lijkt me een heel zwaar toetje maar na een sushi kan dat wel jaquote:Op donderdag 25 november 2010 18:19 schreef Tezz het volgende:
Ook het toetje nog maar op de foto gezet!
Bread&butter-pudding met chocolade. Heerlijk is ie!![]()
[ afbeelding ]
Is het ook! Gewoon niet te veel van nemen, haha!quote:Op donderdag 25 november 2010 18:26 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lijkt me een heel zwaar toetje maar na een sushi kan dat wel ja
gatver Purdeyquote:Op donderdag 25 november 2010 18:51 schreef Purdey het volgende:
Ik had een keer een enorme witte soort van negerzoen op een schaal zien liggen tijdens een bedrijfsborrel. Hebberig als ik ben stopte ik dat hele ding in m'n mond, en ging er gretig op staan kauwen. Toen bleek het een soort sushi ding te zijn met zalmpaté/mouse erin. Ik heb op die borrel letterlijk staan kokken, daarna naar de wc gegaan en de hele zooi eruit gespuugd. Ben de hele avond kotsmisselijk gebleven![]()
Dadelijk lekker thee drinken, met grote brokken speculaas. Van de week meegenomen bij Lidl, vier enorm dikke plakken voor ¤0,85! En super lekker
ieee... en dat nog 's avonds ookquote:
Lekker hoor Moquote:Op vrijdag 26 november 2010 08:33 schreef motorbloempje het volgende:
Vanavond maak ik een lekkere indiase tafel voor Mr.Mo en mijzelf!
Curry Kip Corma (had ik al in porties opgedeeld, alleen nog wat room erbij om af te maken!)
Garnalen-spinazie-curry
Kippenvleugeltjes
Pittige boontjes
Naanbrood
Van alles een beetje hoor, dus denk dat 't wel op komt
Ik ook spruitjes en gekookte aardappelen, alleen dan met een kipfilet, champignons en appelmoes.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Spruitjes, tartaar, gekookte aardappelen en wat rode kool
Oeh, je servies <3quote:Op donderdag 25 november 2010 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik had [ afbeelding ]
en nu [ afbeelding ]
Wat grappig, dat heb ik net ook gister gekochtquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:12 schreef mazaru het volgende:
Ik ga straks spullen halen voor hachee!
Het is er ook echt weer voor.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:38 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Wat grappig, dat heb ik net ook gister gekocht
Grote garnalen roerbakken met peultjes en broccoli als je nog rijst in huis hebtquote:Op zaterdag 27 november 2010 16:42 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik heb voor vanavond grote garnalen met brocolli en peultjes en rozemarijn aardappeltjes.
Dit zijn de dingen die ik huis heb, dus moeten het nu nog even zo gaan verzinnen dat het bij elkaar past.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:05 schreef Aphrodyte het volgende:
Vanavond (alweer ja) pizza want ik ben niet zo creatief met koken als ik ziek ben.
Wel een lekkere pizza, met salami, courgette, ui, paprika, olijven en rode peper flakesErbij salade.
Oh wat een leuk idee! Heb jij dat wel eens gedaan? Heb je daar een recept voor?quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:57 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
heb je die chocorozijnen weleens zelfgemaakt? wat een kliederboel wordt datwel lekker
*Jaloers* Dat is altijd zó lekkerquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:00 schreef SeaOfLove het volgende:
hier staat pizzadeeg te rijzen voor straks. Voor het diner morgen ben ik ook al zo goed als klaar: indische rijsttafel
gewoon chocolade smelten en de rozijnen er doorheen rollen en dan op bakpapier in de koelkast. Let wel, dit maakte ik toen ik 10 was ofzoquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:39 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Oh wat een leuk idee! Heb jij dat wel eens gedaan? Heb je daar een recept voor?
ik zou elke dag wel indisch willen etenquote:Op zaterdag 27 november 2010 17:39 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
*Jaloers* Dat is altijd zó lekker
Toen ik 10 was kon ik en mocht ik nog niet koken omdat mijn moeder de keuken met ouderwetsche ijzeren hand regeerde en niemand in haar Koningkrijk duldequote:Op zaterdag 27 november 2010 18:08 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
gewoon chocolade smelten en de rozijnen er doorheen rollen en dan op bakpapier in de koelkast. Let wel, dit maakte ik toen ik 10 was ofzo
Nee had helaas geen rijst in huis, alleen risotto rijst.quote:Op zaterdag 27 november 2010 16:47 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Grote garnalen roerbakken met peultjes en broccoli als je nog rijst in huis hebt
verwacht niet te veel van die chocorozijnenquote:Op zaterdag 27 november 2010 18:27 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Toen ik 10 was kon ik en mocht ik nog niet koken omdat mijn moeder de keuken met ouderwetsche ijzeren hand regeerde en niemand in haar Koningkrijk duldeIk ga het eens proberen, thanks
En Indisch zou ik ook wel iedere dag willen eten, aan moeders kant hebben we Indische invloeden en alle vrouwen in de familie kunnen dus ook súperlekker Indisch koken (ik ben nog in de leer); het gaat me nooit vervelen.
En wat schattig van je dochter
Ga het toch een keertje doen, t is een leuk ideequote:Op zaterdag 27 november 2010 19:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
verwacht niet te veel van die chocorozijnenhet is volgens mij veel goedkoper ook om ze gewoon te kopen
En indisch koken is gewoon leuk! Helemaal nu ik er wat vaardigheid mee heb en aardig wat kruiden en specerijen ken, hoe het smaakt en in wat voor gerechten het wordt gebruikt
Best lekker tochquote:Op zondag 28 november 2010 09:20 schreef SeaOfLove het volgende:
pizza als ontbijtgewoon omdat het kan
En een grote mok thee erbij
ik hou het wel gewoon op theequote:Op zondag 28 november 2010 09:21 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Best lekker tochAl hoort daar eigenlijk lauw bier bij
dat kan helemaal nietquote:Op zondag 28 november 2010 09:20 schreef SeaOfLove het volgende:
pizza als ontbijtgewoon omdat het kan
En een grote mok thee erbij
Klinkt heerlijk!quote:Op zondag 28 november 2010 11:07 schreef SeaOfLove het volgende:
vanavond dus indische rijsttafel, ik heb gemaakt: babi ketjap, ajam smoor djawa, rendang, kerrie telor, lontong, atjar komkommer, sajoer boontjes, frikadel mais daarbij pindasaus, zelfgebakken kroepoek en gebakken uitjesWas het maar vast avond
LOLquote:Op zondag 28 november 2010 10:50 schreef Purdey het volgende:
Crackertje met speculoos op, een beker frambozen optimel
In mijn schoen zaten marsepeinen aardappeltjes, in een mooi sinterklaas papier verpakt. Helaas had de hond ze alleen eerder gevonden, en alvast voor me uitgepakt. Ook heeft hij alle aardappeltjes plat staan trappen
Hahaquote:Op zondag 28 november 2010 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Mijn hond heeft een keer een pakje boter van het aanrecht gepakt, uitgepakt en opgegeten en het papiertje af gelikt, het was volledig gladgestreken. Ik snap niet hoe die het voor elkaar kreeg de boter zo netjes uit te pakken zonder het papier te beschadigen.
Glans op de keutel, meer niet. En een hééél braaf op zijn matje zittende hond die zijn bek aflikte die van niets wist, boter? Welke boter?quote:Op zondag 28 november 2010 12:53 schreef Purdey het volgende:
[..]
HahaHoe verzinnen ze het toch! Heeft de boter geen gevolgen meer gehad?
die hond mag nooit meer z'n eigen schoen zettenquote:Op zondag 28 november 2010 10:50 schreef Purdey het volgende:
Crackertje met speculoos op, een beker frambozen optimel
In mijn schoen zaten marsepeinen aardappeltjes, in een mooi sinterklaas papier verpakt. Helaas had de hond ze alleen eerder gevonden, en alvast voor me uitgepakt. Ook heeft hij alle aardappeltjes plat staan trappen
Klinkt heerlijkquote:Op zondag 28 november 2010 17:07 schreef minilot het volgende:
Straks een vel opgerolde zelfgemaakte pasta (rotolo), gevuld met spinazie, crème fraîche en een mengsel van fijngehakte rivierkreeftjes en garnalen. Uit kookboek 'Home Made' van Yvette van Boven (aanrader!)
Pff ik heb een labrador die ooit aan zijn darmen geopereerd is (meneer had een tennisbal ingeslikt) die zou daar zo ziek van zijn geworden!quote:Op zondag 28 november 2010 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Mijn hond heeft een keer een pakje boter van het aanrecht gepakt, uitgepakt en opgegeten en het papiertje af gelikt, het was volledig gladgestreken. Ik snap niet hoe die het voor elkaar kreeg de boter zo netjes uit te pakken zonder het papier te beschadigen.
Pffffff...*BURP*... Vol!... pfffff... *spint*...quote:Op zondag 28 november 2010 12:30 schreef mazaru het volgende:
ohhhh, mijn hachee is zo lekker geworden, ik kan niet wachten tot vanavond!!
Da's ook goed katervoer ja!quote:Op zondag 28 november 2010 17:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Doe mee met de kater!
Straks naar de chinees, veel sambal bij
ik *burp* ook lekker mee. Het was weer heerlijk en had een stel tevreden dinergastenquote:Op zondag 28 november 2010 11:07 schreef SeaOfLove het volgende:
vanavond dus indische rijsttafel, ik heb gemaakt: babi ketjap, ajam smoor djawa, rendang, kerrie telor, lontong, atjar komkommer, sajoer boontjes, frikadel mais daarbij pindasaus, zelfgebakken kroepoek en gebakken uitjesWas het maar vast avond
Uhuh...quote:
Chinees en weinig? waar komt dat nog voorquote:Op zondag 28 november 2010 19:27 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Uhuh...
Maar het was weinig!
Dus nu nog een peer, mandarijn en een bak kwark,
Honger!
Haha, bizar hoeveel eten je altijd krijgt indd. Vooral de rijsttafels, als we thuis met z'n vieren aten, inclusief mijn broer die voor 3 eet, haalde we voor 3 personen. Vaak hadden we dan nog overquote:Op zondag 28 november 2010 22:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Chinees en weinig? waar komt dat nog voor
het zooo koud buiten, brrrquote:Op maandag 29 november 2010 09:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nou brrr dat is zeker welkom
hehe, ja eigelijk wel!quote:
Nu al warm eten ?quote:Op maandag 29 november 2010 15:07 schreef Tezz het volgende:
Een ovenschotel met kip en groente en daarbij aardappelpurree.
zoo herfstigquote:Op maandag 29 november 2010 19:58 schreef Hyperdude het volgende:
Porcinipecorinosalade.![]()
Wildzwijnbout met rode kool en piepers. IJbok erbij![]()
Frambozen met grappa
Caffè
Mexicaans met satesaus en zoet/zuur..... flink veel smakenquote:Op maandag 29 november 2010 19:58 schreef Purdey het volgende:
Vanavond een Mexicaanse groentenmix gegeten, rijst, overgebleven satésaus van gister, met het overgbleven zoet/zuur van gisteren.
Is ongeveer het enige dat we hier aan het milieu doen: locale producten van het seizoen.quote:
Nee? Het topic heet wat eten we vandaag, dus iedereen post wat ze vandaag gaan eten. Dat is het concept van dit topic.quote:
Niet helemaal .quote:Op maandag 29 november 2010 20:19 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee? Het topic heet wat eten we vandaag, dus iedereen post wat ze vandaag gaan eten. Dat is het concept van dit topic.
Sperziebonen zijn toch wel lekker?quote:
had ze met champignonsaus, dan waren ze wel lekker ja. anders vind ik ze best saaiquote:Op maandag 29 november 2010 20:41 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Sperziebonen zijn toch wel lekker?
Geeft niet .quote:Op maandag 29 november 2010 20:36 schreef Tezz het volgende:
[..]
Excuus: "Wat eten en drinken we vandaag".
Zijn ook lekker met feta en zongedroogde tomaatjes.quote:Op maandag 29 november 2010 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
had ze met champignonsaus, dan waren ze wel lekker ja. anders vind ik ze best saai
Zo laat nog??quote:Op maandag 29 november 2010 20:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Geeft niet .![]()
Ontopic dan maar : Ossenhaasje van de grill met een zelfgemaakt peperroomsausje met sjalotten en Opperdoezers met botersla .
Sauzen hoeven niet perse veel calorieën te bevatten:quote:Op maandag 29 november 2010 20:54 schreef Purdey het volgende:
Dat vind ik met veel groentes, dat ze saai zijn zonder sausje. Maar vanwege de calorien eet ik ze toch vaak zonder..
Op dit moment drink een grote kom rooibos thee met mango/perzik smaak
Oe wat lekker!quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:09 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik heb net een héérlijke cheesecake met speculaasbodem en citroenschil gebakken die nu af staat te koelen
En vanavond eet ik salade van botersla, kip, appel, honingmosterdressing, geroosterde pijnboompitjes en geraspte parmezaanse kaas met wat rustiek brood
Foto's volgen nog als ik ze op mn laptop kan krijgen morgenquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:31 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oe wat lekker!![]()
Wij eten beenham uit de oven, aardappelkroketjes (restje purree van gisteren opgeleukt met geraspte kaas, flintertjes bacon en gebakken ui) en een roerbak van groene groente (sugarsnaps, tuinerwten en courgette).
argh wat klinkt dat achterlijk lekker, wist niet wat ik moest eten en dacht aan bonen met restant van blik knakworsten, kom je dit hoogstandje tegen.. Nou eet smakelijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:09 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik heb net een héérlijke cheesecake met speculaasbodem en citroenschil gebakken die nu af staat te koelen
En vanavond eet ik salade van botersla, kip, appel, honingmosterdressing, geroosterde pijnboompitjes en geraspte parmezaanse kaas met wat rustiek brood
Valt wel mee hoor met dat hoogstandjequote:Op dinsdag 30 november 2010 17:04 schreef 85 het volgende:
[..]
argh wat klinkt dat achterlijk lekker, wist niet wat ik moest eten en dacht aan bonen met restant van blik knakworsten, kom je dit hoogstandje tegen.. Nou eet smakelijk
Die waren ook erg lekker! Wat je met een restje aardappelpurree al niet allemaal kan doen...quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:50 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
Foto's volgen nog als ik ze op mn laptop kan krijgen morgen
En die aardappelkroketjes klinken ook super!
vanmiddag/vanavond of nu?quote:
Dankjequote:Op woensdag 1 december 2010 11:03 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ziet er echt heel goed uit!!![]()
Een paar uurtjes geledenquote:Op woensdag 1 december 2010 10:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vanmiddag/vanavond of nu?
ik zit inmiddels aan mn 3e kopje thee
voor sinterklaastijd natuurlijkquote:Op woensdag 1 december 2010 11:10 schreef Aphrodyte het volgende:
[..]
DankjeHij is echt goed gelukt, erg goed recept http://www.ah.nl/recepten/recept?id=480244&rq=cheesecake , heb alleen de bodem van speculaas gemaakt in plaats van mariakaakjes.
Jup, hij is lekker krokantquote:Op woensdag 1 december 2010 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
voor sinterklaastijd natuurlijkbleef de bodem wel stevig?
mooi zo!quote:
ziek?quote:Op woensdag 1 december 2010 16:16 schreef Stokstaart het volgende:
Hongerstaking eet al 2 dagen niks . Kop goede koffie . Dat dan weer wel
Depri en geen behoefte aan .quote:
lijkt erg weinig als ik naar de maat van de pbp kijkquote:Op woensdag 1 december 2010 19:51 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Rauwe andijviestamp met kalkoenreepjes, tomaat, kastanjechampignons, rode ui en feta
weinig? wat is er mis mee om gewoon normale hoeveelheden te eten?quote:Op woensdag 1 december 2010 20:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
lijkt erg weinig als ik naar de maat van de pbp kijk
aaaw beterschap!quote:Op woensdag 1 december 2010 20:43 schreef motorbloempje het volgende:
ben dan ook zo ziek als 'n hond en heb niet zoveel gegeten
als jij kinderporties normaal vind... tjaquote:Op woensdag 1 december 2010 20:49 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
weinig? wat is er mis mee om gewoon normale hoeveelheden te eten?
nee wij zijn genietersquote:Op woensdag 1 december 2010 21:26 schreef Purdey het volgende:
Ik vond het ook al weinig hoor FFOf wij zijn hebberig natuurlijk
![]()
Net een kopje thee op, en een grooooot stuk sjokoladuhlettah (Zoals de 3-jarige dochter van een collega dat noemde) met melkchocolade en hazelnootjes
Olijfolie en knoflook is ook erg lekker.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik had ook een snelle pasta wegens dichte supermarkt: spaghetti met boter en nootmuskaat. Klinkt raar, maar smaakt verrassend goed
Heb je gelijk in! Maar de knoflook is op.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Olijfolie en knoflook is ook erg lekker.
klinkt alsof je neus er goed van opengaatquote:Op donderdag 2 december 2010 10:00 schreef DarkElf het volgende:
Vanavond curry!!
keema curry; met verse spinazie, gehakt, kokosmelk, uitje, tomatenpuree, rode currypasta, komijn/koriander/chilivlokken, knoflookaardappels en rode paprika's met erbij zilvervliesrijst ..
zin in
quote:
haha ach tis Sinterklaasquote:Op donderdag 2 december 2010 13:22 schreef Enfermera het volgende:
Warme choc met kruidnootjesAls lunch
XD
Haha jaquote:Op donderdag 2 december 2010 13:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha ach tis Sinterklaas
ik had tomatensoep en nog een mueslibolletje met kaas
Hoe laat is de thee?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:00 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ben geloof ik een beetje doorgeslagen, heb voor straks bij de thee: marsepein, soesjes gevuld met banketbakkersroom en noga.... allemaal zelfgemaakt
Wel de ovenschotel maar met worteltjes. Mijn bezoek heeft zich ivm weersomstandigheden afgemeld. En hij was echt lekkerquote:Op donderdag 2 december 2010 11:41 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond een heerlijke visovenschotel met een warme sperziebonensalade
cool dat je zelf nougat kan makenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:00 schreef SeaOfLove het volgende:
ik ben geloof ik een beetje doorgeslagen, heb voor straks bij de thee: marsepein, soesjes gevuld met banketbakkersroom en noga.... allemaal zelfgemaakt
Uit welk boek komen diequote:Op donderdag 2 december 2010 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
en daarnet hadden we fajita's van Ainsley
En je hebt ze lekker hot, hot, hot gemaakt om je holtes weer open te krijgen?quote:Op donderdag 2 december 2010 20:13 schreef motorbloempje het volgende:
straks nog een plakje verse cakeen daarnet hadden we fajita's van Ainsley
Gevondenquote:
het wordt bij de thee voor morgenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:00 schreef SeaOfLove het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |