Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd.quote:Op woensdag 15 december 2010 18:44 schreef att.com het volgende:
[..]
Ik vind Qbuzz zo fijn. In zowel Rotterdam als in Groningen. Jammer dat de RET voortaan de gehele stadsregioconsessie Rotterdam gaat overnemen. Het personeel vindt dat de RET min doet met de busdiensten en zich vooral concentreert op het spoor dus het Qbuzz personeel kijkt niet graag naar 2012 uit. Een beetje jammer
Nu moeten ze nog leren om optijd te rijden... al de gehele week rijden ze niet op tijd of helemaal niet (dat er 1 of 2 bussen tussenuit vallen).. maar ze zitten inderdaad super!quote:Op zondag 12 december 2010 19:31 schreef Hyundai het volgende:
Ik kom even snel melden dat Syntus Gelderland echt een verbetering is tov Veolia. Bussen zien er veel mooier en beter uit en ook de volgende haltes enz. zijn nu veel duidelijker aangegeven. Echt een applausje waard voor Syntus
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:00 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik weet niet wat RET met het EBS-systeem doet, maar getuige een ex-voorzitter van Reizigersvereniging Rover wordt er met rittijden gefraudeerd.
Een bussjoof die constant +10 rijdt, komt op het eindpunt ineens op tijd aan en moet vervolgens zonder rust zijn volgende rit beginnen...
Dan zou ik die ook om opheldering willen vragen...quote:Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat in de plus rijden is verzonnen omdat ze dan geen boete krijgen.
Het is natuurlijk totaal onduidelijk voor de passagiers wanneer de bus dan komt maar passagiers zijn dan ook geen klanten meer in de ogen van de managers.
De provincie is de klant en vandaar al die rare maatregelen.
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa.quote:Op zondag 19 december 2010 14:57 schreef Rdaalwil het volgende:
Wat gaat Veolia met het materieel uit de Veluwe doen?
Door sluizen naar filialen ergens in Europa of verspreiden in NL? Bv. Brabant.
Mmm.. oké!quote:Op zondag 19 december 2010 15:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Doorsluizen naar filialen in Nederland en Europa.
Dan moet je denken aan regio's/landen waar minder strenge aanbestedingsregels gelden dan in Nederland.
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker)quote:Op zondag 19 december 2010 19:30 schreef NoBody122 het volgende:
Wat is er gebeurd met de MAN Caetano's in Fryslân? Heb er dit weekend geenéén gezien..
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen, iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past...quote:Op zondag 19 december 2010 15:49 schreef Rdaalwil het volgende:
[..]
Mmm.. oké!
Er zal niks naar Noord-Brabant gaan. Want die amba's hebben geen lekkere stoelen. M.u.v. de Brabantliners/Volanslijnen.
Want ik wil wat MB bussen hier zien(Zuid-West Brabant
Daar horen stadsbussen ook thuis, op stadslijnen.quote:Op maandag 20 december 2010 13:09 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
In de spits worden ze wel vaker gebruikt als stadsbussen in Liwwadden op bepaalde lijnen, als streekvervoer weet ik dat lijnen richten Dokkum en Holwerd er altijd wel een paar de kant op gaan (lijn 54 weet ik zeker)
Wat zijn slechts Euro3 bussen?quote:Op maandag 20 december 2010 14:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Maar dat zijn slechts Euro3-bussen,
Dat is maar voor de eerste 3 weken of zo. Daarna kun je oude en nieuwe bussen gewoon her distribueren aangezien toch niemand 't controleert. Verschillend kleurtje? Maakt ook niet uit.quote:iets wat niet in de 'nieuw, nieuwer, nieuwst'-politiek van de opdrachtgevers past...
ik wast niet.. gezien in in het GD gebied verblijf atm :-) en daar hebben ze geen proshittysquote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wie van jullie heeft dit op zijn geweten?
http://www.omropfryslan.n(...)n-en-skansearre.aspx
Een ProCity van het xx-terrein in Leeuwarden gejat en enkele uren later zwaar beschadigd teruggevonden.
Vind het aantal gevallen in NL nog meevallen, gezien het feit dat je elke lijnbus zonder sleutel kan openen en starten.quote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Wie van jullie heeft dit op zijn geweten?
http://www.omropfryslan.n(...)n-en-skansearre.aspx
Een ProCity van het xx-terrein in Leeuwarden gejat en enkele uren later zwaar beschadigd teruggevonden.
de persoon die het hek had moeten sluiten...?quote:Op maandag 20 december 2010 22:16 schreef NoBody122 het volgende:
Is dus gejat rond 1:00.. Rond die tijd hoort het hek al dicht te zijn en bovendien moet er rond die tijd normaalgesproken nog iemand aanwezig zijn op het terrein.
Benieuwd wat hier verder achter vandaan gaat komen.
Bussen staan inmiddels op een ander afgesloten terrein in Apeldoorn. Dagelijks worden er enkele overgebracht naar Susteren voor opslag. Enkele zullen worden verkocht aan bevriende touringcarbedrijven voor versterkings ritten. Ze zijn druk bezig met de verkoop, ongeveer 28 stuks zijn al verkocht aan een Duitse handelaar; die bussen staan nu zonder kentekenplaten op het terrein totdat ze opgehaald worden door die handelaar.quote:bussen van Veolia gaan naar Susteren voor opslag. Ze zijn niet nodig op andere plaatsen en kunnen niet naar het buitenland, want er zit nog een leasecontract op.
quote:
quote:LEEUWARDEN - Joyriders hebben maandagmiddag in Leeuwarden rondgereden met een bus van Connexxion.
Omstreeks half vier constateerde het vervoersbedrijf dat de zogenaamde Fryskerbus, die al vanaf een uur klaar stond, gestolen was vanaf het busstation aan de Snekertrekweg. Ongeveer een uur later werd de bus aangetroffen in de bosjes achter het WTC Expo.
De bus was daar tegen een boom geëindigd en had voor enkele duizenden euro's aan ruit- en blikschade aan de voorzijde.
http://www.lc.nl/frieslan(...)n-met-Connexxion-bus
quote:Bus Connexxion gestolen
LEEUWARDEN- De politie onderzoekt de diefstal van een autobus van het type Frysker, die maandagmiddag tussen 13.00 uur en 16.00 uur werd gestolen vanaf de Snekertrekweg. Rond 17.00 uur werd de autobus beschadigd aangetroffen achter het WTC-Expo aan de Heliconweg. De politie wil graag in contact komen met getuigen of mensen die anderszins informatie hebben over deze zaak. Zij kunnen de politie bellen via 0900-8844. Wanneer u anoniem wenst te blijven dan kunt u bellen met Medl Misdaad Anoniem via 0800-7000.
Zo te zien heeft ie een beetje last van zonnebrand. Of zou 't vriesbrand zijn.quote:Op dinsdag 21 december 2010 12:50 schreef Je-zus het volgende:
[ afbeelding ]
Kjoebus Connexxion 3149, verdwaald op de bollenlijn te Leiden CS
hijs dus gewoon weer in CXX jasje gestokenquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:22 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zo te zien heeft ie een beetje last van zonnebrand. Of zou 't vriesbrand zijn.
Kubus heeft zelf overigens ook een 3149.
Laat dat naar verluidt maar weg. Ding rijdt idd voor Drenthe Tours.quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:05 schreef BeefRWijker het volgende:
Nee hoor.
Echter, Connexxion 3146 is naar verluidt wel weer van z'n Connexxion jasje ontdaan en in GD gebied ingezet bij Drenthe Tours. Die bus is dus opnieuw een provincie opgeschoven.
oeh een sjoof die de motor heeft weten op te blazen?quote:Op dinsdag 21 december 2010 18:46 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik zag vandaag een frysker op een oplegger vanuit richting Stiens Leeuwarden binnenkomen. Blikschade of dergelijk zag ik er niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |