ik niet eens 5minuten.quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
...
Ik zou er een jaar van m'n leven voor over hebben om iemands leven te redden, en z'n familie het leed te besparen.
En als het je buurman was?quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Nee, ik zou gaan lachen.
Natuurlijk zou ik, dan mijn best doen om hem te helpen.
Takken zoeken als dat niet lukt, uiteindelijk zelf riskeren hem te redden.
Waarom probeer je het bij je vader wel?quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Nee, ik zou gaan lachen.
Natuurlijk zou ik, dan mijn best doen om hem te helpen.
Takken zoeken als dat niet lukt, uiteindelijk zelf riskeren hem te redden.
Ok, jij bent echt volslagen krankzinnig, jij spoort totaal niet.quote:
Doorlopen, en doen alsof ik doof was. Want het is een klootzak.quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:16 schreef gretigaard12 het volgende:
Situatie: Je bent bijna te laat voor werk/school, kom je nog 1 keer te laat dan word je ontslagen/van school getrapt. En iemand is aan het verdrinken, en je loopt gewoon door. Is het dan een geldige reden dat je niet geholpen hebt? Stel dat je die gene helpt en je word ontslagen/ van school getrapt omdat ze je niet geloven. Dan lijkt mij dit zwaar kut.
Mijn ouders, zijn gestoord. Die riskeren waarschijnlijk hun leven voor een ander.quote:Op zondag 5 december 2010 14:18 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Ok, jij bent echt volslagen krankzinnig, jij spoort totaal niet.
Wat voor opvoeding heb je gehad dat je zo denkt?
Denken je vader en moeder hetzelfde als jij?
Ik zal me echt nooit kunnen indenken hoe jij denkt.quote:Op zondag 5 december 2010 14:19 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Doorlopen, en doen alsof ik doof was. Want het is een klootzak.
Als het een goede buur was, zou ik me waarschijnlijk wel inspannen. Anders krijg ik gezeik van mijn ouders.
Jammer dat ze niet in waren voor abortus.quote:Op zondag 5 december 2010 14:19 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Mijn ouders, zijn gestoord. Die riskeren waarschijnlijk hun leven voor een ander.
Ik zou jouw hele leven daar voor over hebben.quote:Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
...
Ik zou er een jaar van m'n leven voor over hebben om iemands leven te redden, en z'n familie het leed te besparen.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:21 schreef mazaru het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet in waren voor abortus.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Ik zou jouw hele leven daar voor over hebben.
Jij hebt geen recht op sprekenquote:
Dat kon na de OP al niet meerquote:
Straks blijk je nog een kloon van AP te zijnquote:Op zondag 5 december 2010 14:25 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Het moet hier niet gekker worden.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:39 schreef Saekerhett het volgende:
Geef TS gewoon een permban, zulke zieke lui wil je toch niet op dit forum hebben?
Lol zeg jij !quote:Op zondag 5 december 2010 14:25 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Het moet hier niet gekker worden.
quote:Op zondag 5 december 2010 14:40 schreef TheFamousMan het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog normale mensen
Ik moet helemaal niks!quote:Op zondag 5 december 2010 15:06 schreef kapiteintje het volgende:
Ja, daar ben je toe verplicht! Het nalaten van een bepaalde handeling kan immers net zo strafbaar/laakbaar zijn als een feitelijke handeling en wordt dan ook als zodanig gekwalificeerd in het strafrecht.
Wanneer jij dus iemand kunt helpen om aan de verdrinkingsdood te ontsnappen, zonder jezelf daarbij in groot gevaar te brengen ben je daartoe verplicht. Lijkt me ook redelijk normaal gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |