Dat noem ik dus wel concessies doen. Omdat het anders "zielig" is omdat sommigen dan niet naar het zwembad kunnen. Dit is een typische korte termijn gedachte: zieligheid prevaleert boven het verkwanselen van decennia aan verworven rechten.quote:Op zondag 5 december 2010 18:06 schreef Arglist het volgende:
Concessies? Er worden geen concessies gedaan. Of is gescheiden zwemmen een concessie naar de moslims toe dat we stiekem toch niet vinden dat mannen en vrouwen gelijk zijn? Nee, dat is het niet. Er wordt enkel mensen die daar wel vanuit gaan, en met die gedachtegang ook hun graf in zullen gaan, de kans geboden om een zwembad te bezoeken. Gun je dat die vrouwen niet? Heb je geen medelijden met die vrouwen?
Crime passionel vind ik verwerpelijk, maar nu gaan we te veel in de details zitten.quote:Het wetboek van strafrecht is voor mij duidelijk, net als de uitsluitingsgronden. Tot voor kort kenden en kennen Europese landen nog steeds de crime passionnel, oei....... Verder kan ik je ook vertellen dat vrouwen een zeer groot zwak hebben voor uitingen van mediterraanse gepassioneerdheid.
Over wat voor termijn praat je dan? Eeuwen? Ik zou er bijna Keynes bij gaan halen.quote:Dat komt omdat ik me wel een beeld bij een lange termijn kan voorstellen. Dat is niet een paar decennia. Jij praat over de korte termijn dus.
Jij begeeft je op een hellend vlak waar ik in ieder geval vandaan probeer te blijven. Hellende vlakken zijn niet fijn, zeker niet in dit winterse weer. Dat er gekeken wordt naar de omstandigheden van het geval is waarschijnlijk heel vreemd voor mensen die uitgaan van stellingen als gelijke monniken gelijke kappen en dergelijken. Hoe diep verankerd en zwaar bevochten het grondrecht ook is, de omstandigheden van het geval kunnen tot een andere uitkomst leiden. Dat heeft niets met 'zieligheid' te maken. Ik scherm toch ook niet met het grondrechten die de sociale interactie en expressie behoren te bevorderen. Dat kan prevaleren boven de gelijkheid in dit geval. Ik vind dat kortzichtige, laag opgeleide mensen naar het zwembad kunnen gaan. Misschien helpt het wel in het wegnemen van deze kortzichtigheid?quote:Op zondag 5 december 2010 18:15 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat noem ik dus wel concessies doen. Omdat het anders "zielig" is omdat sommigen dan niet naar het zwembad kunnen. Dit is een typische korte termijn gedachte: zieligheid prevaleert boven het verkwanselen van decennia aan verworven rechten.
Doet er niet toe. Het is een gegeven dat het Europese wetgeving was of nog steeds is.quote:Crime passionel vind ik verwerpelijk, maar nu gaan we te veel in de details zitten.
Van mijn part haal je je hele familie, schoonfamilie en dertig neefjes er bij. Ik praat over een à twee generaties. De Marokkaanse en Turkse jongeren die nu op onze universiteiten zitten zijn onze redding.quote:Over wat voor termijn praat je dan? Eeuwen? Ik zou er bijna Keynes bij gaan halen.
De omstandigheden kunnen idd tot een andere uitkomst leiden, maar de omstandigheden creëren we mede zelf. Diep verankerde en bevochten grondrechten moeten we niet gaan verkwanselen omdat de omstandigheden veranderen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:25 schreef Arglist het volgende:
[..]
Jij begeeft je op een hellend vlak waar ik in ieder geval vandaan probeer te blijven. Hellende vlakken zijn niet fijn, zeker niet in dit winterse weer. Dat er gekeken wordt naar de omstandigheden van het geval is waarschijnlijk heel vreemd voor mensen die uitgaan van stellingen als gelijke monniken gelijke kappen en dergelijken. Hoe diep verankerd en zwaar bevochten het grondrecht ook is, de omstandigheden van het geval kunnen tot een andere uitkomst leiden. Dat heeft niets met 'zieligheid' te maken. Ik scherm toch ook niet met het grondrechten die de sociale interactie en expressie behoren te bevorderen. Dat kan prevaleren boven de gelijkheid in dit geval. Ik vind dat kortzichtige, laag opgeleide mensen naar het zwembad kunnen gaan. Misschien helpt het wel in het wegnemen van deze kortzichtigheid?
Onze redding? Redding van wat? (En als je praat over een aantal generaties, praat je over decennia, net als ik.)quote:Van mijn part haal je je hele familie, schoonfamilie en dertig neefjes er bij. Ik praat over een à twee generaties. De Marokkaanse en Turkse jongeren die nu op onze universiteiten zitten zijn onze redding.
Nou, precies. We moeten voor zoveel mogelijk mensen een fatsoenlijk leven mogelijk maken. Daarom moeten we het cultuurrelativisme bij het grofvuil zetten, en voluit de westerse normen en waarden uitdragen en verspreiden. Gescheiden zwemmen voor mannen en vrouwen, de hoofddoek, dat soort dingen kan dus niet meer.quote:Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Onzin, we leven allemaal op deze aarde en daar zullen we hoe dan ook moeten proberen te overleven maar liever nog, een fatsoenlijk leven voor zoveel mogelijk levende wezens proberen te waarborgen.
Wat dat met onderbroekjes te maken heeft ontgaat me.
Het gaat niet om de omstandigheden, maar om de omstandigheden van het geval. Dat is toch echt iets anders omdat het gaat om concrete, individuele gevallen. Verder wordt er niks gebagatelliseerd maar afgewogen, dat is iets anders. Dat doen mensen dagelijks, afwegingen maken. De afweging is als volgt, een concrete groep vrouwen laten zwemmen, of pal blijven staan voor de gelijkheid. Die afweging is ook gemaakt. Dat jij dit vertaalt naar bagatelliseren en in paniek slaat dat de gelijkheid van mannen en vrouwen op het spel staat 'omdat de omstandigheden veranderen' is een irreële angst. Maar volgens mij besef je dat niet. De omstandigheden veranderen niet. De gelijkheid blijft overheid staan, alleen in sommige concrete gevallen kan je anders concluderen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:39 schreef teknomist het volgende:
[..]
De omstandigheden kunnen idd tot een andere uitkomst leiden, maar de omstandigheden creëren we mede zelf. Diep verankerde en bevochten grondrechten moeten we niet gaan verkwanselen omdat de omstandigheden veranderen.Ik vraag me af hoe ver jij durft te gaan in het bagatelliseren of afzwakken van grondrechten omdat 'de omstandigheden veranderen', wat dat betreft ben je representatief van de issue die in meer of mindere mate in de OP wordt aangestipt...
Onze redding van het integratie vraagstuk.quote:Onze redding? Redding van wat? (En als je praat over een aantal generaties, praat je over decennia, net als ik.)
Hedendaags links=soixante huitards.quote:Op zondag 5 december 2010 18:49 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Totale onzin om links slap te noemen. De slapheid in NL is het gevolg van liberalisme en de vrijheid/blijheid sinds 1968.
Als je op microniveau uitzonderingen gaat maken werkt dat automatisch door naar het generale niveau. Jouw zogenaamde individuele gevallen leiden tot een morele ongelijkheid. Jij kijkt liever naar individuele gevallen, ik kijk meer naar de grote lijnen en zie wat voor consequenties dat kan hebben op de lange termijn. Die "angst" - ik noem het liever bezorgdheid - noem ik niet irreëel.quote:Op zondag 5 december 2010 18:45 schreef Arglist het volgende:
[..]
Het gaat niet om de omstandigheden, maar om de omstandigheden van het geval. Dat is toch echt iets anders omdat het gaat om concrete, individuele gevallen. Verder wordt er niks gebagatelliseerd maar afgewogen, dat is iets anders. Dat doen mensen dagelijks, afwegingen maken. De afweging is als volgt, een concrete groep vrouwen laten zwemmen, of pal blijven staan voor de gelijkheid. Die afweging is ook gemaakt. Dat jij dit vertaalt naar bagatelliseren en in paniek slaat dat de gelijkheid van mannen en vrouwen op het spel staat is een irreële angst. Maar volgens mij besef je dat niet.
[..]
Hoe bedoel je precies? De Turken en Marokkanen (geen Chinezen of Armeniers?) zijn het antwoord op de multiculturele problematiek?quote:Onze redding van het immigratie vraagstuk.
Liberalisme is de overkoepelende ideologie van bijna alle partijen in NL, dus Drees zou eerder op een links-conservatieve partij als de SP stemmen.quote:Op zondag 5 december 2010 18:53 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hedendaags links=soixante huitards.
Drees was ook links, maar dat links heeft niets te maken met hedendaags links. Drees zou tegenwoordig waarschijnlijk VVD stemmen.
FOUT, Drees verliet de PvdA om Nieuw Links, een SP-achtige koers. Drees Jr. was een rechtsere partij begonnen dan de PvdA van 1970quote:Op zondag 5 december 2010 18:55 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Liberalisme is de overkoepelende ideologie van bijna alle partijen in NL, dus Drees zou eerder op een links-conservatieve partij als de SP stemmen.
Dat is niet mijn conclusie. Graag posts van wat meer niveau, anders zal ik om sluiting verzoeken.quote:Op zondag 5 december 2010 21:19 schreef Premium_Quality het volgende:
Dus de conclusie van de TS is: doordat ze in barbaarse moslim landen Christenen achterlijk behandelen moet wij ook barbaars worden en moslims achterlijk behandelen.
Goede logica.
Idd. Het klopt alleen niet met de rechtse wens om immigranten zich aan te laten passen aan ons. Het rechtse gedachtegoed heeft last van een fundamentele paradox.quote:Op zondag 5 december 2010 21:19 schreef Premium_Quality het volgende:
Dus de conclusie van de TS is: doordat ze in barbaarse moslim landen Christenen achterlijk behandelen moet wij ook barbaars worden en moslims achterlijk behandelen.
Goede logica.
Ga je Interpol bellen?quote:Op zondag 5 december 2010 21:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet mijn conclusie. Graag posts van wat meer niveau, anders zal ik om sluiting verzoeken.
Wat is dan wel je conclusie?quote:Op zondag 5 december 2010 21:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet mijn conclusie. Graag posts van wat meer niveau, anders zal ik om sluiting verzoeken.
Juist een Eufemistische contradictio in terminisquote:Op zondag 5 december 2010 21:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Idd. Het klopt alleen niet met de rechtse wens om immigranten zich aan te laten passen aan ons. Het rechtse gedachtegoed heeft last van een fundamentele paradox.
Mensen zijn welkom, maar als ze willen blijven moeten ze assimileren, of althans de aanstootgevende delen van hun oude cultuur neerleggen.quote:
Nee, dat moeten we niet doen, dat zegt hij in principe. Wat hij zegt is dat 'zij' 'ons' nooit zullen accepteren omdat wij maar slap, week en links zijn en 'zij' hierin hun kans zien om ons brutaal te bejegenen. Ook snappen ze niets van democratie. In Frankrijk is het al helemaal uit de hand gelopen!quote:Op zondag 5 december 2010 21:19 schreef Premium_Quality het volgende:
Goede logica.
Gewoon zomaar, van de een op de andere dag?quote:Op zondag 5 december 2010 21:31 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mensen zijn welkom, maar als ze willen blijven moeten ze assimileren, of althans de aanstootgevende delen van hun oude cultuur neerleggen.
Ik pas.quote:Op zondag 5 december 2010 21:31 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mensen zijn welkom, maar als ze willen blijven moeten ze assimileren, of althans de aanstootgevende delen van hun oude cultuur neerleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |