abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 14:07:35 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89549297
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:05 schreef sp3c het volgende:
dat verhaal van die gemartelde duitsers was toch ook allaaaaaaaaaaaaaang bekend?
Was dat die autohandelaar die "verdween" mbv de amerikaanse inlichtingen diensten en na maanden in een bos gedumpt werd?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 december 2010 @ 14:07:41 #102
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89549302
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Whehe, lezen kan handig zijn ;)

[..]

Wanneer jij vindt dat je er wat aan hebt om te lezen dat de ene president iets over een andere president zegt? Moet jij dat ook zelf weten. Veel slimmer ga je daar niet van worden, Re :)
ik wil idd graag zelf bepalen welke informatie nuttig is, of moet er een cencuur op de uitgekomen documenten komen? En wie moet dat dan doen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 5 december 2010 @ 14:12:35 #103
45206 Pietverdriet
pi_89549477
Sanne Kaasjager praat met US ambassade personeel over het Nederlandse standpunt over CO2 emissies.
http://213.251.145.96/cable/2010/01/10THEHAGUE54.html
Schokkende onthulling...
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 14:23:21 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89549914
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was dat die autohandelaar die "verdween" mbv de amerikaanse inlichtingen diensten en na maanden in een bos gedumpt werd?
volgens mij wel

niet het enige geval ook, die figuren gaan meestal direct naar de pers zodra ze de bewoonde wereld bereiken _O-
had Italie niet een aantal CIA kereltjes aangeklaagd voor een vergelijkbaar incident?

als er over dat soort dingen aan de bel getrokken word heb ik er trouwens totaal geen problemen mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 5 december 2010 @ 14:24:24 #105
132191 -jos-
Money=Power
pi_89549957
De tweede Nederlandse wickyleak is ook bekend

[ Bericht 22% gewijzigd door -jos- op 05-12-2010 14:30:09 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zondag 5 december 2010 @ 14:25:03 #106
45206 Pietverdriet
pi_89549986
Brazillie heeft nog niet besloten welke jager ze gaan kopen
http://www.nasdaq.com/asp(...)et-fighter-deal-soon

De acties van de ambassade heeft dus nog geen resultaat gehad
http://213.251.145.96/cable/2009/05/09BRASILIA634.html
Maar de inzet van Bruni, zou die helpen?
http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/235141
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 14:28:57 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89550126
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

De acties van de ambassade heeft dus nog geen resultaat gehad
http://213.251.145.96/cable/2009/05/09BRASILIA634.html
Wikileaks geeft bewijs dat Rafale less capable is dan F18 superhornet!

stop de persen _O-
pi_89550843
er zijn helaas een hoop cables bij die nou niet echt boeiend zijn, of waar ik het ook eigenlijk niet mee eens ben dat ze gelekt worden. als er een schandaal gelekt word(bijv. die docs over irak waaruit bleek dat het aantal burgerdoden ver hoger lag) is dat goed, maar als een ambasade poetin een batman noemt, laat maar zitten.

echter vind ik niet dat wikileaks hier geheel verantwoordelijk voor te houden is. het is opgezet als een site om klokkenluiders te beschermen. dus als iemand documenten heeft die volgens hem gepubliceerd moeten worden, kan dat beter via wikileaks gebeuren. ten eerste omdat het dan op een relatief verantwoordelijke manier gebeurd(de pogingen om namen te censureren, samenwerken met respectabele kranten, etc.), en ten tweede omdat de identiteit van de klokkenluider dan beter beschermt wordt.

aangezien wikileaks deze rol wilt vervullen, is het wat mij betreft het beste als wikileaks niet zelf gaat selecteren over wat wel en niet te publiceren. als blijkt dat wikileaks de helft niet publiceert omdat ze het niet belangrijk genoeg vinden, dan zullen die klokkenluiders waarschijnlijk weer andere wegen kiezen.

om die rede respecteer ik dat wikileaks alle documenten die het krijgt aangeleverd publiceert, ook als het volgens wikileaks zelf wat minder interesant is. ik hoop echter dat in de toekomst alleen schandalen worden gelekt door klokkenluiders, en niet simpelweg alle info die het stempel 'geheim' heeft.
  zondag 5 december 2010 @ 14:55:55 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89551081
quote:
In het intervieuw staat een URL: Een lijst dreigementen aan het adres van Assange. Als ik die aanklik krijg ik een waarschuwing "Malicious website" van Norton.

Weet iemand of dit gevaarlijk is:

quote:
Small-whitebg-red Spyware (what's this?)

Threats found: 1
Here is a complete list: (for more information about a specific threat, click on the Threat Name below)
Threat Name: Spyware.Keylogger
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 5 december 2010 @ 15:08:02 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89551497
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 14:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In het intervieuw staat een URL: Een lijst dreigementen aan het adres van Assange. Als ik die aanklik krijg ik een waarschuwing "Malicious website" van Norton.

Weet iemand of dit gevaarlijk is:

[..]

Volgens mij weet jij prima wat een keylogger is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 5 december 2010 @ 15:12:19 #112
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_89551634
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 5 december 2010 @ 15:12:22 #113
pi_89551636
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij prima wat een keylogger is.
Google wist het. :P
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 5 december 2010 @ 15:23:18 #114
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_89552000
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is vooral dat er geheime Amerikaanse inormatie is gelekt als je het mij vraagt
Het is ook geen echte geheime informatie natuurlijk als miljoenen mensen gewoon toegang daartoe hebben.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zondag 5 december 2010 @ 15:26:46 #115
pi_89552097
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:23 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Het is ook geen echte geheime informatie natuurlijk als miljoenen mensen gewoon toegang daartoe hebben.
Dan snap ik niet waar die politici zich dan zo druk over maken. O-)
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 15:26:51 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89552100
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 15:23 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

voor een land als Belgie niet nee

maar voor een land met 300 miljoen inwoners is 3 miljoen niet zo heel bizar veel natuurlijk
het is geheim voor de meeste mensen iig maar verder niet echt interessant... daarom is de lijst waarschijnlijk zogroot
  zondag 5 december 2010 @ 16:21:22 #117
pi_89553715
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1068457/2010/12/05/Oostenrijk-beledigd-na-onthulling-WikiLeaks.dhtml

quote:
WENEN - De regering van Oostenrijk heeft zondag beledigd gereageerd op onthullingen op de klokkenluiderssite WikiLeaks. De Amerikaanse ambassadeur wordt op het matje geroepen.
In door WikiLeaks gepubliceerde vertrouwelijke correspondentie met Washington uiten Amerikaanse diplomaten met standplaats Wenen zich weinig vleiend over de regering van de Alpenrepubliek. Bondskanselier Werner Faymann zou geen belangstelling hebben voor buitenlands beleid, net zo min als minister van Defensie Norbert Darabos, die zijn troepen niet beschikbaar zou willen stellen voor missies in het buitenland omdat die te gevaarlijk zijn.

Volgens een zondag uitgegeven verklaring neemt Oostenrijk als neutrale en soevereine staat zijn eigen beslissingen en getuigen de uitlatingen van de Amerikaanse diplomaten niet van veel begrip voor politiek.
  zondag 5 december 2010 @ 16:33:30 #118
45206 Pietverdriet
pi_89554053
quote:
Dus, Oostenrijk heeft een duidelijke mening aangaande buitenlands beleid en zijn pissig als de VS daar intern een mening over heeft
Een vriend van mij had zo een huwelijk.
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 17:05:14 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89554978
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus, Oostenrijk heeft een duidelijke mening aangaande buitenlands beleid en zijn pissig als de VS daar intern een mening over heeft
Een vriend van mij had zo een huwelijk.
lol

het is is wel erg triest om hier nu die ambassadeur voor op het matje te roepen ja, vraag me af hoe zo'n gesprek gaat

'zoooooooo dus jij bent het niet met ons eens?'
'nee dat weet je maar normaal gesproken zeg ik het genuanceerder'
'ow ... euh ... ok'

:')
  zondag 5 december 2010 @ 20:43:55 #120
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_89562747
Wikileaks.nl lijkt nu uit de lucht:

quote:
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.
  zondag 5 december 2010 @ 21:26:21 #121
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89564823
Ben toch wel benieuwd wie dit gaan winnen. De VS of het internet.
Life is what you make it.
pi_89565391
Mass-mirroring Wikileaks

Wikileaks is currently under heavy attack.

In order to make it impossible to ever fully remove Wikileaks from the Internet, we need your help.

if you have a unix-based server which is hosting a website on the Internet and you want to give wikileaks some of your hosting resources, you can help!

Please follow the following instructions:

* Setup an account where we can upload files using RSYNC+SSH (preferred) or FTP
* Put our SSH key in this server or create an FTP account
* Create a virtual host in your web server, which, for example, can be wikileaks.yourdomain.com
* send the IP address of your server to us, and the path where we should upload the content. (just fill the form below)

We will take care of all the rest: Sending pages to your server, updating them each time data is released, maintaining a list of such mirrors. If your server is down or if the account don't work anymore, we will automatically remove your server from the list.

Our content is only html/css/javascript/png static files, so we don't require much resource to host it.

The complete website should not take more than a couple of GB at the moment (with base website and cablegate data)

To add your mirror to the list, please download the SSH key you will find below, then fill the following form to add your website to our mirror list :
  zondag 5 december 2010 @ 21:38:55 #123
pi_89565491
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:36 schreef stoeltafel het volgende:
Mass-mirroring Wikileaks

In order to make it impossible to ever fully remove Wikileaks from the Internet, we need your help.

if you have a unix-based server which is hosting a website on the Internet and you want to give wikileaks some of your hosting resources, you can help!

* Create a virtual host in your web server, which, for example, can be wikileaks.yourdomain.com
* send the IP address of your server to us, and the path where we should upload the content. (just fill the form below)

We will take care of all the rest: Sending pages to your server, updating them each time data is released, maintaining a list of such mirrors. If your server is down or if the account don't work anymore, we will automatically remove your server from the list.

Our content is only html/css/javascript/png static files, so we don't require much resource to host it.

The complete website should not take more than a couple of GB at the moment (with base website and cablegate data)

To add your mirror to the list, please download the SSH key you will find below, then fill the following form to add your website to our mirror list :
Yea! Hack the planet! *O*
pi_89565706
Het lijkt mij toch wel redelijk duidelijk, gezien de ophef vanuit verschillende landen/regeringen, dat er nu nog niet uitgelekte zaken zijn die voor een behoorlijke opschudding kunnen zorgen.
De paniek is redelijk aanwezig. Dat men zelfs over moet gaan tot doodsbedreigingen en dergelijke maakt in ieder geval van mij wel een medestander van Wikileaks.
Daarnaast heeft natuurlijk iedere journalist en burger recht op openheid van zaken. Regeringen hebben zich maar te verantwoorden voor hun daden en woorden. Lijkt mij redelijk normaal.
Sterker nog, dat is hun plicht.
Ik vind het goed wat hier gebeurt, het werd weleens tijd.
  zondag 5 december 2010 @ 21:56:48 #125
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_89566537
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:42 schreef JellieVrolijk het volgende:
Daarnaast heeft natuurlijk iedere journalist en burger recht op openheid van zaken. Regeringen hebben zich maar te verantwoorden voor hun daden en woorden. Lijkt mij redelijk normaal.
Sterker nog, dat is hun plicht.
Hoe dom kun jij zijn, zeg ):O
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_89567065
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:56 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat heeft niets met domheid te maken. Het hoort zeker zo te zijn dat de overheid zich kan verantwoorden voor hun daden.

Neemt niet weg dat burgers niet alles hoeven te weten. Maar als je de burger zijn vrijheid af wilt nemen door al het internet te monitoren, moet je niet vreemd opkijken als jou staatsgeheimen ook opeens daar te vinden zijn.

Je oogst wat je zaait.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_89567377
quote:
Dat de situatie nu zo is dat vrijwel geen enkele regering zich verantwoordt, betekent nog niet dat het ook goed is en we ons erbij neer moeten leggen. Wiki-leaks is een soort lakmoesproef om het democaratisch gehalte van de wreldregeringen te meten, resultaat tot nu toe: bedroevend laag
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_89567420
quote:

[..]

Zolang er doodsbedreigingen zijn voor 'kleine geheimen' zoals deze dan is het niet anders dan terecht dat dergelijke feiten boven water komen. De mensen in een regering zijn gekozen horen het volk te dienen en niet andersom. Als ze daarbij een andere agenda op na houden die niet verkondigd wordt naar het volk is niet anders dan misbruik van het volk en diens belasting. Kijk voor de verandering eens naar wat USA voorheen al eens heeft geflikt, de hele vietnam oorlog was op foute gronden begonnen en in strijd met vele verdragen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Ellsberg en kijk de film, aanschouw.
  zondag 5 december 2010 @ 22:18:06 #129
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_89567779
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:36 schreef stoeltafel het volgende:
Mass-mirroring Wikileaks

tijd voor een p2p http variant.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_89569151
quote:

[..]

Makkelijk he? Niet hoeven nadenken over een antwoord maar gewoon een nietszeggende oneliner erin gooien. Wie noem jij nou dom hier, sukkel.
pi_89569520
hier is nog een goeie : advies aan studenten >
http://www.guardian.co.uk(...)nts-wikileaks-cables ^O^

Grap van Clinton, toen ze bij een universiteit was :
- - - she - - joked: "I am writing a cable about it, which I'm sure you'll find soon on your closest website."
  zondag 5 december 2010 @ 22:53:29 #132
pi_89569627
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:51 schreef quirigua het volgende:
Oh wat zijn ze bezorgd over de kinders O-)
pi_89570377
Hoop wel dat Wikileaks het bron materiaal aan meerdere Buitenlandse kranten geeft.

Misschien hebben ze een exclusiviteit deal met die 4 grote kranten.

Anders duurt het echt jaren voor dat al dit materiaal gescreend is, waarom geven ze het Nederlandse materiaal niet aan Nederlandse kranten ?
  zondag 5 december 2010 @ 23:26:33 #134
124676 RobertoCarlos
pi_89571158
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:10 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dat de situatie nu zo is dat vrijwel geen enkele regering zich verantwoordt, betekent nog niet dat het ook goed is en we ons erbij neer moeten leggen. Wiki-leaks is een soort lakmoesproef om het democaratisch gehalte van de wreldregeringen te meten, resultaat tot nu toe: bedroevend laag
Jezus! Het kan nog dommer! :X
  zondag 5 december 2010 @ 23:26:53 #135
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_89571177
quote:

[..]

Nee, hoe dom kun jij zijn? Openbaarheid van bestuur en transparantie zijn zeer belangrijke pijlers van een democratie. Zonder deze dingen kan een overheid in het geheim tegen haar burgers werken. Daarnaast is het zo dat een overheid in dienst staat van het volk en niet zoals nu het volk in dienst van de overheid. Als je dat niet begrijpt dan is er voor jou geen plaats in een democratie. Dan moet je lekker naar Burma gaan waar kritiek op de overheid verboden is en dan vraag ik je volgend jaar weer hoe leuk je dat vind?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 5 december 2010 @ 23:30:41 #136
124676 RobertoCarlos
pi_89571360
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:11 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Zolang er doodsbedreigingen zijn voor 'kleine geheimen' zoals deze dan is het niet anders dan terecht dat dergelijke feiten boven water komen.
De bedreigingen kwamen van een aantal gestoorde VS senators/ gouvernors.
quote:
De mensen in een regering zijn gekozen horen het volk te dienen en niet andersom. Als ze daarbij een andere agenda op na houden die niet verkondigd wordt naar het volk is niet anders dan misbruik van het volk en diens belasting. Kijk voor de verandering eens naar wat USA voorheen al eens heeft geflikt, de hele vietnam oorlog was op foute gronden begonnen en in strijd met vele verdragen.
Bij lange na niet alle wikileaks en cableleaks gaan om foute zaken of zijn waar. Gaat slechts om een zeer klein % waar je ook nog eens over kunt discussiëren.

Bovendien bereikt Julian nu juist het omgekeerde van openheid met zijn Cableleaks. En sommige zaken moeten in het geheim besproken kunnen worden...
  zondag 5 december 2010 @ 23:31:54 #137
124676 RobertoCarlos
pi_89571409
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:26 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Nee, hoe dom kun jij zijn? Openbaarheid van bestuur en transparantie zijn zeer belangrijke pijlers van een democratie. Zonder deze dingen kan een overheid in het geheim tegen haar burgers werken. Daarnaast is het zo dat een overheid in dienst staat van het volk en niet zoals nu het volk in dienst van de overheid. Als je dat niet begrijpt dan is er voor jou geen plaats in een democratie. Dan moet je lekker naar Burma gaan waar kritiek op de overheid verboden is en dan vraag ik je volgend jaar weer hoe leuk je dat vind?
Tjonge, jonge zeg, het wordt bijna zielig.... Hoe weet je nou wat ik allemaal vind? :O
  zondag 5 december 2010 @ 23:33:04 #138
pi_89571469
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

Bij lange na niet alle wikileaks en cableleaks gaan om foute zaken of zijn waar.
Dat de US regering liegt wisten we al, maar liegen de ambassadeurs ook tegen hun eigen regering dan? :o
  zondag 5 december 2010 @ 23:37:55 #139
124676 RobertoCarlos
pi_89571694
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat de US regering liegt wisten we al, maar liegen de ambassadeurs ook tegen hun eigen regering dan? :o
De Cableleaks gaat om waarnemingen en meningen van onder andere ambassadeurs en om info die ook zij maar krijgen 'uit het veld'. Ook die info kan net zo goed fout zijn. En idd in enkele situaties liegen ambassadeurs tegen hun eigen overheid, soms om bestwil, soms om bijv hun eigen positie te beschermen.

En de US liegt idd soms, maar nou ook weer niet altijd.

Het leven zit helaas niet zo simpel in elkaar..
  zondag 5 december 2010 @ 23:59:13 #140
pi_89572651
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:37 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

De Cableleaks gaat om waarnemingen en meningen van onder andere ambassadeurs en om info die ook zij maar krijgen 'uit het veld'. Ook die info kan net zo goed fout zijn. En idd in enkele situaties liegen ambassadeurs tegen hun eigen overheid, soms om bestwil, soms om bijv hun eigen positie te beschermen.

En de US liegt idd soms, maar nou ook weer niet altijd.

Het leven zit helaas niet zo simpel in elkaar..
Als het zo ingewikkeld is moeten we het maar niet nog ingewikkelder maken door zaken geheim te houden dan kan iedereen meehelpen met nadenken.
pi_89572962
Ik begrijp de ophef niet over die cable cables. Tot nu toe stond er eig. niks in dat we niet allang wisten of hadden kunnen bedenken. Amerikanen mogen de Russen in het Kremlin niet ; big deal. In Wenen doen ze niet graag mee in Afghanistan ; wisten we al lang. Op Volkel liggen kernwapens ; is al jaren bekend.Diplomaten zijn niet diplomatiek achter de rug van anderen ; nou en ? Studenten (in Columnia University in New York) wordt gezegd om Wikileaks niet aan te klikken en geen commentaar te twiteren ; in tenminste 1 Nederlandse universiteit was dat geen zeldzaamheid.
Nou en ? _O-

[ Bericht 32% gewijzigd door quirigua op 06-12-2010 00:12:23 ]
  maandag 6 december 2010 @ 00:06:14 #142
pi_89573001
quote:
quote:
RIJSWIJK - Klokkenluiderssite WikiLeaks is zondagavond een paar uur niet te zien geweest op het Nederlandse internetadres wikileaks.nl. Wie de pagina opvroeg, kreeg tussen circa 18.00 uur en 23.30 uur een foutmelding.

Provider e-Dot in Zoetermeer stelde desgevraagd dat de foutmelding op de site er waarschijnlijk op duidde dat de pagina een update kreeg. Het bedrijf kon daar echter geen uitsluitsel over geven, omdat zij geen uitspraken over klanten doet.

Het is niet duidelijk of er in de periode dat de site niet beschikbaar was, documenten op de site zijn gezet. WikiLeaks, die wereldwijde ophef veroorzaakte met geheime berichten van Amerikaanse diplomaten, is sinds vrijdag te vinden op het Nederlandse adres. De pagina was kort daarvoor door Amerikaanse providers verdreven van zijn gebruikelijke .org-adres.

Diplomatieke problemen
WikiLeaks begon op 28 november met het publiceren van zo'n 250.000 Amerikaanse diplomatieke berichten. De documenten tonen hoe negatief VS-diplomaten denken over vele regeringsleiders. Dat leidt tot veel diplomatieke problemen voor de VS.

De ambassadeberichten komen gefaseerd naar buiten. Het eerste stuk van de Amerikaanse ambassade in Den Haag verscheen zaterdag. Het gaat over de steun van Nederland aan het Kopenhagenakkoord, dat op de klimaattop in de Deense hoofdstad eind vorig jaar werd overeengekomen.

Premier Mark Rutte liet eerder weten dat het ministerie van Buitenlandse Zaken de publicaties nauwlettend in de gaten houdt, om berichten onmiddellijk te kunnen analyseren.
We weten niet wat er is maar we berichtten er toch maar over. Ik ben niet tegen belangstelling voor WikiLeaks maar je kan overdrijven. :')
  maandag 6 december 2010 @ 00:09:24 #143
pi_89573118
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:05 schreef quirigua het volgende:
Ik begrijp de ophef niet over die cable cables. Tot nu toe stond er eig. niks in dat we niet allang wisten of hadden kunnen bedenken. Amerikanen mogen de Russen in het Kremlin niet ; big deal. In Wenen doen ze niet graag mee in Afghanistan ; wisten we toch. Op Volkel liggen kernwapens ; weten we al jaren. Diplomaten zijn niet dkiplomatiek achter de rug van anderen ; nou en ?
Deniability. Als je iets kan ontkennen is er niets aan de hand. De hele wereld mag alles weten wat USA uitvreet, als ze het maar kunnen ontkennen, het hoeft niet eens geloofwaardig te zijn. Maar met deze cables kunnen ze plotseling een hoop dingen niet meer ontkennen.

Daarnaast loop je altijd het risico dat mensen die 2 stukjes informatie weten, met een 3e stukje uit de Leaks plotseling een topgeheim weten.
  maandag 6 december 2010 @ 00:14:46 #144
pi_89573300
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3884/WikiLeaks/article/detail/1068459/2010/12/05/WikiLeaks-Europa-gelooft-niet-meer-in-Afghanistan.dhtml

quote:
AMSTERDAM - De president van de Europese Unie Herman Van Rompuy heeft de Amerikaanse ambassadeur verteld dat de EU niet langer gelooft in succes in Afghanistan en dat de Europese troepen er nog zijn 'uit respect voor de Verenigde Staten'. Dat blijkt uit geheime documenten die klokkenluidersorganisatie Wikileaks openbaar maakte.

De Amerikaanse ambassadeur in België Howard Gutman stelt in een van de gelekte memo's dat Van Rompuy in december 2009 zei dat de EU tot eind 2010 wacht op vooruitgang. Van Rompuy verkondigde meerdere malen dat 'als het niet werkt, dan is dat het, want het is de laatste kans'.

'Europa doet het en zal er mee doorgaan uit respect voor de Verenigde Staten, niet uit respect voor Afghanistan', aldus van Rompuy volgens de memo. 'Niemand gelooft nog in Afghanistan.'
pi_89575475
Dat die Franse servers zo maar plat zijn, vind ik eigenlijk wel schokkend.

Eerder zei die provider, dat ze met een gerechtelijke bevel moesten komen.

Waarschijnlijk heeft een politici die provider opgebeld en de provider heeft eieren voor haar geld gekozen.

Weg vrijheid van meningsuiting, de commerciële belangen zijn veel belangrijker.
  maandag 6 december 2010 @ 02:05:47 #146
pi_89575619
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 01:50 schreef rja het volgende:
Dat die Franse servers zo maar plat zijn, vind ik eigenlijk wel schokkend.

Eerder zei die provider, dat ze met een gerechtelijke bevel moesten komen.

Waarschijnlijk heeft een politici die provider opgebeld en de provider heeft eieren voor haar geld gekozen.

Weg vrijheid van meningsuiting, de commerciële belangen zijn veel belangrijker.
Frankrijk :')
pi_89575790
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 02:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Frankrijk :')
Dat de Franse parlementariërs dit zomaar pikken.

De Zweedse parlementariërs heb ik ook niet gehoord over de aanklacht tegen Juliian of die politiek gemotiveerd was.

Valt me tegen.
  maandag 6 december 2010 @ 07:35:15 #148
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89576605
Misschien deze even in de OP zetten?
http://status.leakylinks.com/

Overzicht van zowat alle mirrors volgens mij.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  maandag 6 december 2010 @ 08:44:42 #150
45206 Pietverdriet
pi_89577156
Wikileaks is hier nog steeds te lezen
http://213.251.145.96/
pi_89577202
'Europa doet het en zal er mee doorgaan uit respect voor de Verenigde Staten, niet uit respect voor Afghanistan', aldus van Rompuy volgens de memo. 'Niemand gelooft nog in Afghanistan.'

:)

Duidelijk. Tijd om te vertrekken dus.
  maandag 6 december 2010 @ 08:48:39 #152
45206 Pietverdriet
pi_89577213
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dit zijn berichten zijn belangrijk.
Jep
Lijkt me van Van Rompuy daar niet het mandaat heeft daar uitspraken over te doen.
  maandag 6 december 2010 @ 08:54:57 #153
45206 Pietverdriet
pi_89577305
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:51 schreef quirigua het volgende:

Brief van je bank, in een maand ofzo
Geachte
U heeft geld over gemaakt naar een stichting die wikileaks ondersteund. Wij leggen hierbij beslag op al uw spaartegoed en uw bankrekeningen zijn geblokkeerd op grond dat u terrorisme ondersteund.
Sollicitatiegesprek in 2013
U heeft in 2010 op het Fokforum een aantal meningen gepost over Wikileaks, de centrale overheid heeft ons daarom afgeraden u een baan als schoonmaker aan te bieden..
tot ziens
pi_89578041
quote:
Ik hoop zo ontzettend dat dit hele Wikileaks gaat leiden tot een breuk tussen de VS en de EU. We zijn zoveel beter af zonder ze. Ik heb liever enige tijd economische achteruitgang dan dat we met dollartekens in de ogen dat pokkeland braaf blijven volgen.

Maar Rutte wilde toch alsnog terug? Zo zie je maar, we zijn het loopse hondje van de VS.
  maandag 6 december 2010 @ 10:06:57 #155
124676 RobertoCarlos
pi_89578533
quote:
7s.gif Op zondag 5 december 2010 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het zo ingewikkeld is moeten we het maar niet nog ingewikkelder maken door zaken geheim te houden dan kan iedereen meehelpen met nadenken.
Precies! *O* Je hebt helemaal gelijk!!

Dus:
- Wat is jouw echte naam?
- Op welk adres woon je?
- Hoeveel verdien je?
- Ben je homo of hetero?
- Ben je wel eens vreemd gegaan en zo ja met wie?
- Heb je een strafblad? en zo ja, waarvoor?
- Wat is jouw sofi-nummer?

Dit zijn even de eerste vragen aan jou, de rest volgt later.

Nou, laat maar zien, die openheid van je! ^O^
  maandag 6 december 2010 @ 10:08:35 #156
45206 Pietverdriet
pi_89578558
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:44 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Ik hoop zo ontzettend dat dit hele Wikileaks gaat leiden tot een breuk tussen de VS en de EU. We zijn zoveel beter af zonder ze. Ik heb liever enige tijd economische achteruitgang dan dat we met dollartekens in de ogen dat pokkeland braaf blijven volgen.

:')
  maandag 6 december 2010 @ 10:10:53 #157
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89578609
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus:
- Op welk adres woon je?
- Hoeveel verdien je?
- Ben je homo of hetero?

De overheid is niet iets wat gelijk zou moeten staan met ons. Dat wij openheid van de overheid willen betekend niet dat wij alles ook maar ff openbaar moeten maken. Omdat de overheid niet een persoon of iets is. Het is een systeem dat ons moet dienen en helpen. Oftewel openheid van de overheid maar de burger moet juist privacy hebben.
pi_89578622
quote:
WikiLeaks geeft vitale locaties VS

WikiLeaks heeft een wereldwijde lijst gepubliceerd met locaties die de Verenigde Staten van vitaal belang vinden. Op de lijst staan plaatsen en installaties die de Amerikaanse economie of veiligheid kunnen schaden als ze uitgeschakeld worden.

De lange lijst is opgesteld door alle Amerikaanse ambassades. Het ministerie van Buitenlandse Zaken vroeg hen in februari vorig jaar om alle installaties op te sommen waarvan het verlies gevaarlijk kan zijn voor de openbare gezondheid en de economische of nationale veiligheid van de VS.

Drie keer Nederland
Er staan onder meer havens op, natuurlijke hulpbronnen zoals een cobaltmijn in Congo en bedrijven, waaronder een bedrijf dat kernonderzeeërs bouwt in Schotland en een insulinefabriek in Denenmarken.

Op de gelekte lijst van vitale Amerikaanse installaties staan drie Nederlandse locaties: de Rotterdamse haven en de plaatsen in Katwijk en Beverwijk waar transatlantische kabels aan land komen.

'Crimineel'
De BBC noemt het "misschien wel het meest controversiële document dat tot nu toe op WikiLeaks is geplaatst". Critici noemen het niet minder dan een verlanglijstje voor terroristen, die nu precies weten waar de VS waarde aan hecht.

Hoewel er bij veel van de genoemde plekken geen adressen genoemd worden, zijn die online vaak makkelijk te achterhalen. Omdat het ook om civiele installaties gaat, zijn die vaak minimaal beschermd.

De Britse minister van Buitenlandse Zaken meent dat "dit precies het soort informatie is die terroristen willen". "WikiLeaks is ronduit onverantwoordelijk bezig. Het grenst aan het criminele", zegt minister Rifkind.
http://nos.nl/artikel/203(...)ale-locaties-vs.html
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 6 december 2010 @ 10:15:58 #159
124676 RobertoCarlos
pi_89578722
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De overheid is niet iets wat gelijk zou moeten staan met ons. Dat wij openheid van de overheid willen betekend niet dat wij alles ook maar ff openbaar moeten maken. Omdat de overheid niet een persoon of iets is. Het is een systeem dat ons moet dienen en helpen. Oftewel openheid van de overheid maar de burger moet juist privacy hebben.
Tja,... ik vroeg het niet aan jou maar aan iemand die wilde dat alle info openbaar was. Goed lezen dus. En verder: dan vraag ik toch gewoon aan de overheid om al die gegevens van Papierversnipperaar, mij ook best. Dus dan wil ik van de overheid weten: sofinummer, inkomen, gps-gegevens, camerabeelden.
Dat moeten ze mij geven want daar heb ik recht op in een democratie!
  maandag 6 december 2010 @ 10:21:27 #160
45206 Pietverdriet
pi_89578838
Het belangrijkste wat naar buiten is gekomen met Cablegate is niet wat er naar buiten is gekomen maar dat het naar buiten is gekomen.
Het is dus nu niet meer zo dat de overheid maar alles van je mag weten want jij hebt toch niets te verbergen, maar het laat zien dat het ware probleem is dat je persoonlijke data centraal bij de overheid niet veilig zijn.
Dus NEE tegen de snuffelstaat, omdat Cablegate laat zien dat gegevens niet in veilige handen zijn bij de overheden.
pi_89578863
quote:
Waarom moet dit dan weer gepubliceerd worden :{?
  maandag 6 december 2010 @ 10:31:41 #162
45206 Pietverdriet
pi_89579052
Statement van amazon over het verwijderen van Wikileaks
http://aws.amazon.com/message/65348/

quote:
There have been reports that a government inquiry prompted us not to serve WikiLeaks any longer. That is inaccurate.

There have also been reports that it was prompted by massive DDOS attacks. That too is inaccurate. There were indeed large-scale DDOS attacks, but they were successfully defended against.

Amazon Web Services (AWS) rents computer infrastructure on a self-service basis. AWS does not pre-screen its customers, but it does have terms of service that must be followed. WikiLeaks was not following them. There were several parts they were violating. For example, our terms of service state that you represent and warrant that you own or otherwise control all of the rights to the content that use of the content you supply does not violate this policy and will not cause injury to any person or entity. Its clear that WikiLeaks doesnt own or otherwise control all the rights to this classified content. Further, it is not credible that the extraordinary volume of 250,000 classified documents that WikiLeaks is publishing could have been carefully redacted in such a way as to ensure that they werent putting innocent people in jeopardy. Human rights organizations have in fact written to WikiLeaks asking them to exercise caution and not release the names or identities of human rights defenders who might be persecuted by their governments.

Weve been running AWS for over four years and have hundreds of thousands of customers storing all kinds of data on AWS. Some of this data is controversial, and thats perfectly fine. But, when companies or people go about securing and storing large quantities of data that isnt rightfully theirs, and publishing this data without ensuring it wont injure others, its a violation of our terms of service, and folks need to go operate elsewhere.

We look forward to continuing to serve our AWS customers and are excited about several new things we have coming your way in the next few months.

Amazon Web Services

pi_89579408
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:22 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Al strijd je voor openheid van zaken, en je dat rechtvaardigt met de gedachte dat je misstanden aan de kaak wilt stellen, dan heb ik echt geen flauw idee waarom zo een lijst waarvan duidelijk is waarom hij bestaat en waarom hij geheim is de openbaarheid in moet.
'And I called your name,
  maandag 6 december 2010 @ 10:53:30 #164
124676 RobertoCarlos
pi_89579586
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:46 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Al strijd je voor openheid van zaken, en je dat rechtvaardigt met de gedachte dat je misstanden aan de kaak wilt stellen, dan heb ik echt geen flauw idee waarom zo een lijst waarvan duidelijk is waarom hij bestaat en waarom hij geheim is de openbaarheid in moet.
Wat een onzin!!! Alles moet openbaar want in een democratie heb je daar als burger RECHT op!!! :( :( :(
  maandag 6 december 2010 @ 11:00:43 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89579780
quote:
De Britse minister van Buitenlandse Zaken meent dat "dit precies het soort informatie is die terroristen willen". "WikiLeaks is ronduit onverantwoordelijk bezig. Het grenst aan het criminele", zegt minister Rifkind.
alsof terroristen zulk soort dingen niet allang weten of zelfs geintereseerd hierin zijn, die hebben compleet andere doelen, maar goed, past wel bij de strategie om wikileaks in een kwaad daglicht te stellen
  maandag 6 december 2010 @ 11:02:06 #166
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89579811
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:00 schreef Re het volgende:

[..]

alsof terroristen zulk soort dingen niet allang weten of zelfs geintereseerd hierin zijn, die hebben compleet andere doelen, maar goed, past wel bij de strategie om wikileaks in een kwaad daglicht te stellen
En nogmaals. Als wikileaks het niet openlijk lekt betekend dat niet dat helemaal niet ergens gelekt wordt. De overheid zou bijna blij moeten zijn dat ze nu mee kunnen kijken wat er gelekt wordt.
pi_89580187
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En nogmaals. Als wikileaks het niet openlijk lekt betekend dat niet dat helemaal niet ergens gelekt wordt. De overheid zou bijna blij moeten zijn dat ze nu mee kunnen kijken wat er gelekt wordt.
Laten we maar gewoon stoppen dan met het maken van risk-assessments en dergelijke ^O^
'And I called your name,
  maandag 6 december 2010 @ 11:29:39 #168
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_89580552
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik kan het wel begrijpen van Amazon, het is nu vlak voor de kerst en als ze waren blijven hosten had ik een zender als FOX wel een boycot zien op zetten tegen Amazon.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_89580620
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2010 11:29 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Ik kan het wel begrijpen van Aamazon, het is nu vlak voor de kerst en als ze waren blijven hosten had ik een zender als FOX wel een boycot zien op zetten tegen Amazon.
De Amerikaanse media spelen echt een schandelijke rol in deze kwestie. In plaats van kritisch te zijn naar hun overheid, voeren zij een hetze jegens Wikileaks en met name Assange. En dat noemt zich journalistiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 6 december 2010 @ 12:10:22 #170
124676 RobertoCarlos
pi_89581839
quote:
Op zondag 5 december 2010 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

quote:

Dus:
- Op welk adres woon je?
- Hoeveel verdien je?
- Ben je homo of hetero?

Vertel !!! Ik denk graag met je mee!! *O*
pi_89581854
Dus ik woon gewoon in een mogelijk doelwit voor terroristen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  maandag 6 december 2010 @ 12:26:17 #172
pi_89582356
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dus:
- Op welk adres woon je?
- Hoeveel verdien je?
- Ben je homo of hetero?

Ik ben geen overheid die pretendeert door het volk gekozen te zijn en het land van de ondergang te redden. Ik krijg geen belastinggeld om te verspillen. De overheid is van mij en voor mij dus moet ik alles van de overheid weten.
  maandag 6 december 2010 @ 12:28:42 #173
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_89582441
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Tja,... ik vroeg het niet aan jou maar aan iemand die wilde dat alle info openbaar was. Goed lezen dus. En verder: dan vraag ik toch gewoon aan de overheid om al die gegevens van Papierversnipperaar, mij ook best. Dus dan wil ik van de overheid weten: sofinummer, inkomen, gps-gegevens, camerabeelden.
Dat moeten ze mij geven want daar heb ik recht op in een democratie!
Wat je niet lijkt te snappen is dat de informatie die je vraagt alleen waarde heeft als de info van anderen verborgen blijft. Als ieders info vrij te verkrijgen was dan zou er veel minder spanning aan verbonden zijn.
Life is what you make it.
  maandag 6 december 2010 @ 12:30:11 #174
124676 RobertoCarlos
pi_89582492
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben geen overheid die pretendeert door het volk gekozen te zijn en het land van de ondergang te redden. Ik krijg geen belastinggeld om te verspillen. De overheid is van mij en voor mij dus moet ik alles van de overheid weten.
Heb je iets te verbergen dan?? :?
pi_89582502
quote:
Op maandag 6 december 2010 10:22 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Gewoon omdat het kan. Laat ze alle stukken maar zo snel mogelijk op straat gooien, zal een hele zooi shit in staan..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 6 december 2010 @ 12:30:59 #176
pi_89582517
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
all of the rights to the content
Na jaren van terrorisme door platenmaatschappijen verschuilt deze mislukte webwinkel zich achter de auterswet, het is triester dan triest. ;(

quote:
the extraordinary volume of 250,000 classified documents that WikiLeaks is publishing could have been carefully redacted in such a way as to ensure that they werent putting innocent people in jeopardy
Dit is gewoon gelul. Screenen ze ook zo op kinderporno dan? Ik geloof er geen reet van.
pi_89582554
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2010 12:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wie niet, dwaas.
pi_89582587
quote:
13s.gif Op maandag 6 december 2010 12:31 schreef HyperViper het volgende:
[.Heb je iets te verbergen dan??]
Wie niet, dwaas.
Tijd voor Wiki :W
  maandag 6 december 2010 @ 12:35:14 #179
pi_89582676
quote:

[..]

Ja, net zo veel als jij. Overheden kunnen niets verbergen want dan kan ik ze niet controleren. Het grote probleem illustreer jij uitstekend. De wereld staat op zijn kop. Overheden houden alles geheim en de burger moet alles prijsgeven.

Is dat lekker warm, al die propaganda in je hoofd?
  maandag 6 december 2010 @ 12:36:43 #180
pi_89582726
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat een onzin!!! Alles moet openbaar want in een democratie heb je daar als burger RECHT op!!! :( :( :(
Sterker nog, het is noodzakelijk dat een overheid openbaar is.

En het staat je volledig vrij om je eigen geheimen te posten.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 12:36:47 #181
236264 crew  capricia
pi_89582730
Ik ben even aan het zoeken en lezen geweest over de "Armenian genocide".
Heb nooit geweten dat het benoemen en erkennen van deze genocide een politieke aangelegenheid zou zijn. Voorbeelden:

Vanuit Ankara:
quote:
Future relations will nevertheless still be heavily linked to the 1915 "Armenian GENOCIDE" issue. Any U.S. determination of the events of 1915 as "GENOCIDE" would set off a political firestorm in Turkey, and the effect on our bilateral relationship -- including political, military, and commercial aspects -- would be devastating.
Bron

En Frankrijk wil Turkije graag helpen, vanuit Parijs:
quote:
Levitte had explained Sarkozy's position to the Turks during a recent visit to Ankara, where he also informed the GOT that Sarkozy would ensure that the Armenia GENOCIDE bill would die in the French Senate.
Bron

Lekkere jongen die Sarkozy...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 december 2010 @ 12:37:53 #182
pi_89582776
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef marcodej het volgende:
Dus ik woon gewoon in een mogelijk doelwit voor terroristen.
Nou heb je je woonplaats vrijgegeven doe nou voorzichtig! :o
  maandag 6 december 2010 @ 12:38:56 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89582827
quote:

[..]

ja ik heb wat te verbergen :)
  maandag 6 december 2010 @ 12:40:26 #184
pi_89582881
quote:
2s.gif Op maandag 6 december 2010 11:29 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Ik kan het wel begrijpen van Amazon, het is nu vlak voor de kerst en als ze waren blijven hosten had ik een zender als FOX wel een boycot zien op zetten tegen Amazon.
Ik zit te wachten op een wereldwijde boycot van Amazon en een stuk of 100 andere Amerikaanse bedrijven.
  maandag 6 december 2010 @ 12:40:48 #185
pi_89582889
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 12:38 schreef Re het volgende:

[..]

ja ik heb wat te verbergen :)
Ja, heb je wat te verbergen?
  maandag 6 december 2010 @ 12:41:26 #186
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89582913
Mensen die niets te verbergen hebben. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 6 december 2010 @ 12:41:55 #187
pi_89582934
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 12:41 schreef Ringo het volgende:
Mensen die niets te verbergen hebben. :').
Kunnen we daar geen hulpgroep voor oprichten?
  maandag 6 december 2010 @ 12:43:27 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_89582978
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:00 schreef Re het volgende:

[..]

Inderdaad :')

"Although this information is already in the public domain, Sir Malcolm said it was dangerous to have them listed as being critical to the U.S." Daily mail

Lekker even weggemoffeld tussen de paragrafen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 12:47:15 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89583106
er zit nogal wat speelruimte tussen de overheid mag niets verbergen en ik wil elke email tussen ambtenaren kunnen lezen

ik zie hier een heleboel leaks over een heleboel zaken waarvan de mening van de Amerikaanse overheid gewoon bekend is, moeten we nu ook afluister apparatuur in de rookruimtes gaan plaatsen zodat we allemaal kunnen horen wat die figure onder elkaar te melden hebben?
wie er geneukt heeft gisteravond is dan misschien nog wel interessant maar dat Amerika graag straaljagers aan Brazilie wil verkopen niet want dat is gewoon publieke informatie
  maandag 6 december 2010 @ 12:47:43 #190
pi_89583125
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 12:43 schreef eleusis het volgende:

[..]

Inderdaad :')

"Although this information is already in the public domain, Sir Malcolm said it was dangerous to have them listed as being critical to the U.S." Daily mail

Lekker even weggemoffeld tussen de paragrafen.
Precies, alsof terroristen niet zelf kunnen bedenken wat mooi is om op te blazen, denkt US dat mensen een gemiddeld IQ van 12 hebben?
  maandag 6 december 2010 @ 12:49:03 #191
pi_89583173
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:47 schreef sp3c het volgende:
er zit nogal wat speelruimte tussen de overheid mag niets verbergen en ik wil elke email tussen ambtenaren kunnen lezen

ik zie hier een heleboel leaks over een heleboel zaken waarvan de mening van de Amerikaanse overheid gewoon bekend is, moeten we nu ook afluister apparatuur in de rookruimtes gaan plaatsen zodat we allemaal kunnen horen wat die figure onder elkaar te melden hebben?
wie er geneukt heeft gisteravond is dan misschien nog wel interessant maar dat Amerika graag straaljagers aan Brazilie wil verkopen niet want dat is gewoon publieke informatie
Maar als Amerika buitenlandse bedrijven chanteert en regeringen omkoopt om hun straaljagers kwijt te kunnen, dan wil ik dat graag weten.
pi_89583302
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar als Amerika buitenlandse bedrijven chanteert en regeringen omkoopt om hun straaljagers kwijt te kunnen, dan wil ik dat graag weten.
Of als ze nog een vietnam truukje uitvoeren en liegen tegen het volk ook.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 12:52:51 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89583305
ja dan wel
  maandag 6 december 2010 @ 12:57:51 #194
pi_89583477
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:52 schreef sp3c het volgende:
ja dan wel
Dus, vertrouw je Ome Sam of wil je alles weten? Ik zie ook geen tussenweg.

In Nederland zou je op het Parlement kunnen vertrouwen, maar we hebben gezien (aan bv D66) dat partijen die in een kabinet komen zwaar in de war raken en debiele dingen gaan doen. Of ze LSD krijgen of dat het systeem zo verrot is weet ik niet, maar genoeg redenen om ze niet zo maar te vertrouwen.

Dus blijft er maar 1 mogelijkheid over. WikiLeaks.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 13:00:30 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89583556
ik vertrouw de overheid en als ze dat vertrouwen beschamen wil ik daar graag van weten
als het daarbij bleef was ik de grootste fan wikileaks maar het blijft vooral bij ambtenaartje pesten en dat vind ik knap waardeloos
pi_89583646
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:00 schreef sp3c het volgende:
ik vertrouw de overheid en als ze dat vertrouwen beschamen wil ik daar graag van weten
als het daarbij bleef was ik de grootste fan wikileaks maar het blijft vooral bij ambtenaartje pesten en dat vind ik knap waardeloos
Realiseer je überhaupt dat dit soort nieuws naar buiten komen om de overheid te kunnen controleren? Zodat we überhaupt vertrouwen in de overheid kunnen krijgen? Ik heb dus echt 0,0 vertrouwen in de overheid als het gaat om omgaan met informatie van mensen en IT projecten. En als ik ook zie dat de op de meest vreemde manieren willen bezuinigen ga ik toch wel meer afvragen waar ze mee bezig zijn. Begrijp me niet verkeerd, bezuinigen lijkt nodig te zijn op het moment, maar de manier waarop en welke dingen doen wat belletjes rinkelen.
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 13:05:41 #197
236264 crew  capricia
pi_89583720
quote:
Mwah.
Zoals ik hierboven geschreven heb (met bronvermeldingen) heeft bijv. een Sarkozy beloofd het wetsvoorstel in Frankrijk om de Armeense genocide te laten erkennen, een vroegtijdige dood te bezorgen. Dus dat hij dat wetsvoorstel wel even de nek om zal draaien.
Dat kun je toch niet echt democratisch noemen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 december 2010 @ 13:19:11 #198
pi_89584094
quote:
Mag ik U er op wijzen dat sinds de Bouwfraude klokkenluider Ad Bos nog steeds geen leven heeft en dat niemand strafrechtelijk is aangepakt. Behalve misschien een enkel klein ambtenaartje. Dat met iets als WikiLeaks juist niet de kleine ambtenaartjes het slachtoffer worden, maar wel de echte klootzakken, die in de politiek en de top van bouwbedrijven, die nu zelfs na een parlementaire enquête nooit zijn aangepakt.

WikiLeaks pakt juist niet de losse ambtenaar en burger waar dat juist wel gebeurd als de overheid zichzelf controleert.

Voor zover overheden hun frustraties afreageren op ambtenaren en burgers is dat niet de verantwoordelijkheid van WikiLeaks natuurlijk.
  maandag 6 december 2010 @ 13:21:57 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_89584177
quote:
ik vertrouw de overheid
Tja, daar begint het gedonder al.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_89584374
quote:
Op maandag 6 december 2010 13:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Tja, daar begint het gedonder al.
Inderdaad :).
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')