abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 14:49:34 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89550888
quote:
De brief die gisteren op de Podium-pagina onder de kop ’Slappe Nederlander’ werd gepubliceerd, zal bij menig lezer nogal provocerend zijn overgekomen. Maar je kunt deze korte tekst ook in de categorie ’ongemakkelijke waarheid’ opnemen.

De briefschrijver is een jonge Marokkaan die bondig en helder uitlegt hoe er vanuit zijn familie en gemeenschap tegen de Nederlandse samenleving wordt aangekeken: ’slap’ en ’zwak’. „De meeste Marokkanen snappen niets van democratie. Wie bij ons de macht heeft, overlegt niet.”

Directe aanleiding voor deze rauwe observatie wordt door het Trouw-commentaar van afgelopen maandag gevormd. Daarin wordt over het lot getreurd van christenen die in islamitische landen onderdrukt, vervolgd en verjaagd worden. Desondanks, stelt de commentator, moeten moslimgelovigen hier niet met gelijke munt worden terugbetaald: „Wij moeten juist laten zien dat wij geloven in de gelijkwaardigheid van alle burgers.”

Inderdaad, tegen onverdraagzaamheid past alleen maar beschaving. En ook de Marokkaanse briefschrijver is het hiermee eens: „Ik vind dat ook, maar onze mensen denken toch: ze verdedigen zich niet, ze zijn bang voor ons.” Met andere woorden: wij verbieden hun kerken bij ons te stichten, wij onderdrukken hun geloof en zij helpen ons moskeeën te bouwen en subsidiëren onze religieuze verenigingen. Leg eens aan een (orthodoxe) moslim uit wat het christelijke concept van het toekeren van de andere wang inhoudt.

Wat de briefschrijver tastbaar heeft willen maken, is de discrepantie en fundamentele verschillen tussen beide geloven, en, hieruit voortvloeiend, culturen en mentaliteiten. Daar waar de commentator de maakbaarheid van de mens en vermogen tot veranderen impliciet benadrukt, lijkt de briefschrijver te antwoorden: wat naïef, het gaat hoofdzakelijk om krachtsverhoudingen. De sterkste overwint en daar past geen andere wang bij om een nieuwe klap te incasseren. Natuurlijk kun je blindelings achter de fata morgana van de gelijkwaardigheid van religies aan blijven hollen. Maar, anders dan het christendom, is de islam niet voor softe treuzelaars die in hun naasten alleen de goedheid willen ontwaren. Het is onderwerpen of onderworpen worden. En terwijl kerken worden aangevallen in Irak en christenen uit het Midden-Oosten worden verjaagd, nemen steeds meer moslimgelovigen van orthodoxe snit bezit van de openbare ruimte in Europa.

In de Parijse wijk van Goutte d’Or-Château Rouge bijvoorbeeld. Al een jaar of vijftien wordt daar ostentatief door moslimgelovigen iedere vrijdag op straat gebeden, terwijl er in die wijk vier moskeeën zijn. Iedere vrijdag kunnen buurtbewoners hun huizen niet verlaten omdat drie- tot vierduizend gelovigen hun bidmatjes in diverse straten hebben ontrold. De Franse wet is hierover duidelijk: dit is verboden. Maar het wordt wel onder toeziend oog van politieagenten gedoogd. Wie daartegen protesteert, wordt geïntimideerd en haalt het niet in zijn hoofd om bij de politie een klacht in te dienen. Met tolerantie en gelijkwaardigheid valt inderdaad niet te marchanderen. Maar defaitisme en zelfverloochening kunnen ook tot maar een en hetzelfde oordeel leiden: slap en zwak.

Bron

Niets aan toe te voegen. Wie het cultuurrelativisme omarmt, omarmt de lafheid.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 5 december 2010 @ 14:52:31 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89550966
Niets nieuws natuurlijk. Marokkanen lagen de Nederlandse autoriteiten keihard uit. En geef ze eens ongelijk, ze kunnen alles flikken hier.
  zondag 5 december 2010 @ 14:52:50 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89550974
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:49 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Bron

Niets aan toe te voegen. Wie het cultuurrelativisme omarmt, omarmt de lafheid.
Tja, als je het wereldbeeld van een demente pandabeer hebt wel, ja.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 5 december 2010 @ 14:54:20 #4
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89551015
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:52 schreef BasEnAad het volgende:
Niets nieuws natuurlijk. Marokkanen lagen de Nederlandse autoriteiten keihard uit. En geef ze eens ongelijk, ze kunnen alles flikken hier.
En dat is toch onbegrijpelijk?
pi_89551054
Links! Rechts!

Door jouw continue gezeik lust ik geen sachertorte meer, terwijl ik dat vroeger heerlijk vond. Tegenwoordig zit er echter aan iedere hap die ik van dit abrikozen-chocoladegenot neem een bijtend zure bijsmaak.
pi_89551063
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Niets aan toe te voegen.
  zondag 5 december 2010 @ 14:58:11 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89551157
We wisten al van de primitieve stammencultuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_89551289
Wat een onzinbrief. In plaats van zich kapot te schamen om het achterlijke gedrag dat zijn ''gemeenschap'' vertoont gaat hij extra nadruk leggen op de genoemde discrepantie in beschaving. Het is echt geen verschil in cultuur, geloof of iedere vorm van ongeschreven wetmatigheid want dan stel je overduidelijk dat Marokkanen zich niet kunnen aanpassen wat ze juist heel goed kunnen.

Het gemeenschapsgevoel draagt alleen maar bij om bepaalde vormen van onbeschoftheid in stand te houden en die brief presenteert dat ook als een zekere trots. Inleveren op beschaving werkt alleen averechts. Asociale mensen breng je alleen tot inkeer door te pappen en nat te houden tot ook hun schaamtegrens wordt overschreden. IMO is dat de enige manier die werkt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 5 december 2010 @ 15:02:22 #9
136343 BasEnAad
pi_89551301
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

En dat is toch onbegrijpelijk?
Inderdaad. De mensen die het beleid maken, hebben waarschijnlijk zelf geen overlast. Waarom ze nog steeds geloven in de zachte aanpak is mij een raadsel. Ik heb wel het idee dat die naieviteit aan het afnemen is.
Ik snap ook niet waarom Nederland er wel in slaagt om in Somalië 20 piraten zonder pardon van een gekaapt schip te halen, maar niet in actie komt wanneer er wijken in Nederland worden geterroriseerd.
  zondag 5 december 2010 @ 15:08:55 #10
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89551528
Inderdaad. Die drol van een briefschrijver moet zich kapot schamen dat een groot deel van zijn volk zo onopgevoed is ipv aan te geven dat het een "cultureel" iets zou zijn ofzo.

Nederland moet trots zijn op haar waarden en deze zeker niet aanpassen aan de achterlijkheid van ongeletterde woestijnbewoners.

Verder is het voorbeeld van Parijs een Frans probleem...niet vergelijkbaar met de Nederlandse situatie. Waar in Frankrijk de elite (en dus ook de politiek) tot op de dag van vandaag geen enkele aandacht toont voor problemen met migranten omdat ze er simpelweg niks mee te maken willen hebben, is dat in Nederland nooit zo extreem geweest.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  zondag 5 december 2010 @ 15:12:57 #11
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89551657
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:02 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snap ook niet waarom Nederland er wel in slaagt om in Somalië 20 piraten zonder pardon van een gekaapt schip te halen, maar niet in actie komt wanneer er wijken in Nederland worden geterroriseerd.
:') Jankbal. Ga anders in een hoekje huilen met je "geterroriseerd".
pi_89551664
De heftig ontkennende reacties op de brief geven toch wel aan dat de schrijver er niet ver naast zit.
Ook als je gewoon kijkt naar de parktijk zie je ook dat het eeuwige praten met de daarbijhorende futiliteitenpolitiek totaal geen zoden aan de dijk zetten.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_89551665
Dat sommige mensen geen links-rechts discussie willen, is alleen maar omdat zij de fouten van links niet willen/durven toe te geven. Als een groep Marokkanen de softe aanpak uitlacht, dan is dit geheel de schuld van links, want links gelooft (terwijl er geen enkel bewijst bestaat) in de glorie van een softe aanpak en lage straffen.

Maar buiten dat, ik heb het al eerder gezegd, het Marokkaanse criminaliteitsprobleem is gecreeerd en wordt in stand gehouden door: links.
pi_89551694
quote:
De sterkste overwint
Dat zijn ware woorden. Het doet er niet toe wie gelijk heeft, of onze normen en waarden wel goed zijn of welke cultuur nou beter is. Het Westen is door al zijn beschaving zwak geworden en zal, als er niks verandert, wat ik niet denk, binnen 50 jaar vallen.
  zondag 5 december 2010 @ 15:13:56 #15
136343 BasEnAad
pi_89551696
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:12 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

:') Jankbal. Ga anders in een hoekje huilen met je "geterroriseerd".
Steek jij je kop maar weer in de sneeuw, en vlug een beetje.
  zondag 5 december 2010 @ 15:14:41 #16
pi_89551723
quote:
3s.gif Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef Zienswijze het volgende:
Dat sommige mensen geen links-rechts discussie willen, is alleen maar omdat zij de fouten van links niet willen/durven toe te geven. Als een groep Marokkanen de softe aanpak uitlacht, dan is dit geheel de schuld van links, want links gelooft (terwijl er geen enkel bewijst bestaat) in de glorie van een softe aanpak en lage straffen.

Maar buiten dat, ik heb het al eerder gezegd, het Marokkaanse criminaliteitsprobleem is gecreeerd en wordt in stand gehouden door: links.
Je bent vergeten naar Andere Tijden te kijken. Links was tegen gastarbeiders.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 5 december 2010 @ 15:14:52 #17
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_89551730
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef RQPS het volgende:

[..]

Dat zijn ware woorden. Het doet er niet toe wie gelijk heeft, of onze normen en waarden wel goed zijn of welke cultuur nou beter is. Het Westen is door al zijn beschaving zwak geworden en zal, als er niks verandert, wat ik niet denk, binnen 50 jaar vallen.
We hebben een profeet in ons midden, mensen. Vertel ons meer!
  zondag 5 december 2010 @ 15:17:15 #18
pi_89551802
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:14 schreef Eclaire84 het volgende:

[..]

We hebben een profeet in ons midden, mensen. Vertel ons meer!
De belastingen gaan omhoog en ergens komende week gaat het sneeuwen.
pi_89551808
Eclaire84, je hoeft niet constant zo achterlijk te reageren als je elke keer een reactie tegenkomt dat in niet in jouw nauwe straatje past.
Kijk naar de realiteit/praktijk en zie dat mensen met een softe aanpak aan het kortste eind trekken.
Ik denk dat de problemen met Marokkanse jongeren in Gouda op dit moment wel een goed voorbeeld daarvan is.
Faal van de eeuw.
pi_89551867
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef RQPS het volgende:

[..]

Wel ja, als je onder zwak verstaat: het grootste leger, de enige macht met imperialistische ambities, mogelijkheden én daden, de grootste en meest weerbare economie, de beste wetenschap, de grootste culturele reikwijdte, de beste leefomgeving voor de inwoners. Ik vermoed dat als dat zwak is, dan ja, is het Westen zwak en gedoemd tot een onvermijdelijke ondergang die niet lang op zich laat wachten.
pi_89551880
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:14 schreef Mendeljev het volgende:

Asociale mensen breng je alleen tot inkeer door te pappen en nat te houden tot ook hun schaamtegrens wordt overschreden. IMO is dat de enige manier die werkt.
Waar haal jij dit vandaan? Of ben je simpelweg linkse rechters aan het napraten? Zet voor de grap deze criminelen eens in Dubai*; moet je eens zien hoe snel ze dat criminele gedrag afleren.

Het Marokkaanse criminaliteitsprobleem is gecreeerd en wordt in stand gehouden door links. Ik hoor graag van enkele linksen enkele tegenargumenten hierop, mits zij die hebben.

* ik pleit niet voor handen afhakken, maar je begrijpt wat ik bedoel.
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 15:19:33 #22
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89551888
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Links! Rechts!

Door jouw continue gezeik lust ik geen sachertorte meer, terwijl ik dat vroeger heerlijk vond. Tegenwoordig zit er echter aan iedere hap die ik van dit abrikozen-chocoladegenot neem een bijtend zure bijsmaak.
:D
  zondag 5 december 2010 @ 15:20:56 #23
136343 BasEnAad
pi_89551933
Een oorzaak is natuurlijk ook die walgelijke weg-met-ons-instelling die er heerst onder velen in Nederland. Een soort krampachtige houding om te laten zien dat je toch echt niet nationalistisch (vies woord!) bent.
pi_89551969
quote:

links houd het probleem in stand door pappen en nathouden, maar rechts zorgt over 10 jaar voor de volgende generatie probleempjes omdat het alle subsidies voor "theedrinken" weghaalt. al op jonge leeftijd moeten kinderen uit achterstandsgezinnen begeleiding krijgen, en daarvoor moeten we inderdaad met de ouders theedrinken, en extra bijscholing aanbieden aan de kinderen. zorgen dat die kinderen een toekomst krijgen aangeboden en die ook kunnen grijpen, en niet afzakken naar hangen op straat en de criminaliteit in gaan.

de huidige generatie hangjongeren is voor een groot deel al verziekt en moet inderdaad met harde hand aangepakt worden, maar om te zorgen dat we niet over 10 jaar met een nieuwe generatie hangjongeren zitten, moeten we toch echt linkse "theedrink" politiek bedrijven.

dat de meeste op dit forum zich beperken tot óf links, óf rechts, is alleen maar zonde. beide kanten hebben goede en slechte punten, alleen door die te combineren kan je het probleem echt oplossen. of denk je nou serieus dat ongeveer 50% van nederland het helemaal niet snapt en een stuk dommer is dan jou rechtse medemensen?

ik geef ook helemaal toe dat ik het waarschijnlijk allemaal niet bij het juiste eind heb, maar maak je alsjeblieft eens los van die eeuwige links/rechts discussie en ga kijken wat werkt en niet werkt, zonder daar gelijk een schuldvraag aan te koppelen, maar om met een echte oplossing te komen.
pi_89552016
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:20 schreef BasEnAad het volgende:
Een oorzaak is natuurlijk ook die walgelijke weg-met-ons-instelling die er heerst onder velen in Nederland.
Heb je voorbeelden van die weg-met-ons-instelling; hoe die instelling gedeeltelijk verantwoordelijk is voor "het probleem"; en hoeveel die "velen" eigenlijk zijn?
  zondag 5 december 2010 @ 15:24:04 #26
pi_89552026
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 15:19 schreef Zienswijze het volgende:

Het Marokkaanse criminaliteitsprobleem is gecreeerd en wordt in stand gehouden door links.
Je liegt. Links was tegen gastarbeiders.
pi_89552138
Het klopt hoor, linksen in Nederland zijn slap en zwak. Je kunt hen nog het best omschrijven als fascistische meelopers. Ik weet zeker dat als de moderne linksmens tussen '40 en '45 geleefd zou hebben, hij nu gekarakteriseerd zou worden 'als fout in de oorlog'. :)
pi_89552254
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je bent vergeten naar Andere Tijden te kijken. Links was tegen gastarbeiders.
En @ Asphias:

Ik zal als volgt enkele argumenten deponeren waarom links geheel de schuldige aan deze problematiek is.

Het probleem was niet zozeer de gastarbeiders. De mannen hebben gewerkt en de economie een boost gegeven. Win-win situatie dus. Een slim, uitgewerkt plan van rechts.

Maar toen kwam links zich ermee bemoeien, en zoals u wellicht weet, gaat het dan in veel gevallen fout.

1). Links is voorstander van een uitgebreide sociale verzoringstaat. Daardoor trek je dus merendeel laagopgeleide/analfabete immigranten. Je hoeft dan geen genie te zijn om een verwachtingspatroon te trekken dat deze groep immigranten als groep weinig bijdragen aan de samenleving. Sterker, ze kunnen de samenleving alleen maar geld kosten en daar is niemand, ook de linkse naive stemmer, niet bij gebaat.
De vele importbruiden zijn dan gekomen als gevolg van een links beleid; immers, door links, werd zo'n gezin toch wel onderhouden door de staat.

Schuld: links.

2). Gelooft in de glorie van lage straffen en theekdrinken. Er wordt zelf in het artikel aangegeven dat een softe aanpak niet werkt. Opmerkelijk is dat dit gezegd wordt door een Marokkaan, en die de problematiek beter zal begrijpen dan een theedrinkende linkse die onder een steen leeft (denk aan Pechtold, Halsema en vrijwel al hun stemmers).
Voorts hebben linkse mensen geen énkel bewijs dat lage straffen helpen. Sterker nog, de criminaliteit onder Marokkanen viert hoogtij, terwijl in Dubai bijv. er nauwelijks criminaliteit onder islamitische én niet-islamitische groepen te vinden is.

Schuld van de criminaliteit: links.

3). Links is voorstander van een uitgebreide verzorgingsstaat. Daardoor is de Marokkaanse vrouw in beginsel niet gaan werken wanneer de man arbeidsongeschikt raakte. Nu zat de Marokkaanse vrouw thuis.

Dat heeft tot gevolg dat:
- Links geheel verantwoordelijk is voor de mislukte emancipatie van vrouwen.

Verder zullen bij het beperken van de uitkeringen de jongeren meer hun best doen op school. Dat houdt in dat zowel de ouders als de kinderen zich meer op studie richten i.p.v. de hele dag buiten hangen (waar rotzooi trappen uitkomt). Ouders zullen hun kinderen stimuleren om te leren/studeren als ze vrij zijn van school. i.p.v. hen de hele dag de straat op te sturen.

Kortom: links maar meer kapot dan je lief is.
  zondag 5 december 2010 @ 15:36:59 #29
pi_89552414
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En @ Asphias:

Ik zal als volgt enkele argumenten deponeren waarom links geheel de schuldige aan deze problematiek is.

Het probleem was niet zozeer de gastarbeiders. De mannen hebben gewerkt en de economie een boost gegeven. Win-win situatie dus. Een slim, uitgewerkt plan van rechts.
Dat was het idd. We halen goedkope arbeiders, vullen onze zakken en laten links de troep opruimen en de rekening betalen.

Links was tegen maar neemt wel verantwoordelijkheid.

Je bent een primitieve propagandist.
  zondag 5 december 2010 @ 15:37:45 #30
pi_89552441
quote:
Een oorzaak is natuurlijk ook die walgelijke weg-met-ons-instelling
Dat komt omdat te weinig mensen het met me eens zijn. Dan krijg je ook nooit een wij-instelling.
  zondag 5 december 2010 @ 15:38:04 #31
136343 BasEnAad
pi_89552450
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden van die weg-met-ons-instelling; hoe die instelling gedeeltelijk verantwoordelijk is voor "het probleem"; en hoeveel die "velen" eigenlijk zijn?
Nederland heeft geen lekker eten, Nederland heeft geen cultuur, Nederlands is een lelijke taal, Nederlanders zijn bekrompen. Zulke uitspraken. Vaak gedaan door verwende types die zichzelf vaak kosmopoliet noemen, maar nog te bekrompen zijn om de schoonheid van hun eigen omgeving te zien.
Ze vinden dat iedereen wel op kan gaan in één grote cultuur. Ja, leuk idee. Maar als dit de praktijk is, dan gaat er toch wat mis.
pi_89552453
@ Zienswijze:

Je bent nog de (gesubsidieerde) asiel- en zieligheidsindustrie vergeten.
Die hield/houdt dit soort zaken ook in stand.
En die industrie zit vol met linkse leeghoofden.
Faal van de eeuw.
pi_89552461
@ Papierversnipperaar: waarom reageer je niet op al m'n argumenten? :)
pi_89552508
[quote Op zondag 5 december 2010 15:38 schreef huhghh het volgende:

@ Zienswijze:

Je bent nog de (gesubsidieerde) asiel- en zieligheidsindustrie vergeten.
Die hield/houdt dit soort zaken ook in stand.
En die industrie zit vol met linkse leeghoofden.
[/quote] Heb je helemaal gelijk in. Ook een mislukt project van links, op onze belastingcenten uiteraard.
pi_89552517
@ BasEnAad - 15:38
Zeker een belangrijk element waar we tot op de dag van vandaag nog steeds last van hebben.
Faal van de eeuw.
  zondag 5 december 2010 @ 15:41:11 #36
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89552536
quote:

Exact.

Ik word hier wel vaak als trol weggezet, omdat ik zo hamer op de fouten van links, maar soms zijn dingen echt zo simpel. Links heeft een verkeerd wereldbeeld, en daar moet tegen geageerd worden door mensen die het beste voor hebben met dit land en de westerse beschaving. Itt de linksen ben ik immers geen cultuurrelativist, ik blijf graag in een beschaafd land wonen. Als links zijn gang mag blijven gaan, is er gerede kans dat er weer treinen gaan rijden.
pi_89552575
@ Sachertorte:
Op het moment dat links op de man gaat inspelen, dan wéét je dat ze geen argumenten hebben om hun linkse beleid te verdedigen. Daarom gaan ze trollen om de aandacht af te leiden.

Je opent overigens vaak topics en plaatst goede post, waar de linkse stemmer van de inhoud daarvan alleen maar van kan leren.
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 15:45:22 #38
230491 Zith
pls tip
pi_89552638
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef huhggh het volgende:
De heftig ontkennende reacties op de brief geven toch wel aan dat de schrijver er niet ver naast zit.
Wat een kankerdrogredenering.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89552639
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 15:41 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Exact.

Ik word hier wel vaak als trol weggezet, omdat ik zo hamer op de fouten van links, maar soms zijn dingen echt zo simpel. Links heeft een verkeerd wereldbeeld, en daar moet tegen geageerd worden door mensen die het beste voor hebben met dit land en de westerse beschaving. Itt de linksen ben ik immers geen cultuurrelativist, ik blijf graag in een beschaafd land wonen. Als links zijn gang mag blijven gaan, is er gerede kans dat er weer treinen gaan rijden.
Wat een stuk verdriet ben je ook :'), echt waar. Jij moet wel een enorm kutleven hebben.
pi_89552642
De massaimmigratie kwam van rechts, de multiculturaliteit werd van links tot rechts gedragen en links probeerde ook nog het begrip samenleving invulling te geven. Het probleem is gecreeerd door rechts in de jaren 70 en niet bestreden door al die kabinetten met de VVD erin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_89552738
De lafheid en zwakte van de linkse mens merk je ook aan zijn standaardreactie op voorstellen die ingaan tegen het laf-linkse gedachtengoed: "Dat kan helemaal niet! Want verdrag blablabla en wetje zus en zo."

Ze zijn werkelijk doodsbenauwd om uit de linkse ganzenpas te lopen.
pi_89552748
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:41 schreef Weltschmerz het volgende:

De massaimmigratie kwam van rechts, de multiculturaliteit werd van links tot rechts gedragen en links probeerde ook nog het begrip samenleving invulling te geven. Het probleem is gecreeerd door rechts in de jaren 70 en niet bestreden door al die kabinetten met de VVD erin.
De gastarbeiders kwamen inderdaad van rechts. Maar het woord arbeiders zegt het al: er werd gewerkt, waar dus niets mis mee is. Door de inrichting van een links maatschappelijk systeem is er echter een grote problematiek ontstaan.

Lees mijn post van 15.32u maar eens en probeer dan met wederargumenten op te reageren...
pi_89552771
quote:

[..]

Exact.

Ik kan mij daar ook aardig in vinden.
Maar het is alleen zo makkelijk om, zodra het te heet onder de voeten wordt, schuld te laten verwateren en net doen alsof niet een specifieke groep maar iedereen in het algemeen hier schuld aan zou hebben.

Zie je ook bij "discussies" omtrent de problematiek van moslims en de islam. Dan worden gemakzuchtig even alle monotheistische geloven op 1 hoop gegooid en net gedaan alsof ze allemaal eigenlijk hetzelfde zijn en dezelfde problemen kennen. Pertinente onzin, maar dan hoeft men niet de aandacht op 1 groep te richten wat sommigen erg ongemakkelijk vinden.
Faal van de eeuw.
  zondag 5 december 2010 @ 15:51:18 #44
pi_89552803
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:38 schreef Zienswijze het volgende:
@ Papierversnipperaar: waarom reageer je niet op al m'n argumenten? :)
Het zijn geen argumenten, het is leugenachtige propaganda zoals in mijn reactie staat.
  zondag 5 december 2010 @ 15:51:59 #45
pi_89552823
quote:

Links heeft een verkeerd wereldbeeld,
Bewijs dat maar.
pi_89552847
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn geen argumenten, het is leugenachtige propaganda zoals in mijn reactie staat.
Typische reactie weer van de linkse mens.

Zometeen komt hij met een youtube link naar "Der ewige Jude". Ja ik ken mijn pappenheimers. :')
  zondag 5 december 2010 @ 15:53:39 #47
pi_89552873
Die briefschrijver hebben duidelijk rechtse ideeën: recht van de sterkste. En dat is de schuld van links? :')
pi_89552893
Wat een leuk topic. En zo gezellig, met al die kutkloontjes. Ik denk dat-ie zo wel weer dicht kan.
pi_89552896
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je reageert als een typische linkse :) Ik ben van Pechtold immers ook niets anders gewend.

Een discussie is heel simpel. A geeft stellingen en argumenten. Voorts probeert B deze argumenten te ontkrachten. Dat houdt dus niet in dat B deze argumenten simpelweg als propaganda afwentelt om de aandacht af te leiden.

Discussieren doe je met argumenten. Probeer het maar eens; reageer met argumenten op m'n stellingen uit die post :)
  zondag 5 december 2010 @ 15:54:54 #50
225540 Pugg
Friends forever
pi_89552910
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
  zondag 5 december 2010 @ 15:57:07 #51
pi_89552987
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:54 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je reageert als een typische linkse :) Ik ben van Pechtold immers ook niets anders gewend.

Een discussie is heel simpel. A geeft stellingen en argumenten. Voorts probeert B deze argumenten te ontkrachten. Dat houdt dus niet in dat B deze argumenten simpelweg als propaganda afwentelt om de aandacht af te leiden.

Discussieren doe je met argumenten. Probeer het maar eens; reageer met argumenten op m'n stellingen uit die post :)
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat was het idd. We halen goedkope arbeiders, vullen onze zakken en laten links de troep opruimen en de rekening betalen.

pi_89552991
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel ja, als je onder zwak verstaat: het grootste leger, de enige macht met imperialistische ambities, mogelijkheden én daden, de grootste en meest weerbare economie, de beste wetenschap, de grootste culturele reikwijdte, de beste leefomgeving voor de inwoners. Ik vermoed dat als dat zwak is, dan ja, is het Westen zwak en gedoemd tot een onvermijdelijke ondergang die niet lang op zich laat wachten.
De militaire uitgaven van China ($379 miljard, 4,3% BNP) zijn hoger dan dan die van de EU ($235 miljard, 1,63% BNP). China is druk bezig in Afrika. Waar wij daar slechts geld weggeven, is China bezig op quid pro quo-basis zijn grondstoftoevoer veilig te stellen. Wil jij de economie van een land af Frankrijk weerbaar noemen? Ook wetenschappelijk zijn die Chinezen druk aan de weg aan het timmeren, op alle Westerse universiteiten zie je tegenwoordig Chinezen die het trucje aan het afkijken zijn. China heeft een culturele geschiedenis die duizenden jaren teruggaat. Hun economie blijft spectaculair groeien.

En dan laat ik de andere Aziatische landen nog buiten beschouwing. Ondertussen zijn wij bezig met het proberen op te voeden van miljoenen volksvreemde elementen.
pi_89553039
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De gastarbeiders kwamen inderdaad van rechts. Maar het woord arbeiders zegt het al: er werd gewerkt, waar dus niets mis mee is. Door de inrichting van een links maatschappelijk systeem is er echter een grote problematiek ontstaan.

Lees mijn post van 15.32u maar eens en probeer dan met wederargumenten op al mijn stellingen te reageren...
pi_89553185
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En @ Asphias:

om mijzelf nog maar even te quoten:
quote:
maak je alsjeblieft eens los van die eeuwige links/rechts discussie en ga kijken wat werkt en niet werkt, zonder daar gelijk een schuldvraag aan te koppelen, maar om met een echte oplossing te komen.
ik zie mijzelf niet als links, noch rechts, en het kan me eigenlijk ook geen zak schelen wie de schuldige is. het gaat mij er om dat we nu met een probleem zitten, en hoe we die het beste kunnen oplossen. dus fine, als jij wilt volhouden dat "links" de schuldige is, doe je ding. dan ga ik ondertussen kijken naar hoe we het probleem kunnen oplossen, en misschien kunnen we daar ook wel (let wel: náást de rechtse standpunten) linkse standpunten bij gebruiken.

quote:
Verder zullen bij het beperken van de uitkeringen de jongeren meer hun best doen op school. Dat houdt in dat zowel de ouders als de kinderen zich meer op studie richten i.p.v. de hele dag buiten hangen (waar rotzooi trappen uitkomt). Ouders zullen hun kinderen stimuleren om te leren/studeren als ze vrij zijn van school. i.p.v. hen de hele dag de straat op te sturen.
denk je dat het zo werkt? ik denk dat we eerder jongeren krijgen die zien dat het moeilijk gaat met de familie, dat als ze keihard doorstuderen ze na 10 jaar een mager loontje hebben, maar dat hun maten die de wiethandel in gaan of kraakjes plegen nu al elke week met een nieuwe scooter komen.

het zou inderdaad motiverend kunnen werken, maar ik vrees dat het niet zo makkelijk gaat om die jongens naar school te krijgen.

ik heb wel andere ideeen die als oplossing kunnen werken:

ten eerste, moet vooral de pakkans, maar ook de straf ver omhoog. de pakkans was volgens een onderzoek laatst 50% in duitsland en 15% in nederland. als die duitsers het kunnen, moet dat hier zeker ook kunnen, maar zeker moet er iets gebeuren dat criminelen ook echt aangepakt worden.

maar naast deze pakkans en straffen, is het natuurlijk ook belangrijk om te zorgen dat we niet nieuwe jonge criminelen erbij krijgen.

een voorbeeld van wat ik dan een goede oplossing vind, is een weekendschool. in amsterdam-zuid heeft mijn zus op een weekendschool gewerkt(vandaar dat ik er vanaf weet). hier kunnen kinderen(groep 7-8 en 1e klas ongeveer) uit achterstandsgezinnen vrijwillig naar toe, en doen ze allerlei projecten, maar vooral krijgen ze de kans om verschillende beroepen te zien.

voor veel (achterstands-)kinderen is het idee nog, "ik word later piloot, iets bij een bank, of anders vuilnisman of schoonmaker." als dan blijkt dat de eerste opties niet lukken, dan zal hun motivatie voor school snel verdwijnen. op deze weekendschool krijgen ze echter te zien wat een hoop leuke beroepen er zijn, van advocaat, architect, elektrotechnicus tot luchtverkeersleider, politicoloog, etc. daarnaast hoor ik ook van veel kinderen dat ze eindelijk een plek hebben waar ze zich thuis voelen, waar het leuk is, maar ook waar ze moeten samenwerken, en projecten opzetten.

een oplossing als deze kan misschien als links worden gezien, maar dit is wel een voorbeeld van een oplossing die zorgt dat de volgende generatie achterstandskinderen niet de volgende generatie hangjongeren of criminelen wordt, maar ook echt een kans krijgt in de maatschappij.

er zijn nog veel meer voorbeelden te bedenken. maar wat mij betreft is voor de huidige kinderen in achterstandswijken dit de oplossing om ze een toekomst te geven. op het moment dat we het over zwaarder straffen hebben is het al veels te laat.

en voor de liefhebbers: http://www.imcweekendschool.nl/ de weekendschool in kwestie.
  zondag 5 december 2010 @ 16:03:31 #55
pi_89553193
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De gastarbeiders kwamen inderdaad van rechts. Maar het woord arbeiders zegt het al: er werd gewerkt, waar dus niets mis mee is. Door de inrichting van een links maatschappelijk systeem
Nee, omdat rechts alleen op korte termijn denkt en dat de negatieve gevolgen van hun egoïstische gedrag vanzelf verdampen.
pi_89553202
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:57 schreef RQPS het volgende:
Ondertussen zijn wij bezig met het proberen op te voeden van miljoenen volksvreemde elementen.
Met een hele grote nadruk op "proberen", want tientallen jaren van laflinks gepamper en smijten met belastinggeld hebben op dit vlak helemaal niets opgeleverd.
  zondag 5 december 2010 @ 16:04:38 #57
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89553242
Wat een ton vol proleten zonder enige gevoel voor realiteit of politiek, met al dat 'linksenmensch' geroep. Als je dan toch geen fatsoenlijk woord naar buiten kan brengen rot je maar op.
  zondag 5 december 2010 @ 16:05:11 #58
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_89553257
Wat een triest topic is dit. Mensen die beweren dat het volledig de schuld is links hebben een plaats voor hun kop. Het is links die de wetgeving verscherpt heeft.
Ik zag hierboven een redelijk uitgebreide post over dat de schuld volledig bij links ligt. Als ik straks thuis ben zal ik erop reageren. Nu weten jullie mijn standpunt alvast.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_89553346
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Nee, omdat rechts alleen op korte termijn denkt en dat de negatieve gevolgen van hun egoïstische gedrag vanzelf verdampen.
Dit is al de 3e keer dat ik het vraag: waarom reageer je niet met argumenten op de rest van mijn post?
  zondag 5 december 2010 @ 16:11:24 #60
pi_89553424
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit is al de 3e keer dat ik het vraag: waarom reageer je niet met argumenten op de rest van mijn post?
Ik heb op je propaganda gereageerd en TomLievense zal je als hij thuis komt helemaal kapot argumenteren.
pi_89553550
quote:
[b] Op zondag 5 december 2010 15:32 schreef Asphias het volgende: [b]

denk je dat het zo werkt? ik denk dat we eerder jongeren krijgen die zien dat het moeilijk gaat met de familie, dat als ze keihard doorstuderen ze na 10 jaar een mager loontje hebben, maar dat hun maten die de wiethandel in gaan of kraakjes plegen nu al elke week met een nieuwe scooter komen.
Daarom heb je keiharde straffen nodig voor criminelen dat ze dat soort zaken wel uit hun hoofd halen. In Dubai heb je ook veel arme immigranten, maar zij halen het wel uit hun hoofd om te gaan stelen.

Overigens pleit ik niet voor een volledig systeem a la Dubai, maar je begrijpt wat ik bedoel.

quote:
ten eerste, moet vooral de pakkans, maar ook de straf ver omhoog. de pakkans was volgens een onderzoek laatst 50% in duitsland en 15% in nederland. als die duitsers het kunnen, moet dat hier zeker ook kunnen, maar zeker moet er iets gebeuren dat criminelen ook echt aangepakt worden.
Pakkans ben ik met je eens. Maar ook hier ligt het aandeel gedeeltelijk bij links: flitsen op de snelweg ipv boeven vangen. En links is voorstander van veel regels = bureaucratie. Daardoor heeft de agent nauwelijks tijd om criminelen te vangen.

quote:
een voorbeeld van wat ik dan een goede oplossing vind, is een weekendschool. in amsterdam-zuid heeft mijn zus op een weekendschool gewerkt(vandaar dat ik er vanaf weet). hier kunnen kinderen(groep 7-8 en 1e klas ongeveer) uit achterstandsgezinnen vrijwillig naar toe, en doen ze allerlei projecten, maar vooral krijgen ze de kans om verschillende beroepen te zien.
Mits deze projecten op particulier initiatief zijn, heb ik uiteraard niets tegen deze projecten. Waar ik me wel aan erger, zijn al die gesubsidieerde projecten op kosten van de belastingbetaler.

Mijn inziens zou dit trouwens gewoon op de basisschool in het reguliere programma worden opgenomen.
pi_89553561
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:58 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Lees mijn post van 15.32u maar eens en probeer dan met wederargumenten op al mijn stellingen te reageren...
Ah, de rechtse regeringen destijds hebben de maatschappij links ingericht. Duidelijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89553596
quote:
Op zondag 5 december 2010 16:08 schreef Zienswijze het volgende:

Ik heb op je propaganda gereageerd en TomLievense zal je als hij thuis komt helemaal kapot argumenteren.
Je hebt dus geen argumenten? Ik had meer van je verwacht eerlijk gezegd.
Maar goed, ben benieuwd wat Tom zal deponeren.

Tip: op een forum hoor je zelf te argumenteren, i.p.v. dat anderen dat voor je doen ;) :)
  zondag 5 december 2010 @ 16:17:42 #64
66444 Lord_Vetinari
pi_89553607
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah, de rechtse regeringen destijds hebben de maatschappij links ingericht. Duidelijk.
Regeringen met het CDA erin zijn links, leer dat nou eens!! :|W
  zondag 5 december 2010 @ 16:17:43 #65
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_89553609
quote:
Op zondag 5 december 2010 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben blij met het vertouwen dat je in me hebt. Je legt dat lat wel hoog voor me. Ik zal me richten op de onzin van rechts/links discussies en dat je niet een zijde verantwoordelijk kunt houden voor breedgedragen beleid uit het verleden.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zondag 5 december 2010 @ 16:19:04 #66
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89553645
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:43 schreef Zienswijze het volgende:
@ Sachertorte:
Op het moment dat links op de man gaat inspelen, dan wéét je dat ze geen argumenten hebben om hun linkse beleid te verdedigen. Daarom gaan ze trollen om de aandacht af te leiden.

Je opent overigens vaak topics en plaatst goede post, waar de linkse stemmer van de inhoud daarvan alleen maar van kan leren.
Wederzijds.

Ik vind het buitengewoon intrigerend dat de linksen zo reageren. Ongeacht of ze dom zijn of juist niet, ze bedienen zich allemaal van dezelfde afleidingsmanoeuvres en onnozele redeneringen zodra het dit soort discussies betreft; en dat terwijl het probleem en de juiste analyse daarvan feitelijk erg simpel is.

Dat doet me vermoeden dat we hier eigenlijk te maken met een religieuze beweging. Het verklaart de kop in het zand gedragingen, de agressieve reacties op degenen die het wagen het evangelie niet te onderschrijven, het uitschakelen van het logisch denkvermogen zodra dit strijd met de dogma's oplevert.

Gelukkig kunnen mensen wel ontsnappen aan religieuze verdwazing, hoewel dat niet makkelijk is. Ik heb het gevoel dat er op redelijke termijn een dergelijke verlichting zit aan te komen, het hangt in de lucht en met het afnemen van de macht van de ouder wordende soixante-huitards wordt de gevaarlijkste tegenstander ook steeds zwakker.
pi_89553756
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

De linkse partijen hebben ook invloed. Verder kunnen op gemeentelijk niveau linkse partijn de macht hebben, waar ze dan snoepreisjes voor criminelen kunnen aanbieden. In A'dam bijv. gebeurt dat. Leuk he?

Of wat dacht je van Gouda? Meneer de PvdA-burgemeester kan de overlast van een stel 12-jarige snotjochies niet eens oplossen.

Grootschalig aanbod van uitkeringen, lage straffen, luxe gevangenissen, kop in het zand steken...het zijn allemaal synoniemen voor links.
  zondag 5 december 2010 @ 16:26:15 #68
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89553841
quote:
Op zondag 5 december 2010 16:15 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zou erg blij zijn als dit domme argument niet meer in mijn topics zou opduiken. Het is al zo vreselijk vaak onderuit gehaald, dat ik eigenlijk geen zin meer heb om weer dezelfde tekst te tikken om het te ontkrachten. Zeer storend.
pi_89553856
Uitstekende post die de kern van de algemene linkse denkwijze uiteenzet.

quote:
Op zondag 5 december 2010 16:19 schreef Sachtertorte het volgende:

Ik vind het buitengewoon intrigerend dat de linksen zo reageren. Ongeacht of ze dom zijn of juist niet, ze bedienen zich allemaal van dezelfde afleidingsmanoeuvres en onnozele redeneringen zodra het dit soort discussies betreft; en dat terwijl het probleem en de juiste analyse daarvan feitelijk erg simpel is.

Dat doet me vermoeden dat we hier eigenlijk te maken met een religieuze beweging. Het verklaart de kop in het zand gedragingen, de agressieve reacties op degenen die het wagen het evangelie niet te onderschrijven, het uitschakelen van het logisch denkvermogen zodra dit strijd met de dogma's oplevert.

Gelukkig kunnen mensen wel ontsnappen aan religieuze verdwazing, hoewel dat niet makkelijk is. Ik heb het gevoel dat er op redelijke termijn een dergelijke verlichting zit aan te komen, het hangt in de lucht en met het afnemen van de macht van de ouder wordende soixante-huitards wordt de gevaarlijkste tegenstander ook steeds zwakker.
  zondag 5 december 2010 @ 16:28:47 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_89553925
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 16:26 schreef Zienswijze het volgende:
Uitstekende post die de kern van de algemene linkse denkwijze uiteenzet.

[..]

Kunnn jullie geen kamer nemen samen of zo? Dit soort 'elkaar aflikken van geilheid' wordt een beeeeetje genant, eerlijk gezegd. Als je dit een 'uitstekende post' vindt, kan ik je aanraden je schoolgeld te gaan terughalen of in ieder geval de wereld eens wat ruimer te bezien dan via Elsevier en de PVV-website.
pi_89553932
Ik zou dit niet zo op links (of rechts) willen gooien. Cultuurrelativisme is een tumor (soms kwaadaardig soms goedaardig) die bij alle politieke richtingen vindbaar is - zelfs bij sommige populistische partijen zoals de SP.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_89553948
Wat is het alternatief voor cultuurrelativisme?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_89553950
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
Het Marokkaanse criminaliteitsprobleem is gecreeerd en wordt in stand gehouden door links. Ik hoor graag van enkele linksen enkele tegenargumenten hierop, mits zij die hebben.
Ik denk juist door rechts. Links heeft altijd gepleit om Marokkanen als gelijkwaardig te beschouwen opdat ze zich niet hoefden te verschuilen achter een naampje als ze zich onwaardig bejegend voelen. Rechts heeft een zekere ongelijkheid in het spel gebracht door Marokkanen als Marokkanen te benoemen. Nu wordt daar handig op ingespeeld doordat de gemeenschap zich ook echt als een Marokkaanse gemeenschap gedraagt en meent dat ze zich ook aan andere wetten willen houden.

Voordat je hier op ingaat; ik heb het dan niet over het linkse geprul m.b.t. uitkeringen en allerlei andere ongein waar de discussies altijd mee overlopen maar puur over de beeldvorming. De negatieve annotatie omtrent de stigmatisatie is een probleem dat ik voor de verandering wel aan rechts wil wijten.
Greece
pi_89553983
@ Lord_Vetinari:

Helaas maak jij het vooroordeel van de gemiddelde linkse weer waar: niet inhoudelijk willen reageren op de posts in dit topic, maar op de man inspelen om de aandacht af te leiden.

Zeer, zeer, zeer jammer.
  zondag 5 december 2010 @ 16:32:45 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_89554035
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:30 schreef Zienswijze het volgende:
@ Lord_Vetinari:

Helaas maak jij het vooroordeel van de gemiddelde linkse weer waar: niet inhoudelijk willen reageren op de posts in dit topic, maar op de man inspelen om de aandacht af te leiden.

Zeer, zeer, zeer jammer.
Zodra er posts komen die dieper gaan dan 'links is de schuld van alles, zelfs het weer' ben ik maar al te bereid te reageren. Maar dit soort topics en de 'argumenten' die erin aangedragen worden zijn van een dusdanig laag niveau en nworden bovendien geuit door mensen die contra-geluiden toch alleen maar kunnen afdoen met 'je bent een typisch linkschmens' dat ik het redelijk zonde van de slijtagte aan mijn toetsenbord vindt om daarop in te gaan.
pi_89554046
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De linkse partijen hebben ook invloed. Verder kunnen op gemeentelijk niveau linkse partijn de macht hebben, waar ze dan snoepreisjes voor criminelen kunnen aanbieden. In A'dam bijv. gebeurt dat. Leuk he?

Of wat dacht je van Gouda? Meneer de PvdA-burgemeester kan de overlast van een stel 12-jarige snotjochies niet eens oplossen.

Grootschalig aanbod van uitkeringen, lage straffen, luxe gevangenissen, kop in het zand steken...het zijn allemaal synoniemen voor links.
Ja, dit gebeurt natuurlijk alleen in PvdA-gemeenten.

Annemarie Jorritsma

Jozias van Aartsen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_89554066
quote:
In de Parijse wijk van Goutte dOr-Château Rouge bijvoorbeeld. Al een jaar of vijftien wordt daar ostentatief door moslimgelovigen iedere vrijdag op straat gebeden, terwijl er in die wijk vier moskeeën zijn. Iedere vrijdag kunnen buurtbewoners hun huizen niet verlaten omdat drie- tot vierduizend gelovigen hun bidmatjes in diverse straten hebben ontrold. De Franse wet is hierover duidelijk: dit is verboden. Maar het wordt wel onder toeziend oog van politieagenten gedoogd. Wie daartegen protesteert, wordt geïntimideerd en haalt het niet in zijn hoofd om bij de politie een klacht in te dienen. Met tolerantie en gelijkwaardigheid valt inderdaad niet te marchanderen. Maar defaitisme en zelfverloochening kunnen ook tot maar een en hetzelfde oordeel leiden: slap en zwak.
Dit heeft niets met cultuurrelativisme te maken. Dit is gewoon laksigheid. Als het ging om een stel autochtone tokkies ging, die hun rotzooi niet opruimden en mensen bedreigden, heeft het dan ook opeens met "cultuurrelativisme" te maken?
pi_89554068
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zodra er posts komen die dieper gaan dan 'links is de schuld van alles, zelfs het weer' ben ik maar al te bereid te reageren. Maar dit soort topics en de 'argumenten' die erin aangedragen worden zijn van een dusdanig laag niveau en nworden bovendien geuit door mensen die contra-geluiden toch alleen maar kunnen afdoen met 'je bent een typisch linkschmens' dat ik het redelijk zonde van de slijtagte aan mijn toetsenbord vindt om daarop in te gaan.
Ik sponsor een nieuw toetsenbord voor je :P
pi_89554080
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Bezuinigen om de verzorgingsstaat op lange termijn betaalbaar te behouden en de toekomstige generaties niet met een enorme rente op de staatsschuld opz te adelen noem ik geen korte termijn denken. (Ik ga er even vanuit dat je met rechts partijen als de VVD en het CDA bedoelt.)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 5 december 2010 @ 16:34:33 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_89554082
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:33 schreef Garagedeur het volgende:

[..]

Typisch linkse reactie weer. Vooral niet ingaan op de inhoud maar trollen trollen en nog eens trollen. :{
QED
pi_89554087
Maar wat is het alternatief voor cultuurrelativisme? Fascisme of zo? :')
pi_89554113
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Daarom heb je keiharde straffen nodig voor criminelen dat ze dat soort zaken wel uit hun hoofd halen. In Dubai heb je ook veel arme immigranten, maar zij halen het wel uit hun hoofd om te gaan stelen.

Overigens pleit ik niet voor een volledig systeem a la Dubai, maar je begrijpt wat ik bedoel.
klopt, als je de rest van mijn post leest zie je dat ik het daarin met je eens ben. maar strenger straffen is ook niet alles, en zal mijn inziens nooit het probleem helemaal op kunnen lossen
quote:
[..]

Pakkans ben ik met je eens. Maar ook hier ligt het aandeel gedeeltelijk bij links: flitsen op de snelweg ipv boeven vangen. En links is voorstander van veel regels = bureaucratie. Daardoor heeft de agent nauwelijks tijd om criminelen te vangen.
schuldvraag. ik kijk liever naar de toekomst. realiseer je trouwens ook dat ik niet probeer links te verdedigen in zijn aanpak, maar probeer duidelijk te maken dat de beste aanpak mijn inziens ook linkse standpunten bevat. als je echter óf links het laat oplossen, óf rechts, zal het probleem in geen van beide gevallen helemaal opgelost worden.
quote:
Mits deze projecten op particulier initiatief zijn, heb ik uiteraard niets tegen deze projecten. Waar ik me wel aan erger, zijn al die gesubsidieerde projecten op kosten van de belastingbetaler.

Mijn inziens zou dit trouwens gewoon op de basisschool in het reguliere programma worden opgenomen.
dus zodra er subsidie aan gegeven wordt, is het slecht.
maar als het op de volledig gesubsidieerde basisschool in het programma wordt opgenomen, waar ook veel kinderen bereikt die het niet écht nodig hebben, dan is het wel goed?

begrijp me niet verkeerd, ik zou het zeker een goed initiatief vinden als alle basisscholen die zouden opnemen in het programma, ook voor kinderen die niet uit achterstandswijken komen.

maar jij bent dus tegen subsidie vanuit de overheid voor de doelgerichte aanpak, waar zei die het hard nodig hebben naar een speciale weekendschool gaan. maar wel voor de algemene aanpak, waar elk kind deze extra 'cursus' krijgt, en dit alles ook met 'subsidie' vanuit de overheid.
beetje rare redenatie mijn inziens.

ten slotte wil ik meegeven dat ik volledig vóór ben als deze projecten op particulier initiatief gebeuren. maar als dit niet (genoeg) op eigen initiatief gebeurt, dan vind ik dat een subsidie een terecht middel is om te zorgen dat dit alsnog van de grond komt. ik zou dan ook pleiten voor een subsidie van bijvoorbeeld 20-30% bovenop de eigen inkomsten. zo blijft het een particulier initiatief, die steun moet zoeken in bijvoorbeeld het bedrijfsleven, en niet aan overheidsbureaucratie doet, maar krijgen ze wel een extra steun in de rug.
pi_89554134
quote:
Op zondag 5 december 2010 15:19 schreef Zienswijze het volgende:

Ik denk juist door rechts. Links heeft altijd gepleit om Marokkanen als gelijkwaardig te beschouwen opdat ze zich niet hoefden te verschuilen achter een naampje als ze zich onwaardig bejegend voelen. Rechts heeft een zekere ongelijkheid in het spel gebracht door Marokkanen als Marokkanen te benoemen. Nu wordt daar handig op ingespeeld doordat de gemeenschap zich ook echt als een Marokkaanse gemeenschap gedraagt en meent dat ze zich ook aan andere wetten willen houden.
Aardig dat je het probeert, maar wat moet ik hierop zeggen? Chinezen worden ook gewoon Chinezen genoemd; presteert deze groep het ook om telkens negatief in het nieuwes te komen? Nee toch?

Het ligt niet aan discriminatie. Iedereen heeft immers dezelfde kansen. Dat Marokkanen in de loop der tijd een negatief imago hebben gekregen, is de schuld van de grote groep raddraaiers, die - sorry dat ik het weer moet zeggen - maar niet door links aangepakt (willen) worden.
pi_89554147
Ok, we schaffen cultuurrelativisme af. Maar dan is het wel de dingen die IK belangrijk vind waar jullie allemaal naar moeten luisteren. MIJN normen en waarden worden die van jou.

Ja, dat is even schrikken he? :')

Als het van iemand anders komt dan je zelf, dan verandert er opeens een hoop ....
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 16:39:23 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_89554228
quote:
Een oorzaak is natuurlijk ook die walgelijke weg-met-ons-instelling die er heerst onder velen in Nederland. Een soort krampachtige houding om te laten zien dat je toch echt niet nationalistisch (vies woord!) bent.
Nee, trots op eigen land mag niet (meer), dat is blijkbaar abject.
Nu ben ik ook niet trots op de laffe, halfslachtige manier waarop momenteel in ons land problemen worden aangepakt. Of niet aangepakt , maar gepapt en nat gehouden. En we noemen het: bruggen bouwen of de boel bij elkaar houden :')
pi_89554243
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:26 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik zou erg blij zijn als dit domme argument niet meer in mijn topics zou opduiken. Het is al zo vreselijk vaak onderuit gehaald, dat ik eigenlijk geen zin meer heb om weer dezelfde tekst te tikken om het te ontkrachten. Zeer storend.
Ik heb het nog nooit eerder gebruikt eigenlijk. Kun je het nog een keertje onderuit halen speciaal voor mij?
  zondag 5 december 2010 @ 16:40:06 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_89554244
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:37 schreef teknomist het volgende:

[..]

Waarom nou op zo'n toon op de man spelen? Wat is het nut daarvan? Bevordert dit soort opmerkingen een goed politiek debat? :)
Waar zie jij in dit topic een 'politiek debat' dan? Of laat ik het anders stellen:Zie jij zelfs maar de uitnodiging tot een politiek debat uitgaan van zo'n OP?
pi_89554252
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu ben ik ook niet trots op de laffe, halfslachtige manier waarop momenteel in ons land problemen worden aangepakt. Of niet aangepakt , maar gepapt en nat gehouden. En we noemen het: bruggen bouwen of de boel bij elkaar houden :')
Oh, dus je bedoelt eigenlijk trots op een bepaald deel van je eigen land. En dat verpak je dan als "trots op je eigen land".
pi_89554254
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:34 schreef Klaudias het volgende:
Maar wat is het alternatief voor cultuurrelativisme? Fascisme of zo? :')
Cultuurrelativisme kan ook fascistoïde trekjes hebben. ;) Er is geen alternatief voor cultuurrelativisme, maar wel moet cultuurrelativisme begrensd worden door bijvoorbeeld de rechten van de mens (en dier) en contextueel bekeken worden.
  zondag 5 december 2010 @ 16:40:33 #90
pi_89554258
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:29 schreef Klaudias het volgende:
Wat is het alternatief voor cultuurrelativisme?
Fascisme.
pi_89554281
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

Cultuurrelativisme kan ook fascistoïde trekjes hebben. ;)
Leg uit ...

quote:
Er is geen alternatief voor cultuurrelativisme, maar wel moet cultuurrelativisme begrensd worden door bijvoorbeeld de rechten van de mens (en dier) en contextueel bekeken worden.
wat zeg je nou allemaal?
  zondag 5 december 2010 @ 16:41:50 #92
66444 Lord_Vetinari
pi_89554302
quote:

[..]

Dat zegt niemand. Maar je hebt trots zijn op en je hebt volledig doorslaan in nationalisme.

quote:
Terwijl we natuurlijk veel beter net als in Brazilië met tanks en pantserwagens de sloppenwijken in kunnen rijden ;)
pi_89554314
quote:

[..]

Blijkbaar. Ik weet niet, ik ben nog niemand tegengekomen die zegt 'je mag niet trots zijn op je land' (ik ben overigens niet trots op Nederland, ik vind het wat dommig, maar als iemand dat wilt, hey, zijn keuze), ik heb nog geen tv-programma gezien dat zegt dat het walgelijk is trots te zijn op eigen land, ik heb nog geen politieke partij gezien die dat zegt. Maar blijkbaar is er een grote cultuurrelativistische weg-met-ons-mentaliteit onder met name de linkschmenschen.
pi_89554362
Hoe kun je trots zijn op iets waar je zelf helemaal niets voor hebt gedaan? Geboren worden op een bepaalde plek, bedoel ik dan.
  zondag 5 december 2010 @ 16:44:13 #95
pi_89554366
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:41 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Leg uit ...

[..]

wat zeg je nou allemaal?
Moeilijk he? En Wilders legt het allemaal zo makkelijk uit...
  zondag 5 december 2010 @ 16:44:52 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89554386
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Fascisme.
Suuuure
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89554414
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
Aardig dat je het probeert, maar wat moet ik hierop zeggen? Chinezen worden ook gewoon Chinezen genoemd; presteert deze groep het ook om telkens negatief in het nieuwes te komen? Nee toch?

Het ligt niet aan discriminatie. Iedereen heeft immers dezelfde kansen. Dat Marokkanen in de loop der tijd een negatief imago hebben gekregen, is de schuld van de grote groep raddraaiers, die - sorry dat ik het weer moet zeggen - maar niet door links aangepakt (willen) worden.
Doe je niet exact hetzelfde slimpie? Als het een groep raddraaiers is waarom noem je het dan geen groep raddraaiers? Wat hebben alle andere Marokkanen te maken met die groep? Iedereen heeft toch dezelfde kansen?

Je stelt dat het geen discriminatie is en dat een select groepje personen voor onrust zorgt. Toch wordt een groep mensen aangesproken op het gedrag van anderen.

Het zou bijvoorbeeld toch ernstig zijn als jouw gebrek aan intellect en empathie wordt aangerekend voor een andere groep mensen? Zou je dat niet oneerlijk vinden?
Greece
pi_89554426
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Suuuure
Geef jij het antwoord dan maar.
  zondag 5 december 2010 @ 16:47:44 #99
pi_89554463
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:45 schreef Mendeljev het volgende:

Het zou bijvoorbeeld toch ernstig zijn als jouw gebrek aan intellect en empathie wordt aangerekend voor een andere groep mensen? Zou je dat niet oneerlijk vinden?
Anders ik wel!
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 16:49:14 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_89554509
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:40 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Oh, dus je bedoelt eigenlijk trots op een bepaald deel van je eigen land. En dat verpak je dan als "trots op je eigen land".
Nee, dat bedoel ik niet, dat maak jij er van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')