abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89092911
quote:
Christenen schoppen rellen in Caïro; één dode

(Novum/AP) - Christenen in Egypte hebben uit protest tegen het onderbreken van de bouw van een kerk in Caïro auto's vernield en ruiten ingeslagen, waarna zij de confrontatie met de politie zochten. Een christelijke demonstrant kwam om het leven, 25 mensen raakten gewond. Er werden 85 arrestaties verricht. Dat heeft een bron bij de politie woensdag gezegd.

De rellen ontstonden voor een gebouw van de gemeente in de buitenwijk Giza, nabij de piramides, en waren een reactie op het onderbreken van de bouw van een kerk op last van de autoriteiten. Die zeiden dat de christelijke gemeente zich niet aan haar bouwvergunning had gehouden.
Vreemd. Als ik de islamhaters op FOK! mag geloven zijn christenen in Egypte altijd het slachtoffer en worden er daarnaast nooit kerken gebouwd in islamitische landen. Hier betreft het een kerk waarvan de bouw is onderbroken. Het mag dus toch.....

Overigens praat ik de wandaden van extremistische moslims in Egypte hier niet mee goed. Die gedragen zich namelijk ook meer dan eens als idioten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 24-11-2010 13:59:39 (typo weggehaald in bron) ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 24 november 2010 @ 13:48:36 #2
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_89093068
Religie = vrede! :D

:')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:52:45 #3
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89093239
Mensen die krampachtig op zoek zijn naar voorbeelden c.q. incidenten om het structurele probleem rondom extremistische moslims enigszins te bagatelliseren. ;(
  woensdag 24 november 2010 @ 13:54:05 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89093299
Als je in cairo kijken dan hebben de christen achtergestelde plaats in de samenleving.
De varkensgriep werd ook mooi aangegrepen om christenen te pesten.

Maar het is niet het overgrote deel van de bevolking. Ik spreek heel vaak mensen die niets hebben tegen christenen of joden en wel iets hebben tegen de extreme islam, it's bad for business ;).
Ze voelen ook wel soort van verbondenheid met christelijke ideeen. Wat ze alleen totaal niet snappen is dat ik atheist ben, daar kunnen ze niet bij.

Maar ook in Egypte verandert er steeds meer in burka en hoofdoek en zwarte kleding voor de vrouw. En dat is volgens mijn vrienden echt iets van de laatste 20 jaar. Daarvoor liepen vrouwen er onbedekt bij. Ze weten eigenlijk ook niet precies te vertellen waadoor dat komt.
  woensdag 24 november 2010 @ 13:54:13 #5
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_89093308
Rare jongens, die bijgelovigen.

Van welk smaakje Onzichtbare Luchttovenaar dan ook.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  woensdag 24 november 2010 @ 13:59:57 #6
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89093530
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:54 schreef Daniel1976 het volgende:
Maar ook in Egypte verandert er steeds meer in burka en hoofdoek en zwarte kleding voor de vrouw. En dat is volgens mijn vrienden echt iets van de laatste 20 jaar. Daarvoor liepen vrouwen er onbedekt bij. Ze weten eigenlijk ook niet precies te vertellen waadoor dat komt.
Met vrouwelijke helden als Umm Kulthum inderdaad. Toenemend fundamentalisme is inderdaad een probleem in Egypte en dat is mede door toedoen van een globale stijging van conservatisme in islamitische landen.
pi_89093632
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:52 schreef AryaMehr het volgende:
Mensen die krampachtig op zoek zijn naar voorbeelden c.q. incidenten om het structurele probleem rondom extremistische moslims enigszins te bagatelliseren. ;(
Ik bagetalliseer helemaal niks. Dit is puur ter info, maar zeker ook bedoeld voor figuren die doen alsof moslims de enige kwaadwillenden zijn op deze wereld.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:05:05 #8
116015 SicSicSics
pi_89093692
Het komt (persoonlijke pseudo antropologie van de koudste grond alert) door 'dreiging' uit het Westen van veelal Christelijke en Goddeloze mensen die hun (moslims, arabieren, baardmansen uit achtergestelde gebieden) willen vertellen hoe ze moeten leven, hun bekritiseren om wat ze geloven en hun willen vertellen wie en wat er 'achterlijk' is.
Gevolg; hakjes het zand in en jezelf en eventuele (geestelijke) machtsposities beschermen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:05:51 #9
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89093704
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ik bagetalliseer helemaal niks. Dit is puur ter info, maar zeker ook bedoeld voor figuren die doen alsof moslims de enige kwaadwillenden zijn op deze wereld.
Nobele streven, mensen ervan trachten te overtuigen dat moslims niet de enige kwaadwillenden op deze wereld zijn. En dan ook nog eens volledig over het hoofd zien dat het gevaar van extremistische moslims een factor of tien erger is.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:11:19 #10
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89093898
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:05 schreef SicSicSics het volgende:
Het komt (persoonlijke pseudo antropologie van de koudste grond alert) door 'dreiging' uit het Westen van veelal Christelijke en Goddeloze mensen die hun (moslims, arabieren, baardmansen uit achtergestelde gebieden) willen vertellen hoe ze moeten leven, hun bekritiseren om wat ze geloven en hun willen vertellen wie en wat er 'achterlijk' is.
De koran doet anders niets anders door veelvuldig onderscheid te maken tussen gelovigen en ongelovigen. Wanneer niet-westerse immigranten hierheen verkassen en hun primitieve cultuur daarbij meenemen, heeft men naar mijn mening het morele recht om in te grijpen wanneer bijvoorbeeld enkele verworvenheden in het geding komen of geweld dreigt.
pi_89094107
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:05 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Nobele streven, mensen ervan trachten te overtuigen dat moslims niet de enige kwaadwillenden op deze wereld zijn. En dan ook nog eens volledig over het hoofd zien dat het gevaar van extremistische moslims een factor of tien erger is.
Waar en hoe ontken ik dat er een veel grotere dreiging uitgaat van extremistische moslims?
  woensdag 24 november 2010 @ 14:20:55 #12
116015 SicSicSics
pi_89094242
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:11 schreef AryaMehr het volgende:
De koran doet anders niets anders door veelvuldig onderscheid te maken tussen gelovigen en ongelovigen. Wanneer niet-westerse immigranten hierheen verkassen en hun primitieve cultuur daarbij meenemen, heeft men naar mijn mening het morele recht om in te grijpen wanneer bijvoorbeeld enkele verworvenheden in het geding komen of geweld dreigt.
En wat heeft dat te maken met het strenger worden/ groeiende fundamentalisme daar als ik vragen mag?
Fine, fuck you then!
  woensdag 24 november 2010 @ 14:26:08 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_89094409
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd. Als ik de islamhaters op FOK! mag geloven zijn christenen in Egypte altijd het slachtoffer en worden er daarnaast nooit kerken gebouwd in islamitische landen. Hier betreft het een kerk waarvan de bouw is onderbroken. Het mag dus toch.....

Wat begrijp je niet aan tegenwerking vanuit de overheid om die kerk te bouwen? Het 'ontbreken van een vergunning' of andere bureaucratische smoezen is typisch. In Turkije zie je hetzelfde.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 24 november 2010 @ 14:26:30 #14
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_89094423
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:26 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan tegenwerking vanuit de overheid om die kerk te bouwen? Het 'ontbreken van een vergunning' of andere bureaucratische smoezen is typisch. In Turkije zie je hetzelfde.
Inderdaad.
  woensdag 24 november 2010 @ 14:27:13 #15
116015 SicSicSics
pi_89094449
quote:

In Nederland ook!
Fine, fuck you then!
  woensdag 24 november 2010 @ 14:38:14 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89094870
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Overigens praat ik de wandaden van extremistische moslims in Egypte hier niet mee goed. Die gedragen zich namelijk ook meer dan eens als idioten.
"uit protest tegen het onderbreken van de bouw van een kerk"

Dus mag er kennelijk toch geen kerk gebouwd worden. De diepere achtergrond van deze rellen is dezelfde als die van alle rellen in de Arabische wereld, mensen worden arm en achterlijk gehouden door hun machthebbers.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_89094964
quote:

[..]

Dus je wil zeggen dat ze eerst een vergunning verlenen, waarna de christenbroeders de bouw in gang zetten om als overheid de boel vervolgens stil te leggen? Dat komt bij mij eerlijk gezegd een bouwverbod. Eerder als handelen in strijd met het bouw- dan wel bestemmingsplan. Gebeurt in Nederland ook met enige regelmaat. Je wilt niet weten hoe vaak Burgmeester en Wethouders een bouwstop afkondigen.
  † In Memoriam † woensdag 24 november 2010 @ 14:44:13 #18
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_89095095
quote:
Dus omdat moslims slecht zijn is het melden van misdaden door christenen "het structurele probleem rondom extremistische moslims enigszins te bagatelliseren"? 8)7
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_89096080
quote:
Dit dus. Na een hele tijd komt dit in het nieuws en dan is het KASSA. Terwijl in de periode dat de vorige 'christen'rellen waren, moslims 100.000 christenen en moslims hebben gedood :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 24 november 2010 @ 15:16:27 #20
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89096280
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je wil zeggen dat ze eerst een vergunning verlenen, waarna de christenbroeders de bouw in gang zetten om als overheid de boel vervolgens stil te leggen? Dat komt bij mij eerlijk gezegd een bouwverbod. Eerder als handelen in strijd met het bouw- dan wel bestemmingsplan. Gebeurt in Nederland ook met enige regelmaat. Je wilt niet weten hoe vaak Burgmeester en Wethouders een bouwstop afkondigen.
Je stelt bewust de Egyptische burocratie op hetzelfde niveau als de Nederlandse burocratie? De zaken liggen daar toch echt een stuk anders hoor. Christenen worden daar flink gediscrimineerd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_89096283
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit dus. Na een hele tijd komt dit in het nieuws en dan is het KASSA. Terwijl in de periode dat de vorige 'christen'rellen waren, moslims 100.000 christenen en moslims hebben gedood :D
Dat hebben de christenen ruimschoots goedgemaakt met de 2 recente oorlogen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89096321
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 14:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

"uit protest tegen het onderbreken van de bouw van een kerk"

Dus mag er kennelijk toch geen kerk gebouwd worden. De diepere achtergrond van deze rellen is dezelfde als die van alle rellen in de Arabische wereld, mensen worden arm en achterlijk gehouden door hun machthebbers.
Denken dat die mensen achterlijk zijn, volgens mij blijkt hieruit nu juist het tegenovergestelde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89096356
quote:
Groepen idioten kunnen toch prima naast elkaar bestaan? Het walgelijke gedrag van bepaalde extremistische moslims sluit geenszins uit dat er ook gewelddadige en bekrompen christenen actief zijn.

Ik zie het dan ook niet als een wedstrijdje, maar tuig dat in beide gevallen hard aangepakt dient te worden.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_89096420
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij denkt dat het toen heel rustig was in het MO? :D Hahaha, leer je feiten, knulletje.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 24 november 2010 @ 15:22:55 #25
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89096502
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

"De Christenen" nog wel. Wat allemaal? Wleke oorlogen zijn de laatste tijd in naam van het Christendom gevoerd?
  woensdag 24 november 2010 @ 15:23:42 #26
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89096526
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Denken dat die mensen achterlijk zijn, volgens mij blijkt hieruit nu juist het tegenovergestelde.
Waaruit blijkt het tegendeel? Dat ze mensen op religie discrimineren? Dat vind ik flink achterlijk.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:27:58 #27
116015 SicSicSics
pi_89096699
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:22 schreef Viajero het volgende:
"De Christenen" nog wel. Wat allemaal? Wleke oorlogen zijn de laatste tijd in naam van het Christendom gevoerd.
Deze?
Fine, fuck you then!
pi_89096757
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Deze?
Dat is grappig. Het is gevoerd voor de olie behalve als het zielige mensen goed uitkomt :')
pi_89096765
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:27 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Deze?
Yeah, een megalomane cowboy met een IQ van +/- 80 die maar wat uit zijn nek loopt te kletsen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  woensdag 24 november 2010 @ 15:37:31 #30
116015 SicSicSics
pi_89097129
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:29 schreef bijdehand het volgende:
Dat is grappig. Het is gevoerd voor de olie behalve als het zielige mensen goed uitkomt :')
Ik heb nooit gezegd dat het voor olie is gevoerd, tevens zeg ik nu niet dat het voor/ door/ vanuit Christenen is gevoerd. Dat zegt meneer Bush. Tevens is dat ook wat veel Islamieten (willen) geloven.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:29 schreef Lo-Fi het volgende:
Yeah, een megalomane cowboy met een IQ van +/- 80 die maar wat uit zijn nek loopt te kletsen.
En Osama is anders omdat? :D
Fine, fuck you then!
pi_89097132
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:29 schreef Lo-Fi het volgende:
Yeah, zeg dat in het vervolg ook maar als een aantal megalomane cowboy met het IQ van een visstick uit het Midden-Oosten op één lijn gezet worden met de miljoenen moslims.
pi_89097349
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef SicSicSics het volgende:
En Osama is anders omdat? :D
Iig beduidend minder dom en heeft nog steeds prima contacten met de CIA.
pi_89097382
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat het voor olie is gevoerd, tevens zeg ik nu niet dat het voor/ door/ vanuit Christenen is gevoerd. Dat zegt meneer Bush. Tevens is dat ook wat veel Islamieten (willen) geloven.
Dat die oorlog om olie gevoerd is weet iedereen, maar moslims willen geloven dat maakt me eerlijk gezegd niet zo veel uit. Maar echt uit naam van het christendom kan ik me niet iets recents herinneren.
pi_89097486
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Yeah, zeg dat in het vervolg ook maar als een aantal megalomane cowboy met het IQ van een visstick uit het Midden-Oosten op één lijn gezet worden met de miljoenen moslims.
Zal ik doen.
pi_89097552
quote:

[..]

"De Christenen" nog wel. Wat allemaal? Wleke oorlogen zijn de laatste tijd in naam van het Christendom gevoerd?
De meest recente, een opdracht van God, aldus Bush. Ik reageer gewoon op dezelfde wijze als degene die ik quote. Opvallend is echter dat jij dan niet schreeuwt dat hij het over "moslims" heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89097619
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waaruit blijkt het tegendeel? Dat ze mensen op religie discrimineren? Dat vind ik flink achterlijk.
Wie is ze?
Allah Al Watan Al Malik
pi_89097636
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De meest recente, een opdracht van God, aldus Bush. Ik reageer gewoon op dezelfde wijze als degene die ik quote. Opvallend is echter dat jij dan niet schreeuwt dat hij het over "moslims" heeft.
Dat zijn de woorden van een zieke man die zijn eigen gelovige bevolking probeert te pleasen. Je denkt toch niet dat hij oprecht meent ook maar enige opdracht te hebben gekregen van God?

Net zoals veel moslims de islam misbruiken.
pi_89097688
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:49 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat zijn de woorden van een zieke man die zijn eigen gelovige bevolking probeert te pleasen. Je denkt toch niet oprecht dat hij ook maar enige opdracht heeft ervaren? :')
Je denkt toch niet dat de 'moslimfundamentalisten' die zich opblazen in ruil voor een aangenaam verblijf in het hiernamaals ook zo een opdracht ervaren? :')
pi_89097718
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat de 'moslimfundamentalisten' die zich opblazen in ruil voor een aangenaam verblijf in het hiernamaals ook zo een opdracht ervaren? :')
Dat denk ik zeker niet en dat zeg ik ook, maar dat maakt jouw aanname niet minder onzinnig.
pi_89097728
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:49 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat zijn de woorden van een zieke man die zijn eigen gelovige bevolking probeert te pleasen. Je denkt toch niet oprecht dat hij ook maar enige opdracht heeft ervaren? :')

Net zoals veel moslims de islam misbruiken.

Hij heeft het als opdracht ervaren, anders zou hij het niet zeggen. Ten tweede was de man de president van het machtigste land op de wereld.

Alleen nu is het wel een zieke man, vreemd dat het alleen niet ter sprake komt als er ineens een moslim in beeld komt die hetzelfde roept. Een Osama bijvoorbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89097789
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij heeft het als opdracht ervaren, anders zou hij het niet zeggen. Ten tweede was de man de president van het machtigste land op de wereld.

Alleen nu is het wel een zieke man, vreemd dat het alleen niet ter sprake komt als er ineens een moslim in beeld komt die hetzelfde roept. Een Osama bijvoorbeeld.
Dat is niet voorbehouden aan 1 geloof. Moslims misbruiken hun geloof net zo goed.

Net zoals de lachwekkende claim van Bush dat het een opdracht was. :')
  woensdag 24 november 2010 @ 15:54:55 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_89097833
Die Kopten hebben alle redenen om te gaan rellen.
Als Wilders de Fuhrer wordt en lekker kristallnachten organiseert, dan zouden de Marokkanen wat mij betreft die reden ook hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:55:35 #43
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89097866
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mee eens. Je mag nooit hele groepen mensen beoordelen op wat een paar gekken in die groep zeggen.
pi_89097899
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:52 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat denk ik zeker niet en dat zeg ik ook, maar dat maakt jouw aanname niet minder onzinnig.
Welke aanname? Het is nogal stating the obvious, maar het is erg grappig om te zien hoe men hier verontwaardigd reageert als diezelfde simpele retoriek wordt gebruikt wanneer het om 'moslims' gaat.
  woensdag 24 november 2010 @ 15:58:15 #45
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89097973
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een heel onhandige uitspraak van Bush, net zoals het gebruik van het woord crusade.
En je hebt gelijk, "de moslims" als een groep wegzetten is ook belachelijk. Maar ja, ik kan niet op al het geschreeuw hier reageren :)
pi_89098027
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke aanname? Het is nogal stating the obvious, maar het is erg grappig om te zien hoe men hier verontwaardigd reageert als diezelfde simpele retoriek wordt gebruikt wanneer het om 'moslims' gaat.
Tja, dan moet je die mensen erop aanspreken. Ik maak daar geen onderscheid in en het heeft beide meer met een stoornis te maken dan met een geloof of whatever,
pi_89098107
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 15:54 schreef speknek het volgende:
Die Kopten hebben alle redenen om te gaan rellen.
Als Wilders de Fuhrer wordt en lekker kristallnachten organiseert, dan zouden de Marokkanen wat mij betreft die reden ook hebben.
Zouden Marokkanen ook mogen rellen met doden tot gevolg indien er een bouwstop op Moskeeen komt? Om de vergelijking maar wat realistischer te maken....
Allah Al Watan Al Malik
pi_89098350
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ben je bang dat ik ze irl niet durf te maken? :')
Waarom zou IK daarvoor BANG moeten zijn? Het laat wel goed zien wat voor prioriteiten jij in je leven hebt iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89098472
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou IK daarvoor BANG moeten zijn? Het laat wel goed zien wat voor prioriteiten jij in je leven hebt iig.
Ik heb hele andere prioriteiten. Maar mijn mening geef ik graag.
  woensdag 24 november 2010 @ 16:11:29 #50
8369 speknek
Another day another slay
pi_89098570
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
Zouden Marokkanen ook mogen rellen met doden tot gevolg indien er een bouwstop op Moskeeen komt? Om de vergelijking maar wat realistischer te maken....
Ik denk niet dat het hier alleen maar om de bouw van een enkele kerk/moskee gaat, is wat ik bedoel. De Kopten worden stelselmatig gediscrimineerd door de Egyptische overheid, ook in het bouwen van kerken.

Overigens is de enige dode een Christen, en is het aantal opgepakte mensen/gewonden ook typisch en in het algemeen een omgekeerde ratio dan bij ons zou gebeuren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 24 november 2010 @ 16:15:37 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_89098739
Relevant voor dit topic:

quote:
The legal foundation for the Egyptian state’s control of church property was the Ottoman Hamayouni Decree of 1856. This decree sought to eliminate discrimination between citizens of different ethnicities and religions. Amongst other things, it gave Christians the right to construct places of worship by requiring them to submit a request to the Sultan.

After Egypt gained it’s independence, the Hamayouni Decree was amplified in 1934 by the Deputy Minister of the Interior, Al-Ezabi Pacha in the Al-Ezabi Decree. This comprised a set of 10 conditions which had to be met before any application was presented to the President for approval. These vague criteria include taking into account objections from local Muslims, the distance between the proposed church and the nearest mosque, the number of Christians in the area and whether or not the proposed church is near the Nile, public utility or railway. Human rights monitors have stated that the conditions of the decree are in contradiction with the 1971 constitution. The Al Ezabi amplification has, in reality, served to hinder Christians and other religious minorities from maintaining and building places of worship.

Regarding repairs to church property, progress has been made over the past few years following considerable national and international criticism of the decree. In January 1998, an amendment was made which delegated presidential authority to issue permits for church renovation to the country’s 26 provincial governors. On December 28, 1999, President Mubarak decreed that church repairs no longer required a presidential, governors or federal ministry permit. Instead, the repair of all places of worship was to be subject to a 1976 civil construction code, symbolically placing the repair of mosques and churches on equal footing before the law. However, leading Coptic Orthodox clergy have testified that performing repairs to church property is still largely obstructed by local government officials who take pains to delay authorisation by bureaucratic means.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Conditions_of_Al-Ezabi
  woensdag 24 november 2010 @ 16:17:21 #52
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89098833
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het hier alleen maar om de bouw van een enkele kerk/moskee gaat, is wat ik bedoel. De Kopten worden stelselmatig gediscrimineerd door de Egyptische overheid, ook in het bouwen van kerken.
Waarschijnlijk liggen de oorzaken dieper en was dit de spreekwoordelijke druppel. Geweld is altijd een laatste uitvlucht, zeker als het in dit soort georganiseerd verband gaat.

quote:
Overigens is de enige dode een Christen, en is het aantal opgepakte mensen/gewonden ook typisch en in het algemeen een omgekeerde ratio dan bij ons zou gebeuren.
Elke dode is er een te veel toch? Verder zijn de gewonden waarschijnlijk slachtoffer van politie geweld.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  woensdag 24 november 2010 @ 16:24:49 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_89099154
Eerder dit jaar zijn in verschillende incidenten tientallen Koptische huizen geplunderd en in brand gestoken, uiteraard toen nergens politie te bekennen.

quote:
Egypt's Persecuted Christians .. Violence against Copts is on the rise and all but ignored by the state.

By MOHEB ZAKI

Cairo

A few weeks ago in the coastal city of Marsa Matrouh, an enraged mob of some 3,000 angry Muslims gathered after Friday prayers. After the mosque's imam exhorted them to cleanse the city of its infidel Christians, called Copts, they went on a rampage.

The toll was heavy: 18 homes, 23 shops and 16 cars were completely destroyed, while 400 Copts barricaded themselves in their church for 10 hours until the frenzy died out.

This was only the latest of more than a dozen such attacks during the past year, including in the village of Kafr El-Barbary on June 26, the town of Farshout on Nov. 21, and the village of Shousha on Nov. 23. Then came Naga Hamadi, where passengers in a drive-by car fired at random into Christians leaving a Coptic Christmas service on Jan. 6. The massacre killed seven and left 26 seriously wounded.

Although the Copts have long been the target of sporadic attacks, the violence of the last few years is more like a purge, as waves of mob assaults have forced hundreds, sometimes thousands of Christian citizens to flee their homes. In each incident the police, despite frantic appeals, invariably arrive after the violence is over. Later the injured are coerced by the special security police forces into accepting "reconciliation" with their attackers, in order to avoid the prosecution of the guilty. No Muslim to date has been convicted for any of these crimes.

The state's lack of regard for the Copts has encouraged anti-Christian feelings among many Muslims in all walks of life. Even Al-Azhar, the world's preeminent Sunni Islamic institution, has contributed its share to this widespread hostility by publishing a pamphlet declaring the Bible a corrupted document and Christianity a pagan religion.

Al-Azhar's textbook for its high-school students, called "Al Iqna'," states that killing a Muslim is punishable by death, but if a Muslim kills a non-Muslim he is not subject to capital punishment since the superior cannot be punished for killing the inferior (p. 146) [in 2009 hebben twee moslims die meerdere christenen hebben vermoord dan ook een gevangenisstraf gekregen, itt de doodstraf zoals gebruikelijk in Egypte --speknek]. It also states that the blood money (compensation for manslaughter) rates for a woman is half that for a man, but for a Christian or Jew it is one third that of a Muslim (p. 187); and that there can be no stewardship (such as a superior in work) of a non-Muslim over a Muslim (p. 205).

Thus the hundreds of thousands of Azhar schools, which are monitored by the state, indoctrinate and then discharge annually into Egyptian society hundreds of thousands of young Muslims with an ideology of intolerance, contempt and hatred toward Copts (and even more intensely toward Jews).

Egypt's Christian Copts, about 12% of the population, have long been subject to customary and official discrimination. No church, for example, can be built or even repaired without a presidential decree. Copts are excluded from the intelligence and security services because they are deemed a security risk. This discrimination springs from a belief deeply grounded in the social psyche of the ruling elite and large sectors of the Muslim community that it is unreasonable in an Islamic society to expect strict equality between Muslims and the infidels.

In effect, the Copts today are treated as dhimmis—the age-old inferior status of Christian and Jewish minorities in Muslim lands. Dhimmi status is no longer legalized but continues to operate as a traditional social norm. Thus, for example, an individual offense by a dhimmi against a Muslim warrants retribution for the entire dhimmi community.

Despite the long-standing suffering of the Copts, the Egyptian government cynically insists that there is no sectarian problem and brands as traitors those who draw international attention to the Copts' plight. So far the United States and the rest of the Western democracies, despite repeated Coptic appeals, have done little besides calling upon the Egyptian regime to foster greater tolerance.

But the dhimmi status of the Copts will not be changed by sweet persuasion. It will only change by persistent domestic struggle supported by vigorous international pressure. The Copts do not demand the tolerance of Muslims but equal rights with them.

Mr. Zaki is a former managing director of the Ibn Khaldun Center, a nonprofit organization that supports democracy and civil rights in Egypt and the Middle East.
(Wall Street Journal)
pi_89100358
Waarom leven er daar eigenlijk na ongeveer 1400 jaar islamitische dominantie nog steeds 11 miljoen Koptische christenen? Ik lees regelmatig dat wanneer de moslims eenmaal de dominantie krijgen, ze christenen wegvaagden.
  woensdag 24 november 2010 @ 16:58:15 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_89100683
Aangezien de Kopten gewoon de oorspronkelijke Egyptenaren waren, zullen er wel te veel van geweest zijn.
pi_89104419
quote:

[..]

De invasie van Irak?
pi_89114265
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:38 schreef StormWarning het volgende:

[..]

De invasie van Irak?
Wat is dat nou weer voor onzin?
  woensdag 24 november 2010 @ 22:04:11 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_89115991
Palestijnse woordvoerders hebben in 2005 geclaimd dat Bush had gezegd dat God hem verteld heeft Afghanistan en Irak binnen te vallen. Even later nuanceerden ze dat met de opmerking dat hij het ongetwijfeld figuurlijk had bedoeld.

Een woordvoerder van het Witte Huis zei dat Bush dat nooit gezegd heeft en hoedanook is de invasie door het congres, de geallieerden en de verenigde naties gegaan, dus het lijkt me niet dat je dat kunt toeschrijven aan het Christelijk geloof.
pi_89118780
Links :')
pi_89120340
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 21:40 schreef Doler12 het volgende:

Wat is dat nou weer voor onzin?
Die illegale oorlog is iig door westerlingen gestart die zo trots zijn op hun joods-christelijke cultuur. Diezelfde westerlingen menen alle moslims te moeten bashen omdat moslimextremisten hier en daar een bom laten ontploffen. Hoezo zijn de westerlingen beter dan de moslims? Beter in moorden misschien, maar zeker niet moreel superieur.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:21:34 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_89120433
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:19 schreef Politicoloog het volgende:
Die illegale oorlog is iig door westerlingen gestart die zo trots zijn op hun joods-christelijke cultuur. Diezelfde westerlingen menen alle moslims te moeten bashen omdat moslimextremisten hier en daar een bom laten ontploffen. Hoezo zijn de westerlingen beter dan de moslims? Beter in moorden misschien, maar zeker niet moreel superieur.
Wilders did Iraq!!!1
pi_89121515
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:19 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ja leuk maar ik zie nog steeds geen verklaring waarom de Irakoorlog namens het christendom is uitgevoerd
pi_89176341
quote:
"Mossad behind Egypt riots"

Following clashes in Cairo between Christian Copts and Muslims, chairman of Foreign Affairs Committee in Egypt's People's Assembly says Israel 'wants to undermine security and stability in country'

Who's responsible for this week's riots in Egypt, which left one man killed and dozens injured? Chairman of the Egypt People's Assembly' Foreign Affairs Committee Dr. Dr Mostafa El Feki on Thursday accused the Israeli Mossad of being behind the recent clashes between Christian Copts and Muslims.

Recently there have been a number of incidents between the Copts and the Muslims, which forced the involvement of Egyptian security forces.

One man was killed and dozens were injured on Wednesday in clashes between the Copts and security forces in the Giza area of Cairo after he local governor revoked a construction permit for a building adjacent to the church which was meant to serve the community's needs.

At a conference in Ain Shams University El Feki said, "It is very clear that Western fingers are disrupting our nation's capabilities and taking advantage of the election period to carry out their plans, to agitate the security and stability in Egypt.

"It is almost certain that the Mossad is involved in these events. The State is dealing with dangerous events that could not have succeeded without external intervention with Israel at its head."

Christian Copts make up ten percent of Egypt's population of 79 million. They claim that the Egyptian regime discriminates against them and harasses them over their religious beliefs. They are protesting the fact that unlike the Muslims, they must request permission to construct any community buildings, whereas the Muslims are allowed to build freely.
Altijd die vervelende joden ook :( :') !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:07:11 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89178154
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:22 schreef Roi het volgende:

[..]

Altijd die vervelende joden ook :( :') !
En daarom zal er dus nooit echte vrede komen tussen Israel en de Arabische dictaturen. Het is veel te handig om alle problemen op Israel af te schuiven.
pi_89178434
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

En daarom zal er dus nooit echte vrede komen tussen Israel en de Arabische dictaturen. Het is veel te handig om alle problemen op Israel af te schuiven.
Het ligt dan ook ALTIJD aan die Arabische dictaturen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89178665
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Niet vreemd natuurlijk als je bedenkt dat Israël een bezetter is.

Verder heeft Israël toch vrede gesloten met twee Arabische dictaturen. Hebben ze zich misdragen waardoor jij tot de conclusie bent gekomen dat 'echte vrede' niet mogelijk is, en zo ja, wat hebben ze gedaan?
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:20:59 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89178778
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het ligt dan ook ALTIJD aan die Arabische dictaturen.
Dat zeg ik niet. Maar er is veel mis in Arabische dictaturen, en dat wordt door die dictaturen gerechtvaardigd door naar Israel te wijzen. In het geval van deze rellen bijvoorbeeld, waar ik me niet kan voorstellen wat voor belang Israel daarbij kan hebben (een stabiele Arabische dictatuur is misschien niet de beste optie, maar voor Israel is het wel zo rustig en voorspelbaar), en de Christenen in Egypte hebben uit zichzelf al genoeg redenen om te rellen. Naar die redenen hoeft nu niet meer gekeken te worden, want de schuldige is bekend: Israel.

Ik zeg niet dat Israel alles perfect doet, maar Arabische dictaturen wijzen bij elk probleem naar Israel, of Israel er nou iets mee te maken heeft of niet.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:22:54 #68
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89178881
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:18 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Niet vreemd natuurlijk als je bedenkt dat Israël een bezetter is.

Verder heeft Israël toch vrede gesloten met twee Arabische dictaturen. Hebben ze zich misdragen waardoor jij tot de conclusie bent gekomen dat 'echte vrede' niet mogelijk is, en zo ja, wat hebben ze gedaan?
Wat ik bedoel met echte vrede is niet alleen een verdrag dat ze niet meer op elkaar gaan schieten, maar ook normale politieke, economische en culturele betrekkingen tussen de twee landen. En in Egypte wordt nog steeds actief opgetreden tegen normalisatie van dat soort banden met Israel.
pi_89178945
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat ik bedoel met echte vrede is niet alleen een verdrag dat ze niet meer op elkaar gaan schieten, maar ook normale politieke, economische en culturele betrekkingen tussen de twee landen. En in Egypte wordt nog steeds actief opgetreden tegen normalisatie van dat soort banden met Israel.
En dat is maar goed ook. Je gaat Israël toch niet belonen terwijl ze de bezetter uithangen?
Dat komt wel wanneer ze een einde maken aan hun bezetting.
pi_89179114
quote:
5s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:49 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Ja leuk maar ik zie nog steeds geen verklaring waarom de Irakoorlog namens het christendom is uitgevoerd
Die verklaringen geven hoogstens een vergezochte en idiote 'legitimatie'. Ik zie ze sowieso niet als het om dergelijk geweld gaat.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:29:27 #71
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89179192
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:24 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Je gaat Israël toch niet belonen terwijl ze de bezetter uithangen?
Dat komt wel wanneer ze een einde maken aan hun bezetting.
Ik denk juist dat het kan bijdragen aan vrede en een einde aan de bezetting als meer Arabieren uit landen die officieel vrede hebben gesloten met Israel contacten leggen in Israel en voor vrede lobbyen, in plaats van met de rug naar Israel te zitten mokken. Egyptische professoren zijn bijvoorbeeld meer dan welkom in Israel, maar worden door de Egyptische regering tegegehouden. Daardoor horen israelische studenten minder over het Arabische standpunt, en kunnen rechtse Israelis zeggen: "zie je wel, ze willen niet met ons praten". Vergeet niet dat er in Israel ook een vredesbeweging is, en gematigde politieke partijen, en dat die alleen maar gebaat zijn bij meer communicatie met Arabieren.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:32:52 #72
307622 Perox
(niet de echte)
pi_89179347
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik denk juist dat het kan bijdragen aan vrede en een einde aan de bezetting als meer Arabieren uit landen die officieel vrede hebben gesloten met Israel contacten leggen in Israel en voor vrede lobbyen, in plaats van met de rug naar Israel te zitten mokken. Egyptische professoren zijn bijvoorbeeld meer dan welkom in Israel, maar worden door de Egyptische regering tegegehouden. Daardoor horen israelische studenten minder over het Arabische standpunt, en kunnen rechtse Israelis zeggen: "zie je wel, ze willen niet met ons praten". Vergeet niet dat er in Israel ook een vredesbeweging is, en gematigde politieke partijen, en dat die alleen maar gebaat zijn bij meer communicatie met Arabieren.
Ik denk dat ze toch liever even wachten tot Israel stopt met hun kleine broertje te slaan. Theedrinken moet even wachten. Hoe lang? Ligt aan Israel wat mij betreft.
pi_89179444
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Maar er is veel mis in Arabische dictaturen, en dat wordt door die dictaturen gerechtvaardigd door naar Israel te wijzen. In het geval van deze rellen bijvoorbeeld, waar ik me niet kan voorstellen wat voor belang Israel daarbij kan hebben (een stabiele Arabische dictatuur is misschien niet de beste optie, maar voor Israel is het wel zo rustig en voorspelbaar), en de Christenen in Egypte hebben uit zichzelf al genoeg redenen om te rellen. Naar die redenen hoeft nu niet meer gekeken te worden, want de schuldige is bekend: Israel.

Ik zeg niet dat Israel alles perfect doet, maar Arabische dictaturen wijzen bij elk probleem naar Israel, of Israel er nou iets mee te maken heeft of niet.
Je lijkt er echter bij voorbaat maar van uit te gaan dat de Egyptenaren liegen. Een economisch en militair machtig Egypte is voor Israel natuurlijk helemaal niet gunstig.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:34:59 #74
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89179452
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:32 schreef Perox het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toch liever even wachten tot Israel stopt met hun kleine broertje te slaan. Theedrinken moet even wachten. Hoe lang? Ligt aan Israel wat mij betreft.
En die houding komt zowel de Joodse kolonisten als de Arabische dictators prima uit, want dan verandert er niets, en beiden hebben belang bij het behoud van de huidige situatie.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:35:51 #75
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89179490
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je lijkt er echter bij voorbaat maar van uit te gaan dat de Egyptenaren liegen. Een economisch en militair machtig Egypte is voor Israel natuurlijk helemaal niet gunstig.
Jij denkt echt dat de Mossad achter deze rellen zit?
pi_89179762
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Egypte beschikt ook over (extreem)rechtse mensen, die roepen ook: "zie je wel, ze willen geen vrede, ze willen ons koloniseren". En eerlijk gezegd zitten de rechtse rukkers in Egypte dichter bij de waarheid dan de extreemrechtse kolonisten in Israël die daadwerkelijk Palestijns grondgebied aan het koloniseren zijn en die niet eens bereid zijn tot een bouwstop van twee maanden terwijl de machtigste man op aarde daarom heeft gevraagd.

Israël maakt het de gematigde Arabieren die echte vrede nastreven moeilijk door hun wangedrag. Hoe meer Israël zich misdraagt, hoe minder ruimte er voor de gematigde Arabieren is, en hoe sterker de Arabische haviken worden.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:47:27 #77
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89180034
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:41 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Egypte beschikt ook over (extreem)rechtse mensen, die roepen ook: "zie je wel, ze willen geen vrede, ze willen ons koloniseren". En eerlijk gezegd zitten de rechtse rukkers in Egypte dichter bij de waarheid dan de extreemrechtse kolonisten in Israël die daadwerkelijk Palestijns grondgebied aan het koloniseren zijn en die niet eens bereid zijn tot een bouwstop van twee maanden terwijl de machtigste man op aarde daarom heeft gevraagd.

Israël maakt het de gematigde Arabieren die echte vrede nastreven moeilijk door hun wangedrag. Hoe meer Israël zich misdraagt, hoe minder ruimte er voor de gematigde Arabieren is, en hoe sterker de Arabische haviken worden.
En de Arabieren hoeven helemaal niets te doen, het is allemaal de schuld van Israel? Elk Israelisch initiatief moet worden afgewezen tot Israel 100% doet wat alle Arabieren willen? Ja, zo komen we er wel. Het moet toch echt van beide kanten komen.
Die gematigde Arabieren waarover jij het hebt roepen trouwens ook op tot dialoog op persoonlijk en cultureel niveau. Die hebben ook door dat een botte boycot alleen maar averrechts werkt.
pi_89180276
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

En de Arabieren hoeven helemaal niets te doen, het is allemaal de schuld van Israel? Elk Israelisch initiatief moet worden afgewezen tot Israel 100% doet wat alle Arabieren willen? Ja, zo komen we er wel. Het moet toch echt van beide kanten komen.
Die gematigde Arabieren waarover jij het hebt roepen trouwens ook op tot dialoog op persoonlijk en cultureel niveau. Die hebben ook door dat een botte boycot alleen maar averrechts werkt.
Wat moeten de Palestijnen doen dan, een einde maken aan de bezetting van Israël? :')

En die gematigde Arabieren worden als clowns en verraders gezien als ze oproepen tot dialoog etc. terwijl Israël zich agressief opstelt onder havik Netanyahu.
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:58:08 #79
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89180578
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:52 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Wat moeten de Palestijnen doen dan, een einde maken aan de bezetting van Israël? :')

En die gematigde Arabieren worden als clowns en verraders gezien als ze oproepen tot dialoog etc. terwijl Israël zich agressief opstelt onder havik Netanyahu.
En dat is het probleem. Denk je dat Mubarak echt een einde aan de bezetting wil? Dan moet hij ineens gaan uitleggen hoe het komt dat er nog steeds problemen zijn in Egypte, en kan hij niet meer naar Israel als schuldige wijzen.

Daarnaast zie ik een verschil tussen regeringen, die zich inderdaad harder moeten opstellen tov Israel, en gewone mensen, bijvoorbeeld wetenschappers, kunstenaars, muzikanten etc. die kunnen proberen de Israelische maatschappij positief te beinvloeden.
pi_89180769
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de Mossad achter deze rellen zit?
Nee, ik beschik niet over enige feiten. Maar misschien hij wel. Jij gaat er echter meteen fier tegenin en doet hem maar meteen af als leugenaar.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:03:56 #81
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89180838
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:52 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

En de Palestijnen kunnen in elk geval proberen het gevoel van onveiligheid dat heerst onder Israelis te verminderen zodat ze de volgende keer niet op Likud of Yisrael Beiteinu stemmen, maar op Meretz of Kadima. Als Hamas niet zoveel raketten op Israel had afgeschoten na de terugtrekking uit Gaza, dan hadden minder Israelis voor Netanyahu gestemd.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:06:09 #82
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89180954
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik beschik niet over enige feiten. Maar misschien hij wel. Jij gaat er echter meteen fier tegenin en doet hem maar meteen af als leugenaar.
Waarom probeer je zo hardnekkig te ontkennen dat Arabische dictaturen graag Israel de schuld geven van interne problemen? ik heb hierbij het belang van de mensen in die landen in mijn hoofd, jij schijnt vrij klakkeloos de propagandisten van Mubarak op hun woord te geloven. Ik zie in elk geval geen kritiek van jou op Mubarak en zijn vrienden, en wel veel kritiek op de persoon die de misstanden probeert te bespreken.
pi_89181243
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:58 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dat is het probleem. Denk je dat Mubarak echt een einde aan de bezetting wil? Dan moet hij ineens gaan uitleggen hoe het komt dat er nog steeds problemen zijn in Egypte, en kan hij niet meer naar Israel als schuldige wijzen.

Daarnaast zie ik een verschil tussen regeringen, die zich inderdaad harder moeten opstellen tov Israel, en gewone mensen, bijvoorbeeld wetenschappers, kunstenaars, muzikanten etc. die kunnen proberen de Israelische maatschappij positief te beinvloeden.
Mubarak wil de eenheid in zijn land bewaren door naar de buitenlandse vijand te wijzen.

Israël houdt rekening met dit soort retoriek, ze zijn dit soort uitspraken wel gewend.

De feiten zijn dat Israël in vrede leeft met Egypte, ondanks dit soort retoriek, en dat Mubarak door veel moslims als een agent van Israël/VS wordt gezien.

Je vroeg Mutant waarom hij de propagandisten van Mubarak op hun woord gelooft, maar de echte vraag moet zijn waarom jij zo'n ophef maakt over dit soort retoriek en Mubarak als vijand van Israël afschildert terwijl hij in werkelijkheid als een collaborateur wordt gezien en de Arabieren/moslims niets anders doen dan kritiek uiten op die verschrikkelijke dictator.
pi_89181310
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:54 schreef Daniel1976 het volgende:
Als je in cairo kijken dan hebben de christen achtergestelde plaats in de samenleving.
De varkensgriep werd ook mooi aangegrepen om christenen te pesten.

Maar het is niet het overgrote deel van de bevolking. Ik spreek heel vaak mensen die niets hebben tegen christenen of joden en wel iets hebben tegen de extreme islam, it's bad for business ;).
Ze voelen ook wel soort van verbondenheid met christelijke ideeen. Wat ze alleen totaal niet snappen is dat ik atheist ben, daar kunnen ze niet bij.

Dat hebben alle gelovigen zo'n beetje, dat kan er maar niet in bij ze :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_89181414
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

En de Palestijnen kunnen in elk geval proberen het gevoel van onveiligheid dat heerst onder Israelis te verminderen zodat ze de volgende keer niet op Likud of Yisrael Beiteinu stemmen, maar op Meretz of Kadima. Als Hamas niet zoveel raketten op Israel had afgeschoten na de terugtrekking uit Gaza, dan hadden minder Israelis voor Netanyahu gestemd.
Feit is dat meer Israëliërs per jaar om het leven komen doordat ze zich verslikken in een pinda, dan door de Hamas-raketten.

Die Israëliërs moeten wijs zijn en niet op extreemrechts stemmen terwijl ze niet zo dom zijn als jij ze voor doet komen, ze beseffen dondersgoed dat ze zelf de bezetters zijn en daarom niet in veiligheid leven.
pi_89181599
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarom probeer je zo hardnekkig te ontkennen dat Arabische dictaturen graag Israel de schuld geven van interne problemen? ik heb hierbij het belang van de mensen in die landen in mijn hoofd, jij schijnt vrij klakkeloos de propagandisten van Mubarak op hun woord te geloven. Ik zie in elk geval geen kritiek van jou op Mubarak en zijn vrienden, en wel veel kritiek op de persoon die de misstanden probeert te bespreken.
Waaruit blijkt dat ik Mubarak geloof? Kijk het verschil tussen jou en mij is dat ik niemand in die regio vertrouw, zowel Egypte niet als Israel niet. Daarentegen heb jij het volle vertrouwen in Israel. Dat is je goed recht, maar ik vind dat gewoon extreem naief. Israel heeft haar eigen agenda en zal er alles aan doen om een stabiel economisch vooruitstrevend Egypte kapot te maken en vice versa.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:33:53 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89182214
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:12 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Mubarak wil de eenheid in zijn land bewaren door naar de buitenlandse vijand te wijzen.

Israël houdt rekening met dit soort retoriek, ze zijn dit soort uitspraken wel gewend.

De feiten zijn dat Israël in vrede leeft met Egypte, ondanks dit soort retoriek, en dat Mubarak door veel moslims als een agent van Israël/VS wordt gezien.

Je vroeg Mutant waarom hij de propagandisten van Mubarak op hun woord gelooft, maar de echte vraag moet zijn waarom jij zo'n ophef maakt over dit soort retoriek en Mubarak als vijand van Israël afschildert terwijl hij in werkelijkheid als een collaborateur wordt gezien en de Arabieren/moslims niets anders doen dan kritiek uiten op die verschrikkelijke dictator.
Ik schilder Mubarak helemaal niet af als vijand van Israel, ik schreef juist dat het voor Israel heel handig is een stabiele Arabische dictatuur als buurland te hebben. Mubarak is een vijand van de Egyptenarenen van de Palestijnen. Hij is inderdaad een verschrikkelijke dictator.

En dat ik zo'n ophef maak over het regime van Mubarak is dat dit topic over Egypte gaat, en ik Mubarak en zijn vrienden als het grootste probleem voor Egypte zie.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:35:26 #88
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89182279
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:16 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Feit is dat meer Israëliërs per jaar om het leven komen doordat ze zich verslikken in een pinda, dan door de Hamas-raketten.

Die Israëliërs moeten wijs zijn en niet op extreemrechts stemmen terwijl ze niet zo dom zijn als jij ze voor doet komen, ze beseffen dondersgoed dat ze zelf de bezetters zijn en daarom niet in veiligheid leven.
Volgens mij heb je geen idee van de realiteit in Israel. Israelis zijn echt niet allemaal bleoddorstige kolonisten. Maar als het antwoord op een terugtrekking een regen van raketten is dan wordt het enthousiasme voor verdere terugtrekking natuurlijk niet groter.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:38:03 #89
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89182405
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ik Mubarak geloof? Kijk het verschil tussen jou en mij is dat ik niemand in die regio vertrouw, zowel Egypte niet als Israel niet. Daarentegen heb jij het volle vertrouwen in Israel. Dat is je goed recht, maar ik vind dat gewoon extreem naief. Israel heeft haar eigen agenda en zal er alles aan doen om een stabiel economisch vooruitstrevend Egypte kapot te maken en vice versa.
Ik zie van jou kritiek op mij, omdat ik kritiek heb over Mubarak. Ik zie van jou geen enkele kritiek op Mubarak. is het dan onlogisch om te constateren dat jij geen kritiek hebt op Mubarak?

Ik heb zeker niet het volste vertrouwen in Israel, zeker niet met de huidige regering. En een stabiel en vreedzaam Egypte dat economisch sterk is zal alleen maar goed zijn voor Israel.
pi_89182826
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:38 schreef Viajero het volgende:
Ik zie van jou kritiek op mij, omdat ik kritiek heb over Mubarak. Ik zie van jou geen enkele kritiek op Mubarak. is het dan onlogisch om te constateren dat jij geen kritiek hebt op Mubarak?
Ja, tenzij je aanhanger bent van de filosofie "ik zie het niet, dus het is er niet".

quote:
Ik heb zeker niet het volste vertrouwen in Israel, zeker niet met de huidige regering. En een stabiel en vreedzaam Egypte dat economisch sterk is zal alleen maar goed zijn voor Israel.
Dat vind jij ja. Maar ik denk niet dat Israel of in dit geval dan de Israelische regering daar ook zo over denkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_89182988
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

En dat ik zo'n ophef maak over het regime van Mubarak is dat dit topic over Egypte gaat, en ik Mubarak en zijn vrienden als het grootste probleem voor Egypte zie.
Ik mis nog een "maar ik vind het alternatief de Moslimbroederschap veel enger en daarom mag die verschrikkelijke dictator aan de macht blijven van de VS en Israël".
pi_89183194
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:35 schreef Viajero het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen idee van de realiteit in Israel. Israelis zijn echt niet allemaal bleoddorstige kolonisten. Maar als het antwoord op een terugtrekking een regen van raketten is dan wordt het enthousiasme voor verdere terugtrekking natuurlijk niet groter.
Ik weet ook wel dat de Israëliërs niet allemaal bloeddorstige kolonisten zijn. Waar ik moeite mee heb is dat de democratisch gekozen Israëlische regering deze bloeddorstige kolonisten actief steunt en zelfs beschermt tegenover Obama.

En als de Amerikanen besluiten te vertrekken uit Kabul, dan betekent het niet dat Afghanistan niet meer bezet is. De Amerikanen moeten ook vertrekken uit Kandahar, Helmand etc. alvorens ze niet meer als bezetter worden gezien.
pi_89183371
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:03 schreef Viajero het volgende:

[..]

True, maar het probleem is wel dat bij de Palestijnen heel makkelijk een paar etters het voor de rest kunnen verpesten door weer een aanslag te plegen - terwijl de Israëlische regering in principe in een handomdraai zou kunnen besluiten om te stoppen met bouwen. Dat ze dat niet doen, is echt schandalig en maakt het erg moeilijk om te geloven dat ze daadwerkelijk vrede willen.

Voor die muur zou je met een beetje goede wil nog argumenten in de sfeer van veiligheid en zelfbescherming kunnen vinden, maar de illegale nederzettingen zijn gewoon een botte provocatie en voegen niets toe aan de veiligheid van de staat Israël of haar burgers. Integendeel!
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:17:28 #94
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89195425
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:48 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ik mis nog een "maar ik vind het alternatief de Moslimbroederschap veel enger en daarom mag die verschrikkelijke dictator aan de macht blijven van de VS en Israël".
Van mij mogen de Moslimbroeders het proberen, zolang ze garanderen netjes aan het eind van de termijn nieuwe verkiezingen te houden. Hetzelfde geldt voor mij ook voor de FIS in Algerije, en Hamas in Palestina. Natuurlijk zal ik die regeringen dan op hun daden beoordelen, zoals met elke regering.
pi_89195580
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 16:58 schreef speknek het volgende:
Aangezien de Kopten gewoon de oorspronkelijke Egyptenaren waren, zullen er wel te veel van geweest zijn.
Mozes versus de Kopten.
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:24:23 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89195857
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:52 schreef Politicoloog het volgende:

[..]

Ik weet ook wel dat de Israëliërs niet allemaal bloeddorstige kolonisten zijn. Waar ik moeite mee heb is dat de democratisch gekozen Israëlische regering deze bloeddorstige kolonisten actief steunt en zelfs beschermt tegenover Obama.
Daar heb ik ook grote moeite mee, net als het bulldozen van huizen en bedoeinenkampen door het Israelische leger. Ik denk alleen dat je die situatie alleen kan veranderen door de Israelische kiezers te lobbyen. Je kan ze bedreigen, je kan ze negeren, je kan ze aanvallen, maar op die manier wordt de gemiddelde kiezer alleen maar extremer.En je krijgt Israel er niet met militaire middelen onder.
quote:
En als de Amerikanen besluiten te vertrekken uit Kabul, dan betekent het niet dat Afghanistan niet meer bezet is. De Amerikanen moeten ook vertrekken uit Kandahar, Helmand etc. alvorens ze niet meer als bezetter worden gezien.
Dat is een onvergelijkbare situatie. Israelis zijn geen Amerikanen, en Palestijnen zijn geen Afghanen. Daarnaast speelt het MO conflict al veel langer, en is de religieuze factor daar veel sterker.
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:35:15 #97
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89196592
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:56 schreef StormWarning het volgende:

[..]

True, maar het probleem is wel dat bij de Palestijnen heel makkelijk een paar etters het voor de rest kunnen verpesten door weer een aanslag te plegen -
Daar heb je een goed punt, maar de belangrijkste Palestijnse partijen en vertegenwoordigers zouden meer kunnen doen om dit tegen te gaan, en het in elk geval veroordelen.

quote:
terwijl de Israëlische regering in principe in een handomdraai zou kunnen besluiten om te stoppen met bouwen.
Ik denk dat je dat onderschat. Netanyahu heeft nou eenmaal die radicale partijen in zijn coalitie. Ik zou ook liever Kadima in de regering zien dan die schreeuwers, maar makkelijk is het voor Netanyahu niet.

quote:
Dat ze dat niet doen, is echt schandalig en maakt het erg moeilijk om te geloven dat ze daadwerkelijk vrede willen.

Mee eens, het is schandalig, en het is inderdaad duidelijk dat Netanyahu geen vrede wil. Ik hou me enigszins vast aan de hoop dat juist militaire hardliners zoals Begin, Rabin, Barak en Sharon uiteindelijk vrede sloten of zich terugtrokken, maar het ziet er inderdaad niet goed uit.

quote:
Voor die muur zou je met een beetje goede wil nog argumenten in de sfeer van veiligheid en zelfbescherming kunnen vinden, maar de illegale nederzettingen zijn gewoon een botte provocatie en voegen niets toe aan de veiligheid van de staat Israël of haar burgers. Integendeel!
Helemaal mee eens.

Maar dit topic ging eigenlijk over Egypte, en we zien hier in dit topic al hoe slim de Mubarak clan is in het verschuiven van de aandacht naar Israel, in plaats van naar de onderdrukking van de Egyptenaren te kijken. En die onderdrukking beperkt zich zeker niet alleen tot de Christenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')