abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89223090
Buried

Een bijzonder originele film die je zelf het gevoel geeft dat je, net als de hoofdrolspeler, ook opgesloten zit in een doodskist. Ryan Reynolds wordt wakker in een kist en kan zich alleen nog herinneren dat ie voor zijn werk als vrachtwagenchauffeur in Irak(!) onder vuur kwam te liggen. Met een mobieltje en een aansteker moet ie zich zien te redden. De anderhalf uur die de film duurt verlaat de camera de kist niet en dat het ondanks, of juist dankzij dit gegeven toch spannend blijft is een compliment aan de makers. Geen film wat je 2x zult kijken maar prima uitwerking van een aardig idee 7.5
pi_89223162
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:51 schreef planethugo het volgende:
Buried
[ afbeelding ]
Een bijzonder originele film die je zelf het gevoel geeft dat je, net als de hoofdrolspeler, ook opgesloten zit in een doodskist. Ryan Reynolds wordt wakker in een kist en kan zich alleen nog herinneren dat ie voor zijn werk als vrachtwagenchauffeur in Irak(!) onder vuur kwam te liggen. Met een mobieltje en een aansteker moet ie zich zien te redden. De anderhalf uur die de film duurt verlaat de camera de kist niet en dat het ondanks, of juist dankzij dit gegeven toch spannend blijft is een compliment aan de makers. Geen film wat je 2x zult kijken maar prima uitwerking van een aardig idee 7.5
Ben wel benieuwd naar deze film.
Echt respect voor de makers als het niet verveelt, om 1.5u in een kist te kijken.
pi_89223284
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:54 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar deze film.
Echt respect voor de makers als het niet verveelt, om 1.5u in een kist te kijken.
Het einde vond ik een van de meest spannende en emotie teweegbrengende climaxen die ik ken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_89223379
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Het einde vond ik een van de meest spannende en emotie teweegbrengende climaxen die ik ken.
hoe heet die film eigenlijk dat ie zijn eigen arm er af hakt of snijd?
Was waar gebeurd verhaal, maar weet de naam niet meer.

Was dat ook een goede film? hoorde namelijk dat t een beetje zelfde soort film was.
  zaterdag 27 november 2010 @ 14:12:14 #55
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_89223795
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:59 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

hoe heet die film eigenlijk dat ie zijn eigen arm er af hakt of snijd?
Was waar gebeurd verhaal, maar weet de naam niet meer.

Was dat ook een goede film? hoorde namelijk dat t een beetje zelfde soort film was.
127 Hours bedoel je denk ik
pi_89224232
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:12 schreef Jovatov het volgende:

[..]

127 Hours bedoel je denk ik
ja die bedoel ik.
thx :)
Best nieuwe film nog.. van dit jaar, dacht al van vorig jaar :P
  zaterdag 27 november 2010 @ 18:35:06 #57
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_89231514

Mijn cijfer: 7,5

Badgley is een lucky SoB!!

Eerst Blake Lively, toen Amber Heard en nu Emma Stone...

Emma O+
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_89232129

Deze film staat echt zeker in mijn top 5 van beste films allertijden. Ben nog steeds flabbergasted door het hele verhaal, screenplay alles. Whoa.
  zaterdag 27 november 2010 @ 19:01:00 #59
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_89232307
DD volgens mij nog nooit gezien
pi_89242093

Begon leuk... maar werd op t einde maar vaag...
pi_89243061
The international

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
118 minuten

geregisseerd door Tom Tykwer
met Clive Owen, Naomi Watts en Armin Mueller-Stahl

Interpol agent Louis Salinger (Clive Owen) en advocaat Eleanor Whitman (Naomi Watts) zijn vastbesloten om de waarheid over een van de grootste banken ter wereld boven tafel te krijgen. Hun zoektocht naar gerechtigheid brengt hen van Berlijn naar Milaan en van Istanbul naar New York. Een chaotische tijd breekt aan en beiden blijken in levensgevaar te zijn.

Ik vond het een hele goeie toffe thriller, ook goed geacteerd... clive owen is een goeie acteur. Ik las van sommige mensen dat dit nogal een standaard verhaal was maar dat vond ik totaal niet. Het was een leuk goed uitgewerkte thriller. Zeker een aanrader om te zien
dikke 7.5! heb me ermee vermaakt :)
pi_89252351
Ratatouille
Remy is a young rat in the French countryside who arrives in Paris, only to find out that his cooking idol is dead. When he makes an unusual alliance with a restaurant's new garbage boy, the culinary and personal adventures begin despite Remy's family's skepticism and the rat-hating world of humans.

Wat een fijne film weer van Pixar. De animatie ziet er weer schitterend uit en het verhaal is weer erg leuk.

IMDb: 8,1
Mijn cijfer: 7,8
  zondag 28 november 2010 @ 14:56:12 #63
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89256967
Xia nu (A Touch of Zen) (1969, Taiwan, King Hu)

Het eerste uur vond de film erg slaapverwekkend. Heb me er door moeten heen worstelen. Ook begon ik steeds meer op te zien tegen de lange speelduur van bijna 3 uur. Dat eerste uur voelde als een veel te lange introductie, die makkelijk had kunnen worden ingekort. Maar gelukkig werd de film daarna steeds beter en beter. Het keerpunt was voor mij de eerste ontmoeting met de monniken. Daarna neemt de vaart in het verhaal toe. Er komt steeds meer actie in de film. Die actie is gelukkig dit keer ivm the One Armed Swordsman wel heel goed. Ook is het duidelijk baanbrekend met al het gespring en geklim tussen bomen. Het is te merken dat deze film een grote inspiratie geweest is voor latere wuxia films als Crouching Tiger, Hidden Dragon en House of the Flying Daggers. Als dat eerste uur was ingekort had voor mij echt een topper kunnen worden. Maar nu blijf ik toch over met een dubbel gevoel van aan de ene kant verveling en aan de andere kant verwondering en plezier. Uiteindelijk geef ik de film toch een
cijfer: 7.5
  Moderator zondag 28 november 2010 @ 19:20:52 #64
9859 crew  Karina
Woman
pi_89266320
Naar aanleiding van de review een stukje hierboven:
Buried
Een Amerikaanse chauffeur word in Irak overvallen en daarna ontvoerd en in een kist onder de grond gestopt. Van dat alles zie je niets, je ziet de hele film alleen die man in die kist liggen, de meeste tijd aan de telefoon, bezig hulp te zoeken of pratend met zijn ontvoerder.

Je zou denken, daar is geen al aan, anderhalf uur kijken naar een vent in een kist, maar het tegendeel is (wat mij betreft) waar. Ik heb me geen moment verveeld en het eind was heel onverwacht, bijna als een slechte grap eigenlijk.

Goede film (en qua budget vast de goedkoopste film van het jaar).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 28 november 2010 @ 19:42:03 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89267277
Prison Break seizoen 1-4:

Dat gefluister van Michael Scofield begon me mateloos te irriteren. Toch alle seizoenen gezien. "The Final Break" heb ik maar even doorheen geskimmed. That's it.

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 28-11-2010 19:49:07 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 28 november 2010 @ 19:48:34 #66
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89267607
Toy Story 3:

Move out of the way children I've been waiting 11 years to see Toy Story 3 !!

Mwa niet waar. k heb ooit deel 1 gezien en ik dacht waarom niet. Ik heb erg moeten lachen om veel scenes. Vooral Barbie die de kleren van Mr. Ken aan flarden scheurt _O- en Mr. Potato-head als een pannenkoek _O- _O-

Mijn cijfer: 7.5

[ Bericht 11% gewijzigd door Schenkstroop op 28-11-2010 19:53:37 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89268772
quote:
7s.gif Op zondag 28 november 2010 19:20 schreef Karina het volgende:
(en qua budget vast de goedkoopste film van het jaar).
Ze hebben er toch nog plusminus $3.000.000 aan uitgegeven :P
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 28 november 2010 @ 20:46:32 #68
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_89270926
Grosse Pointe Blank
John Cusack als hitman die terug keert naar de plaats waar hij op groeide: Grosse Pointe, Michigan. Daar bezoekt hij een reunie van z`n high school maar wordt tegelijkertijd ook op de hielen gezeten door zijn vijand, gespeeld door Dan Akroyd.
Waar de film het vooral van moet hebben is van de snelle, scherpe dialogen waarin voor Cusack slaagt om die goed over te brengen. Ook met de humor zit het wel goed.
Want het verhaal van een hitman die die buisness wilt verlaten is natuurlijk niet heel origineel. Gelukkig wordt het geheel wel opgeluisterd door een ontzettend fijne soundtrack.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_89272050
Easy A... kan maar 1 ding zeggen: ik ben verliefd ;)

7,5
pi_89275725
net de 1e episode van the walking dead gegeken na alle postievie reacties van mensen
moet zeggen de 1e episode is inderdaad veel belovend!!
pi_89278451

Daybreakers

Vette film :)
Ook origineel, niet standaard vampieren... maar modern.
Mooie sfeer ook.
pi_89280103

quote:
The grotesque and sinister mansion of the late Cyrus West has stood empty for twenty years - until tonight. On this stormy evening, the eccentric millionaire's will is to be read, and his greedy potential heirs gather in the cobwebbed halls of the foreboding gothic manor. Cyrus' disdain for his money-hungry relatives is evident when he bequeaths his fortune to his most distant relation, the lovely Anabelle West. But Cyrus has placed an unusual clause in his will. Anabelle must be proven to be sane in order for her to collect the money and, if she is not, the untold wealth will go to another heir whose name remains sealed in an envelope. When the family lawyer attempts to warn Anabelle who this other heir is, he mysteriously vanishes. Meanwhile, a homicidal maniac is loose in the house, a killer with the claws of a crazed feline. Anabelle finds herself much like a frightened canary...surrounded by hungry cats!
Leuke film waar wat humor in zit.
Children of the night. What music they make.
pi_89281793
The 51st State

Iets met een superdrug en gedoe met elkaar bedonderende drugdealers. Oh en Samuel L. Jackson in een kilt in bijna de hele film...
Nou dacht ik dus dat het een hele goeie film was. Volgens mij riep iedereen dat vroeger altijd en heeft het jaren geduurd voordat ik eraan toe was om hem te kijken. Vanavond dus gedaan en ik ben zwaar teleur gesteld. Wat een slap verhaal. Het was gewoon behoorlijk suf met mislukte engelse humor en erg suffe grappig bedoelde amerikanen-bashing. Ik denk dat je gewoon heel stoned moet zijn bij deze film.

een 4 meer niet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_89282020
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:44 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]

Daybreakers

Vette film :)
Ook origineel, niet standaard vampieren... maar modern.
Mooie sfeer ook.
Sorry maar deze was gewoon erg matig. De sfeer was idd heel goed neergezet, maar het verhaal uiterst zwak. Een van de weinige films waarbij ik de neiging had hem af te zetten en ik blij was dat hij was afgelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 29-11-2010 01:07:25 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_89282066
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 18:54 schreef d1ce het volgende:
[ afbeelding ]

Deze film staat echt zeker in mijn top 5 van beste films allertijden. Ben nog steeds flabbergasted door het hele verhaal, screenplay alles. Whoa.
:{
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')