abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89402348
Ik zie dat bij jou ook Wickie. :Y

Oh, en niet bij mezelf inderdaad.
pi_89402444
Mijn schoonmoeder geeft Ivan juist meer aandacht dan ikzelf zou willen geven. Nu vind ik dat prima omdat opa's en oma's hem lekker mogen verwennen, vooral met aandacht, maar ik erger me er soms wel aan. Ik merk dat hij er wat onhebbelijker gedrag door gaat vertonen. Hij strekt dan bijvoorbeeld zijn armen uit naar iemand anders, wordt overgegeven, moet lachen, is meteen weer ontevreden, wil weer terug, en zo blijft dat dan maar doorgaan. Thuis proberen we dat wel echt anders te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89402453
Ik herken het ook. Ik probeer ook samen wat te spelen, of spelen met een bepaald speelgoed te initieren zodat ze alleen verder kan spelen, maar er zijn echt gewoon dagen dat dat niet werkt. Dan wil ze echt alleen maar dingen samen doen, youtube of tv kijken of wandelen.

Mijn moeder vertelde dat ik dat vroeger idd ook had, en dan met name (en dat herken ik ook van Senna) als zij even niets deed. Zolang ze bezig was met het huishouden ofzo, kon ik me prima amuseren, maar zodra ze stopte, eiste ik haar aandacht op. Dat zie ik bij Senna ook: als ik bezig ben met de was, strijken, opruimen, poetsen, wat dan ook, kan ze vaak fijn spelen, maar als ik klaar ben, moet ik er voor haar zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89402601
Oh, dat laatste is ook heel herkenbaar, miss! Ivan heeft het vooral als ik achter de computer zit. Hij vindt het zo leuk om samen naar filmpjes te kijken, dus ik begrijp het ook wel. Als ik op de bank zit heeft hij het al minder, en als ik op de grond zit dan is hij volstrekt tevreden en komt hij hooguit soms naar me toe. Ook gaat het vrij goed als ik bijvoorbeeld rommel in de keuken en hem erbij betrek, maar als ik iets snel snel snel wil doen (bijvoorbeeld ontbijt maken voor mezelf) dan gaat hij weer mopperen.
pi_89402641
Groof, dank je. Ik dacht dat ik weer eens een nieuwe instelling had gemist. Ik heb al de hele middag lopen zoeken in dat menu of ik het ergens kon instellen :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89402652
Het gaat hier heel erg in fases (bij allebei). Er zijn tijden dat ze dat heel goed kunnen, zelf spelen en er zijn ook tijden dat ze aan mijn rokken hangen.

Ik kan me ook voorstellen dat je nu een verband legt dat er misschien wel niet is Claudia. Misschien heeft Ivan gewoon nu zo'n aanhankelijke fase.

En natuurlijk stimuleer ik ook dat ze zelf spelen. Maar ik speel ook met ze. En ik vind de behoefte in elk geval niet vreemd.
pi_89402654
Ik herken het van Lars ook wel hoor, maar ook dat hij ineens wel leuk kan spelen als je er maar bij zit.
Ik ga ook regelmatig gewoon op de grond zitten, dan komt hij vaak meteen bij me, even knuffelen, vervolgens met een boekje, en dan gaat hij weer lekker zijn gang en kan ik weer andere dingen doen.

Och het Sintfeest... <O) 8}
Lars stal de show
Al voordat Sint er was, iedereen zingen en Lars stond in het midden te genieten en te dansen...."zo hee, iedereen zingt voor me, great!"
hij had het maar wat druk met pepernoten verzamelen en wilde iedereen wel helpen met kado uitpakken.....ook wou hij aan de haal met het grote boek van Sinterklaas.... :D
We hebben enorm veel complimentjes geoogst en allebei de trotse papa en mama uitgehangen....leuk joh.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89402737
Maar volgens mij is het bij Senna en Ivan precies andersom, Claudia.

Lente kan het totaal niet hebben als ik in de douche aan het tutten of aan het bellen ben. Dan is ze alleen tevreden als ze of m'n poerderkwast of de telefoon in d'r knuistjes heeft. :')
pi_89402829
Tutten en opmaken en haren fohnen kan ze prima hebben, komt ze kijken, rommelt een beetje in de badkamer, heel gezellig. Telefoneren is te interessant, dan wil ze ook idd :D
pi_89402903
Ik denk ook dat hij een afhankelijke fase heeft, Groofsken. (Het zou me niets verbazen als er kiezen aan het doorkomen zijn.) Ook probeer ik me niet altijd af te vragen wát er nu is maar zijn behoefte gewoon als een gegeven te nemen. Wel ben ik me ervan bewust dat slechte gewoontes er zo in kunnen sluipen. Hij is namelijk ook aan het leren dat niet alleen dingen maar ook mensen instrumenteel kunnen zijn om dingen te bereiken: "Als ik mopper mag ik op de bank en daar kan ik fijn spelen." Ik probeer dus heel bewust ja-momenten en nee-momenten te kiezen: nee, nu gaan we niet op de bank spelen - ja, nu gaan we even samen stoeien.
pi_89402937
Hey? Bij Karin zie ik ook geen sterren :? ...
pi_89403159
Ja, dat is wel een goede, Claudia, iets wat ik wel probeer, maar soms onbewust toch niet naar handel: me niet afvragen waarom, maar reageren op de behoefte.
Ik denk dat ze doorgaans echt nog te klein is om dingen uit te buiten. Ze begint dat wel een beetje door te krijgen en soms is haar gedrag ook dadelijk een test hoever ze kan gaan, maar dat is nog gemakkelijk te herkennen, en dan ga ik daar ook niet in mee.
pi_89403368
Ik snap er weer niks meer van... stomme sterren..

Hier is het af een aan, het ligt aan de buien van Mette. Nu voelt ze zich goed dus speelt ze heel goed zelfstandig, komt ze af en toe een keer bij je langs met het een of ander wat een kusje moet krijgen. of een boekje wat samen bekeken moet worden. Als ze crancky is wil ze alleen maar samen zijn, dan geef ik haar ook wel wat meer aandacht.

Voor douchen hebben we een goede oplossing gevonden. We hebben een inloopdouche die haaks op het bad staat. Het bad gebruiken we als een box, ze vind het heel leuk om daar een beetje te spelen en te grappen met je als je staat te douchen, zolang ze er maar bij mag zijn.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89403747
Ja die sterren, waarom zijn die niet bij mij dan?
Nou ja, valt mijn post ook lekker op ofzo

Anyway, een leuk Sinterklaasfeest, alleen Lars wou niet bij Piet op de arm....
"laat mij maar lopen!!!"

Niet dattie het eng vond hoor, hij wou ook niet bij mij of D op de arm, veel te veel te ontdekken, en natuurlijk....alle pepernoten lagen op de grond, wat moet je dan op de arm....!
pi_89404181
Vrouwelijke Pieten zijn ook eng, Lars. :Y
pi_89404226
Hij vond het niet eng Serpente o|O .

Lief Larsje O+ .
pi_89404247
De ts en jijzelf hebben geen sterren. Daraom heeft Karin ze in V&A wel, Groof.
pi_89404299
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 21:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hij vond het niet eng Serpente o|O .

Lief Larsje O+ .
Ik geloof er niks van! :P
pi_89404862
Ik ben niet echt bijgelezen, het is best druk zo met twee kleintjes, maar ik probeer gewoon weer in te haken hoor :)
Over het zelf spelen/ontdekken, Graeme kan best wel goed lekker zelf spelen, maar met bepaalde dingen komt hij altijd naar mij, dan moet ik dat doen. Hij kan het ook wel zelf, maar vind het denk ik gewoon leuk om te kijken hoe ik het doe ofzo.

Vandaag liet ie me wel gigantisch schrikken. We waren net klaar met eten, Grae zat nog in zijn kinderstoel en Jaap was even Anna aan het verschonen en ik was een beetje alle rijst van de grond aan het opvegen (ja netjes eten gaat nog niet echt ;) ) en we stonden allebei met onze rug naar Grae. Toen ik me omdraaide zag ik dat Graeme rechtop stond in de kinderstoel! Ik schrok me echt te pletter, hij had zo kunnen vallen en die stoel is best wel hoog :o Was Jaap dus vergeten dat riempje vast te maken, normaal gesproken is (of was) dat niet zo erg omdat hij altijd gewoon bleef zitten. Pfff, voortaan extra goed opletten dus.

Verder is Graeme al ruim een week super verkouden én heeft last van z'n tandjes. Hij is dus echt uit z'n humeur. Hij huilt om alles, wil niks, eet slecht en hij slaapt ook veel slechter. Echt erg vermoeiend, ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt, want ik ben er nu ook wel een beetje klaar mee :@
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89405430
Wat fijn is dat Sserpente, zo'n inzichtsmoment. Ik herken het ook heel erg. Soms helpt een beetje samen spelen al zoveel voor het humeur en de sfeer in huis. Inderdaad vooral als ik mezelf in de wegzit, dan wil Ko nog wel eens dwars gaan liggen.

Hij kan verder gelukkig heel lekker alleen spelen, maar wil ook graag zijn portie interactie en aandacht op een dag.

Wow, Tessie, dat is schrikken! :o
Ik ben wel bijgelezen maar heb geen echte puf voor een mooi lijstje. Ik hoop niet dat ik mensen daarmee beledig. :@

Van P. heb ik gehoord dat Ko een hele fijne ochtend heeft gehad. :)
Lekker gespeeld met de kindjes. En samen met zijn allen fruit gegeten aan tafel.
Ze hebben zelfs buiten gespeeld.
Ko moest wel een beetje huilen van de kou. ;(
Ik was zelf lekker aan het werk, en wel heel blij met een sms over hoe het was gegaan.
Maar geen grote emotie oid. Misschien als ik hem zelf weg ga brengen, dat het dan anders voelt.

Vanavond is hij wel van slag merk ik. Heel driftig en best wat huilen.
Hij is ook nog steeds wakker.
Het zou ook kunnen omdat hij me al 3 dagen niet gezien heeft.
Morgen hebben we gelukkig mamadag. *;
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89407024
Fijn dat het meeviel Oeke. Dat lijkt me ook echt wel spannend, zo'n eerste dag. Gelukkig heeft ie het naar zijn zin gehad, en kunnen jullie morgen lekker tijd met elkaar doorbrengen!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89407468
Eigenlijk is het ook heel spannend Tessie, maar omdat het maar van 9.15 tot 12.00 was, voor de eerste keer wennen. daardoor voelde het nog niet zo groot.
De eerste hele dag daar zal wel anders zijn denk ik.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:39 schreef Ssserpente het volgende:
Oeke, met de Brinta door de yoghurt heb je me op een idee gebracht. Lente heeft net twee volle lepels erdoor gekregen en slaapt nu als een roosje. Het kán dus best effectief zijn. :z
Oh, dat is fijn! Bij mij ging Ko de eerste keer met Brinta lekker slapen, werd wakker om 22.30 tot 3.30. :X
Is ze nog lekker onder zeil?

Ko is nog steeds half wakker. :o Maar ligt in elk geval rustig in bed.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89407827
Fijn dat het meeviel joh. En dan is langer vast ook prima. Het afscheid lijkt me voor die kindjes toch het moeilijkste moment, zeker op zo'n nieuwe plek.
pi_89409106
oei Tessie, dan schrik je wel even ja....

Dat had ik gister, ik was aan het koken, en ik zag Lars niet, dus even zoeken, stond meneer al 3 treden hoog op de trap!
En ja we hebben traphekjes, nu die dingen nog dichtdoen
pi_89409417
Wij komen alvast dag zeggen, M. schuift morgen door naar het volgende topic! Tot snel ! :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')