abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2010 @ 12:21:57 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89292612
Scott Pilgrim vs. the World (2010, VS, Edgar Wright)
Ik was al een groot fan van de graphic novels van Bryan Lee O'Malley, die één van de leukste en gaafste dingen zijn die ik ooit heb gelezen. Dus was ik vol enthousiasme toen ik hoorde dat er een film van kwam. Maar ik zag de komst ervan ook met enige huiver tegemoet. De grote vraag was namelijk of de humor van de strips, zowel het absurdisme als al die kleine grapjes, ook zou werken op het grote doek. Het antwoord is een volmondig JA! Wat ik helemaal niet had verwacht is dat de gevechten heel gaaf zijn en goed gechoreografeerd. Dan heeft de film ook nog eens een leuke soundtrack. Voor mij is Scott Pilgrim vs. the World de film van het jaar tot nu toe.
cijfer: 9

The Social Network (2010, VS, David Fincher)
Ik mag de heren Sorkin en Fincher complimenteren dat ze een film hebben gemaakt over de oprichting van Facebook, die niet verveelt. Integendeel zelfs de film heeft een gigantische vaart. De dialogen hebben het tempo, dat je van de schrijver van The West Wing mag verwachten. Extra snelheid krijgt de film ook door dat er constant wordt geswitcht tussen de tijd van de oprichting en de latere rechtszaken. Zo vloog de film om in mijn beleving. Wat ik ook goed eraan vond is dat de film geen duidelijk partij kiest. De film is niet alleen maar bedoeld om Mark Zuckerberg als een monster af te schilderen. Het is en blijft een lul, maar het laat wel degelijk ook de positievere kanten van hem zien en er is oog voor redenen voor z'n daden.
Wie zeker ook complimenten verdien zijn de jongeheren Eisenberg, Garfield en Timberlake voor hun acteerwerk.
cijfer: 8
pi_89295929
Sint

Eindelijk dan de veelbesproken film gezien. En hoewel ik me wel vermaakt heb is de kwaliteit ver te zoeken. Uitgezonderd een paar scenes is het acteerwerk erg houterig, het verhaal warrig en de dialogen bedroevend. En de gevechten van de Sint kennen wel wat leuke momentjes maar het is meer een aaneenschakeling van fragmenten die Dick Maas waarschijnlijk eens in amerikaanse horrofilms gezien heeft. Het eindgevecht slaat helemaal nergens op en eindigt in een 'was dit het?!' gevoel. Als dit een niet-nederlandse film was dan had ik 'm waarschijnlijk een 4 gegeven maar juist omdat het Nederlands is was het nog wel vermakelijk maar er had veel meer ingezeten.
6.4

Toy Story 3

Ik vond Toy Story 1 en 2 wel aardig maar na Wall-E en Up wordt er tegenwoordig meer van Pixar verwacht. En ook deze keer maken ze het helemaal waar. Een heerlijke animatiefilm met heel veel geinige (en ook nieuwe) karakters, een grappig, spannend en soms zelfs ontroerend verhaal en mooie animaties. De beste Toy Story tot nu toe 8.8

[ Bericht 1% gewijzigd door planethugo op 29-11-2010 17:25:19 ]
  maandag 29 november 2010 @ 13:56:05 #83
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_89295948

Glory (1984)
Matthew Broderick speelt een aristocratische kolonel in de Amerikaanse burgeroorlog, hij voert een regiment negers aan. Aardige film, maar wat te zoetsappig (racisme is fout!) en hij kan mij niet overtuigen als militair. Geen groots acteur, gelukkig redden Morgan Freeman en Denzil Washinton de film.
7/10
IMDB 8/10

This is Spinal Tap (1984)
Zo'n beetje de eerst mockumentary. Over een fictieve Britse popband, met tal van verwijzingen naar echte artiesten. Ze worden vakkundig op de hak genomen met hun onzin teksten. Helaas snap ik het liedje wel op een gegeven moment.
7/10
IMDB 7,9/10
Overal verstand van.
pi_89304038

Trouwens ook pas gezien.. ook goede film.
Ook mooi einde, niet standaard hollywood einde.

3 verschillende mensen met een ander verleden en doel komen bij elkaar.
pi_89304405
Udoli Vcel (Valley of the Bees) 1968 Frantisek Vlácil

Ondrej wordt door zijn vader naar een religieuze orde van ridders gestuurd, hier krijgt hij Armin als mentor. De orde houdt er nogal strenge regels op na en als Ondrej zwaar wordt gestraft voor een klein vergrijp besluit hij te ontsnappen. Armin geeft Ondrej niet op en zet de achtervolging in.
Een heel aparte ervaring deze film uit het voormalige Tsjechoslowakije, het heeft wel een beetje wat weg van Tarkovski, het dromerige en symbolische, alleen deze film heeft een meer rechtlijnig verhaal vol morele dilemma's. Ik vond het een bijzondere en mooie film, ook visueel is het genieten met prachtige shots en apart camerawerk. Kijken als je van wat vreemds houdt! 8/10

Moderator maandag 29 november 2010 @ 17:32:01 #86
9859 crew  Karina
Woman
pi_89305418
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ze hebben er toch nog plusminus $3.000.000 aan uitgegeven :P
Ik vraag me af waar dat geld aan op is gegaan, aan de enige acteur (die je ziet dan?). En stemmen en flitsen van de rest?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_89305949
Ryan Reynolds zal in zijn eentje toch wel al aan dat bedrag zitten volgens mij..dan heeft hij het nog voor een prikkie gedaan.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_89306564
Lost in Translation
Voor de zoveelste keer. De beste film ooit.
10
  maandag 29 november 2010 @ 20:21:46 #89
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89313746
Exam.

verhaal:
5 a 6 mensen solicitteren bij een big-pharma/big-brother multinational. De solicitatie verloopt va een schriftelijk examen. Idereen is bloed-nerveus alleen, waar zijn de vragen?

oordeeel:
De film was wel aardig in zn geheel, alleen het verhaal vond ik niet goed genoeg. ja ik ben kritisch.

Mijn cijfer: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 29-11-2010 23:12:22 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 29 november 2010 @ 21:13:29 #90
324690 HipHopBunnie
As I Reminisce...
pi_89316977
Zaterdag: Waist Deep, redelijke film

Zondag: Juice, redelijke film, weet ik ook waar Riverside Motherfucker vandaan komt

Vandaag: Inception, goede, maar ingewikkelde film, moet hem nog eens zien om hem echt te kunnen respecteren...
  maandag 29 november 2010 @ 21:38:29 #91
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_89318608
Lang niet meer hier gelezen! Ik ga ook weer eens even wat inspiratie opdoen. Heb te weinig goede films klaarstaan nu (alleen nog The Killer Inside me & Borne on the 4th of July).
pi_89320667
Despicable Me

Verenigde Staten
Animatie / Familie
95 minuten

geregisseerd door Pierre Coffin en Chris Renaud
met de stemmen van Steve Carell, Jason Segel en Russell Brand

Gru (Steve Carrell) is een duivels meesterbrein die geniet van alles wat slecht is en van plan is om de maan te stelen. Hij verslaat iedereen die hem in de weg zit met zijn wapenverzameling van krimp- en vriesstralen en zijn gevechtsklare land- en luchtvoertuigen. Maar dan ontmoet hij op een dag drie kleine eigenwijze weesmeisjes die naar hem kijken en iets in hem zien wat nog nooit iemand heeft gezien: een mogelijke papa. s Werelds grootste schurk heeft zojuist zijn grootste uitdaging gevonden: drie kleine meisjes die Margo, Edith en Agnes heten.

dit is zonder meer 1 van de betere animatie films die er zijn voor jong en oud, ik heb me er echt ontzettend mee vermaakt. Geweldige film die geen seconde verveelt. Hij is inderaad lekker flot, heel vermakelijk en gewoon een super leuk eind.
Echt een top film
dikke 8.5!
  maandag 29 november 2010 @ 22:33:56 #93
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89322299
Aliens (theatrical version)
Er is natuurlijk maar één Alien. Geen enkele van de vervolgen haalt `t bij het origineel. Maar van de drie vervolgen is Aliens met afstand de beste. Het knappe van de film is hoe de spanning wordt vast gehouden zonder dat je beesten ziet en dat er écht iets gebeurd. De,net als in het eerste deel, beknellende,claustrofobische sfeer die door middel van het ruimteschip wordt neer gezet is erg goed. Door het ontzettend strakke beeld van de blu-ray komt die donkere sfeer nog beter tot z`n recht.
Een topper.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  maandag 29 november 2010 @ 23:41:02 #94
57047 macondo
pi_89326191

El Laberinto del fauno (2006)
Deze Spaanse film, ook bekend als Pan's Labyrint, scoort hoog op veel lijstjes op icheckmovies.com. Horror, mysterie, imdb top 250 en dan nog twee dozijn lijstjes. Helaas vond ik er maar weinig aan. Met de Spaanse burgeroorlog heeft het natuurlijk allemaal weinig te maken, en veel personages zijn een soort karikaturen. De slechte fascistische kapitein, het nobele meisje enzovoort. Het is een soort fantasy sprookje en dat is niet helemaal mijn ding.
imdb 8,4/10
zelf 6,5/10
Overal verstand van.
pi_89328787
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef Timo20 het volgende:
Er is natuurlijk maar één Alien. Geen enkele van de vervolgen haalt `t bij het origineel. Maar van de drie vervolgen is Aliens met afstand de beste. Het knappe van de film is hoe de spanning wordt vast gehouden zonder dat je beesten ziet en dat er écht iets gebeurd. De,net als in het eerste deel, beknellende,claustrofobische sfeer die door middel van het ruimteschip wordt neer gezet is erg goed. Door het ontzettend strakke beeld van de blu-ray komt die donkere sfeer nog beter tot z`n recht.
Een topper.

QFT, er zijn maar weinig films die mij zo konden boeien als de alien films. Die zijn met recht spannend :Y
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:44:50 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89329497
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:10 schreef casper019 het volgende:
Despicable Me

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Animatie / Familie
95 minuten

geregisseerd door Pierre Coffin en Chris Renaud
met de stemmen van Steve Carell, Jason Segel en Russell Brand

Gru (Steve Carrell) is een duivels meesterbrein die geniet van alles wat slecht is en van plan is om de maan te stelen. Hij verslaat iedereen die hem in de weg zit met zijn wapenverzameling van krimp- en vriesstralen en zijn gevechtsklare land- en luchtvoertuigen. Maar dan ontmoet hij op een dag drie kleine eigenwijze weesmeisjes die naar hem kijken en iets in hem zien wat nog nooit iemand heeft gezien: een mogelijke papa. s Werelds grootste schurk heeft zojuist zijn grootste uitdaging gevonden: drie kleine meisjes die Margo, Edith en Agnes heten.

dit is zonder meer 1 van de betere animatie films die er zijn voor jong en oud, ik heb me er echt ontzettend mee vermaakt. Geweldige film die geen seconde verveelt. Hij is inderaad lekker flot, heel vermakelijk en gewoon een super leuk eind.
Echt een top film
dikke 8.5!
Ook gezien. Die Bill Gates achtige nerd _O-

Ik geef het een 6
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 30 november 2010 @ 01:45:50 #97
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89329510
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:33 schreef Timo20 het volgende:
Een topper.

Aliens is ook een van mijn favorieten. Ik wil die director's cut graag op bluray.
pi_89330446

Jongens, ik heb een hele goede film gezien die ik iedereen kan aanraden. Het gaat om Payback (director's cut). Waarom de director's cut, vraag je me nu? Ten eerste is deze korter, en ten tweede is deze beter. De lamme grappen zijn eruit gewerkt; andere scènes en ander einde; het is een grimmige film noir geworden met een fantastische seventiessfeer - ik weet niet of de film zich toen afspeelde maar zo voelde het, snap je? Natuurlijk komt dit alleen op z'n recht op een fullHD-plasma-tv van minstens een meter in doorsnede met een 1080p-rip (omdat ik dat niet kan betalen heb ik alleen HD-ready).

In andere woorden: vet gaaf!

Daarnaast heb ik ook Ne le dis à personne gezien en dat was wel een cool en spannend moordverhaal in tegenstelling tot de braakfilm El secreto de sus ojos.
Graag op anoniem
pi_89332245
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 23:48 schreef Karstman het volgende:
The 51st State
[ afbeelding ]
Iets met een superdrug en gedoe met elkaar bedonderende drugdealers. Oh en Samuel L. Jackson in een kilt in bijna de hele film...
Nou dacht ik dus dat het een hele goeie film was. Volgens mij riep iedereen dat vroeger altijd en heeft het jaren geduurd voordat ik eraan toe was om hem te kijken. Vanavond dus gedaan en ik ben zwaar teleur gesteld. Wat een slap verhaal. Het was gewoon behoorlijk suf met mislukte engelse humor en erg suffe grappig bedoelde amerikanen-bashing. Ik denk dat je gewoon heel stoned moet zijn bij deze film.

een 4 meer niet.
Ik vind deze errrug goed juist! Leuk thema en Samuel L Jackson speelt weer geweldig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89332326
Gisteren:

Salt
Aardige actiefilm met Angeline Jolie. Niet superspeciaal.
7.0/10

From Paris with Love
Betere actiefilm met John Travolta. Stoer.
7.5/10

Despicable Me
Erg geslaagde animatiefilm die me aan Up deed denken. Goeie grappen en leuk gedaan. Verhaal is wat dunnetjes.
8.0/10
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 30 november 2010 @ 20:58:05 #101
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89358793
High Fidelity
Redelijke film met een overvolle soundtrack, die wel okee is. De humor moet komen van Jack Black en die andere lollige sufferd. Cusack is doodserieus en wordt op den duur erg geforceerd met telkens het doorbreken van de vierde muur. Maar ach, verder wel goed te doen dus en dat samenstellen van top 5jes over van alles en nog wat komt me bekend voor :P. Cijfer: 7

Ostrov
Fragmentarische film over een met zichzelf worstelende gelovige monnik op een klein eiland. Tijdens WO II moest hij op bevel van de nazi's noodgedwongen zijn kapitein neerschieten. 30 jaar later zien we hem als een getergd persoon, die zichzelf als een laffe hond voelt. Verschillende hulpbehoevenden komen bij hem langs voor advies, daartussendoor prevelt ie allerlei godsdienstige bedes. Na een tijdje had ik het wel gezien en begon de verveling toe te slaan. Enkel de kille cinematografie vond ik bijzonder geslaagd. Cijfer: 6

Cape Fear
Best okeeje film met een beklemmende sfeer. Deels wordt dat geprobeerd door hippe vage experimentele beelden en montage en dat had van mij niet gehoeven. Het verhaal van een psychopaat, een op dreef zijnde Robert de Niro, die een advocaat en zijn familie stalkt is op zichzelf al spannend genoeg. De uitkomst van de film kun je weliswaar van verre aanzien komen, maar toch was ik benieuwd hoe dat tot stand zou komen. De soundtrack deed me overigens denken aan een willekeurige Ed Wood-film. Niet meteen een compliment :'), maar goed dat terzijde. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:59:43 #102
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89358870
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 05:20 schreef Mainport het volgende:
[ afbeelding ]

Jongens, ik heb een hele goede film gezien die ik iedereen kan aanraden. Het gaat om Payback (director's cut). Waarom de director's cut, vraag je me nu? Ten eerste is deze korter, en ten tweede is deze beter. De lamme grappen zijn eruit gewerkt; andere scènes en ander einde; het is een grimmige film noir geworden met een fantastische seventiessfeer - ik weet niet of de film zich toen afspeelde maar zo voelde het, snap je? Natuurlijk komt dit alleen op z'n recht op een fullHD-plasma-tv van minstens een meter in doorsnede met een 1080p-rip (omdat ik dat niet kan betalen heb ik alleen HD-ready).

In andere woorden: vet gaaf!

Daarnaast heb ik ook Ne le dis à personne gezien en dat was wel een cool en spannend moordverhaal in tegenstelling tot de braakfilm El secreto de sus ojos.
Hoe is de BluRay-release van Ne le dis à personne? Komt ie een beetje tot zijn recht op zo'n plasma-TV? Lekker gedetailleerd met schitterende kleuren of niet dan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_89362738
Unstoppable

Verenigde Staten
Actie / Thriller
98 minuten

geregisseerd door Tony Scott
met Denzel Washington, Chris Pine en Rosario Dawson

Een op hol geslagen 800 meter lange goederentrein met aan boord brandbare vloeistoffen en giftige chemicaliën raast op een grote stad af. Het spoorwegbedrijf werkt koortsachtig samen met het personeel en ingenieurs om de trein te stoppen. Een ingenieur (Denzel Washington) en een conducteur (Chris Pine) besluiten de trein na te jagen in een aparte locomotief voordat deze ontspoort in een bocht en de giftige lading de complete stad zal verwoesten.

matige film, kijkt wel lekker weg op een dag met slecht weer maar het word nergens echt spannend ofzo.. Grappig om gezien te hebben maar meer niet.
een 5
pi_89364137
The Uninvited

Anna Rydell returns home to her sister (and best friend) Alex after a stint in a mental hospital, though her recovery is jeopardized thanks to her cruel stepmother, aloof father, and the presence of a ghost in their home.

Vermakelijke horror/thriller. Spannend, leuk verhaal en goed einde waar ik niet teveel over kan vertellen, maar ik hou er wel van ;). 7/10
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 22:34:50 #105
9859 crew  Karina
Woman
pi_89364265
Cell 211
Aktie/Drama (Spaans)

Een jongeman gaat de gevangenis bekijken waar hij de volgende dag als bewaker gaat werken. Tijdens dit bezoek breekt er een oproer uit. Om zijn leven te redden doet hij zich voor als een gevangene en hij weet "vriendschap" te sluiten met de leider van de gevangenen.

De gevangenen hebben een grote troef in handen: in de gevangenis worden ook drie ETA leden gevangen gehouden, omdat de Baskische regering deze koste wat kost in leven wil houden, zijn de ETA leden uitstekende gijzelaars.

Hele spannende film, de hele tijd denk je: wanneer wordt ontdekt dat hij geen gevangene is, maar een bewaker.

Aanrader.
niet zo tof doen
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:19:23 #106
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89366847
Black Widow
Alhoewel uigebracht in de Fox Film Noir reeks is dit geen echte film noir maar een whodunnit thriller.
Dat neemt niet weg dat het wel een hele boeiende film is die tot het aan het (tamelijk verrassende) einde weet te interesseren. De cast is met Ginger Rogers en de nog altijd beeldschone Gene Tierney ook goed op dreef.
Een goede film, alleen raar dat ie in de Film Noir reeks is uitgebracht.

IMDB Cijfer: 6,7/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:40:21 #107
57047 macondo
pi_89367877

Rio Bravo (1959)
Fijne western met John Wayne. De film is luchtig, grappig en de vrouw in het verhaal vond ik geniaal en aantrekkelijk, waar ik meestal niet zo onder de indruk ben van de vrouwelijke personages in de films uit de jaren 50. Ook Ricky Nelson speelt er in mee, als een soort variant op Elvis en het is niet moeilijk te raden waarom het zo'n popidool was. Het is een gezellige western film met veel wisecracks en het een en ander doet niet gedateerd aan - hoewel de keurige scene's natuurlijk wel heel erg jaren vijftig zijn. Aanrader.
8,5/10
Overal verstand van.
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:42:27 #108
57047 macondo
pi_89367977
November
Films
64. Roma, città aperta (Roberto Rossellini, 1945) :: 5.5
65. Patton (Franklin J. Schaffner, 1970) :: 7.0
66. The Exorcist (William Friedkin, 1973) :: 7.0
67. Another Year (Mike Leigh, 2010) :: 7.5
68. Brothers (Jim Sheridan, 2009) :: 6.8
69. Die Fremde (Feo Aladag, 2010) :: 8.0
70. The Social Network (David Fincher, 2010) :: 8.0
71. Glory (Edward Zwick, 1989) :: 7.2
72. This Is Spinal Tap (Rob Reiner, 1984) :: 7.0
73. El laberinto del fauno (Guillermo del Toro, 2006) :: 6.5
74. Rio Bravo (Howard Hawks, 1959) :: 8.5

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 6.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totale speelduur: 1329 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Rio Bravo (8.5, 4de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Roma, città aperta (5.5).

Media-verdeling
2.
9.

[ Bericht 3% gewijzigd door macondo op 01-12-2010 00:00:42 ]
Overal verstand van.
  dinsdag 30 november 2010 @ 23:47:43 #109
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89368224
November
Films
206. Will Success Spoil Rock Hunter? (Frank Tashlin, 1957) :: 8.0
207. The Devil Wears Prada (David Frankel, 2006) :: 7.3
208. Moulin Rouge! (Baz Luhrmann, 2001) :: 9.8
209. The Social Network (David Fincher, 2010) :: 8.0
210. Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985) :: 8.5
211. Hausu (Nobuhiko Obayashi, 1977) :: 8.5
212. Sint (Dick Maas, 2010) :: 7.8
213. Iron Man 2 (Jon Favreau, 2010) :: 7.2
214. The Night of the Hunter (Charles Laughton, Robert Mitchum, 1955) :: 9.5
215. Alien (Ridley Scott, 1979) :: 9.0
216. Modern Times (Charles Chaplin, 1936) :: 8.5
217. Metropolis (Fritz Lang, 1927) :: 10.0
218. Grosse Pointe Blank (George Armitage, 1997) :: 7.0
219. Aliens (James Cameron, 1986) :: 8.5
220. Black Widow (Nunnally Johnson, 1954) :: 7.5

Series
221. 24 - Seizoen 8 (Robert Cochran, Joel Surnow, 2010): Aflevering 1 t/m 24 :: 9.5
222. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 7 t/m 10 (nog niet af gezien)
223. Glee - Seizoen 1 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2009): Aflevering 12 t/m 22 :: 9.0
224. Glee - Seizoen 2 (Ian Brennan, Brad Falchuk, Ryan Murphy, 2010): Aflevering 1 t/m 8 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 15 films (maandgemiddelde: 19.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 15.

Totaal 47 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3725 min.
Aantal films / series herzien: 8.

Best beoordeeld: Metropolis (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Grosse Pointe Blank (7.0).

Media-verdeling
2.
10.
3.
4.
pi_89368909
morgen ook maar weer posten... wat gaat een maand snel voorbij :P
pi_89369573
Lost in Translation
Hooggewaardeerd maar vond het maar een saaie verhaalloze film. Leuk inkijkje in het bizarre leven in Japan enerzijds en de moeilijkheden van in het buitenland verblijven anderzijds. Verder weinig boeiends aan.

6.9/10

[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 01-12-2010 00:25:51 ]

pi_89369887
November
Films
1. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009) :: 8.2
2. Tropa de Elite (José Padilha, 2007) :: 7.7
3. The Box (Richard Kelly, 2009) :: 8.0
4. Dark Island (Sam Gorski, Niko Pueringer, 2010) :: 4.8
5. Whip It (Drew Barrymore, 2009) :: 7.5
6. Death at a Funeral (Neil LaBute, 2010) :: 7.6
7. Into the Blue (John Stockwell, 2005) :: 7.4
8. Naked Lunch (David Cronenberg, 1991) :: 7.8
9. Orange County (Jake Kasdan, 2002) :: 7.0
10. The Acid House (Paul McGuigan, 1998) :: 6.8
11. Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) :: 9.1
12. Half Baked (Tamra Davis, 1998) :: 7.9
13. Four Lions (Christopher Morris, 2010) :: 8.1
14. Shrek (Andrew Adamson, Vicky Jenson, 2001) :: 8.0
15. Shrek 2 (Andrew Adamson, Kelly Asbury, Conrad Vernon, 2004) :: 8.5
16. It's a Mad Mad Mad Mad World (Stanley Kramer, 1963) :: 7.3
17. Tenacious D in The Pick of Destiny (Liam Lynch, 2006) :: 7.9
18. Bio-Dome (Jason Bloom, 1996) :: 7.9
19. Arizona Dream (Emir Kusturica, 1993) :: 8.1
20. La science des rêves (Michel Gondry, 2006) :: 8.3
21. Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) :: 8.8
22. La mala educación (Pedro Almodóvar, 2004) :: 7.8
23. 2 Fast 2 Furious (John Singleton, 2003) :: 7.5
24. Salt (Phillip Noyce, 2010) :: 7.0
25. From Paris with Love (Pierre Morel, 2010) :: 7.5
26. Despicable Me (Pierre Coffin, Sergio Pablos, Chris Renaud, 2010) :: 8.0
27. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) :: 6.9

Statistieken
Totaal 27 films (maandgemiddelde: 10.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 27.

Totale speelduur: 2893 min.
Aantal films / series herzien: 4.

Best beoordeeld: Children of Men (9.1, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Dark Island (4.8).

Media-verdeling
3.
1.
23.

woensdag 1 december 2010 @ 00:31:00 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89370017
The Return of the Living Dead (1985, VS, Dan O'Bannon)
Dit onofficiële vervolg op Night of the Living Dead speelt duidelijk meer op de lach dan de schrik. Een paar geinige gore momenten is dan ook het beste wat de film te bieden.De film lapt wel heel veel zombiefilm regels aan z'n laars. Het begint al met het feit dat de oorzaak van de zombies wordt uitgelegd. Verder kunnen de zombies zelfs voorwerpen gebruiken, praten ze (al levert dat wel een paar grappige momenten op) en zijn ze zelfs in staat om een hinderlaag te verzinnen. Als slachtoffers dient een groepje jongeren, waarin elke jaren '80 jeugdcultuur is vertegenwoordigd door een stereotype.
cijfer: 5.5
pi_89372645
Van de week Red gezien: so-so niet heel speciaal, kijkt lekker weg, verder vrij matig. Niet teveel bij nadenken.
Burried hele tijd terug alweer gezien, goede film, vooral ook knap hoe je een film die zich voor de gehele 100% op 4m2 afspeelt, boeiend kan houden.

Net Crash, inmiddels al een zoveelste keer, maar ik blijf maar aandringen bij vrienden die 'm nog niet gezien hebben dat ze 'm moeten zien.

_O_
pi_89372726
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:27 schreef El_Matador het volgende:
November
Films
1. [ afbeelding ] El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009) :: 8.2
2. [ afbeelding ] Tropa de Elite (José Padilha, 2007) :: 7.7
3. [ afbeelding ] The Box (Richard Kelly, 2009) :: 8.0
4. [ afbeelding ] Dark Island (Sam Gorski, Niko Pueringer, 2010) :: 4.8
5. [ afbeelding ] Whip It (Drew Barrymore, 2009) :: 7.5
6. [ afbeelding ] Death at a Funeral (Neil LaBute, 2010) :: 7.6
7. [ afbeelding ] Into the Blue (John Stockwell, 2005) :: 7.4
8. [ afbeelding ] Naked Lunch (David Cronenberg, 1991) :: 7.8
9. [ afbeelding ] Orange County (Jake Kasdan, 2002) :: 7.0
10. [ afbeelding ] The Acid House (Paul McGuigan, 1998) :: 6.8
11. [ afbeelding ] Children of Men (Alfonso Cuarón, 2006) [ afbeelding ] :: 9.1
12. [ afbeelding ] Half Baked (Tamra Davis, 1998) :: 7.9
13. [ afbeelding ] Four Lions (Christopher Morris, 2010) :: 8.1
14. [ afbeelding ] Shrek (Andrew Adamson, Vicky Jenson, 2001) [ afbeelding ] :: 8.0
15. [ afbeelding ] Shrek 2 (Andrew Adamson, Kelly Asbury, Conrad Vernon, 2004) [ afbeelding ] :: 8.5
16. [ afbeelding ] It's a Mad Mad Mad Mad World (Stanley Kramer, 1963) :: 7.3
17. [ afbeelding ] Tenacious D in The Pick of Destiny (Liam Lynch, 2006) :: 7.9
18. [ afbeelding ] Bio-Dome (Jason Bloom, 1996) :: 7.9
19. [ afbeelding ] Arizona Dream (Emir Kusturica, 1993) :: 8.1
20. [ afbeelding ] La science des rêves (Michel Gondry, 2006) :: 8.3
21. [ afbeelding ] Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006) :: 8.8
22. [ afbeelding ] La mala educación (Pedro Almodóvar, 2004) :: 7.8
23. [ afbeelding ] 2 Fast 2 Furious (John Singleton, 2003) [ afbeelding ] :: 7.5
24. [ afbeelding ] Salt (Phillip Noyce, 2010) :: 7.0
25. [ afbeelding ] From Paris with Love (Pierre Morel, 2010) :: 7.5
26. [ afbeelding ] Despicable Me (Pierre Coffin, Sergio Pablos, Chris Renaud, 2010) :: 8.0
27. [ afbeelding ] Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) :: 6.9

Statistieken
Totaal 27 films (maandgemiddelde: 10.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 27.

Totale speelduur: 2893 min.
Aantal films / series herzien: 4.

Best beoordeeld: Children of Men (9.1, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Dark Island (4.8).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 3.
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 23.
Wie geeft nou Lost in Translation een 6.9 en Into the Blue een 7.4

En wat voor gayfag ben je als je rapportcijfers gaat toekennen

nerd
Graag op anoniem
pi_89372740
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:35 schreef Mainport het volgende:

[..]

Wie geeft nou Lost in Translation een 6.9 en Into the Blue een 7.4

nerd
Jessica Alba vs Scarlett Johansson ;)
pi_89372776
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe is de BluRay-release van Ne le dis à personne? Komt ie een beetje tot zijn recht op zo'n plasma-TV? Lekker gedetailleerd met schitterende kleuren of niet dan?
Ja, het is jammer dat er van veel oude films geen BR-rip is, want ik krijg daar wel een harde van
Graag op anoniem
pi_89373344
New York, I Love You (2009)
Tja, eigenlijk een herhalingsoefening van voorganger Paris, I love you, maar dan een in een andere setting. Wederom ook een cast vol grote namen o.a. Nathalie Portman, James Caan, Christina Ricci, Ethan Hawke, John Hurt en Eli Wallach. Blijft toch jammer dat wanneer je net lekker in een segment zit het ook alweer is afgelopen Maar goed, laat de volgende stad maar komen! 7.3

Wristcutters: A Love Story (Goran Dukic, 2006)
Nadat Zia zelfmoord pleegt door zijn polsen door te snijden, komt hij in het hiernamaals terecht. Hier komt hij uitsluitend andere zelfmoordenaars tegen, waaronder een Russische muzikant genaamd Eugene en een dame met de naam Mikal. Ze gaan allen op zoek naar hetgeen ze niet konden vinden in hun voorgaande levens. Een origineel uitgangspunt, maar helaas geen hele goede uitwerking. Met name het tweede deel van de film is nogal rommelig, eigenlijk vanaf het moment dat Tom Waits zijn entree maakt. Erg jammer, ligt niet aan hemzelf, maar wel aan zijn personage. 7.0
  woensdag 1 december 2010 @ 08:35:52 #119
57047 macondo
pi_89373350
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:35 schreef Mainport het volgende:

nerd
Misschien moet je hier maar een tijdje niet meer komen. Toedels :W
Overal verstand van.
pi_89373748
November
Films
186. Il cittadino si ribella (Enzo G. Castellari, 1974) :: 7.3
187. The Social Network (David Fincher, 2010) :: 8.5
188. The Town (Ben Affleck, 2010) :: 7.0
189. Jumper (Doug Liman, 2008) :: 4.5
190. Cemetery Junction (Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2010) :: 7.4
191. Halloween (John Carpenter, 1978) :: 7.0
192. Quel maledetto treno blindato (Enzo G. Castellari, 1978) :: 7.3
193. New York, I Love You (Fatih Akin, Yvan Attal, Randall Balsmeyer, Allen Hughes, Shunji Iwai, Wen Jiang, Shekhar Kapur, Joshua Marston, Mira Nair, Natalie Portman, Brett Ratner, 2009) :: 7.3
194. Wristcutters: A Love Story (Goran Dukic, 2006) :: 7.0

Series
195. Bored to Death - Seizoen 2 (Jonathan Ames, 2009) :: 7.3
196. Chuck - Seizoen 1 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2007) :: 7.0
197. Chuck - Seizoen 2 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2007) :: 7.3
198. Chuck - Seizoen 3 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2007) :: 7.2
199. Eastbound & Down - Seizoen 2 (Ben Best, Jody Hill, Danny McBride, 2009) :: 7.6

Statistieken
Totaal 9 films (maandgemiddelde: 15.4) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totale speelduur: 922 min.

Best beoordeeld: The Social Network (8.5, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Jumper (4.5).
  woensdag 1 december 2010 @ 09:27:30 #121
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_89374302
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:35 schreef macondo het volgende:

[..]

Misschien moet je hier maar een tijdje niet meer komen. Toedels :W
Amen Brother.

November
Films
85. Robin Hood (Ridley Scott, 2010) :: 8.2
86. Inception (Christopher Nolan, 2010) :: 8.5
87. Wall Street (Oliver Stone, 1987) :: 6.0
88. Wall Street: Money Never Sleeps (Oliver Stone, 2010) :: 7.0
89. Despicable Me (Pierre Coffin, Sergio Pablos, Chris Renaud, 2010) :: 6.5

Statistieken
Totaal 5 films (maandgemiddelde: 7.6) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 5.

Totale speelduur: 629 min.

Best beoordeeld: Inception (8.5, 3de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Wall Street (6.0).

Media-verdeling
5.
  woensdag 1 december 2010 @ 09:30:31 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_89374375
Gisteren Sint gezien in de bios. Nog slechter dan waar ik me al op had voorbereid.
Maar ik heb me toch prima vermaakt met het slechte script en houterige acteer'werk'. Leedvermaak is ook vermaak.

<O)
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 1 december 2010 @ 10:00:51 #123
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_89375146
November
Films
26. Moulin Rouge! (Baz Luhrmann, 2001) :: 7.5
27. Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995) :: 7.5
28. Frequently Asked Questions About Time Travel (Gareth Carrivick, 2009) :: 6.5
29. The Curious Case of Benjamin Button (David Fincher, 2008) :: 8.0
30. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (David Yates, 2010) :: 7.0
31. A Beautiful Mind (Ron Howard, 2001) :: 8.0
32. Sint (Dick Maas, 2010) :: 6.5
33. Jackie Brown (Quentin Tarantino, 1997) :: 8.0
34. Finding Nemo (Andrew Stanton, Lee Unkrich, 2003) :: 8.5
35. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) :: 7.5
36. How to Train Your Dragon (Dean DeBlois, Chris Sanders, 2010) :: 8.0
37. Despicable Me (Pierre Coffin, Sergio Pablos, Chris Renaud, 2010) :: 7.0
38. The Naked Gun: From the Files of Police Squad! (David Zucker, 1988) :: 7.0

Statistieken
Totaal 13 films (maandgemiddelde: 7.6) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 13.

Totale speelduur: 1501 min.
Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Finding Nemo (8.5, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Frequently Asked Questions About Time Travel, Sint (6.5).

Media-verdeling
2.
4.
7.
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 10:04:29 #124
264940 8108139dpths
pi_89375249
klein vraagje: hoe maak je die lijstjes? :@
  woensdag 1 december 2010 @ 10:11:54 #125
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_89375473
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:04 schreef 8108139dpths het volgende:
klein vraagje: hoe maak je die lijstjes? :@
Via whatiwatch.net ;)
  † In Memoriam † woensdag 1 december 2010 @ 10:30:53 #126
264940 8108139dpths
pi_89375953
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 10:11 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Via whatiwatch.net ;)
thx ^O^
pi_89378597
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:27 schreef El_Matador het volgende:
Media-verdeling
[ afbeelding ] 3.
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 23.
kijk jij bijna alles op je PSP :?

November
Films
164. Wall Street: Money Never Sleeps (Oliver Stone, 2010) :: 6.0
165. The Last Airbender (M. Night Shyamalan, 2010) :: 5.0
166. The Social Network (David Fincher, 2010) :: 8.8
167. Inception (Christopher Nolan, 2010) :: 9.0
168. The Hangover (Todd Phillips, 2009) :: 8.5
169. Martyrs (Pascal Laugier, 2008) :: 7.5
170. Due Date (Todd Phillips, 2010) :: 7.8
171. The American (Anton Corbijn, 2010) :: 6.8
172. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 7.5
173. Wild Target (Jonathan Lynn, 2010) :: 6.4
174. The Sorcerer's Apprentice (Jon Turteltaub, 2010) :: 5.8
175. Skin (Hanro Smitsman, 2008) :: 4.5
176. Saw 3D (Kevin Greutert, 2010) :: 4.0
177. Buried (Rodrigo Cortés, 2010) :: 7.5
178. Sint (Dick Maas, 2010) :: 6.4
179. Toy Story 3 (Lee Unkrich, 2010) :: 8.6

Series
180. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 7 t/m 11 (nog niet af gezien)
181. Burn Notice - Seizoen 4 (Matt Nix, 2010): Aflevering 13 t/m 14 (nog niet af gezien)
182. Caprica - Seizoen 1 (Ronald D. Moore, 2010): Aflevering 15 t/m 17 (nog niet af gezien)
183. Chuck - Seizoen 4 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2010): Aflevering 6 t/m 10 (nog niet af gezien)
184. Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 6 t/m 10 (nog niet af gezien)
185. Eastbound & Down - Seizoen 2 (Ben Best, Jody Hill, Danny McBride, 2010): Aflevering 6 t/m 7 :: 8.5
186. Mad Men - Seizoen 2 (Matthew Weiner, 2008): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien)
187. Spider-Man: The Animated Series - Seizoen 3 (Bob Richardson, 1996) : Aflevering 13 t/m 14 :: 7.9
188. Spider-Man: The Animated Series - Seizoen 4 (Bob Richardson, 1997) : Aflevering 1 t/m 11 :: 8.1
189. Spider-Man: The Animated Series - Seizoen 5 (Bob Richardson, 1997) : Aflevering 1 t/m 13 :: 8.5
190. Star Wars: The Clone Wars - Seizoen 3 (George Lucas, 2010): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
191. The Walking Dead - Seizoen 1 (Frank Darabont, 2010): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien)
192. Weeds - Seizoen 6 (Jenji Kohan, 2010): Aflevering 11 t/m 13 :: 8.0

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 13.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 16.

Totaal 63 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3964 min.
Aantal films / series herzien: 5.

Best beoordeeld: Inception (9.0, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Saw 3D (4.0).

Media-verdeling
2.
9.
18.
pi_89381415
Geen al te beste maand... Vooral Ong Bak 3 was echt belachelijk slecht.

November
Films
273. La mort en direct (Bertrand Tavernier, 1980) :: 7.5
274. Red Hill (Patrick Hughes, 2010) :: 7.5
275. 52 Pick-Up (John Frankenheimer, 1986) :: 7.0
276. Easy A (Will Gluck, 2010) :: 7.0
277. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 7.0
278. Le combat dans l'île (Alain Cavalier, 1962) :: 6.5
279. My Son, My Son, What Have Ye Done (Werner Herzog, 2009) :: 6.5
280. Dangerous Game (Stephen Hopkins, 1987) :: 6.0
281. Wild Side (Donald Cammell, 1995) :: 6.0
282. Cheung wong chi wong (Tung-Shing Yee, 2010) :: 5.5
283. Clownhouse (Victor Salva, 1989) :: 5.5
284. Due Date (Todd Phillips, 2010) :: 5.5
285. Knight and Day (James Mangold, 2010) :: 5.5
286. Once Upon a Mattress (Kathleen Marshall, 2005) :: 5.5
287. Step Up 3-D (Jon Chu, 2010) :: 5.0
288. Ong Bak 3 (Tony Jaa, Panna Rittikrai, 2010) :: 4.0

Statistieken
Totaal 16 films (maandgemiddelde: 26.0) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 16.

Totale speelduur: 1626 min.

Best beoordeeld: La mort en direct, Red Hill (7.5, 17de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Ong Bak 3 (4.0).
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_89385349
Des Hommes et des dieux

Wat een mooie film , vooral de constante gevoel dat er iets dreigt , maakt de film boeiend om naar te kijken.
pi_89385383
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:50 schreef planethugo het volgende:

[..]

kijk jij bijna alles op je PSP :?

Nee, op harde schijf, maar kon zo gauw geen beter medium daarvoor vinden. Daarom houd ik het maar zo. ;)

pi_89387036
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, op harde schijf, maar kon zo gauw geen beter medium daarvoor vinden. Daarom houd ik het maar zo. ;)
daarvoor is het internet icoontje ;)
pi_89387916
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:11 schreef planethugo het volgende:

[..]

daarvoor is het internet icoontje ;)
Nee, want je kan ook films rechtstreeks via internet bekijken (streams en zo). Dus dat is het ook niet. Bovendien hoeven Brein en anderen niet te weten hoe ik aan mijn films kom ;)

Moderator woensdag 1 december 2010 @ 17:27:57 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_89393199
The American
Drama

Een huurmoordenaar is in Italie voor een klus (een wapen vervaardigen). Hij wordt achterna gezeten door een stel Zweden, vanwege een eerdere klus waar iets mis ging (dat heb ik niet helemaal goed meegekregen geloof ik).

Hij wordt bevriend met een priester en verliefd op een hoertje.

Trage film en ik vond het nogal saai. Het eind snapte ik ook al niet :') Niet voor mij weggelegd deze film denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet zo tof doen
  woensdag 1 december 2010 @ 17:31:15 #134
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89393335
quote:
6s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, want je kan ook films rechtstreeks via internet bekijken (streams en zo). Dus dat is het ook niet. Bovendien hoeven Brein en anderen niet te weten hoe ik aan mijn films kom ;)
Ik zal Tim Kuik even op dit topic attenderen.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_89393459
quote:
2s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:31 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik zal Tim Kuik even op dit topic attenderen.
Doe dat. Kan ik eindelijk bij hem in de brievenbus pissen.

Moraalridders :r

woensdag 1 december 2010 @ 17:58:03 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89394430
The Awful Truth
In het begin rommelig, maar gaandeweg komt er toch een heel aardige screwballkomedie naar voren. Het onderwerp koppel gaat uit elkaar, maar na vele beslommeringen vinden de geliefden elkaar weer, wordt weer eens aangesneden. Hoofdrolspelers Cary Grant en Irene Dunne zijn beiden lekker bezig. Laatstgenoemde vond ik zelfs nog beter op dreef. Grant zou later nog vele malen gewillig slachtoffer zijn van dit onderwerp, als ik deze pagina bekijk. Welja, best leuke film, die de moeite waard is. Cijfer: 7
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  woensdag 1 december 2010 @ 18:02:38 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89394610
Best wel wat films gezien in deze maand, 21 namelijk. Voor eentje heb ik betaald in de bioscoop, de andere 20 heb ik gewoon gedownload van het grote boze internet.

1. Scent of a Woman
2. The Pursuit of Happyness
3. The Spy Who Loved Me
4. Ninotchka
5. Kakushi-toride no san-akunin (The Hidden Fortress)

Gone in Sixty Seconds was de grootste bagger van deze maand.
pi_89395506
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:27 schreef Karina het volgende:
The American
Drama

Een huurmoordenaar is in Italie voor een klus (een wapen vervaardigen). Hij wordt achterna gezeten door een stel Zweden, vanwege een eerdere klus waar iets mis ging (dat heb ik niet helemaal goed meegekregen geloof ik).

Hij wordt bevriend met een priester en verliefd op een hoertje.

Trage film en ik vond het nogal saai. Het eind snapte ik ook al niet :') Niet voor mij weggelegd deze film denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_89396351
Easy A

Ik had hier wat positieve reviews gelezen, en de trailer vond ik wel geinig. Ik twijfelde of het nou een leuke Indie achtige film was, of dat de doelgroep meer in doorsnee Amerikaanse tienermeisjes gezocht moest worden.

Het blijkt een combinatie, die erg leuk werkt. Het verhaal: Na een klein leugentje over al ontmaagd zijn (wat niet het geval is), vraagt een homoseksuele vriend Olive of ze kunnen doen alsof ze seks gehad hebben, zodat hij niet meer wordt gepest. Vervolgens blijkt dat de halve school wel zo'n leugen kan gebruiken, waardoor Olive al snel als de schoolslet wordt gezien terwijl ze nog maagd is.

Inderdaad, niet echt de basis voor een interessante thriller, daarom is het ook een gezellige (en beetje romantische) comedy. Olive is erg leuk, losjes, sexy en bijdehand, dat maakt het kijken niet vervelend. En de bijrollen zijn geweldig. Van het jesus-loving-clubje tot haar fantastische ouders.
En tenslotte vond ik de teksten erg goed, bijna net zo grappig als in Juno, maar het lijkt wat natuurlijker.

Al met al een leuke wegkijkfilm, grappig en gezellig, en toch ook best wel Amerikaans tienerig.

7,2 IMDB: 7,4
pi_89400198
Afgelopen weekend Shrek Forever, Easy A en Resident Evil Afterlife gezien, Shrek en Resident vielen wat tegen, een 6 en een 6,5, maar Easy A was heerlijk, had ik al eerder verteld.

Wacht nu nog op Red en Despicable Me in HD, maar dat duurt nog even geloof ik.

Verder staat Wall Street 2 nog in de wachtlijst.
  Moderator woensdag 1 december 2010 @ 20:25:06 #141
9859 crew  Karina
Woman
pi_89401470
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 18:27 schreef planethugo het volgende:

[..]

SPOILER
Ah bedankt, ook dat gemist dus ;) Ik ken de naam, maar geen idee waar ik haar verder van zou moeten kennen eigenlijk.
niet zo tof doen
pi_89401522
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 07:18 schreef EddyAlbena het volgende:
Van de week Red gezien: so-so niet heel speciaal, kijkt lekker weg, verder vrij matig. Niet teveel bij nadenken.
Burried hele tijd terug alweer gezien, goede film, vooral ook knap hoe je een film die zich voor de gehele 100% op 4m2 afspeelt, boeiend kan houden.

Net Crash, inmiddels al een zoveelste keer, maar ik blijf maar aandringen bij vrienden die 'm nog niet gezien hebben dat ze 'm moeten zien.

_O_
Crash is echt een hele indrukwekkende film inderdaad ^O^
pi_89402157
Eerder een sentimentele jankfilm.
pi_89407902
Dunya & Desie

Nederland
Drama / Roadmovie
90 minuten

geregisseerd door Dana Nechushtan
met Maryam Hassouni, Eva van de Wijdeven en Theo Maassen

Dunya is Marokkaans, opgegroeid met ramadan, imams en Mekka. Desie is zo Hollands als kaas en tulpen. De vriendinnen zijn inmiddels 18; tijd voor het echte leven. Op haar verjaardag krijgt Dunya van haar ouders te horen dat ze wordt uitgehuwelijkt aan een Marokkaanse neef. Daar heeft ze weinig trek in. Desie raakt zwanger van haar rijschoolleraar die haar in de steek laat. Desie weet niet of ze het kindje wil houden. Ze besluit op zoek te gaan naar haar eigen biologische vader. Als blijkt dat die in Marokko woont, biedt dit een vluchtmogelijkheid voor beide vriendinnen en gaan ze samen naar hem op zoek. Maar Marokko is geen Amsterdam Noord en ze komen in allerlei spannende en ook grappige situaties terecht. Uiteindelijk komen ze voor een aantal belangrijke keuzes te staan.

Een hele leuke en gezellige film om te kijken! echt een aanrader om te zien
een hele dikke 7
  woensdag 1 december 2010 @ 22:33:16 #145
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89408991
Beverly Hills Cop
Eén van de ultieme guilty pleasures van de jaren `80, uit de tijd Eddie Murphy nog wél grappig was. Heb `m al ontelbaar vaak gezien maar hier kan ik van blijven genieten. Murphy is geweldig en Judge Reinhold is perfect gecast als de goedzakkige domme politie agent.
Duidelijk de beste van de 3, alhoewel ik de andere 2 ook graag zie.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_89409402
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:36 schreef ChickenMan het volgende:
Eerder een sentimentele jankfilm.
Idd ^O^

Crash is verder een goeie film hoor, maar zo boeiend vind ik m niet. Alleen maar drama :r
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89410371
Despicable me
Leek me erg leuk maar viel verschrikkelijk tegen. te kinderachtig en totaal niet grappig.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:00:03 #148
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_89410697
Exam : 6,5/10
Experiment: 7/10
Robin Hood: 7,5/10
Law Abiding Citizen 8,5/10
Kim Holland Goes Rotterdam XXX 2/10
51st State: 9,5/10

[ Bericht 4% gewijzigd door BeamofLight op 01-12-2010 23:01:06 (wanker) ]
pi_89410901
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:00 schreef BeamofLight het volgende:
Exam : 6,5/10
Experiment: 7/10
Robin Hood: 7,5/10
Law Abiding Citizen 8,5/10
51st State: 9,5/10
Zeker een aanrader :7

51 state zal ik ff checken :)
  woensdag 1 december 2010 @ 23:32:40 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89412471
Fan Boys

Een stel starwars nerds trekken erop uit in hun A-team van. Het plan is om the Skywalker Ranch van George Lucas illegaal te betreden. En het eerste deel van Starwars te stelen.

oordeel: de beschrijving is leuker dan de film is. Mega-flauw dus. Voor fans van jim carey wellicht een vermakelijke anderhalf uur. ik geef het een 1. +1 voor de hot chick in leia-outfit. +1 voor de twee sexy escort meiden.

cijfer: 3
pi_89413122
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:13 schreef casper019 het volgende:
Dunya & Desie

Een hele leuke en gezellige film om te kijken! echt een aanrader om te zien
een hele dikke 7
Die heb ik al heel lang op de plank liggen, moet hem toch maar gaan zien. Maryam Hassouni is lief O+
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89416067
Moon
Aardige Sci-Fi, origineel thema en mooie beelden. Wel een beetje sloom gefilmd.

7.9/10

pi_89416359
Ik ga deze week Inception aanschouwen, schijnt dé beste film van 2010 te zijn (http://www.moviemeter.nl/list/top_recent/). Nou weet ik dat je zo'n lijst niet altijd serieus kunt nemen, zie bijv. Slumdog Millionaire, die vond ik niet veel aan.

Unthinkable 9/10

Verenigde Staten
Thriller
97 minuten

Geregisseerd door Gregor Jordan
met Samuel L. Jackson, Carrie-Anne Moss en Michael Sheen

Een terrorist, die kennis heeft over nucleaire bommen die ergens in Amerika zullen afgaan, wordt ondervraagd door een FBI-agent en een 'black-ops'-ondervrager. Ze worden hierbij geconfronteerd met het dilemma welke methodes nog geoorloofd zijn en welke niet.

Green Zone 7,5/10

Frankrijk / Verenigde Staten / Spanje / Verenigd Koninkrijk
Oorlog / Thriller
115 minuten

Geregisseerd door Paul Greengrass
met Matt Damon, Greg Kinnear en Brendan Gleeson

Enkele Amerikaanse militairen onder leiding van Roy Miller (Matt Damon) gaan in de Iraakse woestijn op zoek naar massavernietigingswapens nadat een CIA-agent hem een intrige onthult. Terwijl ze van het ene gevaar in het andere tuimelen, komt er heel wat geheime informatie aan het licht over de totstandkoming van de oorlog. Miller bekijkt de situatie nu vanuit een ander oogpunt en beseft dat het doel van de missie op de helling staat.

quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:00 schreef BeamofLight het volgende:
???
pi_89417185
quote:
13s.gif Op woensdag 1 december 2010 22:55 schreef jimjim1983 het volgende:
Despicable me
Leek me erg leuk maar viel verschrikkelijk tegen. te kinderachtig en totaal niet grappig.
aaah nee juist een geweldige film totaal niet kinderachtig
dikke 8.5
pi_89417432
quote:
6s.gif Op donderdag 2 december 2010 01:49 schreef El_Matador het volgende:
Moon
Aardige Sci-Fi, origineel thema en mooie beelden. Wel een beetje sloom gefilmd.

7.9/10
Ik vond dat echt een goede film :)
Dat sloom gefilmd past ook wel bij de film en stijl.
Het gevoel krijgen van alleen op een ruimteschip voor een lange tijd.
pi_89436742
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:23 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Idd, zeker een hele goede film, ondergewaardeerde SF, net als Sun, of Sunlight met Chris Evans? Die is ook echt goed!!!
pi_89436814
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:23 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Heb je gelijk in, maar doorgaans houd ik wel van een beetje vaart in een film.

De film deed me een beetje denken aan, maar was vele malen beter dan het -in mijn ogen- gedrocht 2001 A Space Oddysey.

donderdag 2 december 2010 @ 17:24:41 #158
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89437814
November was echt zo'n 7tjes maand. Een paar uitschieters naar boven, een paar naar beneden. Maar het gros kreeg een 7 of 7.5 Verder stond de maand voor een deel in het teken van Dexter en Twin Peaks, waar ik eindelijk eens aan begonnen ben. Maar door de imho inzakking in het tweede seizoen de kijksnelheid een beetje is bij afgenomen. Ook heb ik me in het weekend schuldig gemaakt aan een The Hills marathon. Yeah so sue me.

November
Films
1. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 9.0
2. Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 8.0
3. The Social Network (David Fincher, 2010) :: 8.0
4. Chi bi (John Woo, 2008) :: 8.0
5. Harry Potter and the Order of the Phoenix (David Yates, 2007) :: 8.0
6. Harry Potter and the Sorcerer's Stone (Chris Columbus, 2001) :: 8.0
7. Hei yan quan (Ming-liang Tsai, 2006) :: 7.5
8. El secreto de sus ojos (Juan José Campanella, 2009) :: 7.5
9. Due Date (Todd Phillips, 2010) :: 7.5
10. Fantasia (James Algar, Samuel Armstrong, Ford Beebe, Norman Ferguson, Jim Handley, T. Hee, Wilfred Jackson, Hamilton Luske, Bill Roberts, Paul Satterfield, Ben Sharpsteen, 1940) :: 7.5
11. Beauty and the Beast (Gary Trousdale, Kirk Wise, 1991) :: 7.5
12. The Trotsky (Jacob Tierney, 2009) :: 7.5
13. Yangguang Canlan de Rizi (Wen Jiang, 1994) :: 7.5
14. Xia nu (King Hu, 1969) :: 7.5
15. The Bucket List (Rob Reiner, 2007) :: 7.0
16. Breaking Upwards (Daryl Wein, 2009) :: 7.0
17. Daai si gin (Johnny To, 2004) :: 7.0
18. DC Showcase: Superman/Shazam!: The Return of Black Adam (Joaquim Dos Santos, 2010) :: 7.0
19. Tamara Drewe (Stephen Frears, 2010) :: 6.5
20. The Return of the Living Dead (Dan O'Bannon, 1985) :: 5.5
21. De laatste dagen van Emma Blank (Alex van Warmerdam, 2009) :: 5.5
22. (Untitled) (Jonathan Parker, 2009) :: 5.0
23. Wrong Turn 3: Left for Dead (Declan O'Brien, 2009) :: 4.5
24. Dung che sai duk (Kar Wai Wong, 1994) :: 4.5

Series
25. Bakuman - Seizoen 1 (Noriaki Akitaya, Kenichi Kasai, 2010): Aflevering 1 t/m 6 (nog niet af gezien)
26. Boardwalk Empire - Seizoen 1 (Terence Winter, 2010): Aflevering 7 t/m 11 (nog niet af gezien)
27. Chuck - Seizoen 4 (Chris Fedak, Josh Schwartz, 2010): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)
28. Dexter - Seizoen 4 (James Manos Jr., 2009): Aflevering 5 t/m 12 :: 8.5
29. Dexter - Seizoen 5 (James Manos Jr., 2010): Aflevering 1 t/m 10 (nog niet af gezien)
30. Family Guy - Seizoen 9 (Seth MacFarlane, 2010): Aflevering 4 t/m 6 (nog niet af gezien)
31. Futurama - Seizoen 6 (Matt Groening, 2010): Aflevering 13 (nog niet af gezien)
32. The Hills - Seizoen 5 (Adam Divello, 2009): Aflevering 1 t/m 20 :: 6.5
33. The Hills - Seizoen 6 (Adam Divello, 2010): Aflevering 1 t/m 12 :: 6.5
34. How I Met Your Mother - Seizoen 6 (Carter Bays, Craig Thomas, 2010): Aflevering 7 t/m 10 (nog niet af gezien)
35. An Idiot Abroad - Seizoen 1 (Ricky Gervais, Stephen Merchant, 2010): Aflevering 7 :: 7.0
36. Modern Family - Seizoen 2 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2010): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)
37. The Simpsons - Seizoen 22 (Matt Groening, 2010): Aflevering 4 t/m 7 (nog niet af gezien)
38. South Park - Seizoen 14 (Trey Parker, Matt Stone, Eric Stough, 2010): Aflevering 12 t/m 14 :: 8.0
39. Twin Peaks - Seizoen 1 (Mark Frost, David Lynch, 1990): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.5
40. Twin Peaks - Seizoen 2 (Mark Frost, David Lynch, 1990): Aflevering 1 t/m 16 (nog niet af gezien)
41. The Walking Dead - Seizoen 1 (Frank Darabont, 2010): Aflevering 1 t/m 5 (nog niet af gezien)
42. Weeds - Seizoen 6 (Jenji Kohan, 2010): Aflevering 11 t/m 13 :: 7.0

Statistieken
Totaal 24 films (maandgemiddelde: 22.2) gekeken:
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totaal 115 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 6807 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Scott Pilgrim vs. the World (9.0, 8ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Dung che sai duk, Wrong Turn 3: Left for Dead (4.5).

Media-verdeling
6.
6.
28.
2.
pi_89439176

Saaie film waarin niks gebeurt. Je leeft totaal niet mee met de hoofdpersonen. Het was wel leuk om te zien op welke manier mensen zelfmoord pleegden :P

Hij had een goed begin (vrouw op t bankje en bouwvakkers) maar daarna zakte het af.
Children of the night. What music they make.
pi_89441085
Hier alvast mijn lijstje :)

November
Films
21. Mirrors 2 (Víctor García, 2010) :: 6.5
22. Monsters (Gareth Edwards, 2010) :: 6.0
23. Vampires Suck (Jason Friedberg, 2010) :: 5.5
24. Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010) :: 7.0
25. Rampage (Uwe Boll, 2009) :: 6.5
26. Crazy on the Outside (tim allen, 2010) :: 5.5
27. Four Lions (Christopher Morris, 2010) :: 7.5
28. Salt (Phillip Noyce, 2010) :: 6.5
29. Shrek Forever After (Mike Mitchell, 2010) :: 6.5
30. Knight and Day (James Mangold, 2010) :: 8.5
31. MacGruber (Jorma Taccone, 2010) :: 7.0

Statistieken
Totaal 11 films (maandgemiddelde: 14.5) gekeken:
- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totale speelduur: 1065 min.

Best beoordeeld: Knight and Day (8.5, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Vampires Suck, Crazy on the Outside (5.5).

Media-verdeling
1.
10.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')