Hier ben ik het helemaal mee eens. Er wordt net gedaan alsof we het over de gevolgen van een kernoorlog hebben waarbij er geen steen op de andere meer staat. Maar alle "echte" dingen zoals huizen, auto's, fabrieken etc bestaan gewoon nog. In feite veranderen alleen de eigendomstitels.quote:Op woensdag 1 december 2010 08:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Twee wereldoorlogen, diverse natuurrampen, Ronald Reagan aan de knoppen, we hebben het allemaal overleeft. Wedden dat we dat schuiven met papiertjes ook gaan overleven, en dat de haard nog steeds brandt? Het is m.i. wel goed om dat in het achterhoofd te houden, ongeacht dat deze moves in de financiele werled op individueel niveau grote impact kunnen hebben. Maar het is ook geen armageddon.....
Je hebt je shorts verkocht mag in hopen?quote:Op woensdag 1 december 2010 10:01 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Gister mijn aandelen verkocht en wacht nu tot Portugal en Spanje aan de beurt zijn. Daarna ga ik weer kopen.
Ik zie de hand van de ECBquote:Op woensdag 1 december 2010 13:41 schreef flyguy het volgende:
Overigens leuk detail: de rente op de bonds van sterke landen stijgt op dit moment en Italië, Spanje en Griekenland blijven gelijk of dalen.
European Central Bank readying to buy more European government debtquote:Op woensdag 1 december 2010 14:19 schreef SeLang het volgende:
De enige die het echt kan backstoppen is de ECB. En die probeert de markt nu te steunen met retoriek en dreigen meer bonds op te kopen.
Waar ikzelf benieuwd naar ben is wie de Milken wordt van de tienerjaren van de 21ste eeuw. De ECB helpt met de bail-outs in elk geval flink mee met het scheppen van junkbonds. En elke bail-out is hetzelfde als een derivaat dat junkbonds koppelt aan topbonds als Duitse of Nederlandse. Dat gaat nog leuk wordenquote:Op woensdag 1 december 2010 14:19 schreef SeLang het volgende:
Het gaan nog interessante tijden worden.
Griekenland en Ierland zijn domweg insolvent en Portugal waarschijnlijk ook. Je kunt op de achterkant van een sigarendoosje uitrekenen dat ze nooit genoeg groei kunnen realiseren om hier uit te komen zonder een herstructurering van de schuld. En de EU weet dat best want die zijn ook niet achterlijk.
Als je ziet wat er vorig weekend is overeengekomen dan zie je ook dat er gewoon op een gecontroleerde default wordt aangestuurd maar dan pas vanaf 2013 zodat banken de tijd hebben om zich daarop voor te bereiden. Natuurlijk herstelt dat niet de rust bij obligatiebeleggers want het is duidelijk dat iemand vroeg of laat een haircut krijgt. De vraag is alleen hoeveel en wanneer precies. Het resultaat is dat de hoge yields blijven.
De enige die het echt kan backstoppen is de ECB. En die probeert de markt nu te steunen met retoriek en dreigen meer bonds op te kopen. Maar zij zit in een hele lastige positie, want als de ECB daadwerkelijk op grote schaal PIIGS bonds gaat opkopen dat zit zij straks met de verliezen als de onvermijdelijke herstructurering komt. En de ECB was toch al intern verdeeld over de (relatief kleine hoeveelheid) bonds die deze zomer werden gekocht.
Maar de vraag is dus of de ECB wel all in gaat. Het is een soort van prisoners dilemma. De ECB is waarschijnlijk de enige die exploderende yields kan voorkomen, maar als landen na een tijdje alsnog gaan herstructureren (of dat nu door EU druk komt, druk van andere landen of uit eigen keuze) dan heeft de ECB alle verliezen aan z'n broek.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:00 schreef flyguy het volgende:
[..]
Waar ikzelf benieuwd naar ben is wie de Milken wordt van de tienerjaren van de 21ste eeuw. De ECB helpt met de bail-outs in elk geval flink mee met het scheppen van junkbonds. En elke bail-out is hetzelfde als een derivaat dat junkbonds koppelt aan topbonds als Duitse of Nederlandse. Dat gaat nog leuk worden
ik zou zeggen: open er éénquote:Op woensdag 1 december 2010 15:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Kut, dit boeit mij voor geen ene flikker.
In de Kerk zeggen we altijd maar zo in de geestelijke wereld is het goed vertoeven, maar ik geloof eerder als ik wat in de hand heb.![]()
Wat een geleuter zeg! Is er geen centraal ruwe grondstoffen- en/of landbouwproducten-topic?
Ruilhandel in valuta voor grondstoffen en zulks? Mijn opa zei in de oorlog al het is lastig obligaties eten of verzilveren.quote:
O die is er dus niet?quote:Op woensdag 1 december 2010 15:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zou zeggen: open er één
als het niet dichtgegooid wordt, is dat het topic
ik dacht, ik kijk even voor je in het overzicht topic, maar da's in maart voor het laatste bijgewerkt. Gelukkig wel 2010quote:Op woensdag 1 december 2010 15:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ruilhandel in valuta voor grondstoffen en zulks? Mijn opa zei in de oorlog al het is lastig obligaties eten of verzilveren.
[..]
O die is er dus niet?
Daar ben ik veel te dom voor!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik dacht, ik kijk even voor je in het overzicht topic, maar da's in maart voor het laatste bijgewerkt. Gelukkig wel 2010
Verzin een leuke OP en geef er een slinger aan.
Het devaluatierisico is dan inderdaad verdwenen, maar daarmee neemt het defaultrisico toe, juist omdat uitweg van betalen in gedevalueerde munt er niet meer is. En dat zou normaal gesproken zich ook moeten vertalen in een hogere yield.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik las gisteren ergens een aardig comment, wat ik me nog niet zo gerealiseerd had.
Vroeger in het pre euro tijdperk zou de munt van een land wat zijn begroting niet op orde had devalueren, en zou de bondholder automatisch een koersverlies leiden.
Nu is elke lening in het eurogebied de facto geleverd met een gratis cross currency swap., ongeacht de financiele backing van het land zelf.
Eigenlijk zouden landen obligaties moeten uitgeven waarvan rente cq. terugbetaling gekoppeld zijn aan begrotings en financieringstekort
stuur anders één van de lieve mods een berichtje, misschien wil die wel even meedenken en -helpenquote:Op woensdag 1 december 2010 15:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daar ben ik veel te dom voor!![]()
Maar bedankt voor het opzoeken! Ik zal ook eens kijken!
Aangezien er niet al zo'n draadje is zal er ook geen vraag naar zijn!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
stuur anders één van de lieve mods een berichtje, misschien wil die wel even meedenken en -helpen
haha dat vind ik wel verrassend. Dacht altijd dat FED vs. ECB was.quote:Op woensdag 1 december 2010 18:42 schreef Blandigan het volgende:
De FED gaat de ECB helpen met het EU noodfonds.
De lamme helpt de blinde....
misery loves company, nietwaar? ;-)quote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef Sokz het volgende:
[..]
haha dat vind ik wel verrassend. Dacht altijd dat FED vs. ECB was.
onderbouwing is zeker teveel gevraagd?quote:Op donderdag 2 december 2010 00:39 schreef Blandigan het volgende:
Het is nog erger dan ik dacht.
Niet alleen heeft de FED haar eigen banken fiancieel overeind gehouden, maar ook buitenlandse banken waaronder:
Rabobank
Aegon
ING
http://www.federalreserve.gov/newsevents/reform_transaction.htmquote:Op donderdag 2 december 2010 00:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
onderbouwing is zeker teveel gevraagd?
misschien eerst spitten en dank concluderen? En ow ja, Bank of Montreal en Nova Scotia Bank zijn zo ongeveer de meest solvabele banken ter wereld (samen met Raboquote:Op donderdag 2 december 2010 00:49 schreef Blandigan het volgende:
[..]
http://www.federalreserve.gov/newsevents/reform_transaction.htm
http://www.zerohedge.com/(...)-and-just-cpff-banks
Ik ben zelf nog door de data aan het spitten.
Nee joh, het gaat allemaal fantastisch. Dat geld was nergens voor nodig, maar de FED had een goede bui en dacht kom, laat ik eens wat overmaken.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
misschien eerst spitten en dank concluderen? En ow ja, Bank of Montreal en Nova Scotia Bank zijn zo ongeveer de meest solvabele banken ter wereld (samen met Rabo) maar een gratis buck is nooit weg. Maar dat is niet hetzelfde als overeind houden...., nietwaar? Please, do dig away
Waarom geeft de Rabo mij eigenlijk nog steeds 2,1% rente? Zo'n solide tent moet toch voor een fractie van dat % kunnen lenen?quote:
dat heet cross selling, en politics. Voor de funding hoeft het de facto inderdaad niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
Waarom geeft de Rabo mij eigenlijk nog steeds 2,1% rente? Zo'n solide tent moet toch voor een fractie van dat % kunnen lenen?
ik zoek overal ergens achter, maar weiger te begrijpen dat gratis geld niet geweigerd kan worden, zuchtquote:Op donderdag 2 december 2010 00:53 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Nee joh, het gaat allemaal fantastisch. Dat geld was nergens voor nodig, maar de FED had een goede bui en dacht kom, laat ik eens wat overmaken.
Zucht.
Als dat jouw bijdrage aan deze discussie is, kun je beter stoppen.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik zoek overal ergens achter, maar weiger te begrijpen dat gratis geld niet geweigerd kan worden, zucht
quote:Op donderdag 2 december 2010 00:58 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Als dat jouw bijdrage aan deze discussie is, kun je beter stoppen.
Je reacties zijn provocerend en weinig op feiten gebaseerd.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
welke discussie, de wereld is kut en banken zijn universeel doomed toch?
Stick to the facts.Je ziet drie namen staan, en verbindt daarmee direct de pavlov conclusie. Zo zonde.
quote:Op donderdag 2 december 2010 01:09 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Je reacties zijn provocerend en weinig op feiten gebaseerd.
Jij ziet ZeroHedge staan, en schiet meteen in de verdediging, zo zonde.
In de trant van "ik heb gehoord dat Rabobank een Triple-A rating heeft dus dit kan niet".
Ik werk bij die club, en schrok me een hoedje van dit bericht.........
Ja, geldt ook voor mij. En het merendeel van de familie die ik daar naar toe heb gestuurd :/quote:Op donderdag 2 december 2010 01:20 schreef SeLang het volgende:
Laat die FED maar flink poen in de Rabobank pompen.
Rabobank weg = SeLang weg (althans voor de helft)
Je leent een aandeel, je verkoopt het, en tegen de tijd dat je 't terug moet geven koop je 't terug. Op die manier heeft de lener zijn aandelen terug en jij kan 't verschil in prijs in je zak steken (of ophoesten).quote:Op donderdag 2 december 2010 09:47 schreef glasdowr het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe shorten precies werkt?
anders ga je long.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:42 schreef glasdowr het volgende:
Maar wie leent zn aandelen uit? Shorten heeft dus zin als je verwacht dat het aandeel gaat zakken?
Brokers en pensioenfondsen die aandelen in bewaring hebben kunnen die uitlenen tegen een vergoeding.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:42 schreef glasdowr het volgende:
Maar wie leent zn aandelen uit? Shorten heeft dus zin als je verwacht dat het aandeel gaat zakken?
Vandaag zelfde verhaal. Nederland wat boven de 3% en ook de Duitsers beginnen die kant op te kruipen.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:41 schreef flyguy het volgende:
de rente op de bonds van sterke landen stijgt op dit moment en Italië, Spanje en Griekenland blijven gelijk of dalen.
Ik zeg het verkeerd: hij houdt het bestaande (kleine) programma intact, maar er is geen aankondiging over grotere stappen waar de markt op hoopte.quote:Op donderdag 2 december 2010 15:11 schreef Blandigan het volgende:
Hij zei wel dat hij op korte termijn bonds blijft kopen.
ECB's Trichet says overwhelming majority in favour of bond buying programme
ECB's Trichet says non standard measures are temporary
ECB's Trichet, asked on whether bond programme is temporary, says have to be commensurate to what happens on monetary policy transmission channels
ECB's Trichet says we'll continue to be permanently alert
ECB's Trichet says extending full allotment is appropriate
ECB's Trichet says bond buying programme is on going
ECB's Trichet says we will continue to sterlise bond buys
ING gisteren +6% en vandaag +4%. 7.50 nu.quote:
Iemand met ijzeren skippyballen.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
ING gisteren +6% en vandaag +4%. 7.50 nu.
Wie durfde?
Me neither.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:28 schreef Blandigan het volgende:
Iemand met ijzeren skippyballen.
Not me.
Indeed, hele dag vrij van school om eens intensief te traden. 6 trades, allen positief met onderandere Ageas TL +25% en laatste rit aex TL +26%quote:
En nog een EUR/USD TL 1,31 - 1,318 á 30% ong.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:22 schreef Sokz het volgende:
[..]
Indeed, hele dag vrij van school om eens intensief te traden. 6 trades, allen positief met onderandere Ageas TL +25% en laatste rit aex TL +26%
Dat heb je beter dan mij gedaan. Afgelopen dag 450 punten verloren op de IBEX. En dat tikt per punt nogal snel aan. (zat short en IBEX steeg het meest van alle indicesquote:Op donderdag 2 december 2010 18:23 schreef Sokz het volgende:
[..]
En nog een EUR/USD TL 1,31 - 1,318 á 30% ong.
aha, die komen nog. Als spanje eenmaal default .. wel opvallend IMOquote:Op donderdag 2 december 2010 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat heb je beter dan mij gedaan. Afgelopen dag 450 punten verloren op de IBEX. En dat tikt per punt nogal snel aan. (zat short en IBEX steeg het meest van alle indices)
Ach je moet ergens beginnen. Van 3 naar 4 gaat meestal wel vrij snel. Van 4 naar 5 duurt altijd even. Van 5 naar 6 begin je het spelletje eindelijk een beetje door te hebben en dan is de lange rit aangebroken om de 7 te halen.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:36 schreef Sokz het volgende:
[..]
aha, die komen nog. Als spanje eenmaal default .. wel opvallend IMO
En ja is wel nice, helaas maar met helft van 'vermogentje' gespeeld.
Ik hou van deze redelijk volatiele dagen.
Congratzquote:Op donderdag 2 december 2010 16:10 schreef Dalliance het volgende:
Vandaag m'n eerste callspread succesvol afgesloten. Was wel spannend vond ik
Capital guaranteed equity bonds? Zie het als een tracker op een index. Je stopt 2000,- in de CGEB. De index gaat omhoog. Je verdient geld. Gaat de index naar beneden verlies je niks. Je krijgt aan het einde van de rit je 2000,- terug.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:11 schreef Sokz het volgende:
Nooit van gehoord. Hoe bereiken ze dat dan? überoverdreven hedgen? En wat is het rendement .. ik bedoel, op de bank krijg je ook risicoloos 2%
Dus als je een tracker op de aex kocht in 2000 voor 780 euro, dat zou nu 340 waard zijn. Wie garandeerd dan het verschil tussen beide?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:14 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Capital guaranteed equity bonds? Zie het als een tracker op een index. Je stopt 2000,- in de CGEB. De index gaat omhoog. Je verdient geld. Gaat de index naar beneden verlies je niks. Je krijgt aan het einde van de rit je 2000,- terug.
Mja. Tijdens onze lessen financial engineering krijgen we vooral les hoe we zo safe mogelijk kunnen beleggen voor een ander persoon. Jammer genoeg komen we dan vaak op dingen uit zoals 90% in zero coupon bonds en 10% in capital guaranteed equity bonds bijvoorbeeld. Of 10% in opties.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:07 schreef Mendeljev het volgende:
Ok, de truuk zit hem dus in het feit dat je geld pas vrijkomt bij maturity. Afrekening vindt plaats op basis van beurskoersen en niet op de tussentijds ontvangen dividenden. Iemand die op de top van de dotcombubble gekocht zou hebben zou in 10-12 jaar ook quitte gespeeld hebben met herinvesteerde dividenden. Het neerwaartse ricico valt dus heel erg mee als de maturity lang genoeg is (op de lange termijn zelfs nul).
Als ik de mogelijkheid zou hebben om andersmans geld te kunnen investeren op basis van deze methode zou ik hem met beide handen aangrijpen. Als je voor jezelf inveseert dan wil je natuurlijk maximale opbrengst maar voor een ander zijn de huidige beurskoersen goed genoeg om het risico aan te gaan. In feite is dit gewoon een soort geschreven put met als enige verschil dat je zelf het dividend kan cashen.
Dan zit je weer vast aan tussentijds uitoefenbare opties. Dat voorbeeld boven gaat echt over vaste maturities en als dat met opties zou moeten dan zou ik alleen Europese opties kiezen. Ik weet niet eens waar die vrij verhandeld worden.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:31 schreef SeLang het volgende:
Niemand houdt je tegen om zo'n strategie zelf te implementeren, al zijn de langst lopende putopties meestal 5 jaar en dat is eigenlijk niet lang genoeg.
Dit is dus gewoon verkapte indoctrinatie. Je kunt toch geen financiele producten op prospectusbasis gaan omarmen als een wetenschappelijk correct antwoord? Beetje vaag allemaal.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:46 schreef sitting_elfling het volgende:
Beetje jammer. Want je krijgt gewoon vragen op het examen zoals; stel je moet een strategie bedenken voor een elderly retired couple. Als je dan met dingen aan komt zetten zoals shiller p/e, wat spul in een erg gevarieerde ETF die een boel indices trackt is dat fout. Je moet daar natuurlijk weer capital guaranteed products neerkwakken met een optie strategie(..want dat leren we continu tijdens de les..)
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:39 schreef SeLang het volgende:
Ik ontdekt trouwens net dat de @#$%!! Rabobank het astronomische bedrag van ¤3,00 onterecht van m'n rekening heeft gehaald, zogenaamd via een machtiging om een lot voor de Grote Clubactie te kopen. WTF!.
Ik heb daar uitsluitend een rekening om rente te trekken, ik heb nog nooit een betaling gedaan met die rekening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
Niet als je bijvoorbeeld in de AEX index belegt (kan je niet tussentijds uitoefenen)quote:Op donderdag 2 december 2010 21:06 schreef Mendeljev het volgende:
Dan zit je weer vast aan tussentijds uitoefenbare opties.
Hoe kom je bij dit soort aandelen terecht? Als ik alleen al naar de uitleg kijk op wikipedia; "a self-described yoga-inspired athletic apparel company, produces a clothing line and runs international clothing stores". De 1e gedachte is niet, fuck hier zijn centen mee te verdienen! Zeker niet gezien het een kleding zaak is... wat nog al gevoelig ligt tijdens economische rumoerige tijden.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef Dalliance het volgende:
Baal trouwens als een stekker van één positie van me. Zo'n twee weken geleden put-opties gekocht op LuluLemon Athletica, zo'n beetje de Crocks van yoga matjes. Dat aandeel is op één jaar flink gestegen en 950% sinds maart 2009, maar laakt dito resultaten. Toch is het aandeel de laatste twee weken omhoog gegaan - zij en vele anderen. Op 9 december komen de 3rd quarter earnings naar buiten en dan verwacht ik nog wat vuurwerk.
Dat wordt een rekening openen in Korea ben ik bang...quote:Op donderdag 2 december 2010 21:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
om maar even terug te komen op een vraag: hoe kan ik een aandeel genoteerd aan de KOSDAQ kopen? Via welke broker oid?
deze dus http://investing.business(...)asp?ticker=056000:KS
Ik las een artikel in Barron's en ben het aandeel toen wat nader gaan bekijken. Soms doe ik daar dan iets mee, soms nietquote:Op donderdag 2 december 2010 21:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe kom je bij dit soort aandelen terecht? Als ik alleen al naar de uitleg kijk op wikipedia; "a self-described yoga-inspired athletic apparel company, produces a clothing line and runs international clothing stores". De 1e gedachte is niet, fuck hier zijn centen mee te verdienen! Zeker niet gezien het een kleding zaak is... wat nog al gevoelig ligt tijdens economische rumoerige tijden.
Die perpetuals? Ik vertrouw ze niet geheel. Altijd wel een addertje, bijv. ze mogen besluiten de rente niet uit te betalen. Daar zit je dan, met niet-renderend spul.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vinden de mensen hier eigenlijk van capital guaranteed equity bonds? De befaamde bonds waar je niks verliest op je inleg wat er ook met de onderliggende producten gebeurt? Ze worden nogal gesponsord tijdens 1 van mijn lessen.
Ik zou niet shorten. de S&P500 gaat binnenkort naar 1300. We krijgen momentum naar boven. Hoge P/E bedrijven als LULU en NFLX zullen daarbij nog hogere P/E's krijgen. NFLX met P/E 75 is al boven de $200 gekomen, een teken dat de bull markt duidelijk op stoom is. Je ziet ook duidelijk de parabolische grafiek als je uitzoomt.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:08 schreef Dalliance het volgende:
[..]
Ik las een artikel in Barron's en ben het aandeel toen wat nader gaan bekijken. Soms doe ik daar dan iets mee, soms nietEn ik speculeer dus op een daling van Lulu, want ik zie de toekomst niet rooskleurig in voor ze.
Volgens mij moet je een account openen bij een Koreaanse broker die het recht heeft op de Koreaanse markt te handelen. Volgens mij hoef je daar voor niet in Korea te wonen, het is alleen veel papierwerk in vullen ben ik bang.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
om maar even terug te komen op een vraag: hoe kan ik een aandeel genoteerd aan de KOSDAQ kopen? Via welke broker oid?
deze dus http://investing.business(...)asp?ticker=056000:KS
Oeffquote:JPMorgan aangeklaagd voor rol fraude Madoff
AMSTERDAM (AFN) - De Amerikaanse zakenbank JPMorgan Chase wordt aangeklaagd voor zijn rol in de miljardenfraude van Bernard Madoff voor een bedrag van 6,4 miljard dollar. De curator van Madoffs investeringsmaatschappij, Irving Picard, heeft de bank donderdag gedagvaard.
daar was ik al bang voor, dat is niet de moeite waard voor dat kleine belang wat ik zou willen nemen. Alhoewel ik denk dat Cowon wel een keer opgepikt wordt door een grote electronicaboer, want ze maken simpelwel geweldige producten met een hondstrouwe niche-klantenkring (a la Apple in de jaren 90 zeg maar.....quote:Op donderdag 2 december 2010 22:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij moet je een account openen bij een Koreaanse broker die het recht heeft op de Koreaanse markt te handelen. Volgens mij hoef je daar voor niet in Korea te wonen, het is alleen veel papierwerk in vullen ben ik bang.
Ik zou even belletje doen naar de KRX(als er een nummer is, en anders mailen)
Nog een paar van dit soort berichten en we krijgen de moeder aller renteverhogingen. Dat wordt dan interessant, want een booming economie zit momenteel volledig ingeprijsd (zelfs meer dan dat) maar een substantiele renteverhoging niet.quote:Detailhandelsverkopen eurozone stijgen hard
3 december 2010, 11:03 | ANP
LUXEMBURG (AFN) - De detailhandelsverkopen in de eurozone zijn in oktober met 0,5 procent gestegen vergeleken met de maand ervoor. Economen gepolst door persbureau Reuters rekenden op een stijging van de omzet met 0,2 procent.
Ten opzichte van oktober 2009 gingen de detailhandelsverkopen in de zestien eurolanden in oktober 2010 met 1,8 procent omhoog, blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers van het Europese bureau voor de statistiek Eurostat. Hier werd gerekend op een toename van 1 procent.
dan kun je bovendien die pensioenfondsen bij elkaar vegen, die zitten nu met een massale overexposure op oblgaties...... en alhoewel een hogere rentevoet goed is voor ze op lange termijn, gaan daling van obliegatiekoersen op korte termijn nogal pijn doen, lijkt me.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog een paar van dit soort berichten en we krijgen de moeder aller renteverhogingen. Dat wordt dan interessant, want een booming economie zit momenteel volledig ingeprijsd (zelfs meer dan dat) maar een substantiele renteverhoging niet.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan kun je bovendien die pensioenfondsen bij elkaar vegen, die zitten nu met een massale overexposure op oblgaties...... en alhoewel een hogere rentevoet goed is voor ze op lange termijn, gaan daling van obliegatiekoersen op korte termijn nogal pijn doen, lijkt me.
Met een beetje mazzel krijgen we dan later vandaag ook nog een betere unemployment rate uit de States. Normaliter was dat beetje het gesprek voor dat al die debt crisis shit weer terug kwam. Het was immers het teken dat QE nut had.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:28 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nog een paar van dit soort berichten en we krijgen de moeder aller renteverhogingen. Dat wordt dan interessant, want een booming economie zit momenteel volledig ingeprijsd (zelfs meer dan dat) maar een substantiele renteverhoging niet.
Mja.. dat kan alleen nog wel even duren. Ik heb het echt vermoeden dat deze hele shit zooi nog minstens een jaar kan duren. Het zou me ook niks verbazen dat we gewoon nog minstens een jaar zijwaarts gaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:41 schreef SeLang het volgende:
* SeLang ziet weer een serie bailouts aankomen
Dat is nog steeds zo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe zit het trouwens met de uitvloei van mtf? Dat liep al een poosje maar dat is nog steeds zo? Dat er nog steeds veel partijen de markt verlaten of hun aandeeltjes verzilveren.
Ja, dit soort dingen duren altijd langer dan je denkt. Tijdens een bubble weten heel veel deelnemers ook best dat ze in een bubble zitten, alleen wacht iederen tot ie knapt en verwacht er dan zelf als één van de eersten uit te zijn. Dat was zo met internet, met huizen, etc. En met junkbonds/ goud/ commodities/ emerging markets is dat volgens mij ook weer zo.quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja.. dat kan alleen nog wel even duren. Ik heb het echt vermoeden dat deze hele shit zooi nog minstens een jaar kan duren. Het zou me ook niks verbazen dat we gewoon nog minstens een jaar zijwaarts gaan.
Je krijgt vergelijkbare zaken maar net weer anders. We zagen deze zomer dat banken (indirect) een bailout kregen door slechte beleggingen in souvereign debt. En straks wordt dat weer wat anders. Corporate debt lijkt me een goede kandidaat, als je ziet wat een miniscule risicopremie dat had in het afgelopen jaar. Als die bubble crasht dan heb je opnieuw een credit crunch.quote:Of ik de hoop heb dat er nog ergens een bank als NR ergens zit in de westerse wereld, die echt geen idee heeft wat ze doen met de derivaten waar mee ze werken? Ik denk dat we dat geluk deze keer niet hebben.
Leeft je portefeuille nog?quote:Op vrijdag 3 december 2010 12:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel krijgen we dan later vandaag ook nog een betere unemployment rate uit de States. Normaliter was dat beetje het gesprek voor dat al die debt crisis shit weer terug kwam. Het was immers het teken dat QE nut had.(ik verwacht overigens dat hij hoger zal uitvallen)
Ja, precies een jaar geleden ging het omgekeerd, trouwens: De Beursvloer #132: Waar we Spyker toch proberen te shortenquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:37 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is wel één van de meer spectaculaire dalingen van de laatste tijd voor de AEX!
amazing.... dat je dat zomaar opeens weet.....quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, precies een jaar geleden ging het omgekeerd, trouwens: De Beursvloer #132: Waar we Spyker toch proberen te shorten
[ afbeelding ]
dat wilde ik eerste zeggen... Maar toen realiseerde ik me dat S_E altijd aan risico management doet en dit dus fysiek wel overleeft. Geniet van het mooie weer!quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nevermind de portefeuille, leeft S_E?
Dat soort dingen wordt vaak pas getriggerd als er een bekend fonds in de problemen komt. Dan is het opeens weer paniek.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het verbaast me trouwens dat je niet zoveel hoort van private equity debt. In de gouden jaren 96/97 is van alles en nog wat hoog geleveraged overgenomen, met meestal een geplande exit binnen een jaar of vijf. Dat zou moeten inhouden dat die debt zo langzamerhand aan de beurt zou moeten zijn voor aflossing of herziening.....
Zo veel wordt er nou ook weer niet naar de beurs gebracht (of verkocht), dus private equity maatschappijen zitten ws. nog grootendeels op die investeringen , lijkt me
Galapagos reageerde niet, geen cent! Toch een mooi aandeel, prima geschikt voor iemand die niet tegen zulke sprongen kan (zoals ik dus ook).quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef Sokz het volgende:
Oei ben blij dat ik vandaag nog niets getrade heb. Zulke gekkensprongen zijn voor mij fataal.
Ja, Arcee weet dat soort dingen...quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
amazing.... dat je dat zomaar opeens weet.....
Dat kwam door... nee, inderdaad, ik weet dat soort dingen gewoon.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
amazing.... dat je dat zomaar opeens weet.....
Jongens toch. SE is nog steeds aanwezig. Bedankt voor de oprechte interessequote:Op vrijdag 3 december 2010 14:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nevermind de portefeuille, leeft S_E nog?
Wat ben je een saaie lul gewordenquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
De periode van waar een enkele trade de volledig portfolio in luttele minuten van tafel kon gooien is voorbij. Dat kan ik nu echt niet meer hebben.
of hij is opeens vermogend geworden....quote:
Of beidequote:Op vrijdag 3 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
of hij is opeens vermogend geworden....
quote:a propos vermogend: waar is vandergeld eigenlijk gebleven?
spuit 11...quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:13 schreef antfukker het volgende:
Wat een mooie streep naar beneden trouwens om half 3
Volgens mij doet hij nu een accounting studie. Aantal dagen in de week werken en 1-2 dagen in de week naar school.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos vermogend: waar is vandergeld eigenlijk gebleven?
Saai is goedquote:
Ja klopt, op Nyenrode zei hij. Misschien kan hij wat voorkennis met ons delen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Volgens mij doet hij nu een accounting studie. Aantal dagen in de week werken en 1-2 dagen in de week naar school.
Ja, zijn voorspelde AEX-eindstand van 145 komt nu wel erg dichtbij.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
a propos vermogend: waar is vandergeld eigenlijk gebleven?
Ja.. waarom zou je ook snijden right?quote:By Heidi Przybyla and Brian Faler
Dec. 3 (Bloomberg) -- President Barack Obamas debt
commission rejected a plan to cut $3.8 trillion in spending as
members from both political parties opposed its mix of tax
increases and cuts in programs such as Social Security and
Medicare.
Vandergeld zal heus wel op z'n centen hebben gelet. Beetje jammer dat er een beetje lacherig over wordt gedaanquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Registeraccountant dus
Nou ik hoop dat ie niet te short zat het afgelopen jaar, anders hebben ze ledematen moeten afhakken.
Als ik het me goed kan herinneren zat er een fors bedrag in AEX PUT DEC 2010 320,00 .quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:43 schreef Arcee het volgende:
Ja, zijn voorspelde AEX-eindstand van 145 komt nu wel erg dichtbij.
Totaal geen last van.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Jeukt het bij jezelf nooit om toch maar weer eens een risky derivaatje op te pakken? Of zit het zo in je systeem gebakken dat je daar ver, ver, heel ver vandaan blijft.
En in welk geval betaalt die flink uit en in welk geval niet?quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:50 schreef piepeloi55 het volgende:
Als ik het me goed kan herinneren zat er een fors bedrag in AEX PUT DEC 2010 320,00 .
Betaalt uit bij een AEX onder de 320 maar moet een bepaald aantal punten zitten om break even te draaien.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:01 schreef Arcee het volgende:
[..]
En in welk geval betaalt die flink uit en in welk geval niet?
Nou ja, dat is gewoon het risico dat je loopt als je met grote stelligheid een voorspelling doet over een koers, vooral als het een extreme uitspraak is. Daar staat ook een enorme upside tegenover, want als je gelijk krijgt dan ben je de held. Zie het als een soort trade met hoog risico maar ook een hoge potentiele returnquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vandergeld zal heus wel op z'n centen hebben gelet. Beetje jammer dat er een beetje lacherig over wordt gedaan
Je ziet mij niet lachen hoor, maar zodra het zakie weer omlaag gaat, zien we hem (en anderen overigens) wel weer terug.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ja, dat is gewoon het risico dat je loopt als je met grote stelligheid een voorspelling doet over een koers, vooral als het een extreme uitspraak is. Daar staat ook een enorme upside tegenover, want als je gelijk krijgt dan ben je de held. Zie het als een soort trade met hoog risico maar ook een hoge potentiele return
Maar in principe ben ik het wel met je eens dat je niet moet lachen om mensen die hun nek durven uit te steken, zeker niet wanneer er een onderbouwd verhaal achter zit (het maakt niet uit of je het eens bent met de onderbouwing).
Ik denk dat de meeste wel inzagen dat in veel gevallen het gewoon een enorme toevalstreffer was/isquote:Op vrijdag 3 december 2010 17:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou ja, dat is gewoon het risico dat je loopt als je met grote stelligheid een voorspelling doet over een koers, vooral als het een extreme uitspraak is. Daar staat ook een enorme upside tegenover, want als je gelijk krijgt dan ben je de held. Zie het als een soort trade met hoog risico maar ook een hoge potentiele return
Zeker, vandergeld verdedigde in ieder geval zijn stelling continu op basis van elliotwaves etc. En ging relatief gedetailleerd op de kritieken in.quote:Maar in principe ben ik het wel met je eens dat je niet moet lachen om mensen die hun nek durven uit te steken, zeker niet wanneer er een onderbouwd verhaal achter zit (het maakt niet uit of je het eens bent met de onderbouwing).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |