Ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:24 schreef gretigaard12 het volgende:
Het niveau van dit sub-forum is kennelijk zeer kinderachtig, lachen om stommen woordgrappen.
Dit is een serieuze vraag, is er iemand die mij antwoord kan geven?
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:26 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Bedankt voor de reactie, maar dit zijn niet mijn opvattingen.
Ik schets gewoon een situatie, waarin ik misschien zelf ik kan belanden.
Mijn eigenlijke vraag was nou of je echt verplicht bent iemand te helpen. Volgens mij maakte de docent een grapje,maar ik wil het zeker weten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:30 schreef Crimyclown het volgende:
[..]
Als je ziek bent kun je niet naar school, straks word je ontslagen/ van school getrapt. Wel degelijk relevant dus.
En als je naar school toe gaat kom dan ook eens wat vaker in de Nederlandse lessen.
Vooruit, serieus:quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:32 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Mijn eigenlijke vraag was nou of je echt verplicht bent iemand te helpen. Volgens mij maakte de docent een grapje,maar ik wil het zeker weten.
Als ik mij zelf in gevaar breng, geen tijd heb of moe ben. Dan wel Ja!quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:33 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Vooruit, serieus:
Zou je er serieus over nadenken om iemand in die situatie niet te helpen?
Geen tijd hebben om iemands leven te reddenquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Als ik mij zelf in gevaar breng, geen tijd heb of moe ben. Dan wel Ja!
In dat geval hoop ik ten zeerste dat mensen jou ook niet zullen helpen, mocht jij ooit hulp nodig hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Of als het een zwerver is, of een ander onbelangrijk persoon. Die niks goeds levert voor de maatschappij. (Tokkies, uitkeringstrekker)quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
stakkerquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:36 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Of als het een zwerver is, of een ander onbelangrijk persoon. Die niks goeds levert voor de maatschappij. (Tokkies, uitkeringstrekker)
Wie?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:35 schreef Wickedjoon het volgende:
[..]
Geen tijd hebben om iemands leven te redden![]()
Je kan WoW niet laten wachten natuurlijk
Jij zit op dezelfde school als TS? Voor speciale kindjes?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:35 schreef Flappekz het volgende:
[..]
In dat geval hoop ik ten zeerste dat mensen jou ook niet zullen helpen, mocht jij ooit hulp nodig hebben.
Goedemiddag
Ja, als infiltrant. Niet verder vertellenquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:36 schreef I_Need_Money het volgende:
[..]
Jij zit op dezelfde school als TS? Voor speciale kindjes?
Je wordt niet ontslagen als je kan bewijzen dat je iemands leven gered hebtquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:37 schreef gretigaard12 het volgende:
Dus jullie willen allemaal beweren, dat jullie wel jullie baan zouden riskeren voor een ander?
Dan nog, vind ik heb absurd dat je verplicht om een ander te helpen. Moeten we allemaal voor Sinterklaas spelen. De staat moet zorgen voor zijn inwoners, niet de inwoners zelf.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:38 schreef Wickedjoon het volgende:
[..]
Je wordt niet ontslagen als je kan bewijzen dat je iemands leven gered hebt
kiddo, je hebt nog een hoop te lerenquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:37 schreef gretigaard12 het volgende:
Dus jullie willen allemaal beweren, dat jullie wel jullie baan zouden riskeren voor een ander?
Doen alsof je niks gezien hebt, kan misschien ook werken?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:43 schreef HappyBob het volgende:
Probeer gewoon sloten, meren, kanalen, grachten en andere wateren te vermijden
Dat gaat aan je vreten man..telkens zit je zwetend in huis in afwachting op een swat team die je op komt halen enzo..dat kan niet goed voor je hart zijn. En zeker in jouw conditie is dat niet aan te raden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:43 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Doen alsof je niks gezien hebt, kan misschien ook werken?
Ervaring?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef HappyBob het volgende:
[..]
Dat gaat aan je vreten man..telkens zit je zwetend in huis in afwachting op een swat team die je op komt halen enzo..dat kan niet goed voor je hart zijn. En zeker in jouw conditie is dat niet aan te raden.
idd, soms wachten ze express een paar dagen extra zodat je extra zenuwachtig wordt en jezelf misschien wel om 't leven brengtquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef HappyBob het volgende:
[..]
Dat gaat aan je vreten man..telkens zit je zwetend in huis in afwachting op een swat team die je op komt halen enzo..dat kan niet goed voor je hart zijn. En zeker in jouw conditie is dat niet aan te raden.
Ik praat hier liever niet over..mensen lezen mee..quote:
Hoezo in mijn conditie?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef HappyBob het volgende:
[..]
Hoe weet de docent of er iemand verdrinkt? Je kan het haar/hem gewoon niet vertellen, als je op tijd bent.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:23 schreef Unischroef het volgende:
Of stel jij fiets naar school en je ziet een extreem lekker wijf verdrinken. Maar je moet toch vlug naar school dus slaat het redden over. Je komt op school en de juf zeg: ''Ga nu die knappe vrouw redden'' Jij dus dat meisje redden die op de bodem van de baggersloot ligt waarop het riool uitkomt en je haalt haar boven water.
Maar je bent er nog niet nee je moet nu gaan beademen. Jij gaat beademen en krijgt daarbij allemaal rioolkeutels in je mond tot je er achterkomt dat je een lijk ligt te zuigen.
Het is telaat ze is dood. Met je vingers haal je wat stront uit je holle kies en gaat huilend terug naar school. Je wordt van school geschopt omdat je de opdracht niet goed gedaan hebt. (Terecht overigens.)
Ja had je haar nu maar meteen gered dan kreeg je seks met haar en had je niet met een lijk lopen bekken.
Omdat het in de vijver naast school is misschien? Ben je dom ofzo?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:25 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Hoe weet de docent of er iemand verdrinkt? Je kan het haar/hem gewoon niet vertellen, als je op tijd bent.
Ja, heel erg. Ik betuig mijn spijt hiervoor.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:27 schreef Unischroef het volgende:
[..]
Omdat het in de vijver naast school is misschien? Ben je dom ofzo?
Dus de staat verplicht jou, om een medemens te helpen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:30 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
oke ik plaats een serieuze reactie ()
je leraar heeft gelijk, je bent verplicht je medemens te helpen nood, tenzij je aantoonbaar kan laten zien dat je dit niet kon, hiermee wordt bedoeld geestelijk of lichamelijk gehandicapt bijvoorbeeld.
dus als je verdrinkt en er staat iemand in een rolstoel aan de kant, dan wordt diegene vrijgesproken, aangezien hij jou niet kan helpen.
anders is het dood door jouw schuld, je was in staat hem te helpen, vandaarquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:32 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dus de staat verplicht jou, om een medemens te helpen?
Vind ik persoonlijk nergens op slaan, je moet de keuze hebben om iemand te helpen.
Bedankt,quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:35 schreef Man-Bear-Pig het volgende:
[..]
anders is het dood door jouw schuld, je was in staat hem te helpen, vandaar
Wat een fantastisch artikelquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:41 schreef hexje het volgende:
Wetboek van Strafrecht
Titel V. Overtreding betreffende hulpbehoevenden
Artikel 450
Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.
Zo en nu een slotje.
Weet je wat jij bent? een luie FLIKKER!, Bah, jij verdient het om met een tangaslip aan de kertoren te worden gehangen ofzoiets.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Der is er hier maar 1 triest en dat ben jij ventje, voor mij part het schavot is je enige reddingquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef gretigaard12 het volgende:
Sluit dit topic maar!
Trieste mensen hier.
Nou, de Op is niet triest wou je zeggen?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef gretigaard12 het volgende:
Sluit dit topic maar!
Trieste mensen hier.
Het is gewoon een hele goede situatie en daarnaast ook hypothetisch. Niets triest aan imo.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:18 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nou, de Op is niet triest wou je zeggen?
Ik krijg er gewoon een heel naar gevoel in mijn maag van
er is geen enkel excuus, maar dan ook geen enkel excuus om iemand niet te helpenquote:Op zaterdag 4 december 2010 19:27 schreef beatrijs het volgende:
[..]
Het is gewoon een hele goede situatie en daarnaast ook hypothetisch. Niets triest aan imo.
Er word van je verwacht als je iemand in nood ziet te helpen, mits je eigen leven niet in gevaar is, het gaat zo je belt 112 als het kan verleen je hulp en blijft bij het slachtoffer. Weglopen bij een slachtoffer van wat dan ook dat doet hoop ik niemand.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:16 schreef gretigaard12 het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje, en wil weten of dit klopt. Ik heb gehoord van mijn docent Maatschappijleer dat je verplicht bent iemand te helpen in levensgevaar, als je dat niet doet riskeer je gevangenis straf of zelfs een boete? Dit klinkt absurd, want Nederland is toch een vrij land? Je mag toch zelf kiezen of je iemand wilt helpen of niet? Hoe kan de staat jou dat nou verplichten?
Situatie: Je bent bijna te laat voor werk/school, kom je nog 1 keer te laat dan word je ontslagen/van school getrapt. En iemand is aan het verdrinken, en je loopt gewoon door. Is het dan een geldige reden dat je niet geholpen hebt? Stel dat je die gene helpt en je word ontslagen/ van school getrapt omdat ze je niet geloven. Dan lijkt mij dit zwaar kut.
Graag Serieuze reacties.
Ps: Ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen.
Dus als je geen tijd hebt of moe bent help je niemand die in gevaar isquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Mee eens, je hoeft niet de held uit te hangen, het minste want je kan doen is op een afstand 112 bellen en de situatie uitleggen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:08 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dus als je geen tijd hebt of moe bent help je niemand die in gevaar is
Dat is wel treurig.
sjesus KANKERHYPOCRIETquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:45 schreef gretigaard12 het volgende:
Sluit dit topic maar!
Trieste mensen hier.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:16 schreef gretigaard12 het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje, en wil weten of dit klopt. Ik heb gehoord van mijn docent Maatschappijleer dat je verplicht bent iemand te helpen in levensgevaar, als je dat niet doet riskeer je gevangenis straf of zelfs een boete? Dit klinkt absurd, want Nederland is toch een vrij land? Je mag toch zelf kiezen of je iemand wilt helpen of niet? Hoe kan de staat jou dat nou verplichten?
Situatie: Je bent bijna te laat voor werk/school, kom je nog 1 keer te laat dan word je ontslagen/van school getrapt. En iemand is aan het verdrinken, en je loopt gewoon door. Is het dan een geldige reden dat je niet geholpen hebt? Stel dat je die gene helpt en je word ontslagen/ van school getrapt omdat ze je niet geloven. Dan lijkt mij dit zwaar kut.
Graag Serieuze reacties.
Ps: Ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen.
Ontslagen worden omdat je iemand z'n leven redt..natuurlijk...quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:37 schreef gretigaard12 het volgende:
Waarom moet dat? Je kan toch ook gewoon hypocriet zeggen? Snappen we ook wel wat je bedoelt. Heb er niet zo'n behoefte aan om het woord in deze context te lezen..quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:14 schreef EvilElitist het volgende:
[..]
sjesus KANKERHYPOCRIET
sorry dat moet effe hoor, maar figuren die moeilijk doen over het redden van een ander zijn/haar leven kan ik niet uitstaan,
Gast,quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Als je iemand niet helpt ben je zelf een tokkie.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:36 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Of als het een zwerver is, of een ander onbelangrijk persoon. Die niks goeds levert voor de maatschappij. (Tokkies, uitkeringstrekker)
Je bent zelf echt gestoord.quote:Op zondag 5 december 2010 13:30 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Gast,
wat voor opvoeding heb jij gehad?![]()
je bent echt gestoord.
Ik zou ook geen brandend huis naar binnen rennen, ik zou wel ondertussen zoeken naar andere mensen die zouden kunnen helpenquote:Op zondag 5 december 2010 13:17 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik loop nooit met een mobiele telefoon rond.
Dus wat voor hulp kan ik nou bieden aan het slachtoffer?
Zwemmen kan ik ook niet, weet niks af van EHBO.
Ik denk dat ik dan eerder gewoon weg kan lopen, als niemand in de buurt is.
Die kerel/mevrouw zit keihard te gillen en om hulp te krijsen, en jij loopt gewoon weg alsof het een reclame blok is wat je niet interesseert?quote:Op zondag 5 december 2010 13:17 schreef gretigaard12 het volgende:
\quote:Op zondag 5 december 2010 13:34 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Die kerel/mevrouw zit keihard te gillen en om hulp te krijsen, en jij loopt gewoon weg alsof het een reclame blok is wat je niet interesseert?
en kan je niet zwemmen?
maar serieus, zou je iemand z'n leven niet willen redden omdat je moe bent?quote:Op zondag 5 december 2010 13:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
\
Niet goed, kan alleen mezelf redden.
Dan breng ik mezelf toch in gevaar?quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
maar serieus, zou je iemand z'n leven niet willen redden omdat je moe bent?
Als je MOE bent?quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dan breng ik mezelf toch in gevaar?
quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dan breng ik mezelf toch in gevaar? ( hangt af welke situatie natuurlijk)
Als je zo moe bent dat je je zelf in gevaar brengt dan lig je normaal ook te slapen.quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dan breng ik mezelf toch in gevaar?
Wat voor een leven heb je, dat als je moe bent je flauw valt?quote:
Nou, ik weet zeker dat iedereen die een beetje in staat is tot het redden van iemands leven, het zou doen.quote:Op zondag 5 december 2010 13:38 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik vind het gewoon raar, dat je verplicht bent. Iemand te redden als je dat kan. Het is toch je eigen keuze?
Je hoeft niet persoonlijk iemands leven te redden, je kan wel een beetje zorgen voor wat hulpquote:Op zondag 5 december 2010 13:38 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik vind het gewoon raar, dat je verplicht bent, iemand te redden als je dat kan. Het is toch je eigen keuze?
Nee, dat is het dus niet.quote:Op zondag 5 december 2010 13:38 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik vind het gewoon raar, dat je verplicht bent, iemand te redden als je dat kan. Het is toch je eigen keuze?
ik begin steeds meer te twijfelenquote:
Denk jij nou echt dat je ontslagen wordt als jij iemand anders z'n leven redt?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:37 schreef gretigaard12 het volgende:
Kijk, dat is een mooie mentaliteit, iemand later creperen omdat je van school geschorst kan worden voor 2 daagjes, wat een klootzak ben je danquote:Op zondag 5 december 2010 13:47 schreef Antaris het volgende:
[..]
Denk jij nou echt dat je ontslagen wordt als jij iemand anders z'n leven redt?
Als er een gebouw in brand staat, dan ga ik daar natuurlijk niet naar binnen.
Ik heb wel 1x meegemaakt. Rijd ik s'ochtends naar mijn werk zie ik iemand op de grond liggen shaken. Er stonden wel 2 mensen omheen. Ik heb m'n auto aan de kant gezet en gevraagd of ik kon helpen. Bijv. naar ziekenhuis brengen. Bleek dat hij een epileptische aanval had en dat er iemand onderweg was. Er was geen 1 auto die stopte.
Je zou naar iemand toe kunnen rennen / roepen dat er iemand in nood is,quote:Op zondag 5 december 2010 13:17 schreef gretigaard12 het volgende:
Het leven is hard?quote:Op zondag 5 december 2010 13:48 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Kijk, dat is een mooie mentaliteit, iemand later creperen omdat je van school geschorst kan worden voor 2 daagjes, wat een klootzak ben je dan
Da's zware bull shit, je zit te trollenquote:Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Het leven is hard?
Laatst bij een auto ongeluk, kindje bijna dood. Mensen lopen gewoon door, alsof er niks aan de hand is. Een groepje licht getinte Afrikanen zat zelfs te lachen.
Niet iedereen zal dus, iemand helpen als die in levensgevaar is. En ik vind dat die mensen, het recht hebben om dat te doen.
sorry, ben wat slaperig, rol net uit m'n bed, geen zin om je te redden, volgende keer beterquote:
Dan ben je dus gewoon een klootzak van de ergste soortquote:
Ik ben dus echt serieus, hier ga ik toch geen grappen over maken.quote:Op zondag 5 december 2010 13:53 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Da's zware bull shit, je zit te trollen
quote:Op zondag 5 december 2010 13:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ben je dus gewoon een klootzak van de ergste soort
je hebt zo van die Fok!-ers...quote:Op zondag 5 december 2010 13:54 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Ik ben dus echt serieus, hier ga ik toch geen grappen over maken.
Ik had dat ook toen ik een verkeersongeluk had.quote:Op zondag 5 december 2010 13:51 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Het leven is hard?
Laatst bij een auto ongeluk, kindje bijna dood. Mensen lopen gewoon door, alsof er niks aan de hand is. Een groepje licht getinte Afrikanen zat zelfs te lachen.
Niet iedereen zal dus, iemand helpen als die in levensgevaar is. En ik vind dat die mensen, het recht hebben om dat te doen.
quote:Op zondag 5 december 2010 13:55 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik had dat ook toen ik een verkeersongeluk had.
De enige persoon die op dat moment over straat liep en het had zien gebeuren liep gewoon door.
De andere betrokkenen van het ongeluk stopte wel.
Maar als ik zoiets zie gebeuren zou ik wel vragen of ik kan helpen ofzo.
Jij vindt dat grappig?quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
kindje is bijna dood: "kan ik je helpen ofzo?"
Dat kan hij toch niet, want geen inlevingsvermogenquote:Op zondag 5 december 2010 13:55 schreef Antaris het volgende:
Je moet misschien eens andersom denken.
Stel dat jij een zware ongeluk krijg en iedereen loopt door.
Jij krijst om hulp en dan komt iemand aanlopen en zegt sorry ik ben moe en loopt verder.
Jup, ben ik nu erg?quote:
quote:
Zou jij zelf geholpen willen worden als je in nood verkeert?quote:
Ja, maar ik zou het begrijpen als iemand mij niet zou willen redden. Als hij te laat komt.quote:Op zondag 5 december 2010 13:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Zou jij zelf geholpen willen worden als je in nood verkeert?
Als het pas gebeurd is en er staat niemand te helpen kun je wel iets doen lijkt me..quote:Op zondag 5 december 2010 13:56 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
kindje is bijna dood: "kan ik je helpen ofzo?"
maar da's idd wel een betere instelling ja
Stel dat hij op tijd komt...quote:Op zondag 5 december 2010 14:00 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het begrijpen als iemand mij niet zou willen redden. Als hij te laat komt.
Klopt, anders staat er zo'n enorme groep om zo iemand heen, dat lijkt mij echt vreselijk als ik daar lig te creperen, maar ik zou in ieder geval alles op alles zetten om zo iemand te redden.quote:Op zondag 5 december 2010 14:01 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Als het pas gebeurd is en er staat niemand te helpen kun je wel iets doen lijkt me..
Ik ga ook niet vragen of ik kan helpen als er al mensen omheen staan enzo
Nee, dat geloof ik niet.quote:Op zondag 5 december 2010 14:00 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou het begrijpen als iemand mij niet zou willen redden. Als hij te laat komt.
Ramptoeristen, zijn er ook in Nederland.quote:Op zondag 5 december 2010 14:02 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Klopt, anders staat er zo'n enorme groep om zo iemand heen, dat lijkt mij echt vreselijk als ik daar lig te creperen, maar ik zou in ieder geval alles op alles zetten om zo iemand te redden.
Dat is toch wel veel moeite, om een vreemde te redden.quote:Op zondag 5 december 2010 14:04 schreef __Saviour__ het volgende:
Een dergelijk ontslag zou je trouwens met goede afloop kunnen aanvechten bij de rechter.
nu ben je toch echt een trollquote:Op zondag 5 december 2010 14:05 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dat is toch wel veel moeite, om een vreemde te redden.
nu pas?quote:Op zondag 5 december 2010 14:06 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
nu ben je toch echt een troll
Tuurlijk zou je dat begrijpenquote:Op zondag 5 december 2010 14:00 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
triestquote:Op zondag 5 december 2010 14:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Tuurlijk zou je dat begrijpenWat ik begrijp is dus dat jij alleen maar iemand zou redden, omdat als je het niet doet je misschien wel in de gevangenis komt? Treurig.
Als ik iemand zie liggen die in nood is, ga ik heus niet denken: oh jee, misschien kom ik nu te laat op mijn werk en word ik ontslagen.
Gast, hou opquote:Op zondag 5 december 2010 14:10 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik kan me trouwens wel iets herinneren, wat afgelopen jaar was gebeurd.
Ik loop naar school toe, ik heb 2-3 minuten om er aan te komen. En normaal duurt het mij 6-7minuten om daar aan te komen. Een jongen die op weg is naar de zelfde school, knalt tegen een auto aan. Ik zie het, bestuurder zat met open mond te kijken. Voorbijgangers(ook op weg naar school) lopen door, ik kijk even en loop vervolgens ook door. Uiteindelijk waren er een paar mede leerlingen gestopt, die komen uiteindelijk te laat aan in de klas. Krijgen een te laat briefje, en moeten zich 2weken lang melden om 7.30.
Dus ik was blij dat ben doorgelopen.
Overigens, was het slachtoffer niet in levensgevaar. ( denk ik )
Gast, jij hebt het recht niet om iemand triest te noemenquote:
anderhalf uur, dus 15uur van jou leven naar de klote.quote:Op zondag 5 december 2010 14:11 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Gast, hou op
die ouders konden toch echt wel een briefje schrijven?
en twee weken drie kwartier eerder melden is het redden van een leven toch wel waard?
Omdat je dan een gevangenis straf van 3maanden riskeert of een geldboete.quote:Op zondag 5 december 2010 14:14 schreef OEM het volgende:
Waarom zou je uberhaubt een mensenleven willen redden? Zoals Theo Maassen al zei: alsof we mensen te kort komen.
Jij bent echt volslagen krankzinnig, hoe kunnen mensen ooit met jou leven?quote:Op zondag 5 december 2010 14:14 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
anderhalf uur, dus 15uur van jou leven naar de klote.
Dat is het dus totaal niet waard.
...quote:Op zondag 5 december 2010 14:15 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Omdat je dan een gevangenis straf van 3maanden riskeert of een geldboete.
Wat voor wereld is dit wel niet, maar je verplicht wordt een ander te helpen
Nee hij kan niet zwemmenquote:Op zondag 5 december 2010 14:16 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
...
Als je vader in het water zou liggen zou je 'm dan wel helpen?
De pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet?quote:Op zondag 5 december 2010 14:15 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Jij bent echt volslagen krankzinnig, hoe kunnen mensen ooit met jou leven?
Als 15 uur van je leven het niet waard is om een mensenleven te redden, hoe steek je dan in elkaar?
...quote:Op zondag 5 december 2010 14:16 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
De pot verwijst de ketel dat hij zwart ziet?
Nee, ik zou gaan lachen.quote:Op zondag 5 december 2010 14:16 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
...
Als je vader in het water zou liggen zou je 'm dan wel helpen?
ik niet eens 5minuten.quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
...
Ik zou er een jaar van m'n leven voor over hebben om iemands leven te redden, en z'n familie het leed te besparen.
En als het je buurman was?quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Nee, ik zou gaan lachen.
Natuurlijk zou ik, dan mijn best doen om hem te helpen.
Takken zoeken als dat niet lukt, uiteindelijk zelf riskeren hem te redden.
Waarom probeer je het bij je vader wel?quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Nee, ik zou gaan lachen.
Ok, jij bent echt volslagen krankzinnig, jij spoort totaal niet.quote:
Doorlopen, en doen alsof ik doof was. Want het is een klootzak.quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:16 schreef gretigaard12 het volgende:
Mijn ouders, zijn gestoord. Die riskeren waarschijnlijk hun leven voor een ander.quote:Op zondag 5 december 2010 14:18 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Ok, jij bent echt volslagen krankzinnig, jij spoort totaal niet.
Wat voor opvoeding heb je gehad dat je zo denkt?
Denken je vader en moeder hetzelfde als jij?
Ik zal me echt nooit kunnen indenken hoe jij denkt.quote:Op zondag 5 december 2010 14:19 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Doorlopen, en doen alsof ik doof was. Want het is een klootzak.
Als het een goede buur was, zou ik me waarschijnlijk wel inspannen. Anders krijg ik gezeik van mijn ouders.
Jammer dat ze niet in waren voor abortus.quote:Op zondag 5 december 2010 14:19 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Mijn ouders, zijn gestoord. Die riskeren waarschijnlijk hun leven voor een ander.
Ik zou jouw hele leven daar voor over hebben.quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
...
Ik zou er een jaar van m'n leven voor over hebben om iemands leven te redden, en z'n familie het leed te besparen.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet in waren voor abortus.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zou jouw hele leven daar voor over hebben.
Jij hebt geen recht op sprekenquote:
Dat kon na de OP al niet meerquote:
Straks blijk je nog een kloon van AP te zijnquote:Op zondag 5 december 2010 14:25 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Het moet hier niet gekker worden.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:39 schreef Saekerhett het volgende:
Geef TS gewoon een permban, zulke zieke lui wil je toch niet op dit forum hebben?
Lol zeg jij !quote:Op zondag 5 december 2010 14:25 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Het moet hier niet gekker worden.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:40 schreef TheFamousMan het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog normale mensen
Ik moet helemaal niks!quote:Op zondag 5 december 2010 15:06 schreef kapiteintje het volgende:
Ja, daar ben je toe verplicht! Het nalaten van een bepaalde handeling kan immers net zo strafbaar/laakbaar zijn als een feitelijke handeling en wordt dan ook als zodanig gekwalificeerd in het strafrecht.
Wanneer jij dus iemand kunt helpen om aan de verdrinkingsdood te ontsnappen, zonder jezelf daarbij in groot gevaar te brengen ben je daartoe verplicht. Lijkt me ook redelijk normaal gedrag.
en als je dan ontslagen wordt? dat zou wel een ramp zijn...quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Nee, ik zou gaan lachen.
Neequote:Op zondag 5 december 2010 15:22 schreef Terloops het volgende:
[..]
en als je dan ontslagen wordt? dat zou wel een ramp zijn...
Als jij nou zo'n grote jongen bent he dan stel ik voor dat jij later (als je echt groot bent) ook geen belasting betaalt. Dat is tenslotte ook om mensen te helpen die het minder hebben in deze samenleving. Mensen helpen is tegen jouw principes blijkbaar, dus waarom dan belasting betalen?quote:
hij is waarschijnlijk 14 ofzo, hij heeft nog niets van het echte leven meegemaakt.quote:Op zondag 5 december 2010 15:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als jij nou zo'n grote jongen bent he dan stel ik voor dat jij later (als je echt groot bent) ook geen belasting betaalt. Dat is tenslotte ook om mensen te helpen die het minder hebben in deze samenleving. Mensen helpen is tegen jouw principes blijkbaar, dus waarom dan belasting betalen?
Maar, dan ook zo'n grote jongen zijn dat je nergens aanspraak op maakt.
Personen zoals jou moeten ze eerst afvoeren naar siberie en daarna in de hens steken man manquote:Op zondag 5 december 2010 13:17 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik heb waarschijnlijk meer meegemaakt, dan jij ooit zal meemaken.quote:Op zondag 5 december 2010 15:41 schreef Terloops het volgende:
[..]
hij is waarschijnlijk 14 ofzo, hij heeft nog niets van het echte leven meegemaakt.
Dat kan nooit veel voorstellen, want echt wijzer ben je er niet van geworden.quote:Op zondag 5 december 2010 16:06 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk meer meegemaakt, dan jij ooit zal meemaken.
quote:Op zondag 5 december 2010 16:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat kan nooit veel voorstellen, want echt wijzer ben je er niet van geworden.
je bent er zo te zien een echte, stoere boy van gewordenquote:Op zondag 5 december 2010 16:06 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Ik heb waarschijnlijk meer meegemaakt, dan jij ooit zal meemaken.
Luister knaap...wat jij vindt is voor de Nederlandse samenleving niet zo relevant.quote:
Hee hee!quote:Op zondag 5 december 2010 15:41 schreef Terloops het volgende:
[..]
hij is waarschijnlijk 14 ofzo, hij heeft nog niets van het echte leven meegemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |