Hier ben ik het helemaal mee eens. Er wordt net gedaan alsof we het over de gevolgen van een kernoorlog hebben waarbij er geen steen op de andere meer staat. Maar alle "echte" dingen zoals huizen, auto's, fabrieken etc bestaan gewoon nog. In feite veranderen alleen de eigendomstitels.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Twee wereldoorlogen, diverse natuurrampen, Ronald Reagan aan de knoppen, we hebben het allemaal overleeft. Wedden dat we dat schuiven met papiertjes ook gaan overleven, en dat de haard nog steeds brandt? Het is m.i. wel goed om dat in het achterhoofd te houden, ongeacht dat deze moves in de financiele werled op individueel niveau grote impact kunnen hebben. Maar het is ook geen armageddon.....
Je hebt je shorts verkocht mag in hopen?quote:Op woensdag 1 december 2010 10:01 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Gister mijn aandelen verkocht en wacht nu tot Portugal en Spanje aan de beurt zijn. Daarna ga ik weer kopen.
Ik zie de hand van de ECBquote:Op woensdag 1 december 2010 13:41 schreef flyguy het volgende:
Overigens leuk detail: de rente op de bonds van sterke landen stijgt op dit moment en Italië, Spanje en Griekenland blijven gelijk of dalen.
European Central Bank readying to buy more European government debtquote:Op woensdag 1 december 2010 14:19 schreef SeLang het volgende:
De enige die het echt kan backstoppen is de ECB. En die probeert de markt nu te steunen met retoriek en dreigen meer bonds op te kopen.
Waar ikzelf benieuwd naar ben is wie de Milken wordt van de tienerjaren van de 21ste eeuw. De ECB helpt met de bail-outs in elk geval flink mee met het scheppen van junkbonds. En elke bail-out is hetzelfde als een derivaat dat junkbonds koppelt aan topbonds als Duitse of Nederlandse. Dat gaat nog leuk wordenquote:Op woensdag 1 december 2010 14:19 schreef SeLang het volgende:
Het gaan nog interessante tijden worden.
Griekenland en Ierland zijn domweg insolvent en Portugal waarschijnlijk ook. Je kunt op de achterkant van een sigarendoosje uitrekenen dat ze nooit genoeg groei kunnen realiseren om hier uit te komen zonder een herstructurering van de schuld. En de EU weet dat best want die zijn ook niet achterlijk.
Als je ziet wat er vorig weekend is overeengekomen dan zie je ook dat er gewoon op een gecontroleerde default wordt aangestuurd maar dan pas vanaf 2013 zodat banken de tijd hebben om zich daarop voor te bereiden. Natuurlijk herstelt dat niet de rust bij obligatiebeleggers want het is duidelijk dat iemand vroeg of laat een haircut krijgt. De vraag is alleen hoeveel en wanneer precies. Het resultaat is dat de hoge yields blijven.
De enige die het echt kan backstoppen is de ECB. En die probeert de markt nu te steunen met retoriek en dreigen meer bonds op te kopen. Maar zij zit in een hele lastige positie, want als de ECB daadwerkelijk op grote schaal PIIGS bonds gaat opkopen dat zit zij straks met de verliezen als de onvermijdelijke herstructurering komt. En de ECB was toch al intern verdeeld over de (relatief kleine hoeveelheid) bonds die deze zomer werden gekocht.
Maar de vraag is dus of de ECB wel all in gaat. Het is een soort van prisoners dilemma. De ECB is waarschijnlijk de enige die exploderende yields kan voorkomen, maar als landen na een tijdje alsnog gaan herstructureren (of dat nu door EU druk komt, druk van andere landen of uit eigen keuze) dan heeft de ECB alle verliezen aan z'n broek.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
Waar ikzelf benieuwd naar ben is wie de Milken wordt van de tienerjaren van de 21ste eeuw. De ECB helpt met de bail-outs in elk geval flink mee met het scheppen van junkbonds. En elke bail-out is hetzelfde als een derivaat dat junkbonds koppelt aan topbonds als Duitse of Nederlandse. Dat gaat nog leuk worden
ik zou zeggen: open er éénquote:Op woensdag 1 december 2010 15:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Kut, dit boeit mij voor geen ene flikker.
In de Kerk zeggen we altijd maar zo in de geestelijke wereld is het goed vertoeven, maar ik geloof eerder als ik wat in de hand heb.![]()
Wat een geleuter zeg! Is er geen centraal ruwe grondstoffen- en/of landbouwproducten-topic?
Ruilhandel in valuta voor grondstoffen en zulks? Mijn opa zei in de oorlog al het is lastig obligaties eten of verzilveren.quote:
O die is er dus niet?quote:Op woensdag 1 december 2010 15:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zou zeggen: open er één
als het niet dichtgegooid wordt, is dat het topic
ik dacht, ik kijk even voor je in het overzicht topic, maar da's in maart voor het laatste bijgewerkt. Gelukkig wel 2010quote:Op woensdag 1 december 2010 15:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ruilhandel in valuta voor grondstoffen en zulks? Mijn opa zei in de oorlog al het is lastig obligaties eten of verzilveren.
[..]
O die is er dus niet?
Daar ben ik veel te dom voor!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik dacht, ik kijk even voor je in het overzicht topic, maar da's in maart voor het laatste bijgewerkt. Gelukkig wel 2010
Verzin een leuke OP en geef er een slinger aan.
Het devaluatierisico is dan inderdaad verdwenen, maar daarmee neemt het defaultrisico toe, juist omdat uitweg van betalen in gedevalueerde munt er niet meer is. En dat zou normaal gesproken zich ook moeten vertalen in een hogere yield.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik las gisteren ergens een aardig comment, wat ik me nog niet zo gerealiseerd had.
Vroeger in het pre euro tijdperk zou de munt van een land wat zijn begroting niet op orde had devalueren, en zou de bondholder automatisch een koersverlies leiden.
Nu is elke lening in het eurogebied de facto geleverd met een gratis cross currency swap., ongeacht de financiele backing van het land zelf.
Eigenlijk zouden landen obligaties moeten uitgeven waarvan rente cq. terugbetaling gekoppeld zijn aan begrotings en financieringstekort
stuur anders één van de lieve mods een berichtje, misschien wil die wel even meedenken en -helpenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar ben ik veel te dom voor!![]()
Maar bedankt voor het opzoeken! Ik zal ook eens kijken!
Aangezien er niet al zo'n draadje is zal er ook geen vraag naar zijn!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
stuur anders één van de lieve mods een berichtje, misschien wil die wel even meedenken en -helpen
haha dat vind ik wel verrassend. Dacht altijd dat FED vs. ECB was.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:42 schreef Blandigan het volgende:
De FED gaat de ECB helpen met het EU noodfonds.
De lamme helpt de blinde....
misery loves company, nietwaar? ;-)quote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
haha dat vind ik wel verrassend. Dacht altijd dat FED vs. ECB was.
onderbouwing is zeker teveel gevraagd?quote:Op donderdag 2 december 2010 00:39 schreef Blandigan het volgende:
Het is nog erger dan ik dacht.
Niet alleen heeft de FED haar eigen banken fiancieel overeind gehouden, maar ook buitenlandse banken waaronder:
Rabobank
Aegon
ING
http://www.federalreserve.gov/newsevents/reform_transaction.htmquote:Op donderdag 2 december 2010 00:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
onderbouwing is zeker teveel gevraagd?
misschien eerst spitten en dank concluderen? En ow ja, Bank of Montreal en Nova Scotia Bank zijn zo ongeveer de meest solvabele banken ter wereld (samen met Raboquote:Op donderdag 2 december 2010 00:49 schreef Blandigan het volgende:
[..]
http://www.federalreserve.gov/newsevents/reform_transaction.htm
http://www.zerohedge.com/(...)-and-just-cpff-banks
Ik ben zelf nog door de data aan het spitten.
Nee joh, het gaat allemaal fantastisch. Dat geld was nergens voor nodig, maar de FED had een goede bui en dacht kom, laat ik eens wat overmaken.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
misschien eerst spitten en dank concluderen? En ow ja, Bank of Montreal en Nova Scotia Bank zijn zo ongeveer de meest solvabele banken ter wereld (samen met Rabo) maar een gratis buck is nooit weg. Maar dat is niet hetzelfde als overeind houden...., nietwaar? Please, do dig away
Waarom geeft de Rabo mij eigenlijk nog steeds 2,1% rente? Zo'n solide tent moet toch voor een fractie van dat % kunnen lenen?quote:
dat heet cross selling, en politics. Voor de funding hoeft het de facto inderdaad niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom geeft de Rabo mij eigenlijk nog steeds 2,1% rente? Zo'n solide tent moet toch voor een fractie van dat % kunnen lenen?
ik zoek overal ergens achter, maar weiger te begrijpen dat gratis geld niet geweigerd kan worden, zuchtquote:Op donderdag 2 december 2010 00:53 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Nee joh, het gaat allemaal fantastisch. Dat geld was nergens voor nodig, maar de FED had een goede bui en dacht kom, laat ik eens wat overmaken.
Zucht.
Als dat jouw bijdrage aan deze discussie is, kun je beter stoppen.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zoek overal ergens achter, maar weiger te begrijpen dat gratis geld niet geweigerd kan worden, zucht
quote:Op donderdag 2 december 2010 00:58 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Als dat jouw bijdrage aan deze discussie is, kun je beter stoppen.
Je reacties zijn provocerend en weinig op feiten gebaseerd.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
welke discussie, de wereld is kut en banken zijn universeel doomed toch?
Stick to the facts.Je ziet drie namen staan, en verbindt daarmee direct de pavlov conclusie. Zo zonde.
quote:Op donderdag 2 december 2010 01:09 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Je reacties zijn provocerend en weinig op feiten gebaseerd.
Jij ziet ZeroHedge staan, en schiet meteen in de verdediging, zo zonde.
In de trant van "ik heb gehoord dat Rabobank een Triple-A rating heeft dus dit kan niet".
Ik werk bij die club, en schrok me een hoedje van dit bericht.........
Ja, geldt ook voor mij. En het merendeel van de familie die ik daar naar toe heb gestuurd :/quote:Op donderdag 2 december 2010 01:20 schreef SeLang het volgende:
Laat die FED maar flink poen in de Rabobank pompen.
Rabobank weg = SeLang weg (althans voor de helft)
Je leent een aandeel, je verkoopt het, en tegen de tijd dat je 't terug moet geven koop je 't terug. Op die manier heeft de lener zijn aandelen terug en jij kan 't verschil in prijs in je zak steken (of ophoesten).quote:Op donderdag 2 december 2010 09:47 schreef glasdowr het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe shorten precies werkt?
anders ga je long.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:42 schreef glasdowr het volgende:
Maar wie leent zn aandelen uit? Shorten heeft dus zin als je verwacht dat het aandeel gaat zakken?
Brokers en pensioenfondsen die aandelen in bewaring hebben kunnen die uitlenen tegen een vergoeding.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:42 schreef glasdowr het volgende:
Maar wie leent zn aandelen uit? Shorten heeft dus zin als je verwacht dat het aandeel gaat zakken?
Vandaag zelfde verhaal. Nederland wat boven de 3% en ook de Duitsers beginnen die kant op te kruipen.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:41 schreef flyguy het volgende:
de rente op de bonds van sterke landen stijgt op dit moment en Italië, Spanje en Griekenland blijven gelijk of dalen.
Ik zeg het verkeerd: hij houdt het bestaande (kleine) programma intact, maar er is geen aankondiging over grotere stappen waar de markt op hoopte.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:11 schreef Blandigan het volgende:
Hij zei wel dat hij op korte termijn bonds blijft kopen.
ECB's Trichet says overwhelming majority in favour of bond buying programme
ECB's Trichet says non standard measures are temporary
ECB's Trichet, asked on whether bond programme is temporary, says have to be commensurate to what happens on monetary policy transmission channels
ECB's Trichet says we'll continue to be permanently alert
ECB's Trichet says extending full allotment is appropriate
ECB's Trichet says bond buying programme is on going
ECB's Trichet says we will continue to sterlise bond buys
ING gisteren +6% en vandaag +4%. 7.50 nu.quote:
Iemand met ijzeren skippyballen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
ING gisteren +6% en vandaag +4%. 7.50 nu.
Wie durfde?
Me neither.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:28 schreef Blandigan het volgende:
Iemand met ijzeren skippyballen.
Not me.
Indeed, hele dag vrij van school om eens intensief te traden. 6 trades, allen positief met onderandere Ageas TL +25% en laatste rit aex TL +26%quote:
En nog een EUR/USD TL 1,31 - 1,318 á 30% ong.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Indeed, hele dag vrij van school om eens intensief te traden. 6 trades, allen positief met onderandere Ageas TL +25% en laatste rit aex TL +26%
Dat heb je beter dan mij gedaan. Afgelopen dag 450 punten verloren op de IBEX. En dat tikt per punt nogal snel aan. (zat short en IBEX steeg het meest van alle indicesquote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Sokz het volgende:
[..]
En nog een EUR/USD TL 1,31 - 1,318 á 30% ong.
aha, die komen nog. Als spanje eenmaal default .. wel opvallend IMOquote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heb je beter dan mij gedaan. Afgelopen dag 450 punten verloren op de IBEX. En dat tikt per punt nogal snel aan. (zat short en IBEX steeg het meest van alle indices)
Ach je moet ergens beginnen. Van 3 naar 4 gaat meestal wel vrij snel. Van 4 naar 5 duurt altijd even. Van 5 naar 6 begin je het spelletje eindelijk een beetje door te hebben en dan is de lange rit aangebroken om de 7 te halen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
aha, die komen nog. Als spanje eenmaal default .. wel opvallend IMO
En ja is wel nice, helaas maar met helft van 'vermogentje' gespeeld.
Ik hou van deze redelijk volatiele dagen.
Congratzquote:Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Dalliance het volgende:
Vandaag m'n eerste callspread succesvol afgesloten. Was wel spannend vond ik
Capital guaranteed equity bonds? Zie het als een tracker op een index. Je stopt 2000,- in de CGEB. De index gaat omhoog. Je verdient geld. Gaat de index naar beneden verlies je niks. Je krijgt aan het einde van de rit je 2000,- terug.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:11 schreef Sokz het volgende:
Nooit van gehoord. Hoe bereiken ze dat dan? überoverdreven hedgen? En wat is het rendement .. ik bedoel, op de bank krijg je ook risicoloos 2%
Dus als je een tracker op de aex kocht in 2000 voor 780 euro, dat zou nu 340 waard zijn. Wie garandeerd dan het verschil tussen beide?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Capital guaranteed equity bonds? Zie het als een tracker op een index. Je stopt 2000,- in de CGEB. De index gaat omhoog. Je verdient geld. Gaat de index naar beneden verlies je niks. Je krijgt aan het einde van de rit je 2000,- terug.
Mja. Tijdens onze lessen financial engineering krijgen we vooral les hoe we zo safe mogelijk kunnen beleggen voor een ander persoon. Jammer genoeg komen we dan vaak op dingen uit zoals 90% in zero coupon bonds en 10% in capital guaranteed equity bonds bijvoorbeeld. Of 10% in opties.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:07 schreef Mendeljev het volgende:
Ok, de truuk zit hem dus in het feit dat je geld pas vrijkomt bij maturity. Afrekening vindt plaats op basis van beurskoersen en niet op de tussentijds ontvangen dividenden. Iemand die op de top van de dotcombubble gekocht zou hebben zou in 10-12 jaar ook quitte gespeeld hebben met herinvesteerde dividenden. Het neerwaartse ricico valt dus heel erg mee als de maturity lang genoeg is (op de lange termijn zelfs nul).
Als ik de mogelijkheid zou hebben om andersmans geld te kunnen investeren op basis van deze methode zou ik hem met beide handen aangrijpen. Als je voor jezelf inveseert dan wil je natuurlijk maximale opbrengst maar voor een ander zijn de huidige beurskoersen goed genoeg om het risico aan te gaan. In feite is dit gewoon een soort geschreven put met als enige verschil dat je zelf het dividend kan cashen.
Dan zit je weer vast aan tussentijds uitoefenbare opties. Dat voorbeeld boven gaat echt over vaste maturities en als dat met opties zou moeten dan zou ik alleen Europese opties kiezen. Ik weet niet eens waar die vrij verhandeld worden.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef SeLang het volgende:
Niemand houdt je tegen om zo'n strategie zelf te implementeren, al zijn de langst lopende putopties meestal 5 jaar en dat is eigenlijk niet lang genoeg.
Dit is dus gewoon verkapte indoctrinatie. Je kunt toch geen financiele producten op prospectusbasis gaan omarmen als een wetenschappelijk correct antwoord? Beetje vaag allemaal.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Beetje jammer. Want je krijgt gewoon vragen op het examen zoals; stel je moet een strategie bedenken voor een elderly retired couple. Als je dan met dingen aan komt zetten zoals shiller p/e, wat spul in een erg gevarieerde ETF die een boel indices trackt is dat fout. Je moet daar natuurlijk weer capital guaranteed products neerkwakken met een optie strategie(..want dat leren we continu tijdens de les..)
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:39 schreef SeLang het volgende:
Ik ontdekt trouwens net dat de @#$%!! Rabobank het astronomische bedrag van ¤3,00 onterecht van m'n rekening heeft gehaald, zogenaamd via een machtiging om een lot voor de Grote Clubactie te kopen. WTF!.
Ik heb daar uitsluitend een rekening om rente te trekken, ik heb nog nooit een betaling gedaan met die rekening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
Niet als je bijvoorbeeld in de AEX index belegt (kan je niet tussentijds uitoefenen)quote:Op donderdag 2 december 2010 21:06 schreef Mendeljev het volgende:
Dan zit je weer vast aan tussentijds uitoefenbare opties.
Hoe kom je bij dit soort aandelen terecht? Als ik alleen al naar de uitleg kijk op wikipedia; "a self-described yoga-inspired athletic apparel company, produces a clothing line and runs international clothing stores". De 1e gedachte is niet, fuck hier zijn centen mee te verdienen! Zeker niet gezien het een kleding zaak is... wat nog al gevoelig ligt tijdens economische rumoerige tijden.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef Dalliance het volgende:
Baal trouwens als een stekker van één positie van me. Zo'n twee weken geleden put-opties gekocht op LuluLemon Athletica, zo'n beetje de Crocks van yoga matjes. Dat aandeel is op één jaar flink gestegen en 950% sinds maart 2009, maar laakt dito resultaten. Toch is het aandeel de laatste twee weken omhoog gegaan - zij en vele anderen. Op 9 december komen de 3rd quarter earnings naar buiten en dan verwacht ik nog wat vuurwerk.
Dat wordt een rekening openen in Korea ben ik bang...quote:Op donderdag 2 december 2010 21:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
om maar even terug te komen op een vraag: hoe kan ik een aandeel genoteerd aan de KOSDAQ kopen? Via welke broker oid?
deze dus http://investing.business(...)asp?ticker=056000:KS
Ik las een artikel in Barron's en ben het aandeel toen wat nader gaan bekijken. Soms doe ik daar dan iets mee, soms nietquote:Op donderdag 2 december 2010 21:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dit soort aandelen terecht? Als ik alleen al naar de uitleg kijk op wikipedia; "a self-described yoga-inspired athletic apparel company, produces a clothing line and runs international clothing stores". De 1e gedachte is niet, fuck hier zijn centen mee te verdienen! Zeker niet gezien het een kleding zaak is... wat nog al gevoelig ligt tijdens economische rumoerige tijden.
Die perpetuals? Ik vertrouw ze niet geheel. Altijd wel een addertje, bijv. ze mogen besluiten de rente niet uit te betalen. Daar zit je dan, met niet-renderend spul.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden de mensen hier eigenlijk van capital guaranteed equity bonds? De befaamde bonds waar je niks verliest op je inleg wat er ook met de onderliggende producten gebeurt? Ze worden nogal gesponsord tijdens 1 van mijn lessen.
Ik zou niet shorten. de S&P500 gaat binnenkort naar 1300. We krijgen momentum naar boven. Hoge P/E bedrijven als LULU en NFLX zullen daarbij nog hogere P/E's krijgen. NFLX met P/E 75 is al boven de $200 gekomen, een teken dat de bull markt duidelijk op stoom is. Je ziet ook duidelijk de parabolische grafiek als je uitzoomt.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Ik las een artikel in Barron's en ben het aandeel toen wat nader gaan bekijken. Soms doe ik daar dan iets mee, soms nietEn ik speculeer dus op een daling van Lulu, want ik zie de toekomst niet rooskleurig in voor ze.
Volgens mij moet je een account openen bij een Koreaanse broker die het recht heeft op de Koreaanse markt te handelen. Volgens mij hoef je daar voor niet in Korea te wonen, het is alleen veel papierwerk in vullen ben ik bang.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
om maar even terug te komen op een vraag: hoe kan ik een aandeel genoteerd aan de KOSDAQ kopen? Via welke broker oid?
deze dus http://investing.business(...)asp?ticker=056000:KS
Oeffquote:JPMorgan aangeklaagd voor rol fraude Madoff
AMSTERDAM (AFN) - De Amerikaanse zakenbank JPMorgan Chase wordt aangeklaagd voor zijn rol in de miljardenfraude van Bernard Madoff voor een bedrag van 6,4 miljard dollar. De curator van Madoffs investeringsmaatschappij, Irving Picard, heeft de bank donderdag gedagvaard.
daar was ik al bang voor, dat is niet de moeite waard voor dat kleine belang wat ik zou willen nemen. Alhoewel ik denk dat Cowon wel een keer opgepikt wordt door een grote electronicaboer, want ze maken simpelwel geweldige producten met een hondstrouwe niche-klantenkring (a la Apple in de jaren 90 zeg maar.....quote:Op donderdag 2 december 2010 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij moet je een account openen bij een Koreaanse broker die het recht heeft op de Koreaanse markt te handelen. Volgens mij hoef je daar voor niet in Korea te wonen, het is alleen veel papierwerk in vullen ben ik bang.
Ik zou even belletje doen naar de KRX(als er een nummer is, en anders mailen)
Nog een paar van dit soort berichten en we krijgen de moeder aller renteverhogingen. Dat wordt dan interessant, want een booming economie zit momenteel volledig ingeprijsd (zelfs meer dan dat) maar een substantiele renteverhoging niet.quote:Detailhandelsverkopen eurozone stijgen hard
3 december 2010, 11:03 | ANP
LUXEMBURG (AFN) - De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in oktober met 0,5 procent gestegen vergeleken met de maand ervoor. Economen gepolst door persbureau Reuters rekenden op een stijging van de omzet met 0,2 procent.
Ten opzichte van oktober 2009 gingen de detailhandelsverkopen in de zestien eurolanden in oktober 2010 met 1,8 procent omhoog, blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van het Europese bureau voor de statistiek Eurostat. Hier werd gerekend op een toename van 1 procent.
dan kun je bovendien die pensioenfondsen bij elkaar vegen, die zitten nu met een massale overexposure op oblgaties...... en alhoewel een hogere rentevoet goed is voor ze op lange termijn, gaan daling van obliegatiekoersen op korte termijn nogal pijn doen, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog een paar van dit soort berichten en we krijgen de moeder aller renteverhogingen. Dat wordt dan interessant, want een booming economie zit momenteel volledig ingeprijsd (zelfs meer dan dat) maar een substantiele renteverhoging niet.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan kun je bovendien die pensioenfondsen bij elkaar vegen, die zitten nu met een massale overexposure op oblgaties...... en alhoewel een hogere rentevoet goed is voor ze op lange termijn, gaan daling van obliegatiekoersen op korte termijn nogal pijn doen, lijkt me.
Met een beetje mazzel krijgen we dan later vandaag ook nog een betere unemployment rate uit de States. Normaliter was dat beetje het gesprek voor dat al die debt crisis shit weer terug kwam. Het was immers het teken dat QE nut had.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog een paar van dit soort berichten en we krijgen de moeder aller renteverhogingen. Dat wordt dan interessant, want een booming economie zit momenteel volledig ingeprijsd (zelfs meer dan dat) maar een substantiele renteverhoging niet.
Mja.. dat kan alleen nog wel even duren. Ik heb het echt vermoeden dat deze hele shit zooi nog minstens een jaar kan duren. Het zou me ook niks verbazen dat we gewoon nog minstens een jaar zijwaarts gaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:41 schreef SeLang het volgende:
* SeLang ziet weer een serie bailouts aankomen
Dat is nog steeds zo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het trouwens met de uitvloei van mtf? Dat liep al een poosje maar dat is nog steeds zo? Dat er nog steeds veel partijen de markt verlaten of hun aandeeltjes verzilveren.
Ja, dit soort dingen duren altijd langer dan je denkt. Tijdens een bubble weten heel veel deelnemers ook best dat ze in een bubble zitten, alleen wacht iederen tot ie knapt en verwacht er dan zelf als één van de eersten uit te zijn. Dat was zo met internet, met huizen, etc. En met junkbonds/ goud/ commodities/ emerging markets is dat volgens mij ook weer zo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja.. dat kan alleen nog wel even duren. Ik heb het echt vermoeden dat deze hele shit zooi nog minstens een jaar kan duren. Het zou me ook niks verbazen dat we gewoon nog minstens een jaar zijwaarts gaan.
Je krijgt vergelijkbare zaken maar net weer anders. We zagen deze zomer dat banken (indirect) een bailout kregen door slechte beleggingen in souvereign debt. En straks wordt dat weer wat anders. Corporate debt lijkt me een goede kandidaat, als je ziet wat een miniscule risicopremie dat had in het afgelopen jaar. Als die bubble crasht dan heb je opnieuw een credit crunch.quote:Of ik de hoop heb dat er nog ergens een bank als NR ergens zit in de westerse wereld, die echt geen idee heeft wat ze doen met de derivaten waar mee ze werken? Ik denk dat we dat geluk deze keer niet hebben.
Leeft je portefeuille nog?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel krijgen we dan later vandaag ook nog een betere unemployment rate uit de States. Normaliter was dat beetje het gesprek voor dat al die debt crisis shit weer terug kwam. Het was immers het teken dat QE nut had.(ik verwacht overigens dat hij hoger zal uitvallen)
Ja, precies een jaar geleden ging het omgekeerd, trouwens: De Beursvloer #132: Waar we Spyker toch proberen te shortenquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:37 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is wel één van de meer spectaculaire dalingen van de laatste tijd voor de AEX!
amazing.... dat je dat zomaar opeens weet.....quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, precies een jaar geleden ging het omgekeerd, trouwens: De Beursvloer #132: Waar we Spyker toch proberen te shorten
[ afbeelding ]
dat wilde ik eerste zeggen... Maar toen realiseerde ik me dat S_E altijd aan risico management doet en dit dus fysiek wel overleeft. Geniet van het mooie weer!quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nevermind de portefeuille, leeft S_E?
Dat soort dingen wordt vaak pas getriggerd als er een bekend fonds in de problemen komt. Dan is het opeens weer paniek.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het verbaast me trouwens dat je niet zoveel hoort van private equity debt. In de gouden jaren 96/97 is van alles en nog wat hoog geleveraged overgenomen, met meestal een geplande exit binnen een jaar of vijf. Dat zou moeten inhouden dat die debt zo langzamerhand aan de beurt zou moeten zijn voor aflossing of herziening.....
Zo veel wordt er nou ook weer niet naar de beurs gebracht (of verkocht), dus private equity maatschappijen zitten ws. nog grootendeels op die investeringen , lijkt me
Galapagos reageerde niet, geen cent! Toch een mooi aandeel, prima geschikt voor iemand die niet tegen zulke sprongen kan (zoals ik dus ook).quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef Sokz het volgende:
Oei ben blij dat ik vandaag nog niets getrade heb. Zulke gekkensprongen zijn voor mij fataal.
Ja, Arcee weet dat soort dingen...quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
amazing.... dat je dat zomaar opeens weet.....
Dat kwam door... nee, inderdaad, ik weet dat soort dingen gewoon.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
amazing.... dat je dat zomaar opeens weet.....
Jongens toch. SE is nog steeds aanwezig. Bedankt voor de oprechte interessequote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nevermind de portefeuille, leeft S_E nog?
Wat ben je een saaie lul gewordenquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
De periode van waar een enkele trade de volledig portfolio in luttele minuten van tafel kon gooien is voorbij. Dat kan ik nu echt niet meer hebben.
of hij is opeens vermogend geworden....quote:
Of beidequote:Op vrijdag 3 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
of hij is opeens vermogend geworden....
quote:a propos vermogend: waar is vandergeld eigenlijk gebleven?
spuit 11...quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:13 schreef antfukker het volgende:
Wat een mooie streep naar beneden trouwens om half 3
Volgens mij doet hij nu een accounting studie. Aantal dagen in de week werken en 1-2 dagen in de week naar school.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos vermogend: waar is vandergeld eigenlijk gebleven?
Saai is goedquote:
Ja klopt, op Nyenrode zei hij. Misschien kan hij wat voorkennis met ons delen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij doet hij nu een accounting studie. Aantal dagen in de week werken en 1-2 dagen in de week naar school.
Ja, zijn voorspelde AEX-eindstand van 145 komt nu wel erg dichtbij.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos vermogend: waar is vandergeld eigenlijk gebleven?
Ja.. waarom zou je ook snijden right?quote:By Heidi Przybyla and Brian Faler
Dec. 3 (Bloomberg) -- President Barack Obamas debt
commission rejected a plan to cut $3.8 trillion in spending as
members from both political parties opposed its mix of tax
increases and cuts in programs such as Social Security and
Medicare.
Vandergeld zal heus wel op z'n centen hebben gelet. Beetje jammer dat er een beetje lacherig over wordt gedaanquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Registeraccountant dus
Nou ik hoop dat ie niet te short zat het afgelopen jaar, anders hebben ze ledematen moeten afhakken.
Als ik het me goed kan herinneren zat er een fors bedrag in AEX PUT DEC 2010 320,00 .quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:43 schreef Arcee het volgende:
Ja, zijn voorspelde AEX-eindstand van 145 komt nu wel erg dichtbij.
Totaal geen last van.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Jeukt het bij jezelf nooit om toch maar weer eens een risky derivaatje op te pakken? Of zit het zo in je systeem gebakken dat je daar ver, ver, heel ver vandaan blijft.
En in welk geval betaalt die flink uit en in welk geval niet?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:50 schreef piepeloi55 het volgende:
Als ik het me goed kan herinneren zat er een fors bedrag in AEX PUT DEC 2010 320,00 .
Betaalt uit bij een AEX onder de 320 maar moet een bepaald aantal punten zitten om break even te draaien.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
En in welk geval betaalt die flink uit en in welk geval niet?
Nou ja, dat is gewoon het risico dat je loopt als je met grote stelligheid een voorspelling doet over een koers, vooral als het een extreme uitspraak is. Daar staat ook een enorme upside tegenover, want als je gelijk krijgt dan ben je de held. Zie het als een soort trade met hoog risico maar ook een hoge potentiele returnquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vandergeld zal heus wel op z'n centen hebben gelet. Beetje jammer dat er een beetje lacherig over wordt gedaan
Je ziet mij niet lachen hoor, maar zodra het zakie weer omlaag gaat, zien we hem (en anderen overigens) wel weer terug.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ja, dat is gewoon het risico dat je loopt als je met grote stelligheid een voorspelling doet over een koers, vooral als het een extreme uitspraak is. Daar staat ook een enorme upside tegenover, want als je gelijk krijgt dan ben je de held. Zie het als een soort trade met hoog risico maar ook een hoge potentiele return
Maar in principe ben ik het wel met je eens dat je niet moet lachen om mensen die hun nek durven uit te steken, zeker niet wanneer er een onderbouwd verhaal achter zit (het maakt niet uit of je het eens bent met de onderbouwing).
Ik denk dat de meeste wel inzagen dat in veel gevallen het gewoon een enorme toevalstreffer was/isquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ja, dat is gewoon het risico dat je loopt als je met grote stelligheid een voorspelling doet over een koers, vooral als het een extreme uitspraak is. Daar staat ook een enorme upside tegenover, want als je gelijk krijgt dan ben je de held. Zie het als een soort trade met hoog risico maar ook een hoge potentiele return
Zeker, vandergeld verdedigde in ieder geval zijn stelling continu op basis van elliotwaves etc. En ging relatief gedetailleerd op de kritieken in.quote:Maar in principe ben ik het wel met je eens dat je niet moet lachen om mensen die hun nek durven uit te steken, zeker niet wanneer er een onderbouwd verhaal achter zit (het maakt niet uit of je het eens bent met de onderbouwing).
"relative to peak employment" is nogal relevant hierquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:36 schreef SeLang het volgende:
O.a. deze crisis:
[ afbeelding ]
Note: unemployment benefits zijn al twee keer verlengd en waarschijnlijk komt daar nog een derde keer bij. Maar het is zeer onwaarschijnlijk dat er daarna nog een verlenging komt dus daarna zitten een hoop mensen zonder geld.
Dat klopt en hij schreef ook met een zeker enthousiasme. Maar zijn voorspellingen bleken meestal incorrect. Voor mijn gevoel (nooit uitgerekend) waren zijn voorspellingen zelfs zo beroerd dat je geld kon verdienen door op het omgekeerde advies in te zetten. Hij ging nooit achteraf in op zijn miskleunen, maar was al weer vol enthousiasme met zijn volgende voorspelling bezig. Dat wekte bij een aantal forum deelnemers irritatie, cynisme en lachlust up.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Zeker, vandergeld verdedigde in ieder geval zijn stelling continu op basis van elliotwaves etc. En ging relatief gedetailleerd op de kritieken in.![]()
ik begrijp iets niet. In '83 is de werklooshied in % hoger dan nu. Echter in absolute getallen de helft van nu. Is in 30 jaar tijd de beroepsbevolking dan verdubbeld? Dat lijkt me nogal fors,en niet geheel logisch, toch?quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:07 schreef SeLang het volgende:
Echt wel significant, zeker als je het ziet in het licht van de grote creditbubble die is opgeblazen vanaf de jaren '80.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Emancipatie, feminisme en GroenLinks!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat lijkt me nogal fors,en niet geheel logisch, toch?
Precies, het is de schuld van de linksenquote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Emancipatie, feminisme en GroenLinks!
maar gebaseerd op de statistieken hebben er dus iets van bijna twee maal zoveel mensen betaald werk vergeleken met de jaren '83.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Precies, het is de schuld van de linksen![]()
En al die wijven die zo nodig moeten werken in plaats van kinderen zogen.
Mensen die niet willen werken tellen niet mee in de werkloosheidsstatistieken.
Ook mensen die het definitief hebben opgegeven tellen niet meer mee in DIT werkloosheidscijfer. Die zitten wel in een ander cijfer dat dacht ik op 17% ofzo ligt.
Je vergeet dat consumptie en hypotheken nu ook gebaseerd zijn op 2 inkomens. Dat is één van de drijfveren geweest van de creditexpansie.quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
maar gebaseerd op de statistieken hebben er dus iets van bijna twee maal zoveel mensen betaald werk vergeleken met de jaren '83.
What crisis? Minder meer (aldus Ruding)
Wat een heldquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:03 schreef RobertKunath het volgende:
http://www.rtl.nl/xl/u/88ae287b-8e5e-4705-804b-70cdb6acb335
haha, rijmen kunnen ze wel bij rtlz
En niet te vergeten bijna 1 miljoen zzp'ers!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:49 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Emancipatie, feminisme en GroenLinks!
[Monotone stem]quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:27 schreef SeLang het volgende:
Ik lig elke keer weer dubbel als ik dit zie
Is het dezelfde gozer die deze viral heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
[Monotone stem]
Buy the fucking dip!
[/Monotone stem]
LOL
Die kerel klinkt als een slechte Marty McFly-imitatie.quote:
http://video.iex.nl/Beleg(...)-wordt-verkocht.aspxquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:03 schreef RobertKunath het volgende:
http://www.rtl.nl/xl/u/88ae287b-8e5e-4705-804b-70cdb6acb335
haha, rijmen kunnen ze wel bij rtlz
quote:Op zaterdag 4 december 2010 11:46 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Is het dezelfde gozer die deze viral heeft gemaakt?
source: http://www.telegraph.co.u(...)f-copper-on-LME.htmlquote:JP Morgan revealed as mystery trader that bought £1bn-worth of copper on LME
The American investment bank JP Morgan is the mystery trader that grabbed more than half the copper on the London Metal Exchange, The Daily Telegraph has learned.
The trade was described in the LME's daily update as 'between 50pc and 80pc' of the 350,000 tonnes of copper in reserves By Louise Armitstead and Rowena Mason 8:30AM GMT 04 Dec 2010
93 Comments
The $1.5bn (£1bn) trade was described in the LME's daily update as "between 50pc and 80pc" of the 350,000 tonnes in reserves. This pushed up the price for the immediate delivery of copper to $8,700 its highest level since the financial crisis in October 2008.
A high premium on the spot copper price normally reflects fear of a shortage of the metal, which is in hot demand across the world as a vital component in a mass of products from electrical gadgets to wiring.
A source close to the situation said that JP Morgan had bought the copper contracts, adding that amount is closer to the "lower portion of the range" disclosed by the LME.
source: http://www.nu.nl/economie(...)per-metaalbeurs.htmlquote:'JP Morgan koopt helft koper metaalbeurs'
Uitgegeven: 5 december 2010 10:48
Laatst gewijzigd: 5 december 2010 10:48
AMSTERDAM Zakenbank JP Morgan is onthuld als de mysterieuze handelaar die de helft van alle koper heeft gekocht op de Londen Metal Exchange. Dat weet de Sunday Telegraph dit weekend te melden.
De aankoop, met een waarde van anderhalf miljard dollar, heeft de prijs voor de directe levering van koper opgedreven tot 8.700 dollar. Dat is het hoogste niveau sinds de financiële crisis in oktober 2008. Zon hoge premie op de koperprijs reflecteert normaal gesproken een tekort aan het metaal, terwijl daar volgens kenners op dit moment geen aanwijzing voor is.
De Amerikaanse zakenbank wordt in verband gebracht met de deal, omdat het zelf op het punt staat een Exchange Traded Fund (ETF) in koper te introduceren. Een tracker is een soort computergedreven beleggingsfonds.
Vorige maand hebben diverse metaalhandelaren geschreven naar de Financial Services Authority (FSA), de Britse tegenhanger van de Autoriteit Financiële Markten.
Ze toonden zich bezorgd over de lancering van metaalfondsen van onder andere BlackRock, Goldman Sachs en Deutsche Bank, die zouden kunnen zorgen voor de volgende financiële zeepbel".
JP Morgan wilde niet reageren. Volgens de Londen Metal Exchange is de markt van koper prima in orde.
Ik vind het niet eens verkeerd. JPM neemt namelijk wel een initieel risico om het koper kwijt te kunnen bij ETF-klanten. Als er vervolgens geen langdurig speculatieve interesse is in koper (waarom zou je anders een ETF in een commodity kopen) dan blijft JPM gewoon met de gebakken peren zitten. In feite gebeurt dit al veel langer alleen wijkt men nu af van de gebruikelijke edelmetalen en wordt er meer gespeculeerd op industriele commodities. Ik wacht op de eerste bank die gaat speculeren op zoet water ofzo. Dan zijn de rapen helemaal gaar.quote:Op zondag 5 december 2010 11:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mooi toch van JPM, eerst de fysieke markt klem zetten, dan inbrengen in een ETF (winst binnen), en dan is het risico vervolgens voor de klanten....Wat zegt u? Frontrunning? Welnee
Speculatie heeft een nieuwe vorm aangenomen
in die zin dat in de USA al een ban op vergroting van funds/ETF's op natural gas afgekondigd was, omdat de speculatiepartijen zo groot waren dat de onderliggende 'werkelijke' markt compleet verstoort raakte, en de grootte van de posities een volstrekte verstoring van 'de werkelijke wereld' tot gevolg zou hebben.quote:Op zondag 5 december 2010 14:21 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Ik vind het niet eens verkeerd. JPM neemt namelijk wel een initieel risico om het koper kwijt te kunnen bij ETF-klanten. Als er vervolgens geen langdurig speculatieve interesse is in koper (waarom zou je anders een ETF in een commodity kopen) dan blijft JPM gewoon met de gebakken peren zitten. In feite gebeurt dit al veel langer alleen wijkt men nu af van de gebruikelijke edelmetalen en wordt er meer gespeculeerd op industriele commodities. Ik wacht op de eerste bank die gaat speculeren op zoet water ofzo. Dan zijn de rapen helemaal gaar.
Ik ben bang dat de centrale banken van de VS, Japan en de EU dat binnenkort niet gaan doen. Landen als India, China en Australië zijn er al wel mee bezig.quote:Op zondag 5 december 2010 17:25 schreef SeLang het volgende:
Mijn conclusie: het wordt tijd voor rente verhogingen zodat het oppotten van dode assets zoals commodities een hogere carry cost krijgt. Deze bubble is gedeeltelijk een gevolg van het feit dat er in echte beleggingen geen yield meer valt te halen. Als je gewoon een fatsoenlijk rendement kunt halen op echte inkomens genererende assets dan stopt niemand z'n geld meer in dode zooi.
tuurlijk, het net alsof VS, Japan en de EU in dezelfde positie als India, China of Oz zittenquote:Op zondag 5 december 2010 18:32 schreef flyguy het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de centrale banken van de VS, Japan en de EU dat binnenkort niet gaan doen. Landen als India, China en Australië zijn er al wel mee bezig.
Het beste zou natuurlijk gewoon een paar procenten er in één klap op gooien.
Beeld bij deze uitspraak. De stad Ordos in China, gebouwd voor ongeveer 1 miljoen mensen. Ik stel voor dat jullie zelf zien hoe druk het isquote:Op zondag 5 december 2010 12:05 schreef SeLang het volgende:
Een groot deel van het Chinees onroerend goed is leeg en blijft leeg omdat het alleen wordt gebouwd voor speculatie. Op het moment dat je het verhuurt daalt namelijk de prijs (in China wordt het dan als "tweedehands" gezien).
daar ben ik aardig in de buurt geweest, in Yulin. Een pefect leuk relaxt plaatsje trouwens, een aanrader, met mensen die drie rondjes om je heen rijden en je vragen wat je daar nou prcies doet als westerling.quote:Op zondag 5 december 2010 18:52 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Beeld bij deze uitspraak. De stad Ordos in China, gebouwd voor ongeveer 1 miljoen mensen. Ik stel voor dat jullie zelf zien hoe druk het is
Klinkt leuk! Ik wil zelf in de zomer ook nog een poosje langs in China. Ben er nog nooit geweest en wil het nu zelf wel eens met eigen ogen zien hoe de Chinezen het daar voor elkaar hebben wat betreft vastgoed en lege steden etc.quote:Op zondag 5 december 2010 19:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
daar ben ik aardig in de buurt geweest, in Yulin. Een pefect leuk relaxt plaatsje trouwens, een aanrader, met mensen die drie rondjes om je heen rijden en je vragen wat je daar nou prcies doet als westerling.Of die je spontaan de hand komen schudden en dan weer doorrijden. En mocht je op de nightmarket gaan eten, kip van de handeloze mevrouw is een volstrekte aanrader, en waarschijnlijk tref je een foto van mij en toenmalige vriendin met eigenaresse boven de foodstation aan
Met andere woorden: bij deze: reisdoel 2011: Ordos. Ik laat wel weten wat ik aantrofIk ga in ieder geval even in Yulin langs
Briljant hotel daar ook trouwens
/edit/ geheel offtopic trouwens
Het is enorme baloney dat de markten in het weekend dicht zijn. Je kunt in het weekend toch ook gewoon naar de supermarkt? Of naar een rommelmarkt om shit te kopen/verkopen.quote:Op zondag 5 december 2010 19:59 schreef Sokz het volgende:
Vindt het wel fijn zo. Kun je in 't weekend je week evalueren en je strategie voor de volgende week bepalen / preparen ..
Alhoewel ze de zaterdag/zondag wel mogen ruilen met een willekeurige schooldag in de week.
Je zit toch niet met een hartslag van 150 als je iets koopt en dan continu om de 15 minuten even refresht om te kijken of de positie goed loopt of niet?quote:Op zondag 5 december 2010 20:10 schreef Sokz het volgende:
Ja klopt, maar dit is voor mijn gezondheid wel goed. Als de markten open zijn moet ik er ook mee bezig zijn (info e.d.) en dan zou ik behoorlijk crazy gaan. (wat mn rendement uiteindelijk niet veel goeds zal doen).
Het is niet de vrees dat ik het verlies. Ben daar vrij nuchter onder .. vandaag verlies ik, morgen is het jackpot.quote:Op zondag 5 december 2010 20:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je zit toch niet met een hartslag van 150 als je iets koopt en dan continu om de 15 minuten even refresht om te kijken of de positie goed loopt of niet?
Probeer het dusdanig voor elkaar te krijgen dat op het moment je iets koopt en zo instelt dat je gewoon weg kunt lopen zonder ook maar ergens de vrees voor te hebben dat alles faliekant de mist ingaat.
Give it time en dan ben je daar ook wel vanafquote:Op zondag 5 december 2010 20:58 schreef Sokz het volgende:
[..]
Het is niet de vrees dat ik het verlies. Ben daar vrij nuchter onder .. vandaag verlies ik, morgen is het jackpot.
Heb gewoon de rare eigenschap om altijd op de hoogte te willen zijn. Het is waarschijnlijk zo dat ik harder baal van een misgelopen winst dan van echte verliezen.
Als een belegging afhangt van de spread (of het volume dus hoog is of niet) is het ook geen goede belegging geweest. Dat volume probleem in het weekend zie ik dus niet echt als een probleem.quote:En als we 's weekends opengaan, is dan het volume niet vééél lager (de 'big boys' hebben immers ook 'weekend/vrij')?
Volgens Jeremy Siegel is de maandag over de afgelopen 123 jaar zo negatief gebleken dat de DJIA nu op 68 miljoen zou moeten staan als die dag niet meegerekend zou worden.quote:Op zondag 5 december 2010 20:58 schreef Sokz het volgende:
En als we 's weekends opengaan, is dan het volume niet vééél lager (de 'big boys' hebben immers ook 'weekend/vrij')?
quote:Op zondag 5 december 2010 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Als een belegging afhangt van de spread (of het volume dus hoog is of niet) is het ook geen goede belegging geweest. Dat volume probleem in het weekend zie ik dus niet echt als een probleem.
Al Jazeera met een Aziatische presentatrice met Brits accent die bericht over China. Globalisatie ten topquote:Op zondag 5 december 2010 18:52 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Beeld bij deze uitspraak. De stad Ordos in China, gebouwd voor ongeveer 1 miljoen mensen. Ik stel voor dat jullie zelf zien hoe druk het is
Niets mis mee.quote:Op maandag 6 december 2010 12:33 schreef Sokz het volgende:
Wat een saaie kutdag weer vandaag. 4 trades resultaat = quitte.
Leuke items alhoewel ik denk dat goed leiderschap niets te maken heeft met de financiele crisis. Demagogen zoals Arnold Schwarzenegger weten namelijk een complete staat tot de afgrond te leiden en nog met een big smile het podium te verlaten zonder dat het volk hem tot het bot haat. Dit is namelijk het probleem met leiders, als het goed gaat is de leider verantwoordelijk en als het slecht gaat dan komt dat door de werknemers of de achterban. De parallel tussen leiderschap en management gaat imo niet op omdat het management wel wordt afgerekend op een slecht resultaat.quote:Op maandag 6 december 2010 01:06 schreef Arcee het volgende:
Leiders gezocht (NTR
Kijken de mensen hier naar deze serie? Is interessant voor de volgers hier, denk ik.
Voor de verandering heb ik ook maar weer eens een trade gedaan, maar wel een heul kleintje.quote:Op maandag 6 december 2010 12:33 schreef Sokz het volgende:
Wat een saaie kutdag weer vandaag. 4 trades resultaat = quitte.
Om hier nog even op terug te komenquote:Op zondag 5 december 2010 19:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klinkt leuk! Ik wil zelf in de zomer ook nog een poosje langs in China. Ben er nog nooit geweest en wil het nu zelf wel eens met eigen ogen zien hoe de Chinezen het daar voor elkaar hebben wat betreft vastgoed en lege steden etc.
Volledige artikel hier: http://www.reuters.com/article/idUSTRE6B50IP20101206?pageNumber=1quote:Bernanke: More Fed bond buys "certainly possible"
(Reuters) - The Federal Reserve could end up buying more than the $600 billion in U.S. government bonds it has committed to purchase if the economy fails to respond or unemployment stays too high, Fed Chairman Ben Bernanke said.
De deflatiedenkers gaan het nooit leren. Het dollargebaseerde internationale monetaire en financiële systeem loopt op zijn laatste benen. De dollar gaat het zeer lastig krijgen zijn positie als wereldreservemunt te handhaven.quote:Ze gaan het nooit leren:
Je kunt hier de uitzending terugzienquote:Op maandag 6 december 2010 13:06 schreef MuurStraat het volgende:
Ze gaan het nooit leren:
[..]
Volledige artikel hier: http://www.reuters.com/article/idUSTRE6B50IP20101206?pageNumber=1
Ik had één klein plusje en bij de andere drie vraten de transactiekosten mn rendement op.quote:Op maandag 6 december 2010 12:57 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Voor de verandering heb ik ook maar weer eens een trade gedaan, maar wel een heul kleintje.
Het rendement is goed, al is een goed rendement op weinig nog steeds niet veel. Helaas verkocht ik te vroeg, maar van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden.
Ik snap zonder meer je punt, maar als je ziet dat de 600 miljard al niet het gewenste effect had, hoeveel zou er dan nodig zijn? Het lijkt me een bodemloze put.quote:
Er is geen gewenst effect.quote:Ik snap zonder meer je punt, maar als je ziet dat de 600 miljard al niet het gewenste effect had, hoeveel zou er dan nodig zijn? Het lijkt me een bodemloze put.
Wisten ze dat vooraf niet dan?quote:Op maandag 6 december 2010 15:30 schreef Sokz het volgende:
Ik heb ook altijd bij ING gezeten tot 't moment dat ze erachter kwamen dat ik minderjarig was en daardoor ruim diekwart jaar niks heb kunnen handelen.
Ben nu bij Binck en 't is veel klantvriendelijker + Binck Pro is erg handig in gebruik.
Je denkt dus serieus dat jij en je goudvriendjes slimmer zijn dan de rest van de wereld en dat inflatie in dollars door niemand wordt opgemerkt behalve door de grondstoffenmarkt? Dat is nogal een hele openbaring.quote:Op maandag 6 december 2010 14:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
Totdat stijgende commodity-prijzen en goud de inflatie in de dollar gaan openbaren. Dan heeft Bernanke alsnog een probleem, maar is ie wel twee jaar (schat ik) verder. En als de euro dan nog bestaat - ik geef het een goede kans - is het alsnog over voor de huidige (wereldhandels- en reserve-) status van de dollar.
Goed, als je enkel ad hominem argumenten kan bedenken zegt dat genoeg over je mate van begrip.quote:Hij vind het overigens fijn als we op hem reageren, omdat hij dan middels repliek nog meer reclame kan maken voor dat forum.
Waarom moet je mijn goudvriendjes er bij halen? Goud is bovendien eerder een monetair metaal dan een grondstof, maar goed.quote:Je denkt dus serieus dat jij en je goudvriendjes slimmer zijn dan de rest van de wereld en dat inflatie in dollars door niemand wordt opgemerkt behalve door de grondstoffenmarkt? Dat is nogal een hele openbaring.
Het was een 'maas' in 't net. Geen idee, waarschijnlijk gaan ze er niet vanuit dat minderjarigen zich interesseren in de financiële wereld.quote:
Ja echt een uitzonderingsgeval. Ik denk trouwens niet dat je de lul was geweest als je zware verliezen had gedraait, omdat je wettelijk gezien niet mag handelen en ING daarop moet controleren. Of je moet natuurlijk fraude hebben gepleegd door een valse leeftijd aan te geven e.d.quote:Op maandag 6 december 2010 16:55 schreef Sokz het volgende:
Het was een 'maas' in 't net. Geen idee, waarschijnlijk gaan ze er niet vanuit dat minderjarigen zich interesseren in de financiële wereld.
Ergste vond ik niet eens 't stopzetten, maar het stopzetten zonder waarschuwing. Ik heb destijds zelf gebeld met de vraag waarom ik niets meer kon, wisten ze niet. kleine maand geleden kreeg ik dus bericht dat ik weer kon aan- en verkopen.
Maarja stel dat ik met Turbo's met een scherpe stoploss of Geschreven calls op expiratie zat, dan was ik mooi de lul.
Dit ontmaskert dat "forum" natuurlijk gelijk als een verkoopkanaal van Middelkoop.quote:Op maandag 6 december 2010 17:12 schreef Mendeljev het volgende:
De admins maken het me echter wel moeilijk omdat ze steeds posts van me deleten.
Op de lopende draad worden volgens mij praktisch nooit posts gedelete.quote:Dit ontmaskert dat "forum" natuurlijk gelijk als een verkoopkanaal van Middelkoop.
Ik vind dat er toch een scherpe visie ten toon wordt gespreid, en veel geposte links worden wel besproken. Tegengas - mits inhoudelijk gebracht - wordt altijd gewaardeerd hoor. Of het iemand aanstaat of niet, moet men uiteraard zelf bepalen.quote:Er is geen discussie, alleen een incrowd die elkaar stroop om de mond smeert. En zelfs dat doen ze niet goed. Meestal worden er alleen maar links neergepleurd.
Kijk eens bij Freestockcharts.quote:Op maandag 6 december 2010 17:42 schreef Sokz het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee waar ik gratis realtime streaming chartdata kan vinden?
Iets als: http://premium.swissquote(...)ts/atools/index.jsp? alleen dan realtime (deze loopt kwartier achter)
Iets als CharNet bedoel ik dus .. alleen dan gratis/goedkoper.
Iedereen die vast is op China moet die (lange) link even lezen.quote:The Royal Bank of Scotland has advised clients to take out protection against the risk of a sovereign default by China as one of its top trade trades for 2011.
http://www.telegraph.co.u(...)inflation-bites.html
Die rol maken ze nu dan ook enigzins waar. Schulden zijn sowieso niet de drijfveer van de economie, althans, dat zou je uit de huidige schuldencrisis kunnen afleiden.quote:En die huishoudens zouden de drijfveer van de economie moeten zijn...
Er wordt inderdaad een zeer scherpe visie tentoongesteld. Dit blijkt uit de reacties op mijn topic:quote:Op maandag 6 december 2010 17:43 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik vind dat er toch een scherpe visie ten toon wordt gespreid, en veel geposte links worden wel besproken. Tegengas - mits inhoudelijk gebracht - wordt altijd gewaardeerd hoor. Of het iemand aanstaat of niet, moet men uiteraard zelf bepalen.
@GoudIsNep
Het 'lopende draadje' is overigens deze: http://forum.goud.com/de-(...)oorbij-new-post.html
quote:Er heeft weer eens een nieuwe poster een thread geopend waarin een nietszeggend grafiekje staat, waarmee hij allemaal nietszeggende dingen aantoont.
ho, ho, ho, ho ..... mijn buikje schudt van het lachen ........ho, ho, ho, ho
Goud is een SLECHTE investering
quote:Die man snapt er geen reed van (ik heb me hier eerder nog niet zo uitgedrukt)
Ik vind dat soort grafieken wel zooooooooooooooo dom en zooooooooooooooo nietszeggend en de begeleidende commentaren kloppen ook voor geen meter.
Ik zie graag contraire goudmeningen, er lopen op IEX een paar rond die echt iets zinnigs contrairs over goud te melden hebben en daar kan ik wat mee.
Maar dit soort stompzinnige grafieken worden alleen bij de FED gemaakt .......
sorry ......
Ik ben overtuigd. Het niveau ligt duidelijk erg hoog!quote:Wat moet een mens nu aanvangen met een grafiek van 140 jaar,is dit nog serieus?
De echte manipulatie vind natuurlijk plaats op de goudforums waar kritieke posts worden verwijderdquote:Op maandag 6 december 2010 17:58 schreef Blandigan het volgende:
CPI's kloppen altijd en worden nooit gemanipuleerd, las ik zojuist weer.
Dus de inflatie van China van 4% klopt en er is geen probleem.
Ik kan deze toon zelf ook niet toejuigen, maar moet er wel bij aangeven dat het niet het gangbare niveau is.quote:De toon spreekt al boekdelen![]()
Welke van de vele clones bedoel je? De meeste mensen hier hebben zoveel alterego's, dat ze geeneens zouden kunnen handelen naar de mening die ze ventileren. Gij, Brutus?quote:Op maandag 6 december 2010 19:10 schreef Blandigan het volgende:
Er zijn maar weinig mensen op dit forum die handelen naar de mening die ze ventileren.
Nee, alle markten concurreren met elkaar. Er zijn ook perioden waarin aandelen overgwaardeerd zijn en lage rendementen vertegenwoordigen zoals nu het geval is. Ik propageer geen glasharde toekomstvisie om enkel en alleen in aandelen te investeren maar schets het contrast van de winstverwachting van aandelen met goud. Het verschil in rendement is gigantisch. Ik handel volledig naar wat mijn posts vertellen. Op het moment zit ik 100% in cash en het plan is om 100% in aandelen te zitten. Als er echter een bod komt om voor een hoger rendement en lager risico ergens anders in te stappen dan doe ik dat natuurlijk.quote:Op maandag 6 december 2010 19:06 schreef GoudIsEcht het volgende:
@Mendeljev
Toch vraag ik me af of jij ook volgens je 'spijkerharde' grafiek bent geinvesteerd.
Met daarbij de aantekening dat je dan niet kunt switchen tussen cash of aandelen, of obligaties.
Gewoon aandelen aanhouden is het enige wat je dan kan doen.
Ben je daarmee akkoord?
Zo niet, dan stel je eigenlijk dat het per moment kan verschillen en de grafiek dus een relatief beperkte waarde heeft.
Nietwaar?
Voel je je aangesproken?quote:Op maandag 6 december 2010 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Welke van de vele clones bedoel je? De meeste mensen hier hebben zoveel alterego's, dat ze geeneens zouden kunnen handelen naar de mening die ze ventileren. Gij, Brutus?
Jouw plaatje, met je verhaal dat goud zoveel slechter dan aandelen is, laat cash als de verreweg slechtste belegging van allen zien.quote:Nee, alle markten concurreren met elkaar. Er zijn ook perioden waarin aandelen overgwaardeerd zijn en lage rendementen vertegenwoordigen zoals nu het geval is. Ik propageer geen glasharde toekomstvisie om enkel en alleen in aandelen te investeren maar schets het contrast van de winstverwachting van aandelen met goud. Het verschil in rendement is gigantisch. Ik handel volledig naar wat mijn posts vertellen. Op het moment zit ik 100% in cash en het plan is om 100% in aandelen te zitten. Als er echter een bod komt om voor een hoger rendement en lager risico ergens anders in te stappen dan doe ik dat natuurlijk.
Wat voor een 'bod' zou dat moeten zijn, en van wie?quote:Als er echter een bod komt om voor een hoger rendement en lager risico ergens anders in te stappen dan doe ik dat natuurlijk.
Ik ga jou ook op mijn ignore lijst zetten.quote:Op maandag 6 december 2010 19:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nee, niet in het minst. Jij wel?
deja vu. welkom terug trouwensquote:Op maandag 6 december 2010 19:28 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik ga jou ook op mijn ignore lijst zetten.
Beter voor mijn gemoedsrust.
Ik zie ook niet echt waarom papier in die situatie zo geweldig zou zijn. Maar goed, de rest van de discussie kan op dat andere forum. Quote hierboven was van de lopende draad.quote:Eerder omschreef een andere forumlid (Flore) het kopen van goud kernachtig als "shorten op het systeem". Zo bezien staat het kopen van goud gelijk aan een motie van wantrouwen richting papieren waarden. Een wantrouwen dat klaarblijkelijk zo groot is dat aan het bezit van goud meer waarde wordt toegekend dan aan het bezit van fiatgeld nu of claims op fiatgeld (aandelen, obligatie etc) in de toekomst." Op dit moment is goud niet duur, papier is overgewaardeerd en niet zo'n beetje ook" hoor je ze denken. Heliben lijkt ze gelijk te geven want de waardering van papieren claims op welvaart kan op dit moment alleen nog maar op peil gehouden worden door het weglekkende vertrouwen er in te vervangen door het in omloop brengen van ...... nog meer van die claims. Gelukkig komt alles over 140 jaar weer goed. Dat dan weer wel.
Dat weet ik dus niet en het is ook een hypotetische aanname voor het geval dat. Ik schets alleen dat mijn plan niet enkel gefixeerd is op aandelen maar alle mogelijkheden binnen beschouwing neemt. Risico en rendement zijn dan de enige criteria met als extra voetnoot de belastbaarheid van het rendement.quote:Op maandag 6 december 2010 19:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
Wat voor een 'bod' zou dat moeten zijn, en van wie?
Deze post is zo dom dat ik er niet verder op in ga.quote:En welke argumenten accepteer je dan? Alleen grafieken van de afgelopen 140 jaar?
Ik heb niets met banken te maken.quote:Dan krijg je het nog lastig met de banken, want die moeten tegenwoordig allemaal opmerkingen maken over rendementen uit het verleden en garanties voor de toekomst.
Dit plaatje is al jaren een onderwerp van discussie op FOK. Dat jij het niet kan doorgronden is niet mijn probleem. Er zijn vele discussietopics over geschreven met uitstekende argumenten. Als je wat verder kijkt dan je neus lang is dan kun je er nog wat van opsteken.quote:Volgens mij was dat plaatje van je gewoon iets wat je zo snel kon vinden om een contraire positie te 'onderbouwen' en zo reactie uit te lokken. Zo te zien is dat prima gelukt, en niet eens zo heel belabberd. Maar daarmee houdt de argumentatiewaarde ervan denk ik ook wel een beetje op, of niet
Je kwam er zelf mee af dat die grafiek zo overtuigend zou zijn.quote:Deze post is zo dom dat ik er niet verder op in ga.
Dat ik dat niet kan doorgronden is niemands probleem wat mij betreft.quote:Dit plaatje is al jaren een onderwerp van discussie op FOK. Dat jij het niet kan doorgronden is niet mijn probleem. Er zijn vele discussietopics over geschreven met uitstekende argumenten. Als je wat verder kijkt dan je neus lang is dan kun je er nog wat van opsteken.
Je vraagt niet naar de geldigheid van de grafiek. Die kun je namelijk op basis van wetenschappelijke papers verifieren maar naar mijn argumenten om in andere markten te stappen. Je stelt daarbij dat mijn enige bron van informatie alleen oude grafieken zouden zijn. Dat is dus dom want je streeft je vraag voorbij.quote:Op maandag 6 december 2010 19:37 schreef GoudIsEcht het volgende:
Je kwam er zelf mee af dat die grafiek zo overtuigend zou zijn.
Vervolgens lachen mensen je daarom uit, en nu vind je mij dom als ik je wijs op die allesovertreffende geldigheid van je grafiek.
\
Pardon? De grafiek wordt gebruikt om het contrast van aandelen met goud te schetsen. Leer lezen!quote:Al met al zijn we het dan toch beide eens dat die grafiek eigenlijk niet zoveel zegt, omdat er veel andere argumenten spelen.
Als dat mijn woorden zijn zie ik graag mijn citaat.quote:Om jou woorden te gebruiken: "wie alleen naar die grafiek kijkt is zo dom dat we er verder niet op hoeven in te gaan".
Toch ben je verbaasd als anderen dezelfde conclusie trekken. Dan begin je over 'de toon'.
Goed, ik had je post anders geinterpreteerd. Excuus. Ik zal je mijn interpretatie even uitleggen.quote:Als dat mijn woorden zijn zie ik graag mijn citaat.
Daar hebben we het dus over een investeringsvraagstuk dat speelt in het heden. Jij komt daarvoor met plaatje over de historische ontwikkelingen aan. Dat is een zeer beperkt argument voor een vraagstuk waarvoor de huidige stand van zaken van belang is (althans, volgens mij).quote:Waarom zou men investeren in een metaal dat GELD kost om te BEWAREN zonder dat je een potentiele winst als verwachting hebt? Bij aandelen krijg je tenminste nog geld om ze aan te houden en hebben een POSITIEVE return. Over de afgelopen 140 jaar had je met aandelen een positief reel rendement van ongeveer 6.5% behaald kunnen hebben. Bij goud zou dat rendement bedroevend slecht geweest zijn. Zie plaatje:
Waarop jij antwoorddequote:En welke argumenten accepteer je dan? Alleen grafieken van de afgelopen 140 jaar?
Daarmee gaf je zelf aan dat dus niet enkel op je historische grafiek moeten varen bij het beanwoorden van een investeringsvraagstuk in het heden.quote:Deze post is zo dom dat ik er niet verder op in ga.
Het was immers een domme vraag of je als argument alleen historische grafieken wou zien.quote:"wie alleen naar die grafiek kijkt is zo dom dat we er verder niet op hoeven in te gaan".
Aandelen zijn in 140 jaar 10.000 keer over de kop gegaan en goud maar 7 keer. Als dat niet al te belangrijk is dan heb je absoluut gelijk! Daarnaast kost goud geld om aan te houden. Voor je baas (Willem Middelkoop) is dit natuurlijk fantastisch want die blijft maar cashen maar voor de gemiddelde goudbelegger is dit natuurlijk funest voor het rendement.quote:Op maandag 6 december 2010 20:08 schreef GoudIsEcht het volgende:
Zoals de huidige situatie en de verwachting die we op basis daarvan maken. daarin kan de grafiek een rol spelen, maar al te belangrijk hoeft die niet te zijn.
De ECB heeft tussen 3 en 5 december voor bijna 2 miljard aan bonds gekocht, en geeft aan dat ze er mee doorgaan.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:11 schreef Blandigan het volgende:
Hij zei wel dat hij op korte termijn bonds blijft kopen.
ECB's Trichet says overwhelming majority in favour of bond buying programme
ECB's Trichet says non standard measures are temporary
ECB's Trichet, asked on whether bond programme is temporary, says have to be commensurate to what happens on monetary policy transmission channels
ECB's Trichet says we'll continue to be permanently alert
ECB's Trichet says extending full allotment is appropriate
ECB's Trichet says bond buying programme is on going
ECB's Trichet says we will continue to sterlise bond buys
Dat is mijn baas niet (heb ik vaker gezegd) en het rendement uit het verleden is voor deze crisissituatie van ondergeschikt belang.quote:Aandelen zijn in 140 jaar 10.000 keer over de kop gegaan en goud maar 7 keer. Als dat niet al te belangrijk is dan heb je absoluut gelijk! Daarnaast kost goud geld om aan te houden. Voor je baas (Willem Middelkoop) is dit natuurlijk fantastisch want die blijft maar cashen maar voor de gemiddelde goudbelegger is dit natuurlijk funest voor het rendement.
Of je reageert of niet, ik kom er toch nog even op terug.quote:Aandelen zijn in 140 jaar 10.000 keer over de kop gegaan en goud maar 7 keer. Als dat niet al te belangrijk is dan heb je absoluut gelijk!
Ik kan wel inloggen maar niet posten, eerder wel een kritisch geluid laten horen. Dan zou ik toch ook niet kunnen inloggen?quote:Op maandag 6 december 2010 21:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
pasop he, voor je het weet registreren zich goudisnep 3 t/m schier oneindig
Misschien vertrouwt de moderator het niet dat er ineens twee goudisneps aankomen... misschien vertrouwt hij het niet in algemene zin. Volgens mij wordt er verder geen censuur gepleegd, maar als dat wel gebeurt zo me dat erg tegenvallen.quote:Volgens mij heeft je forum mijn account geblokkeerd, ik kan namelijk wel nog inloggen maar niets meer posten. Mijn naam is goudisnep2 . Censuur!!
Nee, jij verziekt hier het forum met je halfbakken argumenten de hele tijd.quote:Het is trouwens wel triest dat zon paar goudbugs dit hele forum weten te verzieken.
Ik had samen met mendeljev een paar kritische en goedbeargumenteerde geluiden laten horen en was van plan te reageren op enkel reacties. Ook kan een moderator zien dat goudisnep en mijn account goudisnep2 een andere ip hebben. Er is ook geen onzin geplaatst. Pure censuur als je het mij vraagt.quote:Op maandag 6 december 2010 21:44 schreef GoudIsEcht het volgende:
Misschien vertrouwt de moderator het niet dat er ineens twee goudisneps aankomen... misschien vertrouwt hij het niet in algemene zin. Volgens mij wordt er verder geen censuur gepleegd, maar als dat wel gebeurt zo me dat erg tegenvallen.
Maar goed, die andere account doet het wel? Is het een probleem om daaronder te posten dan? Of was je toch al niet van plan serieus te komen praten (in dat geval zou ik de moderator niet helemaal ongelijk geven ..)?
Gelijk heb je ik ga er ook niet verder op in, wou alleen eventjes mededelen dat er mogelijk aan censuur word gedaan op een dergelijk forum. Eerder had mendeljev er last van, niet geheel onbelangrijk als je weet van wie het forum is!quote:Op maandag 6 december 2010 21:48 schreef Sokz het volgende:
Jullie verpesten allemaal dit topic door er zo lang over door te drammen. Rot gewoon op en ga terug naar Goud #7 en ga daar verder discussiëren.
GoudIsEcht is de moderator op het goudforum genaamd Martijn. Toen LXIV op 19:42 het plaatje van de AMX postte, postte Martijn hetzelfde plaatje binnen 10 minuten op hun eigen slowchat.quote:Op maandag 6 december 2010 21:38 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik kan wel inloggen maar niet posten, eerder wel een kritisch geluid laten horen. Dan zou ik toch ook niet kunnen inloggen?
Ik ga hierover trouwens morgen een aantal media over berichten, aan hun de taak of ze het oppakken of niet.quote:Op maandag 6 december 2010 22:04 schreef Mendeljev het volgende:
GoudIsEcht is de moderator op het goudforum genaamd Martijn. Toen LXIV op 19:42 het plaatje van de AMX postte, postte Martijn hetzelfde plaatje binnen 10 minuten op hun eigen slowchat.
Maar goed, ik ben dus ook gebanned. Tot zover de welwillendheid van Middelkoop en kornuiten. Opmerkelijk want jij en ik hebben enkel met een kritische noot gepost zonder onredelijk te zijn. We weten in elk geval hoe de vork in de steel zit.
Midcap en ook smallcap presteren over het algemeen beter dan de big caps. Als je bijvoorbeeld de jaarlijkse returns op de Russell 2000 naast die van de dow zet dan doen de kleintjes het constant beter.quote:Op maandag 6 december 2010 19:42 schreef LXIV het volgende:
Even voor de statistieken: Nog naar de midcap gekeken de afgelopen tijd?
[ afbeelding ]
Als de AEX de koers van de midcap gevolgd had vanuit de bodem, dan zaten we nu al weer ruim boven crisisniveau!
Vandaag gesloten op 612!
gelukkig denk Bolkesteijn er nog even over naquote:Op maandag 6 december 2010 21:44 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Misschien vertrouwt de moderator het niet dat er ineens twee goudisneps aankomen... misschien vertrouwt hij het niet in algemene zin. Volgens mij wordt er verder geen censuur gepleegd, maar als dat wel gebeurt zo me dat erg tegenvallen.
Maar goed, die andere account doet het wel? Is het een probleem om daaronder te posten dan? Of was je toch al niet van plan serieus te komen praten (in dat geval zou ik de moderator niet helemaal ongelijk geven ..)?
Dat zagen we in 2003 toen Saddam olie in euro's wou gaan verhandelen inderdaad.quote:De Dollar wordt natuurlijk wel gedekt door het grootste leger ter wereld
Onzin. Er zit een visie achter die beargumenteerd is. Dat valt van veel paper bugs niet te zeggen. Die geloven soms nog in een volledig vrije markt die altijd 'zijn werk' doet. Zelfs na deze crisis en het vele overheidsingrijpen blijven ze dat roepen. Los daarvan hebben goudverkopers - als we dan zo nodig naar historische grafieken moeten kijken - al tien jaar het gelijk aan hun zijde wat prijsvorming betreft.quote:Och, 't zijn net een stel stofzuigerverkopers, die goldbugs. Koop mijn stofzuiger! Nu met bubbelvrij keurmerk, de fiscus weet ervan!
Met CFDs? Dan heb je goede actie gehad vandaag. Was een lekkere achtbaan rit!quote:Op maandag 6 december 2010 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:
Fuck gold, ik heb zelf zilver en dat heeft het de laatste tijd stukken beter gedaan!
Ik zit sinds begin November long op zilver. Niet op een CFD maar op een turbo.quote:Op maandag 6 december 2010 22:41 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Met CFDs? Dan heb je goede actie gehad vandaag. Was een lekkere achtbaan rit!
Wordt daar dividend ook in meegenomen?quote:Op maandag 6 december 2010 22:19 schreef flyguy het volgende:
[..]
Midcap en ook smallcap presteren over het algemeen beter dan de big caps. Als je bijvoorbeeld de jaarlijkse returns op de Russell 2000 naast die van de dow zet dan doen de kleintjes het constant beter.
Dat antwoord hou je nog van mij tegoed. Maar dat moet van de laatste jaren ook wel tegen elkaar af te zetten zijn met ETF's op beide indices.quote:Op maandag 6 december 2010 23:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Wordt daar dividend ook in meegenomen?
Hoezo? Dit laat alleen maar zien dat marktstimulaties door de FED steeds inefficiënter worden. Dus of nog harder pompen of verzuipen. Bij verzuipen van de equity-markt zullen ook andere assets meegezogen worden. Denk bijvoorbeeld aan real estate trusts gekoppeld aan houtfutures of een ArcellorMittal en de staalmarkt, etc. Daar zorgen de bots ook wel voor.quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:59 schreef superpiet het volgende:
[ afbeelding ]
Koop NU goud! (en zilver)
Mijn zilvermijnen staan bijna allemaal op 100%+quote:Op maandag 6 december 2010 23:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit sinds begin November long op zilver. Niet op een CFD maar op een turbo.
Lijkt me een goede verklaring. Door zo te bieden kunnen de computertraders immers de prijs sturen. Soms zie je per miliseconde nog veel heftiger dingen gebeuren; boden die mijlenver van de werkelijke koers afliggen maar hem wel kunnen beïnvloeden. Zie je uiteindelijk niets meer van terug, maar het gebeurt wel.quote:Waarom zie je soms bij aandelen dat er transacties tussen zitten van één of twee stuks? Puur om de prijs te drukken danwel te pushen?
Er zal er hier en daar wel een tussen zitten. Of ergens een positie die gesloten werd en nog wat restanten had. Maar de computertraders zou ik ook niet onderschatten, al zijn de volgens mij vooral actief op de grotere indices.quote:Hobbyisten met een klein budget?
Wat heeft dat met goud te maken?quote:Hoezo? Dit laat alleen maar zien dat marktstimulaties door de FED steeds inefficiënter worden. Dus of nog harder pompen of verzuipen. Bij verzuipen van de equity-markt zullen ook andere assets meegezogen worden. Denk bijvoorbeeld aan real estate trusts gekoppeld aan houtfutures of een ArcellorMittal en de staalmarkt, etc. Daar zorgen de bots ook wel voor.
En door de koppeling van jewelry, mining en electronica-firms aan edelmetalen zullen die, als het klapt, net zo hard meegaan.
Dat zou je ook van productenten van reddingsvesten of slotenmakers kunnen zeggen. Natuurlijk zou je liever zien dat ze niet nodig zijn en dat men onzinkbare schepen produceert en er geen inbrekers zijn. Maar die zijn er nou eenmaal, en het lijkt me onterecht de slotenmaker de schuld van inbrekers te geven.quote:Tevens is het nog altijd een beetje cru, dat je met de onzekerheid en problemen van anderen geld verdiend.![]()
Dus omdat ik een link heb staan is het enige wat ik doe reclame maken.quote:Het kan in bepaalde gevallen echter wel moreel verwerpelijk zijn, iets waar Virgil denk ik op doelde.
Met die verwerpelijkheid ben ik het eens. Met je halfzachte verwijzing naar mijn persoon niet. Ik heb hierboven voor haters als jij er maar expliciet bij gezet dat ik mijn stellingen beargumenteer en daar de tijd voor neem. Misschien valt het je dan ook een keer op.quote:Als je echt gelooft dat goud de toekomstige redding van je financiele positie gaat worden dan natuurlijk niet. Ik doelde meer op mensen die goud promoten puur en alleen om er dikke winsten mee te maken en het totaal niet boeit wat de klant/particulier overkomt in de toekomst. Dat is moreel verwerpelijk en in sommige gevallen zelfs strafbaar. Een mooi voorbeeld van die 'uitbuiting van onwetende' daarvan zijn de praktijken van goldline in Amerika. Die goud en vooral gouden munten veel te duur verkopen en veel te goedkoop inkopen. Ik kan ook Nederlandse voorbeelden aangeven, maar ben niet van plan op de persoon te spelen.
Beetje oppoetsen voor het eind van het jaar? Er moet natuurlijk verkocht worden dat de maatregelen gewerkt hebben en de overheids- en bankenboys in controle zijn.quote:Ijslandse economie groeit, DAX boven 7.000 punten, stijging AEX zet door, en futures VS dik in de plus; wordt nog een aardige decembermaand zo![]()
Dat heeft alles met elkaar te maken. Praktisch elke asset is tegenwoordig met bots aan elkaar gelinkt waardoor als er equity x in waarde daalt, ook commodity y daalt. Dit gebeurd overigens niet door CB's, maar door allerlei grote HF's en wat andere spelers.quote:Op dinsdag 7 december 2010 09:52 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat heeft dat met goud te maken?
Mensen zien monetaire waarde in goud. Bij een Fed die nog harder de markt probeert te 'steunen' met nieuw geld wordt papier toch niet betrouwbaarder? Dan gaan er toch juist meer mensen naar goud kijken?
Dat beetje electronica en sieraden zal op een dergelijke psychologische shift niet zoveel uitmaken. Je meent toch niet werkelijk dat alle goudkopers enkel naar vraag en aanbod uit die markten kijken?
In dat geval zouden centrale banken ook speler op de electronica- en sieradenmarkt zijn. Indirect misschien wel, maar dat het hun hoofddoel is vind ik toch wel heel vergezocht.
Je brengt het als een feit maar het is niet meer dan een aanname of een stelling. De oplopende goudprijs van de laatste tien jaar zou anders kunnen wijzen, en ik meen dat goud wel degelijk een monetaire waarde aan het hervinden is. Dat perspectief lijkt overigens bevestigd te worden door het vergroten van de goudreserves door oa China, India, Rusland en Saudi-Arabië.quote:Dat mensen monetaire waarde zien in goud is hun probleem want dat bestaat al lang niet meer en zal zeer waarschijnlijk niet meer komen.
Dat is zeker correct: als de Fed geld bijdrukt komt er meer geld. En goud kan niet bijgedrukt worden. Wat er onder zo'n scenario kan gaan spelen is dat mensen goud gaan herwaarderen. Hier op het forum vind je bijvoorbeeld redelijk wat mensen die alleen maar kunnen roepen dat goud waardeloos is en in een bubbel zit. Dat moeten ze natuurlijk zelf weten, en wie weet hebben ze gelijk, maar stel dat de prijs nog verder oploopt en de Fed doorgaat met geld drukken. Wellicht vinden de paperbugs hun spaarcentjes dan toch ook niet meer zo geweldig en willen ze ook goud. Dan krijg je een perceptie-verandering met een herwaardering van goud tot gevolg. En verandering die wat mij betreft al tien jaar loopt op de achtergrond.quote:Als de FED of iemand anders gaat bijdrukken zegt dat alleen dat er meer geld is en dus devaluatie. En het enige wat er van goud gezegd kan worden is: het is inflatie-bestendig.
Deze standaardriedel is niet zo doordacht als je van een opmerking die zo vaak nagepraat wordt zou verwachten. Ik zal je ook uitleggen waarom. Heb je wel eens een stapel papiergeld in een schoenendoos gestopt en het na een jaar opnieuw geteld om het rendement te bepalen? Rente krijg je omdat je je centen uitleent aan een bank. Een spaarrekening is eigenlijk een lening aan de bank; met het risico dat je je centjes niet terugkrijgt zoals dat er bij iedere lening is. Vraag het maar eens aan een DSB-spaardert.quote:Maar het kan niet renderen. Je kan enkel op de prijs speculeren.
Er gaat ook helemaal geen goudstandaard komen. Goud gaat een los waarde-asset worden met een monetaire aard. Daarom is het nu ook uit het commodity-verdomhoekje aan het komen. Dat commodity-stempel was handig om de prijs laag te houden en sparen te voorkomen. Commodities verkoop je immers om je winst 'te verzilveren', die bewaar je niet oneindig - zoals centrale banken dat met goud dus wel doen. En steeds meer - zij het nog steeds weinig - particulieren ook. De ECB boekt goud ook tegen marktwaarde als losse reserve-asset naast bijvoorbeeld dollars (en Amerikaanse schuldpapier dat in dollars genoteerd is). Zo verwacht ik dat steeds meer mensen hun vermogen liever opslaan in goud - dat schuldenvrij is - dan op een spaarrekening in de systemische schuld orgie die we een financieel systeem noemen.quote:Mocht papiergeld verdwijnen, dan is een herintroductie van een gouden standaard alsnog onwaarschijnlijk. Een reset met enkel elektronisch geld zou logischer zijn of als er dan toch een koppeling met een commodity zou komen, dan is het veel praktischer dat die komt met crude of natural gas. (Want in feite zijn die op dit moment ook al zo belangrijk voor een valuta als de dollar)
Klopt, China koopt ook andere commodities en inderdaad om de reden die je stelt. Maar ik heb het vermoeden dat ze goud wel degelijk als monetaire waarde zien. De verhouding met de dollarreserves zou dan wat kunnen zeggen over de verdere waardeontwikkeling van beide...quote:Een land als China koopt het deels als reserve want een kilo goud zal over het algemeen altijd meer waard zijn dan een kilo geld en dus is het makkelijker te beheren, aan de andere kant koopt China het ook gewoon als commodity. Maar in dat licht staat het in geen verhouding tot andere commodities of bijvoorbeeld Amerikaans staatspapier.
Of C) ze horen bij de Amerikaanse incrowd die de dollar verdedigd en de euro graag zien klappen en D) er is helemaal niet zoveel fysiek goud beschikbaar dat al die grote jongens het gelijktijdig kunnen kopen. Voel je vrij om te geloven dat alles in het Westen netjes gereguleerd wordt, er geen corruptie bestaat en jongens als Soros in een goed gereguleerde, vrije markt naar eigen inzicht handelen en verder geen links hebben met bepaalde krachten achter 'het establishment'. Ik heb daar zelf een andere kijk op en meen in Soros' acties wat anders te zien, maar misschien wordt het wat uitgebreid dat hier allemaal te bespreken. Wat mij betreft houden we het op een meningsverschil.quote:Maar voor iedereen die in goud zit of in goud wil kijk eens wat de grote jongens als Soros doen: die kopen geen(/beperkt) fysiek goud of futures, maar zitten massaal in ETF's en genoteerde mijn-bedrijven. Dus A) ze willen helemaal geen goud, het is maar een asset waar ze een ritje op maken en B) ze hebben al lang exit-strategieën bepaald, want ETF's en aandelen zijn veel sneller te dumpen.
De rentes van Spanje, Ierland, Portugal, Belgie etc stijgen weer. Ik denk dat we weer een daling krijgen net zoals vorige week.quote:Op dinsdag 7 december 2010 12:35 schreef Dalliance het volgende:
Ijslandse economie groeit, DAX boven 7.000 punten, stijging AEX zet door, en futures VS dik in de plus; wordt nog een aardige decembermaand zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |