abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 21:38:07 #176
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89565456
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef Arglist het volgende:

[..]

Gewoon zomaar, van de een op de andere dag?
Dat is niet realistisch, maar de eisen moeten duidelijk zijn. En de overheid moet uiteraard geen wezensvreemde culturen faciliteren, maar dat spreekt voor zich.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89565486
Treed je als linksmensch hard op dan ben je een stalinist, treed je zacht op dan ben je een laffe theedrinker. Dus je doet het sowieso wel fout :')
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zondag 5 december 2010 @ 21:40:51 #178
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89565580
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat is niet realistisch, maar de eisen moeten duidelijk zijn. En de overheid moet uiteraard geen wezensvreemde culturen faciliteren, maar dat spreekt voor zich.
De 'cultuur' van mensen wordt bepaald door hun leefomgeving, door hun geloof, door hun traditie, door hun voeding, door hun leefwijze, door hun faciliteiten, door hun scholing, door de mate waarin ze kennis op kunnen doen, door de mate waarin ze met andere mensen in aanraking komen, en nog duizenden andere factoren. 'Cultuur' is dus geen vaststaand iets en is aan verandering onderhevig.

Dus geef het wat tijd zou ik zeggen.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  zondag 5 december 2010 @ 21:46:10 #179
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89565905
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:38 schreef Reuzelbek het volgende:
Treed je als linksmensch hard op dan ben je een stalinist, treed je zacht op dan ben je een laffe theedrinker. Dus je doet het sowieso wel fout :')
Ik kan die stalinisten beter hebben dan de theedrinkers. Dat is toch wel het besodemieterste volksdeel hier ten lande.
pi_89566231
Goed dat-ie weer open is. Misschien morgen weer in posten. Heb net Boardwalk Empire gezien bij BNN, waarin de absolutisten een alcoholverbod afkondigen, uit naam van here jezus, en de relativisten, later de maffia, voor alcohol bleven zorgen en rijk werden en uiteindelijk de georganiseerde misdaad werden....
I´m back.
  zondag 5 december 2010 @ 21:52:59 #181
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_89566312
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:33 schreef Arglist het volgende:

[..]

Nee, dat moeten we niet doen, dat zegt hij in principe. Wat hij zegt is dat 'zij' 'ons' nooit zullen accepteren omdat wij maar slap, week en links zijn en 'zij' hierin hun kans zien om ons brutaal te bejegenen. Ook snappen ze niets van democratie. In Frankrijk is het al helemaal uit de hand gelopen!
De reden dat we volgens dat artikel slap zijn is de democratie zelf.

quote:
De briefschrijver is een jonge Marokkaan die bondig en helder uitlegt hoe er vanuit zijn familie en gemeenschap tegen de Nederlandse samenleving wordt aangekeken: slap en zwak. De meeste Marokkanen snappen niets van democratie. Wie bij ons de macht heeft, overlegt niet.
De Marokkanen in dat artikel willen dus geen democratie, maar een autoritaire staat die zegt wat ze moeten doen. Daaraan ingeven is je eigen Nederlandse civilisatie verloochenen en precies doen wat Wilders beweert dat "links" juist aan het doen is: je aanpassen aan de ondemocratische moslimcultuur.
pi_89566376
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:38 schreef Reuzelbek het volgende:
Dat sws zo, maar dat is een tijdelijke verschijnsel, dat is ook wel om te draaien. In feite zijn degenen die bijna alles op dit forum uitkramen in naam van de "Westerse fundamenten" nl. ook niets anders dan relativisten.
I´m back.
pi_89566386
Ik was op zoek naar punten in het artikel om op in te haken, maar tot mijn verbazing bleek dat het originele artikel links niet eens in zijn titel of betoog noemde.
pi_89566471
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:15 schreef JoaC het volgende:

[..]

FOUT, Drees verliet de PvdA om Nieuw Links, een SP-achtige koers. Drees Jr. was een rechtsere partij begonnen dan de PvdA van 1970
Maar een decennium later was de SP toch ook rechtser dan de PvdA; zij stelden dat "buitenlanders" zich maar moesten aanpassen.
I´m back.
pi_89566473
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:32 schreef IHVK het volgende:
Is een hoofddoek aanstootgevend?
Het is net als met het concept "belediging": je neemt aanstoot aan iets.
Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met dat stofje.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89566602
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik kan die stalinisten beter hebben dan de theedrinkers. Dat is toch wel het besodemieterste volksdeel hier ten lande.
Je radicaliseert mijn beste.

Hoe kan je een Cohen stemmer besodemieterder noemen dan een Stalin aanhanger.
pi_89566664
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:55 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is net als met het concept "belediging": je neemt aanstoot aan iets.
Ik heb bijvoorbeeld geen enkel probleem met dat stofje.
Precies een huidskleur kan ook aamstootgevend zijn naar gelang je dat afspreekt binnen je leidcultuur.
pi_89566790
De openingspost lijkt er wel een uit 2002 of zo... we zijn al veel verder in het debat dan dit gereutel.
  zondag 5 december 2010 @ 22:01:39 #189
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89566848
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:52 schreef Premium_Quality het volgende:

De reden dat we volgens dat artikel slap zijn is de democratie zelf.
Hmmm, dat zou je er in kunnen lezen maar, maar dat is niet wat ik las. Hij praat meer over de slappe houding van 'ons' Christenen....En legt dan een links tussen religie, de Nederlandse samenleving, de democratie en dingen die fout gaan in Frankrijk. Een warrig, onzinnig verhaal.

quote:
De Marokkanen in dat artikel willen dus geen democratie, maar een autoritaire staat die zegt wat ze moeten doen. Daaraan ingeven is je eigen Nederlandse civilisatie verloochenen en precies doen wat Wilders beweert dat "links" juist aan het doen is: je aanpassen aan de ondemocratische moslimcultuur.
Nou, over Marokkanen kunnen we al helemaal niet spreken gezien het feit hij over zichzelf praat en 'zijn' omgeving. Misschien is het niet eens waar, wie zal het zeggen. Er zijn ook heel veel Marokkanen die het wel begrijpen, waarvan sommigen al 6 à 7 eeuwen geleden.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89567095
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:57 schreef RQPS het volgende:

[..]

De militaire uitgaven van China ($379 miljard, 4,3% BNP) zijn hoger dan dan die van de EU ($235 miljard, 1,63% BNP). China is druk bezig in Afrika. Waar wij daar slechts geld weggeven, is China bezig op quid pro quo-basis zijn grondstoftoevoer veilig te stellen. Wil jij de economie van een land af Frankrijk weerbaar noemen? Ook wetenschappelijk zijn die Chinezen druk aan de weg aan het timmeren, op alle Westerse universiteiten zie je tegenwoordig Chinezen die het trucje aan het afkijken zijn. China heeft een culturele geschiedenis die duizenden jaren teruggaat. Hun economie blijft spectaculair groeien.
China investeerde vorig jaar 99 miljard dollar in militaire doeleinden, welke bron heb jij geraadpleegd?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89567279
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De openingspost lijkt er wel een uit 2002 of zo... we zijn al veel verder in het debat dan dit gereutel.
Iets later, 2003/2004, wat dat betreft, daar heb je gelijk in, is het wel een herhaling van zetten.... deze discussies zijn in die tijd al zoveel gevoerd op Fok!.
I´m back.
pi_89567369
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je sarcastisch was, of dronken, toen je dit typte.
  zondag 5 december 2010 @ 22:21:24 #193
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89567940
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:57 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je radicaliseert mijn beste.

Hoe kan je een Cohen stemmer besodemieterder noemen dan een Stalin aanhanger.
Die stalinist staat tenminste ergens voor. De Cohenaanhanger staat zgn nergens voor, maar staat in feite voor het ultieme nihilisme. Van dat soort lui word ik wel zo vreselijk moe.
pi_89568060
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die stalinist staat tenminste ergens voor. De Cohenaanhanger staat zgn nergens voor, maar staat in feite voor het ultieme nihilisme. Van dat soort lui word ik wel zo vreselijk moe.
Gaat alles verder goed?

Ik verwacht van jou dat je snel beseft dat je echt compleet de plank mis slaat vandaag.
pi_89568125
Dat is hetzelfde als zeggen dat je meer respect hebt voor nazi's dan voor PVV'ers want nazi's staan tenminste ergens voor.
  zondag 5 december 2010 @ 22:25:58 #196
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_89568195
Waar in het originele artikel staat trouwens "links"? Dat maakt TS er zelf van en vervolgens ontstaat er er weer een zijdelingse discussie over wie er gelijk heeft: links of rechts. Wel wordt de christelijke moraal aangehaald, wat mij nou geen "linkse hobby" lijkt.

ontopic: Het is maar goed dat die jonge briefschrijver hier in Nederland zijn visie op het geheel mag uiten en het is een inzichtelijk standpunt over waar de schoen ook al weer wringt: er is een fundamenteel verschil tussen de NW Europese culttur en die in het Midden-Oosten. Dat wisten we allang en dat wordt nu weer eens bevestigd. Kennelijk is het een nieuw concept dat "zij" dat ook eens verwoorden.
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
pi_89568215
quote:

[..]

Met andere woorden: je kunt beter onschuldige mensen naar Siberie verbannen of tegen de muur zetten dan thee drinken met strijdende partijen in een poging deze nader tot elkaar te brengen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89568338
quote:

[..]

Hokjesdenkers staan nergens voor.
pi_89568349
Cohen heeft er mede voor gezorgd dat de pleuris niet uitbrak in 2004 in Amsterdam.

Stalin heeft miljoenen mensen de dood in gejaagd.

Kom nou zeg..
pi_89568400
quote:
Op zondag 5 december 2010 22:21 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik begrijp ueberhaupt niet dat je Stalin en Cohen me elkaar probeert te vergelijken. Dat gaat al helemaal nergens over. Heb je wel goed opgelet bij de geschiedenles? Ik weet dat je een verzuurde one-issue poster bent, maar als ik dit zo lees denk ik dat je beter een paar weekjes op vakantie kan. Daarna zul je je ongetwijfeld een stuk beter voelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')