abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89451810
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:00 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als ze stoppen met ademen (CO2 uitstoten). ;)
Dat helpt niet. Die koolstof zit al in het systeem. Wat wel zou helpen is dat ze niet meer consumeren. Feitelijk is het zo dat op het moment onze consumptie leidt tot broeikasgassenuitstoot.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:04:01 #152
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89451863
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:01 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Fantastisch dat je zo veel feiten kennis hebt. ^O^ Ondertussen spreken we wel over een verdubbeling en dat heeft invloed.
Dat zou kunnen, maar waar komt dat vandaan. Auto's hebben naar verluid maar een aandeel van 4 procent daarin.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89451865
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb ik dat gezegd? Zoja geef mij daar een citaat van. Zonee dan is dit de zoveelste keer dat jij onzin loopt te posten. Idioot.
Je begrijpt me niet goed ;).

De schadelijkheid van roken en asbest zijn op vergelijkbare wijze bewezen als het effect van de toename van de concentratie broeikasgassen in de atmosfeer op de wereldwijde temperatuur.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 22:05:01 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89451920
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:01 schreef Monidique het volgende:
als de mensheid nu bewust stenen richting de aarde zou duwen (mocht dat mogelijk zijn).
Dat moet best mogelijk zijn. Een goed uitgerekende flinke nuke op de maan of een correcte van een van de vele grote stenen die de aarde 'net' missen.

Het is best suicidaal en ontzettend prijzig, maar mogelijk wel.
Carpe Libertatem
pi_89451969
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar waar komt dat vandaan. Auto's hebben naar verluid maar een aandeel van 4 procent daarin.
Energieproductie en transport hebben bij elkaar wel een flink aandeel. en dat is meer dan alleen auto's natuurlijk. Hoewel het eeuwig zonde is om een erg mooi product als aardolie op te stoken in inefficiënte verbrandingsmotoren...
pi_89452032
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:
Serieus, ik weet aardig wat van veel zaken. Maar ten aanzien van vervuiling en stoffen die de atmosfeer in worden geblazen tast ik echt in het duister.
Zelf weet ik ook niet veel van de menselijke factor bij de opwarming van de aarde. Maar zolang de bewijzen van de linkse naïevelingen komen neem ik het maar argwanend aan.

Als een Cramer een probleem en oplossing aandraagt dan ben ik geneigd om te geloven dat het tegenovergestelde het juiste is om te doen. :P
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 22:07:23 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89452067
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat helpt niet. Die koolstof zit al in het systeem. Wat wel zou helpen is dat ze niet meer consumeren. Feitelijk is het zo dat op het moment onze consumptie leidt tot broeikasgassenuitstoot.
Nouja, indirect dan wel. Minder mensen is ook minder consumptie.
Carpe Libertatem
pi_89452095
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Serieus, ik weet aardig wat van veel zaken. Maar ten aanzien van vervuiling en stoffen die de atmosfeer in worden geblazen tast ik echt in het duister.
Het is niet heel ingewikkeld. Heb me in het verleden best wel in verdiept maar tegenwoordig houd ik het op achtergrondkennis :P
pi_89452103
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nouja, indirect dan wel. Minder mensen is ook minder consumptie.
Dat zeg ik.
pi_89452119
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Meteorietinslagen ook, ik zou er alleen mijn vraagtekens bij zetten als de mensheid nu bewust stenen richting de aarde zou duwen (mocht dat mogelijk zijn). Kom op, zeg, dit hoeft ondertussen toch niet meer uitgelegd te worden?
Je moet consequent blijven, anders moet je het inderdaad blijven uitleggen.. CO2 verpest de warmtehuishouding niet per definitie, dat is net zulke onzin als zeggen dat de aarde niet opwarmt omdat het vandaag zo koud is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:08:32 #161
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89452141
quote:
12s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet goed ;).

De schadelijkheid van roken en asbest zijn op vergelijkbare wijze bewezen als het effect van de toename van de concentratie broeikasgassen in de atmosfeer op de wereldwijde temperatuur.
Je lult nu echt onzin duke.

In roken zit in essentie 2 schadelijke stoffen in (meer maar dat valt nog te overzien), teer en nicotine. Asbest is weer een totaal ander verhaal aangezien dat er niet is op grote schaal. Praat je over dingen als cadmium uitstoot dan heb je wel over een reëel probleem, en de uitstoot van cadmium (was onlangs bij zembla) is groot en schadelijk. CO2 is geen giftige stof, het is een stof dat zuurstof weghaald, daar worden dacht ik ook varkens mee geslacht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 22:09:08 #162
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89452180
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Uh, ja. Slecht gelezen, sorry, was een lange dag. ;(
Carpe Libertatem
  donderdag 2 december 2010 @ 22:09:17 #163
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89452191
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En de extra dieren die wij blijven fokken voor vlees dat we weer weggooien? die stoten niks uit?
pi_89452252
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:06 schreef Picchia het volgende:

[..]

Zelf weet ik ook niet veel van de menselijke factor bij de opwarming van de aarde. Maar zolang de bewijzen van de linkse naïevelingen komen neem ik het maar argwanend aan.

Als een Cramer een probleem en oplossing aandraagt dan ben ik geneigd om te geloven dat het tegenovergestelde het juiste is om te doen. :P
Tsja, en zolang global warming vooral op tegenstand stuit van een IQ-loze partij zoals de PVV en de geldwolven van de VVD, dan ben ik geneigd hard weg te rennen uit het kamp van de sceptici.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89452304
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef waht het volgende:
CO2 verpest de warmtehuishouding niet per definitie
Wel, de toename verandert de warmtehuishouding en die verandering is globaal en mondiaal gezien niet echt praktisch en nuttig voor de mensheid.
pi_89452334
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Uh, ja. Slecht gelezen, sorry, was een lange dag. ;(
Ik vind het onderwerp ook niet bijzonder interessant. Kan er niks aan doen. Mijn tijd om boeken te lezen en mij te laten informeren is schaars. Dus beperk ik mij tot zaken die ik interessant vind :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89452432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef waht het volgende:

[..]

Je moet consequent blijven, anders moet je het inderdaad blijven uitleggen.. CO2 verpest de warmtehuishouding niet per definitie, dat is net zulke onzin als zeggen dat de aarde niet opwarmt omdat het vandaag zo koud is.
Semantisch geneuzel. Hier zitten enkel mensen die weten dat we het hebben over sterk verhoogde concentraties.
pi_89452470
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je lult nu echt onzin duke.

In roken zit in essentie 2 schadelijke stoffen in (meer maar dat valt nog te overzien), teer en nicotine. Asbest is weer een totaal ander verhaal aangezien dat er niet is op grote schaal. Praat je over dingen als cadmium uitstoot dan heb je wel over een reëel probleem, en de uitstoot van cadmium (was onlangs bij zembla) is groot en schadelijk. CO2 is geen giftige stof, het is een stof dat zuurstof weghaald, daar worden dacht ik ook varkens mee geslacht.
Het gaat om de statistische manier waarop dingen bewezen worden.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:14:50 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89452506
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:09 schreef betyar het volgende:

[..]

En de extra dieren die wij blijven fokken voor vlees dat we weer weggooien? die stoten niks uit?
Heeft het een significante invloed?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89452558
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heeft het een significante invloed?
Vleesconsumptie heeft wel een stevige invloed. Vaak nog wel meer vanwege methaanuitstoot dan vanwege CO2 uitstoot.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:16:44 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89452610
quote:
12s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het gaat om de statistische manier waarop dingen bewezen worden.
Waarom? Het gaat juist om de empirische waarnemingen, en het schijnt dat het na 1998 niet meer warmer wordt (globaal gezien). In Australië bijv is het kouder dan hier.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89452631
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wel, de toename verandert de warmtehuishouding en die verandering is globaal en mondiaal gezien niet echt praktisch en nuttig voor de mensheid.
Ik zei dan ook niets over een toename.

Hoe dan ook, we zijn in overeenstemming wat betreft de vermindering van het gebruik van fossiele brandstoffen. Niet om de opwarming van de aarde te stoppen maar om onze energieonafhankelijkheid te vergroten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † donderdag 2 december 2010 @ 22:17:13 #173
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89452635
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het onderwerp ook niet bijzonder interessant. Kan er niks aan doen. Mijn tijd om boeken te lezen en mij te laten informeren is schaars. Dus beperk ik mij tot zaken die ik interessant vind :)
Moet je ook zeker doen. Ik ben er zelf ook weinig mee bezig in het dagelijks leven. Het zal echt mijn reet roesten of mijn apparaten energiezuinig zijn en of ik de standby van mijn TV uit heb gezet.

Wat ik dan wel irritant vind is dat politici met allerlei 'mileumaatregelen' komen zonder dat ze kunnen verantwoorden dat bv. x% belasting op naar mileuvervuilend product y de CO2 met z reduceert. Het is allemaal onder het motto, 'alle beetjes helpen'.
Carpe Libertatem
  donderdag 2 december 2010 @ 22:17:26 #174
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_89452644
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vleesconsumptie heeft wel een stevige invloed. Vaak nog wel meer vanwege methaanuitstoot dan vanwege CO2 uitstoot.
Ik heb daar idd het eea van gehoord. Maar ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit een echte verklaring voor gezien.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_89452648
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarom? Het gaat juist om de empirische waarnemingen, en het schijnt dat het na 1998 niet meer warmer wordt (globaal gezien). In Australië bijv is het kouder dan hier.
Oh for Jesus sake...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')