Wij hebben deze voor de hondquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:03 schreef Estrys het volgende:
Oeke, spannend hoorHij gaat het vast leuk vinden.
Hebben ze ook hele hoge traphekjes? Anders kan ik ook nog van twee hekjes 1 hoge maken natuurlijk.
Zal ik jullie even laten huiveren?Mijn schoonvader heeft een open wenteltrap van de benedenverdieping tot de zolder. Als je naar beneden loopt vanaf de zolder kijk je zo de woonkamer in, een meter of zes naar beneden. Dus niet geschikt voor mensen met hoogtevrees en al helemaal niet voor kindjes. Ow en de trap wiebelt maar dat hoort zegt ie.
Ik heb er wakker van gelegen, maar na een weekend op en neer lopen vind ik het nu niet meer zo eng, je went er aan. Maar Seb mag niet alleen boven en niet op de trap. Dus traphekjes zijn zeker vereist.
De vriendin van mijn schoonvader heeft er nachtmerries van dus die zit mijn schoonvader aan te sporen dat hij er echt IETS aan moet doen.Komt goed. Over twee weken zit er een enorm hek voor de trap waarschijnlijk, haar kennende
ook toegevoegd, stond hij er nooit bij? Of issie eraf gevallen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef Claudia_x het volgende:
Oeh, Karin, wil je misschien Ivan er ook nog bij zetten op 13 november?
Oh, op het moment ben ik bezig met de voorbereidingen voor een nieuwe voorstelling. We gaan vanmiddag in de Jaarbeurs eens kijken of we daar willen en kunnen spelen. Wat dat doet met akoestiek ed. Maar goed dat is volledig of topic. Net als de knie van Sorbo, waarvan ik nu niet weet hoe het er mee is.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:13 schreef Twinkly het volgende:
Kobus, heel veel plezier op het KDV, lekker spelen met de andere kindjes!!!![]()
Ik ben zo benieuwd wat hij ervan vindt!
Oeke, heel veel plezier alleen thuisWat ben je aan het maken?
dat zal t zijnquote:Op woensdag 1 december 2010 12:23 schreef Twinkly het volgende:
lol AmélieZe wil jullie gewoon meehelpen met de verzorging en het huishouden
Het was echt even een bewustwording, idd. En het was ook niet zo dat ik 'r compleet negeerde of zo, hoor, en het was ook zeker niet bewust, maar ik ging de laatste tijdj weinig echt met 'r zitten voor een boekje oid. En als ik het wel deed, was ik met m'n hoofd vaak alweer een stap verder ('straks als ze slaapt even stofzuigen, strijken') maar wat meer een op een-aandacht, lijkt 'r zoveel goed te doen. En mij doet het ook goed.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:29 schreef Poppedein het volgende:
Ohhh Wat heerlijk Ssserpente, wat heb je die omslag op een gegeven moment toch ook gewoon echt even weer nodig he! Fijn voor jullie allebei dat ze weer beter in haar vel zit! Lekker vieren met fijne wandelingen enzo!
Ohh Amélie,"dat doet ze anders nooooooit" Ik zou hardop willen zeggen dat Lena dat soort truukjes nog niet uithaalt, maar Big Fok!wet is watching you, dus ik kijk wel uit
Leuk ook dat je er aan denkt om ook van dat soort dingen foto;s te maken!
En NielsWat goed! Man je rent gewoon!
![]()
Ik herken je twijfel. Ivan heeft de wereld altijd op zijn gemak zelf verkend, in opperste concentratie, maar hij vertoont nu ook meer het 'aan de rokken hangen'-gedrag. Ik wil niet constant met hem spelen en ik wil dat hij dingen zelf blijft ontdekken, maar ik vind het wijzen, aangeven en terugpakken juist ook een spelvorm van belang. En ik vind het ook gewoon suf om hem alsmaar te negeren als hij zo geniet van interactie. Ik probeer nu dus duidelijk mijn/onze momenten te kiezen, momenten waarop hij zelf bezig moet zijn en momenten waarop ik iets samen met hem doe. Maar makkelijk vind ik het niet, vooral niet als er zoveel dagen tussen zitten waarop hij zich gewoon niet zo lekker voelt.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:23 schreef Ssserpente het volgende:
Maar goed, dat zelf ontdekken doet Lente nu dus nauwelijks. Ze hangt continu aan m'n rokken en ik reageerde daar redelijk rationeel (lees: afwijzend) op. Maar dat werkte dus alleen maar averechts, bleek.
Toch voel ik nog steeds een hoop voor bovenstaande theorie, maar misschien dat ze er wat ouder voor moet zijn.
Ik geloof er niks van!quote:Op woensdag 1 december 2010 21:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hij vond het niet eng Serpente.
Lief Larsje.
Oh, dat is fijn! Bij mij ging Ko de eerste keer met Brinta lekker slapen, werd wakker om 22.30 tot 3.30.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:39 schreef Ssserpente het volgende:
Oeke, met de Brinta door de yoghurt heb je me op een idee gebracht. Lente heeft net twee volle lepels erdoor gekregen en slaapt nu als een roosje. Het kán dus best effectief zijn.
Zou wel heel snel zijn. Maar toch, het zou zomaar kunnen. Beterschap Koquote:Op donderdag 2 december 2010 09:22 schreef oeke het volgende:
Nou, Ko was duidelijk niet lekker, hij heeft vannacht voor het eerst van zijn leven overgegeven.
In zijn eigen bed en daarna in ons bed. Ik vond het zo zielig.![]()
Begint dat gedonder met virussen van het KDV nu al?![]()
quote:Op donderdag 2 december 2010 10:33 schreef Incantrix het volgende:
Oh, Xeentje, wat een blij ei!![]()
Strakjes lekker naar buiten?
aaaaaaahwquote:Op donderdag 2 december 2010 10:59 schreef Chan het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger was, 4 weken, maar dat ik al wel wist dat het een meisje zou zijn.. en ik vond het zó gek maar zo leuk, een meisjeEn we zouden haar Emma noemen
![]()
Heb jij geen facebookaccount dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:03 schreef Chan het volgende:
miss nou ben ik ook wel heel erg nieuwsgierig naar dat filmpje hoor
quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:08 schreef Chan het volgende:
Ja heb wel een facebookaccount maar amper vriendjes, of hoe heet dat daar?
Nou, dàt!quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:46 schreef mikoxx het volgende:
Beter 100x te vaak dan 1 x te laat toch?
Daar merk je niks aan. Hij speelt en doet, eet en drinkt goed. Dat laatste moesten we in de gaten houden ivm eventueel toch een klein breukje, maar dat gaat prima!quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Gelukkig bleek alles gewoon beurs. Hoe is Thijs er nu onder?
Ik weet dat Jan begon met wagenziek (hij werd zelfs ziek op een schommelquote:Op zaterdag 4 december 2010 10:42 schreef miss_sly het volgende:
trixje, succes met klussen in het nieuwe huis!
Ik heb eens even een vraagje, gewoon om mijn nieusgierigheid te bevredigen: ik heb eens iemand horen vertellen dat kleine kinderen niet duizelig zouden kunnen worden van rondjes draaien, omdat hun evenwichtsorganen nog niet voldoende zijn ontwikkeld. Dat zou pas vanaf een jaar of 5-6 het geval zijn. Dus ze zouden eindeloos rondjes kunnen draaien, zonder duizelig te worden, terwijl wij allang moeten stoppen omdat we ons evenwicht dreigen te verliezen.
Weet iemand of dit waar is?
Ja da's waar miss! Klinkt heel stom, maar met zo'n andere kwebbel in huis, merk je het nauwelijks dat dat idd een zin is!quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:53 schreef miss_sly het volgende:
He mef, je kunt er niets aan doen, maar het voelt gewoon niet fijn. Arme Driekus. Hoe was de Efteling?
Morris, wat goed! Dat is gewoon een echte zin, memmel
Hoop dat de zalf helpt, Ingrid. Hebben je ouders geen zalf? Anders misschien aan hun meegeven?
Ik denk dat het niet waar is hoor, want als ik met Julian ben aan het stoeien gaan we ook wel eens rondjes draaien en dan is ie echt wel draaierig daarna. En als ie zelf rondjes gaat draaien (doet ie vaker voor de wasmachine als die draait), valt ie op een gegeven moment ook om.quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:42 schreef miss_sly het volgende:
trixje, succes met klussen in het nieuwe huis!
Ik heb eens even een vraagje, gewoon om mijn nieusgierigheid te bevredigen: ik heb eens iemand horen vertellen dat kleine kinderen niet duizelig zouden kunnen worden van rondjes draaien, omdat hun evenwichtsorganen nog niet voldoende zijn ontwikkeld. Dat zou pas vanaf een jaar of 5-6 het geval zijn. Dus ze zouden eindeloos rondjes kunnen draaien, zonder duizelig te worden, terwijl wij allang moeten stoppen omdat we ons evenwicht dreigen te verliezen.
Weet iemand of dit waar is?
Niet deze, alleen sudo. Bij hun was het nog net niet open, konden ze het met sudo wel af.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:53 schreef miss_sly het volgende:
Hoop dat de zalf helpt, Ingrid. Hebben je ouders geen zalf? Anders misschien aan hun meegeven?
HAP zal ws zinkolie geven..quote:Op zondag 5 december 2010 20:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Agossie hij kroop over de grond van de pijn net zei mn moeder.
Ze kunnen om 21.00 bij de hap terecht. Krijgen we ook nog haast woorden omdat hij hier nu niet slaapt. Blegh slechte afsluiting van pakjesavond.
En ik.... van Zarqa, verkrijgbaar bij Etos.quote:Op zondag 5 december 2010 11:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Was jij nou diegene die een spray hiervoor had? Zijn billen schoon deppen met een doekje is al pijnlijk, laat staan om er dan weer zalf op te smeren.\
Dat merk ik aan mezelf ook. Nu Ivan bijvoorbeeld met ons samen eet krijgt hij steeds vaker iets vegetarisch voorgeschoteld omdat we ons vlees niet geschikt vinden voor hem. Laatst vond ik dat zo zielig voor hem dat ik hem wat gehakt bij zijn pasta aanbood, maar hij plukte de balletjes eruit en legde ze naast zijn bord. Het zijn vaak juist de groenten die hij als eerste van zijn bord haalt om in zijn mond te stoppen, bijvoorbeeld broccoliroosjes of kidneybonen.quote:Op maandag 6 december 2010 09:54 schreef Twinkly het volgende:
Senna weet wel wat lekker isWat schattig Miss_Sly. Volwassenen vullen al gauw in dat het zielig is wanneer een kind iets niet krijgt, maar het kind zelf denkt er dus anders over
![]()
Ik zei pas nog in het Rapleytopic dat ik Ivan aan de mandarijn gekregen had, maar daar is hij weer mee gestopt op het moment dat ik kiwi introduceerde. Als ik hem nu mandarijn geef gooit hij de partjes op de grond en blijft hij naar de fruitschaal wijzen omdat hij iets anders wil.quote:Op maandag 6 december 2010 11:07 schreef Sorbootje het volgende:
Het enige wat ze tot nu toe écht niet lust is mandarijn.
Oh, dat doet Niels nu ook: met een boos en dwingend gezicht iets op de grond gooien en wijzen naar iets anders. Ik geef het hem dan gewoon steeds terug en als hij blijft wijzen zet ik dat waar hij naar wijst uit zijn zicht. Hij heeft nu ook echt door dat iets op de grond gooien niet de bedoeling is.quote:Op maandag 6 december 2010 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zei pas nog in het Rapleytopic dat ik Ivan aan de mandarijn gekregen had, maar daar is hij weer mee gestopt op het moment dat ik kiwi introduceerde. Als ik hem nu mandarijn geef gooit hij de partjes op de grond en blijft hij naar de fruitschaal wijzen omdat hij iets anders wil.
Ik heb voor de grap een maf mutsje gehaakt voor Niels wat hij niet op wil natuurlijk. Nu doen wij het op voor de grap en trekt hij het af. Gisteren zei ik tegen Niels "geef maar aan papa" en hij deed het ook nogquote:Op maandag 6 december 2010 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is echt geweldig, dat Isabeau zo goed kan vertellen wat ze wil! En dat ze al gewoon om een fles vraagt!
Over sloffen gesproken: als ik bijvoorbeeld op de bank hang komt Ivan steevast met een slof aanzetten om aan mijn voet te doen. Dat is ook weer zoiets subtiels dat hij ongeveer sinds zijn 1e verjaardag doet.
Dat ga ik ook maar eens proberenquote:Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef miss_sly het volgende:
En tja, ik blijf erbij: ze snappen veel meer dan we denken. Ook dingen die we nog niet eerder hebben gezegd of geprobeerd. De laatste dagen weer twee dingen meegemaakt: kijk eens omhoog (rits van de jas dichtdoen tot bovenaan) en er zit nog wat brood aan de korstjes, doe dat eerst maar voor we een nieuwe maken.
Beiden keren kreeg ik de gewenste reactie, terwijl ik die niet had verwacht. Nog een paar keer geprobeerd, en het zit er gewoon echt al in.
Zoiets vermoedde ik al. Heel begrijpelijk! Ivan is een heel ander kind wat dat betreft. Meestal wijst hij tijdens het avondeten naar iets anders omdat hij dat OOK wil. Als hij bijvoorbeeld yoghurt eet wil hij ook mijn yoghurt; hij heeft niet door dat het precies hetzelfde is. Kortom: wij hebben gewoon een veelvraatje.quote:Op maandag 6 december 2010 12:10 schreef Twinkly het volgende:
Ik ben bang dat wanneer ik Niels geef waar hij naar wijst hij altijd alleen maar wat anders wil dan wat hij op dat moment voor zich heeft liggen. Dat merkte ik een poosje terug, hij bleef wijzen voor iets anders. Ik bied hem meestal twee soorten fruit aan die ik tegelijkertijd neerleg en ook op brood smeer ik vaak twee soorten beleg. Als hij het echt niet eet biedt ik wel wat anders aan.
Die optie had ik er ook nog aan toegevoegd. Het is lastig om te bepalen wat er echt aan de hand is, aangezien je niet in de hoofden van kindjes kunt kijken. Maar dit soort dingen worden en zijn wel veel onderzocht en daar worden methodes voor gebruikt waar ik niet op zou zijn gekomen. Zo kijken ze bij jonge baby's of het zuiggedrag verandert onder invloed van verschillende klankpatronen uit verschillende talen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:24 schreef Twinkly het volgende:
Is de "zj" niet ook te moeilijk om uit te spreken nog?
Daar is een term voor die ik elke keer vergeet, hyperextensie, overextensie, zoiets. Kinderen kunnen ook het tegenovergestelde gaan doen (bijvoorbeeld alleen schoenen met hoge hakken "schoenen" noemen).quote:Herkenbaar dat categoriseren, Niels noemt alles wat 'rijdt' "broembroem", dus ook boekjes die hij over de grond schuift
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |