere merken door de moeder naam te voorkomen of wordt alles gewoon Veolia?!quote:Waar ik ook benieuwd naar ben is. Als Cxx en Veolia samengaan tot 1 bedrijf.
Welke moet er verdwijnen? Of blijven deze 2 gewoon als aparte busbedrijven verder!?
quote:De elektrische bussen hebben/hadden in Den Bosch wel wat kuren. In de herfstvakantie was ik daar. Maar eentje had er blijkbaar geen zin in.
Gek hè, stel je 's voor dat ze dat naar achteren zouden doen.quote:Als de bus vaart wilde maken schoot die naar voren!!
Tja, totdat er iets misgaat (ongeluk met doden enzo) en dan schreeuw iedereen dat ze de bussen binnen hadden moeten houden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 10:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
wat een mietjes weer dat ze al niet rijden![]()
beetje sneeuw.. vervoer per bus kapot!
quote:Op zondag 2 januari 2011 09:13 schreef Bitlord het volgende:
In week 51 reed er geen enkele bus uit de 87xx-serie in Friesland, voorzover ik kan zien in mijn info.
Ik zie trouwens dat er in week 51'nog steeds hogevloerbussen werden ingezet, buiten de Qliners en Integro's in Utrecht:
Schiphol: 7831 hoe wat welke lijn![]()
ooh, ik dacht al, in lijndienst...quote:Op zondag 2 januari 2011 16:08 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Geen idee, is een lijstje van xx zelf...
Zou heel goed kunnen...quote:Op zondag 2 januari 2011 21:26 schreef Bitlord het volgende:
Is er toevallig geen vage scholierenlijn daar ofzo?
8793quote:Op zondag 2 januari 2011 03:25 schreef NoBody122 het volgende:
Al enige tijd rijdt er een 87xx-Amba (met oranje filmkastletters) rond in Fryslân. Welk exacte nummer het is, weet ik niet meer (want het is alweer een paar weken geleden dat ik hem voor het laatst zag), maar het is in ieder geval tegen de 8800 aan...
De Politie wil de jongens daarom ook een lintje uitreikenquote:Op woensdag 5 januari 2011 13:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
t blijft natuurlijk wel een frysker he..zouden er nou mensen zijn die wat weten en moeite gaan nemen voor een FRYSKER?
Welke van die 4 bussen is nou de B91?quote:Op maandag 3 januari 2011 16:53 schreef Bitlord het volgende:
Ik kwam deze foto nog tegen op een DVD ergens in de diepste krochten van mijn fotoarchief. Vier Alliances van Hermes op het stationsplein van Roermond op 27 oktober 2006. Wat gaat de tijd toch snel.. Misschien dat ik vanavond meer upload van die dag naar Busfoto.nl, er zitten nog wat leuke/bijzondere plaatjes tussen.
[ afbeelding ]
Een Twents bus dus en zoals bij alle Twents bussen met totaal reclame is het busnummer overgeplaktquote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:21 schreef marcel.nl het volgende:
Een connexxion bus met een paard erop.
Of een rode bus met connexxion stickers.
Busnummer staat trouwens ook niet naast de voordeur.
Lekker geval zo deze bus.
Zo, jij bent oud! Bestonden motoraangedreven voertuigen toen al?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:28 schreef Bitlord het volgende:
En de plaatjes van 27-10-200 staan online.
nee maar de lijndiensten in en rond de gebieden waar de SIRENES zijn afgegaan rijden nog welquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:36 schreef marcel.nl het volgende:
Womy ligt vrij ver vanaf Chemiepack in Moerdijk, dus vooralsnog gaan er geen bussies de lucht in.
en zo hoort t ook..quote:Op donderdag 6 januari 2011 00:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Gelukkig vroor het er 10-12 graden, dus kon er gewoon door de knerpende sneeuw 50 km/h gereden worden op de provinciale wegen
oehquote:Op donderdag 6 januari 2011 00:29 schreef Dr_Flash het volgende:
ik heb er ook nog wel een filmpje van dat ik met zoeen gele Ikarus over die sneeuw aan het knetteren ben
Toch benieuwd wat voor grote bussen daar wel niet rondrijden.quote:Klapdeuren buurtbusje botsen tegen de haltes
Gepubliceerd op 05 januari 11, 17:03
REGIO - De verschillende buurtbussen die in de Noordkop rondrijden
ondervinden de nodige hinder van de nieuwe bushaltes die
vervoersmaatschappij Connexxion in de regio laat aanleggen.
Het zijn bushaltes met een verhoogde instap, zodat passagiers van de reguliere lijndiensten van Connexxion eenvoudiger kunnen in- en uitstappen. De perrons van de nieuwe bushaltes komen op dezelfde hoogte als de vloeren van de grote gele bussen.
Maar chauffeurs van de kleinere busjes van de buurtbusverenigingen in de omgeving van Schagen zijn daar niet zo blij mee. De hoogte van de perrons zijn het probleem niet, het zit hem in de deuren. Die van de grote bussen schuiven open maar de achtpersoons buurtbusjes zijn uitgerust met ouderwetse klapdeuren. Als de bus naast de bushalte stopt, klappen die deuren tegen de nieuwe, verhoogde platforms.
ik weet een goede.. schred alle buurtbusjes.. en vervang ze door de procitysquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Toch benieuwd wat voor grote bussen daar wel niet rondrijden.
Ik zou toch zeggen dat juist alles zo lagevloers-achtig werdquote:Op donderdag 6 januari 2011 18:53 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Toch benieuwd wat voor grote bussen daar wel niet rondrijden.
Dan hoop ik maar dat die presentator tegen een flinke portie sarcasme en cynisme bestand is.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Iets voor jou Beef?
http://casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?p=78121#p78121
De EO zoekt namelijk een busfanaat
tis wel de EO... dus vul maar inquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan hoop ik maar dat die presentator tegen een flinke portie sarcasme en cynisme bestand is.
Een busfreaks.nl account moet al genoeg zijnquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:44 schreef Dangel het volgende:
Oeh, zla ik me aanmelden? Denk dat ik de enieg ben diemet een pentagramom zijn nek bussen op de foto zet
Mij zouden ze ook wel willen hebben lijkt me. Hoewel ik niet het idee heb ik dat de standaard autist ben die zo vaak geportreerd wordt ben ik een beetje schuchter voor dit soort programmas en dan vooral de reacties er op. Bovendien hang ik het voor mijn studiegenoten, vriendne en huisgenoten niet aan de grote klok dat ik het doe. Op mijn facebook blijkt alleen uit een paar vrienden dat ik die hobby heb maar je zult het niet zien bij mn foto's bijvoorbeeldquote:
Idd echt iets voor Bever ja, kan me eigen niet voorstellen dat hij veel mensen kent voor wie hij zich eigen moet schamen. Desnoods doet hij het onder de naam BetWter. Past perfect bij hem...!quote:Iets voor jou Beef?
http://casfiles.net/arriva/phpbb3/viewtopic.php?p=78121#p78121
De EO zoekt namelijk een busfanaat
Update: Ding is teruggevonden in St Niklaas en veiliggesteld door de Belgische politie. Zelfde bron.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:50 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze bus is gestolen.
Bij de stalling Roosendaal zit een particulier autowasbedrijf. De inbraak was snel ontdekt. De gemiste bus niet ( vakantie)
Misschien kan een berichtje helpen als actieve spotters ( ik denk ook in Vlaanderen) kunnen helpen. Op GPS is de bus als laats op de Belgiche grens geregistreerd!
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Fryskers zijn echte buikschuivers. Overigens heb ik ook meermalen meegemaakt dat standaard (12m low entry) bussen te dicht bij de halte kwamen en met een rotklap op de trottoirband klapten. Veel bussen halteren dan ook op gepaste afstand van het perronnetje.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:00 schreef Hyundai het volgende:
[..]
Ik zou toch zeggen dat juist alles zo lagevloers-achtig werd
Of webmaster van een busfoto site?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:13 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Een busfreaks.nl account moet al genoeg zijn
Met andere woorden, je bent gewoon liever een autist in 't geniep, heheh.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Mij zouden ze ook wel willen hebben lijkt me. Hoewel ik niet het idee heb ik dat de standaard autist ben die zo vaak geportreerd wordt ben ik een beetje schuchter voor dit soort programmas en dan vooral de reacties er op. Bovendien hang ik het voor mijn studiegenoten, vriendne en huisgenoten niet aan de grote klok dat ik het doe. Op mijn facebook blijkt alleen uit een paar vrienden dat ik die hobby heb maar je zult het niet zien bij mn foto's bijvoorbeeld
Omdat het beeld over dat soort mensen niet goed is kunnen mensen alleen maar een negatief beeld over je vormen.
Goed weekend, mijn waarde!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:33 schreef Bitlord het volgende:
Nou inderdaad Beef, in het echte leven doen mensen zich soms "beter" voor dan ze zijn. Ik ga afsluiten hier, topdag gehad en behoorlijk bezopen. Goed weekeinde allen!
Net als de 8401quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:27 schreef NoBody122 het volgende:
Amba 8408 bevindt zich kennelijk ook in It Heitelân
Liegebeest.quote:Op donderdag 23 december 2010 23:36 schreef Bitlord het volgende:
Ik heb na de zoveelste hint van Beef de stallingspagina aangepast. Zouden mensen hier kunnen kijken wat er niet meer klopt of bijgekomen is?
http://busfoto.nl/foto/stalling.php
Zo ook de 8680.quote:Op zondag 9 januari 2011 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 8400 is er ook al, naar horen en zeggen.
Duh, 95% van de posts gaat over users en hun dagbesteding, enkele topics aldaar uitgezonderdquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
* BeefRWijker heeft overigens een sterk vermoeden dat sommige busfreakers hier naar toe zijn uitgeweken.
[..]
quote:
denhaagfmquote:HTM: extra geld door vergeetachtige reizigers
Vervoersbedrijf HTM krijgt iedere maand ruim 40.000 euro extra binnen doordat duizenden reizigers vergeten uit te checken met hun OV-Chipkaart. Zo'n ritje kost dan standaard vier euro.
De HTM houdt het geld wat door reizigers niet terug wordt gevraagd apart om later weer ten goede te laten komen aan de gebruikers van bus en tram. Hoe en wanneer weet het bedrijf nog niet. Ook wordt de manier waarop het geld geclaimd kan worden minder ingewikkeld. Nu moet er nog een formulier worden geprint, maar vanaf volgende maand kan dat digitaal via de HTM-website.
Is 't nou al zo erg met je dat je dingen denkt te hebben gedaan die je in werkelijkheid helemaal niet gedaan hebt?quote:Op zondag 9 januari 2011 22:23 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Zeg me dan even wat er niet goed is, ik dacht dat ik je fout had verbeterd.
En de overige 5% over de vraag of een bustype goed of slecht is door het motorgeluid dat er uit komt.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:15 schreef Je-zus het volgende:
[..]
Duh, 95% van de posts gaat over users en hun dagbesteding, enkele topics aldaar uitgezonderd![]()
Alleen is de Belgische variant ietsje korter volgens mij en heeft geen achterdeur.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:54 schreef Alexxxxx het volgende:
nee, de generatie daarna, en de opbouw leek verdacht veel op de huidige pro city, meneer de kenner.
achterdeur is ook nergens goed voorquote:Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen is de Belgische variant ietsje korter volgens mij en heeft geen achterdeur.
Kan je ze niet resizen naar bijvoorbeeld 120.000 x 90.000 pixels? Ik zie het niet helemaal goed zo. Bedanktquote:Op maandag 10 januari 2011 02:29 schreef o.us het volgende:
Ben net een Cxx Dickie tegengekomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft 't over de eerste Denolf en Depla Procity op basis van de Peugeot Boxer.quote:Op maandag 10 januari 2011 21:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen is de Belgische variant ietsje korter volgens mij en heeft geen achterdeur.
quote:Op maandag 10 januari 2011 23:52 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hij heeft 't over de eerste Denolf en Depla Procity op basis van de Peugeot Boxer.
[ afbeelding ]
De Peugeot Boxer en de Fiat Ducato en de Citroen Jumper zijn allemaal klonen van elkaar.
Hij was wel aardig aan de witte kant, maar ook wat geel op de neus... een beetje een OAD-kleurstelling zou ik zeggenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:41 schreef BeefRWijker het volgende:
oa een paar witte standaards geleend van Evobus.
Rijden vooral op lijn 105 tussen Arnhem en Barneveld. Daar zie ik er nu veel. Af en toe ook op 91, 231 en 293.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 22:21 schreef marcel.nl het volgende:
Weet iemand trouwens of de korte Ambassadors van Syntus nu ergens anders worden ingezet ?
(was 1481 t/m 1488)
quote:Rijden vooral op lijn 105 tussen Arnhem en Barneveld. Daar zie ik er nu veel. Af en toe ook op 91, 231 en 293.
Volgens mij is trollystad in de war met de "normale" Amba's. Op de Veluwe rijden ook nog Amba's in de orginele kleurstellingen, maar volgens mij worden die gewoon willekeurig ingezet.quote:Veel? Hoe kan dat nou als ze:
1) zijn omgenummerd en
2) er minstens 3 van de 8 niet meer in dienst zijn.
Was ff een haastklusje om die kentekens in te voeren, volgens mij moest ik nog met huisgenoten eten oid. Was al laat..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beef R. Wijker
Nee ben zeer zeker niet in de war, ben zelf buschauffeur dus dat verschil zie ik wel. Ik heb geen idee hoeveel van de 10-meters er nog zijn, maar kom ze regelmatig tegen in Arnhem op lijn 105. Ik had m'n zin anders moeten formulerenquote:Op woensdag 12 januari 2011 20:46 schreef springer1980 het volgende:
Volgens mij is trollystad in de war met de "normale" Amba's. Op de Veluwe rijden ook nog Amba's in de orginele kleurstellingen, maar volgens mij worden die gewoon willekeurig ingezet.
Nee, ik heb alleen lelijke foto's van Dubai Citea's, sorry!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:47 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Haai, heeft er iemand een mooie foto van een Dubai-citea voor mij?
Dat is knap want ik zie 't verschil alleen als ze direkt naast elkaar staan en de een anderhalve meter voorbij de ander steekt. Je moet bij een egaal gekleurde bus echt weten waar de verschillen zitten en waar je dus op moet letten.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:16 schreef trolleystad het volgende:
[..]
Nee ben zeer zeker niet in de war, ben zelf buschauffeur dus dat verschil zie ik wel.
Volgens hierboven dus 5 op de Veluwe maar volgens Busfoto zijn 2 daarvan (5301 en 5302) verkocht en/of ontdaan van alle Syntus kentekenen.quote:Ik heb geen idee hoeveel van de 10-meters er nog zijn, maar kom ze regelmatig tegen in Arnhem op lijn 105. Ik had m'n zin anders moeten formuleren
Ze rijden er nog volop. Heb in tien minuten tijd 1 Caetano en 2 of 3 Lion's City in Leeuwarden gezien.quote:Op maandag 10 januari 2011 02:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zo ook de 8680.
En volgens mij gaat het allemaal ten koste van de MAN's (zowel Caetano als Lion's City)
Met name Caetano's zie ik nog maar heel weinig.
Nee,het zijn niet mijn foto's.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond deze en nog twee andere fotos op imageshack. Weet jij daar meer van, Busfotodotnl?
Ja, die heb ik inderdaad! Maar die mag ik helaas niet op fok postenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Okee, hebben jullie dan ook gewone foto's van Dubai Citea's?
quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:37 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag op mijn stamlijntje Amba 8381 zien rijden. Ze kunnen het dus toch, grote bussen inzetten
Had vandaag de 8385 met maxx opschrift, en nee 't was niet in Ljouwert maar in Boalsert.quote:Nog even wat niet gemelde bussen die inmiddels in Fryslân rondrijden, Amba's 8386 en 8792 en Citaro G 9169.
Met andere woorden, wat bied je.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[.gewone foto's van Dubai Citea's.]
Ja, die heb ik inderdaad!
Stel je voor dat Busfotodotnl er mee aan de haal gaat.quote:Maar die mag ik helaas niet op fok posten
Ik plaats alleen foto's met toestemming van de auteursrechthebbende.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 01:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[..]
Had vandaag de 8385 met maxx opschrift, en nee 't was niet in Ljouwert maar in Boalsert.
Na de eerste serie Zaanse Ambas nu dus de 2 lichting Zaanse Ambas ook in Frl.
[..]
Met andere woorden, wat bied je.
[..]
Stel je voor dat Busfotodotnl er mee aan de haal gaat.
Ik niet, maar wel steevast met duidelijke bronvermelding (als dat niet al helder is op de foto zelf). Dat is w.m.b. netjes genoegquote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:13 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik plaats alleen foto's met toestemming van de auteursrechthebbende.
Kennelijk dus niet altijd hè.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:13 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik plaats alleen foto's met toestemming van de auteursrechthebbende.
Zijn het jouw foto's?quote:Op woensdag 19 januari 2011 01:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Kennelijk dus niet altijd hè.
Haal je ze even weg?
Het zijn zeer matige telefoonfoto's, in Bolsward gemaakt, dus reken daar maar goed op. Alhoewel elke willekeurige klapjosti die foto bij Cosmo gemaakt kan hebben natuurlijk.quote:
Ik meen dat ik daar ook toestemming voor heb en anders moet je precies aangeven om welke foto's het gaat.quote:
Ik wil het zeker wetenquote:Op woensdag 19 januari 2011 12:13 schreef Dangel het volgende:
[..]
Het zijn zeer matige telefoonfoto's, in Bolsward gemaakt, dus reken daar maar goed op. Alhoewel elke willekeurige klapjosti die foto bij Cosmo gemaakt kan hebben natuurlijk.
Ikquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:07 schreef NoBody122 het volgende:
Die vraag is gericht aan Beefje hoor, even voor de duidelijkheid
Tuuuuurlijk SDquote:Op woensdag 19 januari 2011 23:37 schreef Sounddragon het volgende:
Kan de rest van het copyright gesprek via PM/DM, heren ??
Mag ik kennelijk niet zeggen van de de moderator.quote:
Wat dacht je van watermerken?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 00:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Mag ik kennelijk niet zeggen van de de moderator.
Blijkbaar is diefstal van iemands fotoboek hier gelegaliseerd.
Persoonlijk ben ik er zwaar op tegen, die openbare aanbestedingen hebben het reguliere bus vervoer al verneukt. Alles moet tegen minder kosten om maar laag genoeg te kunnen bieden om een consessie te krijgen. Het openbaar vervoer dient gewoon net als vroeger een (semi) overheidsgelegenheid te zijn! We zien het overal om ons heen, bussen zijn naar 6 jaar al "oud" en afgeschreven terwijl ze nog jaren mee kunnen. Alles is mogelijk zolang het niet te veel kost. Geen airco, dure kaartjes, onrendabele lijnen worden op gegeven, enz. En maar klagen dat de bussen leeg blijven.quote:Wat vinden jullie van de plannen om het stadsvervoer van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag openbaar aan te besteden?
Ik las onlangs in het Parool dat er op 14 t/m 16 februari stakingen in het stadsvervoer in Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET) en Den Haag (HTM) gaan plaatsvinden om te protesteren tegen de openbare aanbesteding van het stadsvervoer.
Dit is een kwalijke zaak, deze steden gebruiken veel vervoersmiddelen en reizigers om zomaar van bedrijf, beeld en service te wisselen. Iedereen is gewend aan het stadsvervoer. Ergens heb ik van bronnen ook vernomen dat er in Amsterdam en Rotterdam alleen het tram- en metrovervoer onderhands zal worden aanbesteed in plaats van het busvervoer. Stel dat het nou misgaat met een metro en wilt het pendelbussen inzetten, moeten ze de busbedrijf bedelen om pendelbussen in te zetten wat vast te laat zal komen aangezien er een regeling voor getroffen moet worden.
Het stadsvervoer mag niet worden aanbesteed.
Kom jij je stad wel 's uit? Kijk 's om je heen. Hoelang hebben we die aanbestedingen nu al?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:54 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik er zwaar op tegen, die openbare aanbestedingen hebben het reguliere bus vervoer al verneukt. Alles moet tegen minder kosten om maar laag genoeg te kunnen bieden om een consessie te krijgen. Het openbaar vervoer dient gewoon net als vroeger een (semi) overheidsgelegenheid te zijn! We zien het overal om ons heen, bussen zijn naar 6 jaar al "oud" en afgeschreven terwijl ze nog jaren mee kunnen. Alles is mogelijk zolang het niet te veel kost. Geen airco, dure kaartjes, onrendabele lijnen worden op gegeven, enz. En maar klagen dat de bussen leeg blijven.
En daarbij het GVB hoort bij Amsterdam zoals windmolens en klompen bij Nederland horen, het zelfde geldt voor de RET en HTM.
Vroeger was het mijn inziens ook veel "spannender", ieder stuk van het land had zijn eigen maatschappij met zijn eigen bussen en kleuren schema. Tegenwoordig is het allemaal eenheidsworst, waar je ook bent, de kans is groot dat je dezelfde bus tegen komt als in je eigen woonplaats.
Zoals altijd moet Nederland weer het beste kindje van de Europeese klas zijn of kan iemand mij vertellen in welk land ze ook die waardeloze openbare aanbestedingen hebben???
Ik ga voor de methode-Stockholm: tram- en buslijnen in clusters aanbesteden.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 03:03 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van de plannen om het stadsvervoer van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag openbaar aan te besteden?
Ik las onlangs in het Parool dat er op 14 t/m 16 februari stakingen in het stadsvervoer in Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET) en Den Haag (HTM) gaan plaatsvinden om te protesteren tegen de openbare aanbesteding van het stadsvervoer.
Dit is een kwalijke zaak, deze steden gebruiken veel vervoersmiddelen en reizigers om zomaar van bedrijf, beeld en service te wisselen. Iedereen is gewend aan het stadsvervoer. Ergens heb ik van bronnen ook vernomen dat er in Amsterdam en Rotterdam alleen het tram- en metrovervoer onderhands zal worden aanbesteed in plaats van het busvervoer. Stel dat het nou misgaat met een metro en wilt het pendelbussen inzetten, moeten ze de busbedrijf bedelen om pendelbussen in te zetten wat vast te laat zal komen aangezien er een regeling voor getroffen moet worden.
Het stadsvervoer mag niet worden aanbesteed.
Ik wil iig, als dat moet, dat de tram en metro van de RET blijven. Zij hebben het immers opgebouwd (RET en de gemeente). Buslijnen zijn opgebouwd in een Word-bestand.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 03:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ga voor de methode-Stockholm: tram- en buslijnen in clusters aanbesteden.
Overigens werkt het ministerie van Infrastructuur en Milieu met gegevens uit 2005 en negeert dat GVB, RET en HTM sindsdien wel pogingen hebben ondernomen om de efficiëntie/rentabiliteit te verhogen. Politici laten weer eens zien hoe dynamisch zij zijn...![]()
Merkwaardig dat deze dan weer is blijven staan, moddereters.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:30 schreef springer1980 het volgende:
(laat maar, ga niet de moeite nemen om te reageren op die kansloze BetWter)
.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 02:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van watermerken?
Dat copyright-discussie is zonde van de tijd en de database...
Gizmodoquote:
Yahoo recently installed huge poster-size touchscreens at 20 San Francisco bus stops, allowing commuters to play online games against people at other bus stops. Nothing brings out my allegiance to my neighborhood like some crazyass futuristic sports trivia.
That's one of the several games available to people waiting for the bus, along with puzzles and others. And what would competition be without incentive? The neighborhood that racks up the most points before the end of next week will get to host a block party featuring the band OK Go.
The screens were made possible by some unholy advertising alliance between Yahoo, the San Francisco Municipal Transportation Agency, and the evilest of all evils, Clear Channel, but I trust commuters aren't going to let that spoil their fun. Cause this has to be the coolest thing Yahoo or Clear Channel have done, like, ever, right?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door BeefRWijker op 25-01-2011 00:30:57 ]Beef R. Wijker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |