abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89340455
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:04 schreef Roellie80 het volgende:

En die 130 is een betere rede? Het is toch puur symbool politiek ofniet dan?
Iedere stap de goede richting op waardeer ik.

quote:
Maar ik Duitsland heb je dan ook met afstanden te maken welke je hier niet echt tegenkomt.
Geen idee waarom dat relevant is.

quote:
Duitsland is trouwens ook zo'n beetje het enige land ter wereld waar je (nog) onbepert kan knallen op sommige stukken.
Er zijn er wel meer en ook al was Duitsland het enige land die het zo deed, dan nog is het niet relevant.

quote:
Hoe zou dat nou komen, het zorgt voor meer ongelukken.
Nog afgezien van het feit dat er onderzoek genoeg is waar het tegendeel uit volgt op snelwegen: allemaal maximaal 5 km/u rijden zorgt voor nog minder verkeersdoden (althans: dat hoop je maar, relatief gezien zorgde paard en wagen voor veel meer verkeersdoden dan de auto...), maar dat maakt het geen goed idee.

quote:
En wanneer er iets mis gaat is dat ook sneller fataal natuurlijk. En dan mag je je gedrag gaan verantwoorden :')
Prima toch. Maar ga vooral voorbij aan het feit dat op snelwegen snelheid zelden tot nooit de oorzaak is van een ongeval.

quote:
Ook de uitstoot van Co2 gaat aanzienlijk omhoog imo. Er zijn mensen die dit vervelend vinden
Dat zal mij eigenlijk een beetje jeuken, want ik weet dat we zo goed als niets weten van het klimaat en om iets te gaan verbieden op basis van een extreem kleine kans dat het misschien warmer wordt....

quote:
Gek genoeg komen dit soort voorstellen toch altijd vanuit de rechtse politiek...
Nou, dan doen ze het op dit punt het beste.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89341034
Ik kan nog wel reageren, maar we gaan er toch niet uitkomen...
We gaan het vanzelf wel meemaken :)
pi_89341527
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:37 schreef Roellie80 het volgende:
Ik kan nog wel reageren, maar we gaan er toch niet uitkomen...
We gaan het vanzelf wel meemaken :)
Als ik goede argumenten hoor waarom iets verboden moet worden, mag van mij iets best verboden worden. Ik hoor alleen die goede argumenten niet en vermoed dan ook dat die er niet zijn in casu.

En dat we het mee gaan maken hoop ik van harte. Gewoon per jaar er 10 km/u bovenop. Kan ik over 20 jaar gewoon rijden zonder op mijn snelheid te moeten letten om niet weer een belastingaanslag... euh... boete binnen te krijgen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89350173
Goed hoor, alleen wat denk je wat het weer gaat kosten om al die bordjes te gaan vervangen met 130 erop..
Kan men straks lekker 100 rijden op de linker baan, want nederlanders en autorijden.......
Kijk naar gister, 1 dagje sneeuw en het hele land ligt plat...
pi_89351576
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is er dan een goede reden om te verbieden dat mensen harder rijden dan 120 km/u? Want een verbod moet een goede reden hebben...

Daarom zou het goed zijn de gevolgen in beeld te brengen voor je het invoert.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:09:37 #208
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89353513
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 01:10 schreef du_ke het volgende:

[..]

tja pakweg 15 doden per jaar extra is wel iets wat je in overweging moet nemen als je zoiets invoert.
Dat vind ik verwaarloosbaar. Sowieso lijkt het me overdreven veel: die 130 zal lang niet overal gereden kunnen worden, en op de snelweg is meestal niet de snelheid bepalend bij ongelukken, maar onoplettendheid en vrachtwagens. Voor beide gevallen geldt dat die 10 kilometertjes verschil marginaal zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:13:19 #209
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89353620
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 01:18 schreef Boldface het volgende:

[..]

Knap dat jij het beter kunt "inschatten" dan dat wetenschappelijke instituten het kunnen berekenen. Die gaan uit van 15 doden. Maar dat risico vind jij het waard... Misschien ga je anders piepen als iemand uit je nabije omgeving verongelukt. Tot die tijd zul je dit soort domheid wel volhouden. Jammer dat je de toename van het aantal gewonden negeert. Zitten mensen bij die jarenlang moeten revalideren na een verkeersongeval. Los van persoonlijk leed kost dat de samenleving miljarden euro's. Maar dat mag wel, omdat de VVD en PVV hun "speeltje" van 130 rijden zonodig willen doordrukken.
Wat een dom gezeik...

Waarom hoor ik jou niet pleiten voor verlagen van de max snelheid tot 80km/h? Dat scheelt vast een heleboel doden. Ik hoop dat in jouw nabije omgeving iemand verongelukt op een 100km/h weg, dat zal je leren voorstander te zijn van zo onverantwoord en levensgevaarlijk hard te rijden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:20:20 #210
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89353901
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 12:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is er dan een goede reden om te verbieden dat mensen harder rijden dan 120 km/u? Want een verbod moet een goede reden hebben...

Ik vind persoonlijk dat de Duitsers het veel beter doen: adviessnelheid 130, ga je harder, prima, maar bij ellende mag je je gedrag verantwoorden en op stukken waar het echt niet kan is het 120, 100, of soms nog lager...

Dat vind ik nu veel beter en dat staat helemaal los van politieke kleur.
Precies, helemaal mee eens.

Toch jammer dat de 'liberalen' ter linkerzijde vooral voorstander lijken van het behandelen van volwassen burgers als onverantwoordelijke kleutertjes. Daar bedank ik voor. Ik ben volwassen en in staat zelfstandig goede beslissingen te nemen, en het overgrote deel van mijn medeburgers kan dat ook. De bedilzucht van de staat heeft echt geen enkele toegevoegde waarde, integendeel.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_89359618
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat vind ik verwaarloosbaar.
Dat kan een keuze zijn.
quote:
Sowieso lijkt het me overdreven veel: die 130 zal lang niet overal gereden kunnen worden, en op de snelweg is meestal niet de snelheid bepalend bij ongelukken, maar onoplettendheid en vrachtwagens. Voor beide gevallen geldt dat die 10 kilometertjes verschil marginaal zijn.
130 heeft meer effecten dan enkel op die stukjes snelweg. Onder meer een aanzuigende werking en daarom meer verkeer op andere wegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89360485
Aanzuigende werking, echt zo'n typisch VVD-argument.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:33:11 #213
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89360596
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 21:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kan een keuze zijn.

[..]

130 heeft meer effecten dan enkel op die stukjes snelweg. Onder meer een aanzuigende werking en daarom meer verkeer op andere wegen.
Het is inderdaad een keuze, en ik sta er volledig achter. Nog liever zou ik het Duitse systeem zien. Ik zie graag zo min mogelijk overheidsregulering, en ik heb het volste vertrouwen in de meeste van mijn medemensen. Daarom zal ik ook wel rechts zijn.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:03:22 #214
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_89362385
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:40 schreef WhateverWhatever het volgende:
Goed hoor, alleen wat denk je wat het weer gaat kosten om al die bordjes te gaan vervangen met 130 erop..
Kan men straks lekker 100 rijden op de linker baan, want nederlanders en autorijden.......
Kijk naar gister, 1 dagje sneeuw en het hele land ligt plat...
Welke bordjes? Hoeveel bordjes met 120 staan er dan langs de snelweg?
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_89363183
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is inderdaad een keuze, en ik sta er volledig achter. Nog liever zou ik het Duitse systeem zien. Ik zie graag zo min mogelijk overheidsregulering, en ik heb het volste vertrouwen in de meeste van mijn medemensen. Daarom zal ik ook wel rechts zijn.
Ik ook, van mij mogen ze de snelheid overal vrij geven.
Linkse rakkers denken dan dat iedereen in de bebouwde kom ook 300 gaat rijden, maar de meeste hebben toch wel een verantwoordelijkheidsgevoel. Degenen die dat niet hebben, hebben dat nu ook niet en rijden nu ook al asociaal.
*verwijderd door Admin*
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 22:16:59 #216
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89363192
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:13 schreef du_ke het volgende:
130 heeft meer effecten dan enkel op die stukjes snelweg. Onder meer een aanzuigende werking en daarom meer verkeer op andere wegen.
:?
Carpe Libertatem
pi_89365140
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:13 schreef du_ke het volgende:

130 heeft meer effecten dan enkel op die stukjes snelweg. Onder meer een aanzuigende werking
Het zou toch wel handig zijn als de tegenstanders een keuze maken. OFWEL 120->130 is verwaarloosbaar als verschil, OFWEL het heeft grote gevolgen.

Niet altijd maar de voordelen minimaliseren (tussen 120 en 130 zit nauwelijks verschil in snelheid) en de nadelen maximaliseren (het gaat veel verkeer aantrekken, vele extra doden, enz. enz.).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89366410
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

:?
http://www.goudappel.nl/S(...)3CCC1257013004163A7/$file/Rekenen%20aan%20130%20kmh.pdf staat het beter in dan ik uit kan leggen :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89366524
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:11 schreef du_ke het volgende:
goudappel.nl
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_89366642
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zou toch wel handig zijn als de tegenstanders een keuze maken. OFWEL 120->130 is verwaarloosbaar als verschil, OFWEL het heeft grote gevolgen.

Niet altijd maar de voordelen minimaliseren (tussen 120 en 130 zit nauwelijks verschil in snelheid) en de nadelen maximaliseren (het gaat veel verkeer aantrekken, vele extra doden, enz. enz.).
De effecten zijn niet heel groot, orde grootte 15 doden per jaar extra, iets meer verkeer op de wegen, op sommige trajecten wat minder reistijd. Het is allemaal niet schokkend, ik heb ook nergens aangegeven dat het veel verkeer extra aan zal trekken of veel extra doden. En als de afweging van de nadelen en de voordelen goed uitvalt voor 130 mag het van mij gewoon ingevoerd worden. Maar niet gaan invoeren voor die effecten goed in beeld zijn gebracht, al was het maar om te voorkomen dat het over een half jaar weer teruggefloten wordt door de rechtbank...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89366669
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:13 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hebben we meer aan dan aan een boze appel :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89367451
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:15 schreef du_ke het volgende:

[..]

De effecten zijn niet heel groot, orde grootte 15 doden per jaar extra, iets meer verkeer op de wegen, op sommige trajecten wat minder reistijd. Het is allemaal niet schokkend, ik heb ook nergens aangegeven dat het veel verkeer extra aan zal trekken of veel extra doden. En als de afweging van de nadelen en de voordelen goed uitvalt voor 130 mag het van mij gewoon ingevoerd worden. Maar niet gaan invoeren voor die effecten goed in beeld zijn gebracht, al was het maar om te voorkomen dat het over een half jaar weer teruggefloten wordt door de rechtbank...
Vergeet de extra uitstoot niet.
  woensdag 1 december 2010 @ 06:50:07 #223
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89372526
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zou toch wel handig zijn als de tegenstanders een keuze maken. OFWEL 120->130 is verwaarloosbaar als verschil, OFWEL het heeft grote gevolgen.
Als de tijd en kosten die gepaard gaan met de invoering hiervan ook verwaarloosbaar waren was er niets aan de hand. Maar dat is nooit zo. Het meest voorname bezwaar is dan ook dat we het hier hebben over een nogal nietszeggend stukje populistisch beleid in een tijd waarin belangrijkere thema's de aandacht verdienen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89373225
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 06:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Als de tijd en kosten die gepaard gaan met de invoering hiervan ook verwaarloosbaar waren was er niets aan de hand. Maar dat is nooit zo. Het meest voorname bezwaar is dan ook dat we het hier hebben over een nogal nietszeggend stukje populistisch beleid in een tijd waarin belangrijkere thema's de aandacht verdienen.
Ik denk dat het wat minder kost dan die 30 miljoen belastinggeld die Fatima Elatik verkwanseld heeft in Amsterdam.

Je moet er niet aan denken dat dergelijke figuren in de regering komen want daar gaat het vaak niet om miljoenen maar om miljarden.

En wat te denken van die Eurlings Stasi kastjes, ook al miljoenen belastinggeld aan verkwanseld?
pi_89390289
quote:
Op zondag 28 november 2010 16:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Op een heel enkel punt na totaal niet eigenlijk. Daarom is het ook geen fatsoenlijk argument voor een hogere snelheid hier.
Een rijstrook in DL is wat breder en de snelweg is qua materiaal wat degelijker aangelegd. Voor de rest zijn er volgens mij weinig verschillen.

(kom nu niet aan met de "wij hebben om de kilometer een op/afrit" dooddoener)

Er staat me trouwens iets bij dat de nederlandse snelweg op een snelheid van 150 km/u wordt ontworpen. :')
  woensdag 1 december 2010 @ 17:57:52 #226
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89394422
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik denk dat het wat minder kost dan die 30 miljoen belastinggeld die Fatima Elatik verkwanseld heeft in Amsterdam.

Je moet er niet aan denken dat dergelijke figuren in de regering komen want daar gaat het vaak niet om miljoenen maar om miljarden.

En wat te denken van die Eurlings Stasi kastjes, ook al miljoenen belastinggeld aan verkwanseld?
En waar heb jij gelezen dat ik daar een voorstander van ben?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89395508
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:29 schreef 100% Tukker het volgende:

(kom nu niet aan met de "wij hebben om de kilometer een op/afrit" dooddoener)

Toch is dat veelal wel het probleem. Het ontbreekt ons aan een goed secundair wegennet zodat de snelwegen eerder en vaker opgezocht worden dan bij onze oosterburen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89396498
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Toch is dat veelal wel het probleem. Het ontbreekt ons aan een goed secundair wegennet zodat de snelwegen eerder en vaker opgezocht worden dan bij onze oosterburen.
Ach, dat val in het oosten en noorden van het land best mee. :Y Ik zie niet in waarom ik op een A1 t.h.v. Holten op een zondagmiddag geen 150 km/u mag rijden. Je hoeft ook niet hard te rijden. In DL heeft ook niet iedereen het gaspedaal op de vloerplaat van de auto geplakt, gewoon omdat het mag...

Dat in DL het onderliggende wegennet beduidend beter is, is een feit ja...
pi_89413868
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:15 schreef du_ke het volgende:

De effecten zijn niet heel groot, orde grootte 15 doden per jaar extra,
Op de wegen waar het voor gaat gelden dus ruwweg een verdubbeling? Hoe dat zo?

quote:
iets meer verkeer op de wegen,
Vanwege 120->130? Geloof ik niets van. Erg onlogisch.

quote:
Het is allemaal niet schokkend,
Waarom dan zoveel verzet?

quote:
Maar niet gaan invoeren voor die effecten goed in beeld zijn gebracht, al was het maar om te voorkomen dat het over een half jaar weer teruggefloten wordt door de rechtbank...
Invoeren en meteen onderzoeken. De rechtbank kan gedane zaken niet doen keren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89413917
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 06:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Het meest voorname bezwaar is dan ook dat we het hier hebben over een nogal nietszeggend stukje populistisch beleid in een tijd waarin belangrijkere thema's de aandacht verdienen.
Wat is er populistisch aan het verhogen van de maximum snelheid op de wegen? En als het populistisch is... is het dan daardoor een slecht idee?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 2 december 2010 @ 00:16:08 #231
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89414214
Vind 120 km / h al hard. Moeten ze niet nog eens 10 bij doen :N
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  donderdag 2 december 2010 @ 00:33:04 #232
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89414857
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat is er populistisch aan het verhogen van de maximum snelheid op de wegen?
Het is een simpel plan dat tegemoet komt aan 'wat het volk wil', dat klinkt voor mij als een populistisch idee.
quote:
En als het populistisch is... is het dan daardoor een slecht idee?
Nee, maar het kost dus wel tijd, geld en energie om dit te realiseren. En daar is geen overschot aan in deze tijden, ze kunnen zich beter concentreren op zaken die er echt toe doen. En dat zijn er genoeg.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89415197
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op de wegen waar het voor gaat gelden dus ruwweg een verdubbeling? Hoe dat zo?

[..]

Vanwege 120->130? Geloof ik niets van. Erg onlogisch.

[..]
Aantrekkende werking van verkeer heeft natuurlijk ook effecten buiten de snelweg. Het is allemaal niet extreem maar wel iets waar bij de keuze over nagedacht moet worden.

quote:
Waarom dan zoveel verzet?

[..]

Invoeren en meteen onderzoeken. De rechtbank kan gedane zaken niet doen keren.
Verzet niet zozeer vooral kanttekeningen plaatsen bij de jubelverhalen :P. Daarnaast ben ik van mening dat je geen overhaaste beslissingen moet nemen. Het voorstel waar dit topic over gaat vind ik dan ook kansloos en dom populistisch.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89417568
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Het is een simpel plan dat tegemoet komt aan 'wat het volk wil', dat klinkt voor mij als een populistisch idee.
Doen wat het volk wil... ja, dat zou je als politicus ook nooit moeten doen natuurlijk... 8)7

quote:
Nee, maar het kost dus wel tijd, geld en energie om dit te realiseren. En daar is geen overschot aan in deze tijden, ze kunnen zich beter concentreren op zaken die er echt toe doen. En dat zijn er genoeg.
De overheid doet zoveel dingen tegelijkertijd. Waarom denk jij dat dit ten koste gaat van iets anders?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89417598
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:42 schreef du_ke het volgende:

Aantrekkende werking van verkeer heeft natuurlijk ook effecten buiten de snelweg. Het is allemaal niet extreem maar wel iets waar bij de keuze over nagedacht moet worden.

Verzet niet zozeer vooral kanttekeningen plaatsen bij de jubelverhalen :P. Daarnaast ben ik van mening dat je geen overhaaste beslissingen moet nemen. Het voorstel waar dit topic over gaat vind ik dan ook kansloos en dom populistisch.
Ik constateer dat ik vraag naar onderbouwingen, maar dat ik geen antwoorden krijg,,, Het enige waarmee nu nog wordt geschermd is "ja, maar het is populistisch". Kennelijk is het best een goed idee,
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89417763
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik constateer dat ik vraag naar onderbouwingen, maar dat ik geen antwoorden krijg,,, Het enige waarmee nu nog wordt geschermd is "ja, maar het is populistisch". Kennelijk is het best een goed idee,
Onderbouwing voor het niet direct invoeren?

Nou dat is vrij eenvoudig. De verwachte effecten op het gebied van veiligheid en milieu zijn nog niet goed in beeld gebracht. Dat zou je naar mijn idee wel moeten doen voor je zo'n besluit neemt dat naar verwachting een negatief effect zal hebben op die punten. Anders kan je geen goed afgewogen oordeel van de kamer verwachten (voor zover dat kan op dit onderwerp). En als die effecten niet helder zijn is de kans aanwezig dat de rechtbank de overheid weer terugfluit en dat zou je naar mijn idee moeten voorkomen wil je als overheid serieus overkomen (tweede rookverboddebacle)

daarnaast zijn er bepaalde praktische punten, eerst moet bekeken worden welke stukken snelweg wel en niet geschikt zijn voor 130. Verder moet de vorst uit de grond om de bordjes te vervangen :+.

Ik zie dus geen enkel argument voor een overhaaste invoering. En een aantal prima argumenten er tegen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89421946
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:46 schreef du_ke het volgende:

Onderbouwing voor het niet direct invoeren?

Nou dat is vrij eenvoudig. De verwachte effecten op het gebied van veiligheid en milieu zijn nog niet goed in beeld gebracht. Dat zou je naar mijn idee wel moeten doen voor je zo'n besluit neemt dat naar verwachting een negatief effect zal hebben op die punten. Anders kan je geen goed afgewogen oordeel van de kamer verwachten (voor zover dat kan op dit onderwerp). En als die effecten niet helder zijn is de kans aanwezig dat de rechtbank de overheid weer terugfluit en dat zou je naar mijn idee moeten voorkomen wil je als overheid serieus overkomen (tweede rookverboddebacle)
De effecten zijn uit den treure berekend. Zoveel rapporten...

En ieder ander onderzoek gaat gewoon die rapporten herhalen. Kom op zeg! En natuurlijk weet ik dat de bestuursrechter gaat roepen dat er meer onderzoek plaats had moeten vinden, maar als je dat onderzoek al start, dan kun je het onderzoek (met altijd de gewenste conclusie) gebruiken bij de reparatie.

quote:
daarnaast zijn er bepaalde praktische punten, eerst moet bekeken worden welke stukken snelweg wel en niet geschikt zijn voor 130.
Dat is al bekeken, heb ik begrepen.

quote:
Verder moet de vorst uit de grond om de bordjes te vervangen :+.
Ik denk dat dat tussen nu en 1 maart een keer gaat lukken.

quote:
Ik zie dus geen enkel argument voor een overhaaste invoering. En een aantal prima argumenten er tegen.
Nee, er zijn helemaal geen prima argumenten. Want eigenlijk weten we al lang en breed dat er geen onderzoek gaat komen op basis waarvan deze beslissing anders gaat worden. Die onderzoeken zijn er dus slechts voor de bühne. Eigenlijk te zot voor woorden dat daar weer zoveel geld aan uitgegeven dient te worden.

Daarnaast is er nog iets: als de politiek meent dat ergens 130 km/u gereden mag worden, dan is het te zot voor woorden om nog te gaan bekeuren obv 120 km/u. Zelfs als de invoering formeel niet geregeld is.

Er is dus juist enorm veel haast bij, om rechtsonzekerheid te voorkomen!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89422581
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 00:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het is een simpel plan dat tegemoet komt aan 'wat het volk wil', dat klinkt voor mij als een populistisch idee.

[..]

Nee, maar het kost dus wel tijd, geld en energie om dit te realiseren. En daar is geen overschot aan in deze tijden, ze kunnen zich beter concentreren op zaken die er echt toe doen. En dat zijn er genoeg.
Wat een non-argumenten met dat geleuter over populistisch.

Als men nu de BTW met 1% wil verhogen roept men dat die vuile rechtsen alleen aan de rijken denken.

Nu hetzelfde in jouw belevenis dan, als men de BTW met 1% wil verlagen is het die vuile rechtsen zijn populisten.

Maargoed, je bent niet verplicht om 130 te rijden. Dat is een max. snelheid zoals je ook met een min. snelheid mag rijden op autowegen.

Wat zal het een bloedbad worden op de NL wegen met die 10 km verhoging, onverantwoord zeg ik je en NL stevent op een complete bankroet af door de kosten die het met zich meebrengt.

Ach ja, en wat meer brandstofgebruik brengt ook wat meer aan belastingen op daar inmiddels 1 euro per liter brandstof zomaar de staatskas invloeit.

En een ander user met zijn non-argument van 'aanzuigende werking' is al helemaal hilarisch.
pi_89432505
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
En een ander user met zijn non-argument van 'aanzuigende werking' is al helemaal hilarisch.
Nou, ik ren altijd meteen naar de supermarkt als ik hoor dat er een extra kassa open is!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:01:28 #240
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_89439139
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 15:59 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Nou, ik ren altijd meteen naar de supermarkt als ik hoor dat er een extra kassa open is!
Mensen zijn bereid om uren in een file te staan bij een actie met een paar cent korting op brandstof, hoe rationeel denk je dat de gemiddelde autorijder is?

Overigens is toename van autoverkeer door meer wegen waardoor er zelfs meer file kan ontstaan een fenomeen dat al vaker is gezien en onderzocht, bekend onder de noemer Braess's paradox.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 2 december 2010 @ 20:10:37 #241
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89445054
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Doen wat het volk wil... ja, dat zou je als politicus ook nooit moeten doen natuurlijk... 8)7
Je vroeg niet waarom ze het niet zouden moeten doen, je vroeg waarom het populistisch is. Populisme moet niet altijd worden tegengehouden, maar de wil van het volk hoeft ook niet allesbepalend te zijn. De stemgerechtigden bepalen hier niet rechtstreeks het beleid, en dat heeft een reden.
quote:
[..]

De overheid doet zoveel dingen tegelijkertijd. Waarom denk jij dat dit ten koste gaat van iets anders?
Ben jij niet bekend met de aloude wijsheid dat een euro maar één keer uitgegeven kan worden? En dat een verloren minuut nooit meer terugkomt, wist je dat al?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89449107
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 20:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Je vroeg niet waarom ze het niet zouden moeten doen, je vroeg waarom het populistisch is. Populisme moet niet altijd worden tegengehouden, maar de wil van het volk hoeft ook niet allesbepalend te zijn. De stemgerechtigden bepalen hier niet rechtstreeks het beleid, en dat heeft een reden.

Daar ben ik het mee eens, maar jij gebruikt het als argument tegen... dacht ik althans, nu blijkt het een losse flodder. Dat mag natuurlijk.

quote:
Ben jij niet bekend met de aloude wijsheid dat een euro maar één keer uitgegeven kan worden? En dat een verloren minuut nooit meer terugkomt, wist je dat al?
Ik weet uit ervaring dat er nog veel nuttelozere bezigheden zijn waar het ambtelijk apparaat geld voor door weet te draaien. Wie weet gaat het wel ten koste van die bezigheden...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 2 december 2010 @ 21:51:55 #243
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89451041
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens, maar jij gebruikt het als argument tegen... dacht ik althans, nu blijkt het een losse flodder. Dat mag natuurlijk.
Ik heb persoonlijk niet veel op met populisme, en vind dat er de laatste tijd teveel naar de onderbuik en te weinig naar het verstand en de feiten geluisterd wordt. Maar goed, dat is persoonlijk en inderdaad geen geldig argument.
quote:
[..]

Ik weet uit ervaring dat er nog veel nuttelozere bezigheden zijn waar het ambtelijk apparaat geld voor door weet te draaien. Wie weet gaat het wel ten koste van die bezigheden...
De meest nutteloze bezigheden zijn meestal de laatste die opgeofferd worden. Het zijn over het algemeen de grotere, noodzakelijker projecten die het veld moeten ruimen als er een tekort is, aangezien die het meest vergen van beleidsmakers en het ambtenarenapparaat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89451388
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Ik heb persoonlijk niet veel op met populisme, en vind dat er de laatste tijd teveel naar de onderbuik en te weinig naar het verstand en de feiten geluisterd wordt. Maar goed, dat is persoonlijk en inderdaad geen geldig argument.

Nou, dan zijn we het gewoon met elkaar eens.

quote:
De meest nutteloze bezigheden zijn meestal de laatste die opgeofferd worden. Het zijn over het algemeen de grotere, noodzakelijker projecten die het veld moeten ruimen als er een tekort is, aangezien die het meest vergen van beleidsmakers en het ambtenarenapparaat.
Mijn ervaring is wat genuanceerder.

Wat is jouw ervaring ter zake eigenlijk (anders gezegd: op grond waarvan poneer jij deze stelling)?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:10:32 #245
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89452259
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is wat genuanceerder.

Wat is jouw ervaring ter zake eigenlijk (anders gezegd: op grond waarvan poneer jij deze stelling)?
Verhalen van diverse mensen in mijn omgeving die werkzaam zijn als gemeentelijk ambtenaar.

Maar is dit niet een algemeen aanvaarde stelling dan? Het is toch een vrij logische gedachte dat binnen een instituut als de overheid de bureaucratie en invloed van gevestigde belangen onder normale omstandigheden toenemen? En dat het bij nieuwe projecten vaak meer gaat om het imago van de bedenker dan om het daadwerkelijke voordeel voor de burger lijkt me ook geen groot geheim.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 2 december 2010 @ 22:23:02 #246
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89452967
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een non-argumenten met dat geleuter over populistisch.

Als men nu de BTW met 1% wil verhogen roept men dat die vuile rechtsen alleen aan de rijken denken.

Nu hetzelfde in jouw belevenis dan, als men de BTW met 1% wil verlagen is het die vuile rechtsen zijn populisten.
Wat heb ik precies met 'men' en met BTW te maken?

Overigens worden plannen tot het verhogen van de belastingen eerder als links gezien.
quote:
Maargoed, je bent niet verplicht om 130 te rijden. Dat is een max. snelheid zoals je ook met een min. snelheid mag rijden op autowegen.

Wat zal het een bloedbad worden op de NL wegen met die 10 km verhoging, onverantwoord zeg ik je en NL stevent op een complete bankroet af door de kosten die het met zich meebrengt.

Ach ja, en wat meer brandstofgebruik brengt ook wat meer aan belastingen op daar inmiddels 1 euro per liter brandstof zomaar de staatskas invloeit.

En een ander user met zijn non-argument van 'aanzuigende werking' is al helemaal hilarisch.
Dat is mijn punt helemaal niet. Je zit nu te reageren op je eigen hersenspinsels. Lees mijn post nog maar een keer, en probeer deze keer eens te begrijpen wat er staat.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89453155
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Verhalen van diverse mensen in mijn omgeving die werkzaam zijn als gemeentelijk ambtenaar.
De auditu... Vind ik niet zo sterk.

quote:
Maar is dit niet een algemeen aanvaarde stelling dan? Het is toch een vrij logische gedachte dat binnen een instituut als de overheid de bureaucratie en invloed van gevestigde belangen onder normale omstandigheden toenemen? En dat het bij nieuwe projecten vaak meer gaat om het imago van de bedenker dan om het daadwerkelijke voordeel voor de burger lijkt me ook geen groot geheim.
Het is een stuk genuanceerder in de praktijk. Ik had ook veel vooroordelen over ambtenaren. Die zijn op sommige punten gedeeltelijk bevestigd, maar ook op veel punten helemaal niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:48:51 #248
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89454464
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

De auditu... Vind ik niet zo sterk.
Mogen alleen ambtenaren dan een mening vormen over de overheid en haar functioneren?
quote:
[..]

Het is een stuk genuanceerder in de praktijk. Ik had ook veel vooroordelen over ambtenaren. Die zijn op sommige punten gedeeltelijk bevestigd, maar ook op veel punten helemaal niet.
Het zijn geen vooroordelen, maar ervaringen van mensen die in die wereld zitten. Jij hebt blijkbaar andere ervaringen, maar de jouwe zijn niet betrouwbaarder dan die van een ander.

Maar zou je dan inhoudelijk kunnen vertellen wat er niet klopt aan mijn beweringen?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89460717
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Mogen alleen ambtenaren dan een mening vormen over de overheid en haar functioneren?
Het gaat hier even niet over een mening, maar over een feitelijkheid.

quote:
Het zijn geen vooroordelen, maar ervaringen van mensen die in die wereld zitten. Jij hebt blijkbaar andere ervaringen, maar de jouwe zijn niet betrouwbaarder dan die van een ander.
Het verschil is alleen dat ik het heb over mijn ervaringen en jij over verhalen van anderen. En het moge bekend zijn dat een de auditu verklaring minder betrouwbaar is en minder waarde heeft dan de verklaring van degene die het met eigen ogen heeft gezien.

quote:
Maar zou je dan inhoudelijk kunnen vertellen wat er niet klopt aan mijn beweringen?
Dat het niet meestal de laatsten zijn die opgeofferd worden. Meer smaken lijken mij er niet te zijn overigens...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89463071
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat heb ik precies met 'men' en met BTW te maken?
Als je een voorbeeld niet eens snapt vraag ik mij af wat je wel snapt.
quote:
Overigens worden plannen tot het verhogen van de belastingen eerder als links gezien.

[..]
Proest.
quote:
Dat is mijn punt helemaal niet. Je zit nu te reageren op je eigen hersenspinsels. Lees mijn post nog maar een keer, en probeer deze keer eens te begrijpen wat er staat.
Ik reageer anders op jouw non argumenten van kosten en dat domme geleuter over populisme. Kom eens met rationele argumenten die werkelijk hout snijden.

Je bent volgens mij gewoon aan het zeiken om te zeiken omdat het van rechtse partijen komt.

Maargoed, maak jij je lekker druk over de 10 km snelheidsgrens verhoging waar je je niet aan hoeft te conformeren, geen last van hebt, niet een boterham minder om eet of het moet je gaan om de massa jouw dictaat op te leggen wat de meeste linksen graag zouden willen.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:22:25 #251
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_89464484
quote:
Op vrijdag 3 december 2010 07:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je een voorbeeld niet eens snapt vraag ik mij af wat je wel snapt.

[..]

Proest.

[..]

Ik reageer anders op jouw non argumenten van kosten en dat domme geleuter over populisme. Kom eens met rationele argumenten die werkelijk hout snijden.

Je bent volgens mij gewoon aan het zeiken om te zeiken omdat het van rechtse partijen komt.

Maargoed, maak jij je lekker druk over de 10 km snelheidsgrens verhoging waar je je niet aan hoeft te conformeren, geen last van hebt, niet een boterham minder om eet of het moet je gaan om de massa jouw dictaat op te leggen wat de meeste linksen graag zouden willen.
Exact. Al die felle linkse reacties zijn op de feiten niet verklaarbaar: er vindt immers slechts een marginale wijziging plaats.

Het is hetzelfde gedrag wat je kunt waarnemen bij kleuters waarvan je een speeltje afpakt.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:18:12 #252
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89483525
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 07:00 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Als je een voorbeeld niet eens snapt vraag ik mij af wat je wel snapt.
Als jij met zo'n simpel onderwerp nog een verkeerde vergelijking kunt maken, vraag ik mij af wat je wel snapt.
quote:
[..]

Proest.
Wacht even. Je gaat mij toch niet vertellen dat je echt denkt dat het verhogen van de belastingen als authentiek rechts thema geldt? :D
quote:
[..]

Ik reageer anders op jouw non argumenten van kosten en dat domme geleuter over populisme. Kom eens met rationele argumenten die werkelijk hout snijden.

Je bent volgens mij gewoon aan het zeiken om te zeiken omdat het van rechtse partijen komt.

Maargoed, maak jij je lekker druk over de 10 km snelheidsgrens verhoging waar je je niet aan hoeft te conformeren, geen last van hebt, niet een boterham minder om eet of het moet je gaan om de massa jouw dictaat op te leggen wat de meeste linksen graag zouden willen.
En weer toon je aan mijn argumenten niet te begrijpen. Geeft niet hoor :) Probeer het vooral nog eens, ik heb alle tijd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:25:23 #253
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89483818
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Exact. Al die felle linkse reacties zijn op de feiten niet verklaarbaar: er vindt immers slechts een marginale wijziging plaats.
Wat is er precies fel aan mijn reacties?

En allicht is het een marginale wijziging, dat weet ik ook wel. Maar wel eentje die geld en energie kost, met dus een verwaarloosbaar resultaat in het verschiet. Waarom ben jij daar eigenlijk zo blij mee?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89501460
Dat krijgen ze er aardig snel door. Werd al genoemd hier: doortastend en daadkracht! Maar er volgen nog 3 maanden onderzoek om te bepalen waar de snelheid omhoog kan. Beetje omgekeerde wereld, we willen verandering, maar weten niet waar.
pi_89508721
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Wat is er precies fel aan mijn reacties?

En allicht is het een marginale wijziging, dat weet ik ook wel. Maar wel eentje die geld en energie kost, met dus een verwaarloosbaar resultaat in het verschiet. Waarom ben jij daar eigenlijk zo blij mee?
Omdat je niks aan fileproblematiek hebt als je na de avondspits boven Zwolle naar huis rijdt. Auto's ontwikkelen zich op gebied van uitstoot, veiligheid en comfort. De wegen worden beter en daarom is een aanpassing van de maximumsnelheid op de snelweg niet meer dan normaal.
pi_89508726
En over extra de extra doden gesproken, we kunnen ook weer met de huifkar naar tante Bep hoor. Misschien is dat een idee? Laat mensen maar eens beter autorijden door middel van een betere opleiding die je niet alleen de regels laat kennen maar ook je rijvaardigheid daadwerkelijk test.
  † In Memoriam † zaterdag 4 december 2010 @ 08:39:46 #257
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89508913
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 07:17 schreef Lagrinta het volgende:
En over extra de extra doden gesproken, we kunnen ook weer met de huifkar naar tante Bep hoor. Misschien is dat een idee? Laat mensen maar eens beter autorijden door middel van een betere opleiding die je niet alleen de regels laat kennen maar ook je rijvaardigheid daadwerkelijk test.
Het basisprincipe van knipperlichten zou een begin zijn.
Carpe Libertatem
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:52:27 #258
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89519435
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 07:12 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Omdat je niks aan fileproblematiek hebt als je na de avondspits boven Zwolle naar huis rijdt. Auto's ontwikkelen zich op gebied van uitstoot, veiligheid en comfort. De wegen worden beter en daarom is een aanpassing van de maximumsnelheid op de snelweg niet meer dan normaal.
Dat zou een prima reden zijn als mensen zich inderdaad keurig aan de maximumsnelheid zouden houden. Maar laten we even eerlijk zijn: over het algemeen reist men gewoon met de snelheid die op dat moment gepast is. Op een rustige snelweg rij je geen 100, bord of geen bord.

Als Rutte en co echt zo begaan waren met de snelwegperikelen des lands, zouden ze de flitsagent wegbezuinigen en alleen degenen bekeuren die werkelijk een gevaar op de weg zijn. En de rest van de hardwerkende Nederlanders laten doen wat ze al deden: hun snelheid aanpassen op de omstandigheden in plaats van op wetten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89536054
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Als Rutte en co echt zo begaan waren met de snelwegperikelen des lands, zouden ze de flitsagent wegbezuinigen en alleen degenen bekeuren die werkelijk een gevaar op de weg zijn. En de rest van de hardwerkende Nederlanders laten doen wat ze al deden: hun snelheid aanpassen op de omstandigheden in plaats van op wetten.
Daar ben ik het zowaar mee eens...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:43:49 #260
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89536401
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar ben ik het zowaar mee eens...
Dus je vindt het plan om op een paar stukken de maximumsnelheid met 10km p/u te verhogen ook een nogal tweederangs maatregel die welbeschouwd in het geheel geen zoden aan de dijk zet?

Of ben je het alleen eens met de stelling dat flitsagenten weg moeten? Want dat is natuurlijk maar de helft van mijn eigenlijke punt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89537450
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 december 2010 23:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Dus je vindt het plan om op een paar stukken de maximumsnelheid met 10km p/u te verhogen ook een nogal tweederangs maatregel die welbeschouwd in het geheel geen zoden aan de dijk zet?
Dat is een wel zeer vrije vertaling... Ik heb het eerder al een stap in de goede richting genoemd.

quote:
Of ben je het alleen eens met de stelling dat flitsagenten weg moeten? Want dat is natuurlijk maar de helft van mijn eigenlijke punt.
Ik ben het vooral met jou eens dat wat meer eigen verantwoordelijkheid goed zou zijn en je niet de kleine overtreders, maar de wegpiraten aan moet pakken.

Maar goed, als jij liever hebt dat ik het altijd met jou oneens ben...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 5 december 2010 @ 00:21:15 #262
287131 FoolWithMokey
Jesus loves you
pi_89538035
leuke maar nutteloze besluit.
Sisco Certified
  zondag 5 december 2010 @ 00:21:17 #263
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89538039
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 00:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is een wel zeer vrije vertaling... Ik heb het eerder al een stap in de goede richting genoemd.
Maar vind je dat ook vanwege de aard van het plan zelf, of alleen vanwege de onderliggende gedachte dat weggebruikers minder aan snelheden gebonden moeten zijn?
quote:
[..]

Ik ben het vooral met jou eens dat wat meer eigen verantwoordelijkheid goed zou zijn en je niet de kleine overtreders, maar de wegpiraten aan moet pakken.
Oké. Maar met het plan om de maximumsnelheid naar 130 op te schroeven, zal nog steeds iedereen die 140 rijdt een bekeuring krijgen. Er zal in de vorm van aanpak van overtredingen niets veranderen.
quote:
Maar goed, als jij liever hebt dat ik het altijd met jou oneens ben...
Zo was het niet bedoeld :) Ik zoek naar punten waarop we het oneens zijn, omdat alleen daarover te discussiëren valt. Maar dat neemt niet weg dat ik het fijn vind om te lezen dat je je kunt vinden in mijn eerdere post.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89543817
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 00:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Maar vind je dat ook vanwege de aard van het plan zelf, of alleen vanwege de onderliggende gedachte dat weggebruikers minder aan snelheden gebonden moeten zijn?

Ik ben voor het Duitse systeem: in beginsel zo hard als je verantwoord vindt op de snelweg. Daar waar het echt niet kan een verbodsbepaling (hoewel die in Duitsland ook iets te vaak op zijn komen duiken...).

quote:
Oké. Maar met het plan om de maximumsnelheid naar 130 op te schroeven, zal nog steeds iedereen die 140 rijdt een bekeuring krijgen. Er zal in de vorm van aanpak van overtredingen niets veranderen.
Dat is jammer, maar ik acht het ook eigelijk niet mogelijk dat de overheid die kip met gouden eieren zal slachten. Ook al zijn er veel redenen te bedenken op basis waarvan dat dient te worden afgeschaft,met name omdat het onwettelijk is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89547647
ik zat trouwens gisteren weer eens tv te kijken, een of andere quiz. de deelnemers kregen een stelling en moesten bedenken of 'heel nederland' het er mee eens of oneens is. bij de stelling "de max-snelheid moet naar 130", was het 51% tegen en 49% voor. best opvallend, en nu vroeg ik mij af of iemand enig idee heeft hoe betrouwbaar zulke cijfers zijn.

naar mijn idee zijn ze absoluut niet betrouwbaar(amusement>feiten), maar het viel me alsnog op dat de helft van NL toch tegen zo'n verhoging zou zijn.
pi_89548238
Ik geloof het wel. Deels omdat een groot deel van de nederlanders alles alleen maar veiliger wil hebben en al in de broek poept boven 60 km/u. Deels omdat een groot deel van de nederlanders gelooft dat we over 10 jaar onder water staan als we auto rijden. Deels omdat een groot deel van de nederlanders die geen auto kan betalen het de autorijders niet gunt. Deels omdat een groot deel van de tegenstanders van dit kabinet het een slecht idee vinden omdat het van dit kabinet komt.... enz. enz.

Onder de streep is 49% voor nog een geweldig resultaat ook!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 5 december 2010 @ 16:25:05 #267
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89553816
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben voor het Duitse systeem: in beginsel zo hard als je verantwoord vindt op de snelweg. Daar waar het echt niet kan een verbodsbepaling (hoewel die in Duitsland ook iets te vaak op zijn komen duiken...).
Ja, maar dit plan lijkt daar in de verste verte niet op. De insteek is verkeerd. Het enige dat nu gebeurt is dat men op enkele plaatsen des lands zal wennen aan een hogere maximumsnelheid, dus daar 10 kilometer harder zal rijden en dan alsnog een bon krijgt voor een snelheidsovertreding. Je verplaatst alleen de grens, maar de autorijder verplaatst gewoon mee.
quote:
[..]

Dat is jammer, maar ik acht het ook eigelijk niet mogelijk dat de overheid die kip met gouden eieren zal slachten. Ook al zijn er veel redenen te bedenken op basis waarvan dat dient te worden afgeschaft,met name omdat het onwettelijk is.
Maar dan moet je het toch met me eens zijn dat dit niets meer is dan symboolwetgeving? En daar is al genoeg van. Dit kabinet beboet studenten, registreert cannabisgebruikers en introduceert met veel bombarie een nieuwe maximumsnelheid van wel 10km hoger waarvan we niet eens weten waar die zal gelden. Van enig inzicht en gevoel voor de juiste prioriteiten ontbreekt ieder spoor. Dat is waar ik mij aan erger.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89557528
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Maar dan moet je het toch met me eens zijn dat dit niets meer is dan symboolwetgeving? En daar is al genoeg van.
Op zich mee eens, maar ik mag 10 km/u harder rijden op bepaalde wegen, dus ik ben het misschien in essentie niet eens met de maatregel, maar wel met het gevolg daarvan.

Ik ben gewoon hypocriet.

quote:
Dit kabinet beboet studenten,
Huh?

quote:
registreert cannabisgebruikers
Ja, met Teeven is de politiestaat weer een stuk verder verankerd in de samenleving. Helaas wil de meerderheid een politiestaat...

quote:
en introduceert met veel bombarie een nieuwe maximumsnelheid van wel 10km hoger waarvan we niet eens weten waar die zal gelden.
Maar het blijft een stapje in de goede richting...

quote:
Van enig inzicht en gevoel voor de juiste prioriteiten ontbreekt ieder spoor. Dat is waar ik mij aan erger.
Dat geldt m.m. voor iedere andere regering (weten we nog: het hijgerige generaal pardon nadat links de meerderheid had verkregen? Ook al was dat niet de regering, die was nog niet gevormd...).

Ik ben ook niet gelukkig met de uitkomst, maar van de andere kant: er was gelegenheid voor paars-plus en dat is op zeker moment geblokkeerd... Dan moet je ook niet gek opkijken als de PVV de sleutel in handen krijgt.

Ik hoop maar dat de PVV kiezer weer gaat zweven, dan levert deze periode iig iets goeds op.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 5 december 2010 @ 23:08:31 #269
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89570355
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Huh?
Jawel, 3000 euro bij studievertraging.
quote:
[..]

Maar het blijft een stapje in de goede richting...
Nee, het blijft een stapje vooruit in de verkeerde richting. Althans, mijns inziens :)
quote:
[..]

Dat geldt m.m. voor iedere andere regering (weten we nog: het hijgerige generaal pardon nadat links de meerderheid had verkregen? Ook al was dat niet de regering, die was nog niet gevormd...).
Ik heb het alleen over deze regering, dat anderen ook faalden op diverse punten ontken ik daarmee niet. Toch vind ik dit kabinet in dat opzicht erger dan de meeste anderen.
quote:
Ik ben ook niet gelukkig met de uitkomst, maar van de andere kant: er was gelegenheid voor paars-plus en dat is op zeker moment geblokkeerd... Dan moet je ook niet gek opkijken als de PVV de sleutel in handen krijgt.
Geblokkeerd door de VVD ja. Rutte heeft nooit anders gewild dan dit, hij vreesde bij Paars+ een keldering van zijn populariteit ten faveure van de PVV. Het zij zo, en hij had in strategisch opzicht ook gelijk. Maar ik kan niet ontkennen dat de insteek van dit kabinet niet de mijne is. Dit plan is voor mij een voorbeeld van een ideetje dat leuk klinkt, maar verder geen zoden aan de dijk zet. Paars+ had de hervormingsgezindheid in zich die ik in dit kabinet mis.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89570553
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Jawel, 3000 euro bij studievertraging.

Ik noem dat geen boete. Maar wat daar ook van moge zijn: het is terecht. De vrijblijvendheid moet eraf en een sociaal leenstelsel is voldoende om onderwijs toegankelijk te houden.

quote:
Nee, het blijft een stapje vooruit in de verkeerde richting. Althans, mijns inziens :)
Leg dat eens uit.

quote:
Ik heb het alleen over deze regering, dat anderen ook faalden op diverse punten ontken ik daarmee niet.
Het is kennelijk politiek eigen.

quote:
Geblokkeerd door de VVD ja. Rutte heeft nooit anders gewild dan dit, hij vreesde bij Paars+ een keldering van zijn populariteit ten faveure van de PVV.
Ik zou het graag willen dat het zo is, maar het is niet zo.

quote:
Het zij zo, en hij had in strategisch opzicht ook gelijk. Maar ik kan niet ontkennen dat de insteek van dit kabinet niet de mijne is en dat ik veel liever Paars+ had gezien.
Dat was het beste geweest voor NL. Maar het is zoals het is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 5 december 2010 @ 23:27:59 #271
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89571238
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik noem dat geen boete. Maar wat daar ook van moge zijn: het is terecht. De vrijblijvendheid moet eraf en een sociaal leenstelsel is voldoende om onderwijs toegankelijk te houden.
Het probleem is dat men zich blindstaart op het aantal hoger opgeleiden in Nederland, dat maar zo hoog mogelijk moet worden, en anderzijds de wijze van financiering van het onderwijs. De nadruk wordt op kwantiteit gelegd, niet op kwaliteit. Daardoor, en door het feit dat onderwijs niet als belangrijke pijler wordt gezien maar meer als kosten- en bezuinigingspost, gaat de kwaliteit met rasse schreden achteruit. Toegankelijkheid, prima, maar dan wel voor degenen die het niveau aankunnen.

Dit plan zorgt niet voor selectie op intelligentie, maar op geld. Dat is een ontzettend foute instelling, waarmee de kwaliteit van het onderwijs alleen maar minder zal worden. De student met rijke ouders zal best een jaartje studievertraging op kunnen lopen, maar de rest niet.

Daarbij kan een studievertraging meerdere redenen hebben. Je gaat automatisch uit van de luie student, maar wat dacht je van de student die een semester in het buitenland volgt, een jaartje verenigingswerk gaat doen of een tweede studie volgt? Erg nuttige bezigheden, maar lastig tot niet in combinatie te brengen met nominaal afstuderen. En dan heb ik het nog niet over degenen die de pech hebben om psychische of fysieke problemen op te lopen tijdens hun studie. Ook zij moeten dokken, buiten hun schuld om.
quote:
[..]

Leg dat eens uit.
Daar waren we zojuist toch al langs geweest? Er wordt slechts een grens verlegt, namelijk die van de maximumsnelheid met tien kilometer per uur. Waar de automobilist zijn snelheid op aanpast, waardoor de kans op een boete voor een paar kilometer te hard nog precies even groot is. En door het niet erg grote verschil tussen 120 en 130 zal het voordeel qua reistijd ook niet de moeite waard zijn. Het is gewoon een hoop gedoe om bijna niets.
quote:
[..]

Het is kennelijk politiek eigen.
Maar niet in elke politieke partij of in elk kabinet in gelijke mate. Je hebt nog steeds pragmatici en populisten. Daartussen bestaan geen scherpe grenzen, maar verschillen zijn er wel.
quote:
[..]

Ik zou het graag willen dat het zo is, maar het is niet zo.
Dat bestrijd ik. Maar, toegegeven, zeker weten zal niemand het.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89571784
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Het probleem is dat men zich blindstaart op het aantal hoger opgeleiden in Nederland, dat maar zo hoog mogelijk moet worden, en anderzijds de wijze van financiering van het onderwijs. De nadruk wordt op kwantiteit gelegd, niet op kwaliteit. Daardoor, en door het feit dat onderwijs niet als belangrijke pijler wordt gezien maar meer als kosten- en bezuinigingspost, gaat de kwaliteit met rasse schreden achteruit. Toegankelijkheid, prima, maar dan wel voor degenen die het niveau aankunnen.
Op zich niet mee oneens.

quote:
Dit plan zorgt niet voor selectie op intelligentie, maar op geld. Dat is een ontzettend foute instelling, waarmee de kwaliteit van het onderwijs alleen maar minder zal worden. De student met rijke ouders zal best een jaartje studievertraging op kunnen lopen, maar de rest niet.
Dat ben ik niet met je eens. Het sociale leenstelsel maakt dat iedereen het kan blijven betalen.

En rijke ouders wil niet zeggen dat je geld van ze krijgt. Ik heb rijke ouders, maar geen cent gekregen. Daar waar huisgenoten met aanvullende beurzen vaak wel geld kregen van hun ouders (die apetrots waren dat hun kroost naar de uni ging).

quote:
Daarbij kan een studievertraging meerdere redenen hebben. Je gaat automatisch uit van de luie student, maar wat dacht je van de student die een semester in het buitenland volgt, een jaartje verenigingswerk gaat doen of een tweede studie volgt? Erg nuttige bezigheden, maar lastig tot niet in combinatie te brengen met nominaal afstuderen. En dan heb ik het nog niet over degenen die de pech hebben om psychische of fysieke problemen op te lopen tijdens hun studie. Ook zij moeten dokken, buiten hun schuld om.
Ik heb gestudeerd en in commissies, besturen, enz. gezeten, dus mij allemaal bekend. Maar je CV wordt er veel meer waard door, dus die investering is het geld dubbel en dwars waard.

Ik zou het niet anders gedaan hebben als ik nu zou studeren.

quote:
Daar waren we zojuist toch al langs geweest? Er wordt slechts een grens verlegt, namelijk die van de maximumsnelheid met tien kilometer per uur. Waar de automobilist zijn snelheid op aanpast, waardoor de kans op een boete voor een paar kilometer te hard nog precies even groot is. En door het niet erg grote verschil tussen 120 en 130 zal het voordeel qua reistijd ook niet de moeite waard zijn. Het is gewoon een hoop gedoe om bijna niets.
Maar dan snap ik niet dat het de verkeerde richting op is. Dan is het een pas op de plaats...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 6 december 2010 @ 00:31:39 #273
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89573846
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich niet mee oneens.

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het sociale leenstelsel maakt dat iedereen het kan blijven betalen.

En rijke ouders wil niet zeggen dat je geld van ze krijgt. Ik heb rijke ouders, maar geen cent gekregen. Daar waar huisgenoten met aanvullende beurzen vaak wel geld kregen van hun ouders (die apetrots waren dat hun kroost naar de uni ging).
Dat sociale leenstelsel schrikt volgens mij meer mensen af dan goed is voor de kenniseconomie, maar dat is niet waar ik het over had. Ik had het over de boete voor mensen die meer dan een jaar studievertraging oplopen en die de universiteit of hogeschool dan ook krijgt.
quote:
[..]

Ik heb gestudeerd en in commissies, besturen, enz. gezeten, dus mij allemaal bekend. Maar je CV wordt er veel meer waard door, dus die investering is het geld dubbel en dwars waard.

Ik zou het niet anders gedaan hebben als ik nu zou studeren.
Serieus? Je had er 3.000 euro per jaar voor over gehad? Zo ja, de universiteit waar je studeerde waarschijnlijk niet.
quote:
[..]

Maar dan snap ik niet dat het de verkeerde richting op is. Dan is het een pas op de plaats...
De verkeerde weg was al ingeslagen, de huidige regering borduurt erop voort. Kijk, op zich is dat geen ramp natuurlijk, andere kabinetten hebben het op dit gebied niet beter gedaan. Maar ik vind het zo zonde van de tijd. Dan kun je het net zo goed laten voor wat het is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_89578400
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:31 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Dat sociale leenstelsel schrikt volgens mij meer mensen af dan goed is voor de kenniseconomie, maar dat is niet waar ik het over had. Ik had het over de boete voor mensen die meer dan een jaar studievertraging oplopen en die de universiteit of hogeschool dan ook krijgt.
Ik vind het leuk dat jij het een boete blijft noemen, maar feitelijk krijg je gewoon minder korting op de prijs van je studie.

En ik geloof niet dat het sociale leenstelsel mensen af kan schrikken die werkelijk HBO/WO niveau hebben. Die moeten door hebben dat het de beste investering is die ze ooit zullen doen als ze tenminste een fatsoenlijke studierichting kiezen.

quote:
Serieus? Je had er 3.000 euro per jaar voor over gehad? Zo ja, de universiteit waar je studeerde waarschijnlijk niet.
Natuurlijk had ik er 3.000 euro voor over gehad. Nog wel het tienvoudige. Overigens: dat de universiteit ook gekort wordt is best te begrijpen en zo gek nog niet: studenten die er langer over doen zijn minder aanwezig en volgen doorgaans minder college's. Ze drukken dan ook minder op de kosten.

Desondanks vind ik het geen slimme zet omdat het InHolland situaties uit lokt.

quote:
De verkeerde weg was al ingeslagen, de huidige regering borduurt erop voort. Kijk, op zich is dat geen ramp natuurlijk, andere kabinetten hebben het op dit gebied niet beter gedaan. Maar ik vind het zo zonde van de tijd. Dan kun je het net zo goed laten voor wat het is.
Toch niet helemaal. Stel: de overheid zegt dat de maximumsnelheid naar 500 km/u gaat, dan is dat misschien niet de juiste benadering, maar feitelijk kan dan iedereen naar eigen inzicht zijn snelheid kiezen.

Ik ben heel pratisch geworden in mijn oplossingen sinds ik de politiek in ben gegaan. Soms moete je het beestje gewoon anders noemen. Hoe dom dat ook is...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 6 december 2010 @ 17:49:41 #275
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_89594867
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind het leuk dat jij het een boete blijft noemen, maar feitelijk krijg je gewoon minder korting op de prijs van je studie.
Goed, technisch bekeken is het geen boete maar een verhoging van het collegegeld. Punt is dat het geld kost, en veel ervan.
quote:
En ik geloof niet dat het sociale leenstelsel mensen af kan schrikken die werkelijk HBO/WO niveau hebben. Die moeten door hebben dat het de beste investering is die ze ooit zullen doen als ze tenminste een fatsoenlijke studierichting kiezen.
Het schrikt mensen af die bijvoorbeeld een bètastudie willen doen. Zij kiezen voor een naar verhouding zware studie, en hebben tijdens en na die studie al geen voordeel in de kosten. Hier kiezen mensen toch voor, om de simpele reden dat hun hart daar ligt. Maar uiteraard is bij een moeilijkere studie het risico op studievertraging groter, met als gevolg dat mensen dan toch maar praktisch gaan worden en massaal voor iets simpels in het management gaan. Voor een land dat als kenniseconomie bekend wenst te staan geen gedroomde toekomst.

En nogmaals, niet alleen degenen die de wetenschap of techniek in willen ondervinden nadeel. Ook de mensen die een tweede studie volgen, een tijdje in het buitenland ervaring opdoen of persoonlijke problemen krijgen tijdens hun studie, worden hierop gepakt. Ook als ze al ingeschreven staan en een studievertraging hebben. Misdadig, als je het mij vraagt.
quote:
[..]

Natuurlijk had ik er 3.000 euro voor over gehad. Nog wel het tienvoudige. Overigens: dat de universiteit ook gekort wordt is best te begrijpen en zo gek nog niet: studenten die er langer over doen zijn minder aanwezig en volgen doorgaans minder college's. Ze drukken dan ook minder op de kosten.
Maar er wordt voor hen wel een plek vrijgehouden en voldoende apparatuur aangeschaft, elke student heeft immers hetzelfde recht op onderwijs. Je vergeet hierbij trouwens ook verplichte onderdelen die de meeste studies wel kennen, zoals practica, die vaak het duurst zijn om aan te bieden.

Daarbij vind ik het te kortzichtig voor woorden om als overheid van studenten te vragen om even 3000 euro gaan lenen vanwege hun keuze voor een uitdagende studie, nevenactiviteiten of het hebben van tegenslagen op persoonlijk gebied. Mensen zullen wel een paar keer extra gaan nadenken voordat ze iets buiten hun studie gaan doen en zich wat breder gaan oriënteren, of voor ze überhaupt aan een studie beginnen. Als dit plan doorgaat, zal het een harde klap worden voor de stand van het onderwijs in dit land.
quote:
[..]

Toch niet helemaal. Stel: de overheid zegt dat de maximumsnelheid naar 500 km/u gaat, dan is dat misschien niet de juiste benadering, maar feitelijk kan dan iedereen naar eigen inzicht zijn snelheid kiezen.
Oké, maar dan moet je dus een maximumsnelheid invoeren die voor iedereen te hoog is om overheen te gaan. Een snelheidsverhoging met 10 kilometer per uur heeft dan geen enkele zin: het kost wat, maar dan heb je ook niets.
Dat is ook wat ik bedoel te zeggen: ik mis de bezieling in dit kabinet, en een vooruitziende blik. Dit kabinet staat voor een status quo of hooguit een leuk klinkend maar nietszeggend voordeeltje voor de achterban, en tegelijkertijd voor het rigoureus bezuinigen op de posten die er in maatschappelijk opzicht werkelijk toe doen. Dat is populisme in de praktijk, en dat is waarom ik niet van populisme houd.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 februari 2011 @ 17:02:45 #276
862 Arcee
Look closer
pi_92231537
quote:
130 km per uur op vier snelwegen
***************************************
` Het kabinet gaat op vier snelwegen
experimenten met een maximumsnelheid
van 130 kilometer per uur doen.Minister
Schultz wil volgens betrouwbare bronnen
de eerste proef op 1 maart beginnen op
de Afsluitdijk (A7,Wognum-Zurich).Daar
is dan dag en nacht 130 het maximum.

Ook wordt vanaf 1 mei geëxperimenteerd
met een maximum van 130 buiten de spits
op de A2 (Everdingen-Deil) en de A16
(Moerdijk-Breda).Ook komt er vanaf 1
mei een proef op de A6 (Almere-Joure),
daar alleen 's nachts en 's avonds.

Schultz wil uiteindelijk op eenderde
van de snelwegen 130 invoeren,maar het
is onduidelijk of dat mogelijk is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:34:22 #277
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_92233182
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 07:17 schreef Lagrinta het volgende:
En over extra de extra doden gesproken, we kunnen ook weer met de huifkar naar tante Bep hoor. Misschien is dat een idee? Laat mensen maar eens beter autorijden door middel van een betere opleiding die je niet alleen de regels laat kennen maar ook je rijvaardigheid daadwerkelijk test.
Met paard en wagen vallen er veel meer doden overigens
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_92245918
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:18 schreef Asphias het volgende:
ik zat trouwens gisteren weer eens tv te kijken, een of andere quiz. de deelnemers kregen een stelling en moesten bedenken of 'heel nederland' het er mee eens of oneens is. bij de stelling "de max-snelheid moet naar 130", was het 51% tegen en 49% voor. best opvallend, en nu vroeg ik mij af of iemand enig idee heeft hoe betrouwbaar zulke cijfers zijn.

naar mijn idee zijn ze absoluut niet betrouwbaar(amusement>feiten), maar het viel me alsnog op dat de helft van NL toch tegen zo'n verhoging zou zijn.
Omdat de FOK!kers hier allemaal jongeren zijn en eens per maand de auto van de pa mag lenen om zich lekker uit te leven. Als je 120 rijdt op de snelweg, echt 120 (dus op je TomTom), behoor je tot de snelle rijders op de snelweg. Je haalt dan veel auto's in. Ja, wellicht is dat zaterdagavond anders op de snelweg tussen Emmen en weet ik veel waar in de periferie maar geloof me op een gewone zondag, auto's met gezinnen, kun je met 120 drie op de vier auto's inhalen.

Ik vind die verhoging niet verkeerd maar het verkeer bestaat ook uit ouderen, uit gezinnen, en ook uit automobilisten die eigenlijk niet zo bekwaam zijn in de auto. Daar is niets niks mee, zonder auto kun je weinig, maar wel om rekening mee te houden bij dit soort populistische maatregelen.

Liever heb ik minder 80 en 100-km zones. Dat vertraagt de boel. De auto lijkt stil te staan als ik 's nachts vanuit de Betuwe langs Rotterdam richting Den Haag moet rijden. Veel 100 km-zones, en de ring is 80. Dat is pas langzaam.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:30:59 #279
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_92246252
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:26 schreef skrn het volgende:

Liever heb ik minder 80 en 100-km zones. Dat vertraagt de boel. De auto lijkt stil te staan als ik 's nachts vanuit de Betuwe langs Rotterdam richting Den Haag moet rijden. Veel 100 km-zones, en de ring is 80. Dat is pas langzaam.
Hier heb je helemaal gelijk in. Die 80-kilometerzones zijn bijzonder ergeniswekkend. Het houdt het verkeer enorm op, ook omdat men daar op alle banen 70 rijdt :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')