quote:
Op zondag 5 december 2010 20:09 schreef MrBadGuy het volgende:De overheid mag wel iedereen controleren en alles van iedereen weten, maar als iemand de privacy van overheden aantast dan wordt ie gelijk een van de meestgezochte mensen ter wereld?

Yep, openbaarheid van bestuur, in NL

bijv. Leer het de mensen en ze geloven het. Tot ze politiek bewust en actief worden, dan leert de praktijk wel anders..
Of niks te verbergen denken te hebben als je maar eerlijk bent, zie ook :
<<----- die zou elke leerling tussen 10 en 20 dienen te kennen !
Nog ff en dit kan je gewone avond zijn in bijv. 2014:
Het is zaterdagavond en je hebt wat honger, je belt naar pizzahut en wil 2 pizza's bestellen.
Pizzahut: goedenavond met wat kan ik u van dienst zijn?
Klant: kan ik bij u 2 pizza's bestellen, 1 napolitane en 1 margarita?
Pizzahut: Mag ik even uw identiteitskaartnummer?
Klant: het nummer is 222 003653 52
pizzahut: dank u, mijnheer Janssens, uw adres is klapdorp 53, uw telefoonnummer is 03 258 54 22 uw lelefoon op het werk is Dexia 03 258 89 65 en uw GSM is 0475 65 25 88, Van uit welke locatie belt u?
Klant: van thuis, maar hoe weet u dat allemaal?
pizzahut: Wij zijn aangesloten op "Het systeem"
Klant, OK maar hoe zit het met mijn bestelling?
pizzahut: ik denk niet dat dat een goed idee is, volgens uw medisch dossier lijdt u aan hoge bloeddruk, uw cholesterol is te hoog en uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van zo een slecht eetgedrag te vergoeden in geval van problemen.
Klant: Oei, wat is uw suggestie dan?
pizzahut: probeer onze pizza met yoghurt en soja even uit, zonder twijfel zal u dit lekker vinden.
Klant: Waarom denkt u dat ik die pizza zal lusten
pizzahut: U hebt onlangs het boek "lekker recepten met soja" in de bibliotheel ontleend, daarom.
klant: OK dan, graag 2 grote
pizzahut: mijnheer, 2 grote dat is genoeg voor u, uw vrouw en 4 kinderen, graag het nummer van uw kredietkaart, het kost 38.25 euro
klant:het nummer is 000 111 333
pizzahut: mijnheer, u hebt uw maandelijks toegelaten bedrag al overschreden, u zal cash moeten betalen
klant:Ik haal vlug cash uir de muur voordat uw koerier langs komt
pizzahut: mijnheer, dat zal moeilijk zijn, uw bankrekening staat op nul
klant:ik zal wel cash hebben tegen dat mijn bestelling aankomt
pizzahut: wij hebben wat vertraging mijneer,uw pizza's komen er aan binnen drie kwartier maar als u gehaast bent, kan u ze ook komen afhalen indien u cash geld bij heeft, maar ik verwittig u met pizzadozen op een motor is nogal moeilijk
klant: hoe weet ik dat u een motor heb?
pizzahut: Ik lees hier dat de afbetalingen van uw auto niet hebt kunnen betalen en dat uw wagen aangeslagen is. Maar uw Harley is betaald, de taks en verzekering ook zodus...
klant: vloekt.......
pizzahut: mijnheer mag ik u verzoeken om beleefd te zijn want u hebt drie maanden geleden een veroordeling opgelopen wegen smaad.
nog iets anders mijnheer?
klant:vergeet niet die 2 flessen gratis cola te leveren zoals op uw advertentie staat.
pizzahut: sorry, mijnheer, maar er is een uitsluitingsclausule, het is ons verboden om cola te leveren aan diabetici,en uw uvrouw mijnheer....